Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4K

3360 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1251

Postad 16 januari 2018 - 14:14

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Okej! Fick senaste uppdateringen av lg idag trofé faktiskt DV fixen va med där för den ska väll korrigeras på tv apparaterna om jag fattar rätt?

 

På amerikanska LG står detta .

 

SW File(Version 04.70.36) 

 

* SW information  

1. Improvement  
1) To improve OLED model Dolby no audio issue when switching HDMI input 



#1252

Postad 16 januari 2018 - 14:54

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

På amerikanska LG står detta .

SW File(Version 04.70.36)

* SW information

Menas med det?

1. Improvement
1) To improve OLED model Dolby no audio issue when switching HDMI input



#1253

Postad 16 januari 2018 - 15:00

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Den mjukvaran kom  i december så förmodligen är det inte Dolby Vision fix för problem med svärtan



#1254

Postad 16 januari 2018 - 15:16

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Den mjukvaran kom i december så förmodligen är det inte Dolby Vision fix för problem med svärtan


Okej tack, trodde de då lg skrev att det skulle fixa mina problem

#1255

Postad 16 januari 2018 - 21:12

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Testa exempelvis Godless avsnitt 1, precis efter introt. När kvinnan öppnar en dörr och en herre sitter på häst som sedermera hamnar på marken. Se till att det är hyffsat mörkt i rummet. 

 

Testat och testat, låtit frugan kolla också. Ser inget flashande :/



#1256

Postad 17 januari 2018 - 11:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Testade Plex för skojs skull, använder infuse ändå på appleTVn, men det blev inte autoHZ, har version 1.10.1.4602 på plexservern, finns ingen nyare att ladda ner, har jag missat nåt? :)

 

Sen, kan man ladda tillbaka så man inte har beta FW på äpplet ifall man skulle vilja det, eller är det en reset som gäller? :) 



#1257

Postad 17 januari 2018 - 11:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Testade Plex för skojs skull, använder infuse ändå på appleTVn, men det blev inte autoHZ, har version 1.10.1.4602 på plexservern, finns ingen nyare att ladda ner, har jag missat nåt? :)

Sen, kan man ladda tillbaka så man inte har beta FW på äpplet ifall man skulle vilja det, eller är det en reset som gäller? :)

du måste köra senaste betan av servern och plexpass medlem..

Redigerat av jimjans, 17 januari 2018 - 11:57.


#1258

Postad 17 januari 2018 - 13:19

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

du måste köra senaste betan av servern och plexpass medlem..

 

 

Ah, ok, men märkligt, fått 24hz när jag kört Plex med deras egna spelare på HTPC, men det va ju ett tag sen jag körde Plex på den, men bra om det skulle funka med appleTVn när man kollar från vänner nästa gång. :) 



#1259

Postad 17 januari 2018 - 13:24

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

Ah, ok, men märkligt, fått 24hz när jag kört Plex med deras egna spelare på HTPC, men det va ju ett tag sen jag körde Plex på den, men bra om det skulle funka med appleTVn när man kollar från vänner nästa gång. :)

det kommer förmodligen snart

#1260

Postad 18 januari 2018 - 17:21

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Ny beta FW  kom igår den sjätte i ordningen!



#1261

Postad 19 januari 2018 - 10:51

Unregistered8f12dcae
  • Unregistered8f12dcae
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej gott folk!
 
Postade detta för i Sony forumet men fick tipset att posta även här:)
 
Jag upptäckte ett problem med en väldigt specifik kombination när jag kollade på The Godless igår via Netflix med min XE9005. När jag spelar upp en mörk scen så uppstår en slags "flickering" (ej blooming/clouding/local dimming) som jag tidigare inte sett över hela bilden, mer om problemet nedan.
 
För att jag ska se denna "flickering" måste jag alltså köra HDR content via ATV4K med undertexter som togglas och ha en mörk scen (tex The Godless, avsnitt 2, 50:30. monologen runt brasan).
 
Detta "flickering" försvinner om antingen:
* Stänger av undertexter helt på ATV4K.
* Stänger av HDR på ATV4K så scenen visas i SDR.
* Spelar upp scenen men inbyggda Netflix appen på min TV, då kan jag ha HDR/undertexter på och allt ser jättebra ut.
 
Så det får mig att tro att det på något sätt har med undertexterna att göra och hur ATV4K hanterar dessa i kombination med HDR. Jag har testar olika inställningar på undertexterna och göra dom transparenta (hjälper bara mot blooming dock). Har även testat stänga av local dimming etc.
 
Ska försöka förklara vad jag menar med "flickering". Det uppstår alltså under en mörk scen när undertexten togglas. I exakt samma ögonblick den togglas kommer även stora delar av bilden som är nära svart att togglas till en aningen mörkare eller ljusare nyans beroende på om undertexten släcktes eller visades. Stänger jag av undertexter helt så försvinner denna "flickering" som påverkar nästan hela bilden (inte bara partier runt undertexterna alltså).
 
Som sagt, detta ser bra ut via den inbygga Netflix appen...men av andra skäl föredrar jag ATV4K (Android TV OS låst till 60hz vilket gör att endel content inte ser bra ut, oftast 50Hz content).


#1262

Postad 19 januari 2018 - 11:03

Unregistered8f12dcae
  • Unregistered8f12dcae
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Någon uppdatering på hur man får bort att bilden ”flashar” / ändrar ”svartbalansen” når text kommer fram i Netflix på mörka scener? (Kör Sony A1 OLED)

Detta låter precis som det jag beskrev i mitt inlägg ovan, fast jag ser det enbart på HDR content.



#1263

Postad 19 januari 2018 - 11:07

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Det är bekräftat att det ska komma en fix på detta.

#1264

Postad 19 januari 2018 - 11:10

Unregistered8f12dcae
  • Unregistered8f12dcae
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Det är bekräftat att det ska komma en fix på detta.

Toppen! är i övrigt ruskigt nöjd med denna produkt:)



#1265

Postad 19 januari 2018 - 21:01

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0


Hej gott folk!


Postade detta för i Sony forumet men fick tipset att posta även här:)


Jag upptäckte ett problem med en väldigt specifik kombination när jag kollade på The Godless igår via Netflix med min XE9005. När jag spelar upp en mörk scen så uppstår en slags "flickering" (ej blooming/clouding/local dimming) som jag tidigare inte sett över hela bilden, mer om problemet nedan.


För att jag ska se denna "flickering" måste jag alltså köra HDR content via ATV4K med undertexter som togglas och ha en mörk scen (tex The Godless, avsnitt 2, 50:30. monologen runt brasan).


Detta "flickering" försvinner om antingen:

* Stänger av undertexter helt på ATV4K.

* Stänger av HDR på ATV4K så scenen visas i SDR.

* Spelar upp scenen men inbyggda Netflix appen på min TV, då kan jag ha HDR/undertexter på och allt ser jättebra ut.


Så det får mig att tro att det på något sätt har med undertexterna att göra och hur ATV4K hanterar dessa i kombination med HDR. Jag har testar olika inställningar på undertexterna och göra dom transparenta (hjälper bara mot blooming dock). Har även testat stänga av local dimming etc.


Ska försöka förklara vad jag menar med "flickering". Det uppstår alltså under en mörk scen när undertexten togglas. I exakt samma ögonblick den togglas kommer även stora delar av bilden som är nära svart att togglas till en aningen mörkare eller ljusare nyans beroende på om undertexten släcktes eller visades. Stänger jag av undertexter helt så försvinner denna "flickering" som påverkar nästan hela bilden (inte bara partier runt undertexterna alltså).


Som sagt, detta ser bra ut via den inbygga Netflix appen...men av andra skäl föredrar jag ATV4K (Android TV OS låst till 60hz vilket gör att endel content inte ser bra ut, oftast 50Hz content).

Kul att du beskriver exakt samma sak med exakt samma scen som jag gjorde för någon månad sen.. Efter det har jag sett fler och fler som beskriver samma sak :) hur som helst så pratas det om en fix

#1266

Postad 19 januari 2018 - 21:09

Mjorich
  • Mjorich
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Är det inte helt obegripligt att man tillåter den här Lex Godless flickerbuggen på världens mest högprofilerade TV-contentprodukt? Hur fan kan det passera QA från början? Skönt att fix är på G dock.

#1267

Postad 19 januari 2018 - 21:47

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Värsta är ju att dom inte är speciellt snabba attt implementera fixen. Den ska ju ut direkt!

#1268

Postad 20 januari 2018 - 00:08

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Hej gott folk!

Jag upptäckte ett problem med en väldigt specifik kombination när jag kollade på The Godless igår via Netflix med min XE9005. När jag spelar upp en mörk scen så uppstår en slags "flickering" (ej blooming/clouding/local dimming) som jag tidigare inte sett över hela bilden, mer om problemet nedan.

För att jag ska se denna "flickering" måste jag alltså köra HDR content via ATV4K med undertexter som togglas och ha en mörk scen (tex The Godless, avsnitt 2, 50:30. monologen runt brasan).

Detta "flickering" försvinner om antingen:
* Stänger av undertexter helt på ATV4K.
* Stänger av HDR på ATV4K så scenen visas i SDR.
* Spelar upp scenen men inbyggda Netflix appen på min TV, då kan jag ha HDR/undertexter på och allt ser jättebra ut.

Så det får mig att tro att det på något sätt har med undertexterna att göra och hur ATV4K hanterar dessa i kombination med HDR. Jag har testar olika inställningar på undertexterna och göra dom transparenta (hjälper bara mot blooming dock). Har även testat stänga av local dimming etc.

Ska försöka förklara vad jag menar med "flickering". Det uppstår alltså under en mörk scen när undertexten togglas. I exakt samma ögonblick den togglas kommer även stora delar av bilden som är nära svart att togglas till en aningen mörkare eller ljusare nyans beroende på om undertexten släcktes eller visades. Stänger jag av undertexter helt så försvinner denna "flickering" som påverkar nästan hela bilden (inte bara partier runt undertexterna alltså).

Som sagt, detta ser bra ut via den inbygga Netflix appen...men av andra skäl föredrar jag ATV4K (Android TV OS låst till 60hz vilket gör att endel content inte ser bra ut, oftast 50Hz content).

Så text flasningen borde ju vara ett atv 4k problem då. Först trodde man det var DV relaterat men du har ju samma problem med hdr10 tydligen.

Btw hyrde Logan i hdr 10 och såg inga flasningar, men har sett det i godless på DV och hdr10.

DV fixen det pratas om handlar ju om förhöjd svärta grå bars i vissa scener så kanske inte relaterat till text flasningen kanske ligger i atv 4k.

Redigerat av axion84, 20 januari 2018 - 19:24.


#1269

Postad 20 januari 2018 - 03:05

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Är det inte helt obegripligt att man tillåter den här Lex Godless flickerbuggen på världens mest högprofilerade TV-contentprodukt? Hur fan kan det passera QA från början? Skönt att fix är på G dock.

 

Man använder ju knappt undertexter i USA så det är väl inte så konstigt. Själv använder jag inte undertexter då de stör hela filmupplevelsen.

Trodde alla behärskade engelska språket år 2018 ;)



#1270

Postad 20 januari 2018 - 04:52

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Man använder ju knappt undertexter i USA så det är väl inte så konstigt. Själv använder jag inte undertexter då de stör hela filmupplevelsen.
Trodde alla behärskade engelska språket år 2018 ;)


Finns väl fler anledningar till att ha undertext? Jag bryr mig inte om det är svensk eller engelsk text men jag måste ha text ifall man skulle ha svårt att höra vad någon säger, om man käkar någonting eller kollar med lågt ljud för att nämna några anledningar.

#1271

Postad 20 januari 2018 - 08:41

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Marco polo Netflix DV . Där får jag massor problem speciellt när texten kommer fram. Någon som kan säga om detta hör till DV felet eller om detta har med ATV att göra

S1a3 40min in i avsnittet så byter himlen färg och blir allmänt konstig!

#1272

Postad 20 januari 2018 - 08:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Inte sett tendens till några som helst bekymmer med HDR10 material, fortfarande inte Apple fel😉

Redigerat av mcmike, 20 januari 2018 - 08:48.


#1273

Postad 20 januari 2018 - 10:23

Unregistered8f12dcae
  • Unregistered8f12dcae
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Inte sett tendens till några som helst bekymmer med HDR10 material, fortfarande inte Apple fel

Jag kanske var lite otydlig med DV och HRD10, jag har än så länge bara sett det i The Godless och vill minnas i efterhand att jag såg det i Ghost in the Machine som jag hyrde på Apple Store (visste inte vad det var då).

 

Men är detta två olika buggar eller är det samma? Textflashningen och förhöjd svärta i black bars. Den enda jag läst om DV fixen är att det ska lösa det senare problemet.

 

Jag har även en XE9005 som inte stödjer DV om jag förstått det rätt? men DV är väl bakåtkompatibel med HDR på nått sätt:) eftersom det pratas om en fix i TV så vet jag inte om jag får den då?


Redigerat av Unregistered8f12dcae, 20 januari 2018 - 10:27.


#1274

Postad 20 januari 2018 - 10:39

Unregistered8f12dcae
  • Unregistered8f12dcae
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hittade denna tråd för textflashningen igår: https://discussions..../thread/8191978



#1275

Postad 20 januari 2018 - 11:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag kanske var lite otydlig med DV och HRD10, jag har än så länge bara sett det i The Godless och vill minnas i efterhand att jag såg det i Ghost in the Machine som jag hyrde på Apple Store (visste inte vad det var då).

 

 

Just den filmen har jag och så även sett. När i filmen skulle du upplevt detta "problem?

 

 

Men är detta två olika buggar eller är det samma? Textflashningen och förhöjd svärta i black bars. Den enda jag läst om DV fixen är att det ska lösa det senare problemet.

 

 

Läget just nu..

 

https://www.forbes.c...vs/#1494c79d62f

 

 

Jag har även en XE9005 som inte stödjer DV om jag förstått det rätt? 

 

 

Jag har inte heller någon DV skärm :)   

 

https://www.avforums...alf-baked.14501

 

 men DV är väl bakåtkompatibel med HDR på nått sätt:) eftersom det pratas om en fix i TV så vet jag inte om jag får den då?

 

 

Det stämmer och där gör Apple tv ett klockrent jobb här hemma :) Men å andra sidan har jag ingen tv heller..!


Redigerat av mcmike, 20 januari 2018 - 11:15.


#1276

Postad 20 januari 2018 - 11:42

Unregistered8f12dcae
  • Unregistered8f12dcae
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Just den filmen har jag och så även sett. När i filmen skulle du upplevt detta "problem?

Nu var det ett par veckor sedan jag hyrde den så jag minns inte, men ta det men en nypa salt på just den filmen, kan ha varit något annan glitch jag upplevde då jag inte kände till denna bugg.

 

Har skummat igenom länkarna, men jag förstår fortfarande inte vem det är som måste göra en fix för att problemet med "textflashning"  ska lösas.


Redigerat av Unregistered8f12dcae, 20 januari 2018 - 11:58.


#1277

Postad 20 januari 2018 - 12:04

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Vet inte om detta är en netflix eller appleTV fråga, men texten hamnar längre upp på AppleTV än på våra andra enheter, gör ju inget om det är  bioformat, men när det är serier i 16:9 tycker jag den ligger lite väl långt upp i bilden, går det flytta ner den på nåt sätt? 



#1278

Postad 20 januari 2018 - 12:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nu var det ett par veckor sedan jag hyrde den så jag minns inte, men ta det men en nypa salt på just den filmen, kan ha varit något annan glitch jag upplevde då jag inte kände till denna bugg.

 

 

Ok :)

 

 

 men när det är serier i 16:9 tycker jag den ligger lite väl långt upp i bilden, går det flytta ner den på nåt sätt? 

 

 

Nix, den ligger dessutom bra där den gör för oss med cinemascope dukar ;)


 

Har skummat igenom länkarna, men jag förstår fortfarande inte vem det är som måste göra en fix för att problemet med "textflashning"  ska lösas.

 

 

Det löses iallafall inte i denna tråd :)



#1279

Postad 20 januari 2018 - 12:12

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

 

 

 

 

Nix, den ligger dessutom bra där den gör för oss med cinemascope dukar ;)


 

 

 

 

Ja, vad bra, för det är väl det vad majoriteten av bildvisare som alla har hemma? :P

Nä, men hade varit bra att kunna flytta den faktiskt. :)


Redigerat av Garrett, 20 januari 2018 - 12:12.


#1280

Postad 20 januari 2018 - 12:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Ja, vad bra, för det är väl det vad majoriteten av bildvisare som alla har hemma? :P

 

 

Nä, men man vänjer sig :rolleyes:

 

Nä, men hade varit bra att kunna flytta den faktiskt. :)

 

 

Absolut, men man kan inte få allt :)

 

Efter sista betan har iTunes filmerna som man köper/hyr kategorier nu, riktigt najs funktion..!


Redigerat av mcmike, 20 januari 2018 - 12:18.


#1281

Postad 20 januari 2018 - 12:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Nä, men man vänjer sig :rolleyes:

 

 

Absolut, men man kan inte få allt :)

 

 

Grym bild f.ö med netflix från äpplet, gött med auto HZ också! :) 



#1282

Postad 20 januari 2018 - 12:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 1

Man använder ju knappt undertexter i USA så det är väl inte så konstigt. Själv använder jag inte undertexter då de stör hela filmupplevelsen.

Trodde alla behärskade engelska språket år 2018 ;)

 

Det där är så löjligt när man säger så, är det bara för att skryta att man behärskar engelska bra?  :o

Vi har undertexter, både eng och svenska, för som nån skrev att om man inte hör riktigt vad nån säger, sen tycker jag det är mer avslappnande att ha text på, även om man inte alltid kollar på den. Sen nu när ungarna växte/växer upp, va det skitbra träning att ha swesub när dom började lära sig läsa, och nu eng sub när dom har engelska i skolan. Och sen vill tex mina föräldrar vill alltid ha sv text, när som växte upp va engelskan i skolan inte alls så bra som när vi växte upp.  :rolleyes:


Redigerat av Garrett, 20 januari 2018 - 12:22.


#1283

Postad 20 januari 2018 - 12:51

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Man använder ju knappt undertexter i USA så det är väl inte så konstigt. Själv använder jag inte undertexter då de stör hela filmupplevelsen.

Trodde alla behärskade engelska språket år 2018 ;)

 

Har man småbarn är undertexter underbara då man inte kan fläska på så högt och dialogen är låg ..



#1284

Postad 20 januari 2018 - 13:11

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

  • 236 inlägg
  • 0

Det där är så löjligt när man säger så, är det bara för att skryta att man behärskar engelska bra?  :o

Vi har undertexter, både eng och svenska, för som nån skrev att om man inte hör riktigt vad nån säger, sen tycker jag det är mer avslappnande att ha text på, även om man inte alltid kollar på den. Sen nu när ungarna växte/växer upp, va det skitbra träning att ha swesub när dom började lära sig läsa, och nu eng sub när dom har engelska i skolan. Och sen vill tex mina föräldrar vill alltid ha sv text, när som växte upp va engelskan i skolan inte alls så bra som när vi växte upp.  :rolleyes:

 

Nej, det är inte för att skryta. Det jag ville komma till är att apple är amerikanskt så ett undertextproblem kanske inte är av högsta prioritet.

Sedan är det mer min upplevelse av text och det är personligt. Det sista är bara ironi ;)


Har man småbarn är undertexter underbara då man inte kan fläska på så högt och dialogen är låg ..

 

Olika från fall till fall då, jag fläskar alltid på när jag ser film. Inte har mina barn vaknat för det.

 

Sorry för off topic :)


Redigerat av Unregistered7ad2a59b, 20 januari 2018 - 13:14.


#1285

Postad 20 januari 2018 - 19:31

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Nu var det ett par veckor sedan jag hyrde den så jag minns inte, men ta det men en nypa salt på just den filmen, kan ha varit något annan glitch jag upplevde då jag inte kände till denna bugg.

Har skummat igenom länkarna, men jag förstår fortfarande inte vem det är som måste göra en fix för att problemet med "textflashning" ska lösas.

Om man kunde kontakta apple på nån adress och klaga vore det bästa. Eller man måste kanske vara nån john archer forbes typ för att höras. Apple kanske inte är medvetna om text flashningen för dom använder ju sällan text i usa.

#1286

Postad 20 januari 2018 - 19:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Om man kunde kontakta apple på nån adress och klaga vore det bästa. Eller man måste kanske vara nån john archer forbes typ för att höras. Apple kanske inte är medvetna om text flashningen för dom använder ju sällan text i usa.


Det enda man behöver klara av är att Googla

https://www.apple.com/feedback/

#1287

Postad 20 januari 2018 - 19:47

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Om man kunde kontakta apple på nån adress och klaga vore det bästa. Eller man måste kanske vara nån john archer forbes typ för att höras. Apple kanske inte är medvetna om text flashningen för dom använder ju sällan text i usa.

 

 

Det kan du... https://www.apple.com/feedback/



#1288

Postad 20 januari 2018 - 19:48

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Okej bra. Skrivit till dom nu.

Redigerat av axion84, 21 januari 2018 - 00:34.


#1289

Postad 21 januari 2018 - 15:44

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Efter sista betan har iTunes filmerna som man köper/hyr kategorier nu, riktigt najs funktion..!

 

Om det är genre indelningen du tänker på så tillkommer och utökas den i takt med antalet filmer man köper. Eller menar du något helt annat som jag missat?



#1290

Postad 21 januari 2018 - 15:58

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
När jag hy filmer med dolby vision så visas det i tv att DV är aktiverat men drar jag ner info står det bara 4k men ställer jag in i ATV DV så står det dolby vision när jag kollar info. Hur är det för er?

#1291

Postad 21 januari 2018 - 16:49

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Efter sista betan har iTunes filmerna som man köper/hyr kategorier nu, riktigt najs funktion..!

 

 

Jag har inte haft beta påslaget sedan 11.2 men slog på det nu för att få den funktionen. Kan dock inte hitta några kategorier för mina köp... Är det i TV-appen eller i Movie Store du har kategorierna?



#1292

Postad 21 januari 2018 - 19:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Om det är genre indelningen du tänker på så tillkommer och utökas den i takt med antalet filmer man köper. Eller menar du något helt annat som jag missat?

 

Du har väl förmodligen inte missat något, men för mig tillkom den efter senaste FW iallafall. Därav trodde jag att den blev tillförd då :rolleyes:

 

 

 Kan dock inte hitta några kategorier för mina köp... Är det i TV-appen eller i Movie Store du har kategorierna?

 

 

I tv appen syns bara totala köpen, ja i movie iTunes/köpt..!


Redigerat av mcmike, 21 januari 2018 - 19:27.


#1293

Postad 21 januari 2018 - 20:26

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0
Då är det nog samma funktion vi pratar om och tillkommer som sagt inte förrän man kommer upp i ett visst antal fimer.

#1294

Postad 21 januari 2018 - 22:03

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Då är det nog samma funktion vi pratar om och tillkommer som sagt inte förrän man kommer upp i ett visst antal fimer.

 

 

Jag har just nu 7 köpta filmer och det räcker i alla fall inte för att kategorierna ska dyka upp =) Jag får väl kämpa på med köpen...



#1295

Postad 23 januari 2018 - 20:26

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Så nu dök det upp en ny uppdatering

#1296

Postad 23 januari 2018 - 22:43

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

  • 3 568 inlägg
  • 0

Jag har just nu 7 köpta filmer och det räcker i alla fall inte för att kategorierna ska dyka upp =) Jag får väl kämpa på med köpen...


Minns inte exakt antalet men du börjar nog närma dig. Genre indelningen är bra även om vissa filmer ibland hamnar lite fel kan jag tycka.

#1297

Postad 24 januari 2018 - 16:03

yannick88
  • yannick88
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Hej,

 

har ett problem till min tv som inte lg kan svara på.

 

På min skärm så står det "Ultra HD (över 4k 50p) stöds inte. Vad menas med detta och hur kommer jag runt detta när jag försöker spela från apple teven. Jag kan streama som vanligt men inte i 4k. 



#1298

Postad 24 januari 2018 - 19:26

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 1
Förmodligen försöker du ställa in en upplösning som din tv inte klarar av. Ställ istället in den på 4K 30Hz (med eller utan HDR beroende på vad din TV klarar av).
Ställ sedan in att den ska byta uppdateringsfrekvens automatiskt (har för mig att man måste göra det, är nog inte inställt per default) samt om den ska skifta HDR-läge automatiskt eller inte.

Sen borde det bara vara att köra!

Redigerat av Bergan, 24 januari 2018 - 19:26.


#1299

Postad 25 januari 2018 - 08:20

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Hej,

 

har ett problem till min tv som inte lg kan svara på.

 

På min skärm så står det "Ultra HD (över 4k 50p) stöds inte. Vad menas med detta och hur kommer jag runt detta när jag försöker spela från apple teven. Jag kan streama som vanligt men inte i 4k. 

 

 

Förmodligen försöker du ställa in en upplösning som din tv inte klarar av. Ställ istället in den på 4K 30Hz (med eller utan HDR beroende på vad din TV klarar av).
Ställ sedan in att den ska byta uppdateringsfrekvens automatiskt (har för mig att man måste göra det, är nog inte inställt per default) samt om den ska skifta HDR-läge automatiskt eller inte.

Sen borde det bara vara att köra!

 

Troligtvis s är det som Bergan skriver. Det blir lite lättare att avgöra om du skriver vad det är för TV du har...



#1300

Postad 25 januari 2018 - 09:22

yannick88
  • yannick88
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Förmodligen försöker du ställa in en upplösning som din tv inte klarar av. Ställ istället in den på 4K 30Hz (med eller utan HDR beroende på vad din TV klarar av).
Ställ sedan in att den ska byta uppdateringsfrekvens automatiskt (har för mig att man måste göra det, är nog inte inställt per default) samt om den ska skifta HDR-läge automatiskt eller inte.

Sen borde det bara vara att köra!

 

 

Hej,

 

det fungerade när jag ställde om till 30hz men kan någon förklara skillnaden? Är det bilduppdateringsfrekvensen som påverkas och kommer det bli märkbart för mig jämfört med 50hz?

 

Varför klarar vissa apparater bara 30hz 4k?

 

Min tv är lg 60uf695





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.