Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dagens plus och minus, ingen politik eller religion

3479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2351

Postad 04 oktober 2021 - 07:54

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Vore iofs rätt komiskt om det visade sig att två civilklädda poliser gjorde kamikaze med Villks :D

-Måndag och typ allt annat
+Inget vad jag vet

#2352

Postad 04 oktober 2021 - 08:11

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 3
- folk som tycker att det vore komiskt att någon blir dödad

#2353

Postad 04 oktober 2021 - 09:25

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1

Det vi vet är att tre personer har dött i en trafikolycka. Mig veterligen finns det inget som tyder på att någon har blivit avsiktligt dödad av någon annan.

 

Att det sen sitter folk och konspirerar ihop att det är poliserna som har tagit livet av honom, samt sig själva i samma veva, ja det tycker jag är ett komiskt spekulerande. Och om det nu skulle stämma är det ju höjden av ironi att den poliskår som arbetat i årtionden för att skydda Vilks blev hans öde.



#2354

Postad 04 oktober 2021 - 09:42

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
+ Tillbaka i gymmet efter lååångt uppehåll pga Pandemin som stängde ned lokalen
+ Känner redan efter 2 veckors "uppvärmning" av kroppen att jag mår bättre fysiskt,bättre hållning t.e.x

- dåligt väder?

#2355

Postad 04 oktober 2021 - 15:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

-Sjukt att polisen dödade honom

Skulle säga att det är ännu värre att 2 poliser dog.

#2356

Postad 04 oktober 2021 - 16:08

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1

+ Sverige lever vidare

- Att tre personer som försvarat det fria ordet omkommit i olycka.

 

Vill minnas att en pastor i en kristen grupp i USA anklagade otrogna(dålig gudatro) svenskar för Estoniakatastrofen. Det var guds hämnd helt enkelt. Tyvärr lär samma begränsade slutsatser dras av likasinnade foliehattar.



#2357

Postad 04 oktober 2021 - 19:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 0
Undrar hur lång tid det tar från däckexplosion till polis somnade bakom ratten. Har inte de här 4.5 tons kolosserna med pansarglas däck som ska klara skottlossning utan att göra bilen helt obrukbar? Hur ofta hör man talas om däckexplosion att det blir den primära misstanken?

Tragiskt oavsett men statistiskt borde de nog utreda polis somnar bakom ratten före däckexplosion.

#2358

Postad 04 oktober 2021 - 20:24

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Undrar hur lång tid det tar från däckexplosion till polis somnade bakom ratten. Har inte de här 4.5 tons kolosserna med pansarglas däck som ska klara skottlossning utan att göra bilen helt obrukbar? Hur ofta hör man talas om däckexplosion att det blir den primära misstanken?

Tragiskt oavsett men statistiskt borde de nog utreda polis somnar bakom ratten före däckexplosion.

 

Som jag har förstått det hittades bitarna av det exploderade däcket så långt bak på vägen att de drar slutsatsen att det måste ha skett innan föraren tappade kontrollen. Men vi får se vad utredningen visar.



#2359

Postad 04 oktober 2021 - 21:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1
Verkar ju som de körde rätt fort. Ingen som frågat sig varför.

#2360

Postad 04 oktober 2021 - 22:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0

- folk är galna i att köpa biljetter, Tool sålde slut Globen, Royal arena Köpenhamn och Spektrum Oslo på mindre än 20 minuter.
- jag fick inga biljetter till Tool

+ Verkar bli ett bra konsertår 2022, även om jag inte planerade att gå på just Tool
+ 5 konserter bokade under 2022
-/+ Vissa utomlands

Redigerat av frollic, 04 oktober 2021 - 23:02.


#2361

Postad 05 oktober 2021 - 05:22

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

+ Kul att koncerter är tillbaka, just bokat Gary Clar Jr på Berns 2022. Det kommer att bli ett riktigt bra liveår med span på americana, rock och blues.

 

- Så lite tid för så mycket musik.



#2362

Postad 05 oktober 2021 - 13:44

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 901 inlägg
  • 1

Verkar ju som de körde rätt fort. Ingen som frågat sig varför.


Därför de körde på motorväg?

#2363

Postad 05 oktober 2021 - 15:10

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Därför de körde på motorväg?

Rätt fort = För fort

#2364

Postad 05 oktober 2021 - 15:32

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
- Höst
+ Women’s Champions League på DAZN för endast 18kr/mån(med reservation hur kvaliteten blir). Hör där Telia.
+ Snart Vinter

#2365

Postad 05 oktober 2021 - 15:48

stock
  • stock
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
+ Som nämnt ovan så är det många intressanta konserter 2022.
+ 3 konserter bokade under -22 än så länge, varav 1 är Tool.

- 1 konsert under -21, i Danmark... Bokad sedan lääänge, sjukt att den inte blivit flyttad. Får se hur det blir med den resan.

#2366

Postad 05 oktober 2021 - 20:04

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0
+ 2022's semester nu bokad. Alla hotell, stugor och dryckesfestivaler är spikade för årets roadtrip. Kvar att köpa är rätt bil. C-kort kommer behövas med tanke på inköpen. Skratt.

- Rättshaverister.

#2367

Postad 06 oktober 2021 - 15:17

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ Göteborgsterroristen är död.

 

- Han kan inte längre sättas att ruttna i fängelse.



#2368

Postad 15 oktober 2021 - 20:54

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

- Netflix sparkade förra veckan en anställd som kritiserade dem för att vara likgiltiga inför transfobi i och med Dave Chappelle's Closer. Den anställde i fråga hade påpekat att många transpersoner i USA har blivit mördade och transfobi inte är något att rycka på axlarna åt. Nu har Netflix sparkat en annan anställd som organiserat en walkout i protest mot sparkandet av den förstnämnda.

 

Vet inte om jag ska säga upp mitt Netflixabonnemang. Det gör ju ingen skillnad om ens en halv procent av oss gör det. Men jag önskar att cheferna på Netflix drabbas av en obotlig och väldigt frätande form av kronisk diarré.


Redigerat av Zacabeb, 15 oktober 2021 - 20:55.


#2369

Postad 15 oktober 2021 - 21:47

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 1
- Oerhört lättkränkta människor världen över som saknar insikt i att de behöver arbeta med sin egna självuppfattning och sluta projicera taskig attityd på andra som mår bra och trivs.

+ Fredag, gött vin, ost och chark. Trevlig sambo, operation av båda katter har gått bra. Och för att citera Petter: "Pengar rullar in som de ska nu, kompis det går bra nu"

#2370

Postad 15 oktober 2021 - 22:08

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

- Oerhört lättkränkta människor världen över som saknar insikt i att de behöver arbeta med sin egna självuppfattning och sluta projicera taskig attityd på andra som mår bra och trivs.

+ Fredag, gött vin, ost och chark. Trevlig sambo, operation av båda katter har gått bra. Och för att citera Petter: "Pengar rullar in som de ska nu, kompis det går bra nu"


Det är ju bra att din sambo är trevlig, svårt att bo med ngn som är motsatsen.

/Fredrik

#2371

Postad 15 oktober 2021 - 23:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

- Oerhört lättkränkta människor världen över som saknar insikt i att de behöver arbeta med sin egna självuppfattning och sluta projicera taskig attityd på andra som mår bra och trivs.

Syftar du på det jag skrev om protesterna mot Netflix eller något annat? Protesterna mot Netflix är ju fullt begripliga då transfobi är ett stort problem och transpersoner får stå ut med mycket skit, däribland våld.

Att Netflix dessutom inte kan ta kritik från sin egen personal utan ger dem sparken om de yttrar sig är vidrigt. Företag som inte behandlar sina anställda som människor är vidrigt.

+ Köpte en fiberoptisk HDMI-kabel på 10 meter på rea från Kjell & Company; 550 kr istället för 1400 kr. Den har ersatt en kabel mellan datorn och receivern som var 5 meter och inte räckte till att gömma undan. Skönt att ha löst det.

Redigerat av Zacabeb, 16 oktober 2021 - 14:30.


#2372

Postad 16 oktober 2021 - 06:35

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Zacabeb,

 

optisk?

 

+++ Börjar närma mig målet. Har kört strikt LCHF sedan juni. Vilket betyder 20 kolhydrater per dag. :blink: Helt ny meny och massor av god mat. Är proppmätt vid varje måltid men går ändå ned.  :lol:  

 

- Inget alls. Inte ens lite trött från gårdagens trevliga samkväm med massor av bubbel. B)



#2373

Postad 16 oktober 2021 - 07:51

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Zacabeb,

optisk?


Ja. De fyra TMDS-ledarna är fiber, resten av anslutningarna är koppar.

En fördel utöver lägre signalförlust är att kabeln inte blir tjock som en brandslang, vilket ger mindre belastning på uttagen.

Redigerat av Zacabeb, 16 oktober 2021 - 14:30.


#2374

Postad 16 oktober 2021 - 08:24

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Zacabeb,

optisk?

+++ Börjar närma mig målet. Har kört strikt LCHF sedan juni. Vilket betyder 20 kolhydrater per dag. :blink: Helt ny meny och massor av god mat. Är proppmätt vid varje måltid men går ändå ned. :lol:

- Inget alls. Inte ens lite trött från gårdagens trevliga samkväm med massor av bubbel. B)


Får du äta massor med kött etc?
Tränar du också? Orkar man med det om man får så lite ”bränsle ” isf? Hur ser en typisk middag ut, som vanligt, men utan potatis etc?

#2375

Postad 16 oktober 2021 - 08:54

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 0

Zacabeb,

 

optisk?

 

+++ Börjar närma mig målet. Har kört strikt LCHF sedan juni. Vilket betyder 20 kolhydrater per dag. :blink: Helt ny meny och massor av god mat. Är proppmätt vid varje måltid men går ändå ned.  :lol:  

 

- Inget alls. Inte ens lite trött från gårdagens trevliga samkväm med massor av bubbel. B)

Hur mycket är 20 kolhydrater???



#2376

Postad 16 oktober 2021 - 09:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Får du äta massor med kött etc?
Tränar du också? Orkar man med det om man får så lite ”bränsle ” isf? Hur ser en typisk middag ut, som vanligt, men utan potatis etc?

gör samma sak. har gått ner 10kg på 2 månader.

äter massa kött och beasås typ.

inga kolhydrater.

har aldrig mått bättre.

aldrig hungrig, inga blodsockerfall. sover bättre. ingen gasig eller uppsvälld mage.  inget sötsug.

 

low carb it the shit.

 

Fuskar dock genom att dricka alkohol på helgerna (om jag känner för det)



#2377

Postad 16 oktober 2021 - 19:02

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 1

- Netflix sparkade förra veckan en anställd som kritiserade dem för att vara likgiltiga inför transfobi i och med Dave Chappelle's Closer. Den anställde i fråga hade påpekat att många transpersoner i USA har blivit mördade och transfobi inte är något att rycka på axlarna åt. Nu har Netflix sparkat en annan anställd som organiserat en walkout i protest mot sparkandet av den förstnämnda.

Vet inte om jag ska säga upp mitt Netflixabonnemang. Det gör ju ingen skillnad om ens en halv procent av oss gör det. Men jag önskar att cheferna på Netflix drabbas av en obotlig och väldigt frätande form av kronisk diarré.


Du kan omöjligen ha sett The Closer själv utan bara sett hat-inlägg på Twitter.

+ Dave Chappelle, en av dom bästa komikerna någonsin.

#2378

Postad 16 oktober 2021 - 19:14

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1

Får du äta massor med kött etc?
Tränar du också? Orkar man med det om man får så lite ”bränsle ” isf? Hur ser en typisk middag ut, som vanligt, men utan potatis etc?

Jag har ett väldigt fysiskt arbete, rörmokare. Så jag får den delen gratis. Annars har jag inte tränat alls. Kommer börja simma igen dock. Har kört ett antal Vättenrundor, Vänern runt och Mälaren Runt tidigare. Första två månaderna gick jag ned 12-13 pannor. Men kurvan planar ut ju längre tiden går. Det värsta var efter en månad när hjärnan går in i en grym dimma och det känns som om du inte orkar något, alls. Men bara att kriga vidare. Det är ljusare på andra sidan. Det svåra har varit att få fram vettiga rätter som smakar gott med varieration. Att baka LCHF-bröd eller kakor är duktigt utmanande... Men jättegott. Det finns några appar och böcker som kan visa på olika vinklar i maten. Det viktigaste är att inte fastna i något som inte är gott.

Lycka till.

Edit: Vår diet har legat på max 20 kolhydrater per dag. Fuskat på bröllopsdag och några andra dagar. Öl kan du glömma, ren sprit fungerar, vin generellt är bara och glömma också. Dock kan du finna riktigt bra lågkaloribubbel(Brut Nature) på bolaget. Dessa fungerar grymt bra.

Redigerat av PML73, 16 oktober 2021 - 19:19.


#2379

Postad 16 oktober 2021 - 19:39

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 2

Jag har ett väldigt fysiskt arbete, rörmokare. Så jag får den delen gratis. Annars har jag inte tränat alls. Kommer börja simma igen dock. Har kört ett antal Vättenrundor, Vänern runt och Mälaren Runt tidigare. Första två månaderna gick jag ned 12-13 pannor. Men kurvan planar ut ju längre tiden går. Det värsta var efter en månad när hjärnan går in i en grym dimma och det känns som om du inte orkar något, alls. Men bara att kriga vidare. Det är ljusare på andra sidan. Det svåra har varit att få fram vettiga rätter som smakar gott med varieration. Att baka LCHF-bröd eller kakor är duktigt utmanande... Men jättegott. Det finns några appar och böcker som kan visa på olika vinklar i maten. Det viktigaste är att inte fastna i något som inte är gott.
Lycka till.
Edit: Vår diet har legat på max 20 kolhydrater per dag. Fuskat på bröllopsdag och några andra dagar. Öl kan du glömma, ren sprit fungerar, vin generellt är bara och glömma också. Dock kan du finna riktigt bra lågkaloribubbel(Brut Nature) på bolaget.
Dessa fungerar grymt bra.


Också inom VVS. Hur tusan kan du säga att det är ”väldigt fysiskt” att jobba som rörmokare?
Du verkar inte röra på dig så mycket?
Och vad är 20 kolhydrater per dag?
Fattar ingenting och inte du heller verkar det som. 20 gram kolhydrater per dag menar du?

/Fredrik

/Fredrik

#2380

Postad 16 oktober 2021 - 21:06

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Också inom VVS. Hur tusan kan du säga att det är ”väldigt fysiskt” att jobba som rörmokare?
Du verkar inte röra på dig så mycket?
Och vad är 20 kolhydrater per dag?
Fattar ingenting och inte du heller verkar det som. 20 gram kolhydrater per dag menar du?
/Fredrik
/Fredrik


Vad är ditt problem?

Jag klargjorde inte kolhydraterna. Trodde inte det skulla kränka någon. Det är givetvis 20gram kolhydrater per dag.

Du jobbar alltså inom VVS. Men är inte fysisk. Då arbetar vi inte med samma saker, punkt. Inom VVS..., skratt kan vara vad som helst inklusive pärmbärare.

Din attityd är klandervärd. Önskar dig en bättre dag imorgon.

Vänligen

#2381

Postad 16 oktober 2021 - 21:18

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Du kan omöjligen ha sett The Closer själv utan bara sett hat-inlägg på Twitter.

+ Dave Chappelle, en av dom bästa komikerna någonsin.


Det är inte The Closer som är det största problemet, utan att Netflix sparkar sina anställda om de vågar kritisera företaget öppet. Netflix chefer är sådana små sköra snöflingor att de inte tål kritik.

Men jag kan tillägga att jag inte tycker transfobisk humor är rolig, bara trångsynt och unken.

Redigerat av Zacabeb, 16 oktober 2021 - 21:40.


#2382

Postad 16 oktober 2021 - 21:39

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Fast även om kritiken är befogad är det helt orimligt att anställda ska prata kritiskt eller snacka skit om sin arbetsplats i offentligheten. I Sverige är det knappt ens tillåtet eftersom man har som skyldighet att vara lojal åt ens arbetsgivare.

Däremot finns det förstås inget fel i att ta upp transfobi internt om det så är ett problem på sin arbetsplats. Hur det är med Netflix vet hag inte, jag har inte satt mig inbi det och har ingen prenumeration själv.

- Pepsis nya recept.
+ Drt röda laget finns åtminstone som alternativ.

#2383

Postad 16 oktober 2021 - 21:41

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

  • 634 inlägg
  • 2

Det är inte The Closer som är det största problemet, utan att Netflix sparkar sina anställda om de vågar kritisera företaget öppet. Netflix chefer är sådana små sköra snöflingor att de inte tål kritik.


Men om du hade tittat så hade du vetat att kritiken är helt obefogad från första början och sen vet varken du eller jag hur personerna som fick sparken betedde sig för att bägaren skulle rinna över för cheferna, sa den första personen ifrån lugnt och sansat eller var det gap, skrik och bråk? Och person nr 2 försökte sig ju på en walkout = arbetsvägran = direkt skäl för uppsägning.

#2384

Postad 16 oktober 2021 - 22:41

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

personen som blev sparkad kraschade väl ett möte om jag inte minns fel. fanns förmodligen fler anledningar till att få sparken än att denne hade åsikter om ett program.

 

+ ledig helg är alltid najs

+ börjar komma igång med träningen på riktigt igen. nu ska bara simningen komma efter med.

 

- snart slut på ledig helg. tillbaks till den grymma verkligheten



#2385

Postad 17 oktober 2021 - 07:09

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 3

Vad är ditt problem?

Jag klargjorde inte kolhydraterna. Trodde inte det skulla kränka någon. Det är givetvis 20gram kolhydrater per dag.

Du jobbar alltså inom VVS. Men är inte fysisk. Då arbetar vi inte med samma saker, punkt. Inom VVS..., skratt kan vara vad som helst inklusive pärmbärare.

Din attityd är klandervärd. Önskar dig en bättre dag imorgon.

Vänligen


Jag träffade tydligen mitt i prick.

Ta det lugnt i dag och vila upp dig. Imorgon är du tillbaka på ditt ”väldigt fysiska ” arbete.

+ Folk som tar åt sig av minsta lilla

/Fredrik

#2386

Postad 17 oktober 2021 - 07:13

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Jag träffade tydligen mitt i prick.

Ta det lugnt i dag och vila upp dig. Imorgon är du tillbaka på ditt ”väldigt fysiska ” arbete.

+ Folk som tar åt sig av minsta lilla

/Fredrik

 

suck... troll...



#2387

Postad 17 oktober 2021 - 07:47

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Att arbeta som rörmokare är väl rätt slitsamt, för ryggen i synnerhet?

#2388

Postad 17 oktober 2021 - 11:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 2

Att arbeta som rörmokare är väl rätt slitsamt, för ryggen i synnerhet?

Inte om man som porch bara bär en pärm fram och tillbaka. :D

+ Mitt icke-fysiska jobb
- Mitt icke-fysiska jobb

#2389

Postad 17 oktober 2021 - 13:55

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Inte om man som porch bara bär en pärm fram och tillbaka. :D

+ Mitt icke-fysiska jobb
- Mitt icke-fysiska jobb


Pärm? Är du 60 + ?

Digitalt gäller idag.

/Fredrik

#2390

Postad 17 oktober 2021 - 20:09

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 0

Inte om man som porch bara bär en pärm fram och tillbaka. :D

+ Mitt icke-fysiska jobb
- Mitt icke-fysiska jobb

 

Game set match

 

+ För digitala verktyg, de håller intelligensreserven från verklighetens beslut.  :lol:

- Inget alls idag.



#2391

Postad 19 oktober 2021 - 13:04

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ En amerikansk kund har stämt Canon för att de blockerar skannerdelen i sina PIXMA-skrivare om bläcket är slut, så att man inte kan skanna in till datorn om skrivaren inte har bläck.

 

Hoppas att Canon blir dragna blodiga i rättegången och tvingas släppa uppdateringar som häver funktionen. Undrar om man kan göra någon liknande rättssak av det i Sverige eller Europa?

 

- Canon. Kyosei my ass, om ni ursäktar min japanska.

 

Kuriosa: Canon mäter gånghastigheten hos sina anställda i sina fabriker och ljuder ett enerverande alarm om gången understiger en viss hastighet. De kräver också att deras anställda ska le för att kunna röra sig i lokalerna. Allt övervakas av AI. Totalt sinnessjukt men tyvärr sant.



#2392

Postad 19 oktober 2021 - 16:35

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

+ En amerikansk kund har stämt Canon för att de blockerar skannerdelen i sina PIXMA-skrivare om bläcket är slut, så att man inte kan skanna in till datorn om skrivaren inte har bläck.
 
Hoppas att Canon blir dragna blodiga i rättegången och tvingas släppa uppdateringar som häver funktionen. Undrar om man kan göra någon liknande rättssak av det i Sverige eller Europa?
 
- Canon. Kyosei my ass, om ni ursäktar min japanska.
 
Kuriosa: Canon mäter gånghastigheten hos sina anställda i sina fabriker och ljuder ett enerverande alarm om gången understiger en viss hastighet. De kräver också att deras anställda ska le för att kunna röra sig i lokalerna. Allt övervakas av AI. Totalt sinnessjukt men tyvärr sant.

var har du läst det?

#2393

Postad 19 oktober 2021 - 17:03

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

var har du läst det?

 

Gällande stämningen mot Canon så såg jag det på Louis Rossmanns YouTubekanal:

 

https://www.youtube....h?v=N9VPk44zM78

 

Att Canon gör det är gamla nyheter, men det är bra att de kanske tvingas ändra sig. Canon Sverige svarade mig att det är för att skydda skrivaren om det uppstår ett felmeddelande, men det argumentet köper jag inte när det gäller skannern.

 

Kravet på att le hos Canon Information Technology i Kina, via The Verge:

 

https://www.theverge...ers-china-canon

 

Gällande hastighetsalarmet så uppmärksammades det när någon fotosajt besökte en Canonfabrik, men jag hittar inte den artikeln nu. Däremot nämns det i en gammal artikel på Gizmodo:

 

https://gizmodo.com/...at-norm-5273192



#2394

Postad 19 oktober 2021 - 18:40

matså
  • matså
  • Beroende

  • 1 025 inlägg
  • 0

Gällande stämningen mot Canon så såg jag det på Louis Rossmanns YouTubekanal:
 
https://www.youtube....h?v=N9VPk44zM78
 
Att Canon gör det är gamla nyheter, men det är bra att de kanske tvingas ändra sig. Canon Sverige svarade mig att det är för att skydda skrivaren om det uppstår ett felmeddelande, men det argumentet köper jag inte när det gäller skannern.
 
Kravet på att le hos Canon Information Technology i Kina, via The Verge:
 
https://www.theverge...ers-china-canon
 
Gällande hastighetsalarmet så uppmärksammades det när någon fotosajt besökte en Canonfabrik, men jag hittar inte den artikeln nu. Däremot nämns det i en gammal artikel på Gizmodo:
 
https://gizmodo.com/...at-norm-5273192

dum chef

#2395

Postad 22 oktober 2021 - 06:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 2

+ Fredag

- Det första man läser i nyheterna är att det skett en ny dödsskjutning i Sverige



#2396

Postad 22 oktober 2021 - 13:24

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

+ Fredag

- Det första man läser i nyheterna är att det skett en ny dödsskjutning i Sverige

 

- Det är få dagar numer då man inte läser om en ny dödsskjutning. :(



#2397

Postad 22 oktober 2021 - 13:42

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 2

- Det är få dagar numer då man inte läser om en ny dödsskjutning. :(

ja vad händer egentligen?

Jag tycker man läser om det precis varenda dag nu den senaste tiden.

Antingen har någon blivit skjuten till döds eller så är det någon som försökt skjuta ihjäl någon.

 

+ Helg

+ Ätarhelg med massa kolhydrater :D



#2398

Postad 22 oktober 2021 - 15:58

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 962 inlägg
  • 1
+ Kanonvecka på jobbet, chefen vet sin plats.

- Fega chefer och förtroendevalda som backar ur när det gäller.

#2399

Postad 22 oktober 2021 - 20:03

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

+ Kanonvecka på jobbet, chefen vet sin plats.

- Fega chefer och förtroendevalda som backar ur när det gäller.


Upp till kamp!
Gör din plikt, kräv din rätt!
Det sista vi säljer till kapitalisten är slipsen vi hänger honom i!

#2400

Postad 22 oktober 2021 - 20:50

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 204 inlägg
  • 0

Upp till kamp!
Gör din plikt, kräv din rätt!
Det sista vi säljer till kapitalisten är slipsen vi hänger honom i!

 

+ Klockren ironi med fingertoppskänsla





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.