Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips på spel utan padding och grinding?

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 januari 2019 - 11:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Varning för gubbigt inlägg nedan. Men är man 30+ så är man!

Har två små barn och har pga det knappt spelat de senaste åren. Saknar det! Dessvärre är ju typ alla spel helt förstörda av grinding och padding. ”Spring och hämta de här 72 sakerna för att komma vidare” osv. Gillar folk detta? Kan vara så att jag pga tidsbrist inte har tålamod till sånt längre. Jag vill bara starta ett spel och köra!

Har köpt både en Switch och en Xbox One X. Snudd på allt jag testat på Xboxen är ju otroligt drabbat av detta. På Switchen är Mario Kart och Mario Odyssey befriade från detta. Underbart!

Är det så att främst är Switch jag ska satsa på om jag inte vill lägga 300 timmar på ren skit (pardon my french) i spelen?

Jag vill iaf ha spel som är fria från ovan nämnda otyg, har ni några tips?

#2

Postad 12 januari 2019 - 11:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Simracing, flygsimulatorer, schack.

 

Testar du äventyrsgenren som ju är ganska populär så går det ändå ofta att undvika genom att bara göra mainquests och undvika övriga delar.

Det finns fortfarande renodlade fps ex, taktiska skjutare etc.

 

Annars rekommenderar jag film.



#3

Postad 12 januari 2019 - 11:21

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Simracing, flygsimulatorer, schack.

Testar du äventyrsgenren som ju är ganska populär så går det ändå ofta att undvika genom att bara göra mainquests och undvika övriga delar.
Det finns fortfarande renodlade fps ex, taktiska skjutare etc.

Annars rekommenderar jag film.


Ja men gör man bara mainquest så är man ju ofta väldigt klen och får svårt senare i spelet!

Film? Schack? :-D Ska jag tolka det som att man får leva med enorma mängder utfyllnad i spel?

#4

Postad 12 januari 2019 - 11:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Ja men gör man bara mainquest så är man ju ofta väldigt klen och får svårt senare i spelet!

Film? Schack? :-D Ska jag tolka det som att man får leva med enorma mängder utfyllnad i spel?


Ja i vissa genrer så får du leva med huvudstory, Side quests etc. Varje gång du får en punkt på en karta är du springpojke :)

#5

Postad 12 januari 2019 - 11:53

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Ja i vissa genrer så får du leva med huvudstory, Side quests etc. Varje gång du får en punkt på en karta är du springpojke :)


Ok, det var ju trist. Jag får väl hålla mig till Nintendo-spel istället då. Verkar vara mindre utfyllnad där :)

#6

Postad 12 januari 2019 - 11:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Ok, det var ju trist. Jag får väl hålla mig till Nintendo-spel istället då. Verkar vara mindre utfyllnad där :)


Inte vad jag sett. Zelda ex har ju massor av utfyllnad.

#7

Postad 12 januari 2019 - 11:56

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Inte vad jag sett. Zelda ex har ju massor av utfyllnad.


Mario? Mario kart? Undviker Zelda av den anledningen, men jag hill som sagt ha tips på tv-spel (inte schack/film/böcker osv) utan onödig utfyllnad.

Redigerat av Kamui, 12 januari 2019 - 11:57.


#8

Postad 12 januari 2019 - 13:08

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Till Playstation finns ju hyffsat många spel som fokuserar på story utan utfyllnad, t ex God of War, Last of Us och Uncharted-serien.

Har inte så mycket koll om det finns liknande till X-box? Resident Evil 2 remake som kommer nu kanske? Testade demot till PS4an, verkar bra...


Redigerat av STiFLR, 12 januari 2019 - 13:12.


#9

Postad 12 januari 2019 - 13:31

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Last of Us och Uncharted ja, de spelen känner jag till. Mycket bra spel, tack för tipset! Ej aktuellt med en PS4 dock, ljudnivån avskräcker mig!

Redigerat av Kamui, 12 januari 2019 - 13:32.


#10

Postad 12 januari 2019 - 13:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Mario Odyssey befriade från detta.

 

Njaaa.... de gömmer många banor bakom massa springpojkande. Du måste ju hitta mängder av stjärnor för att låsa upp vissa banor, vissa av dem repeterar samma saker. Just en av sakerna som gör att jag inte förstår varför det höjs till skyarna SÅ mycket som det gjort. Nu i efterhand verkar folk dock förstå det, det var en poll på ERA där typ 75 % föredrog Galaxy. Och det är renodlad plattforming där så det är lätt att förstå.

 

God of War som nämndes här har verkligen padding.

 

Men det är klart det finns spel som inte har det, finns mängder av kortare indieupplevelser och spel med mer gameplayfokus. Har du gamepass så är det ju bara att testa lite. Du kanske borde spela metroidvanias som Ori, Hollow Knight, Dead Cells..?

 

Testa Souls-serien om du inte gjort det  ;)

 

Cuphead btw. Kan du spela med barnen också  :P

 

Sen är ett annat tips att, i många spel finns mängder av sidouppdrag eller de vill få en att samla massa grejer, men du behöver faktiskt inte göra detta. Sätt spelet på easy (i många fall är detta normal dock...) och kör bara mainstoryn. Det är sällan spelen straffar dig för det.


Redigerat av Zoiler, 12 januari 2019 - 13:51.


#11

Postad 12 januari 2019 - 15:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Nya Mutant Year Zero är riktigt kul, ingår i game pass också så har du inte nyttjat något erbjudande innan så finns väl 1 mån för 10:- kvar antar jag?

#12

Postad 12 januari 2019 - 15:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Dark Souls remastered.

Jag har också barn. Orkar inte med spel där att göra 1 quest betyder att få 14 nya, har redan ett jobb irl där vardagen är typ så.

Dark souls är gjort som spelen var förr i tiden. Svåra, enkla, man får inget gratis, inga quests öht inte som samlas i nån journal iaf. Hög läringskurva men mycket bra känsla när man kommer vidare.

Om det passar så har du sen DS2, DS3 och Bloodbourne.

#13

Postad 12 januari 2019 - 17:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag är i samma sits. Det bästa spelet jag spelat i år är Hollow Knight. Det är ett skillbaserat plattformspel i 2D. Dead Cells var också bra. Sneglar lite på att köpa Celeste. Alla är 2D indietitlar. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 januari 2019 - 17:42.


#14

Postad 12 januari 2019 - 17:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Är f.ö i lite samma sits med barn och vad allt med det hör till. Numera pallar jag inte sitta med äventyr som tar 50+ timmar. RDR2 och liknande går tyvärr bort oftast för egen del även om jag initialt tror att jag kommer gilla det och är så korkad att jag köper det.
Då jag är mer för lättsamma multiplayerspel med nån eller några vänner så tycker jag PUBG är klockrent, speciellt när du ändå sitter på en One X. Ingen grinding eller levlande osv, perfekt att bara hoppa in och köra nån match eller två. Samma med Overwatch även om jag själv tröttnade och det är lite mer beroende på att man har nån att spela med.

Men det finns ju mängder med bra indiespel och andra mindre titlar. Ori som ngn nämnde är verkligen galet bra. Inside är en annan favorit. Även Ori och PUBG ingår i game pass.

#15

Postad 12 januari 2019 - 18:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0

Jag är i samma sits. Det bästa spelet jag spelat i år är Hollow Knight. Det är ett skillbaserat plattformspel i 2D. Dead Cells var också bra. Sneglar lite på att köpa Celeste. Alla är 2D indietitlar. :)


Celeste ser sjukt bra ut. Har nästan köpt det flera gånger. Det som stoppar är att det verkar vara väldigt trial and error baserat lite som supermeatboy på ett sätt som jag får ont i händerna av. (Gammal med reumatiska besvär osv haha)

#16

Postad 12 januari 2019 - 18:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 759 inlägg
  • 0
Celeste var ju gratis med gwg denna månaden. Testat lite men även om jag gillar plattform och gärna retro så vet jag inte om det var min grej. Tycker t.ex Volgarr the Viking eller Shovel Knight var roligare.

#17

Postad 12 januari 2019 - 19:27

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Njaaa.... de gömmer många banor bakom massa springpojkande. Du måste ju hitta mängder av stjärnor för att låsa upp vissa banor, vissa av dem repeterar samma saker. Just en av sakerna som gör att jag inte förstår varför det höjs till skyarna SÅ mycket som det gjort. Nu i efterhand verkar folk dock förstå det, det var en poll på ERA där typ 75 % föredrog Galaxy. Och det är renodlad plattforming där så det är lätt att förstå.

God of War som nämndes här har verkligen padding.

Men det är klart det finns spel som inte har det, finns mängder av kortare indieupplevelser och spel med mer gameplayfokus. Har du gamepass så är det ju bara att testa lite. Du kanske borde spela metroidvanias som Ori, Hollow Knight, Dead Cells..?

Testa Souls-serien om du inte gjort det ;)

Cuphead btw. Kan du spela med barnen också :P

Sen är ett annat tips att, i många spel finns mängder av sidouppdrag eller de vill få en att samla massa grejer, men du behöver faktiskt inte göra detta. Sätt spelet på easy (i många fall är detta normal dock...) och kör bara mainstoryn. Det är sällan spelen straffar dig för det.


Ang Odyssey... Har bara kört lite kort första och andra världen, det låter ju jättetrist att det blir massa padding sen :( Älskar det inledningsvis iaf!

Ska kolla in Cuphead!

Köpte förresten Child of Light med förhoppning att det var hyfsat komprimerat, har jag gjort bort mig där?

#18

Postad 12 januari 2019 - 19:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Det var helt ok. Inte massa padding.

#19

Postad 12 januari 2019 - 20:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Celeste ser sjukt bra ut. Har nästan köpt det flera gånger. Det som stoppar är att det verkar vara väldigt trial and error baserat lite som supermeatboy på ett sätt som jag får ont i händerna av. (Gammal med reumatiska besvär osv haha)

 

Du kan ställa in svårighetsgraden så du får ett extrahopp om du vill och liknande. Det är väldigt bra hur som, mycket bra variation och utmaning. Inte lika frustrerande som SMB kan vara.

 

Köpte förresten Child of Light med förhoppning att det var hyfsat komprimerat, har jag gjort bort mig där? 

 

 

Mja, gillade det inte själv, men finns de som gör.



#20

Postad 12 januari 2019 - 20:54

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 696 inlägg
  • 0
Child of light spelade jag tillsammans med min 10år gamla dotter och det fungerade väldigt bra. Vi bytte om på vem som spelade och så. Lagom svårt och lagom långt.

#21

Postad 13 januari 2019 - 13:51

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Vad har du testat på Xbox som har för mycket grinding så vi vet vad du inte gillar. Är väl mest ett problem i open world spel. 

 

Tex, Forza Horizon 4 tycker jag är jättekul men hela spelet kan ju ses som bara grinding för att låsa upp mer saker att göra/bilar att köra. Hänger ju mycket på hur det vävs in i spelet tycker jag. Dragon Age Inquisition tyckte jag ändå gjorde det hyffsat bra med en del lore/story även i sidogrejerna. Mass Effect Andromeda funkade också så länge man bockade av saker längs med vägen snarare än att försöka göra ett fetch quest i taget vilket skulle driva en galen med res-tid. Började med Divinity Original Sin 2 också, inte känts särskilt grindingt men så har jag iofs kört fast på en strid nu så jag kanske missat någonstans att grinda. Tror iofs inte det, tror bara jag valt lite dåliga val när det gäller mitt partys sammansättning vilket är lite frustrerande i sig.

 

För andra typer av spel så finns ju tex Quantum Break som har en bra story, men inte alla som gillar tv-serie avsnitten. Mutant Year Zero har inget grinding men man får välja sina strider och planera en del för att ihop det, speciellt om man kör på svårare svårighetsgraderna. Celest är en riktigt bra platformer om man gillar att nöta lite för att klara barnorna, eller Ori and the blind forrest för mer metrovainia stuk. Wolfenstein spelen är också bra om man bara vill sätta sig ner och köra lite action fps eller det nya Doom för den delen (fast det är inte direkt nytt längre antar jag), även om jag inte riktigt fastnade för det senare. 

 

Som någon annan skrev, finns en ganska bra blandning på Game pass som man kan köpa billigt nån månad eller så för att testa lite olika och se vad man fastnar för, vad som funkar. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.