Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur koppla trådlösa hörlurar till förstärkare?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 maj 2019 - 16:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Har ett par trådlösa 7.1 corsair-lurar som jag har till datorn.

Hur gör jag för att koppla dom till förstärkaren om jag vill ha dom till film antigen via ps4 eller chromecast via mobilen ?

Kanske en dum fråga men är inte så insatt i detta.

Tedtade att bara sätta USB dongeln i USB uttaget på förstärkaren, men lyckades inte få något ljud i lurarna.

Någon som vill hjälpa mig? 😊

#2

Postad 23 maj 2019 - 16:18

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Prova sätt dongel i ps4. Vet ej om den måste vara kompatibel med ps4.

#3

Postad 23 maj 2019 - 16:33

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Tveksam till att det går. Titta i manualen till förstärkaren, där borde det stå om det går.

#4

Postad 23 maj 2019 - 16:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Prova sätt dongel i ps4. Vet ej om den måste vara kompatibel med ps4.

 

 

Tveksam till att det går. Titta i manualen till förstärkaren, där borde det stå om det går.

 

 

ska testa att sätta dom i ps4 istället.

Hörlurarna är kompatibla med ps4 står det. 

 

Har dock aldrig tänkt på att det inte funkar till förstärkaren.  Vad är det som gör att det inte skulle funka?

Måste väl finnas trådlösa hörlurar som funkar till förstärkare :o  Eller missförstår jag?



#5

Postad 23 maj 2019 - 18:47

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

ska testa att sätta dom i ps4 istället.

Hörlurarna är kompatibla med ps4 står det. 

 

Har dock aldrig tänkt på att det inte funkar till förstärkaren.  Vad är det som gör att det inte skulle funka?

Måste väl finnas trådlösa hörlurar som funkar till förstärkare :o  Eller missförstår jag?

 

USB-kontakter på förstärkare brukar oftast vara till för t.ex. uppgradering av mjukvara eller för att koppla in någon form av medialagring. Ofta så krävs det väl drivrutiner installerade på en dator för att spela upp saker på USB-hörlurar (trådlösa eller ej) vilket det oftast inte finns stöd för i en svart låda som förstärkare/receivers ofta är. Det finns säkert undantag men inget jag känner till.



#6

Postad 23 maj 2019 - 18:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

USB-kontakter på förstärkare brukar oftast vara till för t.ex. uppgradering av mjukvara eller för att koppla in någon form av medialagring. Ofta så krävs det väl drivrutiner installerade på en dator för att spela upp saker på USB-hörlurar (trådlösa eller ej) vilket det oftast inte finns stöd för i en svart låda som förstärkare/receivers ofta är. Det finns säkert undantag men inget jag känner till.


Alright. Jag förstår. Men om man köper ett par andra hörlurar då som är till för förstärkare. Hur connectar man dom då om det inte är USB-dongel?

#7

Postad 23 maj 2019 - 19:38

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Alright. Jag förstår. Men om man köper ett par andra hörlurar då som är till för förstärkare. Hur connectar man dom då om det inte är USB-dongel?

 

Vad har du för förstärkare och hörlurar?


Redigerat av boombaaz, 23 maj 2019 - 19:40.


#8

Postad 23 maj 2019 - 19:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vad har du för förstärkare och hörlurar?


En pioneer vsx 920 k
Lurarna är Corsair HS70 Wireless 7.1 Carbon

#9

Postad 23 maj 2019 - 20:23

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Jag har kikat i manualerna och tyvärr, för dig, så kan du inte använda det headsetet med den förstärkaren.

 

Förstärkaren klarar endast hörlurar som ansluts med en analog kabel in i PHONES-uttaget till vänster på framsidan. Alternativt någon trådlös variant som har en egen sändare som går att koppla in i hörlursuttaget.

 

Headsets är mest tänkt att användas till datorer, inklusive mobiltelefoner och spelkonsoler.

 

De är helt enkelt inte tänkta att användas ihop. :(



#10

Postad 23 maj 2019 - 20:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Jag har kikat i manualerna och tyvärr, för dig, så kan du inte använda det headsetet med den förstärkaren.

Förstärkaren klarar endast hörlurar som ansluts med en analog kabel in i PHONES-uttaget till vänster på framsidan. Alternativt någon trådlös variant som har en egen sändare som går att koppla in i hörlursuttaget.

Headsets är mest tänkt att användas till datorer, inklusive mobiltelefoner och spelkonsoler.

De är helt enkelt inte tänkta att användas ihop. :(


Se där ja. Trodde det faktiskt var vanligt att köra bra headset till film och sånt. Men kanske har missförstått lite då.
Men jag ska som sagt testa med ps4 .

Stort tack för all info och hjälp i alla fall 😊



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.