Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhems HDTV satsning som ComBort?

335 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 11 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 11 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 13 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 13 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 14 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 15 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 15 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 15 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 15 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 15 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 15 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 15 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 15 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 15 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 15 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 15 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 15 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 15 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 15 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 15 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 16 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 16 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 16 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 16 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 16 år sedan

#101

Postad 20 januari 2008 - 15:09

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Förutom Color banding & andra problem har min box även den egenheten att ibland frysa/hacka till ett tag (om man inte byter kanal för då fixar det till sig)? Då menar jag inte 60 hz-problemet. Det har jag haft på båda mina boxar

#102

Postad 20 januari 2008 - 15:24

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Nu har reklambannernra övergått till att bara göra reklam för "Digital-TV Medium" för 149:- och igen HDTV reklam för mig i alla fall. Är det så för er också?

Nej, det var nog bara tillfälligt, är det TDTV reklam igen!

Redigerat av Aeroaero, 20 januari 2008 - 15:28.


#103

Postad 20 januari 2008 - 16:15

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Har följt denna tråd sen vecka 2 då jag fick hem min nya Humax (ej köpt direkt från comhem, men den kom i en prydlig comhem-kartong). Boxen hör till den senaste sändningen från Humax, med den nya fw redan installerad.

Jag har samma problem som Perna. Bilden är svart, inget ljud, och textningen syns på en vissa kanaler(t.ex canal+). Bara testkanalerna och VoomHD test som jag får bild på. Pairingen är dubbelkollad av CH och ska vara ok.
Jag har i en vecka mailväxlat med supporten, och i fredags fick de mitt telefonnummer så de ska ringa upp mig. "Hmm. Detta måste vi felsöka" sa de.

Hoppas de då gör en grundlig felsökning, för det verkar ju inte vara ett lätt problem att lösa då Perna haft detta i snart 1½ månad.
Är det nån annan än Perna och jag som har detta problem?

Hoppas du har bättre tur, för mig har felundersökningarna inte lett till någonting det är flera olika tekniker som har ringt upp men dom vet inte vad det beror på, jag har även bytt ut boxen och kortet en gång men det hjälpte inte heller.

Redigerat av Unregistered6e1bc283, 20 januari 2008 - 16:34.


#104

Postad 20 januari 2008 - 16:47

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Tjena!

Ringde comhem imorse och visst dem para kort och box med varann och det började snurra. Hann i 20sekunder innan jag märkte att när jag bytte kanal så låg den kanalens bild jag hade innan i bakgrunden som en inbränning typ. Drog ur strömsladden och starta om, prova hd-kanaler med sjukt mkt hack och blockeringar. Kvalitet står på 100% och signal på 66%. Provade med att låna en box (mina föräldrars som ännu inte är inkopplad hos dem) och para med den och det gick inte heller. Dem på comhem säger att det troligtvis är signalen det är knas med, kunde ta upp till tre arbetsdagar innan något görs åt saken från deras sida. ;)

Redigerat av MrSthlm, 20 januari 2008 - 16:51.


#105

Postad 20 januari 2008 - 17:56

Leffe_Lee
  • Leffe_Lee
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hoppas du har bättre tur, för mig har felundersökningarna inte lett till någonting det är flera olika tekniker som har ringt upp men dom vet inte vad det beror på, jag har även bytt ut boxen och kortet en gång men det hjälpte inte heller.


Du, Perna, kan du kanske skicka ditt kundnummer till mig så att jag kan hänvisa till dina supportkontakter som förhoppningsvis finns sparade hos dem?

#106

Postad 20 januari 2008 - 18:03

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tipsat PLUS?

E-post: [email protected]
Adress: Plus, SVT, Box 6094, 906 03 Umeå
Telefon: 090-175070 måndag-torsdag kl 13-15 och fredag kl 13-14:30


Jag skickade ett långt brev för inte så länge sedan.

#107

Postad 20 januari 2008 - 19:09

Gäst_magnus1111_*
  • Gäst_magnus1111_*
  • 0
COMHEM

Vi är många som hade hoppats att ni nu skulle ta chansen och visa att ni respekterar och bryr er om era kunder. Vi kan dock snabbt konstatera att vi gjorde fel som trodde på er. Den information som alla här inne har gått och väntat på så länge, innhöll mest lögner, bortförklaringar, dimridåer och mörkläggningar. Vad jag menar med detta kan ni läsa här.

https://www.minhembi...s...83715&st=30

Ni har långt kvar, när det gäller att visa respekt för era kunder. Det var någon som skrev i detta forum tidigare att ni ser och behandlar era kunder som abbonenter. Det ligger mycket i det.

Vi är många (inte vissa eller några) som är besvikna på er. Besvikna abbonenter, det är inget bra. De tittar på andra alternativa leverantörer och en vacker dag är de borta. Med bredband öppnar sig andra möjligheter och det kommer nog att gå undan. Vi är inte längre låsta till våra tre hål i väggen, som våra hyresvärdar och bostadsrättsföreningar betalar massor med pengar för. Missnöjda kunder sprider också detta missnöje vidare till andra potentiella kunder och även till befintliga kunder som i dag inte "upplever" problemen.

Återigen, ni hade chansen att vända det här till något bra och gottgöra era kunder, men ni valde att vända oss ryggen!!! Igen!

Redigerat av magnus1111, 20 januari 2008 - 19:23.


#108

Postad 20 januari 2008 - 19:23

Unregistered6e1bc283
  • Unregistered6e1bc283
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Hoppas du har bättre tur, för mig har felundersökningarna inte lett till någonting det är flera olika tekniker som har ringt upp men dom vet inte vad det beror på, jag har även bytt ut boxen och kortet en gång men det hjälpte inte heller.


Du, Perna, kan du kanske skicka ditt kundnummer till mig så att jag kan hänvisa till dina supportkontakter som förhoppningsvis finns sparade hos dem?

Ja det går bra, jag har skickat ett PM.

#109

Postad 20 januari 2008 - 19:51

Mr.Hammer
  • Mr.Hammer
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Håller med dig i allt Magnus1111 Bra skrivet! Comhem behöver en blåslampa med tanke på hur dom har behandlat sina kunder de senaste året. Är inne på tredje boxen så jag har gett upp. orkar inte höra på alla idiotlösningar typ Byt antennkabel osv Väntar på en ny fw som jag inte har större förhoppningar på, sedan blir det förmodligen till att reklamera Humaxboxen

Redigerat av Mr.Hammer, 20 januari 2008 - 19:53.


#110

Postad 20 januari 2008 - 23:05

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Jag har följt den här tråden med intresse den senaste tiden eftersom jag är grymt sugen på HDTV, och med tanke på vad som skrivs här har jag valt att avakta till comhem fixar fram en ny box, helst med hårddisk.

Jag tycker dock att vissa skribenter verkar överkatta detta forums påverkan på comhems kunder. Jag är ganska övertygad om att 99% av deras kunder inte läser här, och även bland de som gör det (inklusive jag själv) är det nog många av oss som inte överväger att byta leverantör i första taget. Faktum är ju att ni inte ens själva verkar lämmna.
Comhem gräver som jag ser det inte på något sätt sin egen grav för att de inte kan leverera en vettig HD-box, eftersom merparten av deras typ två miljoner kunder inte kunde bry sig mindre om HDTV.

Dock är det ju väldigt trist för oss som vill ha HDTV att comhem suger på att leverera en bra produkt och faktiskt inte verkar överdrivet pigga på att göra någonting åt det, men det är en annan femma.

#111

Postad 20 januari 2008 - 23:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Jag tycker dock att vissa skribenter verkar överkatta detta forums påverkan på comhems kunder. Jag är ganska övertygad om att 99% av deras kunder inte läser här,


Tror du har fel vad gäller detta forums betydelse för HDTV kunder i denna stund

Rätt att det är en försvinnande del av comhems kunder som läser detta forum
Men fel när det gäller comhems kunder som tänkt satsa på HDTV

Det är många som använder sig av prisjakt.se när de söker sin första eller för den delen andra eller tredje
platt tv. Ännu fler procentuellt när de skall köpa mer anvancerade saker än så ..

Just HDTV är inget den vanliga comhemkunden bryr sig om i dagsläget .. det är personer som är
ganska lika oss. De söker på internet och oftast leder frågan man ställer eller ordet du söker
till minhembio.com ( försök själv så får du se ) Trots att det finns 1000 tals som använder maveric
som nick så kommer du hit :P Sökt på Maveric på google

Tror forumet är uppe i 60.000 medlemmar och ännu fler är det som inte ens har registrerat sig
som läser här lite då och då ..

T.o.m. du har ju hittat hit :)

Hurvida vi kan påverka comhem är en helt annan sak .. Men se själv .. vi har skakat om dem rejält..
om det sedan leder någon vart .. det får vi se ..

Det är bara vad jag tror :P

... FORTS ... och även bland de som gör det (inklusive jag själv) är det nog många av oss som inte överväger att byta leverantör i första taget. Faktum är ju att ni inte ens själva verkar lämmna.


Det kan ju kanske bero på att din och vår valfrihet är inskränkt .. genom att vi inte KAN sätta upp parabol,
Comhem inte tillåter boxers signal i våra antennuttag, att du inte har tillräcklig signal med en inomhusantenn
för boxer osv osv ...
EDIT: Eller Life's mycket goda argument .. här under ...


Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 20 januari 2008 - 23:42.


#112

Postad 20 januari 2008 - 23:40

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Caaf: Jag har som policy att vara trogen ett år i taget....funkar det bra stannar jag ett år till om priset är det rätta för den kvalitet jag efterfrågar. Är jag lite missnöjd så är ett år ingen lång tid att vänta innan man byter. Men om det är helt under isen så har jag inget emot att kämpa emot så mycket jag orkar - ingen ######s och ljuger för mig ostraffat! Enda skälet till att jag inte tvärvägrar ut mig beror på att för mig är CH de enda som idag kan erbjuda mig HDTV, och därför är jag svag. Men det varar inte för evigt. Jag har gjort klart för CH vilka kriterier som krävs för att man ska ha kvar mig som kund, och det bygger på att jag har kvar en gnutta tålamod och hopp. Raderar dom det sista strået av professionalitet och klantar bort sig, blir det ju ändå ingen HDTV och då kommer jag göra allt för att komma ur detta avtal. Då ska dom inte ha en krona av mig!
HDTV är det enda som dom har att erbjuda. Funkar utmärkt med en inomhusantenn och boxer-robert...jag har ett kit att låna ut om någon vill undersöka sina möjligheter att snuva CH på pengar. Vem vet, kanske blir marktv före CH med att erbjuda HDTV.....!

Edit: Lattjo autocensurering som finns på forumet, det är inte jag som lade in brädgårdarna ovan :) , ni förstår nog vad jag menar iaf! Kanske ska man prova vilka fler ord den har i sin ordlista :P

Redigerat av Life, 20 januari 2008 - 23:42.


#113

Postad 21 januari 2008 - 00:52

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Angående detta forums påverkan...Jag har iaf inte direkt fungerat som en reklampelare när jag talat med släkt och vänner. Tvärt om har jag avrått att hoppa på HD-tåget (som ligger bredvid spåret), när nån har undrat.
De flesta som inte är speciellt insatta i dessa frågor vänder sig ju till bekanta som de tror/vet har kunskap när de ska köpa nåt sånt här.
Blir en "ringar på vattnet effekt".

#114

Postad 21 januari 2008 - 11:20

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Ursäkta om jag är lite oteknisk men en sak som jag undrat över är upplösningen på HDTV. På comhems hemsida framgår det att HDTV är fem gånger skarpare än vanlig digital TV. HDTV sänds i 1920x1080i eller 1280x720p.

Vanlig digital TV är det 720x576i. Hur kan 1080i vara fem gånger skarpare än 576i? Har comhem rätt och det är jag som är så oteknisk att jag inte fattar att det är fem gånger skarpare. Kan någon i så fall förklara hur det kan vara fem ggr skarpare?

#115

Postad 21 januari 2008 - 11:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Ursäkta om jag är lite oteknisk men en sak som jag undrat över är upplösningen på HDTV. På comhems hemsida framgår det att HDTV är fem gånger skarpare än vanlig digital TV. HDTV sänds i 1920x1080i eller 1280x720p.

Vanlig digital TV är det 720x576i. Hur kan 1080i vara fem gånger skarpare än 576i? Har comhem rätt och det är jag som är så oteknisk att jag inte fattar att det är fem gånger skarpare. Kan någon i så fall förklara hur det kan vara fem ggr skarpare?

De räknar nog antalet pixlar. (1920*1080)/(720*576) = 5.17

Redigerat av Phindus, 21 januari 2008 - 11:28.


#116

Postad 21 januari 2008 - 11:39

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Mycket troligen räknar de så och vilseleder därmed. Upplösning och skärpa är olika saker. Det går därmed inte att sätta likhetstecken mellan hög upplösning och god skärpa. Det blir inte skarpare bara för att upplösningen är högre. Att HDTV-bilden är bättre än SD-tv beror på massor av faktorer, varav upplösningen är en.

#117

Postad 21 januari 2008 - 12:04

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Den mest uppenbara effekten är dock att skärpan ökar om inga andra flaskhalsar förhindrar den saken...

#118

Postad 21 januari 2008 - 13:45

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Då menar vi nog inte samma sak när vi skriver skärpa. Jag är å andra sidan inte ens säker på om skärpa är en relevant term i sammanhanget. Jag tror att det som avses snarare är detaljrikedom.

#119

Postad 21 januari 2008 - 15:06

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Om du tar en vanlig sönderkomprimerad 576i bild så brukar de flesta detaljer vara suddiga/utsmetade pga komprimeringen. Sedan matar du in dom i en högupplöst bildvisare som skalar upp(läs smetar ut) bilden till skärmens upplösning och därmed så blir detaljerna ännu mer utsmetade.
Om du istället tar en sönderkomprimerad 1080i-signal så är förhoppningsvis inte detaljerna lika utsmetade från första början och om bildvisaren har en 1080p-panel så behöver ingen ytterligare utsmetning ske.

Resultatet blir i det senare fallet en bild med betydligt mindre utsmetade detaljer och jag personligen upplever den bilden som betydligt skarpare även om det tekniskt sett beror på att konturer och liknande är mer noggrant beskrivna och återgivna.

Skall man vara petig så kan du normalt sett inte överhuvud taget ändra skärpa på en lcd-teve. Men ändå brukar där finnas en inställning som kallas skärpa som ändrar bildens egenskaper på ett sådant vis att man upplever ökad och minskad skärpa.

#120

Postad 21 januari 2008 - 15:35

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
OK. Eftersom jag matar med digital 576i till en vanlig HD ready TV 1920x1080i så skalar tv.n upp till 1080i men med sämre kvalité?

Upplever dock bilden som riktigt bra med vanlig digital TV förutom att jag skulle vilja ha bättre bild vid fotbollsmatcher. Eftersom gräs, vita linjer och publik är så små detaljer på en stor skärm blir det klart en viss kvalitétsförlust. Men pga comhems dåliga inköp av HD box från Humax blir det ingen HD för mig i sommar då fotbolls EM kör igång. Får uppsöka nån schysst pub med projektor istället.

#121

Postad 21 januari 2008 - 16:01

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Fotbolls EM i HD är nog dessvärre något som ComBort också. Det ser ut som det kommer att krävas satellit. Jag kan tänka mig att massor skulle kunna tänka sig en ny box bara för fotbolls EM. Se till att puben har Canal Digital bara.

#122

Postad 21 januari 2008 - 16:27

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

OK. Eftersom jag matar med digital 576i till en vanlig HD ready TV 1920x1080i så skalar tv.n upp till 1080i men med sämre kvalité?

Det beror väldigt mycket på teven. Den kan ju vara extremt bra på att skala upp bilder och dessutom ha en massa bildförbättringsfunktioner som fixar till bilden och i slutändan ger ett resultat som är mycket trevligare att se på.

Upplever dock bilden som riktigt bra med vanlig digital TV förutom att jag skulle vilja ha bättre bild vid fotbollsmatcher. Eftersom gräs, vita linjer och publik är så små detaljer på en stor skärm blir det klart en viss kvalitétsförlust. Men pga comhems dåliga inköp av HD box från Humax blir det ingen HD för mig i sommar då fotbolls EM kör igång. Får uppsöka nån schysst pub med projektor istället.

Sommaren ligger långt bort. Undrens tid kanske inte är helt förbi och comhem kanske får fram en ny fungerande box tills dess. Men vi skall nog inte räkna med det i alla fall :)

#123

Postad 21 januari 2008 - 16:44

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Nu har jag fått ett otrevligt mail från kundrelationer, då dom börjar ställa ultimatum, deras formulering går ut på att jag ska vara tacksam för att dom bemödar sig med att ens erbjuda en patetisk peng mot tystnad och förevigt dålig bild! Trots att dom levererar skräp!
Jag kommer börja lägga ner mer tid på detta nu och Plus blir den minsta av mina åtgärder. Dom som vet mer än mig vad gäller ARN etc. är välkomna att PM:a mig. Jag tror faktiskt att jag aldrig blivit så här illa behandlad någonsin av ett företag.

#124

Postad 21 januari 2008 - 17:06

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Det känns som om Comhem verkligen tagit kritiken åt sig. Det är trots allt bra erbjudanden du fått. Jag förstår att det är svårt att välja.

#125

Postad 21 januari 2008 - 19:41

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0

Fick idag svar på mitt mail från kundrelationer och fick då 3 st alternativ till kompensation :

Humax anser att de skall kunna åtgärda problemet med en ny mjukvara, vi kan inte lova något förrän att vi har fått testa mjukvaran. Humax skall leverera en ny mjukvara till oss senast första veckan i februari, i dagsläget vet ej mer än så.

* Med hänsyn till att du har haft HD-boxen och dessa problem så pass länge så skall vi ge dig tre olika erbjudande. Vi är redo att ge dig 660kr i fakturaavdrag för de problem som eventuellt kommer att vara fram till 2008-02-29 om du behåller HD-boxen

* Alternativt så skulle du kunna få ett fakturaavdrag om 360kr samt en Zapperbox för 1kr + 97kr i frakt (värde 1295kr), du får även behålla HD-boxen. Det finns inte några inrapporterade bild/ljud problem med denna box

* Eller så skulle du kunna byta HD-boxen mot en Zapperbox för 1kr + 97kr i frakt (värde 1295kr). Efter att du skickat in HD-boxen och vi har registrerat den som montagen så betalar vi ut 2592kr till ditt konto.

(Zapperboxen http://www.comhem.se...m/tv_digitalbox Samsung DCB-B260Z)


Fick ett liknande mail!

Enda skillnaden var att mitt sista erbjudande var:

"Eller så skulle du kunna byta HD-boxen mot en Samsung DCB P850Z. vi ger dig även ett faktura avdrag om 360kr i detta fall men vi tar in din HD-box.

Oavsett vad du väljer så påverkas inte ditt nuvarande abonnemang. Ingen ångerrätt finns efter att vi har verkställt ditt beslut"

Så, vad ska man göra, jag vill ha PVR:en, men samtidigt ha kvar Humaxen ifall dom får iordning på det..

Redigerat av Unregistered42562, 21 januari 2008 - 19:45.


#126

Postad 21 januari 2008 - 20:15

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Jag är benägen att hålla med dig Bertilsson .. Risken är stor att det blir så ..

Tycker också det är märkligt att man sitter o förhandlar med var och en istället för att
som någon sade .. skicka ut ett bud till alla som har boxen och sedan får man ta det eller inte ..

Tyvärr blir det ingen kollektiv förhandling, då vi inte kunde komma överens om 25 öringarna :)

Maveric :P

Edit: Om det inte lyckas fixa boxen .. måste de köpa tillbaka den eller byta ut den mot
en annan. Det kommer de aldrig ifrån ... Så har jag lagt upp det i min framställan ..
plus lite annat smått o gott .. :ph34r:

Redigerat av Unregistered1103, 21 januari 2008 - 20:31.


#127

Postad 21 januari 2008 - 20:50

Udd
  • Udd
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Fick svar från kundservice idag efter att meddelat dom att jag väntar till februari, om inte problemen är lösta då så häver jag köpet av boxen:

Du har rätt att häva köpet på boxen, istället kan du köpa en vanlig enkel digital box för 1 kr plus frakt 97 kr. Vi beklagar givetvis att du är drabbad av detta fel och hoppas att uppdateringen i Februari kommer att lösa detta.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice


#128

Postad 21 januari 2008 - 22:25

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Har nu svarat med ett mot erbjudande på 1500 kr i kompensation för "sveda och värk" i 12 mån och är inte felen lösta iannan februaris slut så vill jag byta den mot en samsung PVR box alternativt en Hd pvr box om en sån är på g !

Får se vad dom svarar :)

Det var ungefär så jag resonerade mot dom. Då blev dom bara otrevliga och sa "välj mellan gratis medium i 2månader eller byt HD-boxen mot 1kr boxen" "Hur ska du ha det?". På deras otrevliga sätt och att dom vill att man ska ta beslut nu, så verkar det som dom vet att dom inte kommer prestera någon felfri box. Klagar man när man tagit deras anbud så kommer dom bara hänvisa till att man redan kommit överens om kompensation. Jag filar på mitt bidrag till Plus-redaktionen.....!

Nästa samtal jag har med dom ska jag ha med en chef!

#129

Postad 21 januari 2008 - 22:26

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Jag gjorde en tabbe och beställde comhems hdtv paket för bara några dar sedan, väntar nu på paketet som ska komma imorgon. Borde ha läst här innan känner man, men men då får jag iallfall en "bra" bild på vad ni talar om här i tråden :)

Enligt erbjudandet fick man 6mån gratis hdtv men blev bunden i 24mån. Humax1000 boxen fick man för lite mer än 1000 SEK vilket jag tyckte var ok pris för HD- box. Misstänker nu att dom satte det erbjudandet för att dom vet att man inte kommer bli nöjd med bilden förens om 6 mån...

Nu hoppas man bara att dom tekniska problemen kommer lösas fortare än så, känns inte roligt att beställa något som inte kommer fungera till 100%, självklart måste fotbolls-em 2008 visas i HD i sommar, det var ju därför jag köpte hd- boxen bl.a.

Blir bilden väldigt taskig kommer jag själklart kräva öppet köp och skicka tillbaka boxen inom 14dar. HDTV genom internet blir väl ett alternativ då. När tjänsten uppkommer.

#130

Postad 21 januari 2008 - 22:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Va.. Pratar ni inte med chefen ..

Det gör alltid jag .. man får mer betalt för sin box då .. :)

Helt ärligt ... så får ni för dåliga erbjudnande.. Det har varit några i tråden tidigare
som berättat att de inte betalat för sitt abonnemang sedan i somras och inte behöver
betala förrän att det fungerar full ut.. och som behåller boxen under tiden.

Utgå från det och sedan lite ränta för att det gått ytterligare ett halvår
så börjar ni närma er vad som är minimum..

Skall ni återlämna boxen skall ni har varenda en krona ni betalt och pengar tillbaka
för HD paketet som aldrig blev av och har ni bundit er vid någon tid skall detta
upphöra omg. Sedan skall ni så klart få en vanlig SD box för 1 kr



Maveric :ph34r:

Redigerat av Unregistered1103, 21 januari 2008 - 22:40.


#131

Postad 21 januari 2008 - 22:40

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Men det är väl bara för deras hd-abbonemang 99kr va? så det blir ju inte så mycket ändå.
Jo men om man då får 1500 kr så e de ju typ samma då :)

Edit. Sorry mav :ph34r:

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 21 januari 2008 - 22:45.


#132

Postad 21 januari 2008 - 22:44

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
99x12 blir en slant för oss som varit med från början ..
Men som sagt det är mininimum ..

Lägg till vad boxen kostade 1900 - 3000 kr och att du dessutom får en box utan bindningstid för 1 kr
också minimum ...

Detta gällde ju om man säger upp sitt HD abonnemang och lämnar tillbaka boxen

Jag föreslog för en vecka sedan att vi skulle lägga fram ett paket som såg ännu bättre ut
än detta ... men en som inte varit i tråden sedan dess sågade det totalt och hade idéer
om allt .. så det blev ju inget av det .. så jag tog min förhandling själv o den är ju betydligt
bättre än vad jag kan läsa här ..

Jag behåller boxen :)

Maveric :ph34r:

Ps ... Jag anser att vi som tog paketet dec 2006 blev helt blåsta.. Då blev vi lovande
elitserien i HD och att det skulle komma Fotboll i HD .. Sedan bara försvann dessa löten i tomma intet.
Om comhem blivit blåsta av Canaldigital är inte mitt fel .. men det är jag som är straffad.
Det accepterade inte jag då och inte nu heller ..

Ps 2 .. du fick ett hyffsta bud Robbazz ... det ser jag nu när jag går tillbaka .. men det har inte de andra fått

Redigerat av Unregistered1103, 21 januari 2008 - 23:01.


#133

Postad 21 januari 2008 - 22:49

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
finns möjligheten att köpa en annan HD box på egen hand som inte har samma problem som Humax ? tycker någon borde provat??

#134

Postad 21 januari 2008 - 23:00

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

finns möjligheten att köpa en annan HD box på egen hand som inte har samma problem som Humax ? tycker någon borde provat??

Ska du ha den till HDTV så måste du ha denna Humax, eftersom det är den enda box som comhem accepterar och då under förutsättning att du "pairar" den mot abonnemanget. Möjligt att någon med HTPC kan ha kört med firedtv mot SVT HD och kan svara!

#135

Postad 21 januari 2008 - 23:00

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Hmm ja det såg ju lite bättre ut. Men va faan ska inte alla gå ihop då ??

#136

Postad 21 januari 2008 - 23:10

Life
  • Life
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
jomen visst, det borde vi göra!! Skickade nyss en liten redogörelse till Plus. Någon som ser snygg ut och har talets gåva kanske ska gå en rond i tv :ph34r: (jag är med automatik diskad!).

Löser dom det inte innan mars ska det vara utbyte mot ersättningsbox (den berömda nya pvr:en) och givetvis ska ni ha tillbaka era ab. pengar för paketet oavsett! Som jag ser det så har sanden i timglaset börjat forsa för CH. Skärper dom sig inte omgående finns det bara en utväg kvar för dom, blåneka, vägra och skyll på andra , vilket brukar bli ganska patetiskt och underhållande när ballongen till sist spricker! Dom borde analysera situationen och inse att till och med ett övergeneröst erbjudande lönar sig i längden för dom i den här frågan.

Var är Che Guevara när man behöver honom :)

#137

Postad 21 januari 2008 - 23:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på vilka boxar man kör med i USA och vilken man har hos Sky HD

Jag har noll koll ..

Maveric :)

#138

Postad 21 januari 2008 - 23:13

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Ps 2 .. du fick ett hyffsta bud Robbazz ... det ser jag nu när jag går tillbaka .. men det har inte de andra fått


Jag fick typ samma:
1500 spänn återbetalt (har haft mitt i 6 månader) samt omförhandling om ytterligare kompensation om ingen fix dykt upp innan februaris slut (och detta har jag skriftligt på).
Jag tycker det är väldigt skäligt då tjänsten förvisso inte funkar bra men det har ju inte hindrat mig från att använda det totalt.

#139

Postad 21 januari 2008 - 23:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Ps 2 .. du fick ett hyffsta bud Robbazz ... det ser jag nu när jag går tillbaka .. men det har inte de andra fått


Jag fick typ samma:
1500 spänn återbetalt (har haft mitt i 6 månader) samt omförhandling om ytterligare kompensation om ingen fix dykt upp innan februaris slut (och detta har jag skriftligt på).
Jag tycker det är väldigt skäligt då tjänsten förvisso inte funkar bra men det har ju inte hindrat mig från att använda det totalt.


Mav, tycker inte jag fick ett så hyffsat bud. Hyffsat enligt mig är mitt mot erbjudande som är det samma som UndaC fått, alltså 1500 kr till att börja med och sen efter februari får vi ta upp frågan igen om ersättnings box eller dylikt.
Men detta väntar jag svar på alltså och har ej fått detta bud än. Men hoppas på imorn.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 21 januari 2008 - 23:18.


#140

Postad 21 januari 2008 - 23:20

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på vilka boxar man kör med i USA och vilken man har hos Sky HD

Jag har noll koll ..

Maveric :)


i USA är ju Motorola väldigt populära

Sky HD får man med en Amstrad-box (både vanliga och PVR) dock har SKy renbrandat det (har tom. för mig att de köpte amstrad)

ibland är det ju lite svårt att veta, de stora TV-jättarna runt om i världen brandar ju gärna om produkterna

Redigerat av Unregistered92d7e447, 21 januari 2008 - 23:23.


#141

Postad 21 januari 2008 - 23:20

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Det tycker jag visstdå Robbazz

Läs mitt Ps 2 i inlägget ovan det sista jag skrivit ..

Varför inte korka upp en ny öl o fira :)

Maveric :ph34r:

ps. Comhem borde kanske vända sig till dessa tillverkare, då de har lite mer erfarenheter av HD
än vad Humax har och dessutom är ju inte Humax något vidare på mjukvara och har aldrig varit.

Redigerat av Unregistered1103, 21 januari 2008 - 23:23.


#142

Postad 21 januari 2008 - 23:24

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
jo jag läste ditt ps2. Men budet jag fick är ju bara 660kr eller 360 kr och en box för 1kr eller 2600 kr ingen hd-box och en 1kr box. nja inte så hyffsat enligt mig, men men

#143

Postad 21 januari 2008 - 23:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Ok .. jag läste snabbt .. då får vi väl hoppas att du får lika mycket som Undac så har ni ju kommit en liten
bit på vägen .. :)

I väntan på ny FW får väl detta bli en "chattråd" .. för det är just vad det är nu :ph34r:

Maveric :P

#144

Postad 21 januari 2008 - 23:31

sonik
  • sonik
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Jag gjorde en tabbe och beställde comhems hdtv paket för bara några dar sedan, väntar nu på paketet som ska komma imorgon. Borde ha läst här innan känner man, men men då får jag iallfall en "bra" bild på vad ni talar om här i tråden :)

Enligt erbjudandet fick man 6mån gratis hdtv men blev bunden i 24mån. Humax1000 boxen fick man för lite mer än 1000 SEK vilket jag tyckte var ok pris för HD- box. Misstänker nu att dom satte det erbjudandet för att dom vet att man inte kommer bli nöjd med bilden förens om 6 mån...

Nu hoppas man bara att dom tekniska problemen kommer lösas fortare än så, känns inte roligt att beställa något som inte kommer fungera till 100%, självklart måste fotbolls-em 2008 visas i HD i sommar, det var ju därför jag köpte hd- boxen bl.a.

Blir bilden väldigt taskig kommer jag själklart kräva öppet köp och skicka tillbaka boxen inom 14dar. HDTV genom internet blir väl ett alternativ då. När tjänsten uppkommer.



Synd att göra dig lessen men jag såg detta nu på canal digitals hemsida:

http://www.canaldigi...le____9009.aspx

Det ser ut som Canal Digital har rättigheterna till HD sändningarna för EM.......

Jag får nog också stämma in i kören att Comhem är sopor, har varit kund hos comhem sedan 1999 nu, och nu får dom banne mig skärpa sig.
För kan man få Canal digital via bredbandet inom kort så är det bye-bye comhem.

#145

Postad 21 januari 2008 - 23:37

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
såg nu att sky använder amstrad, thomson och pace
dock har samtliga boxar fått sig en skrapa lite här och där (inte så mycket bildproblem som stabilitetsproblem dock)

angående att ta en annan tillverkare så är väl det stora problemet att det finns så många olika krypteringssystem och sen är ju många boxar på USA-marknaden fortfarande bara för MPEG2 osv.

personligen tycker jag att det är lite underligt att inte några högkvalitativa tillverkare tar sig in på marknaden
Sony, Pioneer, Panasonic tex. de håller rimlig kvalitet och är tillräckligt stora för att ta sig an något sådant och skulle kunna hålla rimliga priser

dock känns ju humax som ett lågvattenmärke
har aldrig gillar dem

sjukaste av allt tycker jag boxens grafiska interface är, det är så groteskt fult att jag häpnar varje gång jag slår på min TV
inte ett dugg bättre än första generationens digitalboxar typ :)

#146

Postad 22 januari 2008 - 00:04

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Kolla medium Tv4 nu ..

Värsta bilden jag sett på länge ..

Maveric :)

#147

Postad 22 januari 2008 - 00:26

Spoilern
  • Spoilern
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Ja, så fort jag hittar ett alternativ så lämnar jag också comhem. Världens sämsta kundservice?

Canal Digital måste börja köra via bredband NU! Verkar ha mycket trevligare boxar (lite framåtanda).

comhem håller sina kunder på halster och hoppas att de ska köpa varje ny box som kommer ut...

Först en vanlig digitalbox... sedan en med hårddisk... sedan en med dubbla tuners... sedan en HDTV-box (strulig dessutom)... sedan en HDTV med hårddisk... nä den får vänta förresten... Vi säljer ut det gamla skräpet för 995 kr först.
Andra boxar som bevisligen skulle fungera får ni inte!

Ni som vill ha en HTPC som digitalbox... godnatt!!! (Finns det någon annan lösning för mig som vill bygga en?)

Är det förresten någon som hittat något på comhems hemsida som beskriver problemen med HD-boxen?
(Kan de väl gärna inte skriva om nu när de ska rea ut boxarna).

Kan inte nån köpa upp comhem och lägga ner dem?

#148

Postad 22 januari 2008 - 00:52

Unregistered7305fc44
  • Unregistered7305fc44
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

såg nu att sky använder amstrad, thomson och pace
dock har samtliga boxar fått sig en skrapa lite här och där (inte så mycket bildproblem som stabilitetsproblem dock)

angående att ta en annan tillverkare så är väl det stora problemet att det finns så många olika krypteringssystem och sen är ju många boxar på USA-marknaden fortfarande bara för MPEG2 osv.

personligen tycker jag att det är lite underligt att inte några högkvalitativa tillverkare tar sig in på marknaden
Sony, Pioneer, Panasonic tex. de håller rimlig kvalitet och är tillräckligt stora för att ta sig an något sådant och skulle kunna hålla rimliga priser

dock känns ju humax som ett lågvattenmärke
har aldrig gillar dem

sjukaste av allt tycker jag boxens grafiska interface är, det är så groteskt fult att jag häpnar varje gång jag slår på min TV
inte ett dugg bättre än första generationens digitalboxar typ ;)


Kanske för att dom vet vilket jä**a gnäll det blir på minhembio om det inte funkar..:)

#149

Postad 22 januari 2008 - 01:06

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Det var ganska fyndigt :)

Men det vore mycket dumt att medge att våra hardänger är gnäll ..

Nej .. det är ren o skär fakta och det är underbart att "den dumma svensken"
( som de kallar oss i tyskland ) inte bara sitter mjäkig i soffan och kliar sig vidare ..
Nej .. de här svenskarna vägrar låta sig luras av ett företag som tror sig kunna
leverera skit till våra apparater .. och att vi skall gå på det som vi alltid har gjort.

När vi ändå är igång .. hur kan vi bara acceptera att mer än hälften av de kanaler
som vi tar emot i våra boxar .. levererar sina signaler med en bitrate som ligger under
vad som är minimum för att bilden skall bli skäligt godkänd.

Hur kan vi sitta o vänta på att man skall ta fram boxar med hdmi till vanliga SD kanaler
när våra tv apparater har HDMI ingångar ... De flesta kör scart ( analog ) från en digitalbox
till en digital tv .. Hur dumt får det bara bli ..

Har sett att det börjar komma boxar i ett större antal med HDMI till boxer ..
Men comhem .. nej .. bara en HD box som inte fungerar ..

Hade inget att göra ... se det fick bli lite svammel ;)

Maveric B)

#150

Postad 22 januari 2008 - 01:24

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Men om TV4 HD visar Fotbolls EM hur kan Canal Digital ha ensamrätt ? Om nu TV4 HD ingår i Comhems HD utbud.. Verkar mkt skumt. Ska dom stänga av för Comhems kunder då under EM ?

Låter inte begripligt,

Jag tror det bara är falsk marknadsföring. Man skriver att man är ensamma om HD när det bara finns några få leverantörer och dessutom fungerar dåligt hos konkurenterna.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.