Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15202 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 januari 2023 - 08:55

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 694 inlägg
  • 0

Har i helgen varit och sett Operation Fortune: Ruse de Guerre på den lokala biografen. En ny Guy Ritchie-rulle i klassisk stil. Coola karaktärer, one-liners, lurendrejerier och god portion action - Jason Statham får briljera ett par gånger. Inte världsbäst på något sätt, men väldigt underhållande, tyckte jag. Så klart värdelöst att se i en av Filmstadens mindre salonger - duger gott att se hemma. Betyget på IMDB just nu på 6,7 tycker jag är väl motiverat.

Sen har jag även klämt in Plane, även den i en av de mindre salongerna hos den lokala Filmstaden. En nya Gerard Butler-rulle, där han spelar en pilot där han under en flygning i dåligt väder blir tvungen att nödlanda på en ö någonstans i Indonesien. Även denna rulle är inte speciell på något sätt, men ändå välgjord och klart underhållande. I betyg, närmare 3 än 2,5 skulle jag säga. 

Jag tänker att båda filmerna håller igen lite, jag menar att det blir inte så överdrivet och förstört med en massa usel CGI. Mer sånt tack.

Precis, det är såna här filmer man använder sina intjänade poäng till.  

Postad 23 januari 2023 - 22:58

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Army of god,en Jackie Chanrulle från hans Hong-Kong tid. Rakuten tv på LG Webos. Innehåller mängder av gamla filmer for free!

Postad 24 januari 2023 - 14:11

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0

Kortare? Tvärtom tycker jag. Mer karaktärsdjup hade varit bra, vilket vore svårt att få till med kortare speltid. Braveheart, Gladiator, The Last Samurai och den förlängda versionen av Kingdom of Heaven är alla över 150 minuter.

Dom filmerna är ju Dialog drevna..

Northman och Valhalla Rising är mer typ filmer där ansiktsuttryck och vald talar..

Jag tycker också Northman inte helt leverade, men det var också några coola saker.

Jag gillade bildet, kameraförnig, speciellt gillade jag den sista fighten...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2023 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.