Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HIFI-Kabelutmaning, 5.000 - 30.000 kr gäller alla hifi-kablar!

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 januari 2015 - 10:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 9
Hej. Vi diskuterar ju dessa kablar i all oändlighet, och det verkar inte gå att bevisa något. därför så har jag en utmaning.

Jag sätter 30.000 kr i forumets största vadslagning om att en kabeltroende INTE kommer att höra skillnad på en dyr köpessladd och mina väldigt billiga kablar från Kjell och Co.

Villkoren är enkla. Vi kommer att mötas upp i Umeå där vi gör ett kontrollerat blindtest. 95% felmarginal används och blir testet uppfyllt måste det göras ytterligare en gång för att eliminera felmarginalen som vi använder (dvs 5%). Detta måste göras eftersom var 20:e test annars statistiskt kommer att ge resultat (5% av alla tester kommer att ge ett slumpmässigt felvärde).

Om du lyckas med kabelutmaningen så förbinder jag mig att ersätta dig med 30.000 kr inom en vecka. Misslyckas du är du förbunden att göra samma sak. Det är alltså en vadslagning. Om någon av oss måste resa så ersätts resa och logi av den förlorande parten.

Jag har ett ställe där vi kan testa, och det kommer inte vara svårt att kontrollera fusk. Kabelordningen kommer att slumpas och skrivas ner INNAN testet utförs, så att det finns en referens att mot.

Det här är seriös utmaning. Har du ett par köpta kablar av god kvalitet som du vill testa mot mina billiga högtalarkablar? Är du säker på att du hör skillnad mot billiga som kostar runt 5 kr metern? Hör av dig, 30.000 kr är mycket pengar.

Om du känner att du är något osäker så godtar jag självklart ditt lägre bud. Av ekonomiska orsaker så kan jag inte sätta ett bud på över 30.000 kr själv.

Nu har vi minhembios inofficiella kabelutmaning.

Kriterier på DIN kabel är följande: det är en kabel som är max tre meter lång (praktiska skäl). DIN kabel är en standardkabel som är köpt på något av alla ställen du kan köpa en kabel, den är original. Kabeln är inte ett märke av transparent (eller annat märke med en inbyggd signalförvrängare, detta kriterie ställs eftersom transparent mfl. är tillverkare som sätter något i signalvägen och som teoretiskt ska kunna förändra ljudet).

Någon som känner sig manad? Utmaningen sker i Umeå eller på din ort. Vi kommer överens om en tid, denna måste vara efter stängning.
Mvh

Lägger till om utmaningen: ang betalning, som inte är juridiskt bindande så föreslår jag att båda parter sätter in vadslagningssumman hos tredje person som gåva. Ger bort pengarna. Därefter så får tredje person ge vinstsumman till vinnaren. Då går vi förbi lotteriinspektionen. Det här ska alltså handla om riktiga pengar, inget svammel. Inget käbbel! https://www.minhembi...IR#/biggrin.png

Edit: strömkablar, signalkablar och optiska kablar får vara med i testet givet att dom uppfyller mina kriterier.

Redigerat av Zartok, 15 april 2016 - 05:59.


#2

Postad 29 januari 2015 - 11:03

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1
Följer denna :)

#3

Postad 31 januari 2015 - 21:52

Gäst_982jan_*
  • Gäst_982jan_*
  • 2
Spännande! Lite mer info tack!
Bilder på uppställningen? (Är det en Aiwa kompaktanläggning från 80-talet eller vad?) ;) Hur länge får en utvärdering pågå? Vem väljer musikmaterial? Manipuleras utnivån eller frekvensgången på något sätt?

#4

Postad 01 februari 2015 - 14:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Spännande! Lite mer info tack!
Bilder på uppställningen? (Är det en Aiwa kompaktanläggning från 80-talet eller vad?) ;) Hur länge får en utvärdering pågå? Vem väljer musikmaterial? Manipuleras utnivån eller frekvensgången på något sätt?

Jag har tänkt följande:
Valfri musik, ej sinustoner. Ingen volymfippling. Den som utmanar får välja musik.

Skulle ett test bli av i Umeå så är det troligtvis så att jag kan muta mig in på lyd. Nya saker från naim spelas ofta där. Streamat flac från wimp.

#5

Postad 01 februari 2015 - 16:07

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 2
Alltid kul att vara party-pooper, men om ni inte har tillstånd av lotteriinspektionen är inte "avtalet" om vadslagningen juridiskt bindande, utan "bara" en hedersak. När det handlar om så mycket pengar hade ju jag i alla fall önskat giltligt avtal.
Ref: https://www.google.c...P_iuLeetaS1f12A

#6

Postad 01 februari 2015 - 16:36

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 3
Hah vilket skämt

#7

Postad 01 februari 2015 - 20:10

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 1

Streamat flac från wimp.

Det där är väl inget bra om det skall vara ett test .

#8

Postad 01 februari 2015 - 22:31

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Helskön utmaning.. Jag tror inte det kommer bli rusning Zartok... Men om det blir det kommer du bli rik :)
Konstigt tomt i tråden eftersom det är ganska många som gillar sina kablar väldigt väldigt mycket.. Eller är det bara snack?

Upp till bevis nu guldöron :wub: .

Kan passa på att tipsa om kap på kablar som kanske skulle vara bra att ha med sig.
https://hifitorget.s...halla_35622.htm

Om jag får möjlighet och har vägarna åt ditt håll kommer jag gärna förbi och tar med mig fika istället för kablar.
Tycker du verkar vara en trevlig och rolig prick som jag gärna skulle snacka lite mer med. Givetvis kolla dina fina hifiprylar oxå.. :rolleyes:

#9

Postad 02 februari 2015 - 10:15

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Var ska man diskutera nu då när den vi diskuterade i är låst? :D Jag som hade något att skriva. Vågar ju inte posta det i denna tråden då det blir off-topic direkt även om det handlar om kablar :(

Riktigt roligt hade ju varit om jag postade i en annan höra skillnad tråd haha :P

Redigerat av Unregistered2294, 02 februari 2015 - 10:17.


#10

Postad 02 februari 2015 - 10:19

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 2

Konstigt tomt i tråden eftersom det är ganska många som gillar sina kablar väldigt väldigt mycket.. Eller är det bara snack?

;)
Ja visst "saknar" man några användare här.

#11

Postad 02 februari 2015 - 15:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tanken är inte att vi ska diskutera, här är det ju verkligen upp till bevis.

Ang lotteriinspektionen så är det här ju inte ett lotteri mig veterligen ;) dock så har jag inte läst länken så det kanske står om sånt också.

Ja, tanken är alltså följande:

Jaså, du hör skillnad? Är du så säker på det att du skulle slå vad om det?

Ah, fan. Där kom ju lotteriinspektionen in! :D

Redigerat av Zartok, 02 februari 2015 - 15:57.


#12

Postad 02 februari 2015 - 16:04

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2 190 inlägg
  • 0
Ingen kommer höra av sig :) För att vara ärlig är jag inte säker på att jag hade velat ta denna vadslagning även på högtalare om det inte var sådana som jag verkligen kunde i ett rum jag lyssnat i mycket, och givetvis material jag lyssnat på mycket.

#13

Postad 02 februari 2015 - 16:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ingen kommer höra av sig :) För att vara ärlig är jag inte säker på att jag hade velat ta denna vadslagning även på högtalare om det inte var sådana som jag verkligen kunde i ett rum jag lyssnat i mycket, och givetvis material jag lyssnat på mycket.


Jag skulle vara tveksam till att anta en sån här utmaning med två randomhögtalare jag också. Mellan ex pip och kef r100 så skulle jag gjort det men det är för att pip går mycket djupare. Men som du säger, saker låter mer lika än man tror. Även vissa högtalare.

#14

Postad 02 februari 2015 - 16:11

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 6
Go !
Lätta pengar för alla kabel-tallibaner !

#15

Postad 02 februari 2015 - 16:18

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 1

Tanken är inte att vi ska diskutera, här är det ju verkligen upp till bevis.

Ang lotteriinspektionen så är det här ju inte ett lotteri mig veterligen ;) dock så har jag inte läst länken så det kanske står om sånt också.

Ja, tanken är alltså följande:

Jaså, du hör skillnad? Är du så säker på det att du skulle slå vad om det?

Ah, fan. Där kom ju lotteriinspektionen in! :D

Det har du rätt i. Det står specifikt även om vadslagning mellan privtpersoner om du läser vad jag länkade till.
Det finns liksom ingen vadslagningsinspektion, då lotteriinspektionens uppdrag sträcker sig lite längre än bara lotterier. :-P

#16

Postad 02 februari 2015 - 16:25

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0
Jag tänker således att ett upplägg med kontanter på bordet, radikalt skulle minska risken för att någon av parterna som ingår vadet bryter sitt hedersord, där man lovat sätta in pengar på ett konto. När det så vitt jag förstår inte går att träffa ett juridiskt giltigt avtal på mellan privatpersoner på detta sätt...
Slår du vad med någon du känner och litar på är det ju en annan sak, men sannolikt kommer väl två "främlingar" att mötas i detta vad, om det blir av...

Redigerat av hampestampe, 02 februari 2015 - 16:26.


#17

Postad 02 februari 2015 - 16:28

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 2
Skitsamma om lotteriinspektionens vara eller icke vara.

Även om nu inte avtalet skulle vara juridiskt bindande utan deras inblandning, så får ju denna person gå med svansen mellan benen om den inte betalar för sig av den anledningen.
Vi kan nog släppa detta onödiga sidospår.

#18

Postad 02 februari 2015 - 16:31

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Hampe, skulle du ange någon till lotteriinspektionen? Varför isf?

Tror tyvärr inte heller att någon av dessa lurade kabelkramare kommer sticka in näsan här och anta utmaningen.

#19

Postad 02 februari 2015 - 16:49

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

  • 1 051 inlägg
  • 0

Hampe, skulle du ange någon till lotteriinspektionen? Varför isf?

Tror tyvärr inte heller att någon av dessa lurade kabelkramare kommer sticka in näsan här och anta utmaningen.

Jag skulle inte ens funder på att anmäla det till lotteriinspektionen, det skulle vara sjukt komplicerat. Dock tänker jag att det skulle vara mer lämpligt med en utformning, där pengarna betalas ut omedelbart när vadet är klart, då jag tänker att det radikalt skulle minska risken för ohederlighet. Om man träffar en överenskommelse och står mitt emot varandra med varsin liten sedelbunt tror jag det skall mycket till om man drar sig ur och säger att "jag tänker inte hålla mitt ord, du får inte pengarna". Risken för detta skulle dock vara större om man far åt var sitt håll utan giltigt avtal och bara säger "ja, ja, jag sätter in pengarna på ditt konto", för om personen i fråga underlåter sig att göra det finns det inga lagliga påtryckningsmedel, just för att avtalet är ogiltigt... Jag ser bara det jag skrivit som ett praktiskt tips och vill bara belysa ett mindre problem och kommer också med ett praktiskt förslag på hur det skall lösas. Men eftersom jag själv inte har någon tanke på att delta så är det helt upp till "vadslagarna" hur och vad som avtalas.

Redigerat av hampestampe, 02 februari 2015 - 16:50.


#20

Postad 02 februari 2015 - 16:59

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Då förstår jag, för det kändes mer som att du var ute efter att enbart jävlas.

Och det skulle nog bli JÄVLIGT pinsamt för förlorande part om det framkommer att denne inte lever upp till sin del.

#21

Postad 03 februari 2015 - 11:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
nåväl, först så ska någon anta utmaningen. därefter så behöver utmaningen förklaras tekniskt. där kommer ingen att tacka ja skulle jag tro, då folk nog inte fullt litar på sin hörsel. därefter så skulle omständigheter antas. därefter så ska allt annat accepteras. det är rätt mycket som ska göras för detta vad helt enkelt. men pengarna på bordet skulle nog vara en väldigt bra ide. eller ge dom till en mellanhand.

det är nog mest kuriosa ändå tror jag.

visst har jag skrivit att förloraren även ska betala resa och övriga omkostnader för den vinnande parten?

#22

Postad 03 februari 2015 - 11:48

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0
Jag förutspår att ingen antar utmaningen, men om nån mot all förmodan skulle göra detta så klarar inte denna personen att skilja ut sin kabel.

#23

Postad 03 februari 2015 - 13:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2

Jag förutspår att ingen antar utmaningen, men om nån mot all förmodan skulle göra detta så klarar inte denna personen att skilja ut sin kabel.

Det ska vi inte spekulera i. Dom som säger sig kunna det ska få en helt ärlig chans att göra det utan att någon ska säga att det inte går. I den här tråden :)

#24

Postad 03 februari 2015 - 20:44

Gäst_982jan_*
  • Gäst_982jan_*
  • 2
Det handlar om att höra skillnad, dvs inte nödvändigtvis bättre. Skulle man få koppla upp ett par startkablar från OKQ8 om man ville?

#25

Postad 04 februari 2015 - 01:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Startkablar är jag tveksam till då dessa har ett annat syfte än hifi :D

#26

Postad 04 februari 2015 - 07:38

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Även EKK har ett annat syfte än hifi, det rekomenderas dock från många ;)

#27

Postad 04 februari 2015 - 08:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Det handlar om att höra skillnad, dvs inte nödvändigtvis bättre. Skulle man få koppla upp ett par startkablar från OKQ8 om man ville?

Startkablar funkar nog lika bra. Däremot om man väljer de allra sämsta kablarna som finns att tillgå så blir det nog skillnad. Tunnaste som finns och nån annan sämre ledare än koppar. Är det godkänt att göra så?

#28

Postad 04 februari 2015 - 09:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tanken är ju att utmanaren ska komma med sina referenskablar och höra skillnad mot vanlig billig biltemasladd, inte tvärt om :D

#29

Postad 04 februari 2015 - 18:54

Gäst_982jan_*
  • Gäst_982jan_*
  • 1
Men om det inte är någon mätbar skillnad mellan mina startkablar och biltemakabeln så skulle ju det inte bli någon skillnad?

#30

Postad 04 februari 2015 - 20:01

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Nej, och vem har sagt att det är skillnad? Zartoks poäng är att somliga påstår att väldigt dyra kablar låter annorlunda gentemot billiga kablar och att han därför vill att just sådana kablar används i utmaningen. Ingen har väl påstått sig höra skillnad mellan kablar från Biltema och Kjell & Company vad jag vet?

#31

Postad 04 februari 2015 - 21:53

karten
  • karten
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 1
Hehe! Rolig grej. Du borde låta folk testa sina egna kablar i sin anläggning hemma. Tror fler skulle va intresserade av att testa det hemma med sina egna kablar än på någon butik i okänd miljö. Sen undrar jag såklart vad som är klassat som "dyra referenskablar", är tex vdh cs-122 dyr jämfört med supra ply 3,4? :) Du borde låta folk välja fritt vilka kablar som ska användas eftersom det ändå inte spelar någon roll då skillnader mellan kablar inte finns.

Får man lyssna på samma låt genom hela testet eller måste man variera låtarna?

Redigerat av karten, 04 februari 2015 - 21:57.


#32

Postad 04 februari 2015 - 22:16

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Du borde låta folk testa sina egna kablar i sin anläggning hemma. Tror fler skulle va intresserade av att testa det hemma med sina egna kablar än på någon butik i okänd miljö.

Utmaningen sker i Umeå eller på din ort.



#33

Postad 04 februari 2015 - 22:22

karten
  • karten
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Han skrev även något om att testet måste utföras efter stängning. Tänkte att han då mena att det ska genomföras på butik?

Redigerat av karten, 04 februari 2015 - 22:23.


#34

Postad 04 februari 2015 - 22:53

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
I huvudinlägget står...

Vi kommer överens om en tid, denna måste vara efter stängning.

Och inget om någon butik, även om han skriver i ett senare inlägg att testet kan eventuellt ske på Lyd i Umeå. Om han i citatet menar stängning av någon butik eller stängning av tråd (eller låsning, som många förmodligen kallar det), vet jag inte.

#35

Postad 04 februari 2015 - 23:17

karten
  • karten
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Det är inte allt för ofta man använder ordet stängning när man pratar om sin villa/bostad. "Kom innan kl 21, efter det har jag stängt". Skitsamma, men det var inte helt solklart vad som gällde så därför fråga jag.

Redigerat av karten, 04 februari 2015 - 23:20.


#36

Postad 05 februari 2015 - 02:19

Gäst_982jan_*
  • Gäst_982jan_*
  • 1
Skulle följande vara intressant?: ljudkällan monokopplas så att vänster och höger kanal får samma signal hela vägen ut till högtalarna. Ena kanalen är Biltema den andra x. Sedan kör man med önskat musikmaterial och skiftar mellan högtalarna med balanskontrollen. Skillnad? Därefter skiftar man mellan hö och vä. Skillnad nu också? Enligt de mät-troende skulle ingenting hända med ljudet men det är enkelt att kolla själv.

#37

Postad 05 februari 2015 - 07:16

Morot
  • Morot
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 2
Det här är ju riktigt spännande. Tror inte att någon nappar på detta dock, men alla bortförklaringar ska bli kul att läsa

#38

Postad 05 februari 2015 - 09:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
982, du som är så inbiten troende. Hur kommer det sig att du inte antar utmaningen?

#39

Postad 05 februari 2015 - 10:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Skulle följande vara intressant?: ljudkällan monokopplas så att vänster och höger kanal får samma signal hela vägen ut till högtalarna. Ena kanalen är Biltema den andra x. Sedan kör man med önskat musikmaterial och skiftar mellan högtalarna med balanskontrollen. Skillnad? Därefter skiftar man mellan hö och vä. Skillnad nu också? Enligt de mät-troende skulle ingenting hända med ljudet men det är enkelt att kolla själv.

Njaa...denna metoden lägger till felkällor. Skillnad mellan högtalarna tex. Sen angående placeringen av högtalarna, även om dom står kloss ihop när balansen ändras så kommer ljudet från olika vinklar.

#40

Postad 08 februari 2015 - 22:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Jan: ditt upplägg är tyvärr inte tillförlitlig, din tanke om testande av kablar alltså.

Om startkablar hade mätt lika bra som vanliga kablar så hade det godkänts, men jag har inte kunskap eller prylar att göra detta test. Utöver det så är tanken att testa hifikablar. Tanken är att sätta påståendet om kablars inverkan på ljudet till sin spets :)

#41

Postad 11 februari 2015 - 20:30

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 3
http://www.nordichar...italt-ljud.html

#42

Postad 11 februari 2015 - 21:53

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

  • 1 411 inlägg
  • 0

Bästa kabeltråden *ever* :D



#43

Postad 12 februari 2015 - 19:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

http://www.nordichar...italt-ljud.html

Nu pratat vi mätningar :D seriöst, in internetsladd? :D

Bästa kabeltråden *ever* :D

Visst är det? :D
Dessutom är den förskonad från diskussioner. Det är bara *pang*, upp till bevis :)

#44

Postad 20 februari 2015 - 22:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ingen har nappat, så jag höjer pengen till 30.000. Mer än så kan jag dock inte hosta upp :D

#45

Postad 20 februari 2015 - 22:52

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Ingen har nappat, så jag höjer pengen till 30.000. Mer än så kan jag dock inte hosta upp :D

Du kommer aldrig få något napp heller, inte ens 982jan bemödar ju sig svara.

#46

Postad 21 februari 2015 - 12:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tror inte att jan nödvändigtvis anser sig höra skillnader, han kan mycket väl bara vara intresserad i ämnet :)

#47

Postad 21 februari 2015 - 17:43

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 984 inlägg
  • 0

Audioquest ger sig ut på ännu halare is än vanligt...

 

Problemet är ju att om man har någorlunda bra koll på hur ethernet fungerar, så inser man snabbt vilken bluffprodukt det är. Kabel för några få kronor per meter fungera alldeles utmärkt, i längder upp till 100 meter.

 

Med en bandbredd på 1 Gbit/s* kan man streama ca 1400 låtar samtidigt (FLAC i CD-kvalitet). Det borde räcka för de flesta.

 

* (En bra gigabit-router har en throughput på ca 800Mbit/s. Värre är det ju med internetuppkopplingen där dessa hastigheter inte direkt är vanliga, men Audioquests kabel kanske boostar abonnemanget  ;) ).


Redigerat av Ageve, 21 februari 2015 - 17:52.


#48

Postad 21 februari 2015 - 18:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Den här var också bra :)

http://www.sweclocke...-for-audiofiler



#49

Postad 21 februari 2015 - 18:05

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 4
Jag kan anta utmaningen om jag även får välja kablar :)

#50

Postad 21 februari 2015 - 18:55

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Spännande



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.