Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur får man tid/ork med någonting?

73 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 15 februari 2010 - 17:20

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
dovienya: hur många barn har du? :(

#52

Postad 15 februari 2010 - 18:14

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
två, men jag gissar att jag drar genomsnittskvällen för familjen där båda föräldrarna förvärvsarbetar... oavsett antal barn. Möjligtvis skulle det kunna gå lättare om man hade sex, åtta ungar till. Då sköter ju de äldre automagiskt om de yngre.

För övrigt är du rätt respektlös som trots påtryckningar fortsätter skriva i 30+-delen fastän du är 15-16. Du blir inte äldre fortare för det. :(
Här är det meningen att vi uråldriga 30+are ska finna varandra, inte att vi skröpliga ######r ska bli häcklade av 15åriga snorisar som tror att gymnasiet är som att jobba och ha barn...

#53

Postad 15 februari 2010 - 21:34

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

....
Här är det meningen att vi uråldriga 30+are ska finna varandra, inte att vi skröpliga ######r ska bli häcklade av 15åriga snorisar som tror att gymnasiet är som att jobba och ha barn...

:blush:

Har bara ett barn men tycker ändå inte att dagarna räcker till. ;)

#54

Postad 24 februari 2010 - 22:44

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
har 2 ungar hemma. Jag jobbar borta på veckodagarna och är bara hemma på helgerna. Frugan får ta all lasset med barnen och huset + sköta full tids jobb... DET är respekt. Kunde jag jobba hemma eller bara få vara hemma med barnen mer så hade jag blivit skela glad. Vilken glädje det hade varit. Missat mycket av barnens uppväxt tyvärr när man jobbar så här. All respekt till min fru som orkar.

#55

Postad 02 mars 2010 - 12:59

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Kan bara instämma med många av er (som verkligen ÄR 30+)...
'
35 år, 2 små - en som snart bli 4 och en som snart blir 6.... en gång i tiden - skall vi säga sådär drygt 6 år sedan ägnade jag ibland tid åt en aktivitet som jag verkligen gillade: att LYSSNA på musik. Att sätta på riktigt bra musik, slå sig ner i soffan, blunda och bara lyssna. Oj - det var tider det (det närmsta jag kommer nu är att ta på de trådlösa hörlurarna när jag dammsuger;-()

...och tänk när man kunde se en hel film från börjat till slut wow.... i nuläget räcker en film till minst 4 kvällar (LOTR har jag dock ägnat ca 1,5 månad åt att se och då har jag ändå ca 2 timmar kvar på SOKonungens återkomst)

Nåväl - skulle änå inte för något i världen byta mot tiden innan men vissa små delar av tillvaron skulle man gärna komplettera nuläget med!

#56

Postad 03 mars 2010 - 11:52

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Kan bara instämma med många av er (som verkligen ÄR 30+)...
'
35 år, 2 små - en som snart bli 4 och en som snart blir 6.... en gång i tiden - skall vi säga sådär drygt 6 år sedan ägnade jag ibland tid åt en aktivitet som jag verkligen gillade: att LYSSNA på musik. Att sätta på riktigt bra musik, slå sig ner i soffan, blunda och bara lyssna. Oj - det var tider det (det närmsta jag kommer nu är att ta på de trådlösa hörlurarna när jag dammsuger;-()

Har många det verkligen så här "tragiskt"?
Jag är gift, 30år och en grabb på snart 3år. Vill jag slappa och lyssna på musik ber jag frugan ta med grabben ut en stund. Och film det ser vi när vi vill, vare sig grabben är hemma eller ej, han sover så gott på övervåningen. Annars har vi en mormor som rycker in nästan när som helst som barnvakt.
Kanske är jag en ovanligt bortskämd 30-åring eller bara lyckligt lottad?

Gelmax: Jag vill inte på något vis nedvärdera eller kritisera ditt liv!!(Du får inte misstolka detta!)
Men som du beskriver det låter det verkligen tragiskt. Jag hoppas att du överdriver en smula i din text ovan...om inte annat är du välkommen hit för filmtittande eller musiklyssning, utan barn.

Vad är en "jobbare" förresten? ;)

Redigerat av Falcy, 03 mars 2010 - 12:01.


#57

Postad 04 mars 2010 - 10:24

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

  • 1 949 inlägg
  • 0
Jag säger bara två saker:

1.Städhjälp! Finns inget bättre än att komma hem på fredagseftermiddagarna och hela huset skiner! Nydammsuget och torkade golv, tvätten ihopvikt, köket blänker, diskmaskinen urplockad, sängarna nybäddade med rena lakan, överkasten sträckta som på ett hotell, handfaten och WC-stolarna är sanerade och putsade, dusch- & bastuutrymmena är blöttorkade, mattorna är så där härligt "uppruggade" av centraldammsugaren att det känns som om de är dubbelt så tjocka när man går på dem. Allt är dammat, växterna är vattnade... Fy fan vilken skön känsla det är! (Hifiutrustningen dammas dock av undertecknad... :) )

2: Barnvakt! Lämna bort kidsen och åk iväg på en knullweekend eller bara lämna bort dem över en natt, laga mat, basta, kolla film hemma. Riktigt bra för såväl en själv som för förhållandet.

Med ovanstående två punkter uppfyllda, blir det lite lättare att härda ut dagar eller perioder som känns tröstlösa p.g.a. för mycket att göra på alla plan.

Redigerat av bensnake, 04 mars 2010 - 10:30.


#58

Postad 05 mars 2010 - 09:19

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Jag säger bara två saker:

1.Städhjälp! Finns inget bättre än att komma hem på fredagseftermiddagarna och hela huset skiner! Nydammsuget och torkade golv, tvätten ihopvikt, köket blänker, diskmaskinen urplockad, sängarna nybäddade med rena lakan, överkasten sträckta som på ett hotell, handfaten och WC-stolarna är sanerade och putsade, dusch- & bastuutrymmena är blöttorkade, mattorna är så där härligt "uppruggade" av centraldammsugaren att det känns som om de är dubbelt så tjocka när man går på dem. Allt är dammat, växterna är vattnade... Fy fan vilken skön känsla det är! (Hifiutrustningen dammas dock av undertecknad... :D )

2: Barnvakt! Lämna bort kidsen och åk iväg på en knullweekend eller bara lämna bort dem över en natt, laga mat, basta, kolla film hemma. Riktigt bra för såväl en själv som för förhållandet.

Med ovanstående två punkter uppfyllda, blir det lite lättare att härda ut dagar eller perioder som känns tröstlösa p.g.a. för mycket att göra på alla plan.

Menar du att anlita en städfirma?? kan man verkligen lita på en sådan?

#59

Postad 05 mars 2010 - 18:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Bensnake: Har man råd tycker jag det låter som en ypperlig idé! Till och med som singel kan jag tycka att städning etc. känns stressande, för en stressad småbarnsfarsa kan jag inte ens tänka mig hur det känns.

Komma hem sådär på en fredag låter underbart!

#60

Postad 06 mars 2010 - 17:49

Aengeln
  • Aengeln
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tid. Tid, tid, tid... Jag är 34 och har två egna barn (8 och 11) och min hustru har ett barn (10). Det innebär att varannan vecka är vi fem i hushållet, och varannan vecka är vi två. Tiden har en tendens att gå åt. Men ¨jag tycker manb kommer in i rutiner och det funkar ganska bra.

De veckor vi har barnen börjar vid 05.00 för min hustru, Ann-Louise, och kanske en 30 min senare för mig då mina badrumsbestyr tar mindre tid än hennes (trots att jag har längre hår och måste raka mig :) ). Jag får ofta i mig frukosten först, och sedan väcker vi Ann-Louise dotter, Matilda. Matilda är handikappad och klarar sig inte själv med påklädning och frukost, så då försöker jag ta hand om henne på morgonen, dock inte alltid.

När Matilda är färdig, kring 06.30, så väcker jag Eric, min grabb. Han går fortfarande på fridtids och får äta frukost där. Eric är uppe och klar att åka på ett par minuter, så inga problem där. Det sista vi gör innan vi åker, så väcker vi Evelina. Hon är 11, per igår, och får äta frukost hemma och gå till skolan själv.

06.45-06.55 åker vi hemmifrån. Jag tar med mig Eric och Matilda och släpper Eric på fritids. Jag jobbar ca 6½ mil från hemorten, och det är även där Matilda går i skolan. Min hustru jobbar 8 mil från hemorten, fast i motsatt riktning. Körningen till jobbet tar knappt en timma och sedan lämnar jag Matilda innan jag åker vidare till jobbet. Jag jobbar som verksamhetschef för ett litet it-bolag, så jag har ganska fria arbetstider, vilket är skönt.

Vid 17-tiden, kör jag hem och hämtar upp Matilda på vägen. Evelina går hem själv efter skolan och ibland följder Eric med. Eller så är han på fridtids eller så följer han med någon kompis hem. Ann-Louise handlar vid behov på vägen hem, och hämtar sedan Eric där han råkar befinna sig.

Sedan är det ju aktiviteter att sköta. Måndagar har Eric brottning och Evelina dans. Då passar jag på att styrketräna medans de har sin träning och Ann-Louise har maten klar när vi kommer hem. Det brukar bli kring kl 20 vi äter.

Tisdagar tränar Ann-Louise, och då tar jag hand om matlagningen hemma. Beroende på hur komplicerad matlagning vi göra, så brukar Matilda få äta före oss andra, men annars blir det kring kl 19.30.

Onsdagar går Ann-Louise och Evelina på jympa. Matilda sover på kortis då, så jag har bara Eric och matlagningen att ta hand om, men det brukar bli ungefär som på tisdagarna. Dvs kring 19.30.

Torsdagar har Eric brottning. Då tränar jag också, och Ann-Louise tar hand om maten. Det är lång och sen träning, och det är ytterst sällan som vi käkar innan kl 20.30.

Fredag har Ann-Louise och Evelina jympa, men den är tidig. Kring 18.30 är de hemma och sedan brukar vi försöka laga någon fredagsmat tillsammans. Evelina är såpass gammal och dessutom väldigt road av matlagning, så hon hjälper gärna till.

Det går också in en del fritid. Hela familjen, med undantag för Matilda tränar, och jag är dessutom styrkeinstruktör på Friskis. Det gör att jag alltid är uppbokad på söndagkvällarna, men det går vanligtvis bra att kombinera med min egen träning. Somrarna hinner man med en del MC-åkande och vi har dessutom startat en MC-klubb. Numera vill gärna Evelina åka med dessutom och nästa steg är att få Ann-Louise att ta MC-kort. :)

På helgerna brukar det kunna bli någon film eller två, men kanske inte riktigt så mycket som man skulle vilja. Dessutom har jag gett mig på att skriva en bok. Det tar lite tid, men det går.

Det finns en del tid att ta av, särskilt när man insett hur mycket onödigt tid som går till att slötitta på TV. Jag lade ner TV-tittandet 2005, och det är ingenting jag ångrar. Ann-Louise och Evelina tittar gärna på Medlodispektaklet, men annars i princip ingenting. Tja, Evelina ser gärna på en himla massa saker, men vanligvis på eftermiddagarna efter skolan.

Förmodligen hade jag en poäng någonstans, men den trillade nog bort någonstans på vägen. Jag tror att det handlade om att man kan få tiden att räcka ganska bra om man bara vill. :)

--A

#61

Postad 06 mars 2010 - 21:57

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Aengeln: jag måste fråga, menar du att ni käkar middagen så sent som 20:00 ibland?
när käkar ni kvällsmaten :) (motsatsen till frukost) ?

#62

Postad 06 mars 2010 - 23:41

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Aengeln: jag måste fråga, menar du att ni käkar middagen så sent som 20:00 ibland?
när käkar ni kvällsmaten :) (motsatsen till frukost) ?


men allvarligt...

Frukost, lunch och sen middag

mvh Martin

ps välkommen tillbaka, har undrat var du varit LT.

#63

Postad 07 mars 2010 - 10:22

Aengeln
  • Aengeln
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Aengeln: jag måste fråga, menar du att ni käkar middagen så sent som 20:00 ibland?
när käkar ni kvällsmaten ^_^ (motsatsen till frukost) ?

Det finns helt enkelt för många ord för de olika måltiderna. Vi käkar frukost på morgonen, lunch kring... lunch och kvällsmat/middag kring 20. Men å andra sidan är jag datanörd, så kl 20 på kvällen kan lätt ses som mitt på dygnet. :)

--A

#64

Postad 07 mars 2010 - 19:09

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Det finns helt enkelt för många ord för de olika måltiderna. Vi käkar frukost på morgonen, lunch kring... lunch och kvällsmat/middag kring 20. Men å andra sidan är jag datanörd, så kl 20 på kvällen kan lätt ses som mitt på dygnet. :)

--A

i en middag så brukar man äta något "matigare" kanske makaroner med korv ja det finns en hel del maträtter för en middag.
kvällsmat är därimot tex någon god macka med lite pålägg och ett glas med juice.

Så du menar att ni käkar mat klockan 20? och det var då jag ifrågasatte när ni åt kvällsmaten= tex mackorna.

mvh Martin

ps välkommen tillbaka, har undrat var du varit LT.


mycket tid har gått åt för att garva åt vissa inlägg här i tråden. ^_^

#65

Postad 07 mars 2010 - 19:41

Aengeln
  • Aengeln
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Så du menar att ni käkar mat klockan 20? och det var då jag ifrågasatte när ni åt kvällsmaten= tex mackorna.

Nope, blir inget mer att äta efter det. Tycker inte heller att det behövs.

--A

#66

Postad 07 mars 2010 - 20:08

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Känns som ett väldigt inrutat liv du lever aengeln, inte på ett negativt sätt då. Men tycker det låter märkligt att äta middag vid 20 eller senare på kvällen!!! Har jag nog aldrig hört talas om innan!! Tycker man då att tiden räcker till undrar jag då??

Anser själv inte att tiden räcker till när man äter middag klockan 20:00, då de flesta andra börjar rutinerna för att lägga barnen.

Redigerat av Z-man75, 07 mars 2010 - 20:10.


#67

Postad 08 mars 2010 - 06:19

Aengeln
  • Aengeln
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Känns som ett väldigt inrutat liv du lever aengeln, inte på ett negativt sätt då. Men tycker det låter märkligt att äta middag vid 20 eller senare på kvällen!!! Har jag nog aldrig hört talas om innan!! Tycker man då att tiden räcker till undrar jag då??

Anser själv inte att tiden räcker till när man äter middag klockan 20:00, då de flesta andra börjar rutinerna för att lägga barnen.


De dagar vi äter så sent som kl 20, så har det normalt att göra med att barnen har sina idrottsaktiviteter och de tiderna är ju lite svåra att göra något åt. Annars så är vi ju klara med maten till den tiden. Barnen lägger sig normalt kring kl 21.

Men visst kan det kanske ses som lite extremt när man inte lever i det.

--A

Redigerat av Aengeln, 08 mars 2010 - 06:20.


#68

Postad 08 mars 2010 - 06:53

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Som jag ser det så verkar det stora problemet vara era jobb ?? Långa dagar och även kvällar och helger...

Jag/vi hade samma problem tidigare när jag och sambon jobbade "vanliga" tider typ 7-16 för ett par år sedan... Men sedan snubblade jag in på en helt annan linje, jag vart nämligen sopgubbe... Då börjar man kl 6 och går hem när man är färdig... Och är man lite händig och snabb med lastbilen så är man i stort sett klar 11-12 varje dag utan problem och då är man hemma till 13-14 varje dag trots att man handlar på vägen hem från jobbet... (oftast är man även hemma på lunchen eftersom jag bor nära firman)

Men min poäng är att... Innan jag upptäckte detta jobb så trodde jag att jag trivdes på mitt gamla ställe, men ACK vad fel jag hade... Dessutom tjänar jag bättre på nya jobbet... Och även fast jag hade tjänat betydligt mindre så hade jag lätt stannat på mitt nuvarande jobb, tack vare arbetstiderna... Och denna fritid jag har nu är lätt värt många tusenlappar i månaden när man har hus/familj/liv som största intresse... Man hinner så otroligt mycket mer på dagarna utan att stressa det minsta... Skulle aldrig byta jobb i detta skede, kanske om nån erbjuder 50% på min nuvarande lön, eller kanske om några år när familjen sköter sig själv och huset är "färdigt" ^_^ Och nu har man även möjlighet att "jobba" med andra projekt på sidan av jobbet, så i långa loppet så tjänar jag betydligt mycket mer på dessa villkor än tidigare..

Men det kanske kan vara lönt att byta jobb en period ?? Det är ju svåra tider osv och det kanske är svårt att "välja" jobb... men jag anser ändå att det viktigaste är hur man mår utanför jobbet... För om allting förutom jobbet är tråkigt, vad är det för idé med att jobba så hårt ??

Men det är ju bara min personliga åsikt, vissa kanske föredrar en högre lön över bra arbetstider... Men i vilket fall kan det vara värt att prova om man har möjligheten... ? Slå en 180 graders sväng på ditt liv och se vart det leder, för mig fungerade det helt utöver förväntningarna... :)

lev väl... mvh

Redigerat av Unregistered93edb1ba, 08 mars 2010 - 06:54.


#69

Postad 08 mars 2010 - 11:34

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Men som du beskriver det låter det verkligen tragiskt. Jag hoppas att du överdriver en smula i din text ovan...om inte annat är du välkommen hit för filmtittande eller musiklyssning, utan barn.


Hehe... nja såvärst tragiskt vet jag inte om det är :) ... men barnen tar en stor del av den tid man tidigare helt kunde ägna åt sig själv. Det handlar om prioritering och vissa aktiviteter som tidigare var högt prioriterade (t.ex lyssna på musik (eller sitta och göra egen musik för den delen)) har i konkurrensen med att sköta & leka med två små barn blivit lågprioriterat.

Som jag skrev sist så handlar det inte om att längta tillbaks till hur det var tidigare - skulle aldrig vilja byta tillbaks - bara önska att det fanns utrymme att komplettera tillvaron med några av de tidigare högt prioriterade aktiviteterna.

Ett steg på den vägen är som några redan påpekat att skaffa städhjälp... vi började med detta för två veckor sedan och det känns skitbra redan!

/Gelmax

*** Avlägsnade den lilla parentesen med partipolitiskt innehåll (Tomas_D700)

Redigerat av Tomas_D700, 23 mars 2010 - 20:27.


#70

Postad 08 mars 2010 - 21:54

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0
Då har rätt i det du skriver ipppe.
Jobbet är ju problemet hos de flesta tror jag. Jag skulle gärna sluta tidigare - och därigenom också börja tidigare, men det är ju inte så att jobben växer på träd så man kan välja hur man vill. Jag skulle gärna jobba hemifrån eller ha någon typ av resande-jobb, där friheten är/kan vara ganska stor, men man får inte inte såna jobb när man vill.

Jag brukar säga till mig själv att man inte kan få allt - och det ligger väl något i det....

#71

Postad 18 mars 2010 - 01:54

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Sen kan man ju säga som så här också...
Skulle jag jobba 6-12 istället för som nu 7:15-16:00 så innebär det att ungarna måste hämtas på dagis kl 12 + skälig hemåkningstid... plus att man måste kliva upp nån timme tidigare på morgonen, right? Sen kommer man hem med kidsen vid ett, kolla posten, lämna jobbet (duscha) etc, mellis skall tillverkas (duh wasa sport+smör+ost+mjölk istheshit) och helst plockas undan för att inte middagsbestyren skall bli ett ****. Sen har man ju ungarna att aktivera; alla deras kompisar är ju oftast fortfarande kvar på dagis, så det får bli lite bokläsning, lite fotboll, lite karate, wii eller nåt annat. Plockar jag fram exempelvis lego (de älskar bygga lego, båda två) så slutar det med legostarwarsskepp -> legolaserpistoler -> legokrockar -> legokrascher -> legoslagsmål -> slams -> bus -> gråt = jag måste vara där hela tiden likförbannat..

Kontentan av att jag jobbar kortare arbetsdagar är alltså att jag inte får tid med nåt mer överhuvudtaget. Förutom att jag är tröttare på kvällen. Med tid i detta fall så menar jag tid för mig själv; kolla en rulle, spela dator, leta igenom spotify på nya musikinfluenser, träna stenhårda långa löp-/styrkepass etc.

Städhjälp har vi funderat på också. Det tar mycket kraft och ork att ens orka ta i med städeriet. Ändå har vi rutiner för det hela, som faktiskt underlättar en hel del. Problemet med städfirma är att de ska ha hemåkningsbetalt eftersom vi bor en bit utanför stan. Det känns lite löjligt den peng de flesta kräver för att åka utanför det normala upptagningsområdet (det är 10km vi pratar om och de billigaste vill ha typ 250kr per 'utryckning'), utöver att de räknar med att vi har alla städattiraljer hemma.

Tvätt****t skulle vara fantastiskt om det var bortgjort en gång i veckan (hänga och vika den förbannade ###### ****ts ******** sat###### klädhögen) även om vi tvättar nån maskin om dagen för att det inte ska bli så kukförbannat trist att hänga/vika.

För övrigt tror jag inte det är så många som äter kvällsmål längre, Lakritstomte. Det finns inte tid. Kanske när ungarna sköter sig själva, men inte i familjer med två förvärvsarbetande föräldrar med en eller ett par tre-fem-sjuåringar att ta hand om.

Ipppe, nu vet jag inte om du har kids, men de har en tendens att vända alla planer uppochner :) Än värre om de är någorlunda skärpta i sinnet (vilket typ alla barn är, somehow). Mina ungar kommer nog att bli politiker eller nåt annat jobbigt, så dryga är de att diskutera med redan nu som tre- och sexåringar..

#72

Postad 20 mars 2010 - 12:00

Unregistered457e76fb
  • Unregistered457e76fb
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Det känns lite som att folk är FÖR mycket med sina barn. Man behöver inte aktivera sina barn hela tiden, det är just där kreativiteten kommer in. Nackdelen av att hela tiden umgås med barnen (läs: inte ha tid för sig själv), är att barnen vänjer sig vid det och man till slut lever enbart för sina barn. Våga vara taskig mot ditt barn. Barnet kan inte leva i illusionen att livet är roligt hela tiden.

Angående debatten plugga/jobba. Att plugga är the shit. No doubt. Men att säga att plugga är lika jobbigt som att arbeta är fel. Att plugga är mycket mer fritt och den akademiska kvarten finns inte på arbetsplatser. Att studenter lever i nån slags avskalad verklighet är väl mer ett faktum. Man måste ju bara älska folk som gått från utbildning till utbildning. De är skitduktiga på det de sysslar med, men har ingen aning om hur livet funkar. Kanske därför man inte orkar något när livet hinner ifatt en?

/ ingenjörsstuderande 2-småbarnsfar under 30 med ett bonusbarn

#73

Postad 23 mars 2010 - 20:26

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Men sedan snubblade jag in på en helt annan linje, jag vart nämligen sopgubbe... Då börjar man kl 6 och går hem när man är färdig... Och är man lite händig och snabb med lastbilen så är man i stort sett klar 11-12 varje dag utan problem och då är man hemma till 13-14 varje dag trots att man handlar på vägen hem från jobbet... (oftast är man även hemma på lunchen eftersom jag bor nära firman)


Jag visste faktiskt inte att man jobbade på beting.
Som jag förstod utifrån din text det så värkar jobbet faktiskt shysst..(tänker då på tiderna :) )

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 23 mars 2010 - 20:27.


#74

Postad 16 juli 2010 - 13:14

Bigpharmadude
  • Bigpharmadude
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har själv en kille på 2,5 och en knodd på väg och kan som flera skrivit varmt rekommendera städhjälp (vi kör via Hemfrid). Vi insåg, både sambon och jag, att ett av våra största trätoämnen var städningen (hur, hur ofta, vem etc) och nu är det inget av det längre (däremot inte sagt att det inte grälas längre...). Visst, det kostar, men att komma hem trött efter jobbet och mötas av doften av renstädat är helt underbart. Dessutom stryker hon alla mina skjortor (vilket jag hatar att göra) så det är en extra bonus. Då kan man iaf se en film på helgen istället för att dammsuga...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.