Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Koppla DAC till integrerad förstärkare

Inga svar i detta ämne dac atoll bluesound mqa bypass
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 juni 2019 - 16:41

Daniel18
  • Daniel18
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag har lite kopplingsfrågor.

 

Jag har en Bluesound Node2 (DAC och Streamer) kopplade till min Atoll IN200 som är en integrerade förstärkare med egen DAC. Först körde jag Coax från Bluesound till Atollens interna DAC. Kör Tidal och MQA. Förstod det som att att Bluesound Node2 tar emot MQA och packar upp den och sänder vidare till Atollens DAC. Provade sedan att koppla analogt via RCA från Blusound Node2 till förstärkaren för att istället dra full nytta streamers DAC som ändå är optimerade hela vägen för MQA.

 

Men här kommer min egentliga fråga: Om jag kopplar till min Atoll via By Pass och helt går förbi försteget så kan jag inte använda volymkontrollen på förstärkaren utan är helt låst till BluOs volymkontroll på telefonen. Om jag stället skulle använda tex de analoga ingångarna märkt CD (vilket jag provat) så kan jag ställa in Bluesound på Fast Volym och sköta volymen som vanligt på förstärkaren.

Men får jag sämre ljud då, rent teoretiskt (och praktiskt), om jag går en omväg via Atollens inbyggda försteg istället för att välja by pass och gå direkt till slutsteget?






Även taggad med dac, atoll, bluesound, mqa, bypass

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.