Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Låg ljudoutput från OPPO BDP-83SE

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 27 januari 2020 - 01:22

Unregisteredad313173
  • Unregisteredad313173
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Jag hoppas att det här har hamnat i rätt forumdel, men det återstår väl att se?

 

För första gången kollade jag på en film i min nya (typ) setup med OPPO BDP-83SE, Accuphase E-203 och HPM-100-högtalare.

 

Outputen från OPPOn är så låg att jag får dra upp volymen på förstärkaren ohyggligt mycket. Jag har inte rotat i några inställningar för spelaren (ställde in den för stereo osv. 2016, skummade manualen nyss), volymen står på max och så...

 

Spelar man en CD (i CD-spelaren då) på samma volym på förstärkaren blir det fruktansvärt högt.

 

Är det någon som vet vad det kan bero på, eller om det här kanske är i sin ordning tom.?



#2

Postad 09 februari 2020 - 14:38

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
När Oppon mixar ned från 5.1 till 2.0 dämpar den förmodligen signalen för att ljudet inte ska klippa, med 9 dB eller mer.

Dolby Digital och Dolby TrueHD har stöd för dynamikkomprimering och kan kompensera för det problemet. DTS-formaten har mig veterligen inte det.

Men det kan vara värt att kolla om det finns en inställning för dynamikkontroll i inställningarna på Oppon (det bör göra det och i alla fall påverka Dolby-formaten).

#3

Postad 09 februari 2020 - 19:44

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 337 inlägg
  • 0

Prova nedan i settings. Secondary Audio = off

 

Secondary Audio: To set the Secondary Audio Program mixing option. Some Blu-ray Discs
contain a secondary audio and video program, such as the director’s commentary. Some Bluray
Discs have a sound effect when you make menu choices. This Setup Menu item allows you
to decide whether to mix the Secondary Audio Program and menu clicking sound into the
primary audio. The options are:
• On – The Secondary Audio Program and menu clicking sound are mixed into the primary
audio. Usually this will cause the primary audio volume to be slightly reduced. High
resolution primary audio will be converted to a normal resolution in order to mix with the
secondary audio.
• Off – The Secondary Audio Program and menu clicking sound are not mixed into the
primary audio and you cannot hear the secondary audio or menu clicking sound. This
setting preserves the highest possible audio quality for the primary audio.
2. HDMI Audio: To select digital audio output format from the HDMI port. The options are





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.