Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tipstråd - Upp till 2.500 kr *

90 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 29 september 2005 - 20:53

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Har funderingar om vilken sub jag ska köpa, har kollat på allt möjligt. Audio pro, proson, dynavoice, xtz m.m.

Har en marantz sr4500 som förstärkare och dynavoice m65 surround paketet, var därför väldigt sugen på en dynavoice sub för den skulle skulle se väldigt bra ihop med mina högtalare som jag har nu men det var många som inte var nöjda med den i dynavoice tråden..

Några krav som jag har är att basen inte får kosta mer än 2500kr, att den ska kunna spela bra till både film och musik, film är dock viktigast. Den ska helst finnas i calvados som färgen på mina frontar heter..

#52

Postad 29 september 2005 - 21:45

scenic
  • scenic
  • Beroende

  • 1 066 inlägg
  • 0
Fyndbörsen säljer Proson Conquest 1010 mkII för 2480 Fraktfritt!!
När den kom ut var det prosons bästa sub.

Nu vet jag inte för Reality 101 mkII subben har nyss kommit ut (2990kr på fynda)

#53

Postad 29 september 2005 - 22:01

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Den såg väldigt intressant ut, någon som kan uttala sig om den suben? Är min första sub så jag lär väl vara nöjd med de mesta men när jag ändå ska lägga ut 2500kr så vill jag ju gärna ha något som jag kan ha ett längre tag och verkligen kommer att stortrivas med.

#54

Postad 30 september 2005 - 16:27

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Ingen som har en sådan proson sub och kan uttala sig lite om den?

Redigerat av Unregistered8ed1a4b3, 30 september 2005 - 17:02.


#55

Postad 01 oktober 2005 - 10:32

Unregisteredfff206af
  • Unregisteredfff206af
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
tja, är med ute efter en ny sub för max 2500kr, har kollat på Dynavoice Challenger sub 10 och Proson Conquest Sub 1010 MK2 är det nått och ha eller är det bara skräp? ska köpa monitior audio bronze b1 och köra som front, passar det ihop eller? kom gärna med mer förslag!!

#56

Postad 04 oktober 2005 - 16:06

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Är det ingen som äger en proson mk II sub och kan säga om den är bra eller dålig?

#57

Postad 11 oktober 2005 - 13:00

Sysprep
  • Sysprep
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, är på jakt efter en sub i prisklassen 1000kr - 1500kr. Jag har kollat lite på fyndbörsen och jag skulle gärna vilja veta lite om någon använder eller har använt någon utav dessa:

Proson Blackbird Sub 8 - 985:-
Crosswod Sub 8 (Proson) - 995:-
Proson SUB 8.1 - 1095:-
XTZ 99 W8 - 1195:-
Yamaha YST-SW015 - 1388:-
Crosswood Sub 10 FB2CR (Proson) - 1495:-

Den som verkar mest intressant är FB2CR pga den har Fatboy2 om jag inte misstolkat namnet.

Tack på förhand /Robin

// Inlägget flyttades hit. En del svar kanske redan finns i tråden // alpha

Redigerat av alpha, 11 oktober 2005 - 18:26.


#58

Postad 23 oktober 2005 - 19:58

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Vilken sub ska jag välja för ca 2000kr, jag har en marantz sr-4500 förstärkare och dynavoice m65 surround systemet

#59

Postad 25 oktober 2005 - 14:29

ZankaMan
  • ZankaMan
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Vilken sub ska jag välja för ca 2000kr, jag har en marantz sr-4500 förstärkare och dynavoice m65 surround systemet

<{POST_SNAPBACK}>


Varför inte välja dynovoice subbasen? Har själv m65 som surround men har valt att satsa på proson blackbird 8.1. Dels för att priset är bättre samt att jag ej har ett så stort rum vilket gör att jag inte kommer behöva en sådan kraftig som dynovoice. Sedan är den även billig att reparera om det skulle få för sig att gå sönder om några år.

Redigerat av ZankaMan, 25 oktober 2005 - 14:29.


#60

Postad 25 oktober 2005 - 19:39

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Jag har funderat lite på den men de stog mkt negativt om den i dynavoice tråden, tex att den inte gick nå långt ner osv...stämmer detta eller är det en bra sub till mest film och lite musik?

#61

Postad 26 oktober 2005 - 10:00

ZankaMan
  • ZankaMan
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Jag har funderat lite på den men de stog mkt negativt om den i dynavoice tråden, tex att den inte gick nå långt ner osv...stämmer detta eller är det en bra sub till mest film och lite musik?

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan inte räkna med att subbasar som kostar kring 2000:- kommer vara några dundersubbar. Dom flesta i dessa prisklasser funkar helt ok till film, men oftas sämre till musik. Jag tror inte det är något "fel" med dynovoice subbasen, jag valde inte den av den anledning till storlek och mitt behov, då mitt rum inte är så pass stort. Allt är subjektiv.

#62

Postad 07 november 2005 - 02:02

Falke415
  • Falke415
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
-Någon som har en åsikt om Gale-subbarna?
-Hur är de till musik jämfört med andra i samma prisklass?

/Falke

#63

Postad 17 november 2005 - 23:01

Herr Ober
  • Herr Ober
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Ville bara säga att jag äger en Eltax Atomic 10 som jag köpte för knappt 1300 sek (ca 2 år sedan)En mycket bra bas till film som kan ge ett makalöst tryck. Har hänt att jag trott att ytterdörren blåst upp då jag känt drag runt fötterna när man kollat film men upptäckt att det blåser från subens port som är vänd framåt :lol: Ändå är det fyra meter till suben. Till musik skulle man kanske önska sig lite rappare/snabbare bas men det funkar ok. Delar den vid 80 hz i recivern och på suben är crossover på max och volymen på halv volym. Styr volymen sedan på recievern. Kan tilläggas att det är sällan jag kör suben vid musik (stereo). Högtalarna är dynavoice M65. Hoppas det här kan vara till någon hjälp.

#64

Postad 27 november 2005 - 18:03

Unregistered30643
  • Unregistered30643
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Såg att Xtz 12 remote kommit ner i pris nu 2495:-
Verkar ju vara en kandidat i lågprissegmentet.
Velar sedan länge att köpa subb, har varit på vippen och beställa en Ap supreme flera ggr.
Någon som vet vilken man ska välja ?.
jojje

#65

Postad 23 april 2006 - 12:01

Unregistered37cc20ac
  • Unregistered37cc20ac
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenheter av Dynavoice Challenger Sub 10? Tänkte ha den till mina Dynavoice Magic F-6 som inte har så jättebra bas.

#66

Postad 03 augusti 2006 - 10:37

Unregisterede496c4c4
  • Unregisterede496c4c4
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

-Någon som har en åsikt om Gale-subbarna?
-Hur är de till musik jämfört med andra i samma prisklass?

/Falke

<{POST_SNAPBACK}>


Ja jag är också lite nyfiken på dessa... Ingen?

#67

Postad 04 augusti 2006 - 00:56

cruse
  • cruse
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenheter av Dynavoice Challenger Sub 10? Tänkte ha den till mina Dynavoice Magic F-6 som inte har så jättebra bas.

<{POST_SNAPBACK}>



Är underbar!!!!!!!!!!! :unsure:

#68

Postad 25 december 2006 - 01:22

HiVVe
  • HiVVe
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Proson Reality Sub 101 mk2

Har denna subb . och är väll . inte riktigt nöjd över den ..Fötterna under den är för plastig.Kommer byta ut dom så fort mitt paket kommer mot ett gäng proson heavy grounders .Tycker även den är lite för lätt .. då den "flyttar sig" och gnäller mot golvet då man poppar som en tok .. Fördelarna med subben är väll att man kan poppa som en tok med den . Låter helt okej men känns inte speciellt rapp, kan vara mina inställningar med . Passar sig bättre till film "där jag tycker den gör ett hel okej jobb" än musik *håller på moddar min subb lite just nu för övrigt efter det att jag fick för mig att skruva isär den i smådelar "bilder kommer/finns i galleriet"*

#69

Postad 30 januari 2007 - 15:36

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Bumpar den här tråden lite, då jag skulle behöva lite hjälp med att välja en bra sub till ett lagom lågt pris. Mitt rum är på straxt under 18 kvadrat. Just nu använder jag mig av ett Logitech Z-5500. Subban i det paketet är en 10" på 188w rms. Den spelar utomordentligt högt, men jag är inte helt nöjd med kvalitén på ljudet. Anledningen till att jag är missnöjd är att den bullrar rätt så friskt. Tycker inte ljudet är tillräckligt klart heller. Skulle vilja ha något lite mer.. rappt.

De jag har kollat på är





Det absoluta maxtaket är 3000kr, men håller mig gärna under 2500 såvida kvalitén inte är märkbart högre på de dyrare. Designen är rätt så viktig, därför ligger XTZ och Yamaha varmt om hjärtat. Subben bör helst finnas som svart. Jag lyssnar minst lika mycket på musik som jag kollar på film, så vill gärna ha något som passar oavsett aktivitet. Subben kommer användas ihop med någon av dessa förstärkare, men vet inte riktigt vilken, har det någon betydelse eller är lågnivåsignalen samma lika?

Tack på förhand.

#70

Postad 28 februari 2007 - 17:08

silence
  • silence
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Letar sub till mina två Micropod SE.

Krav:
-hantera musik på ett bra sätt. (skiter i hur det låter till film)
-rapp bas, behöver inte gå avgrundsdjupt eller spela högt som faen.
-högnivå in.

Önskvärt:
-vit eller svart färg på lådan
-elementet monterat uppåt eller nedåt
-pris under 2500kr
-så liten låda som möjligt


Såja, finns det några subbar som passar?

#71

Postad 28 februari 2007 - 22:14

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
under 2500 måste audio pro sub level 110 vara bästa köp

#72

Postad 26 juni 2007 - 17:17

Ostrich
  • Ostrich
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hälsningar från Finland :)

Jag köpte för ca en månads sedan Wharfedale diamond 9.1 högtalare och jag är otroligt nöjd me dem, men jag skulle gärna ha lite förstärkning i bas registret, så jag är inne på att köpa en subb, mind budget ligger run 250€ max 300€. Jag är dock minst sagt förvirrad, har mer eller mindre ingen aning om vad som är prisvärt. Den skall användas till 60% musik och 40% film, Generelt sätt så hör jag mer på musik men jag vill ändo ha en acceptabel filmsub. Den bör också ha speaker level inputs för att den kommer att användas med en vanlig stereo förstärkare, Har inte heller några planer på att skaffa en 5.1 reciever, gamla h/k 430 twin powered funkar fint än så länge, det blir en cambridge 340A lr 540A när h/k ger upp.

Jag har läst på detta forum några dagar nu, har också frågat samma fråga i både audiholics forum och i avforums.com, tyvär får man klen respons om man inte har en budget över 500€.

Här är några alternativ jag kollat på

1. Audio pro level 110 Denna sub har jag läst mycket gott i detta forum problemet är att den är mycket dyrare I Finland av någon anledning och så har dom inga audio pro i den något locala (20km) butik jag hade tänkt göra mitt inköp. Alternativet skulle givetvis vara att jag skulle beställa från tex technistore där man får den för 2000kr blir ca 230€ med frakt. Om nåt går snett så blir det en hel massa skickande hit och dit vilket jag gärna skulle undvika.

2. Infinity beta sw10 - har läst både bra och dåligt. Den var visst testvinnare I en tidning som heter hemmabio? nån som vet vilka andra subbar som testades?

3. velodyne vx-10 - mer dåligt än bra, tex att den är svår placerad, vilket inte är så bra iom att jag har ett relativt litet rum och det finns inte många ställen att placera subben på.

4. velodyne vrp-1000

5. wharfedale PC-10DX Finns i butiken för 250€ kan eventuelt pressa priset något. Har dock inte hittat skvatt när det gäller denna.

6. Nån simex (?) sub för 99€ har sett specs på den men den går bara ner i 40hz vilket e på tok för lite.

Edit: Nu har även xtz kommit in i bilden, tyvärr tror jag inte att dom beställer in detta märket heller.

Skall åka in till stan någon dag och höra på dom som finns i lager, jag äger dock ingen bil så det kan ta nån vecka innan jag får möjlighet.

oops blev lite långt ;)

/mvh Alex

Redigerat av Ostrich, 26 juni 2007 - 20:35.


#73

Postad 26 juni 2007 - 22:52

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

1. Audio pro level 110 Denna sub har jag läst mycket gott i detta forum problemet är att den är mycket dyrare I Finland av någon anledning och så har dom inga audio pro i den något locala (20km) butik jag hade tänkt göra mitt inköp. Alternativet skulle givetvis vara att jag skulle beställa från tex technistore där man får den för 2000kr blir ca 230€ med frakt. Om nåt går snett så blir det en hel massa skickande hit och dit vilket jag gärna skulle undvika.

<{POST_SNAPBACK}>


AP Level 110 borde väl vara det självklara valet för 230€ då den vunnit flera tester. Risken att du får ett dåligt exemplar är väldigt liten. Jag funderar själv på att köpa denna sub olyssnad, då det inte verkar finnas bättre att få tag på under 2,000:- SEK.

#74

Postad 19 mars 2008 - 02:48

JockeII
  • JockeII
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Vad finns det för prisvärda subwoofers i lågprisklassen idag? Jag har tänkt beställa allting från Fynda.se, så är det något att rekomendera bland deras subwoofers runt ~2000?

#75

Postad 26 juli 2009 - 13:59

Unregistered4bcff6d5
  • Unregistered4bcff6d5
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Tjenare söker en bra bas som ska användas för musik. kan tänka mig lägga typ 2000kr det ska va ''most bang for the buck'' så hellre kraftig bas än fin lir.

#76

Postad 28 december 2009 - 21:06

shadowfire
  • shadowfire
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Trist att de här trådarna är lite gamla! Såg fram emot ett par färska tips. :)

Har en Onkyo 607a + ett 5-högtalarpaket med Dynavoice M65or mm.
Bor i lägenhet och kan sällan nyttja anläggningen, så därav har jag struntat i o köpa någon ny sub (sålde den gamla för ngr år sedan). Nu saknar jag dock det lite tyngre ljudet i filmer osv, även om jag inte kan spela speciellt högt.

Söker därför någon form av sub, som gärna spelar ok på lägre volymer/effekt och max 2500 kr. Vad ger mest bang 4 the buck nu?

#77

Postad 28 december 2009 - 21:25

TTHX
  • TTHX
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Trist att de här trådarna är lite gamla! Såg fram emot ett par färska tips. :)

Har en Onkyo 607a + ett 5-högtalarpaket med Dynavoice M65or mm.
Bor i lägenhet och kan sällan nyttja anläggningen, så därav har jag struntat i o köpa någon ny sub (sålde den gamla för ngr år sedan). Nu saknar jag dock det lite tyngre ljudet i filmer osv, även om jag inte kan spela speciellt högt.

Söker därför någon form av sub, som gärna spelar ok på lägre volymer/effekt och max 2500 kr. Vad ger mest bang 4 the buck nu?

Jag skulle valt en Xtz w10.16 om jag var du, sök på den ska du se att den är prisvärd :)
dock kostar den nån hundring mer...

#78

Postad 28 december 2009 - 22:08

shadowfire
  • shadowfire
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jag skulle valt en Xtz w10.16 om jag var du, sök på den ska du se att den är prisvärd :)
dock kostar den nån hundring mer...

Har fått för mig att den är mer en musiksub och kanske, kanske "overkill"... men den verkar onekligen ha fått bra med kritik. Förhoppningsvis flyttar jag till hus längre fram o då kanske man kan få börja kräma på lite på allvar. :) Tackar för tipset!

#79

Postad 29 december 2009 - 11:17

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

  • 626 inlägg
  • 0
Hur är den mindre XTZ basen? Mitt rum är endast 20 kvadrat, så vet inte riktigt vad som behövs :)

#80

Postad 18 januari 2010 - 11:25

Beautiful_Barca
  • Beautiful_Barca
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Är också intresserad av en sub för 1500-2500kr som ska komplettera mitt M-65 5.0 paket. Kör den ihop med Onkyo 577 i nuläget. Är lite ny på det här, men jag undrar hur mycket en sub egentligen skulle tillföra.
Frontarna står det att de når ner till 25 Hz. Köper jag då en sub som bara når ner till 25 Hz så kanske det inte blir så stor skillnad?

Funderar för tillfället på Proson Rumble R-8 eller R-10. Vet inte riktigt hur stor skillnaden är på dessa två eller hur stor den är utan sub. Ska antagligen ta mig till Fynda och höra efter själv.

#81

Postad 04 februari 2010 - 11:14

Beautiful_Barca
  • Beautiful_Barca
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Det blev en XTZ 99 10.16 i stället. Den gick på 3 000 kr för en black glossy och jag är grymt nöjd. Gott om styrka hade den från början, men nu när den börjar bli inspelad och när man trixat och kalibrerat lite så hänger den med på ett helt annat sätt. Förut levde den sitt eget liv kändes det som, men nu känns den integrerad.

#82

Postad 14 maj 2010 - 16:25

Maarkus
  • Maarkus
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Letar subbas till mina F-6 EX. Förslag?

Går i funderingarna på en XTZ 99 W10.16, men skulle vilja se om jag kan hitta något lika prisvärt för en mindre summa.

Redigerat av Maarkus, 14 maj 2010 - 16:28.


#83

Postad 22 maj 2010 - 01:07

Unregisteredb0b15448
  • Unregisteredb0b15448
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tjenare! söker en prisvärd sub runt 2-3000kr, har kollat på Xtz w10.16 men frågan är om den har föråldrats nu och någon nyare prisvärdare modell kommit?

#84

Postad 11 augusti 2010 - 10:26

Llnkan
  • Llnkan
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
tjenare gott folk skulle behöva en sub som huvudsakligen ska användas till musik men den får absolut inte vara "värdelös" till film. Jag kör på ett 5.0 system nu med audio pro 2.42: or, audio pro 3. något som center och en Onkyo TX-SR605. Snabbheten och hårdheten om man kan säga så känns absolut viktigast för mig eftersom jag lyssna mkt på hardstyle och metalcore. Begagnat skulle också funka för mig! Är väldigt tacksam för hjälp. (=

#85

Postad 21 augusti 2010 - 11:10

Alzman
  • Alzman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tjenare!

Jag har kollat runt efter en sub till mitt biorum på ca 18 kvadrat, som ska användas med mitt m-65 paket.
Tanken är väll att den ska användas mest till film, men det blir även musik lite då och då.
Min budget ligger runt 2000kr, och då har jag läst mig till att Qln sub 82 är ett bra val i den prisklassen. (?)
Andra förslag?

Mvh

#86

Postad 04 juli 2012 - 07:01

Unregistered2bf97601
  • Unregistered2bf97601
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
hej söker en bas, har rätt pressat i priset men 2500kr ska man nog kunna punga ut för det jag vill ha.

söker en bas som verkligen känns, jag har ett par z-5500 nu och det låter skit helt enkelt, basen är dock inte tillräcklig för mig för jag vill känna basen i kroppen när den pumpar ut min elektroniska musik, den ska ju såklart vara aktiv och storlek är inte så viktigt, bara den känns och hörs om jag drar på men ska ändå vara rätt neutral när man kör på lite normalare volymer.

#87

Postad 09 juli 2012 - 19:57

hurfan
  • hurfan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är inne på att komplettera systemet med en sub men har naturligtvis beslutångest om man ska satsa på en audio pro mondial s3 eller en sub focus.
Den kommer användas mestadels till film/tv tittande men vill även att den ska spela bra till musik så jag kan njuta till metallicas äldre låtar och även ha tryck till festmusik som house.

Några andra tips? att tillägga är att focusen får jag för 1500.

#88

Postad 18 juli 2012 - 10:10

Unregistered2bf97601
  • Unregistered2bf97601
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

hej söker en bas, har rätt pressat i priset men 2500kr ska man nog kunna punga ut för det jag vill ha.

söker en bas som verkligen känns, jag har ett par z-5500 nu och det låter skit helt enkelt, basen är dock inte tillräcklig för mig för jag vill känna basen i kroppen när den pumpar ut min elektroniska musik, den ska ju såklart vara aktiv och storlek är inte så viktigt, bara den känns och hörs om jag drar på men ska ändå vara rätt neutral när man kör på lite normalare volymer.


Nån som sitter inne med lite hjälp?? :(

#89

Postad 16 september 2012 - 00:07

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
är sugen på bättre sub, har fastnat för audio pro mondial s3. är den bra, tänkte mej 2st. velodyne mini vee 800i verkar ju vara väldigt omtyckt den blir ju lite dyrare den. har ett rum som är ca 20 kvm.

#90

Postad 14 augusti 2013 - 08:57

Herman8
  • Herman8
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej på er!! Är ute efter en sub man kan gömma, typ under soffan. Har tittat på Canton ASF 75 SC men tycker den är lite i dyraste laget. Då hittade jag Dynavoice Charisma Below 8.http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-charisma-below-8-white-piano-finish/5920/ Det är ca halva priset på den mot Cantons. Är Cantons så mycket bättre eller räcker Dynavoice till??

#91

Postad 20 maj 2022 - 17:14

rasgfdg
  • rasgfdg
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Nån som vet någon hyfsat bra sub för musik under 2500? Svar uppskattas





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.