Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Antivirus - nån som köpt ett schysst sådant, erfarenheter?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 01 december 2017 - 19:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Jag har tidigare använt en sån där gratisvariant på min dator i alla år, har inte haft nåt större "problem" som jag vet.

Jag surfar inte på konstiga sidor eller porr men besluta mig för att låna en licens från det vi använder på jobbet, Panda Adaptive Defense, jag är ganska förvånad över hur mycket den neutraliserar, precis nu tog den bort 6st skadliga koder från dator när jag besökte denna sajt och laddade ner 2st youtubeklipp.

 

https://www.onlinevi...video-converter

 

 

Crypto-skit, sajten verkar ju seriös etc men ändå ville den trycka in skit på min dator.

 

Snål som jag är vill jag inte betala för sånt här men om jag skulle bli av med denna licens så skulle jag nu inte tveka på att köpa nåt vettigt.

 

Eller vad säger ni och vad har ni för erfarenheter?

 

Bifogad fil  panda.JPG   69,84K   0 Antal nerladdningar



#2

Postad 01 december 2017 - 21:26

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Snål som jag är vill jag inte betala för sånt här men om jag skulle bli av med denna
licens så skulle jag nu inte tveka på att köpa nåt vettigt.
 
Eller vad säger ni och vad har ni för erfarenheter?

Av vaddå, exakt ?

#3

Postad 01 december 2017 - 21:50

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Om ni har märkt att ett antivirus ni köpt agerar bättre än ett som är gratis. Eller om ni har nåt bra AV som blockar en massa skräp där man inte tror borde finnas nåt skräp etc.



#4

Postad 01 december 2017 - 22:35

Göken99
  • Göken99
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Windows inbyggda är nog så bra i dag om man kompletterar med tex malwarebytes anser jag.

Det handlar ju mycket om att inte klicka på fel länkar/sidor.

Din fråga: "Om ni har märkt att ett antivirus ni köpt agerar bättre än ett som är gratis" undrar jag över?

Vad är "bättre"?

Vissa antivirusprogram bråkar ju över ALLT för säkerhets skull, är det bra? Vissa bråkar över mindre men klarar virus och trojaner. jag föredrar det senare alternativet..

Vad är det som agerar bäst? Vill vi ha ett system som hindrar oss från att klicka på en länk? från att trycka på en knapp?

 

Vidhåller att Windows defender och tex Malwarbytes fixar det mesta om man är förnuftig...

Sedan kan man åka på en nit ändå, men det kan man med allt....

Även den om aldrig bryter mot trafikreglerna krockar i bland..:)



#5

Postad 02 december 2017 - 09:41

Thomas_S
  • Thomas_S
  • Swiftly AB

  • 74 inlägg
  • 0

Jag håller med Göken, kör Windows inbyggda! Jag har hjälpt många normalanvändare med avlusning av deras datorer, och trots att de blivit pålurade att köpa dyra tredjepartsprogram för antivirus/malware körs det alltid massor av skadlig kod. Bäst att tänkta till en gång extra innan man klickar på någon "lockande" länk. Många tredjepartprogram är i mitt tycke ganska krävande också och slöar ned datorn onödigt mkt.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.