Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt har fått ny design

446 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#301

Postad 15 september 2012 - 10:46

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 5
Och snälla, lägg även in den gamla expanderade vyn igen. Spalterna gjorde att man kunde jämföra speccar snabbt och enkelt, sortera samt se vilka som saknades.
Den nya är helt oanvändbar och fyller ingen funktion enligt mig.

Ni kan ju ha 5 vyer om nu någon tycker den nya är så bra.

Postad bild

#302

Postad 16 september 2012 - 22:40

selver
  • selver
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Finns säkert fler, men ett exempel är att det ej finns något filter för "auto kalibrering" för förstärkare.
Har även väldigt starkt minne av att när ja sökte på förstärkare förr med "D/A för ljud: 24bit / 192 kHz" filtrerat så hitta ja fler än 10 st.


Fick aldrig svar på mina frågor angående filter och eran databas för produkter.
Har filtrerat vidare och verkar som ja har rätt. Ni har båda minskat på flera filter, som ett annat exempel så har ni ej filter för 480p för förstärkare. Angående databas för produkter så verkar det också vara färre, för ja hittar inte i närheten lika många som innan och det är med färre filtrar än innan för vissa finns ej kvar.
Ogillar detta starkt :(, detta var min favorit sida förr för att leta produkter. Nu känns det som man måste leta alternativ.

Redigerat av selver, 16 september 2012 - 22:45.


#303

Postad 17 september 2012 - 07:30

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Jag har kollat runt lite och hittar inga exempel där det skulle ha försvunnit information från filtret.
Filtret speglar bara informationen som vi har i databasen och där har vi inte gjort några förändringar vad gäller detta.

480p finns listat för många surroundförstärkare men inga stereoförstärkare.

Ang Auto kalibrering finns det i dessa kategorier:
Hembiopaket
Subbasar
Surroundförsteg
Surroundförstärkare

Har även väldigt starkt minne av att när ja sökte på förstärkare förr med "D/A för ljud: 24bit / 192 kHz" filtrerat så hitta ja fler än 10 st.

Det kan ju vara som så att priser har försvunnit då butiker uppdaterar sina sortiment, det sker hela tiden en förändring i hur många produkter som listas.

Sen har vi haft lite problem med att tex ljudformat för filmer inte visats korrekt men den buggen ska vara löst.

Hittar ni exempel där produkter och egenskaper inte listas som de ska är det bara att säga till så kolla vi på det :)

#304

Postad 17 september 2012 - 08:35

Brasse83
  • Brasse83
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 4
Något jag verkligen har gillat med prisjakt är hur lättnavigerad sidan har varit, jag har alltid kunnat relatera till vart på sidan jag är, vilka överkategorier som finns.
Om jag har haft svårt att hitta rätt kategori så har jag ofta sökt på en produkt jag vet ingår i den kategorin och sedan backat till ovanstående kategori.

Det här är mer eller mindre slaktat i nya versionen av prisjakt.
Visar exempel nedan:

Postad bild

Postad bild


I tidigare design så hade man en tydlig överblick på vart i trädet man var, medan i nya designen så har man inte en aning och får börja hovra med musen för att visa en halvtaskig trädvy.
Visst, det gamla utseendet var kanske inte jättesnyggt. men det var oerhört PRAKTISKT och ANVÄNDBART, två ord som helt verkar vara förbisedda med den nya designen.

Mitt förslag är att använda den gamla visningen men att ni designar om den för ett modernare utseende. Det är mycket användbart att hela tiden ha en indikation på vart man befinner sig på en sida.

Jag hoppas och tror inte att jag är ensam på att tycka detta. Om fler håller med så vore det bra om ni också uppmärksammade problemet.

Jag förstår inte heller hur ni kan designa en sida att passa bättre i tablets och sen göra menyer som är beroende av att hovra... hur hovrar man på en tablet undrar ju jag?

#305

Postad 17 september 2012 - 08:53

MaxFrippe
  • MaxFrippe
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 2
Arrghhhh vilken katastrof

Man saknar inte någonting förän den är borta....

Nya prisjak är en total katastrof.
Det går inte att hitta någonting.

Försökte leta efter en ny processor har lyckats komma fram till följande sökning
https://www.prisjakt...ams=l=s94388117

Då kan jag inte see vilket grafik processor den har (det fältet är kapat)
Det går inte att expandera fältet på något sätt...
När man sedan ändra några andra parametrar så tar den bort alla filtrena och man får börja om ifrån början....

Det är nästa bättre att gå direkt till Intel för att leta
http://ark.intel.com...cessors/desktop

Sedan försvinner jämför knappen/boxen på vissa av mina datorer

Desutom är den otroligt seg...
Den känns som en tidig Alfa release, ge oss tillbaka den gammla prisjakt tills ni har testat/utvecklat färdigt.
Som den nu fungerar blir man bara frustrerad.

#306

Postad 17 september 2012 - 15:42

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 1
Hur går det med att få upp kategorierna i "Dagens ändrade lägstapriser"? Börjar vara riktigt jobbigt nu, orkar knappt kolla något där längre. Måste ju vara den galnaste designen någonsin. Inte nog med att man måste skriva in manuellt, man måste även kunna namnen på kategorierna man vill ha mer eller mindre utantill.

#307

Postad 17 september 2012 - 21:15

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 1
Och snälla ta bort rörlig reklam. Objektivkategorin har just nu en jobbig med Fotokungen och Canon som står och blinkar.
Jag vet att reklam ska väcka uppmärksamhet, men om reklam snor min uppmärksamhet och sen visar sig vara ointressant så slutar det bara med att jag sätter igång adblock igen.

#308

Postad 17 september 2012 - 21:58

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 2
Trodde något hänt med er server så sidan inte laddades ordentligt och att jag blivit ivägskyfflad till nån version anpassad för surfplattor men tydligen inte.
Letade febrilt efter en knapp för att zooma ut så man slapp få knappar som tar upp en halv skärm var men hittade ingen sån heller..
Det här var en stort nerköp i stil med det som gmail gjorde för ett tag sen. Som tur var kröp ju de till korset och fixade nån form av kompromiss med sitt Compact-tema vilket även ni borde göra. Som sidan är nu med gigantiska knappar och massa onödig luft känns det som sidan anpassats för personer med grov synnedsättning eller för barn.
Och vilket upplägg, rörigt och svåröverskådligt till tusen.

Om ni ska få ett omdöme så får ni 2 stjärnor av 10 för att ni iaf försökte göra något nytt. Men oj så ni misslyckades...

Redigerat av InzZzomnia, 17 september 2012 - 21:58.


#309

Postad 18 september 2012 - 12:59

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Har upptäckt en bugg när man väljer att visa bilder i en produktlista. Bilden på produkten blir ju större on mouse over, även priserna hos 3 återförsäljare visas och så är ett det ett par knappar längst ner. Men då har jag märkt att knapparna i den förstorade pop upen inte syns helt. Det största felet är dock att vid mouse out så förblir pop upen kvar dvs bilden återgår inte till normalstorlek och täcker därmed över en eller ett par produktbilder nedanför. Detta måste fixas. Naturligtvis skall bilderna återgå till normal storlek när man för bort muspekaren. Apropå detta med bildvisning i produktlistor samt olika sorteringar av produktlistor så har detta stört mig länge nu. Nämligen att om jag tex väljer att visa bilder och sortera efter populäraste först. Ja då blir de valen bara för den produktkategorin jag för tillfället kollar på. Om jag går och kollar på en annan produktkategori så försvinner mina val och jag måste återigen välja visa bilder och sortera efter populärast först. Varför är det så? Om jag valt att visa bilder och sortera efter populärast först så vill jag behålla det valet alltid ända tills jag väljer nått annat. Kan ni inte fixa detta för en gångs skull?

Här ett skärmklipp på hur det ser ut:

http://i259.photobuc...tskrmklipp1.png

Som synes så syns inte knapparna ordentligt och förstoringen täcker produkten nedanför. Denna försvinner heller ej när man för bort muspekaren. Använder förövrigt Google Chrome 21.


Tack! Felet är redan inrapporterat och kommer att fixas inom den närmsta tiden.

Hur går det med att få upp kategorierna i "Dagens ändrade lägstapriser"? Börjar vara riktigt jobbigt nu, orkar knappt kolla något där längre. Måste ju vara den galnaste designen någonsin. Inte nog med att man måste skriva in manuellt, man måste även kunna namnen på kategorierna man vill ha mer eller mindre utantill.


Vi tittar på det här. Ha tålamod ytterligare några dagar.

#310

Postad 18 september 2012 - 13:10

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Angående designomröstningen så är det sista dag att rösta imorgon. Hittills har 127 stycken röstat. https://www.minhembi...tiv kategoribox

#311

Postad 18 september 2012 - 13:18

Jarbo
  • Jarbo
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Jag förstår inte heller hur ni kan designa en sida att passa bättre i tablets och sen göra menyer som är beroende av att hovra... hur hovrar man på en tablet undrar ju jag?


Jag upptäckte detta själv väldigt snabbt. Om du klickar snabbt med fingret på en touchscreen så kommer detta att tolkas som ett "musklick".. så jag tänkte, vad händer om man bara swipe:ar fingret över en ikon? Swipe tolkas som scroll, så man måste swipe:a neråt för att sidan inte ska röra sig (när man redan är längst upp). Sidan kommer tolka det som en mus-rörelse över fältet och hoovern sätts igång. Faktiskt väldigt praktiskt när man väl fått in tekniken.
Klart inget man kommer att tänka på direkt kanske, men funkar gör det.

Jag använder Asus Transformer Infinity

#312

Postad 18 september 2012 - 13:54

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Seriöst, sorteringsmöjligheterna i expanderat läge är under all kritik. Hur gör jag t.ex. för att sortera olika TV på storlek?

#313

Postad 18 september 2012 - 21:51

losdrivare
  • losdrivare
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 1
Det här var verkligen en förändring till det sämre!

- Man kan inte spara sin sorteringsordning, jag trycker på spara men nästa gång jag kommer till sidan så är det fel ordning ändå.
- Sidan går SEGT
- Det går inte att klicka på en namn på en kategori i bevakningslistan och komma till den kategorin, namnen är inte länkade.
- Det är så "luftigt" att det är slöseri med skärmyta, man får ingen överblick.
- När man gör en sökning kan man inte sortera i sökresultatet efter olika kriterier, tex "pris"

Efter att ha försökt använda nya prisjakt sedan det infördes har jag nu gett upp: Jag vill ha tillbaka gamla prisjakt.

#314

Postad 19 september 2012 - 08:07

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Något jag verkligen har gillat med prisjakt är hur lättnavigerad sidan har varit, jag har alltid kunnat relatera till vart på sidan jag är, vilka överkategorier som finns.
Om jag har haft svårt att hitta rätt kategori så har jag ofta sökt på en produkt jag vet ingår i den kategorin och sedan backat till ovanstående kategori.

Det här är mer eller mindre slaktat i nya versionen av prisjakt.
Visar exempel nedan:

Postad bild

Postad bild


I tidigare design så hade man en tydlig överblick på vart i trädet man var, medan i nya designen så har man inte en aning och får börja hovra med musen för att visa en halvtaskig trädvy.
Visst, det gamla utseendet var kanske inte jättesnyggt. men det var oerhört PRAKTISKT och ANVÄNDBART, två ord som helt verkar vara förbisedda med den nya designen.

Mitt förslag är att använda den gamla visningen men att ni designar om den för ett modernare utseende. Det är mycket användbart att hela tiden ha en indikation på vart man befinner sig på en sida.

Jag hoppas och tror inte att jag är ensam på att tycka detta. Om fler håller med så vore det bra om ni också uppmärksammade problemet.

Jag förstår inte heller hur ni kan designa en sida att passa bättre i tablets och sen göra menyer som är beroende av att hovra... hur hovrar man på en tablet undrar ju jag?


Bra observation! Nitisk borttagning av användbar funktionalitet till fördel för något avskalat och missriktat ideal verkar vara ett genomgående tema.

#315

Postad 19 september 2012 - 09:35

Brasse83
  • Brasse83
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Jag upptäckte detta själv väldigt snabbt. Om du klickar snabbt med fingret på en touchscreen så kommer detta att tolkas som ett "musklick".. så jag tänkte, vad händer om man bara swipe:ar fingret över en ikon? Swipe tolkas som scroll, så man måste swipe:a neråt för att sidan inte ska röra sig (när man redan är längst upp). Sidan kommer tolka det som en mus-rörelse över fältet och hoovern sätts igång. Faktiskt väldigt praktiskt när man väl fått in tekniken.
Klart inget man kommer att tänka på direkt kanske, men funkar gör det.

Jag använder Asus Transformer Infinity


Med andra ord så försvarar du tanken att man är tvungen att hovra för att använda nya designen med att användarna måste "få in tekniken" innan de kan börja använda sidan?

#316

Postad 19 september 2012 - 22:42

Unregisterede9a602f8
  • Unregisterede9a602f8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Lite mer info om tankarna bakom förändringarna

Den nya versionen är inte designad i för första hand för våra trogna användare utan ett sätt att göra sajten mer tillgänglig för nya användare. Naturligtvis så vill vi inte försämra funktionen på sajten. Tyvärr visade det sig att en del "kritiska" saker inte fungerade trots att vi har försökt att testa så gott vi har kunnat. Att prisbevakningar, dagens ändrade lägsta priser och några andra "core" funktioner skall såklart fixas.

Funktionen produktfrågor tog vi bort på grund av det klena intresset, den tog upp mycket plats och hade i snitt en fråga om dagen. Slutsatsen var för oss att forumet är mycket bättre på att svara på frågor :)
Däremot så är det såklart viktigt att forumet blir bättre integrerat i sajten.

Gällande luftigheten, så är det faktiskt vår grundtanke att sajten skall upplevas som luftigare. Vi har rensat bort massor av knappar, personligen tycker jag att utvecklarna har gjort ett fantastiskt jobb med den nya gilla funktionen :wub: som t.ex plockade bort 4 knappar. Men om vi jämför med gårdagen så har ikonerna blivit mindre och en hel del luft är borttaget.

Vi har faktiskt provat att göra en design som är anpassningsbar till riktigt breda skärmar och har fått första sidan till att ser riktigt bra ut med det. Men nackdelen med en anpassningsbar design är att saker inte alltid är på samma plats utan måste ibland flyttas runt för att kunna fylla skärmen. Prova att ladda om första sidan så ser ni att saker flyttar runt lite. En av utvecklarna var lite orolig för "sjösjuka" (min tolkning av vad han sa) :D
Att sidan inte använder hela browsern är samma "bugg" som i förra versionen :P

Sen fundera jag på navigationen längst ner, den är där på alla sidor är den inte bättre än ajax navigationen som fanns under fliken "Produkter" innan?



Nu blev jag som är gammal trogen användare riktigt besviken och redigt förbannad när ni skriver
"Den nya versionen är inte designad i för första hand för våra trogna användare utan ett sätt att göra sajten mer tillgänglig för nya användare"
Ni kör alltså helt över oss, ni bryr er helt enkelt inte om vad vi tycker eller säger, eller om vi stannar kvar eller inte, vilket känns riktigt vidrigt och omdömeslöst med tanke på hur mycket tid man lagt ner på att skriva omdömen och bry sig......men men, det blir ju ett lätt val att byta tillbaka till Pricerunner, vilket är där allt startade. Det var ni som lockade över mig till prisjakt då er site var och har varit en av Sveriges absolut bästa siter redan från start, den site jag har haft mest nytta av under mycket lång tid, men som direkt efter den nya designen rasade direkt ner i botten.
Mycket tragiskt, jag passar också på att tacka för att ni raderade mitt första inlägg i tråden, men nu förstår jag i alla fall varför. :angry:

Redigerat av Unregisterede9a602f8, 19 september 2012 - 22:43.


#317

Postad 19 september 2012 - 22:52

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 1
Testade Pricerunner i ren protest nyss för första gången på många år men den var inte heller nåt vidare nu. :unsure:

#318

Postad 19 september 2012 - 23:02

Unregisterede9a602f8
  • Unregisterede9a602f8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Planen har varit att så småningom göra en separat anpassning för surfplattor. Under utvecklingen av v7 var dock tanken att göra en desktopversion som skiljde sig så lite som möjligt från den kommande surfplatte-anpassningen, för att få en konsekvent användarupplevelse. Dels ville vi också ge nya användare en fräsch och luftig upplevelse. Den tanken har antagligen gjort oss lite förblindade så att vi underskattat fördelarna av det kompaktare gränsnitt som v6 hade. Jag har idag lagt ut ett första steg mot en surfplatteanpassade design (som ni bara ser om ni surfar in på sajten med en surfplatta). Samtidigt har jag i den vanliga sajten gjort en del förändringar för att ta bort onödig luftighet. Berätta gärna vad ni tycker om detta så att vi vet att vi är på rätt väg.


Rätt väg ?
Visst, ta bara och gör en U-sväng, så skall ni se att ni är på rätt väg igen !.

#319

Postad 20 september 2012 - 07:52

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Modrus: Självklart bryr vi oss om våra trogna användare. Det är ju ni som sett till att Prisjakt har kunnat utvecklas på det sätt den gjort. Vi är tacksamma för alla kommentarer och idéer som ni ger oss. Det Bonde menar, var att vi med nya designen försöker göra siten mer lättillgänglig för nya användare men inte på bekostnad av de gamla. De tester vi gjort indikerar att nya användare lättare tar till sig den här designen än den förra.

Eftersom ni (frekventa användare) är oerhört viktiga för oss kommer vi att ändra på bland annat kategorimenyn så att den innehåller mer info. Det kommer att ge en möjlighet att anpassa efter eget tycke och smak. De stora ikonerna kommer fortfarande att vara standardutseende men om man föredrar ett kompaktare utseende ska man kunna välja det.

I tråden https://www.minhembi...ativ kategoribo har våra användare haft möjlighet att rösta på två alternativ som innehåller mer information. Vi kommer nu inom det snaraste att implementera det alternativ som flest användare valt.

#320

Postad 20 september 2012 - 09:17

RickysHand
  • RickysHand
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
För att beskriva vad jag mest har emot nya prisjakt...
(Maskin är en Atom D525 med 4gig ram, Debian/AMD64, opera 12.02, ca 40tabs igång (varav en - utöver prisjakt - har javascript påslaget))

Överlag så tar t.o.m de mer statiska sidorna ca 1-2s längre tid att ladda nu än i gamla versionen.

Tiden mellan att man ställer muspekaren öven en ikon on lista kommer upp ~3s (i gamla designen var det mest bara att klicka rakt av)

Tiden det tar för en kategori med produkter (stativ-/satellithögtalare i detta fall) att listas ~27s (ja, en halv minut, i förra versionen av prisjakt tog det <3s)

Tiden från att man klickar på "fler alternativ" tills dess sidan blir responsiv igen är ~11s

Och för varje filter man väljer tar det 11s för första filtret och sedan 4-8s för varje efterföljande filter

Det jag märkt är att när man väntar på att sidan ska svara är att det står "laddar..." eller liknande där filtren ska vara och dessa laddas in långsamt (varför gör ni ens detta med javascript? detta är rätt så statiskt material)

Så, lite snabbt då, en sökning som förut tog <15s tar nu en god bit över en minut extra i väntetider.

Oh, och minhembio's forum hanterar inte < rätt heller, den klippte hälften av det här inlägget, därav redigering

Redigerat av RickysHand, 20 september 2012 - 09:23.


#321

Postad 20 september 2012 - 12:25

Jarbo
  • Jarbo
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Med andra ord så försvarar du tanken att man är tvungen att hovra för att använda nya designen med att användarna måste "få in tekniken" innan de kan börja använda sidan?


Tänkte bara att jag skulle dela med mig av det tipset.

#322

Postad 20 september 2012 - 12:40

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

För att beskriva vad jag mest har emot nya prisjakt...
(Maskin är en Atom D525 med 4gig ram, Debian/AMD64, opera 12.02, ca 40tabs igång (varav en - utöver prisjakt - har javascript påslaget))

Överlag så tar t.o.m de mer statiska sidorna ca 1-2s längre tid att ladda nu än i gamla versionen.

Tiden mellan att man ställer muspekaren öven en ikon on lista kommer upp ~3s (i gamla designen var det mest bara att klicka rakt av)

Tiden det tar för en kategori med produkter (stativ-/satellithögtalare i detta fall) att listas ~27s (ja, en halv minut, i förra versionen av prisjakt tog det <3s)

Tiden från att man klickar på "fler alternativ" tills dess sidan blir responsiv igen är ~11s

Och för varje filter man väljer tar det 11s för första filtret och sedan 4-8s för varje efterföljande filter

Det jag märkt är att när man väntar på att sidan ska svara är att det står "laddar..." eller liknande där filtren ska vara och dessa laddas in långsamt (varför gör ni ens detta med javascript? detta är rätt så statiskt material)

Så, lite snabbt då, en sökning som förut tog <15s tar nu en god bit över en minut extra i väntetider.

Oh, och minhembio's forum hanterar inte < rätt heller, den klippte hälften av det här inlägget, därav redigering


Tack! Jättebra information för oss att arbeta med!

#323

Postad 21 september 2012 - 13:12

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Den nya kategorimenyn är nu släppt https://www.prisjakt...nyhet.php?n=247

#324

Postad 21 september 2012 - 21:36

swipe
  • swipe
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 2
Okej, det har förbättrats avsevärt sedan lanseringen av V7. Måste tyvärr dock meddela att Prisjakts glansdagar är över...synd, jag gillade verkligen den gamla designen.

Ett par förslag om ni fortfarande vill behålla sådana användare som jag själv:

Låt oss slippa den första filtreringslisten som ploppar upp innan sorteringslisten för rank, pris m.m ploppar upp. Det blir för mycket flimmer för att man effektivt ska kunna fokusera på det väsentliga - produkterna. Skulle även uppskatta om (pris, rank,...)-listen dök upp långsamt istället för att ge ögonen en smärre chock! Ni skulle kunna kalla det "soft approach", "fading approach" eller något annat fint.

Hoppas verkligen ni får till dessa ändringar. Då skulle jag vara nöjd och förbise de senaste besöken, som ledde mig vidare till den mörka sidan...

Lycka till!

#325

Postad 21 september 2012 - 22:47

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 4
Jag är som sagt intresserad ur ett företagsekonomiskt perspektiv, hur man under en natt kan skjuta i sank en sådan miljonrörelse :) Har ni lust att dela med er av lite statistik gällande besökare, klick per besökare, besökningstid per besökare; vad säger era annonsörer? Vad säger schibstedt?

Allt vore ruggigt intressant :D

#326

Postad 21 september 2012 - 22:50

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 6
Hur motiverar ni att fortsätta med designen, förresten? Är det inte ganska tydligt att vi användare, er indirekta enda källa till finansiell överlevnad, inte gillar produkten ni tvingar på oss? Hur går pratet internt? Ryggdunk och kommentarer om "snart fattar dem", eller?

#327

Postad 21 september 2012 - 23:18

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Försöker radera en bevakning på Mina bevakningar. Klickar på röd papperskorg. Inget händer. Ipad 2. Seeeegt är det också.

#328

Postad 22 september 2012 - 10:52

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Jag är som sagt intresserad ur ett företagsekonomiskt perspektiv, hur man under en natt kan skjuta i sank en sådan miljonrörelse :) Har ni lust att dela med er av lite statistik gällande besökare, klick per besökare, besökningstid per besökare; vad säger era annonsörer? Vad säger schibstedt?

Allt vore ruggigt intressant :D


Igår var årets bästa icke-löne Fredagen!
När vi körde vår publika beta period var det ingen som hade kritik av typen "Det här förstör Prisjakt". Däremot så är där fortfarande en del buggar kvar att fixa innan man kan känna sig nöjd.

#329

Postad 22 september 2012 - 13:21

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Igår var årets bästa icke-löne Fredagen!
När vi körde vår publika beta period var det ingen som hade kritik av typen "Det här förstör Prisjakt". Däremot så är där fortfarande en del buggar kvar att fixa innan man kan känna sig nöjd.


Den här publika betan ni pratar om hela tiden VART kunde man surfa in på den? Jag besökte prisjakt flera gånger dagligen förut men såg inte röken av denna public beta?

p.s. och varför har den lätttillgängliga länken till minhembio försvunnit?

Redigerat av stabbe, 22 september 2012 - 13:22.


#330

Postad 22 september 2012 - 15:49

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Igår var årets bästa icke-löne Fredagen!
När vi körde vår publika beta period var det ingen som hade kritik av typen "Det här förstör Prisjakt". Däremot så är där fortfarande en del buggar kvar att fixa innan man kan känna sig nöjd.


Ditt svar är alltså: statistiken har ökat på alla ovanstående variabler jag anmärkt på; den gemene användaren är mer nöjd nu än var den var förut.

Tolkade jag ditt inlägg korrekt?

#331

Postad 23 september 2012 - 06:04

Unregisterede9a602f8
  • Unregisterede9a602f8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Det tragiska nu är att även Pricerunner är helt kasst, totalt ogästvänligt, går inte ens att planera inköpen där.
Nu har jag absolut ingenstans att kolla upp saker längre, vilket nu också grusar mina planer på en ny dator, jag håller på att tappa lusten helt nu, det blir i alla fall inga mer recensioner på prisjakt för min del, drar mig för att ens klicka in hos er nu....riktigt tråkigt :(

#332

Postad 23 september 2012 - 07:01

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Ditt svar är alltså: statistiken har ökat på alla ovanstående variabler jag anmärkt på; den gemene användaren är mer nöjd nu än var den var förut.

Tolkade jag ditt inlägg korrekt?


Lär ju varit bästa fredagen på grund av Experts utförsäljning och inte något med Prisjakts nya design. Snarare att det kunde varit ännu fler ifall många inte drar sig för att använda Prisjakt nu. Men den nya expanderade sidan går då i alla fall att använda utan att få huvudvärk, även om många helt galna designförsök fortfarande ligger kvar.

#333

Postad 23 september 2012 - 07:33

EnigaMinu
  • EnigaMinu
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Det tragiska nu är att även Pricerunner är helt kasst, totalt ogästvänligt, går inte ens att planera inköpen där.
Nu har jag absolut ingenstans att kolla upp saker längre, vilket nu också grusar mina planer på en ny dator, jag håller på att tappa lusten helt nu, det blir i alla fall inga mer recensioner på prisjakt för min del, drar mig för att ens klicka in hos er nu....riktigt tråkigt :(

Men snälla nån, det låter på dig som att det har skett radikala förändringar och det enbart till det sämre. För det första ser jag inga radikala förändringar över huvud taget, möjligen med undantag för kategoriboxen som nu har åtgärdats. Övriga ändringar tycks vara tämligen små, och det är alltid diskutabelt hurvida de är bra, dåliga eller neutrala, men faktum är att det mesta är sig ytterst likt i grunden.

Personligen hade jag klarat mig fint med den gamla designen, men jag tycker faktiskt att den nya versionen har medfört några bra ändringar, och med buggfixar samt framtida nya funktioner till denna design så tror jag att det i slutänden visar sig bli en mycket modernare sajt på ett positivt sätt - för såväl gamla användare (som mig) och nya användare. Om några månader känns den gamla designen förlegad, det är åtminstone min tydliga erfarenhet av omdesignade sajter.

Tiden får utvisa, men att få det att verka som att sajten har blivit oanvändbar med några minimala, icke grundläggande ändringar, känns en aning överdrivet.

#334

Postad 23 september 2012 - 09:43

RickysHand
  • RickysHand
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Tiden får utvisa, men att få det att verka som att sajten har blivit oanvändbar med några minimala, icke grundläggande ändringar, känns en aning överdrivet.


Jag är inte den som du skrev till, men om du läser mitt inlägg (några inlägg tillbaka i tråden) så ser du att sidan har blivit oanvändbar för en del av oss på grund av några icke-minimala grundläggande förändringar.

Vore faktiskt intressant att få veta vad de av er som inte upplever problem (och iofs de av er som upplever problem) kör med för maskiner och webläsare (och för den delen hur många tabs/fönster ni har uppe samtidigt) - med lite tur kanske vi kan samla nog med data för att prisjakt ska kunna få sidan att gå upp till iaf användbart igen

Addendum: Det kanske inte vore så dum idé. Moderatorer, kan ni skapa en tråd där folk kan rapportera i stil med "Problem med: <problem-beskrivning> Maskin: <maskinbeskrivning>"  samt även låta folk som inte har problemet svara med "Har inte detta problem. Maskin: <maskinbeskrivning>" (samt slänga upp länkar så att man kan hitta tråden)

Redigerat av RickysHand, 23 september 2012 - 09:52.


#335

Postad 23 september 2012 - 10:12

EnigaMinu
  • EnigaMinu
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag läste ditt inlägg, och på vissa punkter är jag benägen att hålla med. Min upplevelse är att Prisjakt sedan länge har varit ganska tungdriven, inte så att det är långsamt eller påverkar datorn men tillräckligt för att jag som flitig användare märker av det. Vad det beror på vet jag inte, eftersom att få verkar ha samma upplevelse, men det skiljer dock mellan webbläsare på min dator. Tips till dig är att testa Chrome, om så bara för att se om problemet är likadant där.

I övrigt tycker jag att majoriteten av dina punkter låter som något som förhoppningsvis modifieras, åtgärdas som buggar alternativt att ny funktionalitet/valmöjlighet tillkommer.

#336

Postad 23 september 2012 - 10:33

RickysHand
  • RickysHand
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag läste ditt inlägg, och på vissa punkter är jag benägen att hålla med. Min upplevelse är att Prisjakt sedan länge har varit ganska tungdriven, inte så att det är långsamt eller påverkar datorn men tillräckligt för att jag som flitig användare märker av det. Vad det beror på vet jag inte, eftersom att få verkar ha samma upplevelse, men det skiljer dock mellan webbläsare på min dator. Tips till dig är att testa Chrome, om så bara för att se om problemet är likadant där.

I övrigt tycker jag att majoriteten av dina punkter låter som något som förhoppningsvis modifieras, åtgärdas som buggar alternativt att ny funktionalitet/valmöjlighet tillkommer.


I iceweasel är inte problemet lika extremt som i opera (går på ungefär en fjärdedel av tiden), men det har ändå tillräckligt långa laddtider för att det inte ska vara en trevlig upplevelse.

Dock så, att starta - eller än värre att installera - en till webläsare bara för att besöka en viss sida - som fungerade utmärkt tidigare - är inte riktigt något jag är frestad att göra (jag har slutat använda sidor pga det förut).

Dock så, nu vet vi iaf att problemet i dess extremform tydligen är rätt så operaspecifikt, gick snabbare än jag hoppades på att reda ut det.

#337

Postad 24 september 2012 - 05:56

Unregisterede9a602f8
  • Unregisterede9a602f8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 2

Men snälla nån, det låter på dig som att det har skett radikala förändringar och det enbart till det sämre. För det första ser jag inga radikala förändringar över huvud taget, möjligen med undantag för kategoriboxen som nu har åtgärdats. Övriga ändringar tycks vara tämligen små, och det är alltid diskutabelt hurvida de är bra, dåliga eller neutrala, men faktum är att det mesta är sig ytterst likt i grunden.

Personligen hade jag klarat mig fint med den gamla designen, men jag tycker faktiskt att den nya versionen har medfört några bra ändringar, och med buggfixar samt framtida nya funktioner till denna design så tror jag att det i slutänden visar sig bli en mycket modernare sajt på ett positivt sätt - för såväl gamla användare (som mig) och nya användare. Om några månader känns den gamla designen förlegad, det är åtminstone min tydliga erfarenhet av omdesignade sajter.

Tiden får utvisa, men att få det att verka som att sajten har blivit oanvändbar med några minimala, icke grundläggande ändringar, känns en aning överdrivet.


???
Är det verkligen prisjakt.se som du har varit inne på ?, för det verkar ju märkligt om du påstår att inget har förändrats förutom kategoriboxen, låter ju onekligen som du är ny på prisjakt, för det jag ser är då verkligen inte den gamla goda användarvänliga designern, utan något helt nydesignat med en massa flashiga saker som tar upp värdefull tid för mig helt i onödan.
Och en sak jag har lärt mig genom åren är att "Enklast är bäst" det fungerar helt enkelt i ur å skur, men ju mer avancerat man gör saker ju mer problem blir det. Har varit med om mängder med siter som omdesignats, men bara en bråkdel av dom behåller den nya designen, ett exempel är Avanza Bank, den nya designen är helt värdelös och dom har även där en massa nya flashiga saker som helt enkelt inte fungerar, där kör jag den gamla designen tills dom helt enkelt stänger ner den, och efter det så byter jag mäklare, för det är samma sak där, dom lyssnar inte på sina användare/kunder, utan kör sitt egna race, vilket ju i slutänden blir deras egna problem. En site som lyckats med det omöjliga är "Sweclockers", den är otroligt bra gjord, men där lyssnade dom också på folket som använder siten.
Mitt råd blir "gör inte saken mer komplicerad än den behöver vara" ....då fungerar det!.

#338

Postad 24 september 2012 - 12:58

RickysHand
  • RickysHand
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1
Och efter en faslig massa väntande (har iaf ett rent kök numera - alltid något gott med det dåliga) så har jag några önskemål när man är i produktslistningen (och ska ställa in filter).

1) Ha med någon möjlighet att den inte automatiskt applicerar ett filter bara för att man väljer det (då, ha istället med en knapp man kan trycka på för att få alla filter igång), rätt så ofta så vet man att man ska fylla i fem-sex filter innan man ens bryr sig om att gå ner till produkterna (detta gäller även "visa kolumn"). Vore dock trevligt om man ändå fick en realtidsuppdatering om hur många träffar som är kvar vid nuvarande antal filter (ungefär som i v6).

2) Att ha alternativ mellan att att ha med den gula fliken eller inte (då, den som tvingar en att vänta ännu längre innan man kan välja "visa kolumn" (varför har ni ens med den? den är större än de checkboxes ni använder)), och som bekant så skulle jag föredra att ha denna till vänster istf till höger då det är vanligare för mig att ha muspekaren till vänster än till höger när jag väljer filter)

3) Möjlighet att ha alla kategorier att visa "fler sökkriterier" per default (minns knappt när senaste gången var jag gjorde en sökning utan att klicka på denna)

4) Möjlighet att stänga av den där listen som följer med när man skrollar ner och vars huvudsakliga funktion verkar vara att göra det mer omständigt att scrolla med pgup/pgdn


Är intressant att se hur många extra saker man klickade på men inte tänkte på när man inte behövde vänta efter varje klick

#339

Postad 24 september 2012 - 21:04

Unregistered6e2456b8
  • Unregistered6e2456b8
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 2
Har provat igen och fy f.n så segt. Knappt körbart på en quad 3,2 GHz, 8Gb hur är det möjligt? Sparka programmerarna pronto.

På plattan, Galaxy Note 10,1 är upplevelsen outhärdlig.

Ids inte ens kommentera GUI'et som är en total katastrof.

Tur man lärt sig var det är billigt så man kan jämföra direkt på sajterna.

#340

Postad 25 september 2012 - 07:57

Unregistered15e2fa15
  • Unregistered15e2fa15
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Rapporterar ett litet mikroproblem ni kan ta itu med när tid ges.

"Sortera efter" verkar ej fungera på Galaxy SIII :(
Men den fungerar på iPad :)


Postad bild

#341

Postad 27 september 2012 - 11:00

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Oerhört seg sida dehär

#342

Postad 27 september 2012 - 11:03

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Men snälla nån, det låter på dig som att det har skett radikala förändringar och det enbart till det sämre. För det första ser jag inga radikala förändringar över huvud taget, möjligen med undantag för kategoriboxen som nu har åtgärdats. Övriga ändringar tycks vara tämligen små, och det är alltid diskutabelt hurvida de är bra, dåliga eller neutrala, men faktum är att det mesta är sig ytterst likt i grunden.

Personligen hade jag klarat mig fint med den gamla designen, men jag tycker faktiskt att den nya versionen har medfört några bra ändringar, och med buggfixar samt framtida nya funktioner till denna design så tror jag att det i slutänden visar sig bli en mycket modernare sajt på ett positivt sätt - för såväl gamla användare (som mig) och nya användare. Om några månader känns den gamla designen förlegad, det är åtminstone min tydliga erfarenhet av omdesignade sajter.

Tiden får utvisa, men att få det att verka som att sajten har blivit oanvändbar med några minimala, icke grundläggande ändringar, känns en aning överdrivet.


För dem som använder sidan mycket är det radikala försämringar. Inget vad jag vet har blivit bättre, svårtare att använda, tar längre tid att använda, seg sida, dålig översikt osv osv.. För dig som använder sidan en gång i månaden spelar det ingen roll.

#343

Postad 27 september 2012 - 23:25

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Bevakningar kommer inte ihåg inställningar för pris och sänkningsintervall.

#344

Postad 28 september 2012 - 03:07

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Bevakningar kommer inte ihåg inställningar för pris och sänkningsintervall.


Det är bara ett enda kaos på bevakningssidan. Nu orkar jag inte rapportera problemen längre och ger upp den här skiten. Det blir inga fler recensioner eller liknande för min del heller på prisjakt.

Ni som är ansvariga, jonasbonde, lika ignorant som du alltid varit. Pinsamt.

Ska man införa så här radikala förändringar, se för fan till att saker fungerar innan. Ni har absolut inga som helst ursäkter som kan godtas för hur ni hanterat och hanterar detta.

#345

Postad 28 september 2012 - 06:40

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 1

Det är bara ett enda kaos på bevakningssidan. Nu orkar jag inte rapportera problemen längre och ger upp den här skiten. Det blir inga fler recensioner eller liknande för min del heller på prisjakt.


Tyvärr tar det tid att rätta buggar, men det kommer.


Ni som är ansvariga, jonasbonde, lika ignorant som du alltid varit. Pinsamt.


Alltid trevligt med konstruktiv personkritik ;)


Ska man införa så här radikala förändringar, se för fan till att saker fungerar innan. Ni har absolut inga som helst ursäkter som kan godtas för hur ni hanterat och hanterar detta.


Nej den gamla versionen kommer inte tillbaka. Däremot så skall den nuvarande versionen bli riktigt, riktigt bra! Även om vi inte är där idag.
Felen som påpekades med bevakningen var inget som upptäcktes under den publika beta-perioden (vad jag vet iallafall).

//Jonas

#346

Postad 28 september 2012 - 06:44

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Tyvärr tar det tid att rätta buggar, men det kommer.




Alltid trevligt med konstruktiv personkritik ;)




Nej den gamla versionen kommer inte tillbaka. Däremot så skall den nuvarande versionen bli riktigt, riktigt bra! Även om vi inte är där idag.
Felen som påpekades med bevakningen var inget som upptäcktes under den publika beta-perioden (vad jag vet iallafall).

//Jonas


Seriöst, det är lite sent att säga "att det kommer" i det här läget. Du har helt missuppfattat det här med att planera en release. Du häver ur dig det här med publik-beta här och var, men vi är flera som aldrig sett röken av något sådant.

Det brukar fungera bättre att citera folk om man läser vad dom skrivit först. Arrogans?

Kul att du tror på dig själv, dessvärre är det inte många andra som tror på dig/er.

Som sagt, gör om gör rätt.

Jag har tröttnat.

Redigerat av damst, 28 september 2012 - 06:45.


#347

Postad 28 september 2012 - 07:22

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0
Ni säger att det är kaos på bevakningssidan fortfarande. Skulle gärna ha en lite mer uttömmande felrapport på det, då det mesta borde vara fixat.

"Bevakningar kommer inte ihåg inställningar för pris och sänkningsintervall." <-- Vi ska kolla över det under dagen.

#348

Postad 28 september 2012 - 07:25

damst
  • damst
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Ni säger att det är kaos på bevakningssidan fortfarande. Skulle gärna ha en lite mer uttömmande felrapport på det, då det mesta borde vara fixat.

"Bevakningar kommer inte ihåg inställningar för pris och sänkningsintervall." <-- Vi ska kolla över det under dagen.


Jag har använt funktionen för att rapportera fel och påvisat alla fel sedan lanseringen, men den funktionen fungerar tydligen inte heller då :lol: <_<

Redigerat av damst, 28 september 2012 - 07:25.


#349

Postad 28 september 2012 - 07:38

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Du häver ur dig det här med publik-beta här och var, men vi är flera som aldrig sett röken av något sådant.

Den här publika betan ni pratar om hela tiden VART kunde man surfa in på den? Jag besökte prisjakt flera gånger dagligen förut men såg inte röken av denna public beta?


Den låg ute i två veckor under http://preview.prisjakt.nu (som numera bara gör en redirect till www) innan release. Det fanns en nyhet på prisjakt och en forumtråd där man kunde tycka till. Nyheten publicerades även på Facebook och Twitter.

Efter att nya designen släppts publikt så dolde vi nyheten.

#350

Postad 28 september 2012 - 07:43

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0

Jag har använt funktionen för att rapportera fel och påvisat alla fel sedan lanseringen, men den funktionen fungerar tydligen inte heller då :lol: <_<


Jo, felrapporteringssystemet fungerar alldeles ypperligt. Tro mig :blink: ;)

Det jag menade är att jag (med flera) jobbat undan de buggar som rör bevakningarna som rapporterats in (förutom att spara sorteringen av bevakningarna. Det har vi å andra sidan inte prioriterat som en bug utan som en feature då det aldrig gått att göra tidigare). Så ta gärna en sista runda och kolla över det, så lovar jag att följa upp så snart jag bara kan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.