Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Metallica - Francais pour une nuit

120 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 17 januari 2010 - 21:48

theoak
  • theoak
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Jag har själv cunning stunts och visst är den grym men att säga att James röst låter för jävligt då har du fan inte hängt med dom sista åren!
När dom gjorde st anger och dokumentären samt följnde turne så lät det inget vidare men detta är ju så sjukt förbättrat röstmässigt så man tror det är lögn!

Sen vad gäller Kirk så fattar jag inte hur man kan gnälla, han spelar sjukt bra på denna och t.o.m Lars tycker jag gör en bra spelning för en gångs skull.. Sitter flera gånger och förundras över hur jäkla tighta dom är gubbarna!

Sen Maiden, hmm jag har gillat dom en gång i tiden men seriöst där snackar vi väl bäst före 80 något! Visst det låter bra på deras spelningar men såååååååå tråkigt så man flippar över

#102

Postad 17 januari 2010 - 21:58

theoak
  • theoak
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
La märke till nu att dom har ett betydligt högre tempo på låtarna nu än i cunning stunts.. Lars spelar betydligt tightare här med! Röstmässigt är väl Cunning nåååågot bättre men absolut inte med stora marginaler.

Tycker det är så gött att "gubbarna" visar att dom fortfarande är med i toppen på live framträdanden!!

#103

Postad 18 januari 2010 - 18:06

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Gott att du la märke till det iaf :) men missade du tex backtracken på trummorna! på Dyers eve eller hur Lars skippar att köra dubbelkagge på samma låt? han har strippat sitt trummande rätt mycket på senare år.
Jag kan hålla med om att detta var den bästa Metallica (musikaliskt) konserten på många år, men dom levererar helt enkelt inte något som "musikpolisen" skriver hem om.
Tight? stundtals ja... men lika ofta svänger tempot.
Att se dom live är en upplevelse det håller jag med om.... men har man sett dom live från Master of puppets turnén och fram till "svarta plattan" så var dom på en helt annan nivå då. Visst alla blir äldre bla bla men jag tycker det är viktigare att spela rätt och framför allt sätta sitt sett proffsigt än att stå å headbanga 2h ;)

Notera även att jag inte någonstans skrev att james låter för jävligt. Hans röst är körd skrev jag... med det menar jag att han inte fixar det live idag mot tidigare år. Sen kan jag även tala om för dig (om du inte noterat det själv) att det är en hel del pålägg som är lagda över live ljudet. Allt är inte live.
Utan att utveckla mera ingående på Kirks brister som sologitarrist så säger jag så här. Varför inte ett enda solo på st:anger tror du? ;) Tyvärr... Kirk har inte bidragit med många saker musikaliskt till Metallica.
Metallica har alltid varit Lars och James skötebarn och hade det inte varit för Lars kunskaper vad det beträffar den ekonomiska/kontrakts bitarna så hade den killen varit borta ur Metallica redan 1983 då det fanns långt framskridna planer att kicka honom. Men det är en helt annan historia och tur är väl det får man ändå säga :)

som sagt... Gubbarna är bra... men dom var MYCKET bättre förr :)

Redigerat av somoene2, 18 januari 2010 - 19:46.


#104

Postad 19 januari 2010 - 18:49

theoak
  • theoak
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Visst märker jag att det finns pålägg, det låter stundtals FÖR bra!
Att du sågar Kirk får stå för dig, jag tycker han e fantastisk och hittar verkligen inget på denna spelningen som han gör som säger emot mig..
Finns nog ett antal miljoner människor till som anser att Kirk är grym på gura..

#105

Postad 19 januari 2010 - 20:08

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0
Att st. Anger inte har några solon har såklart inte med Kirks kvalitéer eller inte att göra. Det var ett gemensamt beslut att frångå den vanliga mallen & försöka sig på nått nytt. Vad man sen tycker om plattan är en annan sak.

#106

Postad 19 januari 2010 - 21:25

theoak
  • theoak
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Jo det där med St Anger har ju knappast med Kirks brister att göra.
Jag säger inte att han är världens bästa men att säga att han mer eller mindre inte passar i Metallica är ju löjligt..
Du är faktiskt den första jag hört klaga på att han gör usla solon, skumt men du har nog rätt o alla andra fel;)

#107

Postad 20 januari 2010 - 17:16

cwolf
  • cwolf
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Fick min från play.com idag, beställde den 5:e. Grymt bra bild och ljud måste jag säga, har inte hunnit titta igenom hela konserten än men det jag har sett har inte gjort mig missnöjd <_<. Jag kör pcm 2.0 och märker inte av några synkproblem mellan ljud och bild.

Redigerat av cwolf, 20 januari 2010 - 17:17.


#108

Postad 21 januari 2010 - 19:27

theoak
  • theoak
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Jag pratade med en kille på jobb idag som själv spelar gura i en grupp och frågan var om Kirk var bra eller medioker, svaret löd att han själv sett Kirk som en gud i yngre år men nu ansåg han honom som otroligt slarvig samt att james var bättre.
Hela min värld rasade haha, jag som tycker att Kirk är grym!! men egentligen vet jag ju inte spec mkt om tekniska aspekter så ni som påstår att Kirk är medioker och slarvig har säkert mer rätt än mig som tycker han är grym=)

Man lär så länge man lever som sagt, dock tycker jag fortf att spelningen är väldigt bra!

#109

Postad 22 januari 2010 - 08:37

Unregistered8344c668
  • Unregistered8344c668
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
på skiva låter ju kirk grymt bra så man undrar hur många studiotimmar som går åt för att lägga hans spår. Live lämnar han dock en hel del att önska, och har alltid gjort. Det är lite sammma med Lars, när jag såg dom senast i sommras och han missar dubbelkaggen på one höll jag på att falla i gråt, är det någonstans man inte får spela otight så är det ju där. Men stämningen är ju oslagbar på deras konserter

#110

Postad 28 januari 2010 - 20:00

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
Kan inte annat än att hålla med de alla sagt att bilden och ljudet är grymt ! Ren njutning att se på :P

Någon som vet vart man hittar deras konsert från Mexico billigast ?
Och är den regionsfri ?

#111

Postad 28 januari 2010 - 20:02

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Regionsfri är den, men svår att få tag på
Metallicashoppen, amazon.com och axelmusic har den

#112

Postad 29 januari 2010 - 09:26

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Regionsfri är den, men svår att få tag på
Metallicashoppen, amazon.com och axelmusic har den


hmm :) på Axelmusic står det att det är region A på den men på deras egen hemsida att den är regionsfri...

känns som Metallica själv ska veta :D men jag är ju inte så sugen på att köpa en film för 300 som jag inte kan se på :blush:

Är det bara Axelmusic som gjort ett misstag tror ni ?

#113

Postad 29 januari 2010 - 10:40

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Nja, det står This title has not yet been tested and confirmed Region Free/locked.
Du kan nog vara säker att den är regionfri
Axel är nog säkraste stället att köpa den från då du säkert slipper tull

Redigerat av Benkke, 29 januari 2010 - 10:47.


#114

Postad 31 januari 2010 - 15:09

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Det är en fransk BD-release som är gjord i Frankrike och eftersom den säljs över hela världen så är den 100% regionsfri, och om den skulle vara regionslåst så skulle det vara till Region B.

#115

Postad 31 januari 2010 - 20:07

theoak
  • theoak
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
Ngn som sitter på versionen från Mexico? Är grymt sugen på den med men undrar om bild/ljud är lika bra?

Finns ju några andra låtar på den med..

#116

Postad 31 januari 2010 - 20:09

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Det är en fransk BD-release som är gjord i Frankrike och eftersom den säljs över hela världen så är den 100% regionsfri, och om den skulle vara regionslåst så skulle det vara till Region B.

Vi är ju off-topic numera och diskuterar mexicovarianten

#117

Postad 31 januari 2010 - 21:11

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Måste försöka hitta denna blu-ray någonstans och njuta av. Synd att det inte är stadion 2007 konserten som de släpper :)

OT: Angående kirks gitarrspelande så spelar det väll ingen roll hur avancerat det är bara det levererar den känsla och ljud som skall levereras. En gitarrslinga kan vara hur simpel som helst men ändå leverera gåshud, medans ett sjukt avancerat stycke kan låta konstlat och överdrivet. Men det är väll där människor skiljer sig när de lyssnar på musik.

#118

Postad 01 februari 2010 - 14:13

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Ngn som sitter på versionen från Mexico? Är grymt sugen på den med men undrar om bild/ljud är lika bra?


Jag har Mexico verren och bilden är minst lika bra dock så tycker jag inte att ljudet håller lika hög klass som den franska. Btw så är Mexico rellen regfri om nu någon har missat det.

#119

Postad 01 februari 2010 - 15:22

theoak
  • theoak
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0

Jag har Mexico verren och bilden är minst lika bra dock så tycker jag inte att ljudet håller lika hög klass som den franska. Btw så är Mexico rellen regfri om nu någon har missat det.



Jag kollade upp lite från en av spelningarna i Mexico och jag tycker James sjöng betydligt sämre stämmer det?
Ingen kraft och jäklarannamma alls
Kollade ett klipp på youtube på the wait och det lät sjukt trist röstmässigt:(

#120

Postad 01 februari 2010 - 20:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Joo, låter betydligt sämre än den franska konserten. Låter lite "platt" i jämförelse men rätt skön stämning på konserten och som sagt bra bild men ska jag dema Metallica så blir det den franska som åker på. Nu väntar jag bara på en riktigt bra bd release av AC/DC, de tidigare har helt ok ljud men bild under all kritik.

Redigerat av lobo, 01 februari 2010 - 20:07.


#121

Postad 05 februari 2010 - 11:34

Unregistered6091989c
  • Unregistered6091989c
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0
Fick min nyss från axelmusic! Vilken fantastisk bild=) Helt knivskarp!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.