Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 06 mars 2011 - 13:53

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Hej alla,

Undrar om någon använder eller använde Viaplay. Funderar på att testa tjänsten nu först och främst pga sporten. Hur är kvaliten på direktsändningar?

Sedan undrar jag även om man verkligen får tillgång till hela deras arkiv av filmer och serier?

#2

Postad 06 mars 2011 - 17:49

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Prova Rally Mexico kl 18.00 ikväll (gratis)

Redigerat av lindo, 06 mars 2011 - 18:01.


#3

Postad 07 mars 2011 - 07:53

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Köpte 1 månad igår för att se PL och CL. Tänkte även på filmarkivet MEN det blev en sådan j...la besvikelse. Sämre utbud av "gratis" filmer än Voddler som inte kostar 1 krona.

En annan fråga är kvalite. Det gick så klart att titta på matchen (Liv-MU) men bilden suger reellt!

Jag har alltid efterfrågat en sådan tjänst. Jag vill inte dra på mig ett meningslöst Comhem abonnemang med lång uppsägningstid, kortavgift och allt vad det innebär för att kunna välja till Viasats kanaller. Därför blev jag ganska glad när jag såg att man (vad jag trodde) får samma utbud för 199 spänn direkt från Viasat via Internet. MEN!!! Så är inte fallet. Dåligt kvalite, dålig utbud, inte ens undertexter är tillräckligt stora för att man skall kunna läsa dem.

Slutsats:
Går jag på Oleary's för att titta på någon match då blir det MINST 2 öl. Dvs 100:- match. Och då skall man gå ditt och dricka en kväll man kanske inte ens vill dricka. Skall man se mer än 2 matcher per månad då är det mer eller mindre värt det. För film finns det mycket bättre alternativ.

#4

Postad 09 mars 2011 - 10:38

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Jag tycker det funkar felfritt i stort sett.
Silverlight så är ju bildkvaliten helt ok.

199kr i månaden för att få se NHL, Allsvenskan, KHL, Champions league + massa annat smått och gott. Det är ju som hittat egentligen.

Men jag hade gärna sett att dom hade så man kunde köpa ett paket med enbart sporten lite billigare, för jag har ingen användning för resten, alla filmer och serier. Ska man se sånt så gör man det på dvd eller blu-ray. Inte med halvbra bild på en data.

#5

Postad 09 mars 2011 - 15:26

Metakrist
  • Metakrist
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Har också funderat på att registrera mig för att köpa matcher, men det verkar som att jag inte kan. Försökte igår och idag, ingenting händer när jag klickar på "registrera", så j*vla irriterande. Och något svar på mejl från dem får jag inte heller.

#6

Postad 09 mars 2011 - 19:41

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Men jag hade gärna sett att dom hade så man kunde köpa ett paket med enbart sporten lite billigare, för jag har ingen användning för resten, alla filmer och serier. Ska man se sånt så gör man det på dvd eller blu-ray. Inte med halvbra bild på en data.


Det är väl kanske just därför de har det så dock. Hade bara sporten varit billigare hade ingen köpt det andra då det antagligen är just sporten som är deras stora dragplåster.

#7

Postad 16 mars 2011 - 13:13

babakula
  • babakula
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Du med registreringsproblem -> Säkert något browser relaterat. Testa någon annan, det funkar säkert.

Jag köpte sportpaketet igår och var både nöjd och missnöjd. Bildkvaliteten var jag nöjd med. Men däremot upplevde jag inget flyt, utan det kändes småryckigt. Det kändes inte som det var problem med hastigheten på streamen, kan det vara så att Silverlight ställer högre krav på CPU-kraft eller liknande? Eller mer minneskrävande? Kändes som datorn inte orkade med på nåt sätt...

#8

Postad 17 mars 2011 - 16:02

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Har också funderat på att registrera mig för att köpa matcher, men det verkar som att jag inte kan. Försökte igår och idag, ingenting händer när jag klickar på "registrera", så j*vla irriterande. Och något svar på mejl från dem får jag inte heller.


Jag var just nu inne och provade och jag upplevede inga problem i varken Firefox eller Internet explorer. Vad mer exakt upplever du för problem? Du får gärna skicka mig ett PM om du vill så kan jag se till att vi återkommer med svar.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Du med registreringsproblem -> Säkert något browser relaterat. Testa någon annan, det funkar säkert.

Jag köpte sportpaketet igår och var både nöjd och missnöjd. Bildkvaliteten var jag nöjd med. Men däremot upplevde jag inget flyt, utan det kändes småryckigt. Det kändes inte som det var problem med hastigheten på streamen, kan det vara så att Silverlight ställer högre krav på CPU-kraft eller liknande? Eller mer minneskrävande? Kändes som datorn inte orkade med på nåt sätt...


Skickar du mig ett PM med din mailadress så ser jag till att en av våra killar återkommer till dig. De kan förhoppningsvis hjälpa dig med dina frågor!

Mvh LInus Eriksson
Viasat

#9

Postad 17 mars 2011 - 16:55

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Till Viasat:
Kan ni fixa mycket större undertexter? Går ju inte att se från soffan. Och gärna kom ihåg mig funktionen. Måste logga in varje gång på nytt.

#10

Postad 18 mars 2011 - 18:43

_Ibanez_
  • _Ibanez_
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Ja, Silverlight är både bandbreddsberoende och cpu beroende, allstå bättre bild ifall du har bra grejor, jag förstår inte varför microsoft inte kunde ge stöd för gpu(dxva) avkodning oxå. Men annars så fungerar väl tjänsten bra efter att viasat bytte till smootstremaing, men som sagt, bättre cpu=bättre bild.

#11

Postad 14 april 2011 - 20:53

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Har även jag testat denna tjänst nu och även jag har dåligt flyt i bilden men det värsta är när hela bilden fryser i runt 10-15sec, däremot fungerar ljudet utan hack. Väldigt störigt när man ser på sport, vilket ju är det enda som erbjuds i denna tjänst..finns nästan inga intressanta filmer och alla serier består bara av några enstaka avsnitt inte hela säsonger...

Något besviken än så länge..

#12

Postad 14 april 2011 - 21:00

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag är inne på min andra månad nu. Men bara på grund av CL och PL. Slutar säsongen då blir det inget. Det är bara direktsända matcher man vill ha ju. Resten är skit som inte kostar en krona på bla Voddler. Hittar dock inte hur man säger upp abonnemanget.

#13

Postad 15 april 2011 - 09:14

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
master_of_rock: Om du vill säga upp ditt abonnemang så gör man det enklast genom att skicka ett mail till [email protected] så avslutas abonnemanget till det datum du betalt tjänsten. Vill man inte skicka ett mail så går det även bra att göra det genom att ringa kundservice på telefon: 0771-52 23 00.

_Ibanez_: Vi övervakar kontinuerligt våra streams och vi har sällan problem med bildkvalitet eller frysningar. Mitt råd till dig är att se över den egna utrustningen eller mjukvaran. Det finns bra information och själv hjälp i form av FAQ på http://viaplay.se/help/Faq.aspx.
Börja där och se om du kan hitta en lösning på problemet.

Hoppas det ordnar sig för er!

Mvh Linus Eriksson
Viasat

#14

Postad 20 april 2011 - 18:55

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Skaffat ny datorn nu bara för att kunna testa om det blir bättre ( kanske inte bara därför ;) ), men har inte hjälpt vad jag kan se. Ännu rejält oskarp bild...

Men ryckigheten i bilden har varit bättre de senaste sändningarna i NHL. Dock var det rejäla problem med filmerna istället. Stannar då och då så enda lösningen var att ladda om sidan..

Sen loggas jag ut från viaplay hela tiden, en film sen logga in igen, någon annan som har det så?

En annan sak, när man går in på ett tv-avsnitt från startsidan, varför finns det ingen länk till alla avsnitt av serien där?
Känns som sidan behöver jobbas på lite till innan den fungerar bra..

#15

Postad 20 april 2011 - 20:20

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
I vilken frekvens sänds materialet på viaplay? Samma som satellit? Då borde tex PL och NHL vara anpassade för 50Hz. För att få bra flyt behöver då även dataskärmen vara inställd på 50Hz eller 75Hz. Kan ju vara något att tänka på.

#16

Postad 21 april 2011 - 07:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Silverlight har uppdaterats, fungerar det kanske bättre nu?
Auron
Vilken webbläsare använder du?
testat IE och/eller FF och/eller Opera osv? Nu ska det inte spela någon roll kan man tycka då det är insticksprogram som ska användas men vem vet?

#17

Postad 26 april 2011 - 11:43

babakula
  • babakula
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Någon som haft problem med att det hackat och som testat Silverlight 5 Beta?
Någon skillnad?

Enligt featurelistan ska det vara mycket förbättringar på den fronten.

#18

Postad 29 april 2011 - 08:34

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Ett tips från våran support har varit att avinstallera silverlight helt och hållet för att sedan installera det på nytt.
Detta ska tydligen ha haft possitiva resultat för många kunder.

När det kommer till Silverlight 5 betan så har jag ingen information om detta i dags läget. Ska se vad jag kan rota fram så får jag återkomma med input.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

#19

Postad 03 maj 2011 - 16:08

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Viaplay är lovande, men det är en bit kvar tills jag är beredd att bli en betalande kund, det krävs en rad förbättringar:

1. Kvaliteten måste bli bättre, liksom stabiliteten. Vid en ointressant hockeymatch på Valborg så fungerar det klanderfritt på min Ipad, men då Sverige ska spela eller då det är en högintressant match i Premier League (d v s fler tittare), så är kvaliteten inledningsvis extremt dålig med väldigt hög komprimering och frysningar. Blev vid ett tillfälle flyttad tillbaka i tiden, från att ha varit 13 minuter kvar av första perioden så var det efter en frysning plötsligt 18 minuter kvar. Från andra perioden så fungerade allt mycket bättre med mycket bra kvalitet.

2. Utbudet måste bli bättre på mobila enheter, det finns ingen logik i att man kan se "allt" på en MacBook Air medan utbudet är mycket sämre på en Ipad.

3. Fixa så att Airplay till en Apple TV fungerar även med bild, inte som nu, bara med ljud(!).

4 Viaplay.se känns seg och instabil från Ipad: Fixa en Ipad-app!

5. Varför inte lägga ut de olika Viasat-kanalerna live? Iaf så långt rättigheterna tillåter. TV3, TV6 mm borde vara självklart.

6. Varför kan man inte se en match i Premier League eller hockey-VM i efterhand, utan bara live? Jag skulle vilja se en match när jag vill, d v s on-demand.

Jag har redan Viasat Guld och har därför fått tre månader Viaplay på prov, efter det kommer det att kosta 99 kr/mån, det skulle kosta 199 kr/mån om jag inte hade haft Viasat. Men redan 99 kr/mån känns mycket med tanke på de problem som jag nämnt, Viasat måste göra något åt detta. Annars så lägger jag hellre pengarna på en Slingbox där jag har fullt utbud, bättre kvalitet, AirPlay-stöd, On-Demand och kan styra uppspelning/inspelning från hela världen.

Redigerat av Tomas L, 04 maj 2011 - 07:08.


#20

Postad 04 maj 2011 - 13:55

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Viaplay är lovande, men det är en bit kvar tills jag är beredd att bli en betalande kund, det krävs en rad förbättringar:

1. Kvaliteten måste bli bättre, liksom stabiliteten. Vid en ointressant hockeymatch på Valborg så fungerar det klanderfritt på min Ipad, men då Sverige ska spela eller då det är en högintressant match i Premier League (d v s fler tittare), så är kvaliteten inledningsvis extremt dålig med väldigt hög komprimering och frysningar. Blev vid ett tillfälle flyttad tillbaka i tiden, från att ha varit 13 minuter kvar av första perioden så var det efter en frysning plötsligt 18 minuter kvar. Från andra perioden så fungerade allt mycket bättre med mycket bra kvalitet.

2. Utbudet måste bli bättre på mobila enheter, det finns ingen logik i att man kan se "allt" på en MacBook Air medan utbudet är mycket sämre på en Ipad.

3. Fixa så att Airplay till en Apple TV fungerar även med bild, inte som nu, bara med ljud(!).

4 Viaplay.se känns seg och instabil från Ipad: Fixa en Ipad-app!

5. Varför inte lägga ut de olika Viasat-kanalerna live? Iaf så långt rättigheterna tillåter. TV3, TV6 mm borde vara självklart.

6. Varför kan man inte se en match i Premier League eller hockey-VM i efterhand, utan bara live? Jag skulle vilja se en match när jag vill, d v s on-demand.

Jag har redan Viasat Guld och har därför fått tre månader Viaplay på prov, efter det kommer det att kosta 99 kr/mån, det skulle kosta 199 kr/mån om jag inte hade haft Viasat. Men redan 99 kr/mån känns mycket med tanke på de problem som jag nämnt, Viasat måste göra något åt detta. Annars så lägger jag hellre pengarna på en Slingbox där jag har fullt utbud, bättre kvalitet, AirPlay-stöd, On-Demand och kan styra uppspelning/inspelning från hela världen.


Mycket intressant läsning!
Tar och skickar dina åsikter vidare till vårat viaplay team så att de får ta del av din feedback.

Mvh Linus Eriksson

#21

Postad 05 maj 2011 - 16:27

Unregistereda40b8a00
  • Unregistereda40b8a00
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Man kan alltså inte inte se matcher från årets hockey-vm i efterhand?
Vore kanon om det gick!

#22

Postad 06 maj 2011 - 10:51

babakula
  • babakula
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Viaplay är lovande, men det är en bit kvar tills jag är beredd att bli en betalande kund, det krävs en rad förbättringar:

1. Kvaliteten måste bli bättre, liksom stabiliteten. Vid en ointressant hockeymatch på Valborg så fungerar det klanderfritt på min Ipad, men då Sverige ska spela eller då det är en högintressant match i Premier League (d v s fler tittare), så är kvaliteten inledningsvis extremt dålig med väldigt hög komprimering och frysningar. Blev vid ett tillfälle flyttad tillbaka i tiden, från att ha varit 13 minuter kvar av första perioden så var det efter en frysning plötsligt 18 minuter kvar. Från andra perioden så fungerade allt mycket bättre med mycket bra kvalitet.


Detta förklarar varför jag haft såna problem med vissa matcher på senare tid, typ el Classico matcherna.
Detta måste fixas...

Eftersom jag själv fudnerar på att skaffa en "padda" undrar jag:
På vilket sätt är utbutdet sämre på en Ipad? Vad går att se?

#23

Postad 12 maj 2011 - 07:14

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Eftersom jag själv fudnerar på att skaffa en "padda" undrar jag:
På vilket sätt är utbutdet sämre på en Ipad? Vad går att se?


Det skiljer en hel del; film- och TV-utbudet är betydligt bredare på PC/MAC än på mobil/Ipad. Testa att surfa in på mobil.viaplay.se med en mobil och jämför med viaplay.se på en PC/MAC.

Redigerat av Tomas L, 12 maj 2011 - 07:26.


#24

Postad 16 maj 2011 - 10:28

babakula
  • babakula
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag har provat ett par månader, men nu får det räcka. Allting funkar perfekt och klanderfritt utom själva streamen. Jag trodde inledningsvis det betydde på min dator, men nu har jag en ny med övertygande prestanda, ändå får man inget flyt i bilden. Har testat 4-5 datorer med samma resultat nu.

Jag tror helt enkelt det är Silverlight som sätter krokben för hela upplevelsen och det känns inte motiverat att betala för detta när man får en behagligare upplevelse med ful-streams. (även om upplösningen är något sämre).

Hoppas branschen går in för att fixa en bättre teknisk lösning för detta med beta-lstreams, då det annars är helt fantastiskt.

#25

Postad 16 maj 2011 - 10:47

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Ett annat tipps till Viaplay-teamet är att förbättra prestandan på datorer med ION. Det är ganska många nu för tiden som har just sådana som HTPCs inklusive mig själv. Jag kan spela upp 1080P i princip utan hack på min Asus EEE Box men kollar man på fotball då hackar det mycket mer en på min HP 9880eo.

#26

Postad 30 maj 2011 - 10:08

babakula
  • babakula
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Var det någon som såg Champions League finalen med Viaplay?

Herregud vilket magnifikt fiasko. Det var den sämsta stream jag någonsin sett, antar att de inte kunde fixa belastningen.

#27

Postad 30 maj 2011 - 10:18

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Och det är inte direkt billigt att hyra en match.

#28

Postad 10 augusti 2011 - 10:53

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Har viaplay blivit något bättre under sommmaren? Tänkte bli kund nu till helgen när PL drar igång.

#29

Postad 12 augusti 2011 - 14:32

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej!
Vi har anpassat Viaplay för att det ska fungera på de flesta datorer, så att så många som möjligt kan ta del av tjänsten, det kan dessvärre påverka bildkvalitén. Vi jobbar ständigt med att förbättra Viaplay.
Mvh Louise Davies, Viasat Support

#30

Postad 13 augusti 2011 - 22:54

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Ofatbart att man använder Silverlight

Sedan är de så oförskämda att de tvingar en till att ha guldpaketet

Jag har både film och sport paketet från visat men inte det andra,
då jag SÅ KLART använder canal digital till ALLT annat
så jag får inte ens prova viasat play

Den dagen de lägger av med sina begränsningar och låsningar av boxar kan vi börja prata tills dess säger jag bara
OS för svenskarna är ett glömt kapitel !!!

TACK O LOV får vi Hockey VM genom canal + och Tv4 nästa gång ;)

Redigerat av Unregistered2000, 13 augusti 2011 - 22:57.


#31

Postad 14 augusti 2011 - 20:00

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Den dag jag kan abonnera på PL och inget annat slår jag till. Det är i och för sig inget fel på deras filmer, men när man har Canal Digitals via satellit behövs inte Viasats.

#32

Postad 19 augusti 2011 - 08:54

aanee
  • aanee
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Har ett par frågor:

Om jag skaffar Viaplay, kan jag då logga in på kontot varsomhelst och kolla tex hos en polare om jag känner för det? Antar att man inte kan logga in på två olika ip samtidigt men annars kanske?

Hur är egentligen kvalitén och stabiliteten vid stora matcher typ Champions och toppmatcher i PL?

#33

Postad 22 augusti 2011 - 14:00

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej aanee!

Ja, du kan logga in på vilken dator som helst, som har en svensk IP-adress, så om du polare bor i Sverige så är det inga problem.

Både kvaliteten och stabiliteten ska vara lika bra vid alla sändningar, antalet tittare ska inte påverka vare sig kvalitet eller stabilitet. Det som påverkar är din egen hastighet på ditt bredband (inte lägre än 2 Mbit/s), men förstås ju mer desto bättre.

Bästa hälsningar
Linnéa Wannefors
ViasatSupport

#34

Postad 23 augusti 2011 - 15:37

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Satt igårkväll och kollade på Man Utd - Tottenham. Första matchen jag sett på viaplay, nykter... Helt klart nöjd med kvalitén. Det är inte perfekt bild. Det kan hänga sig i en mikrosekund då och då och bli lite suddigt. Men det är absolut värt 200:-/månaden. Billgaste och bästa lösningen för mig som inte får sätta upp parabol och har bredband med bolag som ej har tv via internet. Totalt sett mycket nöjd!

#35

Postad 27 augusti 2011 - 20:07

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Jag testade det idag, såg Liverpool-Bolton. Bilden var rätt okej vad gäller skärpan, önskar bara att storleken var större.

#36

Postad 29 augusti 2011 - 10:49

vandahl9
  • vandahl9
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Skaffat ny dator nu! Asus Aspire one 522 o när jag kör fullskärm på fotboll så fryser bilden till en millisekund emellanåt. Jobbigt! Alla drivers är uppdaterade o inget annat som snor bandbredd. Kan Viaplay funka bättre med Silverlight 5 betan? Någon som provat? Andra idéer?

#37

Postad 30 augusti 2011 - 11:28

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej!

Gällande Silverlight skulle jag rekommendera att ni gör på följande sätt:

Börja med att avinstallera Silverlight.

Gå in på denna sida: http://www.microsoft...ll/Default.aspx

Ladda ner senaste versionen. Efter det använd valfri browser och logga in på nytt, fungerar det fortfarande dåligt prova annan webbläsare. Förslagsvis Mozilla Firefox och Google Chrome

Problemen br lösa sig då.

Jag hoppas att detta hjälper er!

Mvh Angel Krotnev

Viasat Support

#38

Postad 30 augusti 2011 - 13:28

vandahl9
  • vandahl9
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tack för det!

Jag avinstallera Silverlight 4 och drog sedan hem betan för Silverlight 5.
Ska pröva under nästa livesända evenemang för att se om det har bättrat sig!

Var det fler än jag som hade problem med frysningar och hackigt ljud under Liverpool - Bolton i Lördags kväll?

#39

Postad 30 augusti 2011 - 13:43

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Hur fungerar det för er som använder Atom processorer med ION2 grafik? Silverlight har väl ännu inget DXVA stöd?

#40

Postad 31 augusti 2011 - 18:50

Sixxor
  • Sixxor
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hur fungerar det för er som använder Atom processorer med ION2 grafik? Silverlight har väl ännu inget DXVA stöd?



Håller på med ett expriment HTPC bygge med ett Zotac ion moderkort så skall ta och testa detta.

#41

Postad 02 september 2011 - 11:55

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Rapportera gärna hur det gick :lol:

#42

Postad 12 september 2011 - 21:28

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Drog upp Bolton - Manchester United på tvn i helgen och blev överraskad över hur bra bilden var, det är absolut ingen HD-bild. Men för att vara utdragen på en 42"are så är jag helt klart nöjd. Skönt att slippa leta fulstreams som lägger ner stup i kvarten :)

#43

Postad 13 september 2011 - 09:34

vandahl9
  • vandahl9
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jo, det är sant som du säger men det är liksom inget flyt i bilden.
Bildkvalitén är helt OK men det segar sig...

#44

Postad 13 september 2011 - 11:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Hmm, man kanske skulle prova att beställa Barcelona - Milan ikväll då...

#45

Postad 13 september 2011 - 18:35

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Jo, det är sant som du säger men det är liksom inget flyt i bilden.
Bildkvalitén är helt OK men det segar sig...

Menar du att det släpar lite när det är snabba rörelser? Isf, var det lite mer påtagligt på tvn. På datorn är det inget jag tänker på.

Hmm, man kanske skulle prova att beställa Barcelona - Milan ikväll då...

En match kostar 129kr mot 199kr för en hel månad :blink:
Om jag jämför 199kr månaden här mot dom 1500kr jag betalade var tredje månad för Canal+ (när dom hade premier league) så är jag betydligt mer nöjd med detta B)

#46

Postad 13 september 2011 - 20:02

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Sitter och kollar på Barca - Milan nu. Bilden fryser och ska buffra hela tiden, förbannat irriterande.

#47

Postad 14 september 2011 - 07:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Sitter och kollar på Barca - Milan nu. Bilden fryser och ska buffra hela tiden, förbannat irriterande.


Det gjorde det inte för mig.

EDIT: Rangwald; du har helt rätt, det blev också en hel månad. 129:- för ett dygn är grymt dyrt.

Redigerat av BrittBastard, 14 september 2011 - 14:44.


#48

Postad 14 september 2011 - 14:22

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej!

Det är tråkigt att se att ni upplevt problem med Viaplay. Vi är medvetna om att det fanns en del kunder som upplevde problem med Barca - Milan matchen.

Vi försöker leverera sändningar i en godtagbar upplösning och kvalité. Självklart jobbar vi ständigt på att förbättra tekniken och utvecklandet av plattformen bakom tjänsten och det kommer att komma en uppdatering på programmet i den snara framtiden.

Jag hoppas att det löser sig och ber om ursäkt om ni upplevt problem.

Mvh Angel

Viasat Support

#49

Postad 14 september 2011 - 14:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Hej!

Det är tråkigt att se att ni upplevt problem med Viaplay. Vi är medvetna om att det fanns en del kunder som upplevde problem med Barca - Milan matchen.

Vi försöker leverera sändningar i en godtagbar upplösning och kvalité. Självklart jobbar vi ständigt på att förbättra tekniken och utvecklandet av plattformen bakom tjänsten och det kommer att komma en uppdatering på programmet i den snara framtiden.

Jag hoppas att det löser sig och ber om ursäkt om ni upplevt problem.

Mvh Angel

Viasat Support


Varför så dyrt för en match/ett dygn?

#50

Postad 14 september 2011 - 16:13

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Sitter och kollar på Barca - Milan nu. Bilden fryser och ska buffra hela tiden, förbannat irriterande.



Det gjorde det inte för mig.

EDIT: Rangwald; du har helt rätt, det blev också en hel månad. 129:- för ett dygn är grymt dyrt.

Det funkade bra för mig med, såg dock bara andra halvlek. Buffrade en gång om jag minns rätt.

Ja, det är verkligen oproportionerligt dyrt att bara se en match. Å andra sidan är månadspriset skäligt och man förstår ju att prissättningen är gjord så att man hellre betalar för en månad på prov än bara en match.

Ikväll blir det Benfica - United B)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.