Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa stället att köpa film på

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 januari 2022 - 19:04

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Hej var beställer ni era filmer någon stans jag har tills nu handlat på cdon men de får vara slut på de. Obefintlig Kundservice och alltid väldigt dåliga på att leverera.
Så då undrar jag var ni beställer era filmer någon stans.

//Martin

#2

Postad 18 januari 2022 - 19:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Ginza hade gott rykte en gång i tiden. Aldrig haft problem med cdon men det var ett tag sedan. Köpte via zavvi senast men deg blev ju en saftig straffavgift och lång leveranstid. I te hämtat ut ännu inne på tredje veckan.

#3

Postad 18 januari 2022 - 19:57

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Beställde från Ginza igår. Nu när Discshop inte finns längre är det svårare, CDON har jag aldrig riktigt gillat.



#4

Postad 18 januari 2022 - 22:21

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Det är för mig fortfarande ofattbart hur man bokstavligen kunde lägga ned Discshop över en natt. Där fanns i stort sett hela de senaste 20 årens svenska filmutgivning samlad (och även tusentals importutgåvor), man hade järnkoll på nya och kommande utgåvor, personlig filmsamling och önskelista.

 

Följden blev tyvärr att jag handlar mindre film nu. Men förutom ovan nämnda så har jag handlat en del av Kvarnvideo.



#5

Postad 18 januari 2022 - 22:22

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 493 inlägg
  • 0

Köpte mycket på Ginza tidigare, men tycker 39 kr frakt suger. CDOn funkar bra för det mesta, men köper även äldre saker på Tradera. Kör ibland Amazon, både co.uk, .de och .se.

Men jag saknar Discshop.



#6

Postad 03 februari 2022 - 19:30

samsara
  • samsara
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Knappade in en beställning hos Ginza men när jag gick till kassan och valde betala via Klarna faktura fick jag upp att jag skulle godkänna orden med mitt bank ide. Valde då att radera min order.

Annars kan man gå på en av Sveriges största biografkedjor som Fornstam biografer som driver kedjan Svenska bio och den delen av Sf biografernas landsortsbiografer. Med tanke att det efter Diskschop inte finns någon bra distributör av DVD filmer borde det kanske vara något för Svenska bio att sälja filmer som gått på biograferna och som folk kanske skulle vilja se en gång till eller se filmer man missat på biografer. Gärna ett lager med 100% av alla filmer som finns på den svenska marknaden. Kanske skulle det räcka med ett bolag som hade hela sortimentet.

Om Svenska bio dessutom fick ett register över DVD film entusiaster kanske man kunde skicka ut mer reklam om biograffilmer och få mer folk till biografer

Skulle helt klart välja filmer från Fornstam bio om man hade samma söksystem som Diskschop och kunde välja betalningsalternativet Klarna.

Har för mid att det var Akademibokhandeln i Morgongåva som drev Diskshop men ville koncentrera sig på böcker. Kanske kunde Fornstam bio ta över deras data system eftersom CD on bara tog över filmerna och säljer sina produkter som från ett överskottslager. 

Så skicka ett mail till Svenska bio och direktören Fornstam och tjata så kanske han ger med sig och vill tjäna ännu mer pengar.

Har skickat ett mail till Svenska bio och direktören Fornstam men fick inget svar.

Kanske fler som borde föreslå ett nytt Diskschop som är så bra att man kan slopa småhandlare och ta alla nöjdakunder.

Bara att skicka ett mail till Svenska bio så får vi kanske igenom vår vilja om ett storbolag med billigare filmer och fulla sortimentet och en bra marknadsföring så man inte missar alla bra filmer!

PS vill inte köpa något från Amazon med tanke på deras inställning till deras personal. 



#7

Postad 03 februari 2022 - 19:35

k-i
  • k-i
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 2

Knappade in en beställning hos Ginza men när jag gick till kassan och valde betala via Klarna faktura fick jag upp att jag skulle godkänna orden med mitt bank ide. Valde då att radera min order.

 

Det är väl sjukt bra att Klarna kräver BankID-verifiering så det blir mycket svårare att utsätta dig för bedrägeri?



#8

Postad 03 februari 2022 - 21:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Knappade in en beställning hos Ginza men när jag gick till kassan och valde betala via Klarna faktura fick jag upp att jag skulle godkänna orden med mitt bank ide. Valde då att radera min order.
Annars kan man gå på en av Sveriges största biografkedjor som Fornstam biografer som driver kedjan Svenska bio och den delen av Sf biografernas landsortsbiografer. Med tanke att det efter Diskschop inte finns någon bra distributör av DVD filmer borde det kanske vara något för Svenska bio att sälja filmer som gått på biograferna och som folk kanske skulle vilja se en gång till eller se filmer man missat på biografer. Gärna ett lager med 100% av alla filmer som finns på den svenska marknaden. Kanske skulle det räcka med ett bolag som hade hela sortimentet.
Om Svenska bio dessutom fick ett register över DVD film entusiaster kanske man kunde skicka ut mer reklam om biograffilmer och få mer folk till biografer
Skulle helt klart välja filmer från Fornstam bio om man hade samma söksystem som Diskschop och kunde välja betalningsalternativet Klarna.
Har för mid att det var Akademibokhandeln i Morgongåva som drev Diskshop men ville koncentrera sig på böcker. Kanske kunde Fornstam bio ta över deras data system eftersom CD on bara tog över filmerna och säljer sina produkter som från ett överskottslager.
Så skicka ett mail till Svenska bio och direktören Fornstam och tjata så kanske han ger med sig och vill tjäna ännu mer pengar.
Har skickat ett mail till Svenska bio och direktören Fornstam men fick inget svar.
Kanske fler som borde föreslå ett nytt Diskschop som är så bra att man kan slopa småhandlare och ta alla nöjdakunder.
Bara att skicka ett mail till Svenska bio så får vi kanske igenom vår vilja om ett storbolag med billigare filmer och fulla sortimentet och en bra marknadsföring så man inte missar alla bra filmer!
PS vill inte köpa något från Amazon med tanke på deras inställning till deras personal.

1. De hette Discshop
2. Du e ganska ensam att bry sig om dvd filmer
3. Vad pratar du om?

Redigerat av vinncent, 03 februari 2022 - 21:13.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.