Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVI/HDMI -> komponent och komponent -> DVI/HDMI

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 december 2004 - 21:08

Unregistereda8cebd9a
  • Unregistereda8cebd9a
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Finns det någon konverter DVI - Komponent. Grafikkortet har DVI utgång och jag skulle vilja använda min komponentkabel för att köra ut datorprylar via projektorn.

#2

Postad 17 december 2004 - 08:10

Unregistered7f4b346b
  • Unregistered7f4b346b
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
HÄR

#3

Postad 17 december 2004 - 10:23

dreamie
  • dreamie
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Om man vill göra tvärt om då? Dvs min DVD har komponent men TVn har DVI-I...

/ Peter

#4

Postad 17 december 2004 - 22:06

Unregistereda8cebd9a
  • Unregistereda8cebd9a
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Va bra att det finns....men jag har inget ATI kort. Vet du om det finns någon svensk site som säljer liknande?

#5

Postad 19 december 2004 - 15:46

Troed
  • Troed
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Om man vill göra tvärt om då? Dvs min DVD har komponent men TVn har DVI-I...

Hittat något? Jag söker efter samma sak.

Edit: De flesta sidor jag hittat säger att signalen i DVI-A är RGBHV ... men, det finns sidor som säger annorlunda:

DVI-I connectors can also be used to transmit analog component video. Another way to transmit analog signals using a DVI-I connector is with component video (YPbPr). Again, this requires a special cable that has a DVI-I connection on one side and three RCA-type connectors on the other, shown below in figure 3.


Postad bild

... någon som har erfarenhet alls av detta? Jag vill alltså få komponent från min Xbox in i min LCD-TV - som bara har VGA och DVI-I ...

Redigerat av Troed, 20 december 2004 - 17:21.


#6

Postad 11 mars 2005 - 23:27

Philip_gbg
  • Philip_gbg
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Om man vill göra tvärt om då? Dvs min DVD har komponent men TVn har DVI-I...



Nu var det ett tag sen det snackades på denna tråden ... men jag tänkte bara kolla om det är ngn som har hittat ett bra ställe som har sånna här kopplingar.

mvh

#7

Postad 12 mars 2005 - 10:27

Troed
  • Troed
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Om man vill göra tvärt om då? Dvs min DVD har komponent men TVn har DVI-I...



Nu var det ett tag sen det snackades på denna tråden ... men jag tänkte bara kolla om det är ngn som har hittat ett bra ställe som har sånna här kopplingar.

mvh

<{POST_SNAPBACK}>


Jag postade en tråd om den jag köpte ..

här

#8

Postad 17 oktober 2005 - 12:07

ttxx
  • ttxx
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
jag tar upp denna tråd igen då jag har samma funderingar och skulle vilja veta vilka erfarenheter ni andra har gjort. (jag har sökt på forumet och läst de befintliga trådarna om konvertering komponent <-> DVI)

Jag har en DiBoss 32" med DVI-I kontakt och en mediaspelare med komponet-ut som jag vill ansluta till DVI-I kontakten.

Ser på Netonnet's senaste LCD, Andersson Y70 HD, att den har DVI ingång och att den levereras med en adapter "Även utrustad med DVI-ingång med HDCP-stöd för möjlighet till digital anslutning med suverän bildkvalitet från t ex dator, HDTV-mottagare eller DVD-spelare utrustad med DVI-utgång. Adapter för anslutning av extern enhet med komponentutgång medföljer."

Någon som vet hur denna adapter ser ut för det känns som att det är en sådan jag skulle behöva.

eller vad har ni köpt annars? (jag har sökt och läst om Lik-Sang adaptern)

tack på förhand!

Redigerat av ttxx, 17 oktober 2005 - 12:08.


#9

Postad 25 oktober 2005 - 07:35

Unregistered7f71c906
  • Unregistered7f71c906
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Hej på Er,

Här kommer några förklaringar till DVI-I och komponent som kanske kan hjälpa till....

DVI-I är en kontaktstandrad som möjliggör tillverkaren av DVD, HTPC etc. att skicka både DVI-D samt analog RGBHV. Detta är enligt DVI standarden och möjlighet att skicka ut komponent från exempelvis ett grafik kort är ju upp till tillverkaren av kortet och stödjer kortet komponent så fungerar adapterna som är nämda i denna tråd.

Alltså:

DVI-I = DVI-D samt RGBHV (Om tillverkarna stödjer det)
DVI-D = Endast DVI-D alltså bara digtital signal ut
DVI-A = Endast analog signal ut - RGBHV eller komponent.

De flesta tillverkare av utrustningen för DVI använder sig av DVI-I kontakt för att alla typer av DVI kontakter skall passa och vissa tillverkar har produkter som stödjer DVI-D samt RGBHV för elektroniken också. Exempelvis Gefen EXT-DVI-142 som är en DVI splitter 1:2 som hanterar DVI-D och RGBHV medans en Gefen EXT-HDTV-142 BARA hanterar DVI-D.

Hoppas att det är till hjälp för Er.


Mvh

Joakim

#10

Postad 12 december 2005 - 19:40

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna kabel? Visst borde den fungera från DVI--> HDMI konverter till en tv med komponent?

http://www.webhallen...od.php?id=44056

#11

Postad 12 december 2005 - 20:49

kingen71
  • kingen71
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hejsan!
Sitter på en Cambridge DVD 79 som levererar 720P/1080i via DVI kontakten. Tyvärr finns det ingen DVi-ingång på min plasma (TH37PA50E) Panasonic. Endast scart S-video och komponent. Tv´stödjer 720P/1080i på denna ingång. Nu undrar jag om det finns någon slags kabel som har DVI i ena änden och komponent i andra? Och i så fall, kommer det att fungera. Jag hoppas någon kan hjälpa en lite vilsen man med detta.

#12

Postad 13 december 2005 - 12:39

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
Hello

Den kabeln du söker finns på www.kjell.com
det är en dvi-ut till Y/c/P (komponent)

Hoppas att detta hjälper dig........ :blink:

MVH Pewi78

#13

Postad 13 december 2005 - 15:05

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
Glöm y/c/p med det är den kabeln du skall ha iallafall......

#14

Postad 13 december 2005 - 22:53

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna kabel? Visst borde den fungera från DVI--> HDMI konverter till en tv med komponent?

http://www.webhallen...od.php?id=44056

<{POST_SNAPBACK}>


Vad ska du använda den till:
Har du en lacie silverscreen eller ska du köra från en DVD spelare?

Redigerat av tb303, 16 december 2005 - 20:24.


#15

Postad 13 december 2005 - 23:47

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Antagligen så fungerar den bara med en Lacie silverscreen, det är nog ingen konverterare utan bara en kabel.

#16

Postad 14 december 2005 - 06:17

Redfaction
  • Redfaction
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Vad ska du använda den till:
Har du en lacie silverscreen eller ska du köra från en DVD spelare?

<{POST_SNAPBACK}>



Från det enda ultimata en dator såklart då jag vill få ut 1080i till min tv.

#17

Postad 14 december 2005 - 18:10

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Ändrade rubriken litegranna :)

#18

Postad 15 december 2005 - 11:33

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
Min tv tar 480i/p, 576 i/p, 720p, 1080i analogt och digitalt i form av RGB/Component och DVI
via DVI-uttaget.

S97:ans HDMI går till projektorn, men jag tänkta koppla in dess componentutgång till TV:n's DVI ingång.

Manualen säger något i stil med S97 -> (3RCA -> 3RCA kabel) -> (3 RCA -> VGA kabel) -> (VGA -> DVI adapter) -> Philips

Detta låter lite omständigt, finns det någon kabel Component 3RCA -> component DVI,
eller kan man löda ihop något själv?

Redigerat av mikeett, 15 december 2005 - 11:33.


#19

Postad 15 december 2005 - 14:35

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0
Har inte hittat någon 3RCA -> DVI-kabel.

Man kan ju hoppa över steget med 3RCA -> 3RCA om man köper en Supra 3RCA -> VGA och en VGA ho -> DVI-A ha-adapter.

Naturligtvis går det ju att löda en egen kabel, men det blir knappast billigare om man ska göra det lätt för sig och t.ex. använda en Belden RGB-kabel. Alternativet (och lite omständligare) är att använda sig av tre separata koaxialkablar, men dessa får inte vara för tjocka. T.ex. denna från ELFA, men då blir det ännu dyrare.

#20

Postad 15 december 2005 - 18:12

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Varför inte koppla direkt till tv'ns komponent ingångar?

#21

Postad 15 december 2005 - 22:56

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

  • 1 450 inlägg
  • 0

Varför inte koppla direkt till tv'ns komponent ingångar?

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe, ja varför inte :D :D

#22

Postad 16 december 2005 - 08:10

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
För att den infernaliska TV:n inte har componentingång. Den tar component via DVI-uttaget :D

Jag hoppas att progressiv component skall ge bättre bild än SCART RGB.
Jag får nog gå på component-> VGA kabel och en VGA->DVI adapterlösning.

Ett dyrt alternativ är att köpa en HDMI splitter och sedan en HDMI-DVI kabel men det är pengar jag inte känner för att lägga ut idag. Och jag föredrar som sagt att köra HDMI till projektorn så det uttaget är upptaget.

Redigerat av mikeett, 16 december 2005 - 08:24.


#23

Postad 16 december 2005 - 10:28

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

  • 1 036 inlägg
  • 0
Frågan är om dvd:n skickar både HDMI och component samtidigt... Kolla det innan du köper massa kablar.
Min H/K t.ex. skickar endast komposit om jag väljer prog. component medan min sony om man väljer prog. inte skickar ngt. annat

#24

Postad 16 december 2005 - 12:43

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
Bra tips där papegoja. Tänkte iofs inte titta på projektor och tv samtidigt, men det vore bekvämt om jag slapp gå in i någon meny och växla mellan utsignaler beroende p åom jag vill se på tv eller projektor.

#25

Postad 09 januari 2006 - 13:45

Unregistered32600338
  • Unregistered32600338
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Ser på Netonnet's senaste LCD,  Andersson Y70 HD, att den har DVI ingång och att den levereras med en adapter "Även utrustad med DVI-ingång med HDCP-stöd för möjlighet till digital anslutning med suverän bildkvalitet från t ex dator, HDTV-mottagare eller DVD-spelare utrustad med DVI-utgång. Adapter för anslutning av extern enhet med komponentutgång medföljer."

Någon som vet hur denna adapter ser ut för det känns som att det är en sådan jag skulle behöva.

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, gammal tråd men jag kan iaf svara ifall någon annan funderar. Adaptern som följer med den tv'n är en vga -> komponent (märkligt nog hanar). Jag TROR att det jag egentligen vill ha är dvi -> komponent. Det känns mer rätt, ni som vet får gärna rätta mig om jag har fel. Jag vill koppla min Xbox360 på det sättet istället för till VGA.

Har letat högt och lågt efter en sådan adapter men inte hittat något som känns klockrent.

#26

Postad 10 februari 2006 - 13:03

sys-case
  • sys-case
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Har tänkt mig koppla in min dator till tv:n ( Sony KLV-L32M1 ) Har dock endast komponent samt scart på tv:n. Antar att komponent blir bäst med hur skall jag få ut bilden från datorn? Har dvi och vga utgång på tv:n. Har testat med dvi-komponent sladd frånn kjell.com men får då ingen bild på min tv. Misstänker att komponent ingången inte klarar av signalen eller kan man ändra någon inställning för grafikkortet så att den skickar annan signal? Blev mycke frågor här nu..
Mvh Hannes

Redigerat av janssonH, 10 februari 2006 - 13:03.


#27

Postad 10 februari 2006 - 15:08

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
Det finns 2 varianter av DVI, DVI-D (digital) och DVI-A (analog). Sedan finns kontakt/uttag DVI-I (klarar både digital och analog signal)

DVI från datorn är oftast DVI-D (digital), kabeln du har fungerar för DVI-A (Analog).
Klarar din dator att skicka DVI-A?

För att koppla datorn till din TV:n är nog en VGA-SCART som ger bäst bild om datorn klara att ge en interlaced signal.

#28

Postad 10 februari 2006 - 16:14

sys-case
  • sys-case
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag har ett gammalt nvidia grafikkort som då troligen endast skickar dvi-d. Tv:n kan endast få upp maxupplösning via komponent därför jag helst vill använda denna. skulle detta gå via vga-komponent sladd eller är detta också en digital signal. Annars kanske jag skulle kunna köpa mig ett RADEON grafikkort så att jag kan köra med denna omkopplaren: http://www.svideo.co...eon9600pro.html . Skulle det kunna fungera? Mitt gamla nvidia grafikkort börjar troligen sjunga på sista versen också då fläkten ibland lossnar vilket medför en heldel oväsen..

#29

Postad 13 februari 2006 - 08:01

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
Grafikkortets VGA-utgång är analogt, men den skickar RGB vilket inte alls är likt komponent.

Radoen9600 och omkopplaren verkar vara en bra lösning, kostar väl inte så blodigt mycket idag heller.

#30

Postad 17 februari 2006 - 12:43

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej!

Jag äger en Philips LCD-TV 32PF7320/10, (Länk till produktspecifikation) samt en Philips DVD-spelare DVP630, (Länk till produktspecifikation)

Jag vill ha bästa möjliga bild till min TV och enligt dvd-spelarens manual ska jag då koppla dvdn till tvn via komponent video och köra progressive scan.
Medföljandes till tvn kommer en "DVI-I- till YPbPr-kabel", BILD, och jag körde in den i tvn samt de tre kontakterna i min dvds motsvarande kontakter. Fick dock ingen bild på tv'n då jag testade detta.
Så frågan är, har jag gjort något fel eller går det inte att få progressive scan via komponent video med den tv och dvdspelare jag har idag?

Detta är säkert fel forum men jag tyckte frågan mest berörde kablarna så jag postade den här. :huh:

#31

Postad 23 februari 2006 - 13:03

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Kan meddela att jag fick mitt problem löst idag. Tänkte inte på att jag först var tvungen att ha dvdn ansluten till tvn via scart och där ändra att signalen skulle skickas ut via komponent och sedan koppla dvd till tv via komponenten. Nu funkar det iaf. :D

#32

Postad 24 februari 2006 - 01:28

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Okej, har ni fått fram en helt fungerande lösning?

Jag vill koppla in min gamla xbox med hd-kabel för att kunna spela upp spel och filmer i de högre upplösningarna som den med hd-kabel kan erbjuda.

Grejen är den att jag på tv'n bara har en ledig hdmi-ingång (komponenten upptar dvd'n), så jag vill alltså koppla xbox'ens komponent till tv'ns hdmi-ingång utan att tappa kvalité eller prestanda på signalen.

Hur ska jag nu gå till väga för att få det att fungera på bästa sätt?

Ska jag använda en komponent->dvi-kabel och sen en dvi->hdmi-adapter på det eller en komponent->vga-kabel och sen adapter till hdmi? Kan verkligen en vga-kabel uppskalad progressiv signal från xboxen?


Har tyvärr inte den bästa kollen när det kommer till konventeringar av kablar... :unsure:

#33

Postad 13 april 2006 - 10:14

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Tråden är numera klistrad :)

#34

Postad 29 april 2006 - 14:29

sys-case
  • sys-case
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Har nu inhandlar mig en dvi/komponent konverterare från peelplus. Skickades på en vecka vad jag mins och fungerar helt klockrent till min sony lcd som inte har några vettiga datoringångar. Som skrivet tidigare blev det också ett ati radeon grafikkort för att få denna konverterare att funka. Går att skicka 720 p och 1080i klockrent till tv:n. Blir dock något overscan men inga problem att fixa i ati:s programvara. Kan starkt rekomendera de som sitter med en stenålders lcd som mig eller liknande. Vet inte hur kopplingen blir till crt tv men en tv som kan ta emot 720 hade nog funkat minst lika bra.

#35

Postad 02 maj 2006 - 09:45

bujje
  • bujje
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Nån som kan tipsa om någon billig produkt till min lösning?

Jag har TV med HDMI ingång och tänker inhandla Snazio, som har DVI-I utgång.
Hur mycket behöver jag lägga utan att få dålig bild (och är det hanar i båda ändarna som gäller?), någon som kan tipsa om en bra billig att inhandla?

EN konstig fråga för er rävar, men jag vill inte köpa fel:
Fungerar "signalerna" åt båda hållen eller måste man köpa en specifik kabel för DVI ut och HDMI in, och en annan om man har HDMI ut och DVI in????

#36

Postad 07 maj 2006 - 20:04

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har en philips 32pf7320 tv.
Den har bara en dvi-i ingång och via den kan man ansluta antingen en hdmi/dvi-d kontakt eller analog komponent.

Min fråga, jag vill ha min htpc (dvi-d) och xbox360 (YPbPr) anslutna samtidigt, har funderat på en sån här kabel: http://www.gefen.com...sp?prod_id=3176

men jag vet inte hur tv:n kommer att reagera om jag kör in två signaler samtidigt, därför är jag på jakt efter någon typ av swith som kan switcha både dvi-d/hdmi och YPbPr och bara mata ut en utav dem åtgången.

tex 4 ingångar med 2 hdmi och 2 komponent, samt 2 utgångar en komponent och en hdmi.
Någon som har nåt bra tips på en sådan switch?

#37

Postad 09 maj 2006 - 08:17

tlsv
  • tlsv
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Min fråga, jag vill ha min htpc (dvi-d) och xbox360 (YPbPr) anslutna samtidigt, har funderat på en sån här kabel: http://www.gefen.com...t.jsp?prod_id=3


Hej Jonas, kollade med Gefen om den här adaptern, funkar inte tyvärr. Har samma problem som dig. Vill ha Xbox samt sat-box till Philips TV med DVI-I ingång. Kollar på Hemmabiobutikens switchar.

#38

Postad 09 maj 2006 - 10:07

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Min fråga, jag vill ha min htpc (dvi-d) och xbox360 (YPbPr) anslutna samtidigt, har funderat på en sån här kabel: http://www.gefen.com...t.jsp?prod_id=3


Hej Jonas, kollade med Gefen om den här adaptern, funkar inte tyvärr. Har samma problem som dig. Vill ha Xbox samt sat-box till Philips TV med DVI-I ingång. Kollar på Hemmabiobutikens switchar.

<{POST_SNAPBACK}>



Okey! du får gärna meddela om du hittar någon lösning.

Jag fortsätter också och leta så meddelar jag ifall jag hittar en lösning!

#39

Postad 13 maj 2006 - 13:07

tlsv
  • tlsv
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag har köpt lite kablar och en switch från Dustin. Återkommer nästa vecka när jag har testat!

#40

Postad 18 maj 2006 - 18:34

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
skickade et mail till tillverkaren av adaptern och de sa att den fungerar utmärkt att använda för att mata in signaler från dvi-d och komponent via samma ingång på tv:n

dock ej samtidigt...
men kopplar man ypbpr monitor och hdmi monitor från recievern till tv:n via adaptern så ska det funka

#41

Postad 22 maj 2006 - 11:20

tlsv
  • tlsv
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Konstigt att dom inte vet hur det funkar!!!! Den killen som mailade mig påstod att det inte gick att skicka signalen så. Han menade att det var "the other way around". Du får köpa en och kolla om det funkar. Jag har inte fått min sat box ännu så jag har inte kunnat kolla om det funkar med det jag köpt. Hoppas allt kommer i veckan och att det funkar!

#42

Postad 16 juli 2006 - 18:57

Unregistered30440
  • Unregistered30440
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Har samma problem, kopplar xbox360 på komponent, samt DVD'n, men får dock koppla om varje gång man ska spela eller virce versa.

Så jag har suttit på kjell.com och kollat lite.

Efter som jag har DVI / HDMI ingång på min LCD, så borde det gå att köra DVD'n med denna kabel'n utan att förlora kvallite på bilden Länk här.

Kanske finns en bättre kabel än denna och gör det då så skulle jag vilja veta det, för annars köper jag denna och ifall det funkar, men det borde ju funka så.

Supra eller kanske någon monsterkabel kanske har något liknande, vet inte.

Tror iaf att många verkar ha detta problem så detta kanske borde lösas en gång för "alla" :)

Over and out

-- LillFredde

#43

Postad 11 augusti 2006 - 10:50

Pellen08
  • Pellen08
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med inkoppling till min projektor (Sanyo PLV-Z2).
På denna finns en komponent ingång och en DVI-I ingång. Idag har jag kopplat DVDn (H/K dvd 25) till komponent ingången med mycket bra resultat.

Går dock i köp tankar på en Xbox 360 och vid ett sådant köp vill jag ansluta denna till komponent ingången.

Kvar blir då DVI-I ingånen som enligt bruksanvisningen skall ta emot komponent (Y,Pb/Cb,Pr/Cr). Jag har hittat en kabel för ändamålet hos Sovida.com (länk) som bör fungera.

Det man funder på är om bilden från DVDn påverkas om man skickar den till DVI-I ingången istället för som idag till komponent ingången? Man vill ju inte få sämre bild…

//HP

#44

Postad 21 augusti 2006 - 18:17

mecha
  • mecha
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hejsan!

Tror jag dragit igenom allt utan att hitta lösningen på mitt problem här..

Har en LG 42PX4R som jag tänkte plugga in datorn till.. Har en kabel som ser ut som de ni diskuterat.. DVI -> KOMPONENT.. sen har jag ett radeon x700series kort i datorn.. ska det inte fungera att plugga in kabeln i grafikkortets DVI-utgång sen till plasmans komponent ingångar? Står bara "ingen signal" när jag kopplar på de viset..

Kabeln jag har ser ut som följande:
Postad bild

Mvh K

Redigerat av mecha, 21 augusti 2006 - 18:18.


#45

Postad 07 september 2006 - 19:00

forsaken
  • forsaken
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Hej.

Det har frågats innan men tycker inte de har framkommit något riktigt svar.

Finns det någon komponent -> dvi/hdmi konverter eller en switch som tar både komponent och dvi/hdmi ?

/F

#46

Postad 02 november 2006 - 15:51

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
oj va snurrig man blir av alla möjliga val..

asså jag undrar vilken lösning som är bäst för min situation. Jag har komponent och vga som bästa ingångar på min projje. Jag vill byta dvd-spelare till en som skalar upp till 720p och mer. Hur ska jag koppla helt enkelt för att få bästa överföring till projjen??

Använda vga eller komponent ingången? köpa en dvd med dvi eller hmdi utgång och använda olika adaptrar?

Eller räcker det med att byta till bättre dvd-spelare som har komponent och köra bara komponent rakt av?

Redigerat av Unregistered857dc85f, 05 november 2006 - 11:49.


#47

Postad 05 november 2006 - 18:27

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Det kanske helt enkelt är en sådan här ni behöver. Cypress komponent till DVI konverter. Finns även en som går hela vägen till HDMI. Pris på förfrågan.

//Göran

#48

Postad 27 februari 2007 - 12:39

JuniorSthlm
  • JuniorSthlm
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Någon som vet eller har en kvalificerad gissning om vad som händer om jag använder följande kabel:

DVI -> Komponent
http://www.kjell.com/?item=39290&path=

Dator: DVI UT
Pioneer 436XDE: Komponent IN

Blir det bara svart? Kommer man runt overscan-problemet?

Jag vet att man "bör" köra DVI -> VGA men det ger sådan tearing, dvs problem med Vsync.

#49

Postad 01 mars 2007 - 08:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Här finns ju en smidig adapter som i alla fall jag skall köpa till min Andersson Y70HD så jag kan få ut 480p med mitt Wii men hjälp av komponentkabel.

Länk: http://www.digitaltv...dukt.php?p=1024

#50

Postad 01 mars 2007 - 17:11

Bioduk
  • Bioduk
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske!

Men kan man ta denna produkt:

http://www.tbh.se/in...I_Ha_,_DVI-D_Ho

från dvd-spelaren ihop med denna:

http://www.digitaltv...dukt.php?p=1024

och sen vidare ut till projektorn?

Istället för att köra komponent direkt mellan dvd:n och projektorn.

Blir det nån skillnad?

En liten fundering som jag har pga att min projektor är HD-kompatibel men har ej en HD-ingång.

Mvh // B



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.