Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dagens plus och minus, ingen politik eller religion

3479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1951

Postad 24 februari 2021 - 11:07

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
Skratt

- Lättkränkta vita män, a la synapskollaps.
+ Livet är inget för nybörjare...

#1952

Postad 25 februari 2021 - 07:15

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Vilken oerhört nyanserad och givande diskussion som verkligen ämnar att bredda förståelse...

 

+ Fredag imorgon.

- Ser ut att behöva vänta med semester.



#1953

Postad 25 februari 2021 - 07:21

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0
+ VM i längdskidor startar idag
- Dessa vaccsin leverans förseningar

Redigerat av Tore3, 25 februari 2021 - 07:24.


#1954

Postad 25 februari 2021 - 09:41

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

Håll er till topic, hör ni, inga större utsvängningar, tack.



#1955

Postad 25 februari 2021 - 15:34

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

+ VM i längdskidor startar idag
- Dessa vaccsin leverans förseningar


Och guld till Sundling!!!! +++++

#1956

Postad 25 februari 2021 - 19:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

± Problemen med MTM:s talböcker som ställer till det ordentligt för de som använder dem men också lockade till ett rejält skratt över den surrealistiskt dåliga kvaliteten. Inläsarna spelar väl in de hemma nu utan regissör och ingen kontrollyssnar innan de publiceras.

 

"La-rr-a-me, Vii-oh-ming, Mon-taa-na, Ew-tah, Call-o-ray-dough, Neh-vah-dah."

"Zzzzzzzz"

"En bankman som bedrKRRRSSSCHHODASFGHAKSDKHFAKJH i hemlighet"



#1957

Postad 25 februari 2021 - 20:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0
Vilken delstat är larrame :)

#1958

Postad 25 februari 2021 - 21:21

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Vilken delstat är larrame :)

 

Staden Laramie i Wyoming. :P

 

Jag undrar om det är en datorröst som har läst in just det. Feluttalet känns så syntetiskt.

 

https://www.svt.se/k...en-mitt-i-boken


Redigerat av Zacabeb, 25 februari 2021 - 21:21.


#1959

Postad 28 februari 2021 - 13:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
+ Svenskt VM sprintstafett Guld av tjejerna

#1960

Postad 28 februari 2021 - 19:27

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1

+++ Träffade min farmor idag som är färdigvaccinerad, fyller 96 i år. En stålkärring av finaste material. Absolut världsklass!  :wub:

 

- Att folk ifrågasätter vaccin... Det finns mycket bra och bra alternativ. Det sämsta alternativet är att inte ta det, oavsett.  :angry:



#1961

Postad 01 mars 2021 - 12:29

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
- Hyresvärden sa upp hyreskontraktet då han ska nyttja mitt boende som hans bostad... F.ck!

Redigerat av Fahla, 01 mars 2021 - 12:29.


#1962

Postad 01 mars 2021 - 13:04

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

- Hyresvärden sa upp hyreskontraktet då han ska nyttja mitt boende som hans bostad... F.ck!

 

Vilket as. Är det överhuvudtaget lagligt att säga upp en hyresgäst av det skälet?



#1963

Postad 01 mars 2021 - 14:15

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 1

- Hyresvärden sa upp hyreskontraktet då han ska nyttja mitt boende som hans bostad... F.ck!

 

 

Vilket as. Är det överhuvudtaget lagligt att säga upp en hyresgäst av det skälet?

 

Jag skulle säga nej, har du bott längre än nio månader har du även besittningsskydd om du inte avtalat bort det.

 

Hyresgästens rätt till sin bostad är stark och juridiken klassas som en skyddslagstiftning. Här kan inte hyresvärden säga upp ett hyresavtal såvida det inte finns så kallade besittningsbrytande grunder. För att det ska finnas besittningsbrytande grunder måste hyresgästen ha gjort sig skyldig till avtalsbrott.

 

Huvudregeln är att hyresgästen erhåller ett automatiskt besittningsskydd nio månader efter tillträde till bostaden. Att i efterhand få hyresgästen att avstå sitt besittningsskydd är svårt, det kräver hyresgästens medgivande.

 

 

- oseriösa hyresvärdar


Redigerat av boombaaz, 01 mars 2021 - 14:19.


#1964

Postad 01 mars 2021 - 14:41

aeklund
  • aeklund
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Jag skulle säga nej, har du bott längre än nio månader har du även besittningsskydd om du inte avtalat bort det.

 

Hyresgästens rätt till sin bostad är stark och juridiken klassas som en skyddslagstiftning. Här kan inte hyresvärden säga upp ett hyresavtal såvida det inte finns så kallade besittningsbrytande grunder. För att det ska finnas besittningsbrytande grunder måste hyresgästen ha gjort sig skyldig till avtalsbrott.

 

Huvudregeln är att hyresgästen erhåller ett automatiskt besittningsskydd nio månader efter tillträde till bostaden. Att i efterhand få hyresgästen att avstå sitt besittningsskydd är svårt, det kräver hyresgästens medgivande.

 

 

- oseriösa hyresvärdar

 

Är lite speciellt när ägaren själv skall använda bostaden för eget boende.

Hittade lite info här när jag googlade lite snabbt....
Ex. https://lawline.se/a...yrning-av-villa
 

Där står bl.a. följande...
I vissa fall är det möjligt att avtala bort besittningsskyddet. Som huvudregel krävs hyresnämndens godkännande för att avtalet ska gälla, JB 12 kap 45 a §. I vissa fall gäller överenskommelsen även utan hyresnämndens godkännande, nämligen när:

- ett en- eller tvåfamiljshus som inte ingår i en affärsmässigt bedriven uthyrningsverksamhet och den som hyr ut huset ska bosätta sig där eller överlåta huset,

- en hyreslägenhet som upplåts i andra hand och den som hyr ut lägenheten ska bosätta sig där,

- en bostadsrättslägenhet som upplåts i andra hand och bostadsrättshavaren ska bosätta sig där eller överlåta bostadsrätten,

- en bostadslägenhet inom en ägarlägenhetsfastighet som inte ingår i en affärsmässigt bedriven uthyrningsverksamhet och den som hyr ut lägenheten ska bosätta sig på fastigheten eller överlåta den.

Men som vid alla lagar och regler så finns det ju en massa olika saker som påverkar etc. 


Redigerat av aeklund, 01 mars 2021 - 14:42.


#1965

Postad 01 mars 2021 - 16:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1
- väldigt mkt onödig tragik pga rännande på isar i vårvärmen... svårt att förstå, får man säga.

+ frugans covid-eftersläntar tycks börja ge sig. Såhär 4 mån senare. Ska inte ropa hej än men tydlig ljusning iaf

#1966

Postad 01 mars 2021 - 20:52

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 1
+ Perfekt löparväder nästan varje dag
+ Två månader utan alkohol

- 19 sekunder från nyårsmåltiden på 5 km, so close but still so far.

#1967

Postad 02 mars 2021 - 12:36

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 1
+ ska iväg och kolla på en lägenhet idag,en 4,a.Ungarna glada då dom får fortsätta ha egna rum.

#1968

Postad 02 mars 2021 - 17:16

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

-

My room is beset

By the noise of hammers

A noise the have made

For a thousand years

 

My room is beset

By the noise of hammers

And it's bringing me

To tears



#1969

Postad 02 mars 2021 - 17:19

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 4

-

My room is beset

By the noise of hammers

A noise the have made

For a thousand years

 

My room is beset

By the noise of hammers

And it's bringing me

To tears

:blink:  :blink:  :blink:  :blink:



#1970

Postad 02 mars 2021 - 19:00

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

:blink:  :blink:  :blink:  :blink:

 

Hyresvärden håller på att göra en till lyxrenovering, vilket händer varje gång någon flyttar eller trillar av pinn. Det innebär att ett par gånger om året så utsätts man för ljudet av bilning, hammarslag, dunsar och annat från kl 7 på morgonen till 6 på kvällen, sex-sju dagar i veckan under en månad eller två. Det värsta är att de river ut och bygger om badrummen, vilka redan är helrenoverade sedan ett stambyte för tolv år sedan. Och huset är utomordentligt duktigt på att fortplanta oljud. Att bli väckt av 95 dB slagborr är en intressant upplevelse...

 

Hursomhelst, igår tittade jag på Sound of Music och blev lite inspirerad av det nu när det började hamras igen. :P



#1971

Postad 02 mars 2021 - 23:11

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 890 inlägg
  • 0

Hyresvärden håller på att göra en till lyxrenovering, vilket händer varje gång någon flyttar eller trillar av pinn. Det innebär att ett par gånger om året så utsätts man för ljudet av bilning, hammarslag, dunsar och annat från kl 7 på morgonen till 6 på kvällen, sex-sju dagar i veckan under en månad eller två. Det värsta är att de river ut och bygger om badrummen, vilka redan är helrenoverade sedan ett stambyte för tolv år sedan. Och huset är utomordentligt duktigt på att fortplanta oljud. Att bli väckt av 95 dB slagborr är en intressant upplevelse...

 

Hursomhelst, igår tittade jag på Sound of Music och blev lite inspirerad av det nu när det började hamras igen. :P

Borde ju kunna få hyressänkning för sånt otyg :)



#1972

Postad 03 mars 2021 - 12:37

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

- dottern fick hem brev om smittspårning via skolan och kom hem sjuk, frusen och halsont och covidtestas imorgon.

+ jobbar hemifrån med hela familjen :)  



#1973

Postad 03 mars 2021 - 16:22

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

- dottern fick hem brev om smittspårning via skolan och kom hem sjuk, frusen och halsont och covidtestas imorgon.

+ jobbar hemifrån med hela familjen :)  

 

Hoppas att hon har sluppit få covid och att det bara är en vanlig förkylning. Om hon har haft otur så håller jag tummarna för att hon och ni andra i familjen slipper några större besvär.



#1974

Postad 04 mars 2021 - 07:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

+ Våren närmar sig

- Galningar med yxor



#1975

Postad 04 mars 2021 - 09:25

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
+ har gett ett muntligt "Ja" till nya lägenheten.
+ skönt och tur att man på så kort varsel han hitta ett boende.

- kommer att sakna huset
- Att flytta med allt vad det innebär
- Bostadsmarknaden
- Hyran på det nya stället
- Hyresvärdar..

#1976

Postad 04 mars 2021 - 09:31

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

+ Fick bekräftat från ekonomichef att jag inte hade 52 semesterdagar kvar utan 65.

+ Semester denna vecka.

+ Blir en mycket fin och efterlängtad tillökning i retrosamlingen idag...

-...Som fick en väldigt saftig prislapp, men så är det väl när man går bananas på Tradera.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 04 mars 2021 - 09:32.


#1977

Postad 04 mars 2021 - 15:57

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 854 inlägg
  • 0
- Klassisk smörrebom på stafetten längd VM. Synd om Kalla.
+ Fredag imorgon.

#1978

Postad 06 mars 2021 - 18:27

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 1

- Dårarna som protesterar mot åtgärderna kring smittspridningen och vaccination. Jag hoppas att de är tillräckligt få för att inte förgöra mänskligheten.

 

- Filmen Idiocracy är en utopi.



#1979

Postad 06 mars 2021 - 20:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 3

- Dårarna som protesterar mot åtgärderna kring smittspridningen och vaccination. Jag hoppas att de är tillräckligt få för att inte förgöra mänskligheten.

- Filmen Idiocracy är en utopi.

+ att dagens sanning finns att läsa på minhembio.com

- idioter som inte vill att vi gör nått åt corona. Allt är bra som det är eller?

#1980

Postad 06 mars 2021 - 20:15

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 3
- Foliehattar på besök i människobyn. Att de dessutom slåss mot ordningsmakten visar på deras begränsade tankesmedja.

+ Ordningsmakt

#1981

Postad 07 mars 2021 - 16:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 3

+ Solig söndag

- Vuxna män som inte följer forumregler så att trådar stängs



#1982

Postad 10 mars 2021 - 15:07

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

- Nu har lägenhetsrenoveringen i huset fått sällskap av installation av frånluftvärmepump och installation av solceller på taket, så det är en hel j-a orkester av oljud som drar igång på morgnarna. I morse var det ett h-e. Hyresvärden har inte informerat om det.

 

- Intermittent svartskärm på datorn vid inloggning efter omstart till följd av en Windowsuppdatering. Har inte lyckats lösa det än och vågar knappt använda den längre. Har liksom inte lust med det ovanpå all annan skit. :(



#1983

Postad 11 mars 2021 - 18:47

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

- Satte in en ny hårddisk i den gamla datorn och försökte installera om Windows 10. Men det går inte, eftersom HP är skit. Det var inte bara hårddisken som hade kraschat på den datorn, utan förmodligen ett annat fel som i sin tur dödade hårddisken. Det går inte att få den starta från USB.

 

Det som sitter i den HP-datorn är skrämmande. Det är samma hopplock av refuserade komponenter som man skulle förvänta sig av en dator såld i ett u-land. Allt är defekta komponenter som har märkts om, exempelvis processorn (AMD FX-670k) som aldrig fanns som en riktig produkt, utan är en nedklockad A10 med inaktiverad GPU (k betyder att den går att överklocka, om man vill sätta eld på den). Kinesiska kondensatorer.

 

Nu köpte jag den datorn 2013, men detsamma gäller tydligen än idag: Köp aldrig persondator från HP.

 

Undvik Webhallen Config också. Bra delar, inkompetent monterat.


Redigerat av Zacabeb, 11 mars 2021 - 18:48.


#1984

Postad 11 mars 2021 - 19:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

- Satte in en ny hårddisk i den gamla datorn och försökte installera om Windows 10. Men det går inte, eftersom HP är skit. Det var inte bara hårddisken som hade kraschat på den datorn, utan förmodligen ett annat fel som i sin tur dödade hårddisken. Det går inte att få den starta från USB.

 

Det som sitter i den HP-datorn är skrämmande. Det är samma hopplock av refuserade komponenter som man skulle förvänta sig av en dator såld i ett u-land. Allt är defekta komponenter som har märkts om, exempelvis processorn (AMD FX-670k) som aldrig fanns som en riktig produkt, utan är en nedklockad A10 med inaktiverad GPU (k betyder att den går att överklocka, om man vill sätta eld på den). Kinesiska kondensatorer.

 

Nu köpte jag den datorn 2013, men detsamma gäller tydligen än idag: Köp aldrig persondator från HP.

 

Undvik Webhallen Config också. Bra delar, inkompetent monterat.

Ja jädrar du, sätta eld på datorn pga överklockning?  :lol:

 

Under den gamla goda Slot 1-eran så skulle jag serva en dator hos Microsoft där en kortis på moderkortet fick termineringskortet för CPU 2 började glöda och ryka, det är det närmaste jag sett en CPU-brand.

Annars så var det ganska hård konkurrens i toppen på överklockning av Celeron-333.

 

Det var tider det :)

 

Men för att återgå till dina påstående om HP så borde du chilla lite ;)



#1985

Postad 11 mars 2021 - 20:12

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1

Har aldrig sett en CPU börja brinna, men däremot fyra grafikkort som varit monterade för nära... ;)

https://www.youtube....h?v=iQIFF1OVic4

 

+ Semester imorgon!



#1986

Postad 11 mars 2021 - 20:13

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 0

+ HP elite book

+ HP pro book

 

köpte nya förra året och bytte ut dom mot 3 år gamla.  Samtliga fyra snurrar på som tåget :)

 

- folk som sågar saker när det troligast är det klassiska "SBS" felet :)



#1987

Postad 11 mars 2021 - 20:43

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

+ HP elite book

+ HP pro book

 

köpte nya förra året och bytte ut dom mot 3 år gamla.  Samtliga fyra snurrar på som tåget :)

 

- folk som sågar saker när det troligast är det klassiska "SBS" felet :)

Men de är ur segment där HP inte vågar fuska. Datorn i fråga (Pavilion 500-205eo) är skräp och har krånglat till och från sedan början innan den lade av. Kanske jag skulle vara tydligare och säga att inte köpa dator ur HP:s mellansegment. Det gäller nog alla tillverkare, men fuskbygget i den datorn var inte alls kul. Det var dock vad jag hade råd med i dåläget. Sedan har andra utgifter gjort att det tog lång tid att spara ihop till en ny, vettig dator.

 

Jag hade hoppats på att min nya dator (byggd av Webhallen) skulle hålla ett bra tag, men efter bara ett halvår har den också börjat krångla. Eventuellt måste den in på garantireparation. Därför ville jag laga min gamla dator att ha under tiden, men det låter sig inte göras. Den har ballat ur helt.

 

När det gäller att sätta eld på processorn så var jag förstås ordentligt sarkastisk. Att försöka överklocka den skulle inte grilla den men nog göra den oerhört instabil. Att döpa den till FX-670k var bara marknadsföring från HP och AMD för att dölja dess ursprung (den hade egentligen inget med FX-serien att göra). Dessutom användes den inte i någon dator som ens tillät överklockning. :P

 

Så varför är jag så förbannad? Jo, jag behöver ju som alla andra en dator. Och att min nya dator började krångla har lett till extrem ångest och påminnelser om tidigare datorhaverier. Jag sitter mer eller mindre instängd sedan ett år tillbaka på grund av pandemin och behöver ha något att göra om dagarna. Att då bli berövad ett av de viktigaste verktygen, som jag dessutom har lagt ned mycket pengar på, är som en kniv i bröstet. :(



#1988

Postad 12 mars 2021 - 00:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

- lång kväll på jobbet med ytterligare en trist olycka där tre fingrar gick åt denna gång.

förhör med polis och info och prat med personalen.

 

- känns frustrerande som skyddsombud att vi har så mycket hemska olyckor.

+ jag jobbar hårt och mycket med att få säkerheten bättre så förhoppningsvis går det åt rätt håll en vacker dag.



#1989

Postad 12 mars 2021 - 06:31

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Andreas,

 

hur går det på jobbet? Olyckor fortlöpande tyder väl på dåligt säkerhetssystem/kultur. SAM, systematiskt arbetsmiljöarbete?

 

+ Säker arbetsmiljö  :wub:

- Ledningskultur där risker försummas, negligeras eller förenklas. Det är skillnad på att skära sig på pappersark och torska fingrar eller sätta livet till i maskiner.  <_<



#1990

Postad 12 mars 2021 - 10:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Andreas,

 

hur går det på jobbet? Olyckor fortlöpande tyder väl på dåligt säkerhetssystem/kultur. SAM, systematiskt arbetsmiljöarbete?

 

+ Säker arbetsmiljö  :wub:

- Ledningskultur där risker försummas, negligeras eller förenklas. Det är skillnad på att skära sig på pappersark och torska fingrar eller sätta livet till i maskiner.  <_<

 

så är det absolut. dessutom har vi en platschef som inte brys sig alls när det gäller säkerheten.  Det är bara pengar och siffror som gäller.

 

När någon skadar sig bryr han sig bara om att skylla på personen som skadat sig att det var den personens egna fel. Allt för att få ryggen fri själv.

 

Det är svårt att arbeta med säkerheten och ergonomi och arbetsmiljö rent generellt när man har en chef som inte bryr sig.

 

Men jag jobbar hårt och jag ska jobba ännu hårdare med det.

Mycket att sätta sig in i bara.



#1991

Postad 12 mars 2021 - 11:51

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 0

så är det absolut. dessutom har vi en platschef som inte brys sig alls när det gäller säkerheten. Det är bara pengar och siffror som gäller.

När någon skadar sig bryr han sig bara om att skylla på personen som skadat sig att det var den personens egna fel. Allt för att få ryggen fri själv.

Det är svårt att arbeta med säkerheten och ergonomi och arbetsmiljö rent generellt när man har en chef som inte bryr sig.

Men jag jobbar hårt och jag ska jobba ännu hårdare med det.
Mycket att sätta sig in i bara.


Har samma problem med chefen där jag jobbar, vi har klagat i nästan 2år på att jag behöver en utsug vid min maskin pga att kylvattnet far runt i luften och gör det svårt att andas ibland men chefen har vägrat fram tills för 2 veckor sedan när han gick med en kund på verkstaden som fick ett astma anfall vid min maskin, då vart det helt plötsligt bråttom.

-Chefer som inte bryr sig om sin personal.

#1992

Postad 12 mars 2021 - 22:07

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

så är det absolut. dessutom har vi en platschef som inte brys sig alls när det gäller säkerheten.  Det är bara pengar och siffror som gäller.

 

När någon skadar sig bryr han sig bara om att skylla på personen som skadat sig att det var den personens egna fel. Allt för att få ryggen fri själv.

 

Det är svårt att arbeta med säkerheten och ergonomi och arbetsmiljö rent generellt när man har en chef som inte bryr sig.

 

Men jag jobbar hårt och jag ska jobba ännu hårdare med det.

Mycket att sätta sig in i bara.

 

Men om du är skyddsombud på plats och är rädd för nya olyckor har du möjlighet att göra ett sk Skyddsombudsstopp enligt nedan. Om du har frågor kring utveckling av arbetsplatser finns det flera parter att föra diaglog med. mot företagsledning. Rådgör med företaget, fackliga intressenter och Arbetsmiljöverket.

 

https://www.av.se/ar...ddsombudsstopp/

 

+ Inlärning

++ Kunskap i praktik.

+++ SAM, Systematiskt ArbetsMiljöarbete,  :)



#1993

Postad 14 mars 2021 - 21:08

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

- Twitter bannar automatiskt alla som twittrar ordet "Memphis". Varför är oklart, om det rör sig om en hackerattack, något stolpskott anställd på Twitter, eller en algoritm som har ballat ur.



#1994

Postad 14 mars 2021 - 21:35

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
+ gillestugan städad

-hundmat och vin

#1995

Postad 14 mars 2021 - 21:38

TijY
  • TijY
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

:lol:



#1996

Postad 14 mars 2021 - 23:10

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

+ Solig söndag

- Vuxna män som inte följer forumregler så att trådar stängs

Repris idag



#1997

Postad 15 mars 2021 - 00:48

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Repris idag


Hm. Verkar ha blivit en tradition. 🤔

+ Twitter har lagat sina mördarrobotar, så man inte längre blir autobannad om man twittrar "Memphis".

#1998

Postad 15 mars 2021 - 16:31

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0
- British International School of Stockholm som skickade hem en elev för att han bar munskydd.

https://www.svt.se/n...ola-i-stockholm

#1999

Postad 16 mars 2021 - 21:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
+ Oliwer Magnusson fixade VM guld i big air
+ Zlatan tillbaka i landslaget

- Zlatan tillbaka i landslaget

Redigerat av mcmike, 16 mars 2021 - 21:16.


#2000

Postad 16 mars 2021 - 21:32

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

+ Oliwer Magnusson fixade VM guld i big air
+ Zlatan tillbaka i landslaget

- Zlatan tillbaka i landslaget


Förstår inte hur du tänker med dina + och - faktiskt, antar att du vill ha en diskussion.

Ungefär som om jag skulle skriva:

+ Fint soligt väder idag
- Fint soligt väder idag

Du låter som han i solsidan som ALLTID sa självklarheter.

/Fredrik



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.