Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vacker och mycket bra cd-spelare?

36 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
AudioNet ART V2 (CD-spelare) 1 8,6 (4) Inga priser
Primare CD31 (CD-spelare) 5 9,19 (15) Inga priser
Naim CD5x (CD-spelare) 2 8,6 (4) Inga priser
Yamaha CD-S2000 (CD-spelare) 6 8,33 (2) Inga priser
Hegel CDP4A MK2 (CD-spelare) 2 7,5 (1) Inga priser
Trigon Recall (CD-spelare) 1 (0) Inga priser
6 relaterade trådar

#1

Postad 02 augusti 2009 - 14:46

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Jag vill inte spela cd-skivor via PS3:an eftersom jag vill ha bättre ljud och en ny stereopryl framförallt.

Kom med tips på riktigt snygga "vackra" estetiskt tilltalande cd-spelare, med bra ljudkvalitet som max kostar 25000 kronor. Jag har svårt för att köpa nått som jag inte vet nåt om, eftersom jag lär beställa en via nätet när det väl bär av.

Tacksam för alla tips och förslag. Vet ju att här finns kompetenta audiofiler här :-)

Redigerat av Unregisteredd8832fe9, 02 augusti 2009 - 14:46.


#2

Postad 02 augusti 2009 - 15:33

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Måste rekommendera Hegel CDP2A MK2 som jag själv har, är grymt nöjd med den.
Är mitt bästa inköp efter högtalarna. :(

https://www.prisjakt...ukt.php?p=25568
Du har även deras värsting. https://www.prisjakt...kt.php?p=260552

Annars finns Naim CD5x. https://www.prisjakt...ukt.php?p=31096
Även Primare finns. https://www.prisjakt...ukt.php?p=24249
Electrocompaniet har jag inte lyssnat på men ska göra fina spelare. https://www.prisjakt...kt.php?p=201156

#3

Postad 02 augusti 2009 - 15:39

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Jag Får väll säga Primare CD31,speciellt om du kan köra med balanserade kablar.
Jag är i alla fall så nöjd man kan bli med min.
Tycker du ska ha koll på begagnat marknaden så fort du vet va du vill ha,mycket bra priser där.
/Mats

#4

Postad 02 augusti 2009 - 16:00

mushakage
  • mushakage
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jag vill inte spela cd-skivor via PS3:an eftersom jag vill ha bättre ljud och en ny stereopryl framförallt.

Kom med tips på riktigt snygga "vackra" estetiskt tilltalande cd-spelare, med bra ljudkvalitet som max kostar 25000 kronor. Jag har svårt för att köpa nått som jag inte vet nåt om, eftersom jag lär beställa en via nätet när det väl bär av.

Tacksam för alla tips och förslag. Vet ju att här finns kompetenta audiofiler här :-)


Vad har du för förstärkare och högtalare?

#5

Postad 02 augusti 2009 - 16:06

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Ett vettigt kap torde vara Rehifi.se som köpt upp ett kk lager, återförsäljare av bla YBA... En helt ny i kartong 17500 normalpris nu 10900:- Det är skalpig rabatt. Kan vara vär en titt. YBA design.

#6

Postad 02 augusti 2009 - 18:39

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Ett vettigt kap torde vara Rehifi.se som köpt upp ett kk lager, återförsäljare av bla YBA... En helt ny i kartong 17500 normalpris nu 10900:- Det är skalpig rabatt. Kan vara vär en titt. YBA design.


Är det Caroli Musik & Bios lager?

De sålde YBA under sin allt för korta karriär.

#7

Postad 02 augusti 2009 - 19:56

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Måste rekommendera Hegel CDP2A MK2 som jag själv har, är grymt nöjd med den.
Är mitt bästa inköp efter högtalarna. :(

https://www.prisjakt...ukt.php?p=25568
Du har även deras värsting. https://www.prisjakt...kt.php?p=260552

Annars finns Naim CD5x. https://www.prisjakt...ukt.php?p=31096
Även Primare finns. https://www.prisjakt...ukt.php?p=24249
Electrocompaniet har jag inte lyssnat på men ska göra fina spelare. https://www.prisjakt...kt.php?p=201156


Tackar för alla dina tips. Naim och Primare är ju riktigt snygga. Tror faktiskt att Primare vinnar där. Electrocompaniet går bort, för dom har inte imponerat på mig.

Vad har du för förstärkare och högtalare?


Just nu använder jag en Proson Rv 4200, men den kommer ju att bytas ut mot nåt starkare, som t.ex en bättre förstärkare med slutsteg framöver, när plånboken tillåter.

Högtalarna är QLN Signature med Sub 82 basar.

#8

Postad 02 augusti 2009 - 21:13

JayAreSeven
  • JayAreSeven
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0
Vill inte verka dryg men menar du verkligen att du vill köpa en cd spelare för 25.000:- ? Dina andra prylar kostar ju inte 6.000:- tillsammans! Eller har du tänkt uppgradera alltihop?? Jag tänkte att du kanske menade 2.500:- och det vore synd om du får fel sorts råd!
I vilket fall som helst så tycker jag att Marantz gör ruskigt fina cd spelare och de har testvinnande modeller från budget maskiner som Marantz CD5003 till riktiga värstingar som Marantz SA-11S1 för nästan 30.000:-. Jag har aldrig ägt någon Marantz cd spelare men de ska vara riktigt bra enligt massor med tester jag läst, både svenska och utländska och framför allt är de enligt mig så j-vla snygga!
Lycka Till!

#9

Postad 02 augusti 2009 - 21:25

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Tackar för alla dina tips. Naim och Primare är ju riktigt snygga. Tror faktiskt att Primare vinnar där. Electrocompaniet går bort, för dom har inte imponerat på mig.



Just nu använder jag en Proson Rv 4200, men den kommer ju att bytas ut mot nåt starkare, som t.ex en bättre förstärkare med slutsteg framöver, när plånboken tillåter.

Högtalarna är QLN Signature med Sub 82 basar.

Vad är det för fel på Electrocompaniets CD som du inte gillar ??
Med dom pengarna som du tänker lägga på cd skulle jag köpa ny förstärkare och bättre högtalare .
Bortkastat med ed CD för 25000 kr i det systemet .

#10

Postad 02 augusti 2009 - 21:34

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Vad är det för fel på Electrocompaniets CD som du inte gillar ??
Med dom pengarna som du tänker lägga på cd skulle jag köpa ny förstärkare och bättre högtalare .
Bortkastat med ed CD för 25000 kr i det systemet .


Det är tänkt att jag med tiden ska uppgradera det mesta, men jag tar bit för bit så länge. Jag är inte gjord av pengar, och dessutom så är det inte priset på mina högtalare och förstärkare som avgör hur jag trivs med dem.

#11

Postad 02 augusti 2009 - 21:39

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Det är tänkt att jag med tiden ska uppgradera det mesta, men jag tar bit för bit så länge. Jag är inte gjord av pengar, och dessutom så är det inte priset på mina högtalare och förstärkare som avgör hur jag trivs med dem.

Ok men själv tycker jag du börjar uppgradera i fel ända .
Börja med förstärkaren sen högtalarna och sen cd .
Då CD gör minst för ljudet typ som att byta kablar .
Fast det är ju dina pengar så du bestämmer ju själv i slutändan .

#12

Postad 02 augusti 2009 - 21:45

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Det är tänkt att jag med tiden ska uppgradera det mesta, men jag tar bit för bit så länge. Jag är inte gjord av pengar, och dessutom så är det inte priset på mina högtalare och förstärkare som avgör hur jag trivs med dem.


Låter bra att ta lite i taget,så har jag också gjort. :)
Skicka ett PM till MatsE han har nyss köpt Primare CD31.

#13

Postad 02 augusti 2009 - 21:54

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
sen finns ju ett riktigt fint erbjudande hos best sound som kan vara värt och ta i beaktning.
Primare i21 och cd21 för 25000:- och då får du valfria högtalare för max 16000 på köpet.
Väljer du tex elac fs247 och lägger till mellanskillnaden så får du nog riktigt bra ljud för dem pengarna

erbjudandet

#14

Postad 03 augusti 2009 - 08:32

hultin
  • hultin
  • Forumräv

  • 747 inlägg
  • 0
Måste det vara en CD? För de pengarna kan man ju gå på streamvarianten.....och då finns det en del alternativ att välja på (har själv gått över och kommer inte tillbaka...)
Några intressanta alternativ kan t.ex. vara dessa två (det finns fler, t.ex. T+A som finns hos Audio Concept i Sthlm)





(Logitech är betydligt mer användarvänlig men jag törs inte uttala mig om ljudkvalitén hos den. Linns spelare har jag däremot hört :) ....och hade jag 25 lök att lägga på stereon skulle jag tveklöst köpa den...)
(Edit Linns spelare kostar 23250:- på Tonläget i Gbg).

Redigerat av hultin, 03 augusti 2009 - 08:34.


#15

Postad 03 augusti 2009 - 11:09

Unregisteredefd85ed3
  • Unregisteredefd85ed3
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Det är tänkt att jag med tiden ska uppgradera det mesta, men jag tar bit för bit så länge. Jag är inte gjord av pengar, och dessutom så är det inte priset på mina högtalare och förstärkare som avgör hur jag trivs med dem.


Väldigt bra sagt! Tycker att du ska kika på hegel cdn som jonas pratade om. Riktigt bra. :)

#16

Postad 03 augusti 2009 - 16:15

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

sen finns ju ett riktigt fint erbjudande hos best sound som kan vara värt och ta i beaktning.
Primare i21 och cd21 för 25000:- och då får du valfria högtalare för max 16000 på köpet.
Väljer du tex elac fs247 och lägger till mellanskillnaden så får du nog riktigt bra ljud för dem pengarna

erbjudandet


Det var ett jättebra erbjudande, dock så har jag tyvärr inte kapitalet till det. Men jag tackar dock ödmjukast.

Måste det vara en CD? För de pengarna kan man ju gå på streamvarianten.....och då finns det en del alternativ att välja på (har själv gått över och kommer inte tillbaka...)
Några intressanta alternativ kan t.ex. vara dessa två (det finns fler, t.ex. T+A som finns hos Audio Concept i Sthlm)





(Logitech är betydligt mer användarvänlig men jag törs inte uttala mig om ljudkvalitén hos den. Linns spelare har jag däremot hört :( ....och hade jag 25 lök att lägga på stereon skulle jag tveklöst köpa den...)
(Edit Linns spelare kostar 23250:- på Tonläget i Gbg).


Svar ja, på den frågan. Är trogen mina cd-skivor, så en cd-spelare ska det vara.

Väldigt bra sagt! Tycker att du ska kika på hegel cdn som jonas pratade om. Riktigt bra. ^_^


Lovar att checka den. Tack för ditt medhåll, skönt med folk som tycker likvärdigt.

#17

Postad 03 augusti 2009 - 19:56

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Tycker också du börjar i helt fel ände. Om man gillar musik och hifi så satsa på förstärkare först av allt, sen högtalare sen en cd-spelare. För 25 000kr får du riktigt bra grejer. Varför inte köpa en cd för 10 000 och en förstärkare för 15 000???? Då får du ju två saker som är riktigt bra och kommer göra stor skillnad. Jag personligen har svårt att tro att en cd-spelare för 25 000kr är grymt mycket bättre än en för 10 000kr. Kolla andra forumtrådar medmera så upptäcker du att det finns måååånga dyra cd-spelare med mycket "skit" i som även billiga dvd-spelare har.

Jag vill inte alls vara dryg, utan kanske få dig att se helheten. Dyrast är inte bäst och att man kan få så mycket mer välljud för 25 000kr än bara en (1) cd-spelare.

#18

Postad 03 augusti 2009 - 20:03

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Tycker helt klart du ska köpen ny cd-spelare som har balanserdade utgångar då kostar dom oftast lite mer men det blir stor skillnad i ljudet ett djäkla lyft skulle jag vilka säga sen skaffar du en stärkare som har balanserade in gångar sen är det bara att spela och mysa,
/Mats

#19

Postad 03 augusti 2009 - 20:08

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Förstår inte varför vissa skriver att han inte ska köpa ny CD ?
Freddyking har nu bestämt sig för detta,då är det bättre vi kommer med olika tips och förslag på spelare.
Visst kan han köpa en förstärkare för 15.000, men han kanske vill ha en för 30.000 kr

#20

Postad 03 augusti 2009 - 20:56

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Tycker också du börjar i helt fel ände. Om man gillar musik och hifi så satsa på förstärkare först av allt, sen högtalare sen en cd-spelare. För 25 000kr får du riktigt bra grejer. Varför inte köpa en cd för 10 000 och en förstärkare för 15 000???? Då får du ju två saker som är riktigt bra och kommer göra stor skillnad. Jag personligen har svårt att tro att en cd-spelare för 25 000kr är grymt mycket bättre än en för 10 000kr. Kolla andra forumtrådar medmera så upptäcker du att det finns måååånga dyra cd-spelare med mycket "skit" i som även billiga dvd-spelare har.

Jag vill inte alls vara dryg, utan kanske få dig att se helheten. Dyrast är inte bäst och att man kan få så mycket mer välljud för 25 000kr än bara en (1) cd-spelare.


Jag har aldrig påstått att en cd-spelare "måste" kosta 25000 kronor. Men, gränsen jag lägger är vid den siffran. Hittar jag en riktigt snygg och bra cd-spelare under 5000 så tar jag hellre den. Allt beror på folks erfarenheter av en sådan spelare är och om den tilltalar mig estetiskt också.

Tycker helt klart du ska köpen ny cd-spelare som har balanserdade utgångar då kostar dom oftast lite mer men det blir stor skillnad i ljudet ett djäkla lyft skulle jag vilka säga sen skaffar du en stärkare som har balanserade in gångar sen är det bara att spela och mysa,
/Mats


Tackar för ditt tips. Man lär sig mycket angående audioteknik och lyssningsmöjligheter genom att få tips från folk som sitter eller har suttit i samma sits.

Blev tipsad om att skicka dig ett PM tidigare, för vad jag förstod så hade du visst en Primare-spelare. Vad är dina erfarenheter av det märket?

Förstår inte varför vissa skriver att han inte ska köpa ny CD ?
Freddyking har nu bestämt sig för detta,då är det bättre vi kommer med olika tips och förslag på spelare.
Visst kan han köpa en förstärkare för 15.000, men han kanske vill ha en för 30.000 kr


Tackar för det. Jag är just nu endast ute efter en riktigt bra och tilltalande cd-spelare eftersom jag har ett stort intresse av cd-skivor och även lp-skivor. Så efterhand så kommer jag att byta ut stereodelar till bättre diton, men jag vill först och främst ha en cd-spelare.

#21

Postad 03 augusti 2009 - 20:56

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
Ska man tipsa om vad man själv tycker är snyggt eller vad man gissar att du tycker? För vi har uppenbarligen inte samma uppfattning om vad som är snyggt. Sen, hur tänkte du när du inte har råd med cd+förstärkare för sammanlagt 25000, och då få högtalare på köpet, men du har råd med bara cd för 25000?

Redigerat av JetJaguarr, 03 augusti 2009 - 21:01.


#22

Postad 03 augusti 2009 - 21:06

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
[quote name='FreddyKing' date='Aug 3 2009, 17:15 ' post='2517886']
Det var ett jättebra erbjudande, dock så har jag tyvärr inte kapitalet till det. Men jag tackar dock ödmjukast.


Du skriver ju i första inlägget att du vill ha tips upp till 25000 kr och detta paket kostar ju 25000 kr ..

#23

Postad 03 augusti 2009 - 21:08

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Ska man tipsa om vad man själv tycker är snyggt eller vad man gissar att du tycker? För vi har uppenbarligen inte samma uppfattning om vad som är snyggt. Sen, hur tänkte du när du inte har råd med cd+förstärkare för sammanlagt 25000, och då få högtalare på köpet, men du har råd med bara cd för 25000?

Det du själv tycker om vill jag ha tips på, ett tips är mycket värt eftersom det finns många här som har smak för både visuellt och hörbart.

Jag är inte intresserad av att byta allt i min anläggning. Förstå min princip. Sen har jag inte råd, utan jag sparar ihop till det jag vill ha, och köper det sen. Hade jag velat ha cd+förstärkare+högtalare för den pengen, så hade jag sparat till det istället. Men nu har jag bra svensktillverkade högtalare som jag är jättenöjd med, samt en mycket bra enkel receiver från Proson som jag är nöjd med.

Kan vi hålla oss till ämnet cd-spelare nu så vore jag tacksam. Så svårt kan det väl inte vara?

#24

Postad 03 augusti 2009 - 21:16

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Du skriver ju i första inlägget att du vill ha tips upp till 25000 kr och detta paket kostar ju 25000 kr ..


Ja, och som jag har sagt så är jag inte intresserad av att köpa mer än en cd-spelare.

#25

Postad 03 augusti 2009 - 21:31

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Kan väl bara rekommendera en CD-spelare. En äldre Sony CDP-XB930. Om den är vacker kan inte jag svara på, men det spelar musik helt underbart. Bästa cd-spelaren jag har ägt och hört. Välbyggd med en riktigt stabil mekanik samt en stabiliseringspuck som man lägger på cd-skivan. Lite vinyl känsla. Cd-text, bra med utgångar samt ett filter i tre steg för olika ljudkurvor. Enligt mig ett kanonköp om man vill köpa begagnat.

#26

Postad 03 augusti 2009 - 21:35

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Och jag kan tipsa om Marantz cd-6002 för en 3500 kr .
Kanon spelare själv tycker jag den är snygg med .
Då behöver du inte spara så länge heller ..

#27

Postad 03 augusti 2009 - 21:40

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Hej FreddyKing!

Spelare jag skulle lyssna på:

Primare CD31 - har en själv
Yamaha CD-S2000 - ser frän ut, fått bra omdömen vad jag kan se
Nån av hegels två maskiner - hegel verkar vara ett intressant märke just nu


Fast jag hade lagt pengarna på en vinylspelare. Har själv en Clearaudio Performance för 24 000 (tror jag den kostar idag), och jag föredrar den framför CD. Låter underbart.

Redigerat av Unregistered1593, 03 augusti 2009 - 21:46.


#28

Postad 03 augusti 2009 - 21:43

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Kan väl bara rekommendera en CD-spelare. En äldre Sony CDP-XB930. Om den är vacker kan inte jag svara på, men det spelar musik helt underbart. Bästa cd-spelaren jag har ägt och hört. Välbyggd med en riktigt stabil mekanik samt en stabiliseringspuck som man lägger på cd-skivan. Lite vinyl känsla. Cd-text, bra med utgångar samt ett filter i tre steg för olika ljudkurvor. Enligt mig ett kanonköp om man vill köpa begagnat.


Har kollat på den, och den är inte ful på något vis, men den är inte riktigt vad jag söker efter. Det låter som om den är en kanon spelare för att vara så pass gammal.

Och jag kan tipsa om Marantz cd-6002 för en 3500 kr .
Kanon spelare själv tycker jag den är snygg med .
Då behöver du inte spara så länge heller ..


Tackar för ditt tips. Märket har jag haft tidigare och dom gör bra elektronik, dock så var inte cd-spelaren nåt för mig.

#29

Postad 03 augusti 2009 - 21:43

UnBeliever
  • UnBeliever
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Är begagnat ett alternativ?

Isåfall tycker jag att du ska kika på Audionet ARTv2, den bästa cdspelaren jag har haft hemma alla kategorier.
Brukar gå att få tag på för allt mellan 10-15k, nypris närmare 40k.

Om utseendet på själva spelaren är väldigt avgörande så kan du ju välja en snygg billigare spelare och komplettera med en riktigt bra dac, exvis Benchmark Dac1.

/Ola

#30

Postad 03 augusti 2009 - 21:46

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Hej FreddyKing!

Spelare jag skulle lyssna på:

Primare CD31 - har en själv
Yamaha CD-S2000 - ser frän ut, fått bra omdömen vad jag kan se
Nån av hegels två maskiner - hegel verkar vara ett intressant märke just nu


Jag tyckte att Yamahan var grymt stilren faktiskt, finns/fanns den att köpa i mer än silver? Nån som vet?

Primaren är läcker, den är enkel men ack så fin.

#31

Postad 03 augusti 2009 - 21:50

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Är begagnat ett alternativ?

Isåfall tycker jag att du ska kika på Audionet ARTv2, den bästa cdspelaren jag har haft hemma alla kategorier.
Brukar gå att få tag på för allt mellan 10-15k, nypris närmare 40k.

Om utseendet på själva spelaren är väldigt avgörande så kan du ju välja en snygg billigare spelare och komplettera med en riktigt bra dac, exvis Benchmark Dac1.

/Ola

Jag kan mycket väl tänka mig nåt begagnat eftersom det finns några år gamla elektronikprylar som är riktigt fina också. Huvudsaken är att det är helt felfria saker.

AudioNet ARTv2 var brutalt snygg i svart utförande. Jisses alltså. Så enkel i utförandet, men intensiv karaktär. Mycket matnyttigt.

#32

Postad 03 augusti 2009 - 21:53

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Jag tyckte att Yamahan var grymt stilren faktiskt, finns/fanns den att köpa i mer än silver? Nån som vet?

Primaren är läcker, den är enkel men ack så fin.


Finns i svart/mörkt trä också. Se yamahas hemsida

Redigerat av Unregistered1593, 03 augusti 2009 - 21:54.


#33

Postad 03 augusti 2009 - 21:54

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Jag tyckte att Yamahan var grymt stilren faktiskt, finns/fanns den att köpa i mer än silver? Nån som vet?

Primaren är läcker, den är enkel men ack så fin.


Finns matchande förstärkare till den med ..

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 03 augusti 2009 - 21:54.


#34

Postad 03 augusti 2009 - 21:55

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Fast jag hade lagt pengarna på en vinylspelare. Har själv en Clearaudio Performance för 24 000 (tror jag den kostar idag), och jag föredrar den framför CD. Låter underbart.

Har en gammal ful vinylspelare just nu av märket JVC, men den ska bytas ut nån gång nästa år. Det var ju verkligen en skitsnygg vinylspelare. Tackar även för det tipset.

Skulle aldrig vilja välja mellan cd och vinyl eftersom jag älskar båda formaten.

#35

Postad 03 augusti 2009 - 22:00

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Finns i svart/mörkt trä också. Se yamahas hemsida


Den svarta kollade jag på nyss på deras hemsida, och den är riktigt fin. Den ska kollas upp i butik tror jag bestämt.

#36

Postad 04 augusti 2009 - 15:40

JayAreSeven
  • JayAreSeven
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Jag tyckte att Yamahan var grymt stilren faktiskt, finns/fanns den att köpa i mer än silver? Nån som vet?

Primaren är läcker, den är enkel men ack så fin.


Angående Yamahan och om du gillar utseendet på den så gör Yamaha en modell som heter CD-S700 i samma serie som jag tror du skulle gilla! Priset är mycket bättre (från 4.500:-) och den skulle passa ganska bra med dina prylar. Dessutom kan den spela upp mp3 och wma från skiva eller genom en usb port på framsidan vilket är smidigt.
Att lägga 16.000:- på A-S 2000 modellen är onödigt då den inte kan spela ut utan kring utrustning för kanske 30-40 tusen. Om du senare vill uppgradera finns även en försärkare A-S 700 som fått mycket fina recensioner och som kostar från 5.900:-. Alla förstärkare och cd spelare i serien som består av tre försärkare och tre cd spelare ser likadana ut förutom att träsidorna saknas på den enklare 700 serien. Kom just på att 1000 och 2000 seriens cd spelare är sacd spelare också om du nu är intresserad av det. Alla modeller finns i silver och svart.

#37

Postad 04 augusti 2009 - 16:07

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Angående Yamahan och om du gillar utseendet på den så gör Yamaha en modell som heter CD-S700 i samma serie som jag tror du skulle gilla! Priset är mycket bättre (från 4.500:-) och den skulle passa ganska bra med dina prylar. Dessutom kan den spela upp mp3 och wma från skiva eller genom en usb port på framsidan vilket är smidigt.
Att lägga 16.000:- på A-S 2000 modellen är onödigt då den inte kan spela ut utan kring utrustning för kanske 30-40 tusen. Om du senare vill uppgradera finns även en försärkare A-S 700 som fått mycket fina recensioner och som kostar från 5.900:-. Alla förstärkare och cd spelare i serien som består av tre försärkare och tre cd spelare ser likadana ut förutom att träsidorna saknas på den enklare 700 serien. Kom just på att 1000 och 2000 seriens cd spelare är sacd spelare också om du nu är intresserad av det. Alla modeller finns i silver och svart.


Tackar för tipsen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.