Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skillnad mellan Humax HD+ och HD+2 ??

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 november 2019 - 15:37

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag har insett att jag måste försöka skaffa en backup till vår Humax BXR HD+2 digitalbox eftersom den visat på slumpmässiga fel i mottagningen på sistone och Boxer har inget som kan ersätta den.

 

Jag hittar på nätet begagnade HUMAX-boxar som är liknande, det är HD+ resp HD+2

Båda verkar ha i stort sett samma tekniska data (500 GB hårddisk, dubbla DVB-T2 mottagare, USB och Ethernet samt HDMI etc).

Vi köpte vår HD+2 i Januari 2014 och den marknadsfördes som en "On Demand" box, men nu har Boxer slutat med sin On Demand filmbutik och vi använde den aldrig ändå.

Vi använder den frekvent för att spela in de program vi är intresserade av så vi kan se dem senare. Då händer det då och då att det blir fler än 2 samtidiga inspelningar (har kört upp till 5...).

Klarar HD+ av detta? HD+2 gör det (fast naturligtvis om programmen ligger på högst två olika MUXar).

 

Så nu undrar jag ifall HD+ och HD+2 är likvärdiga så att man kan ta den man kommer över utan problem?

Eller är det faktiskt så att HD+ är bättre i vissa avseenden fast den är äldre? Tex har jag sett att den kan spela upp media som ansluts via USB och kanske också kan koppla upp sig mot en NAS via nätet.

Stämmer det?

Är det någon som vet något om dessa boxar?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.