Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stockholms hifi-mässa 2008

37 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 februari 2008 - 00:58

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Återigen presenterade Gignos Audio den traditionella hifi-mässan i Stockholm och denna gång ...
Läs mer här

#2

Postad 09 februari 2008 - 17:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Härligt! Vad lät bäst?

piP på plats också, trevligt.

Postad bild

edit: Ska inte slänga bensin på brasan ang uppställningen av piP så jag ändrar lite :lol:

Redigerat av Martin, 09 februari 2008 - 17:48.


#3

Postad 09 februari 2008 - 18:14

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Riktigt nice... Synd man inte kunde vara där! :lol:

#4

Postad 09 februari 2008 - 18:22

James_Maxwell
  • James_Maxwell
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Jaha, så det var i helgen det var :/
Undrade just när det var, otur att jag missade det då.

#5

Postad 09 februari 2008 - 19:29

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Jaha, så det var i helgen det var :/
Undrade just när det var, otur att jag missade det då.

Mässan är väl i morgon också.

#6

Postad 09 februari 2008 - 19:51

halo0309
  • halo0309
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Mycket folk och en del trängsel; speciellt till de mer populära lyssningsrummen. Att få lyssna på TAD reference och få konstruktionen beskriven av konstruktören var dock en upplevelse - vilket ljud! Cantons Vento stativare imponerade också stort till en bråkdel av priset av TAD's vackra och dyra monster ...

#7

Postad 09 februari 2008 - 20:00

James_Maxwell
  • James_Maxwell
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Jaha, så det var i helgen det var :/
Undrade just när det var, otur att jag missade det då.

Mässan är väl i morgon också.


Fick för mig att det hade varit helg precis.

#8

Postad 10 februari 2008 - 01:34

Unregistered4a2e7abb
  • Unregistered4a2e7abb
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Härligt! Vad lät bäst?

piP på plats också, trevligt.

edit: Ska inte slänga bensin på brasan ang uppställningen av piP så jag ändrar lite :lol:

Tyvärr var ena diskanten död.

#9

Postad 10 februari 2008 - 02:01

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Bildtråd på faktiskt.se. I skrivande stund endast några av mina bilder:
http://www.faktiskt....o...pic&t=21871

Redigerat av guldfisk, 10 februari 2008 - 02:02.


#10

Postad 10 februari 2008 - 09:03

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Är lite kluven i mina intryck från årets mässa. Inget fel på arrangemanget i sig men det kändes som om det saknades "något" som jag inte kan sätta fingret på.

#11

Postad 10 februari 2008 - 09:26

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

...kändes som om det saknades "något" som jag inte kan sätta fingret på.

Bild? :lol:

#12

Postad 10 februari 2008 - 18:49

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Jag håller med dreadlock att jag också är lite kluven vad gäller mina intryck. Valet av lokaler förbryllar mig.....kan inte tänka mig att de som fick dema ute i själva lokalen var helt nöjda med det. De med lite resurser fick ju vettiga rum och kunde fixa lite med akustiken dock. De stora intrycken gjorde dock TAD.......vilket ljud och den detaljrikedomen..... ;) ....samt KEF med sina värstingar. Kul att KEFsnubben spelade lite vanlig musik också. Vad gäller musiken som spelas så måste de sluta att bara spela jazz och klassiskt hela tiden......tacka vet jag ljudmakarn som körde Rage against the machine...... ;) . Sen måste jag säga att jag verkligen gillade ljudet från Pip även om bara en funkade som de skulle.....det blir ett köp där. En sak som gjorde mig mycket besviken vara att xtz inte demade sina produkter för det var en av högtalarna som jag verkligen så fram emot att höra. Enligt snubben som ansvarade så hade de anmält intresse riktigt tidigt men ändå inte fått plats där de kunde dema.

#13

Postad 10 februari 2008 - 23:40

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

  • 2 891 inlägg
  • 0
Var där i Lördags, lite halvseg tillställning tycker jag. Den sämsta av Arken, Malmö-mässan och Sheraton som jag varit på tidigare, segt med två olika områden som man var tvungen att gå utomhus för att förflytta sig emellan.

"Hifi och hembiomässa" stod det... Skulle snarare säga "hifi-mässa", det var ju total avsaknad på allt vad hembio heter, eller så var jag lite väl snabb förbi vissa rum och missade något?

Bäst - KEF, 1.2 miljoner, fula som stryk, men oj vad bra det lät!

Sämst - De stackare som fick stå mitt i hallen och spela i munnen med alla andra. Hur kan man ens ställa upp ett "hifi"-system i ett rum med 3 väggar, stengolv och marmor överallt, samtidigt som 5 andra försöker dema sina system...

Halvdåligt - B&W 250.000kr med diamantdiskant och belgisk marmor... "Jättebra när man kör knacktestet" tyckte norrbaggen. Nja, lät sådär tyckte jag. Lite väl mycket bling bling och exotiska grejjer för min smak.

Uppvaknandet - När jag satte mig hos Canton och lyssnade på några små stativare för 20k SEK, hade ju bestämt mig i förväg att det skulle låta skit. Men det gjorde det inte. Inte alls! Riktigt trevlig överaskning, kul! ;)

Snyggast - Sonus Faber, alltid gillat deras design.

#14

Postad 10 februari 2008 - 23:59

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Sämsta Hifi-mässan jag vart på i Stockholm iaf, litet och dåliga lokaler uppdelade på 2 helt skilda byggnader ;)

Utöver det, helt ok.

#15

Postad 11 februari 2008 - 05:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Hela mässan verkar ha varit en halvflopp i år efter alla kommentarer man sett på diverse forum, trist.
Får hoppas på andra lokaler nästa år :)

Även om mässor är en social bit till största delen så är det ju ändå trevligt om det finns lite att titta och lyssna på :)

Men men, nu är det dags att börja ladda för Arken i höst!

Redigerat av Martin, 11 februari 2008 - 06:35.


#16

Postad 11 februari 2008 - 13:11

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Betydligt sämre än tidigare år. Lärarehögskolan för 2 år sedan var mycket bättre, tom Sheraton ifjol var mycket bättre.

Framför allt var det så mycket färre utställare. Märken på högtalare som fattades var tex Dynaudio, JM Focal Lab (nån modell stod och hängde i nåt hörn men spelades inte på), Monitor Audio, JBL tex.

Rotel och Marantz inte med.

Hoppas på uppryckning och bättre lokaler än sterila Kista Science Tower....

#17

Postad 11 februari 2008 - 15:24

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Jag var på mässan i går söndag mellan 10-14 och det var lagom med folk. (jag var en av dom första in på mässan på söndagen)
Snacka om olika förutsättningar. Vissa spelade i en stor matsal andra i ett rum som var högre i taket än mellan väggana :)
Mässan liknade mer en stor ljudbutik mer än hifi-mässa. Hoppas på en annan lokalisering med bättre förutsättningar nästa år.
Hotelrum är inte heller bra och stora mässhallar(älsjö) är åxå fel.
Bästa vore om man hadde likartade rum (typ skolsalar i en skola) och att man spelade en gemensam framtagen musik skiva, Typ "HIFI-mäss CD-2008".
Tänk om det fanns en konferansanläggning som har typ 100 likartade rum på ca: 20-30kvm vore finna förutsättningar.
Kanse ett gamalt regimente eller liknade, men var finns det?
Jag köpte min första LP det här årtusendet och vilket ljud.
Kort sakt det är inte fel på min musikanläggning det är på minna LP-skivor och CD/DVD som är den svaga länken.
BR-Ljudskivor det blir nog framtidens melodi. Men till dess så blir det nog några LP-skivor till i det här årtusendet.

PS: Min upplevelse på Stockholm hifi-mässan 2008 var i alla fall att LP-skivor lätt bättre än CD på Mässan. Slut

#18

Postad 11 februari 2008 - 15:24

Unregistered491ee9b8
  • Unregistered491ee9b8
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Nä, det här var inte roligt. Jag har varit på denna mässa i Sollentuna (Highend05), Sheraton (Highend07) och ser inte mycket positivt med årets mässa, möjligen det att man kunde shoppa lite i Kista Galleria samt fick rejält urval av lunchställen därigenom. Negativt:

- Lokalerna var (t o m jämfört med Sollentuna) ett rejält nerköp. Även de leverantörer som hade ett demorum fick lida av rejäl medhörning från intilliggande demonstrationer, t ex Audiovector/Ultimate.

- Dålig demodisciplin - inga fasta demotider, alltså kom och gick folk som de behagade. Dessutom satt flera personer på flera demonstrationer och diskuterade högt och ljudligt medan demon pågick. En snabb kommentar på ljudnivå viskning är helt OK (så jäkla känslig är jag inte) men att sitta och föra diskussioner i flera minuter - NEJ!

- Oengagerade utställare. Förutom Audiovector, Ultimate, Hifi-klubben och Canseda så verkar de flesta utställare nöjda med att antingen låta en anläggning av okänd kaliber stå och spela någon musik av okänt ursprung, medan de står i ett hörn och snackar lite med någon kompis. Vill ni inte göra era produkter maximal rättvisa, eller vad är problemet?

- Få utställare. Visst var det trångt i såväl Sollentuna som på Sheraton, men det fanns i alla fall ett rejält antal utställare - svindyra och jättebilliga (men ändå bra) som i år men dessutom ett rejält mittfält. Inte allt där som lät bra men det blev i alla fall något för alla.

Dessutom saknade jag en rejäl hemmabioavdelning - är det något som passar på mässa (om inte annat av utrymmesskäl i normala affärer, man kan inte gärna ha 10-15 anläggningar att jämföra där) så nog är det hemmabioutrustning. Det är riktigt dåligt att Stockholmsregionen inte ska kunna få till en sådan, särskilt med tanke på att det är där volymerna i branschen ligger. I fjol var det i alla fall en minimal andel hemmabioprylar men i år näst intill nada. Inget vidare.

Som jag ser det så måste Gignos Audio ta sig en rejäl funderare på vad de vill uppnå med mässan. Är det att bara krama så mycket pengar som möjligt ur besökare och utställare under ett par år till så ska de köra på med dagens koncept. Men ska detta kunna bli ett bestående arrangemang så måste det till mer struktur och bättre lokaler. Det räcker inte att bara hyra ett ställe, ta betalt och sen hoppas på att resten löser sig.

För att besökare såväl som utställare ska få ut max av tillställningen krävs att de senare får BRA demorum samt, i förekommande fall, hjälp med att sätta upp bra demonstrationer. Vill de ha ett bra tips på hur man gör sådana kan de ringa Audiovector, som skickade grundaren (!), tillika chefskonstruktören som mycket pedagogiskt förklarade hur man bör gå till väga när man jämför högtalare, vad som skiljer deras olika konstruktioner åt, vad detta gör för ljudet, vilken musik som spelades etc etc etc. Win-win helt enkelt - de kunde promota sina produkter medan jag som besökare dels fick lära mig mer specifikt om deras grejer men också allmänt om högtalarkonstruktion och högtalarutvärdering. Två guldstjärnor, kort och gott!

#19

Postad 11 februari 2008 - 22:42

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Såg att det fanns en bildtråd med tillhörande diskussionstråd och tänkte att jag skulle dela med mig av mina intryck av mässan, MEN krikkit tog alla orden ur min mun. Grymt bra skrivet! Du har fått med allt det jag tänkte skriva, så jag behöver inte skriva så mycket mer. :P

Att Ljudtema skulle bli "best in show" var inget jag trodde på innan denna mässa. Grymt pedagogist genomgång av nya S3-serien! SÅ ska en demo genomföras! På den första genomgången jag var på avslutades den med en applåd från publiken och det var Ole värd! Alla som var i lokalen kunde höra skillnader mellan de olika modellerna. Man behövde inte ha "hifi-öra" för att höra det. Audiovectros filosofi passar bra in i denna (ljud)bilden - "Just listen". Exakt! Ska jag byta högtalare så står just nu Audiovectors S3 Signature bäst till. Most bang for the buck just nu IMO. Lät helt sjuk bra med tanke på lokalen. Avangarden ligger en klass upp, men den ställer samtidigt högre krav på elektronik i min mening. Signature än MIN bästa "trade-off".
Vill inte peka ut någon spreciell utställare, men jag lyssnade på andra högtalare över miljonen som faktiskt lät betydligt sämre. :)

#20

Postad 11 februari 2008 - 22:52

Unregistered491ee9b8
  • Unregistered491ee9b8
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Trevligt att höra att det inte var mig det var fel på i alla fall. :-)

Jo, jag blev också impad framförallt av ytterligheterna i Audiovectors sortiment. Redan grundmodellen lät riktigt fint, så även Avantgarde. Däremot var mellanmodellerna mer "mja", iaf i mina öron.

TADs högtalare för 660.000:- lät förstås fint, liksom Kef Muon för det dubbla men ingendera slog för mig min favorit, B&W Signature Diamond, som jag tyckte lät allra bäst (och som som sagt också demades på ett mycket bra sätt). Notera att jag inte menar att KEF och TAD lät SÄMRE, men i mina öron lät de heller inte BÄTTRE. Vilket man iaf i min värld borde kunna begära när de kostar fem resp åtta ggr mer.

Och som vanligt så imponerade Audio Pro något oerhört - kanske inte max ljudkvalitet alla kategorier, men det mikrosystem som stod uppställt i deras monter presterade i alla fall definitivt High Fidelity och torde med sin prislapp på 7000:- för hela paketet vara själva definitionen på prisvärdhet.

#21

Postad 12 februari 2008 - 09:48

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
B&W-demon var bland de sämsta, tycker jag. Tråkig musik och ett säljar-tag team som orerade om marmorbearbetning och dylikt utan att ha koll på tekniken. Jag fick behärska mig för att inte börja surfa med mobiltelefonen. Jag gillar inte fasta demotider, för övrigt. Kef Muon hade hjälp av den rymliga, ljud- och ljusdämpade lokalen. Det lät stort och fint, trots en rätt beskedlig ljudvolym (85-90 dB© för flera av låtarna).

#22

Postad 12 februari 2008 - 14:01

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Den första bilden under rubriken (alltså ingen bild som är fotad på mässan)
Där ligger ett par glasögon och lite cd skivor...

Den som där står ngt om "Blues" på är om jag inte ser helt fel en gammal Audioquest skiva och jag undrar helt enkelt om någon av er vet hur man får tag på den?
Jag har haft den hemma några ggr när jag lånat hem stereoprylar och där är en hel del sköna spår på den, framförallt Terry Ewans - Down in Missisipi.

Lite ot jag vet...

#23

Postad 12 februari 2008 - 14:10

Unregistered491ee9b8
  • Unregistered491ee9b8
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

B&W-demon var bland de sämsta, tycker jag. Tråkig musik och ett säljar-tag team som orerade om marmorbearbetning och dylikt utan att ha koll på tekniken. Jag fick behärska mig för att inte börja surfa med mobiltelefonen. Jag gillar inte fasta demotider, för övrigt. Kef Muon hade hjälp av den rymliga, ljud- och ljusdämpade lokalen. Det lät stort och fint, trots en rätt beskedlig ljudvolym (85-90 dB© för flera av låtarna).


Nä, det bästa är såklart om man bara kan smita in och lyssna. Men efter att ha upplevt hur den approachen fungerar i praktiken på tre mässor nu så kan jag bara konstatera att man antingen kan få flexibla demonstrationer ELLER bra demonstrationer (bra = ostört, med innehåll, som ger något). Inte båda. Och då väljer i alla fall jag alternativ 2, det är trots allt därför som jag besöker en hifi-mässa.

#24

Postad 12 februari 2008 - 15:37

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Den första bilden under rubriken (alltså ingen bild som är fotad på mässan)

Jodå, alla bilder är från mässan och den med skivorna är från rummet där Jan med Tonkraft Scandinavia AB höll till. Både skivor och glasögon tror jag tillhör honom :P Visst är det Blues Masters från Audioquest du ser och vill du beställa den så är ASIN-numret B000003HKY. På Amazon UK ser jag t.ex. att flera butiker säljer den.

Bifogad fil  Skivor___Tonkraft.jpg   3,46MB   0 Antal nerladdningar

#25

Postad 12 februari 2008 - 15:57

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Tack Tomas du är en pärla...
Det där är en fantastisk skiva!

Tack igen

#26

Postad 12 februari 2008 - 20:50

Unregistered29fddce7
  • Unregistered29fddce7
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Tjennare mina intryck av hifi mässan: Audiovector tillsammans med Naim lät riktigt bra synd att jag satt långt ute på kanten bara..;-( ,
Dali helicon 800 demo så fick jag drömplatsen.. mitten längst fram satt med gåshud ett par gånger :rolleyes: grymt!
TADs Rum var mäktigt skulle gärna vilja veta vilken elektronik som dom avände för att driva dom..

McIntosh Rummet var mysigt satt där en bra stund för att dom spelar så skön musik där Acoustic Live
Nils Lofgren.. fifan va bra det lät. ja beställed skivan direkt när ja kom hem från amazon.com
jag undrar om det är nån som vet vad det var för högtalare i McIntosh Rummet?

annars så var det en trevlig helg med mycke inspiration!

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered29fddce7, 12 februari 2008 - 23:26.


#27

Postad 12 februari 2008 - 21:34

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Mest på mässan man hör mässandet:
Aaaaauuummmm...wah!
Aaaaauuummmm...wah!

(Chris Jones, "No Sanctuary". Mäktig de första gångerna, men när man hör den jämt...)

#28

Postad 12 februari 2008 - 22:48

andreas_n
  • andreas_n
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Första mässan för min del. Tycker som många andra att Cansedas lilla anläggning lät riktigt bra,samt Mårten/Marten. Sen lät såklart även några av dom dyrare anläggningarna riktigt bra.
Men nåt som inte imponera va Klipsh,visst rummet va väl inge vidare men istället för att stå där och säga det så kunde dom väl försökt lagt den tiden på att försöka få ordning på det så gott de gick iallafall.

Redigerat av andreas_n, 13 februari 2008 - 18:11.


#29

Postad 12 februari 2008 - 23:30

Rael
  • Rael
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Högtalarna i McIntosh-rummet var Volent, närmare bestämt Paragon VL-2 tror jag det var de hette. Otroligt bra tyckte jag, bäst på mässan av det som går att köpa som vanlig konsument. Vet inte om någon tar in dem i Sverige, runt 5000 USD kostar de.

#30

Postad 13 februari 2008 - 00:26

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0
Som Rael (välkommen till forumet) skriver så spelade McIntosh Nordic på Volent Paragon VL-2 drivna av förstärkarduon VK-32SE och VK-250 från Balanced Audio Technology. Den integrerade cd-spelaren tror jag var en Lector CDP-7T med separat kraftmatning.

#31

Postad 13 februari 2008 - 17:55

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Hur lät de där "Lars HiFi", var ju en artikel om hans högtalare i City/Metro om hur grymma de skulle vara.

När det är sådana här utställningar, får man även köpa prylar till "bättre" priser eller får man bara titta och lyssna?

#32

Postad 13 februari 2008 - 23:23

Unregistered29fddce7
  • Unregistered29fddce7
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Tack Rael och Tomas! dom är helt klart intressanta. Jag ska ju åka till NY över påsk, ja hade tänkt köpa en proj men kanske ska man satsa på ett par stativare, vikten på 33 kg är ett hinder dock. får väl skippa allt annat man tänkt köpa :)

lägger in en mobil bild till från kef demon: lite kul att dom lirade kraftverk ;)

Bifogad fil(er)



#33

Postad 15 februari 2008 - 21:33

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
De spelades både Shpongle och Infected Mushrooms också på de stora Kef ;)

#34

Postad 15 februari 2008 - 22:15

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
En splittrad mässa jämfört med de som avhållits på Sheraton, men bättre än ingen alls. Jag missade vad de snygga välljudande högtalarna, med banddiskant, i Tonkrafts rum heter. Kan någon hjälpa mig med deras namn -hittar inga liknande på Patos hemsida? Annars var The Lars mkt imponerande/PontusBifogad fil  Tonkraft3.JPG   145,5K   1 Antal nerladdningar

#35

Postad 16 februari 2008 - 01:40

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0

Jag missade vad de snygga välljudande högtalarna, med banddiskant, i Tonkrafts rum heter.

Högtalarna på bilden ska vara Patos Symphonic 1 Mk II för 23.900 kr. Det spelades även på Patos Lyric 92 Mk II för 4.500 kr.

#36

Postad 20 februari 2008 - 09:21

Xris
  • Xris
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

De spelades både Shpongle och Infected Mushrooms också på de stora Kef :)

På lördagen vid runt kl 1030-1100 så spelades bla en låt, lät som en trio, tror det var utan instrument och lät lite som någon beatleslåt... B)

Någon som råkar veta vad det var?

#37

Postad 01 mars 2008 - 19:03

Unregistered6b7c0235
  • Unregistered6b7c0235
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Någon som har info om den nya basen längst till höger? Ser ut att sitta ett Seas-element i den.

Postad bild

Edit: Nu har infon kommit upp på XTZs hemsida. Den heter 99 W10.17P, är passiv, och det sitter mycket riktigt ett Seas-element i den. Ca. 4000 kr.

Redigerat av Unregistered6b7c0235, 03 mars 2008 - 22:41.


#38

Postad 18 mars 2008 - 10:24

Dennis_hembio
  • Dennis_hembio
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
I senaste numret av Hifi & Musik har de en rapport från hifi-mässan.
På deras hemsidan finns en PDF som är en "utökad" version av tidningsartikeln (fast jag skulle nog tro att det är den version som fanns innnan redaktören tog till saxen för att få plats med den i tidningen) .
http://www.hifi-musi...olms-massan.pdf
Mycket känns igen, somligt missade man.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.