Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem bredband och telefoni

125 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du haft driftstörningar hos ComHem? (129 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#51

Postad 27 februari 2008 - 01:24

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Jag kör med Comhem 8/8 nu, blir 24/8 när uppsägningstiden hos Telia går ut. Får 7,7mbit/ner och 7,6mbit/ upp när jag kör TPtest eller bredbandskollen så jag är nöjd. Det som suger är dock att jag inte kan skicka i mer än ~200kb/sec med min stationära som har Vista 64. Min min bärbara sticker det iväg med ~950kb/sec så det är lite irreterande :)

Men det är ju inget som har med comhem att göra, så med dom är jag mycket nöjd :)

#52

Postad 27 februari 2008 - 02:21

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0

Ringer supporten och kollar. Det visar sig att de inte kan leverera 24/8 hos mig ännu. Detta TROTS att jag ringt supporten innan flytt och verkligen kollat att jag kan få 8Mbit upp. Och jag var noga att nämna det 2-3 ggr när jag ringde och beställde abbonemanget.

Hade aldrig skaffat Comhem om det inte varit för att de erbjöd 8Mbit upp nämligen.

Tyvärr har du gått på en sk. Comhem-blåsning. De säger nämligen vad de behöver för att få till stånd ett avtal med lång bindningstid.
Samma sak gäller på tv-sidan där de lovar runt och håller tunnt. T.ex. är det många som köpt en dyr HDTV-box (för övrigt rutten) och bindande abb för att kunna se hockey och fotboll i HD. B.l.a. har man marknadsfört fotbolls-em under nästan ett år. Inget av detta har eller kommer de leverera. Ledsen men så funkar de.

#53

Postad 27 februari 2008 - 15:30

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 338 inlägg
  • 0

Ringer supporten och kollar. Det visar sig att de inte kan leverera 24/8 hos mig ännu. Detta TROTS att jag ringt supporten innan flytt och verkligen kollat att jag kan få 8Mbit upp. Och jag var noga att nämna det 2-3 ggr när jag ringde och beställde abbonemanget.

Hade aldrig skaffat Comhem om det inte varit för att de erbjöd 8Mbit upp nämligen.

Tyvärr har du gått på en sk. Comhem-blåsning. De säger nämligen vad de behöver för att få till stånd ett avtal med lång bindningstid.
Samma sak gäller på tv-sidan där de lovar runt och håller tunnt. T.ex. är det många som köpt en dyr HDTV-box (för övrigt rutten) och bindande abb för att kunna se hockey och fotboll i HD. B.l.a. har man marknadsfört fotbolls-em under nästan ett år. Inget av detta har eller kommer de leverera. Ledsen men så funkar de.


Lögner är en del av Comhem's affärsidé som det verkar. Ljuger om att man inte felanmält, ljuger om att andra inte har felanmält osv. Skönt att det finns fler och fler alternativ till Comhem.

#54

Postad 28 februari 2008 - 10:40

Tiberun
  • Tiberun
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Verkar vara väldigt olika åsikter här om ComHem. Eftersom jag kör CS:S server hemma så är ju inte 24/1 ett alternativ för mig, ComHems 24/8 är då mer intressant.

Läste att någon tagit en deal med startpaket och fått gratis smask för att sedan uppdatera till 24/8 vilket ju var jävligt smart. Det får nog bli så.

Bor i centrala Malmö, kommer att skriva en post här när jag flyttat och installerat comhem 24/8.

Är det någon annan som bor i Malmö och kör 24/8 så skriv gärna hur ni upplever tjänsten.

#55

Postad 03 mars 2008 - 22:50

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Nu snart så borde jag kunna testa deras bredband.
Har fått modem, router och en jäkla massa papper, dock ingen kod ännu.
Gissar på att den kommer imorgon, annars blir det till att efterlysa den och telefonen (som jag kom på nu att jag inte fått, kanske beror på att jag nästan sa att jag inte behövde den :) )

Ska bli kul och jämföra BBB och CH på tptest

#56

Postad 04 mars 2008 - 19:03

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Nice...
Pluggade i sladden, sladdade in på tptest och...

23,7 ner och 8,1 upp

Nöjd ännu så länge (15 min) :)

#57

Postad 04 mars 2008 - 22:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Nice...
Pluggade i sladden, sladdade in på tptest och...

23,7 ner och 8,1 upp

Nöjd ännu så länge (15 min) :)

Det låter ju fint :). Hoppas du blir lika nöjd som jag.

#58

Postad 12 mars 2008 - 22:54

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Måste bara meddela att jag fortfarande är nöjd :)
Hastigheten håller i sig (har inte kunnat test något dagtid iofs) och inga nertider.

Känns allmänt bra ;)

Synd bara att jag fortfarande inte kan logga in på "mina sidor" så jag fixa med e-postadresser.

#59

Postad 09 mars 2009 - 18:09

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Upptäckte något jävligt skumt och oroväckande... Jag har alltid haft Comhems large-bredband, senast 24 Mbit, vilket fungerat klockrent. I stort sett inga problem öht. För några veckor sedan nedgraderade jag mig till medium 10 Mbit eftersom jag inte direkt kände att jag behövde mer.

DÅ BÖRJAR PROBLEMEN!

Internet-radio får helt plötsligt buffrings-problem, spelar ingen roll om jag spelar station i endast 128 kbit, hackar ändå några gånger/timme. När man kör torrents blir felet också väldigt tydligt då hastigheten sjunker till 4-8 kb nån gång var 3-5 minut.

Enda skillnaden är alltså att jag gått från 24 till 10 Mbit. Kan det vara så jävligt att comhem levererar en mycket sämre tjänst till alla med small/medium? Finns det någon annan bra förklaring för detta?

Jag orkar inte driva detta mot comhem, dom kommer hävda fel hos mig i hundra år... Trött på deras tonåringar i supporten..

#60

Postad 09 mars 2009 - 21:47

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Nej, det skall de inte ha, alltså olika tekniska plattformar för large/medium/small utan begränsningen skall sitta i routern utanför.

De gånger jag har varit på comhem för driftstörningar och långa pingtider har jag kommit med konkreta bevis i form av snmp- och zabbixmätdata som jag presenterade för deras support - då såg de att felet omöjligt kunde ligga i min utrustning och åtgärdade i en kopplingsplint utanför grannens hus. Sedan dess mäter mitt xl 62Mbit ner och 15 upp (mot det 50/10 jag egentligen har)

#61

Postad 10 mars 2009 - 19:47

d97jro
  • d97jro
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Vi har driftstörningar då och då. Kvalitén på kundtjänst varierar från usel till okej, och ibland (enstaka gånger) har det varit riktigt bra. Dock: det finns en kundtjänst, och de svarar. (Andra har inte haft lika tur med sina bredbandsleverantörer; se t.ex. [url="http://roubert.name/...redbandsbolaget - varning för ett kundfientligt företag[/url)]

Tjänsten i sig tycker jag varken är billig eller dyr. Och kvalitén på den överlag är absolut tillräckligt bra.

Störande moment: Telefonin står på min fru, och bredbandet på mig. Så ringer de på vår ComHem-telefon och vill prata med mig, och frågar om jag vill köpa ComHem-telefoni. Du ringer till den, svarar jag då... Detta sker alltför återkommande, och är i sig nästan en tillräcklig anledning att kasta ut både telefonin och bredbandet till förmån för en annan leverantör.

#62

Postad 12 mars 2009 - 14:17

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Hade helt glömt bort den här tråden...

Bytte i januari upp mig till CH's Xlarge (50/10) och fick några dagar efter beställningen hem ett nytt modem.
Lika tråkigt och fult som det gamla men dom hade lyckats få ännu fler dioder att lysa och blinka på det här :D

Men stabilt värre måste jag säga, har på det här året haft en downtime, och den var meddelad och väntad.

Så överlag är jag nöjd och priset är ok (339kr)
Kom just på att jag inte kört tptest med nya modemet :o

#63

Postad 01 augusti 2010 - 01:11

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0
Skaffat Com Hem 24/1 och jag är än så länge helnöjd. Hade tidigare Bredbandsbolaget 24/ 1 och där fick jag ut ca 13/0,9. Hos Com Hem får jag nu ut 28/1,1 enligt bredbandskollen! Alltså kanonhastigheter.

Tidigare laddade jag hem stora filer i max. 1,7mb/sek, nu går det i max.3,3mb/sek.

Kort sagt, sen jag gick över till Com Hem har mina hastigheter nästan fördubblats medans månadskostnaden är det samma. =)

Edit. Såg nu att tråden var gammal men positiv kritik kan ju alltid vara bra.

Redigerat av rob88, 01 augusti 2010 - 01:12.


#64

Postad 28 augusti 2010 - 22:51

primoo
  • primoo
  • Lärjunge

  • 494 inlägg
  • 0
Har flyttat till lägenhet och funderar själv på att skaffa Comhem 100/10.
Hörde ju mycket om problem förr, men är det fortfarande det när man spelar online?

Kör Bredbandsbolaget i dag och det funkar väl men hade väl varit kul med lite mer kräm, men inte om det krånglar.
Någon som kan ge lite feedback? :)

#65

Postad 01 november 2010 - 13:29

Tigglypuff
  • Tigglypuff
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Jag beställde Comhems 100/10 i slutet förra veckan och får förhoppningsvis hem grejorna i mitten av veckan. Kan försöka ge lite feedback så fort jag fått igång det och kopplat in allt =)

Förövrigt bra bemötande av kundtjänst, (givetvis eftersom de försöker sälja), :)
Skämt o sido så sa jag när de ringde att jag ju har uppsägningstid 3månader på mitt gamla bredband och tjejen undrade om hon kunde återkomma efter att ha pratat med sin boss. När hon sedan ringde tillbaka (en timme senare ungefär), så fick jag de tre första månaderna gratis så jag inte skulle behöva ligga ute med dubbla fakturor. Ett tecken på trevlig inställning tycker jag ;)

/T

#66

Postad 17 november 2010 - 11:15

Tigglypuff
  • Tigglypuff
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Lite sen med ett utlåtande men här kommer det:
Jag kopplade in modemet och körde igång det och efter en liten systemuppdatering så var det "good to go". Plugga in dator via sladd (macbook pro), funkade klockers och efter en snabb TP-test låg jag på 90 ner och 11 upp.
Aktiverade det trådlösa, aktiverade WPA2, pluggade ur kabeln och anslöt via trådlöst - Som en smäck! Nytt TP-test och här låg jag på 88 ner och 11 upp (4 meter ifrån i samma rum). Har testat lite överallt i lägenheten och hastigheterna är riktigt bra överallt (får testa nån gång nerifrån tvättstugan också tror jag ^_^ )
Jag har anslutit PS3:an (trådlöst än så länge, och med WPA2?), och det har fungerat riktigt bra (Ps3 kör bara på g-hastighet va?) (trodde inte att stöd för WPA2 fanns i PS3 heller men man lär sig nåt nytt varje dag :)
Helt klart är att det är väääldigt enkelt att koppla in ett bredband och ansluta diverse enheter idag..
Tacka vet jag för bara ett antal år sen när man fick mecka en hel del för att få allt att lira ihop! Hade ju öppnat en pilsner (till meckandet), men där satt jag efter nån minut, allting funkade och min pilsner bara satt o glodde på mig :lol:
Ingen större skada skedd, blev ju lite mer tid för lir på PS3:an ;)

En fråga dock; Nån som vet om det är nåt speciellt med kabeln mellan "tre-hål-i-väggen" och modemet eller är det en vanlig Koax? Och är det nån som vet om man kan köra med en längre kabel än den som är med utan att det händer några större förändringar i signalstyrka? Skulle gärna placera modemet ~5-6m bort i TV-bänken istället nämligen.

/T

#67

Postad 03 januari 2011 - 23:14

primoo
  • primoo
  • Lärjunge

  • 494 inlägg
  • 0

Lite sen med ett utlåtande men här kommer det:
Jag kopplade in modemet och körde igång det och efter en liten systemuppdatering så var det "good to go". Plugga in dator via sladd (macbook pro), funkade klockers och efter en snabb TP-test låg jag på 90 ner och 11 upp.
Aktiverade det trådlösa, aktiverade WPA2, pluggade ur kabeln och anslöt via trådlöst - Som en smäck! Nytt TP-test och här låg jag på 88 ner och 11 upp (4 meter ifrån i samma rum). Har testat lite överallt i lägenheten och hastigheterna är riktigt bra överallt (får testa nån gång nerifrån tvättstugan också tror jag :) )
Jag har anslutit PS3:an (trådlöst än så länge, och med WPA2?), och det har fungerat riktigt bra (Ps3 kör bara på g-hastighet va?) (trodde inte att stöd för WPA2 fanns i PS3 heller men man lär sig nåt nytt varje dag :)
Helt klart är att det är väääldigt enkelt att koppla in ett bredband och ansluta diverse enheter idag..
Tacka vet jag för bara ett antal år sen när man fick mecka en hel del för att få allt att lira ihop! Hade ju öppnat en pilsner (till meckandet), men där satt jag efter nån minut, allting funkade och min pilsner bara satt o glodde på mig ;)
Ingen större skada skedd, blev ju lite mer tid för lir på PS3:an B)

En fråga dock; Nån som vet om det är nåt speciellt med kabeln mellan "tre-hål-i-väggen" och modemet eller är det en vanlig Koax? Och är det nån som vet om man kan köra med en längre kabel än den som är med utan att det händer några större förändringar i signalstyrka? Skulle gärna placera modemet ~5-6m bort i TV-bänken istället nämligen.

/T


Låter som du hade en helkväll hehe :)
Gott at det funkar iaf. Funderar på att köra tv abb också, börjar bli trött på boxer antenn i fönstret :D

Återkom gärna med fler synpunkter, även hur det funkar att spela med ps3 på nätet.

/Roger

#68

Postad 30 maj 2011 - 15:54

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Flyttade förr förra lördagen och gick då från bredbandsbolaget 100/100 i väggen till ComHem 100/10. Måste säga att jag än så länge är grymt nöjd!

Med bredbandsbolaget låg jag på 95/20 enligt bredbandskollen.
Nu med comhem ligger jag på 98/9! Tycker det är riktigt bra siffror!

Har fungerat felfritt i över en vecka, även telefonin fast dom strulat till det med mitt gamla nummer, men det löser sig nog till slut förhoppningsvis!

Edit: hade comhem TV i förra boendet och även nu.. fungerade felfritt det med, så jag är grymt nöjd med allt comhem har att erbjuda, förutom priserna och som sagt var sjabblet med mitt gamla nummer!

Redigerat av Majorglenn, 30 maj 2011 - 15:58.


#69

Postad 22 januari 2012 - 20:32

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0
ett hett tips!

teckna inte comhem, av flera välgrundade skäl!

stora driftproblem på bredband/telefoni

dålig hjälp från KS, och dålig kompensation när man väl lidit med problem en längre tid..

ta ett råd från någon som vet vad han talar om!

(ofta säger försäljarna en sak - som sedan inte visar sig stämma när väl problemen uppstår,
detta är ett extremt vanligt fenomen.. så att "bryta" avtalet om du inte får uppnådd lovat hastighet - forget it!)

#70

Postad 28 januari 2012 - 14:08

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Verkar vara väldigt splittade åsikter om Comhem här.

En snabb fråga, ni som har stora driftproblem, bor ni i ComHem-hus eller pluggar ni bara in er i telejacket?

Har själv haft ComHem i över 1 år och har inte haft ett enda problem med TV eller Bredband.
De bytte signal på två TV-kanaler häromveckan men det skickades ut både brev och mail om detta i god förtid!

Jag är NÖJD!

#71

Postad 02 maj 2012 - 07:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har inte heller haft några problem med comhem. Lite underhåll ibland och flytt av kanaler men annars inget.

#72

Postad 14 maj 2012 - 21:55

Schween
  • Schween
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tycker att alla som funderar på att någonsin köpa något från comhem ska in och kolla hur nöjda kunderna är först på Rejta.se http://www.rejta.se/...5292/Com Hem AB

Kan de bli värre?

#73

Postad 20 maj 2012 - 18:57

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Tycker att alla som funderar på att någonsin köpa något från comhem ska in och kolla hur nöjda kunderna är först på Rejta.se http://www.rejta.se/...5292/Com+Hem+AB

Kan de bli värre?

Uppenbarligen en massa gnällspikar där bara.
Läste lite snabbt och flera av klagomålen gällde sånt som står på deras hemsida om man beställer där.
Det framgår ju tyvärr inte om de köpt via internet/telefon eller råkat ut för en dörrknackare/butiksförsäljare.

Jag har haft ComHem i 1,5 år nu och har aldrig haft ett enda problem med dolda avgifter eller dåligt information.
Ska man beställa något får man väll fråga ordentligt, fick t.ex. erbjudande om Canal+-paketet gratis i 6 månader p.g.a. avbrott på kabeltv och bredband i 5 dagar. Ingen bindningstid, 3 månaders uppsägningstid och inga avgifter alls fören efter 6 månader. Detta var t.o.m. informationen som han i andra sidan luren nämnde. Att man dessutom kunde säga upp det efter 3 månader och därmed slippa alla avgifter och bara glassa på i 6 månader var det han som sa med.

Så jag skulle nog mest tro att de som har rapporterat troligen bara haft fel försäljare eller helt enkelt varit för godtroende (rätt ordval?)

#74

Postad 04 juni 2012 - 00:19

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Uppenbarligen en massa gnällspikar där bara. Läste lite snabbt och flera av klagomålen gällde sånt som står på deras hemsida om man beställer där. Det framgår ju tyvärr inte om de köpt via internet/telefon eller råkat ut för en dörrknackare/butiksförsäljare. Jag har haft ComHem i 1,5 år nu och har aldrig haft ett enda problem med dolda avgifter eller dåligt information. Ska man beställa något får man väll fråga ordentligt, fick t.ex. erbjudande om Canal+-paketet gratis i 6 månader p.g.a. avbrott på kabeltv och bredband i 5 dagar. Ingen bindningstid, 3 månaders uppsägningstid och inga avgifter alls fören efter 6 månader. Detta var t.o.m. informationen som han i andra sidan luren nämnde. Att man dessutom kunde säga upp det efter 3 månader och därmed slippa alla avgifter och bara glassa på i 6 månader var det han som sa med. Så jag skulle nog mest tro att de som har rapporterat troligen bara haft fel försäljare eller helt enkelt varit för godtroende (rätt ordval?)


ComHem är ett riktigt skitföretag, som jag gärna skulle be dra åt h-e om jag bara kunde. Men trots det måste jag ändå hålla med dig om det du säger, överlag fungerar tjänsterna bra (om man nu kan säga det trots att man t.ex. får betala för HD kanaler utan att kunna se dom). Även gällande villkor så har iaf aldrig jag blivit "lurad", men så brukar jag kolla igenom vad jag beställer innan jag beställt det (och telesäljare ber jag alltid dra åt h-e, speciellt om de är från ComHem :D).

#75

Postad 04 juni 2012 - 11:12

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 2
Välkommen till svenska samhället, 30% kan inte läsa..70% kan inte tänka..

#76

Postad 05 augusti 2013 - 18:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Jag är hur nöjd som helst med Comhem. Aldrig problem och alltid trevligt bemötande vid ev kontakt. Dessutom riktigt bra kampanj som jag hoppade på idag. XXL100 bundet 12 månader, dock samma pris efter det:)

#77

Postad 05 augusti 2013 - 19:39

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag är hur nöjd som helst med Comhem. Aldrig problem och alltid trevligt bemötande vid ev kontakt. Dessutom riktigt bra kampanj som jag hoppade på idag. XXL100 bundet 12 månader, dock samma pris efter det:)

ComHem har en ruskig hastighet på deras backbone. De är överlägsna många av de mindre konkurrenterna med det.
ComHem fungerar grymt bra på nyare orter, medan om man exempelvis bor i ett äldre hus i stockholm kan det strula obegränsat mycket. Då oftast beroende på gammal utrustning och dåligt draget kablage.

Sedan kan de köra lite lurendrejerimetoder, men de har verkligen inte dålig utrustning där de hunnit byta ut gammal skit.

#78

Postad 05 augusti 2013 - 19:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

ComHem har en ruskig hastighet på deras backbone. De är överlägsna många av de mindre konkurrenterna med det.
ComHem fungerar grymt bra på nyare orter, medan om man exempelvis bor i ett äldre hus i stockholm kan det strula obegränsat mycket. Då oftast beroende på gammal utrustning och dåligt draget kablage.

Sedan kan de köra lite lurendrejerimetoder, men de har verkligen inte dålig utrustning där de hunnit byta ut gammal skit.


I våra bostader så är allting utbytt, kan få det snabbaste som finns. Jäkligt nöjd! Kan förstå om det är som du beskriver att man ruttnar ur..

#79

Postad 09 augusti 2013 - 11:35

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Tacka vet jag hederlig fiberlina och 1000Mbit, har ComHem i vårat hus och dom ringer lite nu och då och vill att våran brf ska köpa internet och telefoni, men varför byta ner sig och skaffa nått som är 3-4 gånger dyrare och sämre, om 3 år åker dom ut helt från våran brf, ja dom skrev nytt avtal på tv utan att säga nått och bindningstiden är 3 år.
Min syter har Com hem bredband men dom ska byta, strular hela tiden, och dom får inte ut den hastighet som lovas.

#80

Postad 09 augusti 2013 - 13:19

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Nöjd med Comhems 100/10, får mätt med Bredbandskollen 104/11. Inga problem med avbrott.

#81

Postad 10 augusti 2013 - 08:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nöjd med Comhems 100/10, får mätt med Bredbandskollen 104/11. Inga problem med avbrott.


Jag kollade nu fick ut 91/9.6 med samma hastighet. Betalar dock bara 199kr i månaden :)

#82

Postad 16 augusti 2013 - 08:40

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Skaffade Comhem fiber 100/100 då jag fick halva priset första året med ett års bindningstid så betalar bara 175kr/mån. Efter lite pill så fungerar det utmärkt och låg på 110/70.

#83

Postad 16 augusti 2013 - 08:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Testade precis mitt 100/10 där jag kör med dubbla NAT (vilket Comhem påstår inte skall fungera...) och fick 112,7/11,4

Edit: Är över lag nöjd med Comhem, är dock en del störningar i nätet av och till. Tyvärr är det för dyrt för vår förening att byta leverantör och att skaffa ADSL är bara att glömma då vi bor för långt från en station (max 8Mbit från samtliga leverantörer).

Redigerat av Unregistereda299ec85, 16 augusti 2013 - 08:53.


#84

Postad 16 augusti 2013 - 08:57

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Testade precis mitt 100/10 där jag kör med dubbla NAT (vilket Comhem påstår inte skall fungera...) och fick 112,7/11,4


Hehe om du sett tråden jag gjorde igår, ligger lite under denna tråden, så hade jag problem med dubbla NAT :P
Det hade nog fungerat att ha dubbla för mig också men den nya lösningen fungerar bättre för mig

#85

Postad 16 augusti 2013 - 14:07

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Testade precis mitt 100/10 där jag kör med dubbla NAT (vilket Comhem påstår inte skall fungera...) och fick 112,7/11,4

Dubbla NAT ska inte vara något som helst problem så länge det inte är samma nät på båda sidor. (Exempelvis 192.168.1.0/24 som är det vanligaste).
ComHem kan inte ens att se att det är NATat två gånger öht. Adress-informationen skrivs ju över.

(Överkurs: i vissa protokoll skrivs tyvärr IP adress även in i själva data-delen så egentligen kan man ibland se att paketen är NATade, men de kan omöjligen veta om det är NATat en eller två gånger).

Själv kör jag ComHem och får 98 Mbps nedströms och 92 uppströms ungefär. Det har fungerat klockrent sedan jag bytte leverantör. Jag skulle inte bytt leverantör om inte sambon fått jobb på ComHem och fått personalrabatt, för ComHem delar bara ut IP adresser via DHCP och själv skulle jag velat ha statisk IP.

#86

Postad 17 augusti 2013 - 10:38

JaniOnRog
  • JaniOnRog
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
VI har Comhem 100/10 och det fungerar alldeles utmärkt. 99/9,5 konstant i diverse test. Vi kör med Combo så vi har telefoni och digital TV och har heller inget att klaga på vad gäller det.

#87

Postad 18 augusti 2013 - 19:46

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har under dagen haft driftstörning vid fyra tillfällen. Kontaktade ComHem men de såg inga problem men kunde absolut inte göra någon felsökning eftersom det satt en router bakom deras modem. Jag förklarade att deras modem/router är ett skämt, men han ville som ett första steg testade Bredbandkollen (vad det nu gör för skillnad då det fungerade för stunden...).

När jag körde trådlöst mot min router så låg jag på 112/11 och när jag kopplade bort min router och körde trådlöst mot deras modem/router så sjönk det till 71/9.

Så då tyckte de att felsökningen var klar, men att jag inte fick ha min router bakom för att det troligen är den som ställer till bekymmerna :rolleyes: Lustigt då det fungerat i stort felfritt i 2-3 år, samt att min interna kommunikation mellan telefoner/nas/mediaservrar fungerar felfritt...

Härligt med bra support.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 18 augusti 2013 - 19:49.


#88

Postad 15 september 2013 - 20:54

BkJu
  • BkJu
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt var jag ska börja...

Kan börja med att säga att man varit kund hos CH i kanske 10-12 år. Under dessa åren så har det periodvis varit rakt åt **** och periodvis bra. Just nu är jag inne i en ****speriod då mitt internet (enligt Bredbandskollen) kan gå från cirka 50mbit till 2 mbit under en dag. Detta har pågått i säkert 2 månader. Innan dess så har det funkat relativt bra och jag har haft en jämn lina under ett bra tag. Ökat hastigheten till 50mbit för någon vecka sen men hade än bättre och jämnare lina när jag hade 30mbit..

#89

Postad 30 maj 2014 - 16:51

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0
Bumpar liv i en gammal tråd! Hade "segt" bredband igår och varit helt utan bredband och telefoni sedan kl 10 i morse. De initiala beskeden os kundsevice vid 16-tiden var "...åter ca 1900 31/5", d v s imorgon! En timme senare är beskedet "...störningar t o m 9/6 2014"!!! Störningar hos mig = fortfarande helt nere. Är det någon som varit med om att en internetleverantör som inte kan leverera tjänster 10 dagar? Nu byter jag nämligen och vill h förslag på leverantör.

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 30 maj 2014 - 16:52.


#90

Postad 31 maj 2014 - 10:19

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Jag har också haft problem, dock med wifi uppkopplingen bara. Ringde igår och måste säga att servicen var kanon, det visade sig att control channel var fel inställd. Om problemet uppstår igen kan jag nu ändra utan deras hjälp :)

#91

Postad 01 juli 2014 - 21:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Jag har också haft problem, dock med wifi uppkopplingen bara. Ringde igår och måste säga att servicen var kanon, det visade sig att control channel var fel inställd. Om problemet uppstår igen kan jag nu ändra utan deras hjälp :)

Det problemet hade jag också, med mitt förra modem. Löste sig inte, Comhem trodde att det var för många på frekvensen. Fick ett nytt modem som klarar 5 GHz istället. Mycket snabbare och inga störningar som jag märkt.

#92

Postad 24 augusti 2014 - 22:44

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Hi!
Jag har ett urgammalt modem och en separat router. Om jag skaffar ett nytt (modernare) Comhem-moden från tex ngn som flyttar ifrån ett Comhem-hus, är det då bara att plugga in det nya modemet eller måste jag kontakta Comhem för deras handpåläggning?
(Jag har skickat frågan till deras kundtjänst men de skiter i att svara!! <_< )

#93

Postad 20 september 2014 - 14:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Varför inte bara ringa Comhem och höra vad du kan få idag? Jag har inte betalat något för mina modem därifrån...

#94

Postad 06 oktober 2014 - 07:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Band om 12 månader, passade på med en uppgradering till 250mbit. Fick betala frakt (99kr) på nya modemet annars 229kr i månaden..

#95

Postad 09 november 2014 - 09:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Fungerar vilken router switch som helst till Compal CH7284E, bara två ingångar :mellow:

#96

Postad 12 november 2014 - 08:16

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Om du enbart behöver fler LAN-portar, skaffa en switch (ej router). Om du vill förbättra Wi-Fi hemma och/eller ha en bättre router rent allmänt, köp en ny router och brygga Compal modem-routern (du måste kanske ringa Com Hem för detta).

#97

Postad 12 november 2014 - 13:31

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
I samband med att vi köpte ett Combo-paket (Tivo, bredband, telefoni) verkar det nu som om att Comhem lyckats radera vårt "hemnummer". Vi har sedan flera år haft två telefonlinjer / nummer men i det nya Compalmodemet finns det bara uttag för en linje / ett nummer. Inte hela världen då "extranumret" inte kommer att behöva användas framöver men det var tills vi upptäckte att Comhem, helt utan info / fråga, tycks ha raderat vårt huvudnummer och lämnat kvar extranumret på linje 1.

Ok - skall väl lösa sig med ett samtal till kundtjänst tyckte vi men så lätt var det inte... Efter tjugo minuters väntan (ändå direkt som nr 2 i kön) tog det ytterligare ca 20 min innan mannen i kundtjänst kom fram till att lösningen är att säga upp vår nuvarande telefoni, teckna ny "Telefoni Bas" där vårt gamla nummer då tydligen skulle kunna komma tillbaka...(varför inte annars kan man undra?). Nytt var också att vi därmed skulle tappa gratis nummerpresentatör och dessutom behöva betala högre öppnings- och minutpris! Försökte förgäves få kundtjänst att förstå att det är mycket märkligt om vi skall behöva betala för fel som Comhem gör.

Har därför nu kontaktat "kundrelationer" och avvaktar deras syn på detta och uppdaterar efterhand.

Edit: Kundrelationer verkar nu se till att vi imorgon får tillbaka numret och även en viss ekonomisk kompensation för "olägenheter" som de kallar det. Tur att den "kanalen" finns... :)

Väcker dock frågan vad tusan kundservice (teknisk support) sysslar med när de säger att numret inte går att fixa tillbaka utan att teckna ett nytt telefoniavtal och att de benhårt även menar att vi skall betala lite extra för det nya (240 kr om året för nummerpresentatör och även högre samtalskostnad). :wacko:

Edit2: I morse kom "Kundrelationer" med beskedet att det nu skulle funka att ringa till / med det nummer som Comhem lyckats "tappa bort". Nu 12 timmar senare funkar istället inget av numren. Provade att starta om modemet men det hjälpte inte. Går ju sådär det här... :(

Edit 3: Tidigare idag så fick vi så äntligen tillbaka vårt nummer. Bra att det löste sig men varför behövdes det sex dagar för att fixa det tro...?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 17 november 2014 - 20:45.


#98

Postad 19 november 2014 - 19:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Om du enbart behöver fler LAN-portar, skaffa en switch (ej router). Om du vill förbättra Wi-Fi hemma och/eller ha en bättre router rent allmänt, köp en ny router och brygga Compal modem-routern (du måste kanske ringa Com Hem för detta).


Tackar, jag ringer och ser om man kan få ett vettigt svar :)

#99

Postad 23 november 2014 - 12:39

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Bad supporten aktivera mitt gamla modem (netgear), man ska tydligen kunna få ut 250 med det i alla fall. Spelar ingen roll hur som helst, fler utgångar igen :)

#100

Postad 03 mars 2015 - 20:07

reinea
  • reinea
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

ComHem verkar ha en ojämn kundtjänst, men en sak är säker - det enda som gäller är att tvinga kunderna att stanna. Att erkänna fel eller om man inte kan leverera, så åberopar man avtal. Så nu gäller det att lusläsa avtal.

 

Compal modemet var en klar försämring från Netgear modemet. Nu funderar jag på om jag också kan byta tillbaka till Netgear för Compal levererar under 5 Mbit/sek på 2,4 bandet och vad spelar det för roll om det kommer 200-300 Mbit/sek in till modemet när wirelessdelen levererar under 5 Mbit/sek?? Svaret från ComHem var givet: ditt avtal tvingar dig kvar hos oss trots att vi levererar en dålig lösning för dig. Att 5 bandet levererar 100-200 Mbit/sek ibland, men har en räckvidd på fem meter - trots optisk sikt - det är enligt ComHem en fungerande lösning. Tja, att kund är King det förstår inte ComHem.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.