Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför försvinner vissa omdömen medan andra är under utredning?

110 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 16 juni 2016 - 16:30

Unregistered5a988069
  • Unregistered5a988069
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1

Prisjakt är extremt oseriösa. De fiskar efter anledningar att ta bort "dåliga" recensioner av de bolag som betalar dem.

 

Jag själv fick precis ett längre inlägg, rättare sagt en följetong som hållt på i evigheter, nertagen. Den officiella "anledningen" var ett företaget inte tar emot sådana omdömen. Seriöst!!?? Vad är det för fel på er?

Ska företagen få bestämma vilka omdömen de vill ha? Då faller hela meningen med sidor som prisjakt.

 

"Moderatorn" i fråga har fiskat efter anledningar att ta bort mitt omdöme från första början. Hon har också tvingat mig att censurera ett par av de viktigaste styckena i hela omdömet vid ett tidigare tillfälle.

 

Nu hittade hon en "anledning" att ta bort allt. Givetvis handlar det inte om något annat än att outdoorexperten, som betalar för en "reklamplats", har klagat. Integritet noll på Prisjakt.

 

Här är mailet från prisjakt:

" Då butiken OutdoorExperten enbart tar emot omdömen som ingåtts via webbshoppen, kommer ditt omdöme döljas på Prisjakt.

Du får väldigt gärna skriva om din upplevelse i en forums tråd i Minhembio istället.

 

Hör av dig vid frågor.

 

Ha en fin dag!

--

Vänliga hälsningar / Best regards

[Namn borttaget]

Support"

 

Väntar på hur många minuter det tar innan "[namn borttaget]" raderar detta inlägg.

 

Dags för en tråd på sweclockers tror jag. Det är inte bara ett par sidor som gått omkull då liknande direkt korrupt beteende avslöjats.


Redigerat av Unregistered5a988069, 20 juni 2016 - 13:35.
Namn avlägsnat med hänvisning till regel 9.2


#102

Postad 16 juni 2016 - 16:34

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 2

Usch, stämmer detta så är det för bedrövligt!!!!!!!!

Inget företag ska väl kunna censurera recensioner på Prisjakt eller?



#103

Postad 17 juni 2016 - 12:45

Unregistered5a988069
  • Unregistered5a988069
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Nu är mitt inlägg om att de tagit bort ett negativt omdöme "under utredning" på prisjakt.
Så fick jag ett svar till med ungefär samma innehåll som innan. Enligt "[namn borttaget]" är det inte alls så att det är "köpt", nej då.
Outdoorexperten har bara valt att endast ta emot en viss slags omdömen gällande nätköp. "lol" som kidsen säger. Vad är skillnaden tror hon? Nästa steg, ta bara emot omdömen om ärenden som kommit in med kamelpost den 30 februari? ;) Sanslöst dåligt.


Redigerat av Unregistered5a988069, 20 juni 2016 - 13:40.
Namn avlägsnat med hänvisning till regel 9.2


#104

Postad 20 juni 2016 - 10:15

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Prisjakt är extremt oseriösa. De fiskar efter anledningar att ta bort "dåliga" recensioner av de bolag som betalar dem.

 

Jag själv fick precis ett längre inlägg, rättare sagt en följetong som hållt på i evigheter, nertagen. Den officiella "anledningen" var ett företaget inte tar emot sådana omdömen. Seriöst!!?? Vad är det för fel på er?

Ska företagen få bestämma vilka omdömen de vill ha? Då faller hela meningen med sidor som prisjakt.

 

"Moderatorn" i fråga har fiskat efter anledningar att ta bort mitt omdöme från första början. Hon har också tvingat mig att censurera ett par av de viktigaste styckena i hela omdömet vid ett tidigare tillfälle.

 

Nu hittade hon en "anledning" att ta bort allt. Givetvis handlar det inte om något annat än att outdoorexperten, som betalar för en "reklamplats", har klagat. Integritet noll på Prisjakt.

 

Här är mailet från prisjakt:

" Då butiken OutdoorExperten enbart tar emot omdömen som ingåtts via webbshoppen, kommer ditt omdöme döljas på Prisjakt.

Du får väldigt gärna skriva om din upplevelse i en forums tråd i Minhembio istället.

 

Hör av dig vid frågor.

 

Ha en fin dag!

--

Vänliga hälsningar / Best regards

[Namn borttaget]

Support"

 

Väntar på hur många minuter det tar innan "[namn borttaget]" raderar detta inlägg.

 

Dags för en tråd på sweclockers tror jag. Det är inte bara ett par sidor som gått omkull då liknande direkt korrupt beteende avslöjats.

 

Hejsan henkka75,

 

Som det står på sidan där man skriver sitt omdöme så måste dessa följa våra regler, du hittar dem här: https://www.prisjakt...ut_member_rules

 

Där kan du troligen hitta varför vår support bad dig uppdatera ditt omdöme (vilket de även bör ha förklarat i sin tidigare kontakt med dig), samt att där står angående webbutik kontra fysisk butik.

 

Notera! Butiksomdömen får normalt bara avse köp via företagens nätbutiker, förutom i de fall där företaget även godkänner omdömen för  köp via deras fysiska butik(er). Detta ser man genom att på Prisjakts butikssidor - under fliken "Omdömen" - klicka på rutan "Detaljerad information". 

 

Prisjakt är först och främst en jämförelse av butiker på nätet. Sedan har man efter hand lagt på olika delar för fysiska butiker, vilket de då kan välja att aktivera (tillsammans med att placera ut sina fysiska butiker på karta mm).

Som reglerna beskriver så står det även under "Detaljerad information" att OutdoorExpertens omdömen endast avser webbutiken.

 

Vidare angående att skriva på Minhembio så är det vårt forum i Sverige, och därmed även ett utmärkt ställe att skriva om åsikter som inte direkt platsar på Prisjakts hemsida, tex angående fysiska butiker.


Redigerat av johanneshenrysson, 21 juni 2016 - 07:52.
Uppdaterade citat enligt Tomas förändringar, med hänvisning till regel 9.2 angående namn.


#105

Postad 20 juni 2016 - 10:23

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Usch, stämmer detta så är det för bedrövligt!!!!!!!!

Inget företag ska väl kunna censurera recensioner på Prisjakt eller?

 

Nej, företag kan inte censurera recensioner. De kan, precis som alla andra användare, anmäla om de tycker att någon bryter mot reglerna. Vi kommer i så fall att granska omdömet, och om vi anser att det faktiskt bryter mot reglerna så kan vi dölja det. Oftast försöker vi lösa det hela genom att kontakta användaren och be dem ändra eller ta bort delar av innehållet (tex vid personangrepp mm), vilket i flertalet fall går utmärkt (användaren hinner lugna ner sig och tänka en gång till, varpå en enkel omformulering oftast löser problemen).

 

Om företag betalar eller inte spelar ingen roll för om (eller hur) vi granskar omdömen. Man kan inte betala för att slippa dåliga omdömen, det gör man istället genom bra kundvård.


Nu är mitt inlägg om att de tagit bort ett negativt omdöme "under utredning" på prisjakt.
Så fick jag ett svar till med ungefär samma innehåll som innan. Enligt "sandra" är det inte alls så att det är "köpt", nej då.
Outdoorexperten har bara valt att endast ta emot en viss slags omdömen gällande nätköp. "lol" som kidsen säger. Vad är skillnaden tror hon? Nästa steg, ta bara emot omdömen om ärenden som kommit in med kamelpost den 30 februari? ;) Sanslöst dåligt.

 

Vilket inlägg syftar du på nu? Inlägget ovan är ju kvar? https://www.minhembi...56#entry4344456



#106

Postad 20 juni 2016 - 17:17

Unregistered5a988069
  • Unregistered5a988069
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Nej, företag kan inte censurera recensioner. De kan, precis som alla andra användare, anmäla om de tycker att någon bryter mot reglerna. Vi kommer i så fall att granska omdömet, och om vi anser att det faktiskt bryter mot reglerna så kan vi dölja det. Oftast försöker vi lösa det hela genom att kontakta användaren och be dem ändra eller ta bort delar av innehållet (tex vid personangrepp mm), vilket i flertalet fall går utmärkt (användaren hinner lugna ner sig och tänka en gång till, varpå en enkel omformulering oftast löser problemen).

 

Om företag betalar eller inte spelar ingen roll för om (eller hur) vi granskar omdömen. Man kan inte betala för att slippa dåliga omdömen, det gör man istället genom bra kundvård.


 

Vilket inlägg syftar du på nu? Inlägget ovan är ju kvar? https://www.minhembi...56#entry4344456


 

Nej, företag kan inte censurera recensioner. De kan, precis som alla andra användare, anmäla om de tycker att någon bryter mot reglerna. Vi kommer i så fall att granska omdömet, och om vi anser att det faktiskt bryter mot reglerna så kan vi dölja det. Oftast försöker vi lösa det hela genom att kontakta användaren och be dem ändra eller ta bort delar av innehållet (tex vid personangrepp mm), vilket i flertalet fall går utmärkt (användaren hinner lugna ner sig och tänka en gång till, varpå en enkel omformulering oftast löser problemen).

 

Om företag betalar eller inte spelar ingen roll för om (eller hur) vi granskar omdömen. Man kan inte betala för att slippa dåliga omdömen, det gör man istället genom bra kundvård.


 

Vilket inlägg syftar du på nu? Inlägget ovan är ju kvar? https://www.minhembi...56#entry4344456

 

På prisjakt skrev jag, inte minhembio.

 

Att tramsa om att ni bara tar inlägg gällande onlineköp är enbart löjligt. Tror ni att det är skillnad på företagets reklamationshantering beroende på om det är köpt i butik eller online? Det är samma personer i kundtjänsten oavsett vilket.

 

Det är definitivt inte samma sak att kommentera ett bolags beteende på prisjakt som läses av nästan alla och att skriva något på minhembio som knappt ses av någon. Gemene man har aldrig hört talas om minhembio.com men alla känner till prisjakt.se.

 

Att ta bort ett omdöme från prisjakt och påstå att det är detsamma att skriva om företaget  på minhembio är att inte alls förstå vad det handlar om.

Här gör det ingen skada för era betalande kunder, på prisjakt kan det kosta dem kunder om folk får veta att reklamationer försöker bluffas bort.

 

Förövrigt så har outdoorexperten inte svarat på mitt email från i fredags där jag begär pengarna tillbaka. Inte den största överraskningen någonsin.


Redigerat av Unregistered5a988069, 20 juni 2016 - 17:23.


#107

Postad 21 juni 2016 - 08:18

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Här gör det ingen skada för era betalande kunder, på prisjakt kan det kosta dem kunder om folk får veta att reklamationer försöker bluffas bort.

 

Förövrigt så har outdoorexperten inte svarat på mitt email från i fredags där jag begär pengarna tillbaka. Inte den största överraskningen någonsin.

 

Det är väldigt tråkigt med din upplevelse, men det är ändå inte tillåtet att bryta mot reglerna och jämföra äpplen med päron. Butikens omdömen är begränsade till deras webbutik, och om du anser att de bör ändra detta så kan du kontakta deras support. Vi kan inte tvinga dem att acceptera omdömen för fysisk butik.

 

Vidare så föreslår jag att du kontaktar Konsumentverket om du anser att butiken inte hanterat ditt ärende korrekt:

http://www.hallakons...u-inte-ar-nojd/

 

Lycka till med ditt ärende!



#108

Postad 22 augusti 2016 - 21:47

Tony7
  • Tony7
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Praktiskt att ha lite flexibla regler att hänvisa till när man tar bort oönskade omdömen.



#109

Postad 24 augusti 2016 - 07:56

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Praktiskt att ha lite flexibla regler att hänvisa till när man tar bort oönskade omdömen.

 

Du hittar våra regler för omdömen här (se 13 Omdömen, omröstningar etc.): https://www.prisjakt...ut_member_rules

 

Om du har frågor eller åsikter om ett specifikt omdöme som tagits bort så kan du kontakta Prisjakt Support. Om ditt omdöme har dolts så bör du även ha fått information från Prisjakt Support om varför.



#110

Postad 26 augusti 2016 - 19:47

Tony7
  • Tony7
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Du hittar våra regler för omdömen här (se 13 Omdömen, omröstningar etc.): https://www.prisjakt...ut_member_rules

 
Här är en praktisk regel som kan användas för att ta bort alla negativa omdömen:

Alla betyg måste åtföljas av en kommentar som motiverar betyget.
Ju mer negativ man är desto tydligare bör man vara i sin motivering.

Det går ju alltid att hävda att motiveringen inte är tydlig nog.


Redigerat av Tony7, 26 augusti 2016 - 21:02.


#111

Postad 31 augusti 2016 - 07:42

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

 
Här är en praktisk regel som kan användas för att ta bort alla negativa omdömen:

Alla betyg måste åtföljas av en kommentar som motiverar betyget.
Ju mer negativ man är desto tydligare bör man vara i sin motivering.

Det går ju alltid att hävda att motiveringen inte är tydlig nog.

 

Målet är ju att undvika omdömen i stil med: "xxxx suger."

 

Då blir användaren kontaktad av support som ber användaren att motivera sitt omdöme, vilket oftast slutar i tex: "xxxx gjorde någonting, och något annat, vilket jag inte alls gillade."

 

Men man kan även vända på det, om det inte finns någon regel som säger att en motivering ska vara tydlig så finns heller inte längre någon möjlighet att dölja omdömen som tex enbart består av en punkt. Motivationen för ett omdöme är viktigt, det ger andra användare en möjlighet att bilda sig en uppfattning om vad som är mer eller mindre bra hos en butik, precis som med en produkt. Vad som är bra för någon är dåligt för någon annan, och vice versa. En användare kanske tycker det är hemskt att leveransen tog 5 dagar, medan någon annan tycker det är fullt acceptabelt.

 

Sen förstår jag inte varför du antyder att vi skulle vilja ta bort alla negativa omdömen. Negativa omdömen är minst lika viktiga som positiva för att vägleda konsumenter, vilket Prisjakt går ut på.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.