Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Headset till Xbox One

307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Turtle Beach Ear Force XO Four Over-ear (Hörlurar) 7 7,4 (4) Inga priser
Turtle Beach Ear Force XO Seven Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,5 (1) Inga priser
Polk Audio 4 Shot Xbox One (Hörlurar) 7 5,33 (5) Inga priser
Turtle Beach Titanfall Ear Force Atlas (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Microsoft Xbox One Stereo Over-ear Headset (Hörlurar) 8 4,4 (4) 519:-
HyperX Cloud Over-ear Headset (Hörlurar) 9 8,36 (32) 3 913:-
Turtle Beach Ear Force Stealth 500X (Hörlurar) 5 5,67 (2) Inga priser
HyperX Cloud II Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,93 (111) 713:-
Corsair HS75 XB Over-ear Headset (Hörlurar) 9 7,25 (7) 3 598:-

#151

Postad 16 januari 2015 - 05:02

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Micen skräp? På vilket sätt?

Jag har A40 själv, såvitt jag vet likadan mic. Det är den mic jag hört som har överlägset näst ljud bland spel-headseten, dessutom utan att ta upp en massa kring-ljud (som en del sämre micar tar upp).

#152

Postad 16 januari 2015 - 08:07

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Enligt flertalet recensioner på Amazon och en mängd sökresultat alá Google så är ljudkvaliteten från micen undermålig. Däremot verkar det inte som att det är något som inträffar på alla exemplar men nog många har klagat för att det ska kännas osäkert att köpa ett par.

#153

Postad 16 januari 2015 - 19:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Flertalet? Alltså de flesta?

I och för sig är alltid missnöjda kunder mer benägna att ge dåliga recensioner än vad nöjda kunder är att ge bra, men att de flesta recensioner ger dålig kritik till micen låter konstigt.

Har många kompisar som har Astro och tro mig, från ett spelheadset får du inte bättre mic-ljud. Man hör verkligen vilka som har bra respektive dålig mic om man sitter med ett bra headset.

#154

Postad 16 januari 2015 - 21:58

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Sc-Zap, du låter ju riktigt bra när man spelar med dig, inget problem med micen där inte.
Vad jag vet så brukar oftast inte det vara något konstigt med micarna oavsett märke. Det enda som jag vet fungerar dåligt är Polk 4 Shot där ljudet från munnen till micen inte riktigt räcker till pga micens placering.

Tog och köpte mig ett par Steelseries Siberia v3 till min Macbook Pro och passade även på att testa detta till Xbox One (behövde ett bra headset med mic).
För det första, riktigt skönt headset. Sitter riktigt bra på skallen och otroligt skönt runt öronen. Idag har jag suttit med på skallen i sträck i nästan 5 timmar (lyssnat på musik under en tenta) och det sitter verkligen bra, inget ont eller något alls.
Sen tycker jag ljudet är bra, mycket bättre än mina gamla Sennheiser HD485 som jag använde till datorn tidigare.

Till Xboxen fungerade de väldigt bra med (jag har headsetadapter sedan tidigare).
Då Microsofts egna headsetadapter saknar mic monitor så blir det tyvärr så att man sitter och skriker då man inte hör sin egen röst. Detta headset isolerar dessutom bort ljud utifrån väldigt bra.

Tydligen ska Steelseries släppa denna modell anpassad för Xbox One snart med (förmodligen så slänger de med en egen headsetadapter som enda skillnad). Så ni som är sugna kan jag rekommendera detta då.

#155

Postad 16 februari 2015 - 17:52

angaskan
  • angaskan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Tjenare,

 

Jag har sökt och sökt efter ett headset som inte behöver kopplas till kontrollen, men som samtidigt fungerar i xbox live chat, och den enda lösningen jag hittar är Turtle Beach 500x. Stämmer detta eller finns det andra alternativ? Det viktigaste är att jag slipper använda adapter i kontrollen oavsett om det krävs sladd eller ej. Finns det någon lösning som gör det möjligt att snacka på xbox live chat genom att koppla kabel till boxen gör det inget.

 

Tack på förhand



#156

Postad 16 februari 2015 - 19:08

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
500x och kommande Elite 800 är de enda som inte kräver en adapter i dagsläget.

En adapter i kontrollen är inte hela världen. Rätt skönt att ställa in chatvolym och kunna köra mute utan att släppa handen från kontrollen (även spelljud på stereoheadseten).

Redigerat av Bergan, 16 februari 2015 - 19:09.


#157

Postad 16 februari 2015 - 20:24

angaskan
  • angaskan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

500x och kommande Elite 800 är de enda som inte kräver en adapter i dagsläget.

En adapter i kontrollen är inte hela världen. Rätt skönt att ställa in chatvolym och kunna köra mute utan att släppa handen från kontrollen (även spelljud på stereoheadseten).

 

Tack för infon,

 

Synd tycker att över 2000:- är lite för mycket för ett headset. Men det lär väl komma lite billigare lösningar längre fram får man hoppas :)



#158

Postad 16 februari 2015 - 20:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

 
Tack för infon,
 
Synd tycker att över 2000:- är lite för mycket för ett headset. Men det lär väl komma lite billigare lösningar längre fram får man hoppas :)

Har du pengarna att avvara så är det grymma headset om du vill åt surround i lurar.
Har 2 tidigare modeller från TB. Dyra men jävligt sweet :-)

Redigerat av SKIBBE, 16 februari 2015 - 20:59.


#159

Postad 17 februari 2015 - 16:19

angaskan
  • angaskan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Har du pengarna att avvara så är det grymma headset om du vill åt surround i lurar.
Har 2 tidigare modeller från TB. Dyra men jävligt sweet :-)

 

Jo att dom är bra betvivlar jag inte, men jag vet inte riktigt om jag kommer att använda dem fullt ut så att säga. Vill bara kunna chatta med spelkompisarna utan att behöva ha en adapter i kontrollen, det är mitt enda krav :)



#160

Postad 17 februari 2015 - 16:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

 
Jo att dom är bra betvivlar jag inte, men jag vet inte riktigt om jag kommer att använda dem fullt ut så att säga. Vill bara kunna chatta med spelkompisarna utan att behöva ha en adapter i kontrollen, det är mitt enda krav :)


Då får du hålla tummarna på att MS eller nån annan släpper ett enkelt headset utan stereo/surround, för just nu finns det inget för One :-\

#161

Postad 18 februari 2015 - 00:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Tycker inte att sladden till kontrollen är särskilt besvärande, faktiskt.



#162

Postad 18 februari 2015 - 08:01

angaskan
  • angaskan
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Tycker inte att sladden till kontrollen är särskilt besvärande, faktiskt.

 

Själva sladden stör mig inte men adaptern gör det oerhört svårt för mig då min hand är skadad och jag håller kontrollen med höger näven precis där adaptern sitter :(



#163

Postad 18 februari 2015 - 08:41

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Då får du hålla tummarna på att MS eller nån annan släpper ett enkelt headset utan stereo/surround, för just nu finns det inget för One :-\

Är inte detta deras headset? Behövs det adapter till den?
http://cdon.se/spel/...uflage-28038900

Edit

Efter en snabb googling så behövs det tydligen. Vad dåligt.
http://majornelson.c...stereo-headset/

Redigerat av Johan_i_burken, 18 februari 2015 - 08:44.


#164

Postad 18 februari 2015 - 15:18

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

 

Själva sladden stör mig inte men adaptern gör det oerhört svårt för mig då min hand är skadad och jag håller kontrollen med höger näven precis där adaptern sitter :(

Ja, det förklarar ju din aversion, förstås. Hoppas du hittar vad du söker, så småningom. I nuläget verkar det inte finnas något billigt alternativ, tyvärr.



#165

Postad 25 februari 2015 - 10:32

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

  • 569 inlägg
  • 0

Kinecten kan väl användas till chat. Vet att i BF4 och FIFA är det många som inte vet att den är på. Ljudkvaliten är kanske inte super men man slipper sladdar i kontrollen. Sen snappar den upp allt ljud runt om så har du familj kan det bli lite körigt. :)



#166

Postad 11 augusti 2015 - 08:42

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Kikade lite på TurtleBeach:s hemsida nu och såg att dom har nya XO Seven Pro på rea för strax under tusenlappen. Men någon som vet om det går beställa från deras hemsida till Sverige?



#167

Postad 11 augusti 2015 - 12:07

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Ja, inga problem att beställa. Har gjort det själv vid ett antal tillfällen. Välj bara Europa som region vid flaggan längst upp till höger.

Ca en veckas leverans vid de tillfällen jag beställt.

#168

Postad 11 augusti 2015 - 12:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Det var nytt, aldrig gått beställa fråm TB innan, kollade iofs vid Blops2 rellen senast.

#169

Postad 11 augusti 2015 - 16:23

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
GLS levererar till Sverige och sedan tar Schenker över och man får tracking så man kan följa paketet. Skickas från Irland.
Över 100 euro så är det fraktfritt. Annars typ 5 euro i frakt.
De har haft rätt mycket rea på sista tiden.
Köpte själv XO Seven Pro för en månad sen för 139 euro. Även Stealth 500x har de rea på nu, kostar 210 euro vilket blir ca 2000 kr.

#170

Postad 11 augusti 2015 - 16:24

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
500x före stealth pro iaf. Men prisskillnad... dock är surround värt alla dagar i veckan tycker jag.

#171

Postad 11 augusti 2015 - 17:38

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Surround ska komma direkt ur kontrollen snart och då får man även det på XO Seven Pro.
Microsoft kallar det "Microsoft Virtual surround sound".
TB visade detta på sitt nya Stealth 420x på kartongen men var tvungen att göra om kartongen då detta inte är släppt än. Samma sak med Steelseries Siberia X300 som visar att detta headset stödjer detta.
Så jag antar att man inte blev klara i tid bara. Så när det väl kommer så kommer alla 3.5 mm headset att vara surroundheadset.

#172

Postad 11 augusti 2015 - 18:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Najs MS hoppas deras dsp är bra då, ytterligare något som xboxen ska orka processa med sin lediga core?

Måste nog höra hur bra positioneringen är innan jag ropar hej och byter ut mitt dyra TB :-)

Sen räcker ju inte en 3.5mm för ljud och chatt?

Redigerat av SKIBBE, 11 augusti 2015 - 18:40.


#173

Postad 12 augusti 2015 - 05:39

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Jo, 3,5 mm räcker för chat och ljud. Den nya kontrollen har en 3,5 mm ingång så det är bara att koppla in headset där.

Annars finns ju headsetadaptern att köpa separat med.

 

Jag tror inte att konsolen har några problem att processa detta ljud då det om jag inte minns helt fel sitter en egen rätt bra processor i krysslådan redan idag som transcodar "on the fly". T ex DTS MA-HD till PCM. 

 

Får se när det kommer bara.



#174

Postad 16 augusti 2015 - 10:50

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
MS gjorde en j*vla tabbe med den där adaptern, för folk som redan hade ett vettigt headset med fjärrkontroll på osv skapade den bara massa sjuka problem. Finns det någon option där man kan säga åt boxen att ge fan i att skicka ljud via kontrollen öht?
Vet inte hur många ggr jag fått konstigt eko då min headset-enhet som får ljudet via optiska utgången PLUS ljud via adaptern krockar. Sen om man sänkte ljudet via adaptern så försvann även chatljudet.
Ska lätt fixa den nya kontrollen när den kommer ut.

#175

Postad 16 augusti 2015 - 11:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

MS gjorde en j*vla tabbe med den där adaptern, för folk som redan hade ett vettigt headset med fjärrkontroll på osv skapade den bara massa sjuka problem. Finns det någon option där man kan säga åt boxen att ge fan i att skicka ljud via kontrollen öht?
Vet inte hur många ggr jag fått konstigt eko då min headset-enhet som får ljudet via optiska utgången PLUS ljud via adaptern krockar. Sen om man sänkte ljudet via adaptern så försvann även chatljudet.
Ska lätt fixa den nya kontrollen när den kommer ut.

Ja det där är en vetenskap som jag nu över ett år senare inte fattar, jag tror knapparna beter sig olika. Det jag vet är om man drar ur den och när man måste byta batteri så blir det problem

 

ibland styr knapparna på ena sidan chatt och den andra spelljudet (via chatt kanalen, som vi med TB inte vill ha)

 

ibland så trycker man på en knapp på vänster och styr volymen med +- på höger sidan... man får fippla tills man går igång det efter varje batteribyte. pain in the ASS men bättre än köpa ett nytt headset :)

 

Edit: Japp jag ska unna mig Elite kontrollen men inte pga headset problem utan att det ska bli najs att lära sig en fps kontroll och kanske bli lite bättre på slagfältet :P


Redigerat av SKIBBE, 16 augusti 2015 - 11:15.


#176

Postad 16 augusti 2015 - 14:20

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Exakt, knapparna på adaptern gjorde ju inte vad dom borde gjort när man tryckte vilket orsakade en hel del irritation.

#177

Postad 23 augusti 2015 - 14:27

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går via något tillbehör att få virtuellt surround när man har stereo headset adaptern? Köpte igår den pga att jag inte vet hur mycket jag kommer använda xboxet sen när det kommer en unge till familjen.
Men testade bara den snabbt igår med titanfall och det ljudet är ju helt ok, har dock ett par ganska billiga akg lurar.
Men när man är vad vid att lira med 5.1 på surroudljudet här hemma så var det riktigt svårt. Hjälper ett par bättre lurar mig lite kanske?

Redigerat av Jimpstyle, 23 augusti 2015 - 14:28.


#178

Postad 23 augusti 2015 - 14:59

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Någon sa, vet inte om det var några poster innan att kontrollen ska kunna leverera virtuellt surround i framtida update (har ingen källa dock)

Mina dyra Turtle Beach är ju virtuellt surround med skillnad att man tar från optisk ut och skickas via en dedikerad dsp/sändare till lurarna.

Kör du på stereo-lurarna sålänge. Priset stiger ganska brant när man ska ha surround lurar till konsol.

Det är ju positioneringen man får med surround, viktigt i Titan Fall antar jag? Jag kan inte leva utan surround lurar sen jag skaffa mitt första par för många år sedan till 360

Redigerat av SKIBBE, 23 augusti 2015 - 15:01.


#179

Postad 23 augusti 2015 - 21:18

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Jag har tidigare sagt att det kommer att komma surround-ljud direkt från kontrollen, om det gör det via headsetadaptern eller om man måste ha den nya kontrollen vet jag inte.

 

Varför jag tror att detta kommer?

Strax efter Turtle Beach lanserat Stealth 420X (men inte släppt det än) så hade de en bild på förpackningen på deras hemsida. På sidan på förpackningen så står det om "Microsoft Virtual Surround Sound". När headsetet sedan släpptes så ändrades förpackningen till den som är idag. Försökte söka på Google men hittade inte den som togs bort.

 

När Steelseries lanserade deras X300 så fanns denna text med i deras pressrelease:

Its powerful, next-gen SteelSeries speaker drivers offers a rich soundscape with the support of Microsoft® 7.1 Virtual Surround Sound on Xbox One. The noise reducing memory foam ear cushions isolate the natural sounds and powerful bass while keeping out outside noise. A retractable, flexible crystal-clear microphone can be muted with the flip of a switch behind the earcup.

 

 

Källa: http://steelseries.c...vailable-amazon

 

 

Då X300 är samma headset som Siberia V3 fast man slängt med en headsetadapter så är det endast ett standard 3,5 mm headset. Men ännu har denna surround-funtion kommit.

 

Så min gissning är att detta är försenat och kommer förmodligen i någon månadsuppdatering senare.



#180

Postad 23 augusti 2015 - 21:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Kanske lanseras med w10 updaten, vore ju en najs feature att få med i paketet

#181

Postad 24 augusti 2015 - 06:29

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Det låter ju lovande isåfall! men för att hänga med här. Sitter det virtuella surroundet i hörlurarna eller i headsetadaptern?



#182

Postad 24 augusti 2015 - 09:31

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Sitter snarare i konsolen i detta fall där konverteringen sköts. Sedan skickas ljudet till handkontrollen. Man får fortfarande ut ett stereoljud som är processat så att det låter som surround.
Precis på samma sätt som alla andra virtuella surroundheadsets från TB, Astro m.fl.

#183

Postad 24 augusti 2015 - 11:24

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

OKej, så om jag skaffar mig ett par bättre lurar med sluten konstruktion och kanske 50mm högtalare i så kanske jag lättare hör en surround känlsa? Har ju som sagt endast testat med dessa https://www.prisjakt...kt.php?p=740794

Samt om jag skaffar ett par lurar låt säga som är "gjorda för pc" med mick. Funkar då även micken?


Redigerat av Jimpstyle, 24 augusti 2015 - 18:57.


#184

Postad 25 augusti 2015 - 11:43

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Vad skulle ni säga att man ska satsa på för lurar om jag ska köpa ett par nu? Och då ha i baktanke om vad som kanske komma skall med uppdateringar? uppskattar surround mycket men samtidigt kommer lurarna bara användas när jag stör andra. T.ex. sena kvällar eller om sambon inte vill höra pang pang!  Vilket inte kommer bli varje dag om man säger så. :)



#185

Postad 26 augusti 2015 - 20:46

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Vad skulle ni säga att man ska satsa på för lurar om jag ska köpa ett par nu? Och då ha i baktanke om vad som kanske komma skall med uppdateringar? uppskattar surround mycket men samtidigt kommer lurarna bara användas när jag stör andra. T.ex. sena kvällar eller om sambon inte vill höra pang pang!  Vilket inte kommer bli varje dag om man säger så. :)

Steelseries h wireless, är så jäääääkla nöjd med mina.



#186

Postad 27 augusti 2015 - 10:36

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Steelseries h wireless, är så jäääääkla nöjd med mina.

Okej, men nu vet jag inte om du hängt med riktigt här. Ska ha ett par lurar till xboxen med endast en kabel till headset adaptern i kontrollen. Så dessa trådlösa varianter är inget alternativ. Speciellt inte med den prislappen...



#187

Postad 27 augusti 2015 - 11:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ska du ha lurar eller headset?

#188

Postad 27 augusti 2015 - 17:03

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0

Okej, men nu vet jag inte om du hängt med riktigt här. Ska ha ett par lurar till xboxen med endast en kabel till headset adaptern i kontrollen. Så dessa trådlösa varianter är inget alternativ. Speciellt inte med den prislappen...

nej, läste bara

"Vad skulle ni säga att man ska satsa på för lurar om jag ska köpa ett par nu?"



#189

Postad 28 augusti 2015 - 08:03

Jimpstyle
  • Jimpstyle
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Ska du ha lurar eller headset?

Det beror väl på om det går använda micken med enbart en kabel till headset adaptern?



#190

Postad 10 september 2015 - 09:54

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Köp en sådan här: http://v-moda.com/boompro-microphone/

 

Så kan du ha vilka hörlurar du vill. Så gjorde jag, köpte hifi lurar istället för dyra sämre gaminglurar.

 

Jag köpte dessa, då kan jag ha dom till musik också.

 

http://www.ljudochbi...lips-fidelio-x2



#191

Postad 29 november 2015 - 18:49

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Fungerar det att använda Bose SoundTrue lurar? Ljudmässigt och inte minst micen...



#192

Postad 30 november 2015 - 08:37

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Turtle beach X11, funkar dessa med Xbox One? 



#193

Postad 30 november 2015 - 08:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1

Turtle beach X11, funkar dessa med Xbox One?

Jo, det går nog lösa men blir väl att du får ta ljudet ifrån tv. Då det är digitalt på xbox one.

Du behöver även headset adaptern till one för att få 2.5mm jacket. (För chatt om du vill åt de)

http://www.turtlebea...ork_main_01.jpg

Redigerat av SKIBBE, 30 november 2015 - 08:46.


#194

Postad 01 december 2015 - 14:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Köpte ett HyperX Cloud 2 headset, 699:- på webhallens Black friday-rea. Återkommer med lite intryck när jag har testat det på xboxen.
Mitt Tritton 5.1 som var grymt till 360n får pensioneras nu då det varit allt annat än smärtfritt till One tyvärr.

#195

Postad 11 december 2015 - 16:46

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Sitter med ett par X41 lurar men vill ha ett nytt headset till min ONE.

Ska man köpa X500 eller vad rekommenderar ni?

Ska ha suroundljud!


Vill ha så bra ljud som möjligt gärna med lite bra bas!



#196

Postad 12 december 2015 - 09:08

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 1
Har kört ett par timmar med mina HyperX Cloud 2 nu och dom känns riktigt bra och prisvärda.
Att tidigare ha suttit med feta kablar fram till en enhet som i sin tur varit kopplad med optisk till boxen känns otroligt jobbigt jämfört med endast sladd till kontrollen som nu.

Ljudmässigt så är dom sämre än mina Tritton jag hade med 5.1 och möjlighet att ställa in volymen per kanal osv. Dock tycker jag att stereoljudet fungerar tillräckligt bra om man är casual gamer och inte vill lägga +1500:- för något mer exklusivt.

Volymerna för ljud och chat var ganska enkelt att få till numera i inställningarna.

Talkback-funktionen är inte lika kraftig som på mina gamla lurar så det kändes lite burkigt till en början att prata.

Sitter skönt på huvudet och känns klart gedigna med läderdetaljer osv.
Använder man dom även till dator så får man med nån slags dosa som simulerar 7.1 tror jag, inget som fungerar till xboxen (tror jag?).

Så är man ute efter några schyssta lurar till bra pris kan jag klart rekommendera dessa. Ska man bara ha dom till xboxen kan man lika gärna köpa HyperX Cloud 1 och spara en slant.

#197

Postad 12 december 2015 - 09:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Talback är ju hemskt, hade råkat kommat åt den en gång och trodde mina lurar var trasiga, hörde tjejen i micen och mig själv när jag prata.

#198

Postad 12 december 2015 - 09:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Talback är ju hemskt, hade råkat kommat åt den en gång och trodde mina lurar var trasiga, hörde tjejen i micen och mig själv när jag prata.


Nog en vanesak, jag gillade det men har man en stark mic så tar den ju gärna upp ALLT ljud i rum brevid osv. Dock slapp man massa brus osv när man hade det avstängt men jag vande mig såpass med det så jag hade det alltid på :)

#199

Postad 12 december 2015 - 09:38

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Nog en vanesak, jag gillade det men har man en stark mic så tar den ju gärna upp ALLT ljud i rum brevid osv. Dock slapp man massa brus osv när man hade det avstängt men jag vande mig såpass med det så jag hade det alltid på :)


Jo, sant. Tycker dock det tar mig ifrån spelet och gör att man hör rummet hemma och inte fokuserar på spelet, och missar detaljerna i ljudet. Kan ju bero på hur riktad mic man har också (har turtle beach bo2 tango, motsvarande xp500)

Redigerat av SKIBBE, 12 december 2015 - 09:39.


#200

Postad 12 december 2015 - 09:47

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
På tal om ljud i headset.
Jag har ett par xo4 som jag kör både till One o Ps4.
Har påbörjat Tom Clancy på PS4 precis. O s*tan vad man blir nipprig av allt tassande och smygande man hör i det spelet 😂
Kan verkligen rekommendera det om man är mkt för taktiskt spelande 😊



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.