Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#2101

Postad 05 september 2019 - 09:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Info om nya uppdatering?

Hej
 
Jag väntar på tid och datum, men här är några av fixarna som kommer i uppdateringen.
 
 
· Förbättringar för WiFi uppkoppling som tappas när boxen används med endast internetuppkoppling
 
· Inspelningar har misslyckats när satellitsignalen har försvunnit under en kort period. Inspelningar skall nu fortsätta och den period där satellitsignalen har tappats kommer endast visa svart bild
 
· Timeshift/pausa live-tv har avbrutits och bilden har återgått till Live-TV när satellitsignalen tappas under en kort period. Timeshift skall fortsätta men med svart bild under perioden satellitsignalen tappats.
 
· Sökresultat kommer visas snabbare och sorteras efter ''Titel på film/serie'' först, därefter efter medverkande i materialet (skådespelare/regissör)
 
· Förbättringar på misslyckade inspelningar med diverse felkoder
 
· Boxen svarar långsamt efter att boxen startats om genom att göra den strömlös
 
· Tillgängligt utrymme på hårddisken under ’’hantera dina inspelningar’’ kommer visa korrekt utrymme
 
· Boxen kommer inte längre informera om att formatera hårddisken när den redan är formaterad.
 
Mer info kommer under dagen.
 
Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 05 september 2019 - 09:46.


#2102

Postad 05 september 2019 - 09:49

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

 

Hej
 
Jag väntar på tid och datum, men här är några av fixarna som kommer i uppdateringen.
 
 
· Förbättringar för WiFi uppkoppling som tappas när boxen används med endast internetuppkoppling
 
· Inspelningar har misslyckats när satellitsignalen har försvunnit under en kort period. Inspelningar skall nu fortsätta och den period där satellitsignalen har tappats kommer endast visa svart bild
 
· Timeshift/pausa live-tv har avbrutits och bilden har återgått till Live-TV när satellitsignalen tappas under en kort period. Timeshift skall fortsätta men med svart bild under perioden satellitsignalen tappats.
 
· Sökresultat kommer visas snabbare och sorteras efter ''Titel på film/serie'' först, därefter efter medverkande i materialet (skådespelare/regissör)
 
· Förbättringar på misslyckade inspelningar med diverse felkoder
 
· Boxen svarar långsamt efter att boxen startats om genom att göra den strömlös
 
· Tillgängligt utrymme på hårddisken under ’’hantera dina inspelningar’’ kommer visa korrekt utrymme
 
· Boxen kommer inte längre informera om att formatera hårddisken när den redan är formaterad.
 
Mer info kommer under dagen.
 
Mvh
Niklas

 

 

Tackar :)



#2103

Postad 05 september 2019 - 12:30

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

https://www.facebook...20236525149166/

 

Fail, Andreas sa att den skulle komma inatt, han testade till och med en box imorse och sa hur mycket snabbare den blivit, haha!



#2104

Postad 05 september 2019 - 12:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

https://www.facebook...20236525149166/

 

Fail, Andreas sa att den skulle komma inatt, han testade till och med en box imorse och sa hur mycket snabbare den blivit, haha!

Han upplevde boxen som snabbare, ser inget konstigt med att han då trodde mjukvaran var lanserad. Skriver här så fort mjukvaran går att tanka ner.

Mvh

Niklas



#2105

Postad 05 september 2019 - 13:04

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Han upplevde boxen som snabbare, ser inget konstigt med att han då trodde mjukvaran var lanserad. Skriver här så fort mjukvaran går att tanka ner.

Mvh

Niklas

 

Jag tycker det är ironiskt då ni/han tror eller måste intala er att boxen är bättre än den egentligen är... 2 minuter att starta om från strömlös, knappar som knappt reagerar, boxen är 18 månader och nu ska det komma en uppdatering som ska fixa det... 



#2106

Postad 05 september 2019 - 21:44

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Men sletting av programmer er ikke med i oppgraderingen?

#2107

Postad 09 september 2019 - 14:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

 

Nu kan man manuellt tanka ner den senaste mjukvaran till OnePlace

Version: v1.7.57

Boxen kommer automatiskt att tanka ner mjukvaran under natten.

Mvh

Niklas



#2108

Postad 09 september 2019 - 19:45

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Installerad och klar, ser ingen direkt skillnad ännu (under 30 minuter).



#2109

Postad 09 september 2019 - 23:33

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Lastet ned ny software, startet opp med og se komisær Gently på DR1. I løpet av 20 minutter har bildet fryst og tuneren starter opp på nytt 2 ganger. Dette er verre enn noensinne. Kommer med ny oppdatering når eppisoden er over.

#2110

Postad 10 september 2019 - 00:41

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Lastet ned ny software, startet opp med og se komisær Gently på DR1. I løpet av 20 minutter har bildet fryst og tuneren starter opp på nytt 2 ganger. Dette er verre enn noensinne. Kommer med ny oppdatering når eppisoden er over.


Fikk sett resten av episoden uten problemer, får håpe det var nybegynnerfeil.

#2111

Postad 10 september 2019 - 01:41

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Har sett en episode av Bergerac på DR1 uten problemer, så det ser ut til att ting har ordnet seg.

#2112

Postad 10 september 2019 - 07:48

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har sett en episode av Bergerac på DR1 uten problemer, så det ser ut til att ting har ordnet seg.

Tack för info! Bra att det fungerade igen, hör av dig om du upplever några mer problem.

Mvh

Niklas



#2113

Postad 11 september 2019 - 11:45

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Såg ett program "Från Början" igår, när programmet är slut kommer en ny dialogruta upp med "Fortsätt Se Resten". Funkade i 5 minuter sedan stod det "Se Live" och endast OK fanns att trycka på, utan något annat val. Hände 2 gånger igår kväll, hade boxen på 5an hela tiden. Vad ska "Fortsätt Se Resten" innebära?



#2114

Postad 11 september 2019 - 14:02

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Hur gör man för att gå med i detta betatest som ni håller på med?

#2115

Postad 11 september 2019 - 14:22

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Såg ett program "Från Början" igår, när programmet är slut kommer en ny dialogruta upp med "Fortsätt Se Resten". Funkade i 5 minuter sedan stod det "Se Live" och endast OK fanns att trycka på, utan något annat val. Hände 2 gånger igår kväll, hade boxen på 5an hela tiden. Vad ska "Fortsätt Se Resten" innebära?

Hej

Se från början gäller bara på det program man startar tjänsten på. Vill man se nästa program från början så får man göra valet på nytt. Jag ska se till att det blir en tydligare information om detta på dialogrutan. 

Mvh

Niklas



#2116

Postad 11 september 2019 - 16:39

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 2

Du är automatiskt med som testare Kribban, det finns nämligen ingen beta-testgrupp man frivilligt kan ansluta sig till. ALLA få uppdateringar samtidigt och alla användare är därmed försökskaniner utan att ha blivit tillfrågade. Det har varit på förslag från användarcommunityn i snart ett halvår att starta en frivillig beta-testgrupp för intresserade, men ingen reaktion på det från CD har synts till ännu?

Hur gör man för att gå med i detta betatest som ni håller på med?


Redigerat av Nisken, 11 september 2019 - 16:41.


#2117

Postad 11 september 2019 - 17:11

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hej

Se från början gäller bara på det program man startar tjänsten på. Vill man se nästa program från början så får man göra valet på nytt. Jag ska se till att det blir en tydligare information om detta på dialogrutan. 

Mvh

Niklas

 

Det gjorde jag, lät bara som man kunde fortsätta titta på nästa, lite otydlig text där i den rutan och två alternativ som då gör samma sak?



#2118

Postad 11 september 2019 - 18:01

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

vette tusan om man kan ställa OnePlace i Beta facket?  Alla dessa uppdateringar som kommit under senaste året har väl knappast gjort boxen bättre?

Jag vill inte vara den som är den men allvarligt?  Hur fasen orkar ni klabba med skiten?  Returnera och köp valfri eftermarknads mottagare med ci slot så är alla bekymmer ur världen!

 

Vet inte om man ska vara imponerad eller idiotförklara er som tror att denna mottagare kommer bli BETA.  Den är inget annat än i sitt ALPHA stadie!

Som trogen CD kund borde man få en skriftlig ursäkt för allt strul, gratis återlämning av OP och fritt abonnemang motsvarande kostnad av ersättnings mottagare.  

DET HAR GÅTT ÖVER ETT ÅR NU OCH INGENTING HAR BLIVIT BÄTTRE!

 

Vad fasen sysslar ni med CD? 



#2119

Postad 19 september 2019 - 09:53

Unregisteredb4358b11
  • Unregisteredb4358b11
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Vi får nog se till att få större spridning på FB om One Place boxen för att få CD att vidta några åtgärder, för detta forum verkar vara dött för deras del. Dom försöker uppenbarligen att tysta ner all kritik så att dom kan lura på fler denna värdelösa Box....

Dela FB hej vilt bland era vänner så att det får stor spridning med vad CD håller på med för det är rena bondfångeri......



#2120

Postad 19 september 2019 - 13:40

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag undrar också vad som händer på CD? Rätt bra aktivitet fram till för två veckor sedan, med kommentarer och svar på frågor, därefter tvärtyst??

 

Hur som helst FB-gruppen ligger på https://www.facebook...20236525149166/



#2121

Postad 19 september 2019 - 14:20

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag undrar också vad som händer på CD? Rätt bra aktivitet fram till för två veckor sedan, med kommentarer och svar på frågor, därefter tvärtyst??

 

Hur som helst FB-gruppen ligger på https://www.facebook...20236525149166/

Hej

 

Har ni några frågor är det bara skriva här. Nu har vi tex skickat ut en mjukvara för nio dagar sedan och arbete med förbättringar av boxen pågår.

Mvh

Niklas



#2122

Postad 19 september 2019 - 14:50

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

 

Har ni några frågor är det bara skriva här. Nu har vi tex skickat ut en mjukvara för nio dagar sedan och arbete med förbättringar av boxen pågår.

Mvh

Niklas

 

Hej Niklas!

 

Det vore trevlig om ni informerade om vad ni tänker förbättra inför varje uppgradering.

 

Vidare vore det inte läge med en ny version av Android, det har ju hänt en hel del där. Men bara om er App "funkar" på den senare version. Det kanske till och med blir bättre.

 

En som hoppas ....



#2123

Postad 19 september 2019 - 15:30

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Hej Niklas och välkommen tillbaka från din pappaledighet!

 

Ja jag har några frågor.

 

Vad händer t.ex. med de förslag jag och andra haft?

 

1/ En beta-testgrupp med frivilliga, istf att använda hela användarbasen som ofrivilliga och irriterade beta-testare?

2/ Hur tänker ni kring behovet av att släppa fram en Android-system kontroll/reparations app? Många som uppenbarligen om och om igen drabbas av trasiga FileSystem, där enda möjligheten idag är att blåsa rent/omformatera hårddisken (och förlora alla inspelningar) och därefter installera ett nytt FS. Bra gratis testappar finns det ju drivor av, MEN... de måste certifieras/tillåtas i butiken av CD tillsammans med Google.

3/ Hur tänker ni runt behovet av en logg med tidsstämplar för Wifi problem för att kunna korrelera/avfärda mot olika andra problem i PO-boxen? Wifi ÄR ju bevisat svagt i boxen och ställer troligen till med en hel del problem, även om en del av dess följdverkningar numera hanteras av förändringar i mjukvaran.

 

Det är nu 1½ år sedan boxen kom och den känns ungefär på Windows95 nivå. Den funkar numera, men är fortfarande full av buggar och några avgörande svagheter, särskilt enligt 2/ ovan.

 

Avslutningsvis vart tog Andreas Eibladh vägen? Ersätter du honom nu när du är tillbaka?


Redigerat av Nisken, 19 september 2019 - 15:37.


#2124

Postad 19 september 2019 - 15:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas!

 

Det vore trevlig om ni informerade om vad ni tänker förbättra inför varje uppgradering.

 

Vidare vore det inte läge med en ny version av Android, det har ju hänt en hel del där. Men bara om er App "funkar" på den senare version. Det kanske till och med blir bättre.

 

En som hoppas ....

Hej

 

Jag informerade några dagar innan vad mjukvaran innehåller för förbättringar och det kommer jag fortsätta att göra här på forumet. Jag ska kolla upp om vi har någon ny status om android.

Mvh

Niklas



#2125

Postad 19 september 2019 - 15:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas och välkommen tillbaka från din pappaledighet!

 

Ja jag har några frågor.

 

Vad händer t.ex. med de förslag jag och andra haft?

 

1/ En beta-testgrupp med frivilliga, istf att använda hela användarbasen som ofrivilliga och irriterade beta-testare?

2/ Hur tänker ni kring behovet av att släppa fram en Android-system kontroll/reparations app? Många som uppenbarligen om och om igen drabbas av trasiga FileSystem, där enda möjligheten idag är att blåsa rent hårddisken (och förlora alla inspelningar) och installera ett nytt FS. Bra gratis testappar finns det ju drivor av, MEN... de måste certifieras/tillåtas i butiken av CD tillsammans med Google.

3/ Hur tänker ni runt behovet av en logg med tidsstämplar för Wifi problem för att kunna korrelera/avfärda mot olika andra problem i PO-boxen?

 

Avslutningsvis vart tog Andreas Eibladh vägen? Ersätter du honom nu när du är tillbaka?

Hej

 

Tack Nisken!

1: Vi har testat testgrupper tidigare med blandat resultat och just nu är detta inte aktuellt från vår sida men ska självklart lyfta detta ett varv till. Det kan kanske vara aktuellt i någon av våra framtida uppdateringar.

2-3: Behöver kolla upp dina två frågor och återkomma till dig.

Andreas har varit på konferens hela veckan men är tillbaka imorgon.

Mvh

Niklas



#2126

Postad 20 september 2019 - 02:01

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 2
Hej Niklas!

Jag noterar att Google nu släpper Android 10 till androidTV, när kommer uppdateringen till OnePlace?

https://www.androida...update-1031571/

#2127

Postad 20 september 2019 - 06:46

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

Hej Niklas!

Jag noterar att Google nu släpper Android 10 till androidTV, när kommer uppdateringen till OnePlace?

https://www.androida...update-1031571/

 

Det känns som CD med Oneplace är ljusår efter ;)


Redigerat av lepelepe, 20 september 2019 - 06:46.


#2128

Postad 20 september 2019 - 11:39

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Jag kan iofs förstå VARFÖR så många leverantörer som använder Android INTE uppgraderar.

 

Man följer inte specarna från Google till 100%, gjorde man det skulle man kunna uppgradera direkt, men inte nödvändigtvis kunna utnyttja alla nya funktioner.

 

Mer viktigt när det gäller mobiler än TV-boxar, jag tänker främst på säkerhetspatchar och så, som är viktigare för mobiler förstås.

 

Googles egna konstruktioner Pixel och Nexus är gjorda enligt spec, för att visa fördelarna uppgraderingsmässigt med att följa specar och inte ta genvägar när man skapar applikationer under Android till sin valda hårdvara. De kan alltid uppgraderas direkt när nya patchar eller nya versioner av Android kommer.

 

Sedan är det inte alls säkert att en ny version av Android fungerar bättre på en befintlig HW är en äldre med högre patchnivå, vars buggar är åtgärdade.

 

Om detta är fallet för OP-boxen, vet jag inte, eller om det är något annat som håller CD tillbaka, kan kanske Niklas svara på?



#2129

Postad 20 september 2019 - 14:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas och välkommen tillbaka från din pappaledighet!

 

Ja jag har några frågor.

 

Vad händer t.ex. med de förslag jag och andra haft?

 

1/ En beta-testgrupp med frivilliga, istf att använda hela användarbasen som ofrivilliga och irriterade beta-testare?

2/ Hur tänker ni kring behovet av att släppa fram en Android-system kontroll/reparations app? Många som uppenbarligen om och om igen drabbas av trasiga FileSystem, där enda möjligheten idag är att blåsa rent/omformatera hårddisken (och förlora alla inspelningar) och därefter installera ett nytt FS. Bra gratis testappar finns det ju drivor av, MEN... de måste certifieras/tillåtas i butiken av CD tillsammans med Google.

3/ Hur tänker ni runt behovet av en logg med tidsstämplar för Wifi problem för att kunna korrelera/avfärda mot olika andra problem i PO-boxen? Wifi ÄR ju bevisat svagt i boxen och ställer troligen till med en hel del problem, även om en del av dess följdverkningar numera hanteras av förändringar i mjukvaran.

 

Det är nu 1½ år sedan boxen kom och den känns ungefär på Windows95 nivå. Den funkar numera, men är fortfarande full av buggar och några avgörande svagheter, särskilt enligt 2/ ovan.

 

Avslutningsvis vart tog Andreas Eibladh vägen? Ersätter du honom nu när du är tillbaka?

Hej

2: En reparations app kommer endast fungera mot androids lagringsenhet i boxen och inte mot våran hårddisk som även är krypterad. Vi har fixat många problem gällande inspelning/hårddisk och tex fixat problemet med att utrymme inte frigörs på hårddisken och är det så att man upplever fortsatta problem med detta så är det viktigt att formatera hårddisken.

3: Vi har idag möjlighet att analysera tekniska problem som uppstår ute hos våra kunder genom anonyma felloggar som vi får eftersom boxen är uppkopplad mot internet. Med hjälp av bland annat informationen från felloggarna och information från er kunder så prioriterar vi vad vi behöver göra för förbättringar i mjukvaran.
 

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 20 september 2019 - 15:08.


#2130

Postad 20 september 2019 - 14:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Jag kan iofs förstå VARFÖR så många leverantörer som använder Android INTE uppgraderar.

 

Man följer inte specarna från Google till 100%, gjorde man det skulle man kunna uppgradera direkt, men inte nödvändigtvis kunna utnyttja alla nya funktioner.

 

Mer viktigt när det gäller mobiler än TV-boxar, jag tänker främst på säkerhetspatchar och så, som är viktigare för mobiler förstås.

 

Googles egna konstruktioner Pixel och Nexus är gjorda enligt spec, för att visa fördelarna uppgraderingsmässigt med att följa specar och inte ta genvägar när man skapar applikationer under Android till sin valda hårdvara. De kan alltid uppgraderas direkt när nya patchar eller nya versioner av Android kommer.

 

Sedan är det inte alls säkert att en ny version av Android fungerar bättre på en befintlig HW är en äldre med högre patchnivå, vars buggar är åtgärdade.

 

Om detta är fallet för OP-boxen, vet jag inte, eller om det är något annat som håller CD tillbaka, kan kanske Niklas svara på?

Hej

 

Det jag kan säga just nu är att vi kommer inte uppdatera till ny version av android under 2019. Jag kommer uppdatera er här på forumet under Q4 när jag har mer information.

 

Precis som du säger Nisken, hur kommer boxen att fungera när vi uppdaterar den? Ser verkligen fram emot att få testa!

Ha en trevlig helg alla!

Mvh

Niklas



#2131

Postad 21 september 2019 - 19:47

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

2: En reparations app kommer endast fungera mot androids lagringsenhet i boxen och inte mot våran hårddisk som även är krypterad. Vi har fixat många problem gällande inspelning/hårddisk och tex fixat problemet med att utrymme inte frigörs på hårddisken och är det så att man upplever fortsatta problem med detta så är det viktigt att formatera hårddisken.

3: Vi har idag möjlighet att analysera tekniska problem som uppstår ute hos våra kunder genom anonyma felloggar som vi får eftersom boxen är uppkopplad mot internet. Med hjälp av bland annat informationen från felloggarna och information från er kunder så prioriterar vi vad vi behöver göra för förbättringar i mjukvaran.
 

Mvh

Niklas

 2/ Om ni använder ett eget FS för er partition, för det ÄR bara en partition på samma hårddisk som Androidsystemet ligger på, så får ni allt ta ansvar för att skriva en egen app som kontrollerar och lagar när ERT FS går sönder. För går sönder gör det, om än möjligen mindre nu är förr. Det är ju fortfarande ett Androidsystem som är värdsystem, även er egen "krypterade" variant använder med största säkerhet anrop till det för att sköta ert FS? 

 

I vilket fall är det CD´s ansvar att ordna med ett alternativ till att formatera om HDD´n (och förlora alla inspelningar) när FS packar ihop, för att förlora alla inspelningar är helt enkelt inte acceptabelt.

 

3/ Linux och Androidcommunityn är liksom Windowscommunityn storligen hjälpta av ÖPPNA loggar, där intresserade användare själva kan korrelera problem de upplever, med tänkbara orsaker. Varför CD vill behålla dessa uppgifter för sig själva, särskilt när det gör felsökningen och utvecklingen så långsam är för mig som användare obegripligt??



#2132

Postad 24 september 2019 - 07:52

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Vid varmstart nu på morgonen fick jag återigen det hatade felmeddelandet A014 - Hårdisken behöver formateras... Jag har så mycket inspelningar att jag verkligen INTE vill förlora dem! NÄR ska CD ta detta på allvar och skapa en APP som kontrollerar/lagar HDD´n?? Felmeddelandet är ju dessutom felaktigt! HDD´n är redan formaterad, men FS har packat ihop och eftersom CD inte ids ordna en kontroll/lagnings app, så är det en bekväm och onekligen fungerande väg ur problemet att blåsa hela FS och formatera om HDD´n (och därmed radera ALLA inspelningar) och installera ett nytt FS (utan länk och skrivfel), som funkar ett tag tills nya fel återigen kräver omformatering....

 

På mina Windowsdatorer kör jag en kontroll/lagnings-app  minst en ggn i månaden och hittar då och då länkfel i FS, skrivfel i filer, som då lagas eller sektorer på HDD´n som inte är pålitliga längre och då blockeras från vidare användning. Behöver det sägas att inga av dessa datorer behövt "omformateras" för att fixa FS någonsin...

 

Vad är er plan Niklas? Så här kan vi inte ha det. Det är helt enkelt inte seriöst. Skriv en app NU! eller ändra på ert krypteringssystem (så att bara inspelningsfilerna krypteras men inte hela partititionen och använd Androids FS) så att ni kan använda en befintlig Android app för ändamålet.


Redigerat av Nisken, 24 september 2019 - 07:59.


#2133

Postad 24 september 2019 - 07:53

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
A014? Bryt strömmen bara så löser det sig nog efter omstart utan att nåt försvinner ☺️

#2134

Postad 24 september 2019 - 08:14

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

A014? Bryt strömmen bara så löser det sig nog efter omstart utan att nåt försvinner ☺️

Tack Jonas, ska prova detta.

 

Du menar alltså att det är fel på felmeddelandet? *lol* ... så chickt!



#2135

Postad 24 september 2019 - 08:24

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Det funkar sådär... en kallstart, gör att CD-appen hoppar över att börja med att tala om att HDD´s behöver formateras. Och den senaste inspelningen från igår går faktiskt att se, vilket den inte gjorde innan kallstarten Jonas tipsade om. Men... går jag till info om HDD´n i inställningar så meddelar DEN att HDD´n behöver formateras...

 

Så troligen är FS (EXT4 är väl vad Android-TV använder?) på gränsen till vad dess redundans klarar i "File allocation table" och FS-länktabeller. Kraschvarning således!

 

Hur kommer det sig att du vet vad felmeddelandet A014 betyder Jonas? Kanske har du kunskap om fler felmeddelandens betydelse? Dela den gärna med oss i såfall. 


Redigerat av Nisken, 24 september 2019 - 08:27.


#2136

Postad 24 september 2019 - 08:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Vid varmstart nu på morgonen fick jag återigen det hatade felmeddelandet A014 - Hårdisken behöver formateras... Jag har så mycket inspelningar att jag verkligen INTE vill förlora dem! NÄR ska CD ta detta på allvar och skapa en APP som kontrollerar/lagar HDD´n?? Felmeddelandet är ju dessutom felaktigt! HDD´n är redan formaterad, men FS har packat ihop och eftersom CD inte ids ordna en kontroll/lagnings app, så är det en bekväm och onekligen fungerande väg ur problemet att blåsa hela FS och formatera om HDD´n (och därmed radera ALLA inspelningar) och installera ett nytt FS (utan länk och skrivfel), som funkar ett tag tills nya fel återigen kräver omformatering....

 

På mina Windowsdatorer kör jag en kontroll/lagnings-app  minst en ggn i månaden och hittar då och då länkfel i FS, skrivfel i filer, som då lagas eller sektorer på HDD´n som inte är pålitliga längre och då blockeras från vidare användning. Behöver det sägas att inga av dessa datorer behövt "omformateras" för att fixa FS någonsin...

 

Vad är er plan Niklas? Så här kan vi inte ha det. Det är helt enkelt inte seriöst. Skriv en app NU! eller ändra på ert krypteringssystem (så att bara inspelningsfilerna krypteras men inte hela partititionen och använd Androids FS) så att ni kan använda en befintlig Android app för ändamålet.

Hej

Prova följande

- Tryck på Meny / Inställningar / Om / Starta Om

Alternativt

- Ta ut hårddisken, gör boxen strömlös, stoppa in hårddisken och starta boxen.

 

Ska kolla upp om vi har någon status kring lösning för felkod A014.

Jag har tagit övriga av dina synpunkter vidare.

Mvh

Niklas
 



#2137

Postad 24 september 2019 - 20:40

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1

Hej

Prova följande

- Tryck på Meny / Inställningar / Om / Starta Om

Alternativt

- Ta ut hårddisken, gör boxen strömlös, stoppa in hårddisken och starta boxen.

 

Ska kolla upp om vi har någon status kring lösning för felkod A014.

Jag har tagit övriga av dina synpunkter vidare.

Mvh

Niklas
 

 

Rycka disken med spänningen på? :/



#2138

Postad 24 september 2019 - 21:12

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 1
Är det inte märkligt med alla trix vi kunder får som förslag på fel i en produkt vi köpt.
Ingen skam här inte.

#2139

Postad 24 september 2019 - 23:55

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 1

Tack för info! Bra att det fungerade igen, hör av dig om du upplever några mer problem.
Mvh
Niklas


Tuneren har fungert brukbart den siste tiden men dere har nå låvet att sletting av programmer på HDisc er ordnet 2 ganger, dette tror jeg ikke stemmer, har nå 9 % igjen på HDisken og 21 programmer lagret med totaltid på ca 20 timer, dette virker ikke riktig. Rimelig lei av og slette programmer jeg hadde planlagt og beholde ved reformatering.

#2140

Postad 25 september 2019 - 12:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tuneren har fungert brukbart den siste tiden men dere har nå låvet att sletting av programmer på HDisc er ordnet 2 ganger, dette tror jeg ikke stemmer, har nå 9 % igjen på HDisken og 21 programmer lagret med totaltid på ca 20 timer, dette virker ikke riktig. Rimelig lei av og slette programmer jeg hadde planlagt og beholde ved reformatering.

Hej

 

Har du formaterat din hårddisk efter uppdateringen vi gjorde i slutet av maj? Det var i den uppdateringen vi löste problemet med att utrymme inte frigörs på hårddisken.

Mvh

Niklas



#2141

Postad 25 september 2019 - 13:19

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

 

Har du formaterat din hårddisk efter uppdateringen vi gjorde i slutet av maj? Det var i den uppdateringen vi löste problemet med att utrymme inte frigörs på hårddisken.

Mvh

Niklas

Det finns nog OLIKA orsaker till att utrymme inte frigörs, ett är kanske att programkoden som räknar upp det fria utrymmet var felaktig innan uppdateringen?

 

Andra orsaker är kanske att FS är trasigt och inte frigör utrymmet. Så länge CD inte bygger en app som kontrollerar och lagar ett trasigt FS så kommer sådana orsakers följder att kvarstå är jag rädd. Men den appen kommer säkert, förr....eller senare.... ;)


Redigerat av Nisken, 25 september 2019 - 13:19.


#2142

Postad 25 september 2019 - 14:15

Aruba4608
  • Aruba4608
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 1

Hej

 

Det jag kan säga just nu är att vi kommer inte uppdatera till ny version av android under 2019. Jag kommer uppdatera er här på forumet under Q4 när jag har mer information.

 

Precis som du säger Nisken, hur kommer boxen att fungera när vi uppdaterar den? Ser verkligen fram emot att få testa!

Ha en trevlig helg alla!

Mvh

Niklas

 

Nedan är en länk till en OSINT källa på kända och dokumenterade sårbarheter i Android 7.1.1 (operativet släpptes offentligt 5/12 2016).

 

Totalt 543 kända sårbarheter (!) varav över 25 st med CVE 10.0 (av 10.0 möjliga).

 

Har ni gjort riskanalyser på dessa dokumenterade sårbarheter? Jag vet att alla är inte är relevanta, dessa går att utesluta snabbt.

 

Ett stort företag som säljer produkter och tjänster med ”toppkvalitet” (enligt er hemsida) förväntar jag mig skulle vara mer på tårna när det gäller livscykelhantering.

 

https://www.cvedetai...d5ccb6ff8f17da3


Redigerat av Aruba4608, 25 september 2019 - 15:17.


#2143

Postad 25 september 2019 - 16:20

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
 
Har du formaterat din hårddisk efter uppdateringen vi gjorde i slutet av maj? Det var i den uppdateringen vi löste problemet med att utrymme inte frigörs på hårddisken.
Mvh
Niklas


Formaterte hardisken i mai og på nytt nå for ca 14 dager siden, men fremdeles blir ikke alt slettet, den sletter mere enn før oppdateringen i mai men den er ikke bra nok.

#2144

Postad 25 september 2019 - 16:25

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 1

Formaterte hardisken i mai og på nytt nå for ca 14 dager siden, men fremdeles blir ikke alt slettet, den sletter mere enn før oppdateringen i mai men den er ikke bra nok.

kan og nevne att ved telefon til Norske CD suport innrømte det att den oppdateringen i mai ikke løste sletting av programmer, min påstand er att det er ikke løst nå heller, har mye mere programmer på min 500 gb hardisk enn på. 1000 gb versjonen.

#2145

Postad 25 september 2019 - 17:03

beson
  • beson
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 1

Jag följer med stort intresse den här tråden om OP boxen, och jag måste säga att jag beundrar er som orkar hålla på och jäklas med återkommande och nya buggar, trots nya updates. Jag var nära att falla för CD:s reklam för boxen för 1,5 år sedan, men är glad idag att jag inte köpte nån. Alltså 1.5 år sedan boxen lanserades med pompa och ståt, och det som jag tycker är värst, CD gör fortfarande reklam för boxen som att den är den bästa att köpa. Hur länge får ett företag hålla på med tillfälliga lösningar och trixande för att en produkt ska fungera som dom lovat i reklamen? Ni är en handfull av CD:s kunder som skriver i den här tråden och på FB. Men det måste ju finnas tusentals kunder runt om i landet som också köpt detta missfoster till box, och som lider i det tysta. Ingen som försökt med ARN? Har själv smartboxen, och den fungerar faktiskt bra. Det enda som krånglat är EPG:n, efter att CD skaffade ny leverantör för 1 år sedan. Det är ju också ett fel som leder till missnöje. Det fungerade utan problem innan bytet. Svaren från CD på känsliga frågor uteblir tyvärr, och på andra frågor blir svaret ofta en motfråga. Tack för ordet!



#2146

Postad 25 september 2019 - 17:19

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Jag följer med stort intresse den här tråden om OP boxen, och jag måste säga att jag beundrar er som orkar hålla på och jäklas med återkommande och nya buggar, trots nya updates. Jag var nära att falla för CD:s reklam för boxen för 1,5 år sedan, men är glad idag att jag inte köpte nån. Alltså 1.5 år sedan boxen lanserades med pompa och ståt, och det som jag tycker är värst, CD gör fortfarande reklam för boxen som att den är den bästa att köpa. Hur länge får ett företag hålla på med tillfälliga lösningar och trixande för att en produkt ska fungera som dom lovat i reklamen? Ni är en handfull av CD:s kunder som skriver i den här tråden och på FB. Men det måste ju finnas tusentals kunder runt om i landet som också köpt detta missfoster till box, och som lider i det tysta. Ingen som försökt med ARN? Har själv smartboxen, och den fungerar faktiskt bra. Det enda som krånglat är EPG:n, efter att CD skaffade ny leverantör för 1 år sedan. Det är ju också ett fel som leder till missnöje. Det fungerade utan problem innan bytet. Svaren från CD på känsliga frågor uteblir tyvärr, och på andra frågor blir svaret ofta en motfråga. Tack för ordet!


Til mitt bruk er OnePlace nå rimelig bra, det som jeg kunne ønske er att Harddisken hadde fungert etter planen og att det hadde vært en favorittliste av den gamle typen. Litt slitsomt med en harddisk som må slettes og reformateres vær måned, på den gamle tuneren har jeg programmer som er tatt opp for 3 år siden, det nytter ikke med OnePlace da alt blir borte ved reformatering, får håpe dette ordner seg etterhvert, heldigvis har jeg den gamle tuneren koblet opp så jeg bruker den til opptak jeg har lyst til og spare på, men alle har vel ikke den muligheten og det burde være unødvendig.

#2147

Postad 25 september 2019 - 19:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Har ingen bild på C more Live-kanalerna, men på C-more Sport. Ett par omstarter utan någon förbättring. Dock fungerar min 500gb bra.



#2148

Postad 25 september 2019 - 19:22

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Har ingen bild på C more Live-kanalerna, men på C-more Sport. Ett par omstarter utan någon förbättring. Dock fungerar min 500gb bra.

Låter som ett kundtjänstproblem, ring dem. Vofre det ett fel på boxen, skulle ju inga kanaler synas alls. Finns ju inget i HW eller SW som är speciellt för C more live kanalerna.



#2149

Postad 25 september 2019 - 19:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Har viktigare saker för mig (match). Tar det i morgon.

 

Det löste sig. Boxen skall vara inställd på LNB utgångar band 9-12 men hade av någon anledning enbart band 1 som ingående och då det rad upptaget av annan box blev det en krock. 


Redigerat av Huddingebo, 26 september 2019 - 00:21.


#2150

Postad 26 september 2019 - 18:11

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej
 
Har du formaterat din hårddisk efter uppdateringen vi gjorde i slutet av maj? Det var i den uppdateringen vi löste problemet med att utrymme inte frigörs på hårddisken.
Mvh
Niklas


Har idag vert i kontakt med norske CD angående min fulle harddisk med kun 24 programmer innspilt, får der bekreftet mine bange anelser, slette funksjonen fungerer fremdeles ikke på Oneplace tuneren.
Att Niklas stiller meg spørsmål om jeg har formatert harddisken blir da litt merkelig, dette burde alle i CD fått med seg, burde ikke være brukeren som skall finne ut om dette er fikset.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.