Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Disney+

352 svar till detta ämne streaming disney film serier
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 23 februari 2021 - 11:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Trillade in ett mail om föräldrakontrollerna nu.

#252

Postad 24 februari 2021 - 08:13

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

haha wtf, jag trodde Star som kom till Disney+ var samma sak som Starz.

Jag hade hoppats börja kolla på Power men den fanns så klart inte...



#253

Postad 24 februari 2021 - 10:12

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

haha wtf, jag trodde Star som kom till Disney+ var samma sak som Starz.

Jag hade hoppats börja kolla på Power men den fanns så klart inte...

 

Power ligger på HBO Nordic, Viaplay och Comhem play i Sverige.



#254

Postad 24 februari 2021 - 10:21

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Mest gammal skåpmat på Stars.

#255

Postad 24 februari 2021 - 10:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Power ligger på HBO Nordic, Viaplay och Comhem play i Sverige.

 

ah ok får hoppa serien då för tänker inte skaffa någon av de tre...



#256

Postad 24 februari 2021 - 16:51

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

haha wtf, jag trodde Star som kom till Disney+ var samma sak som Starz.
Jag hade hoppats börja kolla på Power men den fanns så klart inte...


Star äe en nedbantad version av Hulu

#257

Postad 24 februari 2021 - 18:11

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Någon som ser Titanic och Pearl harbour? Ser Star-utbudet men vet ej om det är allt.

#258

Postad 24 februari 2021 - 18:32

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 1

Någon som ser Titanic och Pearl harbour? Ser Star-utbudet men vet ej om det är allt.


Inte än men kommer nog.

20th century fox har ju massor med goa filmer.
Dinsney+ blev ju typ 100 ggr bättre nu

#259

Postad 24 februari 2021 - 20:03

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
Det jag inte gillar är när man söker på film med original titel så får man inga träffar utan man måste söka på skådespelare, tex filmen Marked for Death med Steven Seagal, ingen träff, men svenska titeln Dödsmärkt och om man söker på Steven kommer den upp

#260

Postad 24 februari 2021 - 20:04

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Såg en reklamskylt på stan för 9-1-1: Lone Star S1.
Helt ok serie, men S2 har redan börjat sändas.
Reklamen kanske var gammal, S2 startade för ca en månad sen.

Redigerat av frollic, 24 februari 2021 - 20:05.


#261

Postad 26 februari 2021 - 18:37

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Det jag inte gillar är när man söker på film med original titel så får man inga träffar utan man måste söka på skådespelare, tex filmen Marked for Death med Steven Seagal, ingen träff, men svenska titeln Dödsmärkt och om man söker på Steven kommer den upp

Uselt. Noterade även att sökkategorin för allt gammalt från Disney, "Disney through the decades", hette den väl, är försvunnen. Det var där jag brukade bläddra mest för att hitta guldkorn fram till 80-talet. En funktion för att sortera fram allt på årtal hade varit fint.

 

Mest gammal skåpmat på Stars.

Gammal som i modern skåpmat, varav absoluta merparten var sådant man redan hade eller har haft tillgång till via släktens abonnemang hos dom andra svenska streaming-tjänsterna.

Ok att det är skoj att ha konstant tillgång till dom tre Die Hard-filmerna, Commando och en Conan-film med Arnold, French Connection, The Gods must be crazy, Big Trouble in Little China och Office Space på Disney+ nu, men det var inte mycket att hurra över, inte en enda klassisk ABC/Fox-serie la dom till, trots att dom har hundratals i sitt arkiv från 1950-talet och framåt. :(

Jag har många bekanta, som förvisso alla är 30+ eller mer, men vi är ganska överens om att det skulle vara guld värt med en streamingtjänst som nischade sig på att ha ett stort utbud av gamla TV-serier från 60-80talet plus filmer från '30-80, och Disney+ är väl den som har mest redo i sitt arkiv att bli den tjänsten, men icke.

Edit. Nu såg jag att du skrev Stars, inte Star, om du syftar på Starz så hade dom ivarjefall 7st klassiska TV-serier i sin throwback-avdelning jag hade velat plöja, Sanford and Son, Good Times, The Jeffersons, Diff'rent Strokes, Knight Rider, He-Man and the masters of the universe och Miami Vice.



#262

Postad 27 februari 2021 - 10:41

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 2
Jag har många bekanta, som förvisso alla är 30+ eller mer, men vi är ganska överens om att det skulle vara guld värt med en streamingtjänst som nischade sig på att ha ett stort utbud av gamla TV-serier från 60-80talet plus filmer från '30-80, och Disney+ är väl den som har mest redo i sitt arkiv att bli den tjänsten, men icke.

 

Du skall vara försiktig med vad du önskar. Det är många av de gamla skitbra serierna som inte åldrats väl. Om du bara har en vag känsla av att "den serien, den var skitbra, varför visar de inte den?" så betyder det inte att du fortfarande skulle tycka att den var skitbra. Jämför man med en modern produktion så har de en helt annan budget och det märks. Du har högre krav nu och om du vill behålla dina guldskimrande barndomsminnen om en viss serie så skall du inte se den igen. Sannolikt kommer det visa sig att manuset var skrivet för att passa fjortonåringar, skådisarna var stela, slagsmålen var taffligt koreograferade och specialeffekterna var rent ut sagt usla. Väldigt få "gamla" serier tål att jämföras med dagen produktioner från HBO och Netflix. Game of Thrones, Westworld och Stranger Things har höjt ribban betydligt för vad du nu tycker är en bra serie.

 

Vi började kolla på James Bond-filmerna med Sean Connery efter att han gick bort och när man ser dem i dag hamnar betyget långt under vad de har på IMDB. Vi gjorde misstaget att fortsatta med Bond-filmerna och de med Roger Moore är om möjligt ännu sämre. Highlander var en annan Sean Connery-film som jag mindes som skitbra, jag kan inte varit så kräsen på den tiden...



#263

Postad 27 februari 2021 - 11:31

NisseT1
  • NisseT1
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 1
Det är få filmer som åldras med värdighet.

#264

Postad 27 februari 2021 - 12:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Jag undrar vad man skulle tycka om snobbar som jobbar,twilight zone,mannen från uncle mission impossible mm mm idag? Räcker ju med att se gamla Columborepriserna som gått. Näää..



#265

Postad 27 februari 2021 - 13:23

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Tycker det beror lite på vad det är för filmer antar jag och hur gamla de är också. Vissa actionfilmer från 80-talet tex känns lite fjantiga nu men såg nyligen om Dog day afternoon och den var fortfarande mycket bra.

Är förövrigt nöjd med Disney+ star och Disney rent generellt. Finns inte så mycket nya grejer men de har lagt in många grejer från 90 och 00-talet som jag har missat eller velat se om.

Jag har accepterat att man helt enkelt tyvärr måste ha flera abonnemang för att kunna få ett hyfsat utbud. Netflix tycker jag heller inte är särskilt bra med nya filmer och de har dessutom inte bra utbud på bra komediserier från 90 och 00-talet heller utan då behöver man Prime och nu Disney tex.

#266

Postad 27 februari 2021 - 14:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Twilight zone tycker jag står sig.....men mest pga genren. Filmer som Bravheart är bara pinsamma idag.

#267

Postad 27 februari 2021 - 14:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Filmer som Bravheart är bara pinsamma idag.

Pinsamma?
Utveckla gärna, för där håller jag absolut inte med.

#268

Postad 27 februari 2021 - 15:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Det som diskuteras i inläggen ovanför mitt är den känslan jag fick när jag såg om Braveheart. Jag kom ihåg den som en cool Mel Gibson, storslagna strider osv, men kände ingenting av detta när jag såg den pånytt (och verkligen inte 8,3 som den ligger på nu) och för mig så hade det vart bättre att låta den ligga som ett bra minne istället. Fattar nu att jag borde valt en annan film då detta nog trampar på flera tår men det var den jag kom på i farten. Orginalserien "The Stand" har vi diskuterat i en annan tråd som en serie man hellre borde låtit bli att se om. Highlander och James Bond håller jag också med om, medans jag personligen fortfarande gillar PulpFiction, Alien, The Matrix, samtliga Kubrick osv. Jag undrar om det är serier som Vikings och Game Of Thrones som har förstört endel äldre "pil&båge/svärd" -filmer för mig eller om jag bara värderar saker annorlunda nu och tycker det att regissera sin egen film med sig själv i huvudrollen som snygging, smarting, cooling och martyr blir lite larvigt.


Redigerat av Demon Slayer, 27 februari 2021 - 15:29.


#269

Postad 27 februari 2021 - 15:49

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Du skall vara försiktig med vad du önskar. Det är många av de gamla skitbra serierna som inte åldrats väl. Om du bara har en vag känsla av att "den serien, den var skitbra, varför visar de inte den?" så betyder det inte att du fortfarande skulle tycka att den var skitbra. Jämför man med en modern produktion så har de en helt annan budget och det märks. Du har högre krav nu och om du vill behålla dina guldskimrande barndomsminnen om en viss serie så skall du inte se den igen. Sannolikt kommer det visa sig att manuset var skrivet för att passa fjortonåringar, skådisarna var stela, slagsmålen var taffligt koreograferade och specialeffekterna var rent ut sagt usla. Väldigt få "gamla" serier tål att jämföras med dagen produktioner från HBO och Netflix. Game of Thrones, Westworld och Stranger Things har höjt ribban betydligt för vad du nu tycker är en bra serie.

 

Vi började kolla på James Bond-filmerna med Sean Connery efter att han gick bort och när man ser dem i dag hamnar betyget långt under vad de har på IMDB. Vi gjorde misstaget att fortsatta med Bond-filmerna och de med Roger Moore är om möjligt ännu sämre. Highlander var en annan Sean Connery-film som jag mindes som skitbra, jag kan inte varit så kräsen på den tiden...

 

knappt gjorts några bra filmer på 2000-talet. Highlander, Braveheart, Terminator > skräpet dom gör nu, inklusive Lord of the Thrones. 



#270

Postad 27 februari 2021 - 15:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ok, har själv inte sett ett enda avsnitt av GoT eller Vikings så jag har väl inte blivit ”färgad”.

Just Bond har jag och frugan senaste två veckorna börjat kika på igen och ja, de hör helt klart till det gångna. Men så måste man ju samtidigt ta i beaktning att man inte hade så samma möjligheter under 70-/80-tal som idag.

Men att kalla Braveheart för pinsam?

Och jag har stålhätta, så tårna är det ingen fara med :D

#271

Postad 27 februari 2021 - 16:05

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

knappt gjorts några bra filmer på 2000-talet. Highlander, Braveheart, Terminator > skräpet dom gör nu, inklusive Lord of the Thrones.


Vilket trams.

#272

Postad 27 februari 2021 - 16:17

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0
Jag såg 13:e krigaren igår på Disney+, tyckte väl inte riktigt den var lika bra nu som jag tyckte när jag såg den 1999 men ändå helt okej.
Vad det gäller Braveheart så har jag sett den flera gånger och jag tycker att den är bra, jag gillar dom flesta filmerna som Mel Gibson gjort.

Har sett både Vikings och GoT och tycker dom är ganska dåliga faktiskt.

#273

Postad 27 februari 2021 - 16:39

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Ja asså jag tycker inte heller att Vikings och GoT är speciellt bra, men dom har en hel del storslagna scener och produktionen är ju ofta en del hack högre idag vilket ger en kontrast när man ser gamla filmer.

 

Jag gillar Mel Gibson, han är en duktig skådespelare och han verkar ha humor privat, men stilen i flera av hans filmer passade mitt 20-åriga jag bättre än de gör idag. En del saker med just braveheart som gör den larvig för mig är att den är helt ute och cyklar historiskt, ingen av karaktärerna har någon som helst utveckling, de flesta är stereotyper och verkar endast finnas för att få stjärnan att se bra ut (och det är inget stopp på hur bra han är på det mesta) och jag får känslan att allt som händer bara är till för att ge oss en känsla under de sista tortyr-scenerna, lite sådär amerikanskt där dom alltid måste ge oss en grund till att få lov att känna på ett visst sätt. Men det kan hända att jag ser filmen på fel sätt och det kan gott vara att eftersom jag höll den som en av de bästa filmer jag sett när den kom så kunde den aldrig leva upp till mina egna onaturliga förväntningar.....jag vet inte, men jag kan gott se om den en gång til, det börjar bli ett tag sedan, kanske jag ändrar mening?

 


Redigerat av Demon Slayer, 27 februari 2021 - 16:41.


#274

Postad 27 februari 2021 - 17:41

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 1

Du skall vara försiktig med vad du önskar. Det är många av de gamla skitbra serierna som inte åldrats väl. Om du bara har en vag känsla av att "den serien, den var skitbra, varför visar de inte den?" så betyder det inte att du fortfarande skulle tycka att den var skitbra. Jämför man med en modern produktion så har de en helt annan budget och det märks. Du har högre krav nu och om du vill behålla dina guldskimrande barndomsminnen om en viss serie så skall du inte se den igen. Sannolikt kommer det visa sig att manuset var skrivet för att passa fjortonåringar, skådisarna var stela, slagsmålen var taffligt koreograferade och specialeffekterna var rent ut sagt usla. Väldigt få "gamla" serier tål att jämföras med dagen produktioner från HBO och Netflix. Game of Thrones, Westworld och Stranger Things har höjt ribban betydligt för vad du nu tycker är en bra serie.

 

Vi började kolla på James Bond-filmerna med Sean Connery efter att han gick bort och när man ser dem i dag hamnar betyget långt under vad de har på IMDB. Vi gjorde misstaget att fortsatta med Bond-filmerna och de med Roger Moore är om möjligt ännu sämre. Highlander var en annan Sean Connery-film som jag mindes som skitbra, jag kan inte varit så kräsen på den tiden...

Ja, mina krav är högre nu, och i stort sett inga moderna TV-serier lever upp till dom, onaturlig och närmast äcklig ljussättning av allting, så snabba hopp i handlingen så man mår illa, uselt överskådespel och tillgjorda ansiktsuttryck som är extremt icke-trovärdigt, bara massa meningslös putsad yta.

Barndomsminnen? Jag ser på gamla filmer och serier regelbundet, filmer dagligen från 1915-1985(förut idag såg jag Il Conformista från 1970 och Paradistorg från 1977, senare ska det bli Flickorna från 1968 och en Living Dead-film från mitten av 80-talet, osäker på vilken jag är framme vid) som är ungefär det intervallet jag njuter av mest, i synnerhet dom gamla Bond-filmerna(fram t.o.m 1989, där jag drar gränsen för när dom slutade vara bra) som jag plöjt två ggr senaste halvåret, stornjuter mer för var gång jag ser om dom, upptäcker hela tiden nya detaljer i dom som jag inte sett förut, eftersom jag nu har större bildyta än någonsin förut.

Håller dock med om att Moore-filmerna är aningen "sämre" än Connery-eran och i synnerhet OHMSS, men likfullt är dom extremt underhållande.

Gällande serier plöjer jag för tillfället Star Trek TOS, Little House on The Prarie, Highway to Heaven, Lost in Space, Hill Street Blues, Batman och nån till jag inte kommer på nu, eller jo, Hemsöborna. Samtliga har sån passionerat hög kvalitet och känsla så inget från dom senaste 25åren kommer ens i närheten, med möjligt undantag för Twin Peaks s3.

Ärligt talat så är det som om allt du skrev är tvärtom och du bara skrev det för att reta upp mig. Om inte så kan du vara lugn, jag har ingen vag känsla om vad jag tycker om gamla TV-serier, jag vet vad jag och mina vänner tycker om.

 

Jag undrar vad man skulle tycka om snobbar som jobbar,twilight zone,mannen från uncle mission impossible mm mm idag? Räcker ju med att se gamla Columborepriserna som gått. Näää..

The Persuaders rankar jag än idag som bland det bästa någonsin, bara ledmotivet ger mig gåshud, en av få produktioner med Tony Curtis där hans aningen begränsade men underbara skådespel får leva ut mot en perfekt motpart, i klass med det bästa av Matthau/Lemmon. Sist jag såg den var för några år sen och den är om möjligt än bättre idag än då. Känns dock inte lika skoj när man inte plöjer den ihop med Black Adder och Razzel. :D

Columbo-repriserna på SVTPlay har jag stornjutit av likaså, fram till säsong 8, från 1990, då dom började filma på video och serien blev nedlusad med osympatiska avdankade 80-tals-stjärnor(undantaget Robert Forworth), och klart sämre bildkvalitet och ljussättning. Dom gamla avsnitten från 70-talet, speciellt dom med Anne Baxter, Leonard Nimoy, Donald Pleasence, Johnny Cash och Janet Leigh som mördarna var fantastiska.

 

Tycker det beror lite på vad det är för filmer antar jag och hur gamla de är också. Vissa actionfilmer från 80-talet tex känns lite fjantiga nu men såg nyligen om Dog day afternoon och den var fortfarande mycket bra.

Är förövrigt nöjd med Disney+ star och Disney rent generellt. Finns inte så mycket nya grejer men de har lagt in många grejer från 90 och 00-talet som jag har missat eller velat se om.

Jag har accepterat att man helt enkelt tyvärr måste ha flera abonnemang för att kunna få ett hyfsat utbud. Netflix tycker jag heller inte är särskilt bra med nya filmer och de har dessutom inte bra utbud på bra komediserier från 90 och 00-talet heller utan då behöver man Prime och nu Disney tex.

Beror kanske på smak, jag tokgillar knasig 80-talsaction, bl a från Cannon. Jämfört med moderna som jag oftast stänger av, försökte se på Fast and Furious 6 för ett tag sen, kom 20min innan jag fick nog av "skådespelet". Bourne 5, värdelös den också.

 

knappt gjorts några bra filmer på 2000-talet. Highlander, Braveheart, Terminator > skräpet dom gör nu, inklusive Lord of the Thrones. 

Jag får uppfattningen att 19 av 20 moderna filmer är en enda stor besvikelse, medan förhållandet för filmer från 80-talet och äldre är att 99 av 100 ger mig stor njutning, större så än då jag såg dom på den tiden, då många detaljer i filmerna gick mig helt förbi förr.



#275

Postad 27 februari 2021 - 18:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Det är tur att smaken är som baken. För det var inte mycket av tTw’s film-/serie-verklighet som rimmar med min.

Men det är helt ok ;)

#276

Postad 27 februari 2021 - 20:57

dalle
  • dalle
  • Forumräv

  • 534 inlägg
  • 0

knappt gjorts några bra filmer på 2000-talet. Highlander, Braveheart, Terminator > skräpet dom gör nu, inklusive Lord of the Thrones. 

Jag måste bara fråga när du såg Highlander senast? Jag mindes den också som riktigt bra, men tyvärr den levde inte upp till förväntningarna när jag såg om den.



#277

Postad 27 februari 2021 - 21:18

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag tillhör faktiskt den mycket lilla minoriteten som tycker att Highlander 2 är en någotsånär ok film, åtminstone Director's cut. Skulle tveklöst välja den före Dark Knight eller Dunkirk men det är ju jag det. ;)

 

Vad som är populärt för stunden är sällan vad som blir ihågkommet i längden. Det är intressant när man ser tillbaks på biljettförsäljningar, spridning, festivalvisningar, nomineringar (inte minst för Guldpalmen) etc och ser hur pass lite som reflekteras när man ser tillbaks på tidigare epoker. Den absoluta merparten går i glömska, och det som blir ihågkommet är rätt sällan vad som bringade flest biobesökare när det begav sig.

 

Också en spännande faktor är att ju längre bak man kikar bland det som blir distribuerat, desto större är sannolikheten att de mer likgiltiga produktionerna har sållats bort. Det i sig gör att de flesta får en väldigt begränsad inblick i hur filmbranschen har sett ut rent historiskt. Med det sagt är det verkligen spännande att gräva i cinematek efter numer bortglömda filmer som har fått sparsam distribution på senare år. Ibland hittar man riktiga guldkorn, ibland blir man besviken och för det mesta känns det bara medelmåttigt. Det är först när man får en bred uppfattning om hur filmutbuden världen över, genom historien, har sett ut som man börjar förstå precis varför man uppskattar de filmerna man gör.



#278

Postad 27 februari 2021 - 21:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Hehe, Highlander kan man väl knappast påstå vara bra. Där snackar vi uselt skådespeleri. Men Christopher Lambert är väl knappast känd för att vara någon toppskådis...

Men musiken är det inget fel på.

#279

Postad 27 februari 2021 - 21:59

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 1

Beror kanske på smak, jag tokgillar knasig 80-talsaction, bl a från Cannon. Jämfört med moderna som jag oftast stänger av, försökte se på Fast and Furious 6 för ett tag sen, kom 20min innan jag fick nog av "skådespelet". Bourne 5, värdelös den också.


Alla moderna är såklart inte bra heller, finns mycket skit där också.

#280

Postad 27 februari 2021 - 22:20

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Jag måste bara fråga när du såg Highlander senast? Jag mindes den också som riktigt bra, men tyvärr den levde inte upp till förväntningarna när jag såg om den.

 

Sett den säkert 30 gånger.



#281

Postad 03 juli 2021 - 18:12

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Dåligt minne, fel steamingtjänst.

Tack, filmsamlaren1.

Redigerat av frollic, 03 juli 2021 - 19:23.


#282

Postad 15 juli 2021 - 02:44

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Såg nu att det lagts till lite gamla godbitar i utbudet på Disney+, alla fem gamla Planet of The Apes-filmerna, men tyvärr inte TV-serierna. Sen båda Ewoks-filmerna OCH den animerade TV-serien. Sistnämnda har jag aldrig sett, nu är det bara syster-serien Droids och julspecialen som saknas av det gamla.

Hittar tyvärr fortfarande ingen möjlighet att bläddra igenom dom klassiska icke-animerade Disney-filmerna från 1940-1980. Dom animerade lång- och kort-filmerna gick att bläddra per årtionde i nån Collection-kategori under sök, men live-action och hybriderna saknas.

Fortfarande inga mer gamla serier än M*A*S*H och The Muppet Show, vad jag kunde hitta i det extremt svårnavigerade gränssnittet, och ingen sortering på årtal av filmer eller serier i Star.

Sen om dom nu sitter på kompletta rättigheterna till Alien-franchisen så hade jag välkomnat om dom erbjöd både Theatrical och DC på dom filmerna där det finns, och både 2.39:1 Theatrical  och 1.78:1 Native/Opened Up på Avatar.

Att lägga upp original-versionerna utav Splash och Adventures in Babysitting på Star-avdelningen verkar man få vänta på. :(



#283

Postad 16 juli 2021 - 08:33

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0
Finns Black Widow tillgänglig nu? Vad kostar Premiere Access?

#284

Postad 16 juli 2021 - 09:24

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 1
Tror Black Widow kostar 249kr, inte ens värd 50kr om du frågar mig.

#285

Postad 16 juli 2021 - 15:40

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Tror Black Widow kostar 249kr, inte ens värd 50kr om du frågar mig.


Tack. Då väntar vi tills den släpps i ordinarie utbudet.

#286

Postad 16 juli 2021 - 16:58

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Tror Black Widow kostar 249kr, inte ens värd 50kr om du frågar mig.

Tycker den var riktigt bra. Lätt värt pengarna.

#287

Postad 16 juli 2021 - 18:06

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Tycker den var riktigt bra. Lätt värt pengarna.

Håller med erikjonathan, 250 kr är den definitivt inte värd.



#288

Postad 30 juli 2021 - 18:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Tyckte den va bra , lite mer dämpad ”marvelkänsla”, behövdes nästan 👀😝

#289

Postad 12 augusti 2021 - 07:17

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Vet inte om jag har missat det förut eller om det har tillkommit sen jag skrev sist, men nu finns båda säsongerna av Droids också, plus äldsta Clone Wars-serien från Cartoon Network!

Dessutom hittade jag nu en Star Wars kategori "Star Wars through the years" där filmerna och serierna presenteras i kronologisk ordning.

Välkommen men osannolik överkurs hade varit om Disney+ inte bara sorterade detta på seriernas pilotavsnitt, utan även inbördes avsnitt i förhållande till andra serier och filmer.



#290

Postad 15 augusti 2021 - 13:55

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 1

Fick ett mail häromdan om förnyelse av årsabonnemanget för 689 sek, Trodde man skulle åka 890 så det var överraskande positivt <_< 



#291

Postad 15 augusti 2021 - 15:14

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Fick ett mail häromdan om förnyelse av årsabonnemanget för 689 sek, Trodde man skulle åka 890 så det var överraskande positivt <_<

 

Samma här...hoppas bara att det inte är ett felutskick och de kommer på det innan förnyelsen :)

 

Edit: Det verkar stämma. Jag hittade detta på Disney's sida:

 

Abonnent med aktivt årsabonnemang – ditt nuvarande pris på 689,00 kr fortsätter att gälla om ditt abonnemang ska förnyas före den 3 november 2021.


 


Redigerat av boombaaz, 15 augusti 2021 - 16:01.


#292

Postad 15 augusti 2021 - 17:42

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Betalar månadsvis, kommer man då få ha kvar gamla priset? Vet inte ens vad jag betalar. :x



#293

Postad 15 augusti 2021 - 18:43

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Betalar månadsvis, kommer man då få ha kvar gamla priset? Vet inte ens vad jag betalar. :x

 

Om du skaffade det innan 23:e Februari 2021 borde du betala 69:-/månaden och det priset behåller du fram till 3:e November.

Om du tecknade avtalet den 23:e Februari 2021 eller senare, betalar du 89:-/månaden.


Redigerat av boombaaz, 15 augusti 2021 - 18:44.


#294

Postad 15 augusti 2021 - 19:23

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Innan har surround funkat på min Sony XH90, men nu verkar appen "klippa" surroundljudet och bara spotta ut stereo vilket gör att man inte kan höra någon dialog. Tyvärr verkar man inte ens kunna få stereo-spåret på filmerna heller...



#295

Postad 11 september 2021 - 19:51

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
Disney ändrar släppstrategi för filmer

Resten av Disneys storfilmer i år kommer att ha premiär exklusivt på bio, uppger bolaget.
 
.....
 
De filmer som kommer att släppas exklusivt på bio är superhjältefilmen ”Eternals”, den 
animerade musikalen ”Encanto” och Steven Spielbergs ”West side story”. ”Encanto” släpps 
till Disney plus efter 30 dagar, medan de övriga filmerna visas på bio exklusivt i minst 
45 dagar.

https://www.dn.se/ku...egi-for-filmer/
Artikeln kan vara låst ...


Redigerat av frollic, 11 september 2021 - 19:55.


#296

Postad 12 november 2021 - 13:54

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Den som inte hoppat på Disney+-tåget ännu kan prova en månad för 19:-. Erbjudandet gäller hela helgen. Glöm bara inte att säga upp det innan nästa period börjar om ni inte vill ha kvar tjänsten efter provperioden.


Redigerat av boombaaz, 12 november 2021 - 13:54.


#297

Postad 12 november 2021 - 22:57

k-i
  • k-i
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Disney Plus Day idag tydligen!

"IMAX Enhanced versions of select Marvel movies" bl.a.

 

https://www.business...lus-day-2021-11



#298

Postad 12 november 2021 - 23:23

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 493 inlägg
  • 0

Ettårsjubileum, därav 'Disney+-day'.



#299

Postad 12 november 2021 - 23:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Ettårsjubileum, därav 'Disney+-day'.

Men det lanserades väl i september förra året?



#300

Postad 13 november 2021 - 00:02

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 493 inlägg
  • 0

Nej, i så fall skulle de firat då.

Trust me, det är ettårsjubileum.






Även taggad med streaming, disney film serier

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.