Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS-42Q7H

657 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 maj 2006 - 17:57

robiz
  • robiz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Hej på er!
Har gått länge i tankarna på att investera i ny tv, byta ut tjock teven mot plasma. Har lusläst tråden om Panna PV60, och alla verkar ju vara helt lyriska över dess bild och egenskaper. Har vart å kollat på den i butik flera gånger, och bilden är ju najjs. Var idag inne på expert å skulle i princip köpa den men så såg jag Samsungen och måste säga att den va bra mycke vassare än PV60:an, samt grymt mycke snyggare. Men man har ju hört om samsungs elektronik som tydligen inte skall va bra. Så nu känns det som om man e tebax på ruta 1 igen.
Någon annan som har kikat på denna samsung eller ännu bättre, nån som har den kanske??...

Mvh
robiz

Redigerat av robiz, 11 maj 2006 - 20:49.


#2

Postad 12 maj 2006 - 12:22

damien
  • damien
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
har exakt samma fundering! Hjälp!

#3

Postad 12 maj 2006 - 21:03

robiz
  • robiz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
kom igen nu gubbar, ingen som har lite input gällande denna plasma... :wub:

#4

Postad 13 maj 2006 - 08:11

Kneten
  • Kneten
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Samsung visade upp den på Power. Mycket tilltalande design och bra bild. I jämförelse med Panasonic PV60 så kändes dom likvärdiga. Helt klart ett tilltalande alternativ. Påminner en del om Pioneer designmässigt.

#5

Postad 13 maj 2006 - 16:23

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Kjøpte denne i dag på expert,veldig bra bild.
Enkel i bruk

#6

Postad 14 maj 2006 - 09:58

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Då dyker Expert OMA in i denna tråd också. :(

Har haft denna modell på väggen i butiken i lite över en vecka nu (50 tummaren är på ingång), har den hängandes under PV60 från Panasonic som var den första plasma som gav mig en tankeställare när det gäller LCD vs Plasma, har varit 100% LCD tidigare.

Tycker den håller likvärdig kvalité som Panasonic:en, dock ger Pannan ett lite mer naturligt intryck på bilden, naturligare hudtoner etc.

Designen är klockren, som M51:an, eller M61 med grå nyans på den vinklade delen nertill.

Ska själv investera i ny tv inom en väldigt snar framtid och det lutar just nu åt att den antingen blir 50tummaren i denna serie eller Samsung M71, M71:an blir givetvis en vassare apparat men samtidigt så passar min behovs analys för v-rum in i plasma tekniken då den inte kommer jobba som ren datamonitor utan sådan information streamas via mitt xbox360.

En _STOR_ fördel med denna tv är faktiskt deras Filter BrightTM teknik, som kort och gott ökar kontrasten om en extern ljuskälla reflekteras mot panalen och dämpar då reflektionerna avsevärd, det är den bästa plasman någonsin på detta område och det har, i mina ögon, varit ett stort minus för tekniken tidigare då en lampa placerad omkring sweetspot har kunnat förstöra en hel upplevelse.


Fråga gärna om ni undrar något om modellen.

MVH OMA.

#7

Postad 14 maj 2006 - 11:34

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Nu blev man ju lite nyfiken. Sjukt snygg var den i alla fall. I en direkt jämförelse mellan denna, PV60 och nya LGn PC1R. Vilken är bäst? Går det att stänga av alla sjuka filter i Samsungen? Har den bra inställn ingsmöjligheter. hur ligger Samsung till när det gäller inbränning?

#8

Postad 14 maj 2006 - 23:21

damien
  • damien
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Vågade inte köpa Samsungen, kändes lite som grisen i säcken (hittar inga tester etc) så det fick bli en Pioneer 43tum istället. Väldigt snygg annars samsungen, lite lik pioneer men bredare nertill. Kände att samsungen inte riktigt hade den kvalité och finish som jag sökte. Jag upplevde att både pv60 och samsung hade bra bild vid dvd, matad med rgb, men att pioneer ändå kändes bäst (enligt mina ögon) och snyggast på väggen. Jag tycker att pv60:n var riktigt plastig, men kanske hade den blivit snyggare när den väl kommit upp på väggen.

Nu har man bara 180timmar kvar av inkörningen av Pioneer, sen kan man kolla vad den kan gå för med riktiga inställningar.

Hade jag inte fått sätt Pioneern så hade jag nog inte köpt någon tv alls, var helt vimsig efter allt tittande i affärer och snokande på alla forums. LCD var tekniken jag ville ha i början men det slutade med plasma. Jag upplevde att alla små LCDs var bra, men när de kom upp i storlek så blev det inte någon bra känsla. Samsung LE-40R73 (LCD) var den enda LCD tv:n jag nästan tog upp plånboken för, men sen stupade den på mållinjen.

Såg ett avsnitt av Lost och en hockeymatch på tv3 idag, ganska njutsamt. Jag måste säga att jag har nog aldrig sätt en bättre bild med vanlig Boxer matad med rgb. Är riktigt sugen på att calibrera upp den nu. Ska bli riktigt trevligt att testa DVD via HDMI.

Testade XBMC matad med rgb, ställde upp skärpan i setupen i XBMC och det blev knivskarpt, myser riktigt nu känner jag.

/Damien

#9

Postad 15 maj 2006 - 10:03

kevinergo
  • kevinergo
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Tillverkar Samsung fortfarande sina egna plasmapaneler? De verkar iaf satsa mycket hårdare på LCD än plasma.

#10

Postad 15 maj 2006 - 19:50

Kneten
  • Kneten
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Samsungen bör jämföras med plasmor i samma prisklass. Pioneer spelar i en helt annan division när det gäller priset.

#11

Postad 16 maj 2006 - 17:08

robiz
  • robiz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Kjøpte denne i dag på expert,veldig bra bild.
Enkel i bruk

<{POST_SNAPBACK}>


du får komma med ett utlåtande på denna, hur den funkar osv.

mvh/robiz

#12

Postad 16 maj 2006 - 20:41

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Var inne på power idag, han som äger butiken stod precis och packade upp denna plasma.. snackade lite med honom och han hade sett den live vs Lg Pc1r och påstod att Samsungen var snäppet bättre..

Gick 10min medans de kopplade in den och kom sedan tillbaka och jämförde bilden mot Panasonic pv60.. Samsungen äger pv60n enligt mitt tycke, mycket mer levande bild,mer färgrik.. Den var överlägset bäst. källan var 1080p hdtv material..

Jag har redan bestämt mig, det blir en samsung, tänker inte ens fundera på Pc1r då samsungen är så sjukligt snygg, designen är klockren..

Samsung använder samma teknik som Lg gör med sin nya dvs utan frontglas och utan fläktar.

Nu blir det långa sömnlösa nätter till den 25, innan man kan ta den kontant <_<
Som tur är så har man ju Samsung 32" lcdn i sovrummet så länge!

#13

Postad 16 maj 2006 - 20:59

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Verkar bara finnas 1 HDMI på denna TV. Det var inte bra! Nån som vet var man kan se den i Sthlm?

#14

Postad 16 maj 2006 - 21:23

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ja det finns endast en hdmi anslutning.. tyvärr.

Du hittar den i närmaste Power butik!

#15

Postad 16 maj 2006 - 21:38

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
Så denna plasma slår både LGPC1R och PV60 på fingrarna? Låter mkt intressant...

#16

Postad 16 maj 2006 - 23:13

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Då jag bara såg Pv60 vs denna innan idag så kan jag enbart till 110% säga att samsungen smiskade pv60n duktigt, dessutom ser ju samsungen ut som en ferarri medans pv60n ser ut som en Lada...

Säljaren/ägaren av butiken, verkade väldigt seriös och kunnig och trovärdig, utgår därför från att det han sa stämde.. men också här, enligt mitt tycke så äger ju samsung lg när det gäller design..

Om det skulle vara så att Pc1r och PS-42Q7H är exakt lika bildmässigt så skulle jag välja samsungen trots att lg´n har 2hdmi och denna bara en.. som säljaren sa, det finns hdmi splitters för upp till 3 hdmi anslutningar att köpa för ca 1000kr nu..


Samsungen är ju så förb*t Snygg!! <_<

Pianolacken och kanten i borstad aluminium och dolda högtalare.. mmm!

#17

Postad 16 maj 2006 - 23:33

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

Då jag bara såg Pv60 vs denna innan idag så kan jag enbart till 110% säga att samsungen smiskade pv60n duktigt, dessutom ser ju samsungen ut som en ferarri medans pv60n ser ut som en Lada...

Säljaren/ägaren av butiken, verkade väldigt seriös och kunnig och trovärdig, utgår därför från att det han sa stämde.. men också här, enligt mitt tycke så äger ju samsung lg när det gäller design..

Om det skulle vara så att Pc1r och PS-42Q7H är exakt lika bildmässigt så skulle jag välja samsungen trots att lg´n har 2hdmi och denna bara en.. som säljaren sa, det finns hdmi splitters för upp till 3 hdmi anslutningar att köpa för ca 1000kr nu..


Samsungen är ju så förb*t Snygg!! <_<

Pianolacken och kanten i borstad aluminium och dolda högtalare.. mmm!

<{POST_SNAPBACK}>



Låter riktigt riktigt bra!! LGn tycker jag iåförsig är rätt snygg, men PV60n ser ut som skräp...
Måste spana in Samsungen asap!!

#18

Postad 16 maj 2006 - 23:35

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Samsungen är ju så förb*t Snygg!! :D

Pianolacken och kanten i borstad aluminium och dolda högtalare.. mmm!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja usch, den här var ju nästan oförskämt snygg!!!

Hmmm, men hur är det med inbränningsrisken då? Finns väl en del skräckexempel från tidigare samsungplasmor om jag inte missminner mig... <_<

Snålt med bara en hdmi och bökigt med splitters, men designen uppväger ju allt! Iaf på bild, förhoppningsvis irl oxå... :D

Goda nyheter att den tydligen är fläktlös och frontglaslös oxå.

Den här tråden följer jag med spänning!!! B)

Mvh Henke

#19

Postad 16 maj 2006 - 23:36

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Hur funkar bild-i-bild på den här tvn? Är det samma som på Samsungs lcd-serie? Att "huvudbilden" blir pc och lilla bilden tv? Eller finns det fler valmöjligheter här?

Någon som har en bild på fjärren, alternatvit kan tala om om den är svart eller grå?

Pris på Power resp. Expert...?

TACK!

Redigerat av Unregisteredc9fa9ae7, 16 maj 2006 - 23:44.


#20

Postad 16 maj 2006 - 23:49

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Fjärrkontrollen är svart,smal och lång, snygg också..

Enligt spec listan jag fick med mig hem så sitter det ett inbränningsskydd i den även..
Risk för inbränningar är väl så gott som eliminerade nu?

Pip funktionen har jag faktiskt ingen koll på, på min samsung lcd är det ju som du skriver men eftersom denna är deras "top of the line" och helt nyutkommen så förmodar jag att den även har fler inställningsmöjligheter, deras andra plasma har ju fler valmöjligheter om jag inte minns fel!?

#21

Postad 16 maj 2006 - 23:53

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Bilder!

Bifogad fil(er)



#22

Postad 16 maj 2006 - 23:56

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Okej, den har bara 1 tuner!

#23

Postad 17 maj 2006 - 09:02

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Hur funkar bild-i-bild på den här tvn? Är det samma som på Samsungs lcd-serie? Att "huvudbilden" blir pc och lilla bilden tv? Eller finns det fler valmöjligheter här?

Någon som har en bild på fjärren, alternatvit kan tala om om den är svart eller grå?

Pris på Power resp. Expert...?

TACK!

<{POST_SNAPBACK}>


Testa nå og det är ett lite og ett stort bild,testet gjenom TV og HDMI.

#24

Postad 17 maj 2006 - 09:07

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Hur funkar bild-i-bild på den här tvn? Är det samma som på Samsungs lcd-serie? Att "huvudbilden" blir pc och lilla bilden tv? Eller finns det fler valmöjligheter här?

Någon som har en bild på fjärren, alternatvit kan tala om om den är svart eller grå?

Pris på Power resp. Expert...?

TACK!

<{POST_SNAPBACK}>


Testa nå og det är ett lite og ett stort bild,testet gjenom TV og HDMI.

<{POST_SNAPBACK}>


Bild av frärren

Bifogad fil(er)



#25

Postad 17 maj 2006 - 09:32

Magne
  • Magne
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0

Goda nyheter att den tydligen är fläktlös och frontglaslös oxå.


Mvh Henke

<{POST_SNAPBACK}>



Vart har du fått den infon ifrån? Hittar inget om det på deras sida.

#26

Postad 17 maj 2006 - 09:51

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Nu när du säger det så hittar jag inte det heller..

Men de på power sa att den saknar frontglas och fläktar, frågade 2 ggr dessutom..

Ngn mer som vet?

#27

Postad 17 maj 2006 - 11:46

Mickeloo
  • Mickeloo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag hämtar mitt exemplar av denna plasma i eftermiddag. Av vad jag har hört och sett om denna skärm så är jag imponerad av vad man får för priset. Denna plasma är mycket prisvärd enligt min mening. Jag återkommer med mer info och omdömme när jag utförskat den lite mer hemma i vardagsrummet. <_<

#28

Postad 17 maj 2006 - 13:00

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Jag hämtar mitt exemplar av denna plasma i eftermiddag. Av vad jag har hört och sett om denna skärm så är jag imponerad av vad man får för priset. Denna plasma är mycket prisvärd enligt min mening. Jag återkommer med mer info och omdömme när jag utförskat den lite mer hemma i vardagsrummet.  :D

<{POST_SNAPBACK}>


Låter bra!! Hoppas du blir nöjd! <_<

#29

Postad 17 maj 2006 - 16:17

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Goda nyheter att den tydligen är fläktlös och frontglaslös oxå.

<{POST_SNAPBACK}>

Vart har du fått den infon ifrån? Hittar inget om det på deras sida.

<{POST_SNAPBACK}>

Karatelasse skrev det högre upp i tråden men nu ser jag ju att han skriver:

Nu när du säger det så hittar jag inte det heller..
Men de på power sa att den saknar frontglas och fläktar, frågade 2 ggr dessutom..

Suck, dessa inkompetenta idioter till försäljare går aldrig att lita på, så det är nog med 110% säkerhet som klantskallarna blandat ihop denna med Lg:s nya...

Men nån som har fått hem denna kan väl bekräfta eller dementera detta? <_<

Nån som hunnit koppla in datorn via hdmi? Går det att få pixelmappatl lr är det som på deras lcd:er att det bara funkar att koppla via vga med korrekt upplösning? (Tacka vet jag lg som lyckats riktigt bra med detta!)

Mvh Henke

Redigerat av henke s, 17 maj 2006 - 16:19.


#30

Postad 17 maj 2006 - 19:18

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Jag såg tvn idag på Power. Måste säga att designen faktiskt såg bättre ut i verkligeheten. Jag var lite orolig för att silverdelen nedtill skulle se plastig ut men det tyckte jag inte den gjorde.

Kan mycket väl bli en sån här nu när M71an inte verkar släppas innan fotbolsvm... :)

En allmän fråga: Alla plasmor har (enligt mig) en ganska ful, tråkig och framförallt grådassig bild när de är avstängda, till skillnad från lcd som alltid är helt svarta. Eftersom jag inte bara vill ha en bra tv utan även en snygg möbel har jag funderat lite på vad ni plasmaägare tycker om det. Håller ni med mig?

Redigerat av Unregisteredc9fa9ae7, 18 maj 2006 - 08:28.


#31

Postad 18 maj 2006 - 12:18

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

En allmän fråga: Alla plasmor har (enligt mig) en ganska ful, tråkig och framförallt grådassig bild när de är avstängda, till skillnad från lcd som alltid är helt svarta. Eftersom jag inte bara vill ha en bra tv utan även en snygg möbel har jag funderat lite på vad ni plasmaägare tycker om det. Håller ni med mig?

<{POST_SNAPBACK}>



OFFT:

Köp någon "plasma art"..så blir det som ett akvaruim..eller va du nu vill

Jag har Shark tank den e kul , blir som en rörlig tavla. (desutom klassiks musik i DTS om man vill)

http://www.discshop....t&sok_typ=titel

Plasma = råken roll. Bara namnet plasma(gevär) :)

Redigerat av Jokkmokksjocke, 18 maj 2006 - 12:31.


#32

Postad 18 maj 2006 - 12:40

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Det kan man förvisso göra, men det innebär ju samtidigt att tv + dvd måste vara igång alltid.

#33

Postad 18 maj 2006 - 13:33

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

Då dyker Expert OMA in i denna tråd också. <_<

Har haft denna modell på väggen i butiken i lite över en vecka nu (50 tummaren är på ingång), har den hängandes under PV60 från Panasonic som var den första plasma som gav mig en tankeställare när det gäller LCD vs Plasma, har varit 100% LCD tidigare.

Tycker den håller likvärdig kvalité som Panasonic:en, dock ger Pannan ett lite mer naturligt intryck på bilden, naturligare hudtoner etc.

Designen är klockren, som M51:an, eller M61 med grå nyans på den vinklade delen nertill.

Ska själv investera i ny tv inom en väldigt snar framtid och det lutar just nu åt att den antingen blir 50tummaren i denna serie eller Samsung M71, M71:an blir givetvis en vassare apparat men samtidigt så passar min behovs analys för v-rum in i plasma tekniken då den inte kommer jobba som ren datamonitor utan sådan information streamas via mitt xbox360.

En _STOR_ fördel med denna tv är faktiskt deras Filter BrightTM  teknik, som kort och gott ökar kontrasten om en extern ljuskälla reflekteras mot panalen och dämpar då reflektionerna avsevärd, det är den bästa plasman någonsin på detta område och det har, i mina ögon, varit ett stort minus för tekniken tidigare då en lampa placerad omkring sweetspot har kunnat förstöra en hel upplevelse.


Fråga gärna om ni undrar något om modellen.

MVH OMA.

<{POST_SNAPBACK}>



OK, här kommer en fråga:
Jag hade tänkt att vänta med mitt TV-inköp tills M71:an skulle släppas (runt mitten av maj), men eftersom den nu blir försenad (nytt datum - 20 juni) och jag gärna vill ha en schysst högupplöst TV innan fotbolls-VM, så kanske man ska satsa på Q7H istället? Designen ser ju väldigt bra ut, men hur är bilden egentligen? Och kopplingsmöjligheter (bara 1 hdmi mot m71:ans 2...)? Om bilden är i klass med PV60 eller t o m Pioneer 436, så skulle jag nog slå till, men eftersom jag spelar en hel del TV-spel också samt tänker koppla datorn till TVn, så kanske det är bäst att vänta på M71:an ändå??
Vore kul om du som expert kunde ge mig dina synpunkter i denna fråga... :)

#34

Postad 18 maj 2006 - 13:34

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Det kan man förvisso göra, men det innebär ju samtidigt att tv + dvd måste vara igång alltid.

<{POST_SNAPBACK}>


är du alltid hemma och i tv rummet ? :)

#35

Postad 18 maj 2006 - 15:14

Unregistered4c399cd6
  • Unregistered4c399cd6
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
http://www.akihabara...om Samsung.html

Kolla länken. Kommer med hårddisk på 300 GB. Cool! Synd bara att den inte lär komma innan fotbolls-VM.

#36

Postad 18 maj 2006 - 15:27

Hultan
  • Hultan
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Var inne på Expert i Karlstad och kollade in 42Q7H, så otroligt läcker design. Glad att jag inte hann köpa Panasonic PV60. Det enda som var lite störande var att pianolacken var lite "bucklig". Tv:n var matad med canal+ via svhs och bliden var riktigt bra, bättre än PV60 enligt mitt tycke. De hängde brevid varandra så det var lätt att jämföra.

Sen så är det fronglas på tv:n samt fläktar, för den som trodde annat. Reflexerna i glaset var dock väldigt få, trots att den hade spotlights riktade på sig. Och fläktljudet skulle vara lägre än PV60 enligt försäljaren. Dock omöjligt att höra i butik.

En sådan här kommer det bli för mig, plus samsungs 1200 surroundsystem, ojj vad läckert :)

#37

Postad 18 maj 2006 - 16:18

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Det kan man förvisso göra, men det innebär ju samtidigt att tv + dvd måste vara igång alltid.

<{POST_SNAPBACK}>


är du alltid hemma och i tv rummet ? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, men de gångerna jag är hemma vill jag kunna ha tvn avstängd utan att behöva reta mig på att bilden är grå. Så vad jag undrade över är väl egentligen hur mycket det syns. Alltså hur grå bilden upplevs av er plasmaanvändare. I dagsljus resp på kvällen i mörkare rum

#38

Postad 18 maj 2006 - 16:34

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

http://www.akihabara...om Samsung.html

Kolla länken. Kommer med hårddisk på 300 GB. Cool! Synd bara att den inte lär komma innan fotbolls-VM.

<{POST_SNAPBACK}>



Ooooooh, riktigt läcker!! Och så kanske man köper Samsungs nya surround system XQ100 också... Snyggt och stilrent!!
http://gadgets.fosfo...xq100-and-more/

#39

Postad 18 maj 2006 - 16:41

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

http://www.akihabara...om Samsung.html

Kolla länken. Kommer med hårddisk på 300 GB. Cool! Synd bara att den inte lär komma innan fotbolls-VM.

<{POST_SNAPBACK}>



Ooooooh, riktigt läcker!! Och så kanske man köper Samsungs nya surround system XQ100 också... Snyggt och stilrent!!
http://gadgets.fosfo...xq100-and-more/

<{POST_SNAPBACK}>



Skulle nog rekmmendera en R7x skärm till det systemet, designat för att passa det. Jag kan persnligen inte köpa r7x serien just för den rundade designen mot min i övrigt kantiga design i hemmet, samma gäller enligt min smak på just de progukterna, då är nästan samsungs äldre p1200 snyggare till denna skärm.

Älskar dock den blåpixliga displayen på deras nya system, riktigt retroporrigt.. :)

#40

Postad 18 maj 2006 - 16:53

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
OMA: Älskar dock den blåpixliga displayen på deras nya system, riktigt retroporrigt---->

Syftar du på den blå ringen runt on/off-knappen...? Vet du om den finns på R7X serien?

#41

Postad 18 maj 2006 - 17:19

robiz
  • robiz
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
fasen va det kliar i fingrarna nu, måste bara spara ett par tusen till, sen blir det till å köpa denna underbart snygga tv :)

#42

Postad 18 maj 2006 - 17:33

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

http://www.akihabara...om Samsung.html

Kolla länken. Kommer med hårddisk på 300 GB. Cool! Synd bara att den inte lär komma innan fotbolls-VM.

<{POST_SNAPBACK}>



Ooooooh, riktigt läcker!! Och så kanske man köper Samsungs nya surround system XQ100 också... Snyggt och stilrent!!
http://gadgets.fosfo...xq100-and-more/

<{POST_SNAPBACK}>



Skulle nog rekmmendera en R7x skärm till det systemet, designat för att passa det. Jag kan persnligen inte köpa r7x serien just för den rundade designen mot min i övrigt kantiga design i hemmet, samma gäller enligt min smak på just de progukterna, då är nästan samsungs äldre p1200 snyggare till denna skärm.

Älskar dock den blåpixliga displayen på deras nya system, riktigt retroporrigt.. :)

<{POST_SNAPBACK}>



OMA: vet du ngt om det andra systemet XQ120, som det också står om på denna sida:
http://gadgets.fosfo...xq100-and-more/

Är det uppföljaren till P1200 eller??

#43

Postad 18 maj 2006 - 19:04

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0
Vet inget om det faktsikt, men det såg allt bra mysigt ut måste jag säga, nästan trist att hi-fi biten är klar för min del.. :)

Kan kika lite och se ifall det är något som kommer framöver men det är inte med i Samsungs nuvarande, kommande koncept för sverige iaf (åtminstone inte för Expert).

Kanske är något som blir mer aktuellt till hösten.

Men som sagt, vet inget om systemet eller dess tillgång. Kan skriva ner en rad om jag får tag i nån intressant info kring release, pris etc.

#44

Postad 18 maj 2006 - 20:53

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Det kan man förvisso göra, men det innebär ju samtidigt att tv + dvd måste vara igång alltid.

<{POST_SNAPBACK}>


är du alltid hemma och i tv rummet ? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, men de gångerna jag är hemma vill jag kunna ha tvn avstängd utan att behöva reta mig på att bilden är grå. Så vad jag undrade över är väl egentligen hur mycket det syns. Alltså hur grå bilden upplevs av er plasmaanvändare. I dagsljus resp på kvällen i mörkare rum

<{POST_SNAPBACK}>



OFFT: hehe..jag förstår va bara tvungen att smasha när du la upp den.

ONT: Kollade detta på några apparater och verka som Samsung (vet inte vilken modell) LCD var svartare än den plasman som var brevid, men det känns som ett litet problem i sammanhanget.

#45

Postad 19 maj 2006 - 09:17

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

Vet inget om det faktsikt, men det såg allt bra mysigt ut måste jag säga, nästan trist att hi-fi biten är klar för min del.. :)

Kan kika lite och se ifall det är något som kommer framöver men det är inte med i Samsungs nuvarande, kommande koncept för sverige iaf (åtminstone inte för Expert).

Kanske är något som blir mer aktuellt till hösten.

Men som sagt, vet inget om systemet eller dess tillgång. Kan skriva ner en rad om jag får tag i nån intressant info kring release, pris etc.

<{POST_SNAPBACK}>



Ja, skriv gärna ner när du hör ngt nytt om denna modell!

Föresten, såg du min fråga tidigare? Tycker du man ska satsa på Q7H eller PV60 eller helt enkelt vänta på M71? Jag kör en hel del TV-spel och orkar inte riktigt "köra in" plasmorna för att undvika inbränning... Å andra sidan ser jag mkt på TV och film också, så där vinner väl plasman... eller? M71:an ska ju ha ngt som kallas "smooth motion" som kanske gör att man får mindre eftersläpningar vid typ sportsändningar, "snabb" actionfilmer o dyl?
Men men, M71:an har trots allt inte släppts ännu, så jag förstår såklart om du inte kan ge några omdömen just nu... ;)

#46

Postad 19 maj 2006 - 19:00

Karatelasse
  • Karatelasse
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Denna tv äger Lg´s pc1 serie.. Duktigt..

såg båda brevid varandra matade med 1080p hdmi via htpc..

#47

Postad 19 maj 2006 - 19:45

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0

Denna tv äger Lg´s pc1 serie.. Duktigt..

såg båda brevid varandra matade med 1080p hdmi via htpc..

<{POST_SNAPBACK}>


Vad var det för material som visades?
Vad var bättre på Samsungen?

#48

Postad 19 maj 2006 - 19:59

oskie
  • oskie
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Såg LG 42PC1R, Panasonic TH-42PV60 och Samsung PS-42Q7H brevid varandra i butik idag. Får nog hålla med de som säger att Samsungen är bäst av de tre... Fast skillnaden mellan den och TH-42PV60 är inte så jättestor.

Däremot undrar jag om någon hört Samsungen? Högtalarna måste ju vara futtigt små, "hålen" där ljudet ska komma ut var ca 2x8cm och riktade nedåt om jag inte minns fel!

Oskar

#49

Postad 19 maj 2006 - 20:30

gunnargb
  • gunnargb
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Har bara sett den på bild men den ser riktigt grym ut !!!

#50

Postad 19 maj 2006 - 23:01

Fawlty
  • Fawlty
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag köpte en idag :)

Jag hade beställt en Panasonic PV60 på ett annat ställe för nån vecka sen men det var lång leveranstid på den. När jag idag var runt och kollade lite såg jag denna i en butik uppkopplad bredvid en PV60, så tog jag denna istället.

För det första var designen klart mycket snyggare och jag tyckte att bilden var ett snäpp bättre.

Jag har inte hunnit testa den så mycket ännu, men hittills är jag väldigt nöjd och glad att jag inte han köpa en PV60.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.