Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Eluttagslist med eller utan nätfilter.

162 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 20 november 2007 - 23:16

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Nu när det ändå diskuteras clas ohlson prylar :D

http://www.clasohlso...spx?id=21570565

Vad tror ni om den? Nätavstörningsfilter med överspänningsskydd för 198kr.

Men nu är det så att uttagen i fastigheten jag bor i är ojordade, hur påverkar det?
Har skumläst tråden men inte riktigt hittat något svar.


Jag vet inget om de där Clas Ohlson-prylarna, men jag börjar mer och mer att lära mig att den "billiga vägen" ofta till slut blir en mycket dyr väg... ;)

Till det där med ojordat, så har även jag det, ännu så länge. Det är byte av elstigar här - så sen "får" jag jordat. De jag har funkar även med ojordat, även om de skall funka bättre "jordat"...

#102

Postad 22 november 2007 - 08:43

putte69
  • putte69
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
En härligt lång tråd med massor av information, men inte helt vad jag är ute efter. Kan någon hjälpa mig med en rekommendation av ett grenuttag med nätfilter av hyfsad till bra kvalitet, minst 6 uttag och skall kunna gå att skruva fast t.ex. under tv bänken.

Tacksam för ideer.

#103

Postad 25 november 2007 - 21:52

putte69
  • putte69
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

En härligt lång tråd med massor av information, men inte helt vad jag är ute efter. Kan någon hjälpa mig med en rekommendation av ett grenuttag med nätfilter av hyfsad till bra kvalitet, minst 6 uttag och skall kunna gå att skruva fast t.ex. under tv bänken.

Tacksam för ideer.


Ingen som har några rekommendationer????

#104

Postad 24 februari 2008 - 10:02

mrhedstrom
  • mrhedstrom
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag tycker den här frågan passar i den här tråden.
Finns det eluttag som känner av när t.ex. TV:n är på och då slår på ett annat uttag, med t.ex. tv belysning. Ni kanske förstår vad jag är ute efter.

#105

Postad 31 mars 2008 - 12:26

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
återupplivar denna antika tråd!

Hur är det nu? jag behöver ett åskskydd till mitt ojordade uttag? vad rekommenderar experterna? nu när man har inhandlat 50" KURO så vill man vara på säkra sidan.

#106

Postad 06 april 2008 - 20:49

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Sätt filtret på störkällan!?

Jag har inte hittat något om det i tråden vid en snabb genomläsning, så jag tänkte framhålla att det kan vara en idé att placera ett nätfilter vid störkällan, t ex kylskåpet, istället för vid musikanläggningen.

#107

Postad 06 april 2008 - 21:56

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

återupplivar denna antika tråd!

Hur är det nu? jag behöver ett åskskydd till mitt ojordade uttag? vad rekommenderar experterna? nu när man har inhandlat 50" KURO så vill man vara på säkra sidan.


Ja en nätlist är defentivt inte fel...inte bara att det skyddar , utan hindrar även strömspikar , så det är absolut ett bra beslut...och källan ska oxå vara en jordad kontakt annars är det ingen ide...det måste vara en jordad för att det ska funka

//CG-47

#108

Postad 20 april 2008 - 20:05

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Återförsäljare i sverige på monsters nätfilter ?

Var nära att slå till på ett som HIFI klubben hade.. 12 000:- FInns det andra bra alternativ?

Lite finare... DOck Inte över 12 000:-

#109

Postad 15 juli 2008 - 21:20

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna? : http://www.clasohlso...spx?id=38121832

Vill ha åskskydd samt master/slave funktion. Tror ni mitt Denon-steg funkar i slaveuttaget? Det drar ju en hel del ström eftersom det är nerlastat.

#110

Postad 06 augusti 2008 - 21:37

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Vad är vitsen med "åskskyddet"?
om åskan skulle slå ner,hur blir det då med nätlisten??
skulle va bra med en åsk-skyddat telefonjack :P

#111

Postad 15 augusti 2008 - 16:14

MGW
  • MGW
  • Forumräv

  • 621 inlägg
  • 0
Med ett direkt blixnedslag i huset eller trädgården så ska du vara glas om något elektisk överlever även om det inte är kopplat till elnätet. Då bör du snarare vara glad att du lever samt se till att ta dig ut snabbt då kablarna i väggarna kan börja brinna.

I alla fall så är strömskydden till för att förhindra att skadliga överspänningar i elnätet når din utrustning. Dessa kan orsakats av tex en blixt i en kraftstation, plötsligt strömavbrott m.m.
Många har även olika filter som se till att jämna ut oregelbunda svängningar i strömen som kan förkotta livet på din utrustning.
Endel säger sig även ge bättre ljud eller lugnare bild.

Själv kör jag med en monster HT800 och är nöjd med den, bättre bild eller ljud vet jag ej om jag får men den ser bra ut och vad jag vet så gör den sitt jobb.

#112

Postad 20 augusti 2008 - 20:45

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Med ett direkt blixnedslag i huset eller trädgården så ska du vara glas om något elektisk överlever även om det inte är kopplat till elnätet. Då bör du snarare vara glad att du lever samt se till att ta dig ut snabbt då kablarna i väggarna kan börja brinna.

I alla fall så är strömskydden till för att förhindra att skadliga överspänningar i elnätet når din utrustning. Dessa kan orsakats av tex en blixt i en kraftstation, plötsligt strömavbrott m.m.
Många har även olika filter som se till att jämna ut oregelbunda svängningar i strömen som kan förkotta livet på din utrustning.
Endel säger sig även ge bättre ljud eller lugnare bild.

Själv kör jag med en monster HT800 och är nöjd med den, bättre bild eller ljud vet jag ej om jag får men den ser bra ut och vad jag vet så gör den sitt jobb.


aha typ en överspänningsskydd.sån köpte man ju på classe för 100kronor :)
har det i nästan varenda eluttag.
Brukar hålla mej uppdaterad på en sida som "jag" fick igenom SSAB där man kan se vart åskan slår ner, uppdateras var 15s.

Man får gå runt med gummihanskar om man ska hålla på med kablarna när det åskar :P

#113

Postad 24 augusti 2008 - 10:46

putte69
  • putte69
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

En härligt lång tråd med massor av information, men inte helt vad jag är ute efter. Kan någon hjälpa mig med en rekommendation av ett grenuttag med nätfilter av hyfsad till bra kvalitet, minst 6 uttag och skall kunna gå att skruva fast t.ex. under tv bänken.

Tacksam för ideer.


Väcker tråden. Är också ute efter något som uppfyller ovan önskemål.

#114

Postad 15 september 2008 - 22:14

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ja denna uppfyller det du söker.

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=112620

#115

Postad 17 september 2008 - 20:46

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Har köpt det stora Monster-nätfiltret (HTS-5100). Har inte hunnit provköra det riktigt än. Men jag har upplevt att brus som jag hade tidigare har försvunnit. Drog en ny fas(med jord) från proppskåpet och säkrade med 10A. Fanns inga jordade uttag förutom i köket tidigare.

#116

Postad 21 september 2008 - 13:40

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Så om jag tar och beställer följande från hembiobutiken Supra LoRad MD06-EU/SP + Supra LoRad Kabel 2.5CS-EU eller en Monster Cable HT 800
Kommer jag då automatiskt få bättre ljud och bild eller vad?

Finns det igentligen några test att läsa om sådant här eller är det bara propoganda och för att skrämmas?

#117

Postad 21 september 2008 - 14:57

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Så om jag tar och beställer följande från hembiobutiken Supra LoRad MD06-EU/SP + Supra LoRad Kabel 2.5CS-EU eller en Monster Cable HT 800
Kommer jag då automatiskt få bättre ljud och bild eller vad?

Finns det igentligen några test att läsa om sådant här eller är det bara propoganda och för att skrämmas?


Ja det beror på vem du frågar,jag hör ingen skillnad.
Köpte Supra för att det känns säkrare, nu när man har lagt ner en del stålar på anläggningen.

#118

Postad 05 oktober 2008 - 18:55

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Om jag vann på lotto så skulle ni få se mitt rum med bara blåa kablar ^^

Vists är man riktigt sugen på att köpa en sån nätlist, dock har jag då inge behov förutom att dom är riktigt snygga.
Kan man inte köpa själva skalet :)?

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 05 oktober 2008 - 18:55.


#119

Postad 31 oktober 2008 - 14:37

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Jag är lite sugen på att köpa en Supra LoRad MD06-EU/SP och en Supra LoRad strömkabel men jag funderar även på att komplettera detta med PS Auidos Noise Harvester. Är det någon som testat Harvestern? Priset för denna ligger väl på runt 1000-lappen.

http://www.psaudio.c...seharvester.asp

Edit: Hittade en test gjord på Hififorum, blandade erfarenheter minst sagt. Hos den som tyckte det blev sämre var det draget direkt från elskåpet till anläggningen med egen propp. Precis så som jag ska ha det bara elektrikern kommer över.

http://www.hififorum...harvester/1.htm

Redigerat av Unregisteredc8c6aae8, 31 oktober 2008 - 14:49.


#120

Postad 31 oktober 2008 - 15:40

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Supra är helt ok,den andra prylen du länka till vet jag inget om.

#121

Postad 07 november 2008 - 18:55

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Tog och beställde en Supra LoRad MD06-EU/SP och två Supra LoRad strömkablar idag, fick bli en på 2 meter och en på 1.5 meter. Reference Audio har ju en Supra kampanj nu så jag får den billigaste kabeln utan kostnad.

Så nu är det bara att involvera grannen tillika elektrikern så ska det dras 2 nya 2,5 kvadratkablar från elcentralen, ska man köra en propp för varje kabel eller räcker det med en propp för dessa två uttag? Det blir med andra ord en kabel per uttag, tanken är att bild och ljud ska ha ett varsitt uttag.

#122

Postad 11 november 2008 - 02:30

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Tog och beställde en Supra LoRad MD06-EU/SP och två Supra LoRad strömkablar idag, fick bli en på 2 meter och en på 1.5 meter. Reference Audio har ju en Supra kampanj nu så jag får den billigaste kabeln utan kostnad.

Så nu är det bara att involvera grannen tillika elektrikern så ska det dras 2 nya 2,5 kvadratkablar från elcentralen, ska man köra en propp för varje kabel eller räcker det med en propp för dessa två uttag? Det blir med andra ord en kabel per uttag, tanken är att bild och ljud ska ha ett varsitt uttag.


På deras hemsida står det följande.
Handla vilka kablar du vill och vi bjuder på den billigaste. Är du säker på att nätfiltret räknas som kampanj eller är det inte bara vanliga kablar som det gäller?

Edit:
Jag tog chansen och gjorde en snarlik beställning så nu hoppas jag på det bästa =)
1,st Supra LoRad MD06-EU/SP
http://www.reference...iProductID=2921
1,st Supra LoRad CS-EU 4,m
http://www.reference...iProductID=2458
1,st Supra HDMI-HDMI 2,m "som jag nu hoppas att få på köpet" 450,kr rabatt Wiii
http://www.reference...iProductID=2353

Man tackar för tipset

Redigerat av Camridge, 11 november 2008 - 11:20.


#123

Postad 17 november 2008 - 19:25

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Japp, är säker för strömkabeln på 1,5 meter var kostnadsfri. :)

#124

Postad 05 januari 2009 - 16:27

Unregistered1fd69b3c
  • Unregistered1fd69b3c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Vilka nätfilter är de som har garanti på ifall elektroniken pajjar vid ett åsknedslag tex.?

#125

Postad 05 januari 2009 - 17:29

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Monster har det tror också att Belkin har det men är inte helt säker.

Monster har det tror också att Belkin har det men är inte helt säker.

#126

Postad 17 januari 2009 - 08:24

Schill
  • Schill
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Jag ska låna hem en Power plant premier. Ska bli intressant och se vad den kangöra för ljudet.

Postad bild

#127

Postad 17 januari 2009 - 16:45

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

Jag ska låna hem en Power plant premier. Ska bli intressant och se vad den kangöra för ljudet.

Postad bild


Kollade på den först. Kostar runt 25k om jag inte minns fel, men nackdelen är att man bara har 5 uttag a 230V.

#128

Postad 17 januari 2009 - 19:31

Schill
  • Schill
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Kollade på den först. Kostar runt 25k om jag inte minns fel, men nackdelen är att man bara har 5 uttag a 230V.

Jupp 5st uttag, Men den anses som en av de bästa filtren man kan köpa, med alla dess inställningar. 5st uttag för lite? Köp 2 :rolleyes:

Som jag sa Skaffa 2 om uttagen inte räcker ;)
Postad bild
Hemma hos en kille som heter Tompa

#129

Postad 18 januari 2009 - 05:27

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

Jupp 5st uttag, Men den anses som en av de bästa filtren man kan köpa, med alla dess inställningar. 5st uttag för lite? Köp 2 :D

Som jag sa Skaffa 2 om uttagen inte räcker :)


Jag sitter med 2 filter som han har. Dom svart med silver i mitten..monster 5100...trevliga prylar =)

Redigerat av Unregistered2965a9a5, 11 juli 2009 - 13:39.


#130

Postad 21 januari 2009 - 19:03

DigitalLF
  • DigitalLF
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Power Plant Premier har 5st zoner vilket sen kan delas upp i flera uttag men om man vill ha helt egna zoner för prylarna får man köpa fler PPP.

#131

Postad 25 februari 2009 - 21:23

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Vilka nätfilter är de som har garanti på ifall elektroniken pajjar vid ett åsknedslag tex.?


det där ska man ju helst titta upp, vad för slags nedslag det ska va för att garantin ska täcka..

Vid ett direkt nedslag i elnätet så lär inte dom bästa grejerna(som en vanlig dödlig kan köpa) skydda

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 25 februari 2009 - 21:25.


#132

Postad 12 maj 2009 - 17:08

Unregisteredfe3923d5
  • Unregisteredfe3923d5
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Blåser liv i den här tråden igen, har nu läst igenom den från början till slut, men inte riktigt hittat något bra svar på min fråga.

En elektriker ska komma och jorda samtliga uttag i mitt vardagsrum/stereorum/sovrum (samma rum, compact living :)).

Då är frågan vilket överspänningsskydd/nätfilter jag ska välja. Man bli ju smått förbryllad över hur många det finns och hur mycket de olika skiljer sig i prisklass. Men handen på hjärtat, hur stor skillnad är det egentligen? Jag frågar er, för jag har ingen aning. Om vi jämför till exempel detta från Belkin

https://www.prisjakt...kt.php?p=343811

med detta, från Monster

https://www.prisjakt...ukt.php?e=94967

så ser de nästan precis likadana ut om man jämför specifikationer. Båda har livstidsgaranti och ersätter skadad utrustning etcetera, har ingångar från antennkablar och så vidare. Men de skiljer sig mer än en tusenlapp åt i pris och det finns ju gått om alternativ ännu högre upp på prisskalan. Vad skulle få mig att välja det dyrare alternativet?

Tacksam för svar, är väldigt ny på det här och vill gärna veta så mycket som möjligt.

#133

Postad 12 maj 2009 - 17:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Om jag ska vara ärligt så finns det inget riktigt skydd mot kraftiga överspänningar, dem som vi tittar på skyddar faktiskt bara mot mindre överspänningar, men det e ju bra ändå :)
Det som verkligen kan vara bra är om dem garanterar att inget skadas, och om något nu skulle göra det av olyckliga omständigheter så kan man kanske få ersättning då.
Skyddar mot åska gör inget av dem grejer som vi tittat på, och inget av dem grejer som normalt går att köpa alls...

det är framförallt deras garanti för att sakerna inte ska kunna gå sönder som är något att betala för (om denna försäkran är något som dem sedan håller..)

Redigerat av DVD-ai, 12 maj 2009 - 17:15.


#134

Postad 12 maj 2009 - 17:46

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0
Om du är bara rädd överspänningar räcker det gott och väl med exempelvis ett skydd från Kjell & Co för 79:- art. nr 50-227.
Men skall du ha ett filter för att få bättre ljud ut ur stereon blir det lite dyrare. Ett vettigt är G&W filtret jag har skrivit om tidigare här på tråden. Men om du inte vill importera kan du annars välja ett mycket bra filter från Devek SP 390J/S http://www.devek.se/
För övrigt så bör du undvika Monster och liknande företag som kränger kablar o.d. till godtrogna konsumenter utan kunskap om fysikaliska lagar och vars prissättning oftast ligger skyhögt över varans egentliga värde.

#135

Postad 12 maj 2009 - 17:52

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Håller med ! :)

#136

Postad 12 maj 2009 - 17:53

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0

Men om du inte vill importera kan du annars välja ett mycket bra filter från Devek SP 390J/S http://www.devek.se/



Har själv haft just det i några år och kvalitetsintrycket är väldigt bra och gediget när det är av metall.
Bra filter som tog bort mina gamla knäpp i högtalarna från strömbrytare.

#137

Postad 12 maj 2009 - 17:59

Blacksight
  • Blacksight
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Postad bild
Hemma hos en kille som heter Tompa




Hur tänkte han här då när Stereon byggdes? eller har jag missat något?

#138

Postad 12 maj 2009 - 18:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Hur tänkte han här då när Stereon byggdes? eller har jag missat något?


han hade mycket pengar till övers...

#139

Postad 12 maj 2009 - 18:08

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Har själv haft just det i några år och kvalitetsintrycket är väldigt bra och gediget när det är av metall.
Bra filter som tog bort mina gamla knäpp i högtalarna från strömbrytare.

Verkar riktigt seriösa och jag blir själv "lite" (läs väldigt!) sugen på att införskaffa mig en sådan som man bygger in i centralen.. :)

#140

Postad 12 maj 2009 - 18:20

perri
  • perri
  • Forumräv

  • 799 inlägg
  • 0

Hur tänkte han här då när Stereon byggdes? eller har jag missat något?


Definitivt OT...
Men visst, med den plånboken skulle han nog ha satsat på att bygga om rummet först.
Men som det hela är uppställt på bilden så verkar det mest som om ljudintresset är det sekundära och potenskompensationen det primära... :)

Redigerat av perri, 12 maj 2009 - 18:21.


#141

Postad 12 maj 2009 - 18:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jo... ingen anläggning för en musik njutare utan för en som inte har något vettigare att lägga pengarna på, i stort sätt bara "imponeringsfaktor" man är ute efter....

För dessa pengar som all dessa grejer kostar så skulle jag kunna hamna i hifi himlen med det perfekta rummet och anläggningen... :)

Men som sagt, OT... :D

http://www.devek.se/
Dem där för inbyggnad verkar riktigt fina, riktigt sugen på en sådan nu bara för det !

Redigerat av DVD-ai, 12 maj 2009 - 18:24.


#142

Postad 12 maj 2009 - 18:54

Unregisteredfe3923d5
  • Unregisteredfe3923d5
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Okej, tack för svar!

Var ungerfär som jag trodde, men nu är det om möjligt ännu mer obegripligt varför en del köper nätfilter för 30 000 spänn. Hur rent kan ljudet bli, liksom? :)

Med andra ord kan jag slå till på det från Belkin som jag tittade på? Det har som sagt garanti, plus alla anslutningar som jag behöver, kostar inte en förmögenhet och påstås också rena ljudet. Att det inte är lika snyggt som de andra kan inte hjälpas, men för de pengarna så tycker jag att jag får mer än valuta om den håller vad den påstår att det gör.

#143

Postad 12 maj 2009 - 19:09

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Nätfilter för 30k köper bara dem som inget vet om den tekniska bakgrunden till det hela och blint går på "tester" utförda av på-rökta hifi journalister och försäljarnas gyllene ord...

Sedan så finns det ju en del andra lösnignar också, som UPS'er /filter (med även vågforms kompencering/kontroll av sinus kurvan) i kombination som kan vara ritkigt trevligt och då kan det kosta lite mer förstoss.. :D
Men enbart filter ska inte kosta så mycket....

och om det påverkar ljudet så pas att det e värt det... Njaaa det vet jag ej...
Men man kan bli av med "knäpp" (pikar) och det e ju bra + att det skyddar :)

#144

Postad 09 juli 2009 - 17:37

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Det är en här på minhembio som har gjort om en elcentral i sitt hus för 50 000kr... vem kommer jag inte ihåg :)

#145

Postad 20 juli 2009 - 14:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jo jag har också sett det :ph34r:


men min hjärna vill inte heller vara med... :rolleyes:

#146

Postad 20 juli 2009 - 14:25

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Okej, tack för svar!

Var ungerfär som jag trodde, men nu är det om möjligt ännu mer obegripligt varför en del köper nätfilter för 30 000 spänn. Hur rent kan ljudet bli, liksom? :ph34r:

Med andra ord kan jag slå till på det från Belkin som jag tittade på? Det har som sagt garanti, plus alla anslutningar som jag behöver, kostar inte en förmögenhet och påstås också rena ljudet. Att det inte är lika snyggt som de andra kan inte hjälpas, men för de pengarna så tycker jag att jag får mer än valuta om den håller vad den påstår att det gör.

Antingen har man pengar i överflöd eller så är man dum som fan och köper någe sånt på lån .
Nä bortkastade pengar är det ..

#147

Postad 20 juli 2009 - 14:52

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
jepp, pengar rekt ner i sjön ! :ph34r:

#148

Postad 18 augusti 2009 - 17:27

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Om man ska ha ren ström/el då borde man gå och köpa sig en älv/fors och skaffa sig ett eget vattenkrafts verk då kan man snacka om ren el ( självklart så ska man ju bo bredvid verket så man kan dra sin LoRad kabel direkt därifrån in till huset :P )

Även då ska väl någon komma och säga att det inte är rent nog. :D

När man bjuder över någon, istället för garage så byggde jag ett vattenkrafts verk, statushöjande om något :P

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 18 augusti 2009 - 17:29.


#149

Postad 18 augusti 2009 - 22:05

Unregistered47c56772
  • Unregistered47c56772
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Det är en här på minhembio som har gjort om en elcentral i sitt hus för 50 000kr... vem kommer jag inte ihåg :)



kan det vara den här du tänker på?

https://www.minhembi...hmarkstrom/1586

kan tänka mig att den transformatorinstallationen har kostat en del...
har funderat lite på något liknande till mig själv men då skulle jag nog bara sätta en enfastransformator till hemmabio anläggningen. lite billigare lösning, men skulle vilja testa först för att se om det gör någon större skillnad på ljudet.
vad tror ni?

#150

Postad 15 september 2009 - 22:28

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hejsan.

Jag har ett problem som jag hoppas att någon kan svara på.. Följande händer: När jag sätter på t ex en lampa i ett annat rum (delar fas med stora rummet) så blinkar 2-kanals stereon och dac magicen till.. Ljudet försvinner väldigt kort och återkommer lika snabbt igen.. Det konstiga är att inget annat reagerar, såsom tv eller sourrond anl. Någon som har en aning vad detta kan bero på? Finns det ngn lösning isåfall? Bör tillägga att vägguttagen är ojordade.

Väl mött

Mats



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.