Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa allround hörlurar för runt 3000kr

12 svar till detta ämne Hörlurar highend PS4 pc spel film musik bäst
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 juni 2020 - 20:12

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Har letat runt ett tag nu för att hitta bästa allround hörlurarna.
Svårt då det så mycket att välja där ute.

Jag använder hörlurar mest till PC för film/TV, PCspel, musik.
Kopplar även alltid in hörlurar till TV när jag spelar PS4.

Jag har tidigare haft ett par standard stereo Sony / Philips hörlurar och vill uppgradera.
Jag behöver verkligen bättre ljudkvalitet i öronen nu när jag spelar last of us part 2!
Det allra viktigaste för mig är ljudet.

Så vore guld om ni kan hjälpa till att tipsa om bästa allround hörlurarna för runt 3000kr.
Skulle verkligen uppskattas!

Redigerat av ibbeand, 01 juli 2020 - 16:18.


#2

Postad 01 juli 2020 - 15:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Klurigt räcker det med öppna eller är du i behov av isolation? TLOU 2 är riktigt riktigt imponerande gällande ljudet det skalar upp till oändligheten. Har inga förslag gällande dina budgetramar dock tyvärr. Hifiman Sundara kanske kan va värt en provlyssning går säkert få under budgeten begat åtminstone. Nu är ju inte magneplanar kända för sin ljudbild och det är ju rätt mycket smygande i TLOU2.

Begad HD 700? Ej lyssnat HD 800S är fantastisk med TLOU 2 dock :) Kennerton Magni är min lur för allround fungerar verkligen med absolut allt. Bara fungerar inka krusiduller men klarar inte budgettaket heller tyvärr.



#3

Postad 01 juli 2020 - 22:11

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Hur vill du koppla in dom tänker du til både pc och tv, sladd?

#4

Postad 07 juli 2020 - 19:50

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Klurigt räcker det med öppna eller är du i behov av isolation? TLOU 2 är riktigt riktigt imponerande gällande ljudet det skalar upp till oändligheten. Har inga förslag gällande dina budgetramar dock tyvärr. Hifiman Sundara kanske kan va värt en provlyssning går säkert få under budgeten begat åtminstone. Nu är ju inte magneplanar kända för sin ljudbild och det är ju rätt mycket smygande i TLOU2.
Begad HD 700? Ej lyssnat HD 800S är fantastisk med TLOU 2 dock :) Kennerton Magni är min lur för allround fungerar verkligen med absolut allt. Bara fungerar inka krusiduller men klarar inte budgettaket heller tyvärr.


Spelade precis klart TLOU2 måste säga ljudet och detaljrikedomen var i klass för sig synd bara att man inte hade hörlurar som kunde matcha kvaliteten. :)

Kör helst isolerade men funkar lika bra med båda och köper helst helt nytt.
Hittade ”Hifiman Sundara” för runt 4000kr skulle kunna lägga 4000kr också :)
Tycker ni de är värda 4000 eller finns det något bättre i prisklassen?

Verkar vara mäktigt bra dessa Magni. Priset lite för mäktigt :)

#5

Postad 07 juli 2020 - 19:58

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Hur vill du koppla in dom tänker du til både pc och tv, sladd?


Jag tänker sladd.
För kopplar jag via blåtand till TVen så försvinner ”game” alternativet funktion på min LG oled tv där respons tiden är bättre när man spelar.

Ja men finns lurar med bägge kabel och blåtand med bra ljudkvalitet så varför inte vara framtidssäker men inget måste.

#6

Postad 07 juli 2020 - 20:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Hifiman planar är sjukt krisp och detaljerad MEN dom är idiot-tunga och ingenting jag skulle vilja spela med, dessutom behöver dom bra förstärkare för att blomstra. Sen var det 500 jag hade då alla sa att 400 inte var i närheten, men dessa är ju nya så kan ju vara värt att testa om dom finns i butik.

 

Själv har jag ett par trådlösa sennheiser som kostade runt 3k, blir inte helt HiFi till musik (nästan) men riktigt bra til film/spel. Jag rekommenderar absolut over-ear och velour, helst lätta också, man vill ju kunna ha dom på i timmar. Man kopplar til basenheten med vanlig phono och så är det trådlöst mellan basenhet och lurar. Så bara hänger man dom på stativet så laddar dom.

 

Det har dykt upp en del fina alternativ som jag läst mycket om men inte testat själv, men är over ear plus inte kräver så mycket av förstärkaren:

Sennheiser Momentum wireless 3
Beoplay H9 (lite utanför budget)
Så har du ju Sony MDR-HW700DS som ska kunna ge surroundljud men rapporteras att det strular med 4k/HDR

Sennheiser, Hifiman och Beoplay borde ju finnas att testa ut.

I en helt annan liga (billigare) så beställde jag ett par Avantree Audition Pro som säger att dom ska ha skitbra låg latency bra för gaming. https://avantree.com...m_store=default

 

Vi får väl se när dom kommer, kan köras med sladd och BT.


Redigerat av Demon Slayer, 07 juli 2020 - 20:43.


#7

Postad 13 juli 2020 - 16:52

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Hifiman planar är sjukt krisp och detaljerad MEN dom är idiot-tunga och ingenting jag skulle vilja spela med, dessutom behöver dom bra förstärkare för att blomstra. Sen var det 500 jag hade då alla sa att 400 inte var i närheten, men dessa är ju nya så kan ju vara värt att testa om dom finns i butik.

 

Själv har jag ett par trådlösa sennheiser som kostade runt 3k, blir inte helt HiFi till musik (nästan) men riktigt bra til film/spel. Jag rekommenderar absolut over-ear och velour, helst lätta också, man vill ju kunna ha dom på i timmar. Man kopplar til basenheten med vanlig phono och så är det trådlöst mellan basenhet och lurar. Så bara hänger man dom på stativet så laddar dom.

 

Det har dykt upp en del fina alternativ som jag läst mycket om men inte testat själv, men är over ear plus inte kräver så mycket av förstärkaren:

Sennheiser Momentum wireless 3
Beoplay H9 (lite utanför budget)
Så har du ju Sony MDR-HW700DS som ska kunna ge surroundljud men rapporteras att det strular med 4k/HDR

Sennheiser, Hifiman och Beoplay borde ju finnas att testa ut.

I en helt annan liga (billigare) så beställde jag ett par Avantree Audition Pro som säger att dom ska ha skitbra låg latency bra för gaming. https://avantree.com...m_store=default

 

Vi får väl se när dom kommer, kan köras med sladd och BT.

 

Tack för grymt bra svar!

 

Du har rätt där Hifiman verkar vara rätt tunga och så har man ingen DAC/förstärkare heller

Kanske smidigare mer framtisäkert med en trådlös lur istället.

 

Säkert smart att köra trådlöst lite mer framtidsäkert.

Sennheiser Momentum wireless 3, Beoplay H9 och Avantree Audition Pro verkar vara klockrena.

 

Varför valde du just Avantree Audition Pro? Har du fått de än? Är de bättre än ovannämda lurar?


Redigerat av ibbeand, 13 juli 2020 - 16:53.


#8

Postad 13 juli 2020 - 19:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Förstår inte på vilket sätt trådlöst skulle va mer framtidssäkert. Trådlöst köper man om man har användning av den funktionen du får sämre ljud och tyngre hörlurar till en högre kostnad så är inte en kabel i vägen finner jag inga argument för trådlösa lurar. Jättesmidigt för portabelt bruk men utanför det har jag inte hittat någon användning.



#9

Postad 13 juli 2020 - 20:57

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Tack för grymt bra svar!

 

Du har rätt där Hifiman verkar vara rätt tunga och så har man ingen DAC/förstärkare heller

Kanske smidigare mer framtisäkert med en trådlös lur istället.

 

Säkert smart att köra trådlöst lite mer framtidsäkert.

Sennheiser Momentum wireless 3, Beoplay H9 och Avantree Audition Pro verkar vara klockrena.

 

Varför valde du just Avantree Audition Pro? Har du fått de än? Är de bättre än ovannämda lurar?

Momentum och Beoplay är dyra fina, och passar att ha ute bland folk med grymt ljud.

 

Avantree är billiga (500kr) och garanterat inte i närheten, men köpte dom för spel och youtube från laptop mest för att dom ska ha suberb låg latency samt kan köras både med Bluetooth eller kabel, då ena laptoppen strular med bluetooth. Så dessa är mer istället för dom som följer med telefonen och förhoppningsvis en uppgradering och hoppas få trådlösa att funka. Borde inte nämnas här igentligen men men det är ju lurar.

 

Mina trådlösa sennheiser HDR-180 är de jag använder varje dag till tvspel och film (kan bara kopplas til 1 källa) och är enbart för vardagsrums-bruk(ljudet klipps om jag går til köket), dom måste kopplas med kabel til basenhet och dom är mycket lättare byggda (lite flimsiga) (och inte så snygga,) eftersom dom inte är till för att hålla på bussen/flyget osv.

Dock riktigt bra ljud både till film och spel. Dom finns inte längre och ersättaren (RS-195) har fått dåligt omdömme då dom är mycket tyngre och tydligen inte ska låta så bra.

 

Det verkar inte så lätt idag att hitta allround, men det beror lite på dina förutsättningar. Jag håller med oqvist att du får bättre ljud för samma pengar med kabel. Personligen blev jag trött på en 5m kabel tvärs över golvet til tvn på kvällarna så det var därför jag köpte först lurar med FM-överföring, men dom sög (brusade alltid på nått sätt) och hittade sedan dessa 180 med digital överföring (inget mer brus) och har använt dom nu i säkert över 10år, bytt pads flera gånger och batterier 2ggr. Jag skulle inte kunna gå tillbaka till sladd idag, men det är som sagt allround-lyssning och inte seriös HiFi-lyssning så det blir en del andra punkter som blir viktiga för mig. (jag har 5st andra lurar med sladd oxå btw, AKG referens, Ultrasone, Hifiman osv men det blir en helt annan sak, då sitter man där vid hörlursförstärkaren och lyssnar på musik - thats it).

 

Jag hade nog testat ut momentum tror jag om mina gick sönder, men det tar lite emot att måste pilla in en laddkabel varje dag. Jag tror jag hade sett om någon hade de nya (som fått dåligt betyg) RS-195 och testat dom också innan jag bestämmt mig. Jag har så många enheter och hatar alla dessa usb-sladdar till laddning som ligger kors och tvärs i hörnen så det att kunna ha ett stativ av något slag är värt mycket för mig. Det kan ju hända du hittar någon smart konstruktion om du går och ser i en hifi-butikk, jag menar att ha sett en trådlös-ladd-vagga man lixom bara lägger lurarna i.

 

Så mina personliga bulletpoints är:

* stort ljud, dvs bra känsla av att saker händer långt ut på sidorna eller t.o.m bakom en.

* smidiga att ladda
* lätta att ha på sig länge, samt inte bli varma
* såpass bra HiFi-ljud att man kan njuta musik i soffan om man vill


Redigerat av Demon Slayer, 13 juli 2020 - 21:19.


#10

Postad 14 augusti 2020 - 17:05

ibbeand
  • ibbeand
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Momentum och Beoplay är dyra fina, och passar att ha ute bland folk med grymt ljud.
 
Avantree är billiga (500kr) och garanterat inte i närheten, men köpte dom för spel och youtube från laptop mest för att dom ska ha suberb låg latency samt kan köras både med Bluetooth eller kabel, då ena laptoppen strular med bluetooth. Så dessa är mer istället för dom som följer med telefonen och förhoppningsvis en uppgradering och hoppas få trådlösa att funka. Borde inte nämnas här igentligen men men det är ju lurar.
 
Mina trådlösa sennheiser HDR-180 är de jag använder varje dag till tvspel och film (kan bara kopplas til 1 källa) och är enbart för vardagsrums-bruk(ljudet klipps om jag går til köket), dom måste kopplas med kabel til basenhet och dom är mycket lättare byggda (lite flimsiga) (och inte så snygga,) eftersom dom inte är till för att hålla på bussen/flyget osv.
Dock riktigt bra ljud både till film och spel. Dom finns inte längre och ersättaren (RS-195) har fått dåligt omdömme då dom är mycket tyngre och tydligen inte ska låta så bra.
 
Det verkar inte så lätt idag att hitta allround, men det beror lite på dina förutsättningar. Jag håller med oqvist att du får bättre ljud för samma pengar med kabel. Personligen blev jag trött på en 5m kabel tvärs över golvet til tvn på kvällarna så det var därför jag köpte först lurar med FM-överföring, men dom sög (brusade alltid på nått sätt) och hittade sedan dessa 180 med digital överföring (inget mer brus) och har använt dom nu i säkert över 10år, bytt pads flera gånger och batterier 2ggr. Jag skulle inte kunna gå tillbaka till sladd idag, men det är som sagt allround-lyssning och inte seriös HiFi-lyssning så det blir en del andra punkter som blir viktiga för mig. (jag har 5st andra lurar med sladd oxå btw, AKG referens, Ultrasone, Hifiman osv men det blir en helt annan sak, då sitter man där vid hörlursförstärkaren och lyssnar på musik - thats it).
 
Jag hade nog testat ut momentum tror jag om mina gick sönder, men det tar lite emot att måste pilla in en laddkabel varje dag. Jag tror jag hade sett om någon hade de nya (som fått dåligt betyg) RS-195 och testat dom också innan jag bestämmt mig. Jag har så många enheter och hatar alla dessa usb-sladdar till laddning som ligger kors och tvärs i hörnen så det att kunna ha ett stativ av något slag är värt mycket för mig. Det kan ju hända du hittar någon smart konstruktion om du går och ser i en hifi-butikk, jag menar att ha sett en trådlös-ladd-vagga man lixom bara lägger lurarna i.
 
Så mina personliga bulletpoints är:
* stort ljud, dvs bra känsla av att saker händer långt ut på sidorna eller t.o.m bakom en.
* smidiga att ladda
* lätta att ha på sig länge, samt inte bli varma
* såpass bra HiFi-ljud att man kan njuta musik i soffan om man vill



Grymt bra inblick i hörlurar vardagen :)

Funderat lite kom fram till att bäst att köpa en hörlur för spel, youtube och tv/film för både oC och tv bruk. Med både bluetooth eller kabel.

Har du eller någon testat Sony WH-1000XM4 vet man om det går att koppla med kabel och i så fall om det håller lika bra ljud? Tycker du:ni att det är ett bra val för spel/tv/film till både tv/pc?

Funderar antigen på att köpa sony xm4 eller Sennheiser Momentum wireless 3

#11

Postad 14 augusti 2020 - 20:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Momentum borde du kunna testa i butik. Jag personligen tycker inte Sony har bra nog ljud för musik, men funkar nog till film och spel. Jag dras oavsett till att hitta så bra som möjligt hifi ljud oavsett då det alltid låter bra till allt imho så jag skulle absolut testa ut momentum.

#12

Postad 14 augusti 2020 - 23:59

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Grymt bra inblick i hörlurar vardagen :)

Funderat lite kom fram till att bäst att köpa en hörlur för spel, youtube och tv/film för både oC och tv bruk. Med både bluetooth eller kabel.

Har du eller någon testat Sony WH-1000XM4 vet man om det går att koppla med kabel och i så fall om det håller lika bra ljud? Tycker du:ni att det är ett bra val för spel/tv/film till både tv/pc?

Funderar antigen på att köpa sony xm4 eller Sennheiser Momentum wireless 3

Provade en gång xm3 och de var nej tack. De satt hemskt och ljudet var nja. Haft många billiga Sennheiser och kan bara säga som sådan de är väldigt hårt fokuserat på mellanregister och de andra register faller bort. Vet ej hur jag skall försöka förklara så du förstår. De har en viss stil där mellanregister framträds mest och man funderar var är basen och diskanten. Själv kör jag Audio Technica ATH-ANC700BT när jag är på språng. De är mer min stil. Bra register över hela. Bra och precis bas och röster kommer fram tydligt, mer liv i musiken. Gillar mer ljud där man verkligen hör hur artisten låter.
Ofta följer det med extern kabel som extra lösning. Den sortens lurar är som regel fokuserade på utan sladd.

Redigerat av Buddaz12, 15 augusti 2020 - 00:01.


#13

Postad 15 augusti 2020 - 11:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Det stämmer inte på Momentum 3 som du ser här.

 

Bifogad fil  Sennheiser-Momentum-Wireless-3-fr.jpg   62,66K   0 Antal nerladdningar

 

 

Dom har dessutom minnes-skum i padsen.

 

Kostar nog mer än 3k dock.






Även taggad med Hörlurar, highend, PS4, pc, spel, film, musik, bäst

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.