Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Användarnas Alla Hemsidor

128 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 05 mars 2014 - 19:43

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0

Ang räknare...använd susnet, den är grym, den har jag själv på alla mina sidor och bloggar.


+1 på den, hade jag länge på bloggen. Bytte sedan till Google Analytics, men den är rätt avancerad med all info som finns.

#102

Postad 05 mars 2014 - 20:17

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
mstoltz - lite synpunkter på din sida, hoppas jag inte är för hård, försöker ge konstruktiv kritik (men är lite nörd och kan lätt snöa in mig på detaljer i ämnen som intresserar) :)
  • Texten över lag måste korrekturläsas. Inget mellanslag innan punkt/utropstecken, skriv inte de olika fotokategorierna med stor bokstav, ta bort åtminstone ett osv. på startsidan (helst ska förkortningar skrivas ut helt, om det ska vara som snyggast)
  • © längst ner vill jag att ska stå 2012-2014, lätt att sidan ser inaktuell ut med enbart 2012
  • Menyvalet "Bilder" skickar användaren vidare till din blogg på en annan sida. Men denna kanske kommer byggas in i nya hemsidan? Annars ska inte länkar till andra webbsidor ligga som ett menyval, där vill jag hellre ha några exempelbilder, och kanske en länk som säger "På min blogg [länk] kan du se fler av mina bilder".
  • Jag tycker det blir mycket länkar. Jag väljer "Bilder till salu" i menyn, får någon rad text och får klicka mig vidare via nästa länk för att faktiskt se bilderna, men detta kanske också kommer att ändras framöver?
  • Under "Priser" skulle jag gärna se kategoriindelningen med varsin snygg bild från respektive kategori, kanske med texten "tavlor" och "uppdrag" skrivet på bilden, som också fungerar som länk (var noga med att lägga in en text som syns vid "hover" (när man för muspekaren över bilden) som talar om vad som händer om användaren klickar)
  • Bilden som ligger på sidan "Tavlor/Canvas" är klickbar utan någon nytta, då bilden som visas knappt är nå större alls. Ta bort klickbarheten eller låt den leda till en större version av de tre bilderna, så användaren får ut något av det klicket. Om det senare väljs, så skriv gärna "klicka för att se i större format" eller liknande, antingen under bilden, eller vid hover.
  • I övrigt skulle jag gärna se lite fler bilder, det är ju faktiskt en fotowebbsida! Antingen i t.ex. en header eller på de enskilda sidorna.

Yttligare ska alla länkar gärna ha en länktext (som syns när muspekaren hålls över, som talar om vart länken leder) och bilder ha beskrivande bildtexter som syns på samma sätt.


Jag har läst en del webbprogrammering och användbarhet, och fått lära mig sånt här. Finns en del att tänka på om det ska bli korrekt, men små förrändringar gör ofta stor skillnad på intrycket. En proffsigt skriven text på förstasidan ger ett proffsigt intryck.

I övrigt tycker jag upplägget är trevligt och designen snygg! :)

Lycka till!

Redigerat av ida_ss, 05 mars 2014 - 20:19.


#103

Postad 05 mars 2014 - 20:21

bulmash
  • bulmash
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har startat en blogg om HiFi, Whisky & Musik. bloggen kommer uppdateras med ca 3 inlägg i veckan så bokmärk gärna och återkom.


www.stereotype.se

#104

Postad 05 mars 2014 - 20:29

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Oj Ida....det var en del.... ;)

Jo jag har ju haft funderingar på att istället för n.nu som tillhandahåller sedan tidigare gratisversioner........att skaffa ett riktigt webbhotell med full frihet.......med en .se domän....tex mstoltz.se

Här inne på n.nu finns det begränsningar om man inte köper premium som är riktigt dyrt tycker jag......
Bland annat så är det begränsningar på bilder...man kan inte ladda upp för många bilder.

Man kan länka bilder och sedan länka till ytterliggare större storlek, men det ser inte heller bra ut.
Så jag kan inte intergrera bilderna på sidorna utan måste länka till bloggen.

Men skall absolut tänka på det du skrev.....tips för en bättre sida är ju alltid välkommen.

#105

Postad 05 mars 2014 - 20:44

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Ah, jag förstår. Har ingen koll alls på n.nu faktiskt, fungerar säkert om man kan tänka sig att hålla det i mindre skala. Vet inte om det fungerar i ditt fall, men bloggar går ju ibland att lägga in i webbsidan (kanske behövs någon form av modul?), vilket gör att den öppnar sig som vilken sida som helst på din webbsida, men att det är hela bloggen som syns där (med hemsidans menyer kvar runt om och så). Lite svårt att förklara, men du har säkert sett det på andra hemsidor som har en blogg :)

Och nu är det ju så att jag borde skriva en sista inlämning på en kurs jag läst, vilket gör att det plötsligt är betydligt roligare att granska webbsidor :P

Som sagt, designen är snygg och bra upplagt med menyer och lagom mycket text etc! :)

Redigerat av ida_ss, 05 mars 2014 - 20:44.


#106

Postad 05 mars 2014 - 20:52

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Ah, jag förstår. Har ingen koll alls på n.nu faktiskt, fungerar säkert om man kan tänka sig att hålla det i mindre skala. Vet inte om det fungerar i ditt fall, men bloggar går ju ibland att lägga in i webbsidan (kanske behövs någon form av modul?), vilket gör att den öppnar sig som vilken sida som helst på din webbsida, men att det är hela bloggen som syns där (med hemsidans menyer kvar runt om och så). Lite svårt att förklara, men du har säkert sett det på andra hemsidor som har en blogg :)

Och nu är det ju så att jag borde skriva en sista inlämning på en kurs jag läst, vilket gör att det plötsligt är betydligt roligare att granska webbsidor :P

Som sagt, designen är snygg och bra upplagt med menyer och lagom mycket text etc! :)


Ja det är ju lite dumt på det sättet att det finns så många begränsningar i gratisversionen av n.nu, och därav funderingarna på att ta en betald .se domän.

sedan är jag osäker på själva M.Stoltz Photography...dvs om jag skall ha det namnet på min nya sida eller hitta nått bättre....
Vill ju ha nått som relaterat till mig och mitt namn, men samtidigt kort och enkelt domän namn för folk att komma ihåg :)

Tips är välkommet ;)

Redigerat av mstoltz, 05 mars 2014 - 20:52.


#107

Postad 05 mars 2014 - 21:13

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Hej
Här är min hemsida.. Lite otippat att den heter

www.biobygget.se

En sida om husrenovering, oss, biobygget mm.

#108

Postad 05 mars 2014 - 21:24

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0

sedan är jag osäker på själva M.Stoltz Photography...dvs om jag skall ha det namnet på min nya sida eller hitta nått bättre....
Vill ju ha nått som relaterat till mig och mitt namn, men samtidigt kort och enkelt domän namn för folk att komma ihåg :)

Tips är välkommet ;)

Du heter ju Morgan Stoltz... :) Varför inte liksom? "Morgan Stoltz Photography". Det är lite av en standard idag tycker jag, om man inte kommer på nåt riktigt bra som sätter sig, utan att bli för pretentiöst eller larvigt :D

Spuute kör ju sitt namn, Patric Bergkvist Photography. Johan har en kombo av efternamn och "foto" (Fornfoto) men han har ju coolt efternamn... den f-n....

Jag skulle aldrig använda mitt namn pågrund att jag inte gillar det helt enkelt. Men skulle jag bli uppmärksammad för någon bild skulle jag sätta mitt riktiga namn på den så klart.

#109

Postad 06 mars 2014 - 06:05

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 1
Du har ju ett skitbra namn ju! MR Photo. :)

#110

Postad 30 augusti 2014 - 09:23

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Jag har äntligen fått tummen ur rö*** och skaffat mig en riktig .SE domän.
Har byggt ihop hemsidan från grunden, dvs inga malla eller wordpress.

Jag håller på att bygga upp "kundsidan" nu och har visserligen fått ett bra tips från Johan, men det kostar lite pengar.
Så nu tänkte jag fråga er andra hur ni gör eran kundsida och använder ni nått gratis program eller sida ?

Kundsida hade jag tänkt skall fungera som så att :
Jag har fotat ett par tex och skall nu lägga bilderna i ett lösenskyddat galleri där dom kan välja ut dom bilder dom vill ha.

#111

Postad 30 augusti 2014 - 20:45

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Ingen av alla er här som har en kundsida på er hemsida ?

#112

Postad 30 augusti 2014 - 21:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Inte som är gratis :)
Kolla in portfoliobox istället. Kostar en femhundring i året men är riktigt bra och är utvecklat till fotografer. Är jättenöjd

Dom har också det du söker med lösenordsskyddade gallerier till dina kunder

#113

Postad 31 augusti 2014 - 07:20

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15 622 inlägg
  • 0
Jag kör smugmug, med egen domän. Jag kan välja att lösenskydda vilka mappar, sidor, gallerier jag vill. Men smugmug är väldigt enkelt och baserat på färdiga teman. Men det funkar däremot mycket bra och är enkelt. Finns gott om "sälj" funktioner, shopping vagn mm.

Min sida är mycket enkel och enbart gjord för släkt, vänner och oss själva som en slags moln tjänst med bilder.
Därför så har jag inte gjort så mycket mer än att bara skapat en familj sida som är lösenskyddad, där alla bilder ligger. Tänkte göra en egen portfolio liknande sida på hemsidan också som kommer vara öppen för alla.

www.fotopappan.se

Edit: oj då, hittade just ett fel. Har massa bilder på framsidan men dom visas tydligen inte för dom kommer från lösenskyddade mappar :D

Redigerat av Mikael_R, 31 augusti 2014 - 07:46.


#114

Postad 21 oktober 2014 - 14:04

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min hemsida stabilare och något mer ordnad och innehållsrik. Skulle ni användare kunna titta in och säga vad som skulle kunna göras bättre och enklare för en besökare? För & nackdelar helt enkelt!

Skriv gärna en liten rad i gästboken :)

WWW.SRFOTO.SE

Redigerat av notimetochill, 21 oktober 2014 - 14:04.


#115

Postad 31 oktober 2014 - 15:51

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Tycker din sida är stilren och funkar bra, fina bilder också! Kanske skulle göra det lättare att se var man kan kontakta dig. Vad jag kan se har du din mail på 2 ställen, "Om mig" och "Tjänster o Produkter", men skulle kanske skriva med svart fetstil "Kontakta" så att man ser det direkt.

#116

Postad 31 oktober 2014 - 20:43

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0

Tycker din sida är stilren och funkar bra, fina bilder också! Kanske skulle göra det lättare att se var man kan kontakta dig. Vad jag kan se har du din mail på 2 ställen, "Om mig" och "Tjänster o Produkter", men skulle kanske skriva med svart fetstil "Kontakta" så att man ser det direkt.


Mycket bra tips :) Ska ta del av de. Tack =)

#117

Postad 04 november 2014 - 12:02

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Hej

Har suttit och filat lite mer på min hemsida på : Fotograf Morgan Stoltz
En sak jag undrar....jag skulle vilja att sidan kunde finnas på engelska med, men vill inte behöva och sitta och skriva om allt på engelska igen.

Finns det ett verktyg som kan översätta sidan till engelska och som man får en url med översättningen, som man sedan kan lägga på sin sida som tex: " for english, press here" eller liknande ?

Goggle gör ett bra jobb men jag får ingen direkt url så att man kan se sidan som vanligt fast med översättningen.

#118

Postad 04 november 2014 - 12:21

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Detta kanske kan vara till hjälp.

http://www.designadi...tningsfunktion/

Många bloggar som använder sig av Googles translate tool. Förstod inte riktigt om det var det du ville ha, eller inte :)

#119

Postad 04 november 2014 - 12:26

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Detta kanske kan vara till hjälp.

http://www.designadi...tningsfunktion/

Många bloggar som använder sig av Googles translate tool. Förstod inte riktigt om det var det du ville ha, eller inte :)


Hej

Jo den har jag använt en gång innan, problemet är att den är så fruktansvärt ful :)

Jag hade tänkt att tex:
Längst ut till höger i menyerna efter menu "blogg" lägga in en liten bild på en engelsk flagga.
Sedan länka den bilden till en url där sidan är översatt :)

På det sättet finns det plats och att det ser snyggt ut.
Just den funktionen med goggles translate tool....den tar lite väl stor plats samt är den ful. :)

#120

Postad 04 november 2014 - 13:40

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Jag håller med om att den är ful. Men det borde väl gå att bygga runt och få den funktionen? Ska kolla lite kod/googla runt och se om jag hittar något vettigt.

#121

Postad 04 november 2014 - 14:17

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
På denna url har du din blogg översatt med google translator till Engelska, allt är väl inte perfekt direkt, men det skulle kunna gå att göra en länk till den från en bild på en flagga i menyn. Bildspelet på startsidan verkar dock inte fungera :(

https://translate.go...CqxAfwwGWjuq4NA

#122

Postad 04 november 2014 - 18:27

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Tack Ida, bara synd att man inte blir av med allt det från Google längst upp.
Skulle vilja ha det rent, dvs inget annat än sidan översatt skulle synas

#123

Postad 05 november 2014 - 09:31

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Vad konstigt, jag såg nämligen inte det när jag testade. Det enda som syns ovanför din sida är en liten vinkel ">" till vänster.

#124

Postad 05 november 2014 - 14:14

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0

Vad konstigt, jag såg nämligen inte det när jag testade. Det enda som syns ovanför din sida är en liten vinkel ">" till vänster.


Hmm...ok...för såhär ser det ut när jag går in där genom länken.....
Då ser man Goggle och allt annat längst upp.

Bifogad fil  sk.JPG   72,61K   1 Antal nerladdningar

#125

Postad 06 november 2014 - 08:47

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
När jag testar länken med mobilen får jag också Googles frame, men inte på datorn med IE (äldre version), Firefox eller Chrome. Hur som, man vill ju att det ska fungera för alla.

Mina googleskills hittade dessa två förslag, ett med javascript och ett med CSS.

De är några år och jag har inte möjlighet/tid att fixa en sida att testa med, så det får du göra själv :)

CSS
JavaScript

Lycka till!

#126

Postad 07 november 2014 - 07:11

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12 727 inlägg
  • 0
Tack så mycket Ida, skall kolla detta :)

#127

Postad 17 november 2014 - 15:39

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Jag har gjort en hemsida i Wordpress och tar gärna emot kritik på den. Har även en blogg så ni får gärna hålla koll på den :)

www.hofverbergphotography.se

#128

Postad 20 november 2014 - 16:05

ida_ss
  • ida_ss
  • Lärjunge

  • 459 inlägg
  • 0
Jag tycker den ser väldigt proffsig och välgjord ut Hugo!

#129

Postad 20 november 2014 - 19:36

MORD
  • MORD
  • Forumräv

  • 734 inlägg
  • 0
Tack Ida!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.