Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förstärkare till "Dynavoice Definition DM-5"? digitalt helst...

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 april 2011 - 21:20

Belzzz
  • Belzzz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej

Så jag tänkte nytt ljud till datorn och siktade in mig på "Dynavoice Definition DM-5" då dom verkar fått väldigt fin kritik.. men jag behöver en förstärkare till dem.
Hade gärna haft digital input då jag inte har något ljudkort (utöver det på moderkortet) vilket verkar vara sällsynt på stereoförstärkare, eller är det smartare att köpa ett bra ljudkort för 1000kr och en förstärkare för 2000kr?
Där nånstans ligger min budget med viss tänjbarhet (eller räcker det med en enkel t-amp?)...
Alla tipps är välkomna

Redigerat av Belzzz, 26 april 2011 - 21:23.


#2

Postad 26 april 2011 - 21:38

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0

Hej

Så jag tänkte nytt ljud till datorn och siktade in mig på "Dynavoice Definition DM-5" då dom verkar fått väldigt fin kritik.. men jag behöver en förstärkare till dem.
Hade gärna haft digital input då jag inte har något ljudkort (utöver det på moderkortet) vilket verkar vara sällsynt på stereoförstärkare, eller är det smartare att köpa ett bra ljudkort för 1000kr och en förstärkare för 2000kr?
Där nånstans ligger min budget med viss tänjbarhet (eller räcker det med en enkel t-amp?)...
Alla tipps är välkomna


Tja T-amp kan funka men ingen höjdare precis.
Kolla beg är min rekommendation.

#3

Postad 27 april 2011 - 05:30

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0
Med 3000kr budget tycker jag inte du ska slösa pengar på ett ljudkort. Antingen en förstärkare med digital in alternativt kör med det ljudkortet du har nu. Finns många bra begagnade alternativt ett fåtal nya i budgetklassen.

#4

Postad 27 april 2011 - 15:51

Belzzz
  • Belzzz
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Beg alltså... är lite allergisk mot att köpa beg elektronik men det kanske är värt risken... problemet är att när man inte är kunnig är det svårt att veta vad som är en "bra" deal.
Men är det stereoförstärkare man ska leta efter? för surround förstärkarna verkar samtliga ha digitalt in, och jag gick i tankarna att man kanske behöver en sub också och då antar jag att en stereo förstärkare inte funkar?

Med risk för att ställa för många frågor på en gång... hur mycket borde jag lägga på en förstärkare för att få likvärdig kvalitet med högtalarna?

#5

Postad 27 april 2011 - 16:09

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0
Vilken prisklass som matchar dina högtalare går inte riktigt att säga. En bättre förstärkare så får du bättre ljud ur högtalarna oavsett vilka dom är. Jag skulle gå antingen på en T-amp (1000kr nypris) eller en fetare förstärkare begagnad för runt 3000kr, där kan du hitta riktigt bra grejjor.

Stereoförstärkare brukar fungera utmärkt med subwoofer däremot är det betydligt sällsyntare med digitalingång. Surroundreciever är ett bra alternativ om du går på begagnat eftersom begagnatpriset på dom sjunker som en sten jämfört med begagnatpriser på stereo. Det beror på vilka fynd du gör när du letar runt, jag tror du skulle få mycket bra ljud genom att köra med ditt ljudkort analogt in i en riktigt bra förstärkare också.

Denna t.ex. kan du nog klara dig livet ut på förutsatt att du håller dig till stereo.
http://www.hifimagas...?annonsID=12598

#6

Postad 27 april 2011 - 18:21

Ackelind
  • Ackelind
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
NuForce Icon 2 kanske kan vara något? Kostar typ 3500kr alt 2800 nåt med studentrabatt på dustinhome. Den har egen DAC, vilket gör att den agerar som eget ljudkort och du kopplar in den med USB-sladd. Är av samma "typ" som t-ampen men nyare och ska enligt recensioner vara bättre. Jag har personligen inte testat den och kan inte säga något om hur den är, men jag funderar själv på att köpa en då den är så pass smidig och förefaller vara prisvärd.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.