Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7541 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6501

Postad 27 juli 2020 - 18:47

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Jag köpte en Bmw 320d touring xdrive automat för dom pengarna förra året :)

Dock en 2016.

Grymt nöjd



#6502

Postad 27 juli 2020 - 18:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jag köpte en Bmw 320d touring xdrive automat för dom pengarna förra året :)

Dock en 2016.

Grymt nöjd

Hur många mil hade den gått? Trevlig bil. :)



#6503

Postad 27 juli 2020 - 22:32

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Hur många mil hade den gått? Trevlig bil. :)

5500mil, Skinn, sportstolar, navi, hifi, pdc runt om, rattvärme, eldrag m.m...



#6504

Postad 28 juli 2020 - 08:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Om det bara är för transport och kostnader så kanske:

https://www.blocket....15_dsg/91081019

 

eller Kia Ceed.

 

Även roligt kanske ngt sånt här:

https://www.blocket....egance/88131253

https://www.blocket...._250hk/89132594

 

en focus ST hade faktiskt varit roligt att ha.  har kollat runt lite på blocket. 

finns inte jättemånga av dom. men priset verkar som regel vara en bit över 200k



#6505

Postad 28 juli 2020 - 08:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vad är användningsmönstret och vad värdesätter du?

1-2 vuxna eller är det barn med också?
Vill du kunna dra lass?
Ska du kunna ta stora saker i bilen eller räcker det med släp?
Vill du ha AWD?
Är kvalitet viktigt f.eks bryr du dig om skillnaden i känslan när du växlar med en Subaru mot en Citroen?
Hur är användningsmösnteret....mest jobb och butik och så nån lång tur en gång i månaden...isåfall hur långt?

 

jag värdesätter komfort och utseende :)

sen vore det såklart kul att ha en som gick lite, men är ej nödvändigt.

 

jag är ensam så varken barn eller någon i passagerarsätet :)

att kunna dra lass är ej nödvändigt.

vill egentligen ha kombi så jag kan sova i bilen. är ofta ute på fotoresor där jag bilar omkring och då är det praktiskt att kunna lägga isig i bilen istället för att sätta upp tält.

Dock funderar jag på nån sedan denna gång då jag tycker dom är snyggare som regel.



#6506

Postad 28 juli 2020 - 10:18

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
En v60 går nog att få med hyfsad motor awd aut och utrustningspaket inom dina ramar.

#6507

Postad 28 juli 2020 - 10:43

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

en focus ST hade faktiskt varit roligt att ha.  har kollat runt lite på blocket. 

finns inte jättemånga av dom. men priset verkar som regel vara en bit över 200k

https://www.blocket.se/vi/91367481.htm

Nåt sånt? Går säkert pruta lite...är nog rolig bil


Redigerat av mikkiz, 28 juli 2020 - 10:43.


#6508

Postad 28 juli 2020 - 11:01

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

https://www.blocket.se/vi/91367481.htm

Nåt sånt? Går säkert pruta lite...är nog rolig bil

 

jepp. kikade på den. den är snygg. 

vet inte vad "Turnier" betyder dock . står bara så på vissa. 

 

Går alltid att pruta på bilar. Men troligtvis inte 20k  :)



#6509

Postad 28 juli 2020 - 11:08

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

jepp. kikade på den. den är snygg.
vet inte vad "Turnier" betyder dock . står bara så på vissa.

Går alltid att pruta på bilar. Men troligtvis inte 20k :)


Google:
In German, 'Turnier' usually means 'competition', but according to some well-known translation websites, it's also the German translation for 'Shooting Brake' (although I never heard that before). Shooting Brake is the name for a certain style of estates which we will cover in a second.

#6510

Postad 28 juli 2020 - 11:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Google:
In German, 'Turnier' usually means 'competition', but according to some well-known translation websites, it's also the German translation for 'Shooting Brake' (although I never heard that before). Shooting Brake is the name for a certain style of estates which we will cover in a second.

 

tänkte mer om det var nåt speciellt utrustningspaket eller liknande.



#6511

Postad 28 juli 2020 - 12:44

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

tänkte mer om det var nåt speciellt utrustningspaket eller liknande.


Googlar man så säger https://www.carthrot...m/post/wq59mz5/ följande...


4. Ford Mondeo Turnier

If you’re American and have never heard this name before: Don’t worry, it’s only called ‘Mondeo Turnier’ in Europe - in the rest of the world it’s known as the Fusion.
In German, ‘Turnier’ usually means ‘competition’, but according to some well-known translation websites, it’s also the German translation for ‘Shooting Brake’ (although I never heard that before). Shooting Brake is the name for a certain style of estates which we will cover in a second.

#6512

Postad 28 juli 2020 - 15:09

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

jepp. kikade på den. den är snygg.
vet inte vad "Turnier" betyder dock . står bara så på vissa.

Går alltid att pruta på bilar. Men troligtvis inte 20k :)


Turnier betyder väl kombi

#6513

Postad 28 juli 2020 - 19:16

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

jepp. kikade på den. den är snygg. 

vet inte vad "Turnier" betyder dock . står bara så på vissa. 

 

Går alltid att pruta på bilar. Men troligtvis inte 20k  :)

Ja näe man vet aldrig. Har prutat 15-20k på firma förut, men beror ju på inköpspris m.m

 

turnier e fords kombimodell



#6514

Postad 28 juli 2020 - 20:45

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Min erfarenhet är att firmorna ofta tar lite höjd för att kunna ge ett bättre bud på inbyte. Ska man inte byta in nån bil kan det då bli lättare att få ner priset.

 

Sen så brukar det vara lättare att få med något än att de sänker priset, t.ex. vinterhjul, motorvärmare, en service etc.



#6515

Postad 28 juli 2020 - 21:17

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Det skall bli spännande att se hur nästa dissruptive påverkar bilhandeln, det vill säga när bilköpen flyttar över till och sker online direkt mellan skutkonsument och biltillverkare. Jag tror vi ser mindre individuella rabatter istället mer transparenta kampanjer och add-on erbjudande.

Nästa stora dissruptive är när vi köper tillgång till mobilitet istället
för att köpa en specifik bil med en nyttjandegrad <10-20%.
Det är en minst lika stor dissruptive för OEMerna, livstidcykeln blir 1:1 istället för 10:1 eller 20:1.

#6516

Postad 28 juli 2020 - 21:34

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Det skall bli spännande att se hur nästa dissruptive påverkar bilhandeln, det vill säga när bilköpen flyttar över till och sker online direkt mellan skutkonsument och biltillverkare. Jag tror vi ser mindre individuella rabatter istället mer transparenta kampanjer och add-on erbjudande.

Nästa stora dissruptive är när vi köper tillgång till mobilitet istället
för att köpa en specifik bil med en nyttjandegrad <10-20%.
Det är en minst lika stor dissruptive för OEMerna, livstidcykeln blir 1:1 istället för 10:1 eller 20:1.


Sker redan på flera håll, bilförsäljare är sjukt överreklamerade och tillför ”inget” i en bilaffär.

Som det ser ut idag så tvingas man in till bilhandlarna utan att det tillför någon för mig som köpare.

Samma sak med uppdatering av mjukvara i bilarna, finns dock en del som går mot OTA uppdateringar men man vill så gärna hålla liv i serviceverkstäderna och fylla deras tider med skitsaker.

Showrooms och möjlighet till provkörning men i övrigt genomföra affären online.

#6517

Postad 28 juli 2020 - 22:03

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Det skall bli spännande att se hur nästa dissruptive påverkar bilhandeln, det vill säga när bilköpen flyttar över till och sker online direkt mellan skutkonsument och biltillverkare. Jag tror vi ser mindre individuella rabatter istället mer transparenta kampanjer och add-on erbjudande.

Nästa stora dissruptive är när vi köper tillgång till mobilitet istället
för att köpa en specifik bil med en nyttjandegrad <10-20%.
Det är en minst lika stor dissruptive för OEMerna, livstidcykeln blir 1:1 istället för 10:1 eller 20:1.

 

Med "dissruptive" så förmodar jag att du syftar på begreppet "disruptive innovation"? Som heter omstörtande innovation på svenska.

 

Mercedes-Benz är en god bit på väg mot det du beskriver, med sin butik på nätet: https://www.mercedes...age.module.html

 

Under förra året gick de ut med att hädanefter skulle det vara fasta priser på deras bilar, oavsett var man köpte dem. Eftersom som jag inte köpt någon på länge så vet jag inte hur det funkar i praktiken.

 

Personligen kan jag hålla med om att bilförsäljare ofta inte tillför mycket mer än att man kan förhandla om pris eller tillbehör med dem. Beträffande vilken utrustning som finns och vad man kan kombinera så har jag mycket mer nytta av en konfigurator på tillverkarens webbplats.



#6518

Postad 28 juli 2020 - 23:16

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Onlineförsäljning och fasta priser är ju helt omöjligt så länge man har ett inbyte.

Att köpa första bilen online funkar, sedan då?

Privatleasing tror jag är så nära man kan komma en fungerande onlinemarknad.



#6519

Postad 28 juli 2020 - 23:25

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Onlineförsäljning och fasta priser är ju helt omöjligt så länge man har ett inbyte.
Att köpa första bilen online funkar, sedan då?
Privatleasing tror jag är så nära man kan komma en fungerande onlinemarknad.


All hantering/värdering av ev. inbyte outsourcas till 3:e part, finns inget intresse av att hålla på med detta hos märkeshandlaren.

Mata in all data om inbytesobjektet i samband med köp av ny bil online, dumpa bilen hos nån nisse i förorten som sköter allt det praktiska.

#6520

Postad 29 juli 2020 - 02:13

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Dom har ju sett till att dom blivit onödiga då focus enbart är att tjäna pengar.

Sen har ju servicen blivit sämre och sämre.

Vet inte hur många gånger jag har vetat mer om bilen jag ska köpa än säljaren.

Sånt tycker jag bara är pinsamt.



#6521

Postad 29 juli 2020 - 12:09

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Fick in en sten mellan bromsskivan och skölden igår. Lät som att bilen höll på att skära ihop totalt😀. Såg stenen sitta fastkilad och pillade ut den med två mejslar. Läste att man oftast kan backa loss stenen men det funkade inte för mig.

#6522

Postad 29 juli 2020 - 12:14

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Fick in en sten mellan bromsskivan och skölden igår. Lät som att bilen höll på att skära ihop totalt. Såg stenen sitta fastkilad och pillade ut den med två mejslar. Läste att man oftast kan backa loss stenen men det funkade inte för mig.

 

Får detta relativt ofta på en av mina bilar som står parkerad på grus. Första gången det hände trodde ja fasen bilen skulle ramla isär någonstans, helsike vad de lät :D



#6523

Postad 29 juli 2020 - 12:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Fick in en sten mellan bromsskivan och skölden igår. Lät som att bilen höll på att skära ihop totalt. Såg stenen sitta fastkilad och pillade ut den med två mejslar. Läste att man oftast kan backa loss stenen men det funkade inte för mig.

 

min Golf som jag hade innan min nuvarande bil  hade det problemet. Fastnade sten där hela tiden.

sjukt störande. Tydligen en sjukdom på Golf. Gick dock oftast att backa loss stenen eller dra i skölden så stenen ramlade ner.



#6524

Postad 29 juli 2020 - 12:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Läste att man oftast kan backa loss stenen men det funkade inte för mig.


Backa, och svänga, fick jag som tips. Hann inte prova dock eftersom den trillade bort när jag kom upp i 60...

#6525

Postad 29 juli 2020 - 13:25

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 1

Vet inte hur många gånger jag har vetat mer om bilen jag ska köpa än säljaren.

Sånt tycker jag bara är pinsamt.

 

Helt enig. Och då är det ändå säljare som jag vet har jobbat länge med märket eller på firman. (dvs inga sommarjobbare eller nyanställda stackare)



#6526

Postad 29 juli 2020 - 13:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Kommer bli en höjdarserie det här:
https://youtu.be/YrsgwHg_2Ow

Historik och provkörning av Koenigseggs viktigaste bilar, kommer nog avsluta med Jesko.

Redigerat av pacman, 29 juli 2020 - 13:35.


#6527

Postad 29 juli 2020 - 14:26

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

min Golf som jag hade innan min nuvarande bil  hade det problemet. Fastnade sten där hela tiden.

sjukt störande. Tydligen en sjukdom på Golf. Gick dock oftast att backa loss stenen eller dra i skölden så stenen ramlade ner.

Vår golf sportkombi har exakt samma problem. Flera gånger har ju fått skruva bort däck/fälg  böjt för att lokalisera stenarna. Sist hade vi sten som bara hördes i exakt 30km / h. Lät som hela bilen skulle gå sönder.



#6528

Postad 29 juli 2020 - 18:21

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Fick in en sten mellan bromsskivan och skölden igår. Lät som att bilen höll på att skära ihop totalt. Såg stenen sitta fastkilad och pillade ut den med två mejslar. Läste att man oftast kan backa loss stenen men det funkade inte för mig.

Volvo S40/V50 har samma problem. Fick ha en lång skruvmejsel i dörrfacket som jag fick ta fram och peta på bromssköldarna varje gång det inträffade, och vintertid när det var mycket grus på vägarna så var det ganska ofta! :D 



#6529

Postad 29 juli 2020 - 19:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Hände med min Subaru Legacy ibland. Har aldrig hänt på v70n eller XC60n.

#6530

Postad 29 juli 2020 - 22:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Vet att den har nämnts tidigare men det har ju gått ett tag nu, någon som har testat hyundai i30n? Tycker det ser ut att vara en riktigt rolig bil. Ligger bra i pris och ett förmånsvärde på ca 4400 kr. 275 hästar är ju roligt att leka med och utseendet anser jag vara helt ok. Inte lika premium invändigt kanske men ändå i mitt tycke på bilderna helt ok.  Har väl ganska liten tank och drar en del soppa men vad fan. Någon som har testat?



#6531

Postad 30 juli 2020 - 00:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Vet att den har nämnts tidigare men det har ju gått ett tag nu, någon som har testat hyundai i30n? Tycker det ser ut att vara en riktigt rolig bil. Ligger bra i pris och ett förmånsvärde på ca 4400 kr. 275 hästar är ju roligt att leka med och utseendet anser jag vara helt ok. Inte lika premium invändigt kanske men ändå i mitt tycke på bilderna helt ok.  Har väl ganska liten tank och drar en del soppa men vad fan. Någon som har testat?

275hk i den lilla bilen är nog kul ja :)

är den som en ford fiesta i storlek typ?

 

utseendemässigt tycker jag dock att den var ganska ful. eller rättare sagt, superful ;)

 

men skulle gärna testa den. den lär "pina" på ganska bra :)



#6532

Postad 30 juli 2020 - 07:07

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 2

275hk i den lilla bilen är nog kul ja :)
är den som en ford fiesta i storlek typ?

utseendemässigt tycker jag dock att den var ganska ful. eller rättare sagt, superful ;)

men skulle gärna testa den. den lär "pina" på ganska bra :)


Smaken är som baken. Jag tycker den ser rätt fräck ut, sticker ut lagom mycket.

#6533

Postad 30 juli 2020 - 16:05

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Den är som en Focus/Golf storleksmässigt.



#6534

Postad 31 juli 2020 - 09:07

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Har för mig att jag tidigare i tråden såg en Nissan GT-R ägare? På skoj testade jag en original och blev helt tagen! Otrolig prestanda, även om sambon av någon anledning inte tyckte detsamma😅 Kul var det iallafall!

Redigerat av mcmike, 31 juli 2020 - 09:07.


#6535

Postad 11 augusti 2020 - 15:06

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 1

Gav lekbilen en keramisk behandling.

 

50214094431_f8f663a170_b.jpg

 

50213574863_0b492226d4_b.jpg



#6536

Postad 13 augusti 2020 - 07:51

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Vad för behandling gjorde du?



#6537

Postad 13 augusti 2020 - 08:42

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Polering och keramiskt fixade även jag på beemern för nån vecka sen.

Tvättade den igår. Snacka om lättvättad :)



#6538

Postad 13 augusti 2020 - 10:57

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Vad för behandling gjorde du?

Först våtslip av hela bilen + tre stegs polering och sen Pingens.se  base och top coat.

Två lager base och ett laget top coat.

https://pingens.se/p...e-top-coat-kit/



#6539

Postad 13 augusti 2020 - 11:03

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Polering och keramiskt fixade även jag på beemern för nån vecka sen.

Tvättade den igår. Snacka om lättvättad :)

Grymt, Skönt att slippa att vaxa om den hela tiden,

Vilka produkter körde du med ?.



#6540

Postad 13 augusti 2020 - 12:57

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Först våtslip av hela bilen + tre stegs polering och sen Pingens.se  base och top coat.

Två lager base och ett laget top coat.

https://pingens.se/p...e-top-coat-kit/

Är det inte lite för tunn lack på en Fiat för den grovbehandlingen?! :D

 

Själv körde jag med Dietecs behandling, men kan inte påstå att jag är jätteimponerad av deras jobb.

För det första är bilen så statisk så är det minsta lilla torrt ute så drar bilen till sig allt damm. Och när jag tvättar bilen får jag gnugga som fan för att det bildas en massa ränder. Och det verkar vara fläckvist dålig behandling. Och till sist så är den vattenavstötande biten knappt bättre än en obehandlad lackyta.



#6541

Postad 13 augusti 2020 - 14:59

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 1

Är det inte lite för tunn lack på en Fiat för den grovbehandlingen?! :D

 

Själv körde jag med Dietecs behandling, men kan inte påstå att jag är jätteimponerad av deras jobb.

För det första är bilen så statisk så är det minsta lilla torrt ute så drar bilen till sig allt damm. Och när jag tvättar bilen får jag gnugga som fan för att det bildas en massa ränder. Och det verkar vara fläckvist dålig behandling. Och till sist så är den vattenavstötande biten knappt bättre än en obehandlad lackyta.

Nu var du oförskämd, Alfan har riktigt tjockt lager med klarlack så det är inga problem.

Dietecs behandling är och kommer alltid att vara skit, Är inte ekonomiskt hållbart för dom att göra ett riktigt jobb.



#6542

Postad 13 augusti 2020 - 15:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Är det inte lite för tunn lack på en Fiat för den grovbehandlingen?! :D

 

Själv körde jag med Dietecs behandling, men kan inte påstå att jag är jätteimponerad av deras jobb.

För det första är bilen så statisk så är det minsta lilla torrt ute så drar bilen till sig allt damm. Och när jag tvättar bilen får jag gnugga som fan för att det bildas en massa ränder. Och det verkar vara fläckvist dålig behandling. Och till sist så är den vattenavstötande biten knappt bättre än en obehandlad lackyta.

Har hört av många att just Ditecs behandlingar inte är mycket att hänga i julgranen så det kanske inte är den man ska ha som nån referens.

 

Finns massor med olika keramiska och lackförseglingsprodukter på marknaden, sen handlar det oerhört mycket om hur bra arbete som läggs på bilen av de som jobbar med det.

 

Själv har jag under många år gjort både "vanliga" lackbehandlingar och även kermiska såna och har alltid varit otroligt nöjd med resultatet.



#6543

Postad 13 augusti 2020 - 22:14

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0

Grymt, Skönt att slippa att vaxa om den hela tiden,

Vilka produkter körde du med ?.

Polerade med Angelwax polermedel och lackskydd Angelwax enigma legacy.

E nog det mest lättlagda lackskyddet jag varit med om. Får se om det håller 18mån som lovas.

Tänkte att jag ska tvätta bilen med ccp:s silica si02 schampo lite då å då för å underhålla skyddet.



#6544

Postad 14 augusti 2020 - 13:07

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Nu var du oförskämd, Alfan har riktigt tjockt lager med klarlack så det är inga problem.

Dietecs behandling är och kommer alltid att vara skit, Är inte ekonomiskt hållbart för dom att göra ett riktigt jobb.

 

 

Har hört av många att just Ditecs behandlingar inte är mycket att hänga i julgranen så det kanske inte är den man ska ha som nån referens.

 

Finns massor med olika keramiska och lackförseglingsprodukter på marknaden, sen handlar det oerhört mycket om hur bra arbete som läggs på bilen av de som jobbar med det.

 

Själv har jag under många år gjort både "vanliga" lackbehandlingar och även kermiska såna och har alltid varit otroligt nöjd med resultatet.

Ja, jag har inte läst mycket bra om deras behandlingar faktiskt. Anledningen till att jag tog dom var att jag lyckades få med det i priset när jag köpte bilen i hopp om att dom ändå skulle göra ett hyfsat jobb. Kommer inte anlita dom fler gånger dock. Frågan är bara om man skall orka lämna in bilen för deras underhåll och vad det nu kostar.

 

Jag kan ju tycka att det inte behövs något extremt avancerat underarbete på en splitterny bil. Det är ju inte direkt mycket föroreningar som hunnit gräva ner sig så djupt.

 

Det var lite på halvt skämt om lackens tjocklek men samtidigt så har många bilar idag relativt tunn lack. Alfa har ju inte riktigt varit känd för den biten direkt, eller så är det bara jag som har för dålig koll. :)



#6545

Postad 14 augusti 2020 - 14:07

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Någon som ägt eller kört Volvo V60 cross country 2016-2018 och vill dela med sig med intryck?

Redigerat av erikjonathan, 14 augusti 2020 - 14:07.


#6546

Postad 14 augusti 2020 - 15:01

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

 

 

Det var lite på halvt skämt om lackens tjocklek men samtidigt så har många bilar idag relativt tunn lack. Alfa har ju inte riktigt varit känd för den biten direkt, eller så är det bara jag som har för dålig koll. :)

Du har säkert rätt, Har lackerat den själv. ;) Vad är det man säger,  “själv är bäste dräng



#6547

Postad 14 augusti 2020 - 16:06

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Ja, jag har inte läst mycket bra om deras behandlingar faktiskt. Anledningen till att jag tog dom var att jag lyckades få med det i priset när jag köpte bilen i hopp om att dom ändå skulle göra ett hyfsat jobb. Kommer inte anlita dom fler gånger dock. Frågan är bara om man skall orka lämna in bilen för deras underhåll och vad det nu kostar.

 

Jag kan ju tycka att det inte behövs något extremt avancerat underarbete på en splitterny bil. Det är ju inte direkt mycket föroreningar som hunnit gräva ner sig så djupt.

 

Det var lite på halvt skämt om lackens tjocklek men samtidigt så har många bilar idag relativt tunn lack. Alfa har ju inte riktigt varit känd för den biten direkt, eller så är det bara jag som har för dålig koll. :)

Det som Ditec använder är helt ok produkter, men det är en jekla skillnad mellan olika ställens kvalitets nivå.

 

I Stockholm kan jag varmt rekommendera Upplands Väsby depån, haft in två bilar där, och det har hållit samt sett ut som det ska, vackert. Sedan har jag haft bilar på andra ställen, där de inte verkade riktigt veta vad de sysslar med, samt det har verkligen inte hållit den tid det ska.

 

Dock så är det ett år sedan nu jag gjorde detta nu, märkte att det är ny personal när jag lämnade in senaste för tvätt, samma chef, som verkar bry sig om kvalite iaf. Personalen är ju en ganska viktig punkt i det hela, är de inte duktiga på vad de sysslar med så.. Men de missade inget i tvätten iaf. :P På andra depåer har man fått anmärka varje gång på något de missat helt, så om jag lämnar in bilen är det i Upplands Väsby, eller så tvättar jag själv.

 

Roligast att göra själv, men med allt man måste köpa, plus tiden det tar.. :\



#6548

Postad 29 augusti 2020 - 23:47

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Jo, va ju dags å byta bil tydligen.

Gick från Honda till Kia, kändes som ett knepigt val då man kört Honda i 20 år.

 

Edit: Honda civic type r och Kia Stinger GT

 

Honda

6C2nv8Q.jpg

 

Kia

8w0akrT.jpg

 

NcdTXyv.jpg


Redigerat av JonnyVT, 29 augusti 2020 - 23:48.


#6549

Postad 30 augusti 2020 - 02:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 2
Du bytte ju upp dig i snygghet, åtminstone.

#6550

Postad 30 augusti 2020 - 08:21

sebb_1
  • sebb_1
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 2
Håller med säga vad man vill om Honda men designa bilar kan dom inte.




Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.