Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Komplett EPG för Mediaportal

125 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 juli 2008 - 11:31

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Hej !

REDIGERAT !

Har nu lagt upp RedEnzos alternativ till en komplett EPG i Mediaportal med TVxb istället för Nordic EPG , eftersom Canal Plus kanalerna ej längre fungerar med Nordic EPG.

http://www.teknikhem...an-dagenstvcom/


//Marra

Redigerat av Unregisteredd1140893, 16 oktober 2008 - 11:29.


#2

Postad 15 juli 2008 - 09:20

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Hej!
Testade - det funkar bra, men:
  • Det verkar som att Heerfordt grabbar på olika siter och sammanställer tvguide.xml. Tjänsten bara laddar ner en kopia från honom. Nu har något hänt, så att flera kanaler inte har någon programinfo. Då sitter vi där vi sitter i väntan på att Heerfordt ska "fixa". Och han verkar ha åkt på semester eller något. Se Heerfordts tråd på team-mediaportal. Han har inte skrivit något sedan 20/6.
  • Det funkade bra med den xmltv-plugin som följde med installationen av 1.0 RC1, jag behövde inte ladda ner xmltv2. Jag såg på någon sida att xmltv i 1.0RC1 är samma som xmltv2. Kanske? Dock blev jag tvungen att lägga på tidskompensation, -2 timmar.

/hellmelt

Redigerat av hellmelt, 15 juli 2008 - 09:21.


#3

Postad 15 juli 2008 - 19:52

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Hej!
Testade - det funkar bra, men:

  • Det verkar som att Heerfordt grabbar på olika siter och sammanställer tvguide.xml. Tjänsten bara laddar ner en kopia från honom. Nu har något hänt, så att flera kanaler inte har någon programinfo. Då sitter vi där vi sitter i väntan på att Heerfordt ska "fixa". Och han verkar ha åkt på semester eller något. Se Heerfordts tråd på team-mediaportal. Han har inte skrivit något sedan 20/6.
  • Det funkade bra med den xmltv-plugin som följde med installationen av 1.0 RC1, jag behövde inte ladda ner xmltv2. Jag såg på någon sida att xmltv i 1.0RC1 är samma som xmltv2. Kanske? Dock blev jag tvungen att lägga på tidskompensation, -2 timmar.

/hellmelt


Hej !

Det fungerar perfekt för mig har epgdata för varje kanal, kör med xmltv2 upplever att den är mycket snabbare och stabilare....

#4

Postad 16 juli 2008 - 07:23

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Marra, har du verkligen t.ex. Kanal 9, SVT HD och Eurosport i EPGn som kommer från EPG Service? När jag tittar i tvguide.xml står det "No programs found" för dessa kanaler (och många fler).

Det blir något strul med tidskompenseringen i alla fall, jag har provat flera varianter nu... Jag kanske ska prova xmltv2 i stället.

/hellmelt

#5

Postad 16 juli 2008 - 07:38

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Jag använder mig av ett litet program som heter tvxb som genererar en xml fil och det fungerar klockrent efter någon timmes konfigurering. Den hämtar information från dagenstv.com, i nu läget har jag hela comhems large paket + canalplus total och svthd.

Om någon är intresserad kan jag lägga upp min ini.fil.

I MediaPortal använder jag xmltv.

#6

Postad 16 juli 2008 - 10:34

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Marra, har du verkligen t.ex. Kanal 9, SVT HD och Eurosport i EPGn som kommer från EPG Service? När jag tittar i tvguide.xml står det "No programs found" för dessa kanaler (och många fler).

Det blir något strul med tidskompenseringen i alla fall, jag har provat flera varianter nu... Jag kanske ska prova xmltv2 i stället.

/hellmelt


Hellmelt Jajjamenn jag har EPG på samtliga kanaler i Comhem Medium inklusive Canal Plus Totalpaket...
Har du kollat mappningen i TV-Server Configuration ?
Pröva XMLTV2 istället, det rekomenderas av de som gjort Nordic EPG....
De funkar som sagt klockrent här.......

Redigerat av Unregisteredd1140893, 16 juli 2008 - 10:35.


#7

Postad 16 juli 2008 - 12:31

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Hellmelt Jajjamenn jag har EPG på samtliga kanaler i Comhem Medium inklusive Canal Plus Totalpaket...
Har du kollat mappningen i TV-Server Configuration ?
Pröva XMLTV2 istället, det rekomenderas av de som gjort Nordic EPG....
De funkar som sagt klockrent här.......


Fin guide, ska skaffa FloppyDTV och köra mediaportal. Fungerar denna EPG för Comhem med mediumutbudet samt Canal+ osv ? Hur är det med Payperview, lägger man inte sånt manuelt eller ?

Redigerat av uberweiss, 16 juli 2008 - 12:36.


#8

Postad 16 juli 2008 - 18:21

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
hellmelt>> Skriver denna info här ifall fler användare är intresserade...

1: Börja med att ladda ner TVxb, det lilla programmet finns att hämta här: http://www.tvxb.com/downloads.htm
2. Installera TVxb.
3. Gå in under startmenyn/tvxb/Edit Configuration, klistra in all text som finns i bifogad textfil, stäng och spara.
4. Gå in i TvServer configuration. Under plugins bockar du för xmltv.
5. Gör inställningar enligt bifogad bild: TVServer1.
6. Mappa kanalerna enligt bifogad bild: TVServer2. Tryck först på group, välj din kanalgrupp, tryck load/refrech, mappa , spara.

Klart!

Denna ini fil tankar hem Comhems large paket + Canalplus total samt Svt hd. (kan saknas vissa kanaler men tror att jag fått med dom flesta).

Den är inställd på sju dagar framöver + idag detta kan man välja från 1-14 dagar beronde på vad man känner för. Detta ändras högt upp i ini filen där det för tillfället står 7+1.

Observera att xmltv mappen måste ligga på föjande sökväg: C:\Program\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv
annars får du ändra sökväg, detta görs också högt upp i ini filen.

Är det någon kanal du saknar är det bara kopiera en kanalgrupp och ändra till önskad kanal, dvs ändra namn plus www adress samt cha= numret, denna siffra hittar du om du surfar till dagenstv.com och väljer önskad kanal då kommer detta nummer upp sist i sökfälltsrutan.

Första gången man kör en hel veckas epg kan det ta lite tid ca: 1 timme tar det för mig.

Ett tips är att schemalägga tvxb i windows, jag kör min varje dag 06.00!

Tror att jag har fått med allt, hoppas detta är till nytta för någon!

Lycka till!

Kanske även skall nämna att denna guide är till Win XP användare. Funkar säkert med andra operativ men jag kan inte svära.

Bifogad fil(er)



#9

Postad 16 juli 2008 - 21:44

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Fin guide, ska skaffa FloppyDTV och köra mediaportal. Fungerar denna EPG för Comhem med mediumutbudet samt Canal+ osv ? Hur är det med Payperview, lägger man inte sånt manuelt eller ?



Hej !

Japp de funkar perfekt för Comhems mediumpaket, jag har själv också Canal + Totalpaket till det och de fungerar det med... Va de gäller Pay per view så är det nog signal från leverantör för att få EPG för dem....

#10

Postad 18 juli 2008 - 14:36

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Hej !

Japp de funkar perfekt för Comhems mediumpaket, jag har själv också Canal + Totalpaket till det och de fungerar det med... Va de gäller Pay per view så är det nog signal från leverantör för att få EPG för dem....


Ok!
Såg en snygg bild i ditt galleri: https://www.minhembi...4/194175#238830
Är det där mediaportal? Är det isf någon skin du använder ?

#11

Postad 18 juli 2008 - 16:21

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Ok!
Såg en snygg bild i ditt galleri: https://www.minhembi...4/194175#238830
Är det där mediaportal? Är det isf någon skin du använder ?


Helt rätt !

Det är Mediaportal med Xface Skin version 1.6.....
Finns att ladda ner här
http://www.team-medi...16:9/XfaceSkin/

#12

Postad 29 juli 2008 - 09:39

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Hej !

Japp de funkar perfekt för Comhems mediumpaket, jag har själv också Canal + Totalpaket till det och de fungerar det med... Va de gäller Pay per view så är det nog signal från leverantör för att få EPG för dem....


När det gäller EPG för Comhems PPV Sport så kan man använda sig av EPG för Canal+ PPV som man kan hämta via swedb(xmltv2) grabbern.

Canal+ PPV Sport verkar dock bara ha 4 kanaler och Comhem 5, men dom 4 kanalerna matchar varandra.

#13

Postad 30 juli 2008 - 12:11

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Funkar denna nu så man får alla kanaler? Jag lyckas inte få epg till canal + etc men tv 1000 funkar fint

#14

Postad 31 juli 2008 - 09:53

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Funkar denna nu så man får alla kanaler? Jag lyckas inte få epg till canal + etc men tv 1000 funkar fint


Menar du xmltv(swedb)? Isf ja, alla C+ finns.

Det som saknas är BBC Prime + 2 barnkanaler.

#15

Postad 31 juli 2008 - 12:35

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Jag menar epg servicen som hämtar informationen. Jag får nigen epg på canal digital

#16

Postad 01 augusti 2008 - 15:48

CountZer0
  • CountZer0
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Jag har kört efter Marras guide men det är fortfarande flera kanaler som inte får nån data i epg:n. Typ 9:an, Flera av tv4:s kanaler. De är dock mappade rätt. Har kanske epg på 3/4 av alla kanaler i ComHems mediumpaket.

WHY?!

#17

Postad 01 augusti 2008 - 16:18

maqe
  • maqe
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
i mitt fall så beror det på att det inte finns någon data för kanalerna i tvguide.xml, servicen verkar inte få tag på epg data för dessa kanaler

#18

Postad 01 augusti 2008 - 17:40

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Vill inte göra reklam för ett program men jag kan iaf meddela att om man använder tvxb och hämtar infon via www.dagenstv.com kan du få vilken kanal som helst. Mycket smidigt.

Trevlig helg!

#19

Postad 02 augusti 2008 - 15:11

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Hej !

Jag har också fått problem med Canal Plus kanalerna nu........Får ingen epg-data till dem längre...
Jag har löst det på följande vïs.......

Jag har kört precis efter min guide med EPG Service och XMLTV2
Sedan använder jag TVXB och XMLTV för att fyllla på EGG enbart för Canal Plus och kanal 9.

Varför jag inte väljer enbart TVXB är för att den tar väldigt lång tid på sig.........

#20

Postad 02 augusti 2008 - 16:46

B1200
  • B1200
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej,
Jag får det inte att fungera med epg:n . Har installerat TVXb och ändrat inifilen så att xmlfilen skall sparas
i tvguide.xml i xmltvmappen i mediaportal. Hur skapas tvguide.xml filen i mediaportal. Jag saknar en sådan fil.
Tacksam för hjälp.
/B1200

#21

Postad 02 augusti 2008 - 17:42

hellmelt
  • hellmelt
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Hej,
Jag får det inte att fungera med epg:n . Har installerat TVXb och ändrat inifilen så att xmlfilen skall sparas
i tvguide.xml i xmltvmappen i mediaportal. Hur skapas tvguide.xml filen i mediaportal. Jag saknar en sådan fil.
Tacksam för hjälp.
/B1200


Kör du Vista? Jag hade problem med att det inte blev några filer, trots att jag tyckte att jag konfat allt rätt. Lösningen: Kör programmen som administratör (Högerklicka, välj kör som admin)
/hellmelt

#22

Postad 02 augusti 2008 - 17:54

B1200
  • B1200
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag kör XP men får testa ditt tips. Jag har bara en användare på datorn och får kolla vad den har för behörighet.

/B1200

#23

Postad 02 augusti 2008 - 18:13

B1200
  • B1200
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har testat. Jag är administrör i XP men det tycks int skapas någon xml fil ändå, knepigt.
/B1200

#24

Postad 02 augusti 2008 - 20:03

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Hej,
Jag får det inte att fungera med epg:n . Har installerat TVXb och ändrat inifilen så att xmlfilen skall sparas
i tvguide.xml i xmltvmappen i mediaportal. Hur skapas tvguide.xml filen i mediaportal. Jag saknar en sådan fil.
Tacksam för hjälp.
/B1200

Antar att du använder Tvxb? I .ini filen måste du skriva ut tvguide.xml för att denne skall skapas.
Exempel: xmltvoutput=C:\Program\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv\tvguide.xml

Lycka till!

#25

Postad 03 augusti 2008 - 13:20

B1200
  • B1200
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Antar att du använder Tvxb? I .ini filen måste du skriva ut tvguide.xml för att denne skall skapas.
Exempel: xmltvoutput=C:\Program\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv\tvguide.xml

Lycka till!

Det är precis så jag gjort men det funkar inte. Har även ändrat output men programmet skapar ingen fil.
Jag gör en ominstallation och ser hur det går.

#26

Postad 05 augusti 2008 - 13:09

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Vill inte göra reklam för ett program men jag kan iaf meddela att om man använder tvxb och hämtar infon via www.dagenstv.com kan du få vilken kanal som helst. Mycket smidigt.

Trevlig helg!


Hej RedEnzo !

Har lagt upp din info angående komplett EPG nu på min sida också istället för Nordic EPG för att minska förvirring :)
Jag kör numera också fullt ut med TVXB och de funkar klockrent !

Gött Mos !

#27

Postad 06 augusti 2008 - 11:39

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Hej RedEnzo !

Har lagt upp din info angående komplett EPG nu på min sida också istället för Nordic EPG för att minska förvirring ;)
Jag kör numera också fullt ut med TVXB och de funkar klockrent !

Gött Mos !

Kul att höra. Hoppas detta kan vara till nytta för andra MP användare...

#28

Postad 08 augusti 2008 - 08:44

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Får inte till det med TVxb, gjort enligt Marras sida. Skapat en en "tvguide.xml" med bifogad text och lagt den i roten på C:\ och ändrat i *.ini filen till:

! TVxb Version 1.0108

!----------------------------------------------------
! Channel Definitions for Swedish channels
!
! Version 1.6
!
! Last updated: 26/9/2007
!
! Update history:
!
! 30/4/2005 - Channel list updated
! htmlencoding= removed as no longer required in 1.0065 and above
! 28/5/2006 - Added tv6 channel
! 29/5/2006 - Revised all the channels based on the latest list
! 16/7/2006 - Updated for change in site layout/url. New wgetarguments item is required.
! Channel list updated.
! 11/6/2007 - Updated for change in site layout
! 26/9/2007 - Various updates
! 09/1/2008 - Update for new layout
!----------------------------------------------------

!--main parameters--
minversion=1.0065
xmltvoutput=C:\tvguide.xml
! -
xmlencoding=iso-8859-1
!xmlencoding=utf-8
lang=sv
auto=yes
days=7,+1
!
!-------------------------------------------------------------

Startar Tvserver och ska mappa, men den hittar inget i filen, helt tom i rullningslistan.
Sökvägen i setting är på C:\
Nån son vet vad felet kan vara?

/ Mvh

Redigerat av bozzo70, 08 augusti 2008 - 08:45.


#29

Postad 11 augusti 2008 - 07:38

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Får inte till det med TVxb, gjort enligt Marras sida. Skapat en en "tvguide.xml" med bifogad text och lagt den i roten på C:\ och ändrat i *.ini filen till:

! TVxb Version 1.0108

!----------------------------------------------------
! Channel Definitions for Swedish channels
!
! Version 1.6
!
! Last updated: 26/9/2007
!
! Update history:
!
! 30/4/2005 - Channel list updated
! htmlencoding= removed as no longer required in 1.0065 and above
! 28/5/2006 - Added tv6 channel
! 29/5/2006 - Revised all the channels based on the latest list
! 16/7/2006 - Updated for change in site layout/url. New wgetarguments item is required.
! Channel list updated.
! 11/6/2007 - Updated for change in site layout
! 26/9/2007 - Various updates
! 09/1/2008 - Update for new layout
!----------------------------------------------------

!--main parameters--
minversion=1.0065
xmltvoutput=C:\tvguide.xml
! -
xmlencoding=iso-8859-1
!xmlencoding=utf-8
lang=sv
auto=yes
days=7,+1
!
!-------------------------------------------------------------

Startar Tvserver och ska mappa, men den hittar inget i filen, helt tom i rullningslistan.
Sökvägen i setting är på C:\
Nån son vet vad felet kan vara?

/ Mvh


Hej !

Du ska inte skapa TVGuide.xml själv manuellt...
TVxb skapar den filen TVGuide.xml när den hämtat hem all kanaldata...
Däremot måste du konfigurera konfigurationsfilen för TVxb...
Det är där du klistrar in informationen, samt ställer sökvägen till vad TVGuide.xml skall sparas.
Finns en genväg till konfigurationsfilen i TVxb biblioteket....

#30

Postad 13 augusti 2008 - 10:36

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Hej!
Jättebra guide! Såg fram emot fungerade EPG i MP. Men jag får det inte riktigt att funka... :/
Tycker mig ha gjort enligt konstens alla regler och följt guiden noga, även använt den ini-fil som finns bifogas guiden, men... när jag kör igång Download Guide så blir det fel. Det som står i rutan är:

:2008/08/13: [svt2.se] : 0 shows processed
Downloading this page again...
:2008/08/13: [svt2.se] : 0 shows processed
WARNING: No shows loaded for [svt2.se]
-------------------------------------------------------------------
Analyzing page to identify valid times, titles, and descriptions
Failed to understand schedule format
ERROR: Giving up on [svt2.se]

Detta blir på varenda kanal, alltså inte bara svt2 :blink:
Nån som vet direkt vad jag gjort för fel, eller kanske har nån aning om var jag ska börja felsöka? Tacksam för alla svar...


EDIT: GLÖM DET!! Det funkar nu. Gjorde om allt från början en gång till. Stort TACK för guiden :unsure:

Redigerat av mohram, 13 augusti 2008 - 11:23.


#31

Postad 18 augusti 2008 - 16:57

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Hmm...

1. installerar TVxb
2. klistrar in texten i edit configuration
3. trycker på Download Guide , men den bara laddar lite sen stänger den ner sig, och inget skapas i xmltv mappen i MP.

Vad gör jag för fel ? nån som kan hjälpa till.

/ Mvh

#32

Postad 19 augusti 2008 - 06:37

Teeo
  • Teeo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hej!
Jättebra guide! Såg fram emot fungerade EPG i MP. Men jag får det inte riktigt att funka... :/
Tycker mig ha gjort enligt konstens alla regler och följt guiden noga, även använt den ini-fil som finns bifogas guiden, men... när jag kör igång Download Guide så blir det fel. Det som står i rutan är:

:2008/08/13: [svt2.se] : 0 shows processed
Downloading this page again...
:2008/08/13: [svt2.se] : 0 shows processed
WARNING: No shows loaded for [svt2.se]
-------------------------------------------------------------------
Analyzing page to identify valid times, titles, and descriptions
Failed to understand schedule format
ERROR: Giving up on [svt2.se]

Detta blir på varenda kanal, alltså inte bara svt2 :D
Nån som vet direkt vad jag gjort för fel, eller kanske har nån aning om var jag ska börja felsöka? Tacksam för alla svar...


EDIT: GLÖM DET!! Det funkar nu. Gjorde om allt från början en gång till. Stort TACK för guiden ;)



Hur fick du det till att fungera?
har precis samma problem. Hur ser din tvxb.ini ut? Visa ett exempel!


EDIT: Glöm det. Fick det att fungera. Det framgår inte att den tvxb.ini som finns på den officiella sidan inte fungerar utan man måste använda sig utav den som länkas till i denna tråd. ..... eller så e det bara jag som läser lite för fort

Redigerat av Teeo, 19 augusti 2008 - 08:45.


#33

Postad 19 augusti 2008 - 10:17

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Hmm...

1. installerar TVxb
2. klistrar in texten i edit configuration
3. trycker på Download Guide , men den bara laddar lite sen stänger den ner sig, och inget skapas i xmltv mappen i MP.

Vad gör jag för fel ? nån som kan hjälpa till.

/ Mvh


Nån som kan veta vad felet är ?

#34

Postad 19 augusti 2008 - 16:14

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Hmm...

1. installerar TVxb
2. klistrar in texten i edit configuration
3. trycker på Download Guide , men den bara laddar lite sen stänger den ner sig, och inget skapas i xmltv mappen i MP.

Vad gör jag för fel ? nån som kan hjälpa till.

/ Mvh


Se till så att det är rätt ini-fil som faktiskt öppnas när du kör Edit Configuration. Kolla egenskaperna för genvägen till Edit Configuration på startmenyn; i Mål-rutan bör det stå C:\Program\TVxb\bin\editini.cmd "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\TVxb\ini\TVxb.ini" "C:\Program\TVxb\templates\TVxb.ini" och där kan det vara viktigt att faktiskt ha med "fnuttar". Eller så öppnar du bara ini-filen (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\TVxb\ini\TVxb.ini) manuellt via Utforskaren eller nåt.

#35

Postad 20 augusti 2008 - 05:36

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
När jag sökte reda på filen i Utforskaren så fanns det ingen info i den, la in rätt info i och vips så börjar den ladda ner men dock en del kanaler hittas ingen info, men ingen xml fil skapas i xmltv mappen i mediaportal fast sökvägen är så i *.ini filen.

#36

Postad 20 augusti 2008 - 15:39

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Ångrar mitt inlägg. Tänkte fel. Hittar dock inget "ta bort" inlägg knapp

Redigerat av dhanjel, 20 augusti 2008 - 15:41.


#37

Postad 26 augusti 2008 - 21:45

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
När jag ska mappa kanalerna i tvserver så hittar den inget i xmltv mappen , ska man köra download guide först sedan mappa grupper och kanaler ?

#38

Postad 18 september 2008 - 11:10

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

När jag ska mappa kanalerna i tvserver så hittar den inget i xmltv mappen , ska man köra download guide först sedan mappa grupper och kanaler ?


Japp man måste ladda ner hela guiden....Först då skapas XML filen med befintliga kanaler...

#39

Postad 26 september 2008 - 10:13

Teeo
  • Teeo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har problem med viasats filmkanaler. För att felsöka ändrade jag i min TVxb.ini till att bara innehålla info för TV1000 och skapade därefter min tvguide.xml. När jag tittar i xml-filen ser allt bra ut. Den har hittat programen som går på TV1000 och när jag jämför strukturen på datat med andra kanaler, som fungerar som de ska, så ser xml'en fin ut. Även mappningen i TV-server pluginen "xmltv" ser fin ut. När jag sen importerar xml'en så hittar den en kanal men ingar program. Någon som har några råd om hur jag ska fortsätta felsökningen eller kanske vet vad problemet är?

#40

Postad 29 september 2008 - 20:16

Teeo
  • Teeo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har problem med viasats filmkanaler. För att felsöka ändrade jag i min TVxb.ini till att bara innehålla info för TV1000 och skapade därefter min tvguide.xml. När jag tittar i xml-filen ser allt bra ut. Den har hittat programen som går på TV1000 och när jag jämför strukturen på datat med andra kanaler, som fungerar som de ska, så ser xml'en fin ut. Även mappningen i TV-server pluginen "xmltv" ser fin ut. När jag sen importerar xml'en så hittar den en kanal men ingar program. Någon som har några råd om hur jag ska fortsätta felsökningen eller kanske vet vad problemet är?


har rättat felet. har dock inte förstått vad som var fel. Man kopplar varje kanal i tv-server pluginet xmltv. av någon anledning fungerade inte kopplingen för dessa kanalerna. rättade felet genom att manuellt hacka databasen och satte kopplingen manuellt mha lite sql.

#41

Postad 29 september 2008 - 20:26

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Vad avses med "Komplett EPG" som denna tråd heter? Är det att man får mer EPG-information än vad som skickas ut från leverantören (ca 2 dygn med com hem)? Hur många extra dagar kan man i så fall få med olika tjänster som laddar hem EPG från nätet?

Cirkus

#42

Postad 29 september 2008 - 21:15

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Vad avses med "Komplett EPG" som denna tråd heter? Är det att man får mer EPG-information än vad som skickas ut från leverantören (ca 2 dygn med com hem)? Hur många extra dagar kan man i så fall få med olika tjänster som laddar hem EPG från nätet?

Cirkus


Tittar man på ex. dagens TV så har dom epg till den 12 Oktober ( från dagens datum) på deras hemsida. Jag använder deras TV tablå i min *.ini fil.

#43

Postad 29 september 2008 - 21:16

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Vad avses med "Komplett EPG" som denna tråd heter? Är det att man får mer EPG-information än vad som skickas ut från leverantören (ca 2 dygn med com hem)? Hur många extra dagar kan man i så fall få med olika tjänster som laddar hem EPG från nätet?

Cirkus


Jag laddar ner för 8:a dagar i stöten, fler dagar kan väljas om så önskas....

#44

Postad 30 september 2008 - 06:56

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Plus att, rent historiskt sett, så har DVB-EPG grabbern alltid varit ganska... flakey.

Den här guiden fungerade fint för mig! Behöver bara tweaka lite, fick ingen barn-/kunskapskanalen-tablå (den har inte direkt högst prio heller)

#45

Postad 30 september 2008 - 10:21

Teeo
  • Teeo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Nu har jag fått ett annat problem. I min xml finns denna texten lite varstans "85.225.213.155 | Copyright Comspace AB 2008 | 2008-09-28 11:06:28"
Har inte haft detta problemet tidigare. Någon mer som fått detta problem?
E inte så kul att ha denna texten i programnamn/beskrivning :)

#46

Postad 30 september 2008 - 10:39

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Plus att, rent historiskt sett, så har DVB-EPG grabbern alltid varit ganska... flakey.

Den här guiden fungerade fint för mig! Behöver bara tweaka lite, fick ingen barn-/kunskapskanalen-tablå (den har inte direkt högst prio heller)


Jag har värden för Barnkarnalen i min ini-fil du kan se/hämta den här
Dessvärre verkar det som dagenstv har gjort förändringar hos sig, däför får vi för tillfället med skräp i epgdatan tyvärr... Återkommer om det har lite chokat just nu !

#47

Postad 30 september 2008 - 12:49

Teeo
  • Teeo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag har värden för Barnkarnalen i min ini-fil du kan se/hämta den här
Dessvärre verkar det som dagenstv har gjort förändringar hos sig, däför får vi för tillfället med skräp i epgdatan tyvärr... Återkommer om det har lite chokat just nu !



Det är nog samma skräp som jag beskriver i mitt tidigare inlägg.
I ren panik gjorde jag ett litet program som parsar bort skräpet (beskrivet i mitt tidigare inlägg) så nu e min epg fin. Den rätta vägen att gå är dock att rätta till TVxb.ini. Jag har dock inte kunskap/ork/lust att rätta den.
Om någon är intresserad av mitt lilla program så kan ni höra av er.

#48

Postad 30 september 2008 - 19:46

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Hittade detta i media portal forumet
http://forum.team-me...572/index4.html

Där ser man ändringen som dagenstv.com har gjort, om det kan vara till någon ledning..

/Tobias

#49

Postad 02 oktober 2008 - 22:15

ferroz3
  • ferroz3
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Är det någon som fortfarande får en korrekt tvguide.xml fil med denna metod?

Jag använde tidigare webEPG men när dagenstv ändrade layout i början på veckan så testade jag TVxb. Jag får nu ner programnamnen men ingen programinfo. Dessutom ser jag samma typ av skräp som Teeo skriver om. Mha hans lilla program har jag lyckats få bort det mesta skräpet (Tack Teeo!) men programinfon saknas fortfarande.

Hoppas någon lyckas lösa detta snart!

Martin

#50

Postad 03 oktober 2008 - 13:43

snokke
  • snokke
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jag fick det inte att fungera med dagenstv iomed att de krabbar med informationen.
Så jag gjorde en snabb en igår som tar data från tvplaneten.

Jag kan bifoga den i tråden om du vill?

Som sagt så gjode jag den igår och jag installerade cokså MediaPortalen igår så jag har inte hunnit testa den helt ordentligt. Kanalerna kommer dock in i MP, det har jag sett.

Du kan ju använda den som skelett iallafall.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.