Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tatueringar! Rösta

496 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Har du eller går du i tankar att tatuera dig (739 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#101

Postad 28 maj 2007 - 18:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ehh..Joo det är nog bara du som tycker det :o

jag är helt täckt från handlederna till axlarna + hela brösten ;)

Är väl 13 år sen jag gjorde min första...En panter heh...
nåra år sen sist nu...
Men jag funderar på en helrygg...Som tur är har jag sparat hela ryggen..
Gäller bara att hitta det ultimata motivet :wub:

Och få tjejen att inse hur bra ide det är ...
Lätt som en plätt :blink:

Skulle gärna vilja ha bägge benen med...En orientalisj drake som går från foten jela vägen upp till höften åså vatten/eld runt allt..mmm

#102

Postad 28 maj 2007 - 19:34

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Ett tips är att söka upp Xed LeHead. Han gör världens bästa ryggar. Visserligen tror jag att han har flyttat till Australien nu men han kommer till Europa på mässor regelbundet.

XedTattoo

Redigerat av Unregistered1197, 28 maj 2007 - 19:39.


#103

Postad 28 maj 2007 - 19:44

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Lägger in en bild på min drake då...

Drog den på en svettig skinnsoffa i ett gathörn i thailand.
Tog 18 timmar att göra fanskapet ;) Bifogad fil  Thailand_2005_018.jpg   171,13K   433 Antal nerladdningar

#104

Postad 28 maj 2007 - 20:41

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
I sträck?

#105

Postad 28 maj 2007 - 21:49

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Hell yeah!
Men vissa avbrott för käk, nature´s calling och lite snack med thaigubbarna på gatan, så körde vi 18 timmar rakt av.
Gjorde den 2 dagar innan jag skulle åka hem. Självklart hamnade jag brevid fetaste kärringen på planet...
Hon kunde verkligen fylla ut ett säte och alternativet var att bli bonkad av flygvärdinnornas vagnar i gången.
Men jag överlevde det med.
Blir nog en twin dragon på andra sidan när jag drar ner igen.

#106

Postad 28 maj 2007 - 22:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
rodman45... Ser ruggigt fin ut ;)

Chris Lymme

Låter intressant..Vad har han för stil?
Kör han mest Tribal eller?

Får kolla upp det imorrn :wub:

Tatuera sig är nästan som en drog...

Har aldrig ångrat mina tattoos men skulle jag göra om det idag så skulle jag köra det hela lite mer planerat...Bara stora motiv..Finns inget snyggare än stora täckande tattoos enligt mig..

#107

Postad 29 maj 2007 - 09:14

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0

såja, i slutet av juli smäller det, ngn som heter Zacki från Hufvudstaden ska komma upp till norrland för ett gästspel så då får vi väl se vad han säger om det hela. Trodde man skulle kunna få komma in på ngn drop in nu redan men så blev det inte.

<{POST_SNAPBACK}>


Personligen avråder jag från att tatuera sig på sommaren. För det första tar den verkliga läkningen upp till ett halvår efter att sårskorpan har slutit sig. Innan dess är inte bläcket inneslutet i ärrvävnad. Det innebär att tatueringen lätt blir solblekt eller att man kan få trista brännskador av solen som förstör tatueringen och gör ont. Egentligen ska man använda högsta solskyddsfaktorn på alla tatueringar livet ut.

Dessutom kan det hända att bläcket läcker ut ur tatueringen under de första dagarna särskilt om det är varmt och svettigt.

De riktigt fula flammiga, grön-gråa eller blaffiga tatueringarna som man ser ibland är ofta ett resultat av dålig eftervård och för mycket sol.

Naturligtvis är det olika från person till person, men varför riskera att få en grönaktig sjömanstatuering redan i unga år?

Själv brukar jag tatuera mig på hösten så hinner allt läka.

<{POST_SNAPBACK}>


Hmm...ja det har du nog rätt i men det egentligen jag behöver oroa mig för eftersom jag verkligen inte är ngn soldyrkare att det ska rinna ur själv tatueringen, lär blir varmt som tusan i själva plastförpackningen (vet inte vad det kallas men).


Får väl sitta inne och se film hela dagarna och hoppas på mycket regn :blink:
Men det är alltid bra med lite varningar...det uppskattas alltid. Vill dock inte vänta så himla mycket längre, egentligen hade jag velat göra den redan idag men man kan ju inte få allt.

#108

Postad 29 maj 2007 - 15:07

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Jag har tatuerat mig både mitt i smällheta sommaren och mitt i vintern och allt därmellan och tycker INTE att du behöver oroa dig för att tatuera dig på sommaren.

På sommaren gäller det att ta hand om sin tatuering lite extra de första 1-2 veckorna, men sedan är det bara normal "tatueringsvård" det handlar om, har aldrig sett någon nyansskillnad på "sommartatueringar" ellve vintertatueringar på min hud, det är samma förutsättningar, samma färg och samma tatuerare vid alla tillfällen och de är identiska vad gäller färg.

På sommaren får man ta det lungt med sol och tvätta ett par gånger extra de första veckorna och alltid använda hög solfaktor på tatueringen i solen, och plasten som du pratar om, wolwerin, tar man av dagen efter föratt därefter köra försiktig tvätt/helosan(eller annan bra salva)/repeat ett par gånger om dagen.

Tycker inte du skall avskräckas av sommaren, den håller fint bara du är förståndig.

#109

Postad 29 maj 2007 - 15:16

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
*agree med föregående talare*

#110

Postad 29 maj 2007 - 15:39

Unregisteredeb8d94b6
  • Unregisteredeb8d94b6
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag håller nog med "Chris" där,fast vill man prompt ha en nu så e det bättre att göra den idag än till sommaren!Man kan ju skydda den med ngt mörkt plagg o hög solfaktor,vilket man oxå måste göra resten av livet speciellt de svarta gaddningarna..Har själv varit gaddad i över 20 år och även kört med övertatueringar och övertatueringar på en annan övertatuering så jag vet nog hur det kan va!!Somliga e mer känsliga än andra så att säga att det inte e ngn fara kanske inte e så smart!!Lättare att få hudcancer om man inte skyddar sina tatueringar vid stark sol e väl den största anledningen, speciellt en ny tatuering som e mer överkänslig det första halvåret som Chris påpekade!!Inte att de inte skulle få ngn "nyansskillnad",men e du så sugen o inte kan vänta till hösten så Skydda dig Väl ;o)

#111

Postad 29 maj 2007 - 16:21

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
mjo det lär ju bli en bra tröja som man kommer att köra med och sen se till att det håller sig fint under de första veckorna.

Har läst lite olika tips och råd och vissa säger att man ska lägga på plasten igen då man ska sova under 3-4 dagar för att det ska läka snabbare...skröna eller kan det vara något att ha i åtanke?

#112

Postad 29 maj 2007 - 17:40

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Det är riktigt som Goldman säger att man åtminstone bör varna för det som kan gå snett. Å andra sidan gjorde brorsan en tatuering mitt i sommaren, trots mina varningar. Den läkte kanonbra och blev kolsvart. Det är emellertid individuellt. Det finns även en del personer som har en hudtyp som hör att tatueringarna flyter ut under huden eller som vägrar ta emot bläcket så det finns alla sorter och variationer.

Hell yeah!

<{POST_SNAPBACK}>


Jobbit. Själv har jag nog inte suttit under nålen mer än 4 timmar i sträck. Tänkte just fråga om det var jobbit att läka en stor en i Thailand men det svarade du ju på .

rodman45... Ser ruggigt fin ut  :blink:

Chris Lymme

Låter intressant..Vad har han för stil?
Kör han mest Tribal eller?

Får kolla upp det imorrn  ;)

Tatuera sig är nästan som en drog...

Har aldrig ångrat mina tattoos men skulle jag göra om det idag så skulle jag köra det hela lite mer planerat...Bara stora motiv..Finns inget snyggare än stora täckande tattoos enligt mig..

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med om det. Men det blir nästa lite falskt när helt rena personer lägger på en sleeve i ett nafs. Det är ju roligare med de gamla gubbarna som har byggt en sleeve av småmotiv under 10 års tid eller längre.

Xed kör väl lite tribal men han har en egen geometrisk stil som drar lite åt Escher-hållet. En av hans stilar är att bygga mönstret i det vita med hjälp av en massa svarta småprickar. Fördelen är att det läker på nolltid. När han tatuerade mig körde vi tvärtom, rejäla svarta linjer. Fast han byggde två mönster samtidigt. Ett i det svarta och ett i det vita. Mycket nöjd, får jag säga. Han har tatuerat någon tysk brud nästan helsvart. Hon har bara lite ljusa linjer kvar här och där. Maffigt men jag skulle inte orka med läkningen.

#113

Postad 29 maj 2007 - 22:42

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

Ett tips är att söka upp Xed LeHead. Han gör världens bästa ryggar. Visserligen tror jag att han har flyttat till Australien nu men han kommer till Europa på mässor regelbundet.

XedTattoo

<{POST_SNAPBACK}>


Oops. Jag hade fel. Han är tillbaka på Into You i London igen. Klart värt ett besök. Folk flyger in från hela världen för att bli tatuerade av honom, bl.a. film- och rockstjärnor plus fotomodeller. Han har dock två prisklasser, en för rikt folk och en för vanliga. Det kostar ungefär lika mycket att låta honom göra en helt unik och snygg pjäs som att låta en småstadstatuerare i Sverige göra något efter schablon.

#114

Postad 29 maj 2007 - 22:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mmm..Joo det såklart men är det verkligen så många som gör det ?

Jag "övertalade" en kompis att han skulle göra ordentliga tattoos när han skulle göra sin första..
Han körde en stor drake från armvecket,upp över hela armen och ut på hela bröstet med huvudet...Flammor runt allt...Sen körde han samma stuk på andra sidan fast med vatten...

Kan säga att det blev ruggigt läckert :mellow:

Har du mycket tatueringar Chris Lymme?

#115

Postad 29 maj 2007 - 22:56

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Inte så mycket som jag skulle vilja. Kom av mig för ett par år sedan eftersom det råder brist på schyssta tatuerare där jag bor nu.

Har dock ritat upp en del saker som ska täcka några irriterande vita fläckar :mellow:

Det är dock en otroligt skön stämning på Into You i London. Kunderna är en blanding av vanligt folk, superstars och gangsters. Förutom Xed har jag blivit tatuerad av Miles Ahead som jobbade där och som bland gav Robbie Williams sin första tatuering (lejonet). Alla tatuerare sitter tillsammans i ett stort rum och kör världens skönaste tugg med varandra medan de tatuerar. En upplevelse i sig.

Redigerat av Unregistered1197, 29 maj 2007 - 23:01.


#116

Postad 30 maj 2007 - 18:30

Unregisteredc4057429
  • Unregisteredc4057429
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Lägger in en bild på min drake då...

Drog den på en svettig skinnsoffa i ett gathörn i thailand.
Tog 18 timmar att göra fanskapet  :mellow: Bifogad fil  Thailand_2005_018.jpg   171,13K   433 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>


Var det billigt att tatuera sig i Thailand ? Vad gick draken på ?

#117

Postad 31 maj 2007 - 18:37

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Draken gick på 13.000 bath har jag för mig.
Men då fick jag gratis käk, några piercings och gratis sprit om jag ville. (drack ingen booze alls dock)

Så runt 2.500 spänn för 18 timmars jobb är helt ok.
Frågade min tatuerar här hemma vad hon skulle tagit för att göra den och hon sa runt 12-15.000 ungefär.

Om det är någon som letar en grymt duktig tatuerare i Stockholmsområdet, så släng ett PM eller maila mig på: [email protected] så kan ni få hennes adress.

Sitter själv och skissar lite nu på att göra klart ryggen, ena armen och kanske något mer så småning om :)

fast det så klart, lovar ju frugan att det är min sista tatuering varje gång.. <_< Bifogad fil  Nacken.JPG   11,62K   2 Antal nerladdningar

#118

Postad 31 maj 2007 - 23:58

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Finns bara en lösning på det. Du får dra med henne nästa gång och ge henne en tatuering själv. Då trillar hon säkert dit. De flesta blir hookade.

#119

Postad 01 juni 2007 - 08:26

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Tro mig, jag har försökt.
Hade med henne när jag skrev våran dotters namn över bröstet.
Tyvärr så hade hon sin fjolliga lillebror me sig som också skulle gadda sig. Och han satt och svimmade och höll på, så nu är hon nog avskräckt för livet.

Men jag ska tjata på henne lite till så får vi se.

Jag brukar ha andra problem, speciellt vid stora tatueringar.
Jag behöver underhållning, annars somnar jag bara ;)

#120

Postad 01 juni 2007 - 13:46

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0
28:e juni blir det tatueringsdebut för min del. "Metallica star" ska få pryda min underarm ;)
Det är dock jobbigt att Metaltown är den 30:e.
Hur försiktig bör jag vara för att "röja" lite där? Kommer såklart att ta det väldigt lugnt med alkoholen och inte så mitt i smeten på spelningarna. Men kör man med typ nåt slags bandage och långärmat så borde det väl inte vara nån fara?

Redigerat av jefvul, 01 juni 2007 - 13:47.


#121

Postad 01 juni 2007 - 13:57

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Coolt med Metallica stjärnan.
Funderar faktiskt också att göra den någon gång.

Ses på Stadion och headbanga längst fram tillsammans kanske? ;)

#122

Postad 01 juni 2007 - 17:42

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

28:e juni blir det tatueringsdebut för min del. "Metallica star" ska få pryda min underarm ;)
Det är dock jobbigt att Metaltown är den 30:e.
Hur försiktig bör jag vara för att "röja" lite där? Kommer såklart att ta det väldigt lugnt med alkoholen och inte så mitt i smeten på spelningarna. Men kör man med typ nåt slags bandage och långärmat så borde det väl inte vara nån fara?

<{POST_SNAPBACK}>


Risken är rätt stor att du gnuggar av skorpan när den är alldeles ny. Då följer oftast en bit av bläcket med och så blir det flammigt.

Om du kör på med lite vaselin och gladpack kanske det går. I värsta fall går det ju att fylla i fläckarna även om det blir suddigare då.

#123

Postad 06 juni 2007 - 20:12

jefvul
  • jefvul
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0

Coolt med Metallica stjärnan.
Funderar faktiskt också att göra den någon gång.

Ses på Stadion och headbanga längst fram tillsammans kanske?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

I'll be there ;)

Risken är rätt stor att du gnuggar av skorpan när den är alldeles ny. Då följer oftast en bit av bläcket med och så blir det flammigt.

Om du kör på med lite vaselin och gladpack kanske det går. I värsta fall går det ju att fylla i fläckarna även om det blir suddigare då.

<{POST_SNAPBACK}>

Arr... Det där gjorde ju mig inte mindre orolig :(

#124

Postad 06 juni 2007 - 21:30

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0

Coolt med Metallica stjärnan.
Funderar faktiskt också att göra den någon gång.

Ses på Stadion och headbanga längst fram tillsammans kanske?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

I'll be there ;)

Risken är rätt stor att du gnuggar av skorpan när den är alldeles ny. Då följer oftast en bit av bläcket med och så blir det flammigt.

Om du kör på med lite vaselin och gladpack kanske det går. I värsta fall går det ju att fylla i fläckarna även om det blir suddigare då.

<{POST_SNAPBACK}>

Arr... Det där gjorde ju mig inte mindre orolig :(

<{POST_SNAPBACK}>


Själv fick jag ingen skorpa efter jag tatuerade mig, se till att smörja in det ordentligt t.ex med Helosan.

#125

Postad 07 juni 2007 - 09:01

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Det är väldigt individuellt.

Den första skorpan ska man ju tvätta bort. Efter det beror det på bredden, djupet, mängden, bläck och skinntyp hur mycket skorpa som bildas.

Om man tatuerar ganska tunna linjer blir det sällan någon skorpa utan kanske lite flagor. När man tatuerar brett och djupt blir det nästan alltid skorpa eftersom huden inte håller kvar allt bläck.

Om man får skorpa ska man vara väldigt försiktig med den för att få en klar och skarp tatuering.

#126

Postad 11 juni 2007 - 17:22

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

  • 1 503 inlägg
  • 0
Hur fungerar det om man ska tatuera något över ett ärr eller ett födelsemärke? Ärr brukar ju vara lite ojämna och det är väl inte nyttigt att tatuera i födeslemärken(?)

#127

Postad 11 juni 2007 - 17:37

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Det går.

Födelsemärken kan ju växa med tiden och då kan motivet flyta ut lite om födelsemärket sitter på fel ställe i tatueringen.

Ärr går också bra men även där finns det viss risk för att bläcket flyter ut lite med tiden.

Dock är det faktiskt ganska vanligt att personer som tar bort sina tatueringar kirurgiskt tycker så illa om de ärr som blir att de tatuerar över dem igen :)

Själv har jag tatuerinar över både ärr och födelsemärken och det går utmärkt.

#128

Postad 11 juni 2007 - 17:38

Unregisterede74beff4
  • Unregisterede74beff4
  • Veteran

  • 1 503 inlägg
  • 0

Det går.

Födelsemärken kan ju växa med tiden och då kan motivet flyta ut lite om födelsemärket sitter på fel ställe i tatueringen.

Ärr går också bra men även där finns det viss risk för att bläcket flyter ut lite med tiden.

Dock är det faktiskt ganska vanligt att personer som tar bort sina tatueringar kirurgiskt tycker så illa om de ärr som blir att de tatuerar över dem igen  :)

Själv har jag tatuerinar över både ärr och födelsemärken och det går utmärkt.

<{POST_SNAPBACK}>



Ok tack.

#129

Postad 11 juni 2007 - 21:40

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Hur fungerar det om man ska tatuera något över ett ärr eller ett födelsemärke? Ärr brukar ju vara lite ojämna och det är väl inte nyttigt att tatuera i födeslemärken(?)

<{POST_SNAPBACK}>


Min tatuerare tatuerar inte över födelsemärken, han designar så att han inte behöver färg på födelsemärken, vet inte varför han gör så eller om det finns några hälsorisker...

#130

Postad 12 juni 2007 - 21:34

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
En del påstår ju att man kan få hudcancer av att tatuera i födelsemärken. Men om man är en person som oroar sig för sånt ska man nog inte tatuera sig alls :lol:

#131

Postad 12 juni 2007 - 21:42

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

En del påstår ju att man kan få hudcancer av att tatuera i födelsemärken. Men om man är en person som oroar sig för sånt ska man nog inte tatuera sig alls :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Eller om man är en sån person som inte kan tatuera sig på sommaren för att man är rädd för att den skall blekas, eller avstår ifrån koncerer för att tatueringen kanske får en blemma... :)

#132

Postad 13 juni 2007 - 00:04

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

  • 1 011 inlägg
  • 0
Har två funderingar. Först det som redan diskuteras angående födelsemärken, hur gäller det s.k. leverfläckar, alt. kroppsfräknar ;), då jag själv har rätt gott om såna lite här och var.

Sen funderar jag på hur det är med att tatuera sig på undersidan av underarmarna, har skissat på lite designs för något läckert, och tror det är vad jag helst skulle göra i dagsläget. Tänkte med blodådror och så, om det är något speciellt med de.

#133

Postad 13 juni 2007 - 05:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mina underarmar är helt täckta ändå ner till händerna...
Jag tyckte att det gjorde rätt ont men det verkar jag vara rätt ensam om...
Tycker nästan det var värre än brösten och insidan av armen mot armhålan ;)

#134

Postad 13 juni 2007 - 11:42

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

Eller om man är en sån person som inte kan tatuera sig på sommaren för att man är rädd för att den skall blekas, eller avstår ifrån koncerer för att tatueringen kanske får en blemma...  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Skön kommentar :o

Personligen gillar jag kolsvarta tatueringar. Det är inte snyggt när det är blekt eller flammigt och jag tycker inte om att få brännskador av solen. Därför är jag noggrann med läkningen och jag tatuerar mig inte på sommaren. Att det funkar bekräftas varje gång en erfaren tatuerare tittar på mig och utbrister "Whoa, look att the f***ing black on that one!"

De flesta som tatuerar sig får bra resultat. Ibland blir det dock fel och det beror nästan alltid på dålig eller slarvig efterläkning. Därför har jag informerat andra medlemmar om vikten av noggrann efterläkning. Det kan jag knappast klandras för eftersom de flesta trots allt vill att deras nya tatuering ska bli snygg.

:P

#135

Postad 13 juni 2007 - 12:54

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Har själv en ros inramad i frihandstribal av tatueraren blev riktigt snyggt. detta är dock gjort för nästan 20 år sedan men nu ska jag äntligen (bara jag hittar en bra tatuerare i närheten) ta och lägga till mina 2 barn till kroppskonsten.

Redigerat av toska, 13 juni 2007 - 12:56.


#136

Postad 13 juni 2007 - 20:46

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Eller om man är en sån person som inte kan tatuera sig på sommaren för att man är rädd för att den skall blekas, eller avstår ifrån koncerer för att tatueringen kanske får en blemma...  :o

<{POST_SNAPBACK}>


Skön kommentar :D

Personligen gillar jag kolsvarta tatueringar. Det är inte snyggt när det är blekt eller flammigt och jag tycker inte om att få brännskador av solen. Därför är jag noggrann med läkningen och jag tatuerar mig inte på sommaren. Att det funkar bekräftas varje gång en erfaren tatuerare tittar på mig och utbrister "Whoa, look att the f***ing black on that one!"

De flesta som tatuerar sig får bra resultat. Ibland blir det dock fel och det beror nästan alltid på dålig eller slarvig efterläkning. Därför har jag informerat andra medlemmar om vikten av noggrann efterläkning. Det kan jag knappast klandras för eftersom de flesta trots allt vill att deras nya tatuering ska bli snygg.

:lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Du har rätt, man vill ju ha en "fin" tatuering, men börjar man kompromissa på livet genom att inte gå på koncerer eller vistas i den underbara solen så tycker jag man missar poängen... som att jämföra med människor som har en vintage veteranbil i mint condition som bara står i ett uppvärmt garage under en pressenning.

Min tatuering börjar vid handen och är en komplett sleeve ända ut på skulderbladet hitills, och den växer fortfarande. fast jag håller mig inte i skuggan ändå, det skall synas på huden att man lever, ärr är karaktärsbildande! :P

Då tatueringar naturligt bleks med tiden är helt naturligt och ger ju nästan "patina" på tatueringarna... Såsom äldres tatueringar, de berättar om ett liv på ett mycket justeare sätt än en knivskarp tribal i mina ögon, så jag och mina tatueringar åldras med behag.

Nåja, nog driftat om detta från min sida, smaken är som baken som bekant, vi kan iallafall komma överrens om att vi gillar tatueringar ;)

Angående leverfläckar, blodådror och liknande som SainT undrade om så är det inga problem, en duktig tatuerare kan skapa utan att behöva tatuera på en leverfläck, oftast räcker det att de flyttar en linja ett par milimeter för att slippa pressa färg i leverfläckar och dylikt och blodådror är i regel inga problem om du inte är kroppsbyggare och har halvtumsslangar utefter armarna, men snacka med din lokala tatuerare så kan han nog gå igenom för dig hur han arbetar och svara på dina frågor...

Apropå det så tycker jag det är oerhört roligt att lyssna på kunder som poppar in på tatueringsstudios med bizarra frågor och requests, jag gissar att man skulle kunna skriva en bestsellerbok om historier man hört på tatueringstudios runt om i världen.

keep pushing that ink! ;)

#137

Postad 13 juni 2007 - 21:45

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

Apropå det så tycker jag det är oerhört roligt att lyssna på kunder som poppar in på tatueringsstudios med bizarra frågor och requests, jag gissar att man skulle kunna skriva en bestsellerbok om historier man hört på tatueringstudios runt om i världen.

<{POST_SNAPBACK}>


För att inte tala om udda tatueringar på udda ställen. Hade en gång det tveksamma nöjet att beskåda en person få en ring runt ... just det: ringen. ;)

#138

Postad 14 juni 2007 - 07:19

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Jag som ska läggas under nålen i slutet av juli kommer att få bli gaddad av en kille som kommer på gästspel just den veckan, det känns som att man borde kunna maila killen och berätta lite mer om hur man vill att motivet ska se ut så man inte "slösar" onödig tid på det när man väl har sin inbokning. Hur långt i förväg tycker ni att man ska ha för att kunna fixa upp ett motiv från scratch om man beskriver det i ett mail? Självklart har det mycket att göra med hur mycket tatueraren i sig har för sig på dagarna men man vet ju aldrig hur olika man tänker som personer?

#139

Postad 14 juni 2007 - 17:19

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Det beror på. Vilket motiv har du tänkt dig?

#140

Postad 14 juni 2007 - 17:51

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Detta blev mina andra.. Hade planerat den ett bra tag innan det blev av.. (rättare sagt 5 år)
För er som inte vet så är det mitt stjärntecken.
Har blivit en till sedan dess.. Har nu även texten "Carpe Diem" intatuerat på underarmen.
Gjorde min första förra sommaren, så man kan ju säga att det är beroende framkallande.. ;)

Har iof planerat det en längre tid och när man väl insett att det ömma går över så kan man ju lika bra fortsätta..
Har planer på 3 - 5 till nu i höst.. Får se vad jag hinner med.. :wub:

(Undrar ni över hållningen på bilden så är bilden tagen samma dag som den gjordes, är öm. Har fyllts i en gång till efter att den bilden togs)

Bifogad fil(er)


Redigerat av Darth Tojayz, 14 juni 2007 - 17:52.


#141

Postad 14 juni 2007 - 19:12

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Ett tips om du gillar bokstavstatueringar är att tatuera lite längre textstycken, det blir rejält fräckt. Exempelvis en bra låttext, en sida ur en bok eller en filmmonolog. Flankerna är utmärkta för dessa tatueringar, liksom insidorna av överarmarna.

#142

Postad 14 juni 2007 - 19:16

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Haha.. Jo jag är väl väldigt glad för texter.. Har funderat på det där med låttexter.. Och ett tag tyckte jag det hade varit kul att tatuera in introt från Bildo på hela ryggen.. haha.. :wub:

Men mer text på kroppen lär det bli..

Kunde ju inte tatuera in längre text på ryggen, eftersom det är svårt att skriva fisken speciellt mycket längre.. ;)

#143

Postad 14 juni 2007 - 19:22

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
He he, en kompis tatuerade sig i Hong Kong när han var på lyran. Han bad om de kinesiska tecknen för rikedom och framgång på bröstet. När han nykrade till dagen efter såg han att tatuerar-jäkeln hade skrivit tecknen för stekt fläsk med ris istället! :wub:

#144

Postad 14 juni 2007 - 19:25

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Hahaha..
Ja det är ju nackdelen med att dels tatuera sig på lyran och sen att tatuera in kinesiska tecken.. Utan efterforskning så vet man aldrig vad det står.. :wub:

#145

Postad 14 juni 2007 - 20:04

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
iofs vet ingen anna det heller :wub: ;)

#146

Postad 14 juni 2007 - 20:25

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Tja, killen bodde ju och jobbade i Kina i flera år så det var nog inte så roligt alla gånger.

#147

Postad 14 juni 2007 - 21:05

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0

Det beror på. Vilket motiv har du tänkt dig?

<{POST_SNAPBACK}>



Motivet ska bli en ängel på min högra axel där vingarna kommer att gå på vardera sida om axeln.

#148

Postad 14 juni 2007 - 21:11

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Ambigrams e snyggt, kan tyckas va grötigt...

ville bara säga d...

<--- mitt bakhuvud :wub:

#149

Postad 14 juni 2007 - 22:59

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

Det beror på. Vilket motiv har du tänkt dig?

<{POST_SNAPBACK}>



Motivet ska bli en ängel på min högra axel där vingarna kommer att gå på vardera sida om axeln.

<{POST_SNAPBACK}>


Det måste man måtta upp på dagen. Har du hittat ängeln så är det ju bara att ta med den då så går det ganska snabbt att rita upp. Om du inte har hittat ängeln så är tipset att börja leta :wub:

#150

Postad 15 juni 2007 - 07:42

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
ok, problemet är att jag inte har hittat ngt bra motiv än på ängeln och tänkte be honom rita upp den från scratch om jag beskriver den som jag vill ha den. Har en perfekt bild i mitt huvud :wub:

Har några bilder som kanske kan beskriva hur jag vill ha den som jag tänkte bifoga till honom.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.