Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lång och låg bokhylla

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 juni 2015 - 21:07

buffel
  • buffel
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Jag har fått en fått en idé om att sätta låga bokhyllor (ca 1 m höga, vita) längs en vägg i vardagsrummet. I dessa skulle jag förvara böcker, elektronik, centerhögtalare osv. Ovanpå skulle vinylspelare, lite prydnadssaker osv stå. 

Det jag tänker mig ser ut som något i stil med detta:

http://finrum.se/wp-...allar_miljö.jpg

http://linnjung.com/.../01/image23.jpg

 

Tyvärr är utbudet av dessa låga och långa bokhyllor väldigt dåligt. De få jag hittar är dessutom endast ca 28 cm djupa (ex billy) vilket gör dem till en mardröm för oss hembio/hifi-entusiaster. Min förstärkare är 50 cm djup...

 

Jag har googlat som en galning men inte funnit någon lösning. Är det någon som har förslag på hur man kan göra? Vill helst inte bygga något själv. Kanske går det att modifiera något köksskåp från IKEA? Alla idéer välkomnas!

 



#2

Postad 24 juni 2015 - 16:33

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Den hyllan som du har i din första länk så jag djupare ut? Så ut att vara riktigt fin annars! Annars så kanske Kallax från ikea kan funka? Dom går ju att ställa lite hur man vill.



#3

Postad 24 juni 2015 - 22:18

buffel
  • buffel
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Tack för svaret! Bokhyllan i första länken är från Norrgavel och är tyvärr bara 28 cm djup. Den saknar dock bakstycke vilket nog gör att den ser djupare ut på bilden (står en bit från väggen kanske?). Dessutom finns den tyvärr inte i vitt. Kallax har jag också funderat lite på, men dess format gör det väldigt svårt att få in elektronik. Har haft en sådan hylla innan, och jag tycker att den känns väldigt "IKEA" om man får uttrycka sig så :) 

 

Funderar lite på om man kan köpa Billy (http://www.ikea.com/...401/#/S09017826) för att sedan bekläda den med täckskivor som har större djup. Då skulle man kunna ställa hyllorna en bit ifrån väggen utan att det ser dumt ut ovanifrån eller från sidan. Är det någon som tror att det skulle fungera eller har erfarenhet av en liknande lösning?



#4

Postad 25 juni 2015 - 10:21

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Så länge täckskivorna har samma nyans i färg som Billyhyllan så borde det ju inte vara några problem :D



#5

Postad 25 juni 2015 - 20:44

buffel
  • buffel
  • Användare

  • 123 inlägg
  • 0

Jag får väl åka ut till IKEA och undersöka saken helt enkelt :) Känns lite retligt bara, för jag har en gnagande känsla av att det finns sådana bokhyllor som jag söker... 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.