Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4 kameran

119 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 16 februari 2014 - 15:54

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Ok då väntar jag nog på ett "ordentligt =)" spel innan jag köper den!


Jag undrar varför t.ex. battlefield stödjer kinect men inte playstation camera.. är det för att de inte hann implementera funktionen innan ps4:an släpptes? Det skulle vara lätt att införa det efteråt antar jag... men dice kanske inte vill lägga ner mer energi på battlefield 4 nu när de har dumpat av skiten till kunderna?

Citat från IGN http://www.ign.com/b...tation-4-camera :

The whole reason Microsoft decided to bundle Kinect with every Xbox One was so that developers would be able to support it as a standard feature that everyone would have access to. Sony had the exact same Idea, and were going to bundle the camera as well, but decided to pull it out at the last moment in order to beat Microsoft at the price point. The only problem with this is that now developers will not be likely to support the motion features of the playstation eye. Already we see this happening with multiple Xbox One titles announced to have Kinect support, and yet no PS4 titles which are confirmed to have support for the Playstation 4's camera accessory.

Games that will support* Kinect 2.

  • Assassin's Creed 4
  • Battlefield 4
  • Cod Ghost
  • Crimson Dragon
  • D4
  • Dead Rising 3
  • Fable Legends
  • FIFA 14
  • Forza 5
  • Killer Instinct
  • Madden NFL 25
  • NBA 2k14
  • Need For Speed Rivals
  • Peggle 2
  • PvZ Garden Warfare
  • Project Spark
  • Ryse: Son of Rome
  • Sunset Overdrive
  • The Witcher 3: wild Hunt
  • Zoo Tycoon

*this means that while the game is not a motion game primarily, it has features that use kinect such as voice commands, leaning, etc.


Here is a list compairing motion games that have been announced for the Kinect 2 and Playstation 4 camera.

Announced Kinect 2 games:

  • Kinect Sports Rivals
  • The Fighter Within
  • Zumba Fitness: World Party
  • Xbox Fitness
  • Just Dance 2014
  • Fantasia Music Evolved
Announced Playstation Camera Games:
  • Playroom
  • Just Dance



#102

Postad 16 februari 2014 - 16:48

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Det du länkar har ju svaret...
Alla one har kamera till skillnad ifrån PS4.

Men helt ärligt till vilken nytta är kamera i spel som BF? Ska du ha egen bild på ditt emblem typ?

Spel som sport osv kan jag fatta, men action och det mesta annat ser jag ingen vits med det.

#103

Postad 16 februari 2014 - 16:55

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Med Kinect & BF4 på One kan du luta ut från hörn, titta runt när du kör fordon med dina huvudförslaget och när du kutar kroppen.
För mig funkar inte det eftersom jag halvligger och spelar men jag har testat funktionen och den funkar riktigt bra på One.
Gillar man inte funktionen stänger man av den i inställningar.

#104

Postad 16 februari 2014 - 17:00

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Som sagt när det blir riktiga saker att göra i spel med kameran så kan det vara något.

Tills dess fungerar det ju kanon med sport och dans.

#105

Postad 16 februari 2014 - 21:07

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 1
Jag skulle älska om luta-funktionen fanns på PS4:an. Jag har provat det i några spel på PS3:an då luta-funktionen finns i handkontrollern genom att luta handkontrollern, men jag upptäcker att när man sitter och spelar så försöker man luta sig i verkligheten för att titta runt hörn, men det fungerar ju uppenbarligen inte i spel... tills nu.

Tänk er om man bara kunde luta huvudet för att titta runt hörnet i spel.. skulle vara guld...

men som sagt, finns inte till PS4:an :-(

#106

Postad 17 februari 2014 - 08:41

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Med Kinect & BF4 på One kan du luta ut från hörn, titta runt när du kör fordon med dina huvudförslaget och när du kutar kroppen.
För mig funkar inte det eftersom jag halvligger och spelar men jag har testat funktionen och den funkar riktigt bra på One.
Gillar man inte funktionen stänger man av den i inställningar.


Kollade lite på detta via tuben för ett tag sedan. Det som jag minns var när man tittade ex åt vänster så tittade gubben i fordenet åt vänster. Problemet var (för han iallafall) att man tittade ju inte längre på bildvisaren (tv, skärm etc) och såvida blev denna funktion värdelös.

I bf4 på ps4:an kan man vinkla sig mot hörn och liknande. Är bara att ställa sig nära kanten och gubben tittar snett utåt själv. I kampanjen går det även titta över hinder med samma funktionen, sikta och gubben ställer sig upp halvägs. Detta har jag dock inte testat i multi men antar att det funkar där med.

// Sat

#107

Postad 18 februari 2014 - 07:39

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Kollade lite på detta via tuben för ett tag sedan. Det som jag minns var när man tittade ex åt vänster så tittade gubben i fordenet åt vänster. Problemet var (för han iallafall) att man tittade ju inte längre på bildvisaren (tv, skärm etc) och såvida blev denna funktion värdelös.

I bf4 på ps4:an kan man vinkla sig mot hörn och liknande. Är bara att ställa sig nära kanten och gubben tittar snett utåt själv. I kampanjen går det även titta över hinder med samma funktionen, sikta och gubben ställer sig upp halvägs. Detta har jag dock inte testat i multi men antar att det funkar där med.

// Sat


Det är sant, men jag hade helre själv bestämt när man ska titta... t.ex. om man gömmer sig så är det inte kul att "alltid" försöka titta runt hörnet.. bättre att göra det vid vissa tillfällen. Det är inte hörntittandet i sig jag e ute efter, utan att kunna bestämma när man ska göra det. Som det är nu så kommer man på sig själv att man försöker finjustrera så att man gör det bra, och då blir man skjuten på kuppen.

Bättre om man själv hade bestämt det på ett bra sätt. Luta handkontrollern skulle va bättre än det är nu, men jag har en tendens att inte kunna sikta så bra och använda kontrollern om man inte har den framför sig på ett bra sätt. Om man ska luta kontrollern så har man inte full manöverduglighet längre. Att luta kroppen gör iallafall jag - per automatik - när jag försöker titta runt ett hörn. Eller jag kommer på mig själv att jag försöker kika runt ett hörn som inte finns i verkligheten, utan bara på TV'n.

Att vrida ansiktet för att vrida vyn i ett fordon kan till en början låta som en dum ide efter som man då inte längre tittar på skärmen. Men det är en fråga om känslighet och att man hela tiden har ögonen på skärmen. Om man skulle behöva vrida huvudet 90 grader för att flytta kameran hade varit idiotiskt, men om kameran känner av små detaljer som enstaka grader, då skulle det ske per automatik om man vrider huvudet typ 5 grader så vrids kameran 90 grader... Skulle kanske va en bra ide. Men det är ingen funktion jag direkt efterlyser. Säkert en idiotisk funktion om man har tics.. :P

#108

Postad 15 juli 2014 - 20:19

Unregisteredfaa967e4
  • Unregisteredfaa967e4
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Har beställt en kamera nu! Har det hänt nåt nytt på "kamerafronten" eller är det bara playroom man kan köra?

Köpte den för jag tänkte mina döttrar kanske kan ha kul i det där playroom! Vad är det man kan göra där egentligen..finns det mer "spel" å tanka hem till playroom eller hur funkar det?

#109

Postad 19 juli 2014 - 17:24

Unregisteredfaa967e4
  • Unregisteredfaa967e4
  • Lärjunge

  • 271 inlägg
  • 0
Nån som kan hjälpa mig...kan inte installera senaste uppdateringen till kameran..står bara "kunde inte installera" sen nån felkod...hur ska jag göra för att installera den?

Edit: Löste sig efter senaste firmware uppdateringen...

Redigerat av Unregisteredfaa967e4, 08 augusti 2014 - 22:04.


#110

Postad 29 mars 2015 - 11:20

keffo
  • keffo
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Gammal tråd... men finns det bara 2 spel som har stöd för PS4-kameran? 

Snacka om flopp isåfall



#111

Postad 29 mars 2015 - 12:19

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Alien Isolation ska väl ha stöd för kameran? Att man kan kika runt hörn och liknande, har ingen kamera själv men lät lite småkul åtminstone. Fast man kanske ledsnar efter några gånger? Jag brukar dessutom inte sitta helt blixtstilla så undrar hur sådant påverkar :P Kan bli dråliga situationer om det är fel timing.



#112

Postad 31 mars 2015 - 14:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Gammal tråd... men finns det bara 2 spel som har stöd för PS4-kameran? 

Snacka om flopp isåfall

*Morpheus says hi*



#113

Postad 31 mars 2015 - 15:43

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0

I Alien Isolation kunde man använda både kameran och mikrofonen, jag vågade dock aldrig använda micken (användes för att Alien skulle höra dig om du inte var tyst på riktigt).

Kameran fungerade ganska bra trotts att jag oftast spelade med låg belysning.



#114

Postad 31 mars 2015 - 16:06

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

I Alien Isolation kunde man använda både kameran och mikrofonen, jag vågade dock aldrig använda micken (användes för att Alien skulle höra dig om du inte var tyst på riktigt).

Kameran fungerade ganska bra trotts att jag oftast spelade med låg belysning.

 

Var det för att kika fram vid hörn etc? Du ledsnade inte med tiden

 

Edit: Låg belysning, modigt :P :)


Redigerat av Guarana, 31 mars 2015 - 16:06.


#115

Postad 01 april 2015 - 10:42

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0

Ja man använde det när man tittade runt hörn eller när man var inne i skåp och var tvungen att dra sig bakåt för att Alien inte skulle se dig genom gallret.



#116

Postad 01 april 2015 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja man använde det när man tittade runt hörn eller när man var inne i skåp och var tvungen att dra sig bakåt för att Alien inte skulle se dig genom gallret.

Det gjorde jag utan kamera.



#117

Postad 07 juni 2015 - 14:20

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns något fäste för att fästa kameran på undersidan av en hylla istället för ovanpå hylla/tv?



#118

Postad 13 juni 2015 - 18:58

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns något fäste för att fästa kameran på undersidan av en hylla istället för ovanpå hylla/tv?

 

 

Jag satte fast min med lite dubbelhäftande tejp, blev perfekt!



#119

Postad 03 oktober 2016 - 09:03

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0

Vad följer med i paketet nu för tiden? Kollar man unboxing på YT så följer ett T-stand med men kollar man bilder i dom svenska butikerna ser det ju ut som att den levereras utan T-stand. Måste ju ha en sån känns det som.



#120

Postad 16 januari 2017 - 15:23

Unregistered39219
  • Unregistered39219
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Att PS-kameran inte känner igen barn verkar vara ett välkänt faktum på nätet.. Tyvärr upptäckte jag det efter jag hade köpt den, jag kunde nämligen inte tänka mig att det skulle vara ett problem.

 

Det verkar finnas lite olika lösningar på detta..  Men ingen direkt dagsaktuell. 

Är det någon som lyckats få bukt med problemet?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.