Så, efter ett LotR-maraton i helgen så bestämde jag mig för att uppgradera ljudbilden hemma. Jag har en Pioneer SC-LX57, inte en fantastik stärkare, men den har de funktioner som jag behöver, plus 8+1 HDMI-IN och 2+1 HDMI-OUT.
Så, tidigare har jag använt ett 5.1 högtalarpaket från Pioneer, med basen S-W250S, centern S-C80 och två surroundhögtalare (S-F80). På grund av platsbegränsningar så valde jag att sätta upp ett par Canton In-Ceiling 480-8 som bakre surround. Dom här högtalarna hänger inte riktigt med längre, så jag har gjort lite uppgraderingar.
Jag beställde två stycken Klipsch RP4000F som front och front high surround (bi-ampade tänkte jag), samt en Klipsch RP404C som centerhögtalare, samt deras SPL-120 baslåda.
Så, jag tänkte gå från 5.1 till 9.2 i ett svep, så jag tänkte behålla befintliga högtalare som surround och montera dem som i bilden. Som ni ser så har biorummet en del begränsningar, och både surround och back surround måste takmonteras. Så min tanke var att använda Cantons för surround och Pioneer för bakre surround. Frågan är väl om jag borde byta plats på dem? Borde S-F80-högtalarna vara surround så får Canton fortsätta vara bakre surround? Det är ju lite mer effekt i S-F80 så det kanske är bättre?
Tankar?
A60DA29B-D31C-4D23-A4DB-C3FAABD1E1E0.png 787,38K 0 Antal nerladdningar