Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Starry Night bio- Ritningar o byggbilder av Mistermister

75 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 maj 2013 - 06:57

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Kommentarer till Starry Night bio- Ritningar och byggbild av Mistermister

#2

Postad 04 maj 2013 - 06:57

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Det ser mycket lovande ut... Bra jobbat..

#3

Postad 04 maj 2013 - 07:33

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Kul att se från start till ditt andra album

#4

Postad 04 maj 2013 - 07:51

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Spännande bygge , kommer att följas.

#5

Postad 04 maj 2013 - 14:22

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0
Grymt bygge!

#6

Postad 04 maj 2013 - 17:57

Unregisteredde653373
  • Unregisteredde653373
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
A job well done.I can't wait to see more pictures :)


#7

Postad 04 maj 2013 - 20:51

Unregistered971d8044
  • Unregistered971d8044
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Varför tror du inte att lägre frekvenser reflekteras??

#8

Postad 04 maj 2013 - 21:10

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Tack för din fråga, det är säkert fler som undrar samma sak :)
För att låga frekvenser ska reflekteras krävs tunga material exempelvis en murvägg. En trävägg reflekterar bastoner sämre och en duk reflekterar inga bastoner alls. Jämför med en bil som åker ute på gatan och har stereon på hög volym. Det som hörs är bastonerna. Allt annat stannar kvar i bilen bla på grund av reflektioner.

Redigerat av Mistermister, 04 maj 2013 - 23:27.


#9

Postad 05 maj 2013 - 19:38

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Detta ska följas, ser bra ut kämpa på :)

#10

Postad 05 maj 2013 - 22:17

Unregistered971d8044
  • Unregistered971d8044
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Nja höga toner stannar kvar i bilen eftersom de har kortare våglängd. basen har mkt längre våglängd än bilen och mkt mera energi så därför hörs den mera!
Samma sak i hus. Väggens tjocklek som utgör en stor del av frekvensens våglängd dämpar ljudet kraftigt. basljud som kan ha våglängd på flera meter ser inte 10-20cm vägg som ett hinder.

Angående din vägg så med tunn isolering kommer bara högre frekvenser absorberas typ över 2-3khz gissningsvis. Monterar du isoleringen med luftspalt alltså några cm ut från väggen förbättras absorbtionen nedåt i frekvens.
Låga toner under 100hz kan du knappt dämpa med isolering. Det krävs speciella metoder för det eller 50-60cm tjockt i hörnen. O så låga frekvenser är rundstrålande. Men alla frekvenser reflekteras i din vägg!

Om du monterar mkt som dämpar högra frekvenser och inget som dämpar låga frekvenser får du troligen väldigt olika efterklangstider vid olika frekvenser. Det kan låta konstigt. Bäst är ju att mäta upp rummet så du vet vilka frekvenser som behöver dämpas. Om du behöver dämpa. Ett överdämpat rum låter inte bra.

Googla så hittar du nog tabeller på olika material och hur de dämpar ljud. Isover har speciella skivor för ljuddämpning.

#11

Postad 06 maj 2013 - 09:57

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
@Richard-v:
Jag är helt enig med dig om att utbredd dämpning av enbart höga frekvenser bör undvikas och att ett överdämpat rum inte låter bra. Och som du skriver är det klokt att mäta upp ett rum för att reda på vilka frekvenser som bör behandlas. Jag är också enig med dig om att tunn isolering enbart dämpar de högre frekvenserna och att en luftspalt bakom isolering förbättrar absorbtion nedåt i frekvens. Att bastoner har högre energi än diskanttoner är också något som jag håller med om och att googla är värdefullt och ger mycket information.
Jag tror att du har missuppfattat mitt inlägg angående den tunna 2,5 cm tjocka isoleringen. Den isoleringen sitter på baffelväggens framsida och inte på bions väggar. Isoleringens funktion på baffelväggens framsida är att enbart dämpa de ljudvågor som trots allt har reflekterats i den akustiskt transperanta duken som sitter framför baffelväggen.Det är de högre frekvenserna som kan reflekteras i duken. Det låga frekvensregistret tar sig lätt igenom duken pga av sin högre energi och långa våglängd och reflekteras inte.
Jag har alltså (än så länge) inte skrivit något om den akustiska behandlingen av bions väggar. Det tyg som jag har använt på bions väggar och tak är akustiskt transperant och rummet är behagligt att vistas i och låter i mina öron bra. Jag har kvar att mäta upp det, men det viktigaste är ju att ljudupplevelsen i rummet är bra (men det går säkert att förbättra rummet ytterligare).
När det gäller exemplet med bilen skrev jag att högre frekvenser stannar kvar i bilen bla på grund av reflektioner. Det är egentligen mer än så.
Hoppas du inte misstycker att jag gör ett försök att förklara.

I exemplet med bilen handlar det om ljudisolering och bra ljudisolering kan nås på fyra olika sätt nämligen:
1 Frikoppling, 2 Isolering, 3 Hög massa och 4 Dämpning. Kombinerar man alla fyra får man bäst effekt.

1 Frikoppling: Exempelvis dubbla väggar med luft emellan. Luft bakom absorbent. Resilent channels, resilent clips etc.
2 Isolering: Ju tjockare isolering ju större frekvensregister absorberas dvs desto lägre frekvens absorberas.
3 Massa: Ju högre massa desto lägre frekvenser reflekteras.
4 Dämpning: Dämplim kan användas mellan två gipsskivor och ljudvågor omvandlas till värme i limmet (en viskoelstisk produkt). Exempelvis Green Glue eller Swedac dämplim.

I bion har jag använt mig av alla fyra tekniker. I bilen inbillar jag mig att punkt nr 3 är viktigast, därför skrev jag om massa och använde uttrycket "bla". Men alla punkter har nog sin betydelse också i bilen.
Ursäkta att det blev ett långt inlägg. :)

Redigerat av Mistermister, 06 maj 2013 - 10:00.


#12

Postad 06 maj 2013 - 21:27

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
Den senaste bilden löste en del kliringar :)
Viste ej hur jag ska bygga konsoller för spottar mm och nu gav du mig svar :)
Tackar

#13

Postad 07 maj 2013 - 16:42

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Tusen tack allihopa för positiv feedback! :)
Och kul att du har nytta av teckningen RobNB!

#14

Postad 09 maj 2013 - 08:11

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Väl dokumenterat under byggnationen. Önskar jag hade det tålamodet att använda kameran undet byggtiden.:-) Det är verligen kul att se utveckling och arbetet ligger bakom slutresultatet. Tummenupp

#15

Postad 09 maj 2013 - 10:29

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1 403 inlägg
  • 0
De e som att följa en bra serie haha. Länktar till dom kommande bilderan :)
Så impad.
Måste bara fråga, vad jobbar du med och vilka är dina akustiska och snickar kunskaper. Hela jobbet är utföt helt enastående.
Önska att jag va lika duktig på att planera på papper för att kunne lättare utföra jobbet (planerar i skallen och utför allt efter som)

Grymt jobb.

#16

Postad 09 maj 2013 - 11:14

stone
  • stone
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Underbart bygge och föredömligt väldokumenterat!

Jag undrar hur du fick till rum-i-rummet, framförallt i taket?
Är du självlärd kring detta, eller finns det litteratur i hur man gör?

#17

Postad 09 maj 2013 - 17:28

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

De e som att följa en bra serie haha. Länktar till dom kommande bilderan :)
Så impad.
Måste bara fråga, vad jobbar du med och vilka är dina akustiska och snickar kunskaper. Hela jobbet är utföt helt enastående.
Önska att jag va lika duktig på att planera på papper för att kunne lättare utföra jobbet (planerar i skallen och utför allt efter som)

Grymt jobb.


He he, tack så mycket för allt skryt :D
Jag är långt ifrån någon snickare men är mer än medelmåttigt intresserad av hemmabio, så finns bara viljan så går det mesta bra. :)
Akustik är ett nödvändigt ont men på sätt och vis ganska kul och får man möjlighet att bygga en egen bio så är det bara att låta idèerna få blomma ut.
Jag försökte planera varje arbetspass i bion i detalj på papper och gjorde steg-för-steg-teckningar, så när jag väl var i bion och byggde så gick det fort och jag hade få tankepauser. Om jag jobbar utan att planera i förväg så har jag märkt att allt tar dubbelt så lång tid. Och resorna till byggvaruhusen blir fler. Det är bara så jag fungerar.
Kul att du följer tråden!

Redigerat av Mistermister, 10 maj 2013 - 07:07.


#18

Postad 09 maj 2013 - 17:35

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Väl dokumenterat under byggnationen. Önskar jag hade det tålamodet att använda kameran undet byggtiden.:-) Det är verligen kul att se utveckling och arbetet ligger bakom slutresultatet. Tummenupp


Det är bara att tacka för att du orkar följa tråden! :)
Jag är glad att jag tog en del bilder under resans gång. Häng kvar så kommer det fler bilder!

#19

Postad 09 maj 2013 - 19:57

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
OBS! Klicka på Rubriken "Kommentarer" ovan så ser ni alla bilder:)

Underbart bygge och föredömligt väldokumenterat!

Jag undrar hur du fick till rum-i-rummet, framförallt i taket?
Är du självlärd kring detta, eller finns det litteratur i hur man gör?


Tack Stone! :)

Det här är den andra bion som jag har byggt och jag har försökt att dra lärdom från de misstag jag gjorde i den första. Sedan har internet och diverse biotidningar gett mig massor av tips. Det finns säkert mycket skrivet om det här men någon speciell litteratur känner jag inte till.
Jag hade en sådan tur att jag slapp bygga själva ytterväggarna till bion själv. Vi byggde ett nytt hus och jag fick snickarna att sätta upp ett rum-i-rummet-lösning till bion så därför har jag inga bilder på det.
Men jag kan skriva lite om hur man konstruerar ett rum i rummet. Det finns olika tekniker.

Metod 1:
Den bästa är att helt enkelt bygga ett rum till innuti det ursprungliga, dvs ett nytt golv, väggar och tak och sedan ha ett luftgap mellan det inre rummet och det yttre. Nackdelen är att det nya rummet blir mycket mindre än det gamla så har man ett litet rum från början så är det inte så smart att bygga ett helt nytt rum i det gamla.
Något som är viktigt när man bygger ett nytt rum i rummet är att man undviker något som heter "triple leaf" och "qudruple leaf" för annars försämras faktiskt ljudisoleringen. På bilden nedan ses till vänster först en vägg utan isolering och då fås en ljudisolering på STC 33. Med isolering förbättras ljudisoleringen och double leaf med extra tjocka väggar är bäst. När snickarna hade gjort väggarna klara (såg ut som det första fotot här i tråden) i vårt hus satte jag upp 3 extra lager med skivor på bakväggen i bion så totalt är det 5 skivor (tre gips och 2 spånskivor dvs total tjocklek på 63 mm ) tjock innervägg där och det ger en väldigt effektiv ljudisolering nedåt i frekvens mot rummet som ligger vägg i vägg med bion. Jag använde dämpningslimmet "Green glue" mellan två av lagrena.Tak kan byggas med samma teknik.
Det är "double leaf" i alla våra ytterväggar till bion.

Postad bild

Postad bild

Metod 2:
Om man vill spara plats kan man bygga dubbla väggar med "staggered wall". Då använder man dubbelt så många reglar och reglarna är smalare så de når inte både till innervägg och yttervägg.
Postad bild
Samma teknik fungerar också till taket.

Metod 3:
En tredje teknik är att använda "resilent channels" och "resilent clips". Man skruvar fast clips på reglerna på insidan av rummet och det är gummi närmast regeln. Sedan skjuter man in en speciell stålregel som man sedan skruvar fast gips- och spånskivan i.
Postad bild

Postad bild

Så kan också ett rum i rum byggas. Alla tre tekniker fungerar bra :)
Sorry, det blev ett långt svar den här gången också..

Redigerat av Mistermister, 10 maj 2013 - 07:48.


#20

Postad 09 maj 2013 - 21:23

stone
  • stone
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

...
Sorry, det blev ett långt svar den här gången också..


Tack för ett mycket uttömmande svar!

Mitt tilltänkta biorum är lite för litet för rum-i-rum trots allt. (257*466*245 b*d*h)

Kollade vidare lite på "Resilent channels" och "Resilent chips" och vad jag kan se borde en
sådan lösning hjälpa en del...

#21

Postad 11 maj 2013 - 15:58

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Kul att läsa och se din bio, inspiration och bra tips. Skulle vara kul att se hur din bio ser ut i dag. Är just ny här på forumet och är nu i full gång med mitt eget bio bygge och följd det gärna och skriv en kommentar!

#22

Postad 12 maj 2013 - 05:04

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Kul att läsa och se din bio, inspiration och bra tips. Skulle vara kul att se hur din bio ser ut i dag. Är just ny här på forumet och är nu i full gång med mitt eget bio bygge och följd det gärna och skriv en kommentar!

Tusen tack och välkommen till forumet! :)
I min andra tråd kan du ser fler bilder av bion:
https://www.minhembi...rmister/255595/
Jag ska ta en titt på din bio. Lycka till vidare!

#23

Postad 22 maj 2013 - 01:21

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag beundrar verkligen din noggrannhet. Speciellt när du gjorde stjärnhimlen.! Tänk en sådan skulle jag sååå gärna vilja ha. Mvh Ylva

#24

Postad 22 maj 2013 - 10:31

kongo_fw
  • kongo_fw
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Vilket jobb du har lagt ner. Otroligt snyggt och välbyggt!

#25

Postad 22 maj 2013 - 18:17

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Tack Ylva och kongo_fw!
Roligt att ni tittar in här och skriver en kommentar :)

#26

Postad 24 maj 2013 - 21:24

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

  • 412 inlägg
  • 0
Detta är sanslöst bra! Sjukt läckert, och trevligt med ca 150" duk :)

#27

Postad 25 maj 2013 - 06:30

Mister U
  • Mister U
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
GRYMT jobbat! Ser ut att bli kanon det här, hoppas allt blir till belåtenhet efter allt jobb (och pengar) du har lagt ner. :) 10p!

#28

Postad 25 maj 2013 - 17:03

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Tackar Mister U och radiuz!
Väldigt hyggliga kommentarer och poäng :)

#29

Postad 25 maj 2013 - 17:18

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Hej, vilket märke valde du på duken? Viken projektor använder du dig av? Och högtalare?

#30

Postad 25 maj 2013 - 22:01

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 1
Till Ylva och alla andra som undrar:
Högtalarna som jag har är Klipsch THX ultra2 7.2 som i utgångspunkt är dyra men jag köpte dem begagnade och då blev priset överkomligt. Om man har sina sittplatser placerade en bit från högtalarna så kan det vara smart att ha hornhögtalare för då kastas diskanten långt ut i rummet och når alla biobesökare. Dessutom har jag fyra stycken Klipsch B3-högtalare så högtalarsystemet blir till slut ett 11.2-system.
MK Sound har också bra högtalarpaket exempelvis MK Sound 750 MkII THX Select 5.1 eller MK Sound S-150 THX Ultra System MX-350 5.1. De paketen är något billigare men kostar fortfarande mycket, men kan nog hittas begagnade till ett vettigt pris.

Surroundförstärkaren är Yamaha DSP- Z11 som jag också köpte begagnad och som är väldigt bra. Det är ingen 3Dförstärkare men jag har en Oppo Bluray BDP 103-spelare som har två HDMI-utgångar på baksidan och då kan jag skicka 3D-bild direkt till projektoren genom den ena HDMI-utgången och den andra HDMI-utgången kopplar jag till HDMIin på förstärkaren och får då surroundljud. Både bild-och ljudbehandlingen är bra i blurayspelaren och spelaren kan dessutom förflytta den textade delen i filmer. Det är bra då texten ibland är placerad utanför bilden och jag har masker som ramar in bilden och som döljer allt ljus utanför bilden.

Projektoren är Sony VPL-HW50ES som verkligen är en bra projektor. Den har inga problem att lysa upp en 146" 16:9-bild. Den har något som Sony kallar för reality creation och den funktionen gör underverk för bilden. I tillägg har jag en liten box som heter DarbeeVision Darblet DVP5000 och som förbättrar bilden ytterligare.
Duken är från Dreamscreen och släpper igenom ljudvågor och då kan jag placera högtalarna bakom duken. Man säger att duken är akustiskt transparent. Den ska klara av riktigt högupplösta bilder (4k-bilder)
http://www.avshop.no...px?q=p:10513428
Man måste dock själv snickra ihop en dukram.
Men man kan gott nöja sig med en något enklare duk som klarar av vanliga HD-bilder och då blir det förstås billigare. Se olika dukar här:
http://www.avshop.no...aspx?q=c:100502
När man ser film och hör ljudet komma från skådespelarnas ansikten istället för bredvid eller under duken så tycker jag att filmupplevelsen förbättras avsevärt!

Redigerat av Mistermister, 25 maj 2013 - 22:18.


#31

Postad 26 maj 2013 - 07:59

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Ju mer bilder i byggalbummet ju mer seriöst pch genom tänkt ser man att det är. Man blir väldigt imponerad och får respekt gör din kunskap. // Mikael

#32

Postad 26 maj 2013 - 08:30

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Detta lär vara det absolut finaste bygget jag sett på minhembio! Helt fantastiskt! Jag har sett ett eventuellt problem, och det är hur nära baslådorna befinner sig nedre delen av duken och att en del av basarna membranyta och reflexmynningen täcker nedre delen av duken, jag är rädd för att det kan bli vibrationer och "vågor" på duken/bilden när de slår.

Redigerat av e-lite, 26 maj 2013 - 08:32.


#33

Postad 26 maj 2013 - 08:40

Unregisteredde653373
  • Unregisteredde653373
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Really nice project.The result is excellent.A+++

#34

Postad 26 maj 2013 - 14:46

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Kul att läsa om vilken projektor och ljudsystemet du har valt. Jag tycker verkligen din Bio är sååå fin.! Följer och läser ofta ditt album.

#35

Postad 26 maj 2013 - 14:49

Unregistered5d343d4e
  • Unregistered5d343d4e
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Kul att du berättar om MK Sond högtalare och Sony projektor. Jag har valt MK Sond tror som heter LRC 950 och valde en Sony projektor med ekonomin räckte till en Sony VLP- HW30.

#36

Postad 28 maj 2013 - 16:50

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Ju mer bilder i byggalbummet ju mer seriöst pch genom tänkt ser man att det är. Man blir väldigt imponerad och får respekt gör din kunskap. // Mikael

Tack så mycket MikaelJ! :)
Det tog lite tid innan jag kunde börja bygga så jag hann tänka igenom det mesta innan. Imponerande att du har tagit dig tid att titta igenom hela byggalbumet!

#37

Postad 28 maj 2013 - 16:56

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Detta lär vara det absolut finaste bygget jag sett på minhembio! Helt fantastiskt! Jag har sett ett eventuellt problem, och det är hur nära baslådorna befinner sig nedre delen av duken och att en del av basarna membranyta och reflexmynningen täcker nedre delen av duken, jag är rädd för att det kan bli vibrationer och "vågor" på duken/bilden när de slår.


Oj då, nu rodnar jag nästan.. Tusen tack :)
Att det skulle bli vibrationer i duken från basarna var också något som jag var rädd för, men som tur är har jag inte märkt något av det.
Kanske är det kombinationen mellan att basarna är placerade långt ut i dukens periferi (där duken är mer spänd) och att duken är akustiskt transparent som gör att det inte bildas några vågrörelser i duken?

#38

Postad 28 maj 2013 - 17:05

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Really nice project.The result is excellent.A+++

Thanks so much cristisabo_28!
I am very glad you enjoy the read and theater. :)

#39

Postad 28 maj 2013 - 17:09

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Kul att läsa om vilken projektor och ljudsystemet du har valt. Jag tycker verkligen din Bio är sååå fin.! Följer och läser ofta ditt album.

Otroligt kul att du gillar bion. :)
Och jag måste säga att ditt nöjespalats ser fantastiskt ut! Bra jobbat!


Kul att du berättar om MK Sond högtalare och Sony projektor. Jag har valt MK Sond tror som heter LRC 950 och valde en Sony projektor med ekonomin räckte till en Sony VLP- HW30.

He he, det var verkligen ett sammanträffande! :D
Låter som det kan bli riktigt bra hemma hos dig!

#40

Postad 31 maj 2013 - 19:24

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Tack så mycket MikaelJ! :)
Det tog lite tid innan jag kunde börja bygga så jag hann tänka igenom det mesta innan. Imponerande att du har tagit dig tid att titta igenom hela byggalbumet!

jag återkommer till ditt album då och då och ser nya detaljer som man missat när man kollar. Då jag funderar endel på akustiken hos mig så måste man se och lära vad andra gjort, oavsett om jag tar in hjälp eller provar själv så har man lite bakgrundstankar och kan komma lite längre. Hoppas du fått njuta och är nöjd med det du skapat:-)

#41

Postad 31 maj 2013 - 20:33

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Det här är min nr 1 på mhb....
Jag bugar och lyfter på hatten för din bio och maskning.

#42

Postad 01 juni 2013 - 10:23

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Det här är min nr 1 på mhb....
Jag bugar och lyfter på hatten för din bio och maskning.

Tusen tack :) Roligt att du gillar maskeringen och bion! Jag måste säga att din bio är fantastiskt fin och vilket jobb du har lagt ner. Väldigt bra gjort!

#43

Postad 01 juni 2013 - 16:25

Malmström
  • Malmström
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
galet nice att du ger dig på en sådan maskering! Du ger oss alla andra goda ideer och insperation! ock proffsigt ser det ut!

#44

Postad 02 juni 2013 - 20:15

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

galet nice att du ger dig på en sådan maskering! Du ger oss alla andra goda ideer och insperation! ock proffsigt ser det ut!

Tack Malmström och kul om jag kan inspirera :) Maskeringen ger verkligen ett rejält lyft till hela bioupplevelsen och rekommenderas varmt!

Redigerat av Mistermister, 02 juni 2013 - 20:18.


#45

Postad 15 juni 2013 - 08:12

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Riktigt schysst bygge. Kul att det är så väldokumenterat också :)

#46

Postad 15 juni 2013 - 21:23

Spiffy
  • Spiffy
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Kort och gott. KUNG!

#47

Postad 16 juni 2013 - 21:56

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Riktigt schysst bygge. Kul att det är så väldokumenterat också :)

Tackar och bockar! :) Roligt att du gillar bion och byggbilderna!

Kort och gott. KUNG!

He he, kung är jag långt ifrån, men tusen tack för en schysst kommentar! :)

#48

Postad 17 juni 2013 - 17:25

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Riktigt, riktigt ambitiöst och trevligt. Jag älskar generellt när folk gör avancerade lösningar på ganska små problem. Och sedan dokumenterar dem föredömligt. Precis min kopp té. Jag kommer låna friskt från dig vid mitt framtida bygge!

#49

Postad 18 juni 2013 - 10:42

Mistermister
  • Mistermister
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Riktigt, riktigt ambitiöst och trevligt. Jag älskar generellt när folk gör avancerade lösningar på ganska små problem. Och sedan dokumenterar dem föredömligt. Precis min kopp té. Jag kommer låna friskt från dig vid mitt framtida bygge!

Tack så mycket! Kul att du uppskattar dem olika lösningarna! Här är det bara att "låna" idéer, var så god! :)

#50

Postad 18 juni 2013 - 15:28

Unregistered45f3f4a3
  • Unregistered45f3f4a3
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
och nu märkte jag hur mycket kvar jag har att lära:P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.