Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VGA-kabel från Claes Olsson

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 april 2013 - 15:54

Unregistered9f3b2e22
  • Unregistered9f3b2e22
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Jag tänkte berätta om en lustig liten sak.

Jag har flera gånger haft min packhard Bell laptop uppkopplad mot TV-n och varit nöjd med det.
Nu är det så att jag fick en ny skärm till min gamla desktop och behövde då kabeln som jag brukar använda till TVn.
Jag köpte igår en ny VGA-kabel på Claes Olsson (32-5856) och testade med TV-n och laptopen idag men fick en mindre bild på TV-n. Ungefär som när jag speglar bilden på TV-n.
Har någon annan märkt något sådant?
Jag ser nu när jag skriver detta att texten ser lite underlig ut i färgerna så det kanske inte är helt bra på desktopen heller.
Kanske ska jag lämna tillbaka sladden?

Jag har testat att byta fram och tillbaka mellan kablarna och även på desktopen fungerar det faktiskt lite sämre med den nya kabeln.
Med den nya kabeln har jag 5 inställnigsalternativ för skärmen att välja mellan medan jag har 9 alternativ med den bättre kabeln.

Om jag (för uppkoppling av laptopen till TV-n) hade haft denna kabel från början hade jag ju aldrig fått bra bild på TV-n (från datorn).
Detta är en ny erfarenhet för mig!

Är det vanligt att en sådan kabel fungerar "halvbra"?

Jörgen

#2

Postad 07 april 2013 - 16:21

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Hade en gammal VGA sladd som legat ihop lindad med gummisnodd. När jag provade den på en nybyggd dator fick jag aldrig färgerna rätt.
Höll på att bli vansinnig då jag trodde det var datorn, felmonterad, fel på komponenter eller mjukvaran

Kom till sist på att det var VGA-sladden som spruckit vid kontakten och de olika trådarna kom emot varandra.
Tror att jag kom på det när jag råkade röra sladden av misstag medan jag funderade på vad det var för fel på datorn.

Ja, lämna tillbaka. En VGA-sladd ska ge en kristallklar bild.

#3

Postad 07 april 2013 - 16:36

Unregistered9f3b2e22
  • Unregistered9f3b2e22
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Tack!

Jörgen



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.