Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 december 2012 - 21:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Rätt så många som gått över till att spela på PCn igen. Den behövde verkligen en lång konsollgeneration för att hämta sig med tanke på att PC-gaming var näst intill dött för ett par år sedan.

Har kanske inte så mycket med konsolerna att göra som att grejer som sociala spel, steam, digital försäljning och mikrotransaktioner vuxit sig starka på det senaste. Inte för att jag tror att PC-gaming någonsin varit särskilt illa ute.

Som det är nu har jag mer och mer gått över till att spela spelen på dator istället.

Det funkar ju om man har en bra dator och spelen är bra portade, t.ex. Far Cry 3. Men det är så mycket bra som kommer 2013 som inte kommer till PC så konsolerna är ändå ett måste ända in i slutet, iaf för mig.

Colonial Marines måste jag köra på Wii U enbart för sensorfunktionen =P

#52

Postad 28 december 2012 - 08:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Snackisar från Kina:

-X720 will use HD8XXX
-GPU has a yield problem
-Console will only have one bigass APU
-Console will use 285W of power, most likely thats a number for power supply/ac adapter [it will surely be capped at 60-70% to provide better thermals and reliability, so 170-180W is most likely we will ever see from it].
-Both X720 and PS4 will be powerful
-confirmation of 8850/8870 architecture in X720


Får gärna vara sant, 8850/8870 vore hårdrock. :)

+

Durango APU will be 384bit

+

8 core Jaguar CPU

+

don't need to care Wii U(performance)

:D

Redigerat av pacman, 28 december 2012 - 13:44.


#53

Postad 28 december 2012 - 13:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Both X720 and PS4 will be powerful

No shit.

#54

Postad 28 december 2012 - 13:51

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Snackisar från Kina:



Får gärna vara sant, 8850/8870 vore hårdrock. :)

+

+

+

:D

Ungefär hur seriöst kan man ta dessa rykten?

#55

Postad 28 december 2012 - 13:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Kommer från folk som säger sig vara "AMD Kina" och går rätt väl i linje med tidigare rykten så det finns nog nån sanning i det iaf...

Rapporterna om problem med yield rimmar rätt väl med "big ass apu", vad kan det va 4-5 miljarder transistorer? Jesus...

384 bit minnesbuss är intressant. En 2GB GDDR5 bank och 2-4 GB DDR3?

Överlag verkar de inte snåla iaf...

Redigerat av pacman, 28 december 2012 - 13:58.


#56

Postad 28 december 2012 - 17:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har ryktats om ett mycket högt pris på den dvs runt 6000 eller så fast om man betalar för 3-4 år guld abb så kommer man få den subventionerad. Ska bli intressant nästa år.

#57

Postad 28 december 2012 - 17:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1
Hoppas den kostar en del. Spelar ingen roll, bara den är kraftig.

#58

Postad 28 december 2012 - 17:34

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Jag betalar hellre 6000kr för en kraftfullare konsol än antagligen 4500-5000 för än märkbart sämre. Förhoppningsvist är det lite bättre kvalité denna gång än vid förra lanseringen. Skulle gärna se någon form av abonnemang som radiozo talar om.

#59

Postad 28 december 2012 - 18:13

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Skulle inte MS köra på Nvidia ??
Jag betalar gärna 6-7000kr om det är en riktigt bra konsol som håller länge.

#60

Postad 28 december 2012 - 18:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Dashboarden är riktigt äcklig ja.


Dashboarden kan mycket väl få ett ansiktslyft och kommer troligen baseras på Windows 8 layouten.

#61

Postad 28 december 2012 - 18:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Skulle inte MS köra på Nvidia ??
Jag betalar gärna 6-7000kr om det är en riktigt bra konsol som håller länge.


Nej AMD. Nvidia drar antagligen för mycket ström.

Dashboarden kan mycket väl få ett ansiktslyft och kommer troligen baseras på Windows 8 layouten.


Det får man hoppas. Hoppas man kan gömma alla äckliga features man inte vill se. Det är nästan svårt att hitta sina spel på 360 som det är just nu. I värst fall får man väl köra den gamla klassikern att starta spelet automatiskt när man startar konsollen så man slipper se det eländiga gränssnittet :)

#62

Postad 28 december 2012 - 18:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag betalar hellre 6000kr för en kraftfullare konsol än antagligen 4500-5000 för än märkbart sämre. Förhoppningsvist är det lite bättre kvalité denna gång än vid förra lanseringen. Skulle gärna se någon form av abonnemang som radiozo talar om.


Låt säga man signar upp sig på guld abb på 3 år och får konsollen för 4500 så kan jag eventuellt vara intresserad. 6000 bara för konsollen känns lite väl dyrt.

#63

Postad 28 december 2012 - 19:04

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Dashboarden kan mycket väl få ett ansiktslyft och kommer troligen baseras på Windows 8 layouten.


Det gör den redan, ms har helt kört fast i sin tankevurpa med modern ui.

#64

Postad 28 december 2012 - 19:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

6000 bara för konsollen känns lite väl dyrt.

Beror på hur grafiken ser ut ;) . Sen tror jag inte den kommer kosta det men man kan ju alltid hoppas.

#65

Postad 28 december 2012 - 19:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Min gräns går vid 4000 för en konsoll. Ska väldigt mycket till om jag ska betala mer än så. Ska jag betala mer än 4000 så får de slänga med lite lull-lull också. MS har inga exklusiva titlar som är speciellt intressanta heller såvitt jag vet.

#66

Postad 28 december 2012 - 19:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 2
Maskinen får gärna kosta 6000:- dag ett. Jag lär ändå inte stå först i kön utan spela klart mina xbox 360/PS3 spel först innan jag funderar på en ny maskin. Att vänta ett år efter release så det hunnit kommit lite titlar och priset sjunkit låter som en bra idé.

#67

Postad 28 december 2012 - 20:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Maskinen får gärna kosta 6000:- dag ett. Jag lär ändå inte stå först i kön utan spela klart mina xbox 360/PS3 spel först innan jag funderar på en ny maskin. Att vänta ett år efter release så det hunnit kommit lite titlar och priset sjunkit låter som en bra idé.


Jepp. Det kommer nog jag göra. Hinner inte med att spela det jag redan har. Har spel hemma för 5 år framåt eller så.

#68

Postad 28 december 2012 - 20:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Orkar ni hålla er från nextgen i ett år så är det beundransvärt, men vi får se vad ni säger när ni sett lite spel :)

#69

Postad 28 december 2012 - 20:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Orkar ni hålla er från nextgen i ett år så är det beundransvärt, men vi får se vad ni säger när ni sett lite spel :)


Antagligen säger jag: "Jaha det där såg jag på min PC för några år sedan" ;)

Det är bara exklusiva titlar som lockar mig till konsollköp. Microsoft har ingenting känns det som. Jag kan inte komma på ett enda spel från Microsoft där jag känner att det här måste jag ha.
Får se om de uppfinner ngt nytt till nästa konsoll.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 december 2012 - 20:42.


#70

Postad 28 december 2012 - 21:21

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Antagligen säger jag: "Jaha det där såg jag på min PC för några år sedan" ;)

Det är bara exklusiva titlar som lockar mig till konsollköp. Microsoft har ingenting känns det som. Jag kan inte komma på ett enda spel från Microsoft där jag känner att det här måste jag ha.
Får se om de uppfinner ngt nytt till nästa konsoll.


Ett nytt Halo lockar alltid mig iaf, och gärna ett nytt riktigt Forza också :D
Wii U avvaktar jag med ännu, första NIntendo konsolen jag inte köpt på releasen typ.

#71

Postad 28 december 2012 - 21:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
Jag köpte Halo 4 och tröttnade efter 3 timmar och har inte spelat det igen. Same shit som de andra Halo. Har inga större förväntningar på nästa spel i den serien. Linjära fps är grymt tråkiga tycker jag. Far Cry 3 är nog det enda FPS jag tycker är riktigt bra senaste åren.

Ett nytt forza kanske kan locka mig :)

#72

Postad 28 december 2012 - 23:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Antagligen säger jag: "Jaha det där såg jag på min PC för några år sedan" ;)

PC är kraftfullare än konsolerna, har så varit hur länge som helst. Men det utnyttjas inte. De grafiktunga spelen som släpps är nästan uteslutande upptouchade (om man har tur) portar från konsolerna. Det är Crysis som stått ut grafiskt och inte mycket mer på PC under hela konsolgenerationen. Crysis är fortfarande rent tekniskt snyggast, vilket borde säga dig någonting om hur mycket den grafiska utvecklingen stannat av när den egentligen inte borde det. Det är inte ens någon poäng att släppa något nytt som inte förbättrar det, då kan de lika gärna strunta i det. Tråkigt för Epic som utvecklar Unreal Engine 4 och alla andra som jobbar på sina nextgenmotorer som inte får någon nytta av dem.

Det som kommer att hända när nästa Xbox släpps är att utvecklarna kommer att få en bra mycket högre lägstanivå att utveckla för. Således kommer grafiken att bli snyggare, även på PC. Vilket innebär att du antingen får köpa en ny PC eller en ny konsol om du vill hänga med i den nya generationen. Ser man till förra generationen så var 360 en jäkligt kraftfull dator när den kom ut på marknaden, Xenos var unikt. Att köpa en likvärdig PC kostade bra mycket mer än att köpa 360:n om det ens gick förrän ett halvår/år senare. Titlar som Ghost Recon, Gears of War och Kameo var inte att leka med. Skulle något liknande hända nu kommer skillnaden att vara markant.

Du pratar om exklusiva titlar, men alla titlar kommer ju att vara "exklusiva" om du nu inte uppdaterar PCn för lika mycket som du kan köpa både 720 och PS4 för. Totalt onödigt.

Inte ens Star Wars 1313 eller Watchdogs såg du på din PC för ett par år sedan och det är väl launchday-spel, betaprojekt eller upphottade portar om något.

Om någon av MS eller Sony skulle välja att inte köra på grafiktunga konsoler så serverar de generationssegern till den andre på ett silverfat OCH de får slåss med Wii U som har ett års försprång eller mer. Varför de nu skulle göra det, de har aldrig gjort det hittills och Sony gjorde det inte med Vita.

Du kan alltså inte både äta kakan och ha kvar den. Det kommer inte att vara så enkelt att grafiken är samma skit som för ett par år sedan så att du lätt kan skippa konsolerna utan något som helst sug. I så fall gör jag också det, det vore helt meningslöst att köpa. Men det kommer inte att hända. Det händer saker på 8 år.

#73

Postad 29 december 2012 - 00:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har redan en bra PC så jag behöver inte uppgradera den mer. Möjligtvis ett bättre grafikkort men det är inga 6000 jag behöver lägga på det. Hälften borde räcka länge.
Men ja jag kommer köpa de nya konsollerna när de släpper ngt jag vill ha. Microsoft har inte en enda exklusiv IP som intresserar mig ngt speciellt förutom kanske ett nytt forza om min ratt till 360 fungerar även på deras nya konsoll.
Sony är då mer intressant får jag nog säga. De verkar satsa lite mer på utvecklingen än Microsoft.
Microsoft har dödat både Rare och Lionhead senaste åren.

#74

Postad 30 december 2012 - 12:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Orkar ni hålla er från nextgen i ett år så är det beundransvärt, men vi får se vad ni säger när ni sett lite spel :)

Erfarenheten säger att det finns ett par titlar som kanske är attraktiva. Men väntar man ett år så börjar det komma fler och fler riktigt bra titlar. Jag kunde vänta med Xbox 360 så då skall jag nog kunna vänta med nästa maskin också.

#75

Postad 30 december 2012 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jo jag kunde också vänta med 360 (köpte något år efter launch) men då hade det gått 4 istället för 8 år sedan föregående Xbox, jag är mer sugen nu ;)

#76

Postad 30 december 2012 - 15:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Vet inte om jag är direkt sugen. Mitt problem jag har med konsoll-spel kommer inte att avhjälpas med en ny konsoll-generation utan snarare lär det förvärras. Dyrare spel, Live-medlemskap, DLC som krävs för att förbättra huvudspelet, DLC som bara är skräp och så vidare.

Men lär ändå handla första dagen. Ny elektronik luktar gott. ;)

#77

Postad 01 januari 2013 - 10:25

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Har kanske inte så mycket med konsolerna att göra som att grejer som sociala spel, steam, digital försäljning och mikrotransaktioner vuxit sig starka på det senaste. Inte för att jag tror att PC-gaming någonsin varit särskilt illa ute.


Det funkar ju om man har en bra dator och spelen är bra portade, t.ex. Far Cry 3. Men det är så mycket bra som kommer 2013 som inte kommer till PC så konsolerna är ändå ett måste ända in i slutet, iaf för mig.

Colonial Marines måste jag köra på Wii U enbart för sensorfunktionen =P

Själv tror jag att ett problem är att allt fler har skaffat nya fina platt-tv och upptäckt att det inbyggda lagget i dessa gör det näst intill omöjligt att spela precisionsspel på en sån, varför folk börjar tröttna på konsoller och gått tillbaka till PC.

#78

Postad 01 januari 2013 - 11:56

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Lagget har jag nog aldrig märkt av. Kör med "spelläge" på min led-tv. Det kanske hjälper?
Haft xbox360 en fyra fem år nu.

#79

Postad 01 januari 2013 - 16:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Själv tror jag att ett problem är att allt fler har skaffat nya fina platt-tv och upptäckt att det inbyggda lagget i dessa gör det näst intill omöjligt att spela precisionsspel på en sån, varför folk börjar tröttna på konsoller och gått tillbaka till PC.

Det känns ju rätt tveksamt att den typen av spelare som stör sig på lagg i precisionsspel inte skaffade en platt-TV för länge sedan. Jag skaffade min för 6-7 år sedan och jag var då hyfsat sent ute. Och varför inte bara köra dessa precisionsspel på PC från första början?

Det är dessutom väldigt få personer som ens märker av det fenomen du beskriver, plus att det kanske är högst några promille av alla spel som släpps på konsoler som kan klassas som "precisionsspel" (antar att du menar tävlingsbaserade spel som CoD?).

#80

Postad 01 januari 2013 - 21:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Dessutom drar fler och fler in sin PC i vardagsrummet. Även Steam har hakat på den trenden med Big Picture mode.
Den trenden hade inte varit långvarig om det varit ett problem att spela på TVn.

#81

Postad 01 januari 2013 - 23:13

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag ska handla en Xbox om ca två månader, men jag blir inte klok på alla olika modeller.
Finns ju hur många som helst. Vill ha den som är bäst!? För jag vill kunna köra både ps3 och Xbox i bion.
Sen får man helt enkelt köpa de nya konsollerna när dom väl kommer. Det går ju aldrig att vänta ut elektronik kommer ju nytt hela tiden, eller på gång hela tiden. Låt grejerna komma är man inte i behov av den nya konsolen vänta någon månad sen är det bara att köpa en och se glad ut.
Jag hoppas på bra grafik i full eller ultra HD... Så man kan spela i 150".

#82

Postad 02 januari 2013 - 00:30

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0

Jag ska handla en Xbox om ca två månader, men jag blir inte klok på alla olika modeller.
Finns ju hur många som helst. Vill ha den som är bäst!? För jag vill kunna köra både ps3 och Xbox i bion.
Sen får man helt enkelt köpa de nya konsollerna när dom väl kommer. Det går ju aldrig att vänta ut elektronik kommer ju nytt hela tiden, eller på gång hela tiden. Låt grejerna komma är man inte i behov av den nya konsolen vänta någon månad sen är det bara att köpa en och se glad ut.
Jag hoppas på bra grafik i full eller ultra HD... Så man kan spela i 150".


Det finns egentligen bara en modell för närvarande (Xbox 360 Slim). Det som skiljer olika versioner åt är storleken på hårddisken, om den är med eller utan kinect, vilka spel som följer med, etc. Själva maskinen är dock densamma.

#83

Postad 02 januari 2013 - 07:43

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Hoppas att man på MS tar steget mot mediacenter ytterligare framåt med den nya xboxen så att vi äntligen kan slänga ut vårat windows media center och enbart köra xboxen i vardagsummet. Det saknas idag en liten viktig del, nämligen TV, som media center är så underbart bra på! Kan man dessutom göra IR-ögat användbart och lägga tillbaka stop-knappen på mediafjärren så är jag jättenöjd!

Sen några bra spel hade inte skadat.

/S

#84

Postad 02 januari 2013 - 14:52

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Klippt från Aftonbladet:

PS4
Nintento släppte sign Wii U i år. De två andra stora spelkonsolerna Playstation och Xbox är båda mer än mogna för uppgraderingar. PS4 med kodnamnet "Orbis" ska klara 3d-spel i 1080p. Kommer troligen först till hösten.

Xbox 720
Microsoft är på gång med en ny Xbox. De allt häftigare spelupplevelserna i mobiltelefoner och surfplattor gör livet surt för spelkonsolerna. Mycket talar för att Xbox 720 inte bara blir vassare än tidigare modeller utan också mycket billigare. Men frågan är om den kommer ut före sommaren.

http://www.aftonblad...icle15810825.ab

Redigerat av MrAssov, 02 januari 2013 - 14:53.


#85

Postad 02 januari 2013 - 15:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
För att vara "prylexpert" så var han överraskande värdelös...

#86

Postad 02 januari 2013 - 15:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

För att vara "prylexpert" så var han överraskande värdelös...

Överraskande? Är inte det lite att ta i?

#87

Postad 02 januari 2013 - 15:29

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Klippt från Aftonbladet:

PS4
Nintento släppte sign Wii U i år. De två andra stora spelkonsolerna Playstation och Xbox är båda mer än mogna för uppgraderingar. PS4 med kodnamnet "Orbis" ska klara 3d-spel i 1080p. Kommer troligen först till hösten.

Xbox 720
Microsoft är på gång med en ny Xbox. De allt häftigare spelupplevelserna i mobiltelefoner och surfplattor gör livet surt för spelkonsolerna. Mycket talar för att Xbox 720 inte bara blir vassare än tidigare modeller utan också mycket billigare. Men frågan är om den kommer ut före sommaren.

http://www.aftonblad...icle15810825.ab

Jag skulle rekommendera dig att sluta läsa aftonbladet omgående :)

#88

Postad 02 januari 2013 - 15:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Överraskande? Är inte det lite att ta i?

Sorry mig bad. Skrev fel. "Väntat" var ordet.

#89

Postad 02 januari 2013 - 15:45

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

För att vara "prylexpert" så var han överraskande värdelös...

Han är ju prylexpert!

Postad bild

#90

Postad 02 januari 2013 - 15:45

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 1
Inte dåligt om microsoft släpper en helt ny konsol som är vassare än den tidigare :D

#91

Postad 02 januari 2013 - 16:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1
Frågan är dock om den kommer innan sommaren.

#92

Postad 02 januari 2013 - 16:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Verkar ju onekligen som att den är färdig för produktion, hur lång tid tror ni det tar då innan den når marknaden ?
Jag tippar på minst 3-6 månader, tror MS helt klart känner pressen från Wii U. Det har väl även ryktats om att den funnits ute i Beta version ett tag, så release innan sommaren är nog inte omöjlig, kanske rent av i vår.

#93

Postad 02 januari 2013 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag var ironisk alltså.

#94

Postad 02 januari 2013 - 23:36

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Frågan är dock om den kommer innan sommaren.

Det kanske inte gör så mycket om man får vänta en vecka extra när mycket tyder på att den kommer bli mycket billigare än dagens konsol.

#95

Postad 02 januari 2013 - 23:43

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Microsoft har satt upp en nedräkningsklocka till E3, detta verkar ha lett till spekulationer att nästa xbox kommer visas och släppas under E3 (liknande som när xbox slim kom ut).

#96

Postad 03 januari 2013 - 01:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Att de ska visa nya Xboxen på årets E3 var 'känt' sen innan förra E3.

#97

Postad 03 januari 2013 - 07:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

så release innan sommaren är nog inte omöjlig, kanske rent av i vår.

Frågan är dock vilken årstid som kommer innan sommaren. ;)

Känns överlag 99%-igt att det är sept-nov som gäller, med nov som lågoddsare.
PS4 däremot, nuvarande "buzz" tycker jag låter som 50/50 mellan 2013 och 2014. Innan sommaren 2014 kanske helst då... :)

Det kanske inte gör så mycket om man får vänta en vecka extra när mycket tyder på att den kommer bli mycket billigare än dagens konsol.

Vad tyder på att "Xbox720" (och inte en ev. "XboxTV") kommer bli mycket billigare än dagens konsol? Prylexperter på Aftonbladet? :)

Redigerat av pacman, 03 januari 2013 - 07:42.


#98

Postad 03 januari 2013 - 09:07

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Helt fritt från fakta kommer jag med en spontan gissning :P

E3= Meddelande att den nya xboxen kommer i november för US och jul för EU. Dom introducerar också xbox-tv som börjar säljas på rot

:)

#99

Postad 03 januari 2013 - 09:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tror du inte på samtidig launch?

Hade varit lite prestige för Microsoft att visa att den här gången lyckas de samtidigt som de kanske lärde sig något från förra gången....

#100

Postad 03 januari 2013 - 10:35

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Frågan är hur nästa Xbox kan bli "mycket billigare" när man kan köpa nuvarande för 990 kr (låt vara att det är den enklaste varianten)?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.