Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS5 vs Xbox Series X - vilken köper ni?

102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: PS5 vs Xbox (139 medlem(mar) har röstat)

Vilken köper ni?

  1. PS5 (63 röster [45.32%] - Visa)

    Procent av omröstning: 45.32%

  2. PS5 Digital Edition (14 röster [10.07%] - Visa)

    Procent av omröstning: 10.07%

  3. Xbox Series X (60 röster [43.17%] - Visa)

    Procent av omröstning: 43.17%

  4. Xbox Series S (2 röster [1.44%] - Visa)

    Procent av omröstning: 1.44%

Rösta Gäster kan inte rösta

#51

Postad 31 oktober 2020 - 23:08

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Samma sits som mig med andra ord, barnen får bestämma. Hade du PS4 eller Xbox One?

 

Switch+Ps4+PC



#52

Postad 31 oktober 2020 - 23:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Betalar du för gamepass så tjänar de ju pengar.

ja men nu var jag ju så jäkla översmart så jag betala för 3 år för 10 kr i månaden... Jag skäms nästan :P



#53

Postad 01 november 2020 - 00:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

ja men nu var jag ju så jäkla översmart så jag betala för 3 år för 10 kr i månaden... Jag skäms nästan :P

 

Konverteringen till GPU är en engångskostnad på 10 sek.



#54

Postad 01 november 2020 - 01:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Konverteringen till GPU är en engångskostnad på 10 sek.


Ja så var det kanske. Ännu värre. Fast man köpte gold var det väl i maximala tre år först för att sen konvertera för 10 kr

Redigerat av oqvist, 01 november 2020 - 01:52.


#55

Postad 01 november 2020 - 10:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

ja men nu var jag ju så jäkla översmart så jag betala för 3 år för 10 kr i månaden... Jag skäms nästan :P


Översmart tills du kom på att Gold i 3 år kostar betydligt mer än 10:-/mån. :P

#56

Postad 01 november 2020 - 10:37

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Översmart tills du kom på att Gold i 3 år kostar betydligt mer än 10:-/mån. :P


Det var något galet erbjudande så delade man upp det per månad blev det 10 kr/månad :)

#57

Postad 01 november 2020 - 10:50

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1
Är det bara jag som egentligen är emot den här trenden med Gamepass? Då känns det som att man är ännu ett steg längre ifrån att äga spelen... Kanske är konservativ på den fronten.

#58

Postad 01 november 2020 - 10:51

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Det var något galet erbjudande så delade man upp det per månad blev det 10 kr/månad :)


Låter inte helt troligt men ok.

#59

Postad 01 november 2020 - 10:55

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Är det bara jag som egentligen är emot den här trenden med Gamepass? Då känns det som att man är ännu ett steg längre ifrån att äga spelen... Kanske är konservativ på den fronten.


Ser personligen inget konstigt med det, speciellt spel som kanske har en 10 timmar lång story. Vad ska man ha det spelet till efter man är klar? Har hittat flera rätt roliga titlar via gamepass som jag aldrig hade köpt eller spelat annars.

#60

Postad 01 november 2020 - 11:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Låter inte helt troligt men ok.

Tror Zoiler och ett gäng till körde samma deal :)



#61

Postad 01 november 2020 - 11:35

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Tror Zoiler och ett gäng till körde samma deal :)


Samma här, man konverterade sitt Live Gold till Gamepass Ultimate.

#62

Postad 01 november 2020 - 11:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Ser personligen inget konstigt med det, speciellt spel som kanske har en 10 timmar lång story. Vad ska man ha det spelet till efter man är klar? Har hittat flera rätt roliga titlar via gamepass som jag aldrig hade köpt eller spelat annars.

Det är som att köpa digitalt du äger inte de spelen heller. Gamepass kan de rycka bort när det vill utan att det blir hallå iaf. Forza horizon 4 ligger fortfarande kvar på gamepass. Vet inte om det är några av MS lir som de tagit bort från gamepass ännu så de känns ju som rätt så säkra kort



#63

Postad 01 november 2020 - 12:06

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Tror Zoiler och ett gäng till körde samma deal :)


Samma här, man konverterade sitt Live Gold till Gamepass Ultimate.


Konvertera gold till gpu för 10:- absolut, det gjorde nog dom flesta men att köpa 3 år gold för att konvertera kan jag lova kostade mer än 360:-.

#64

Postad 01 november 2020 - 12:25

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0


Konvertera gold till gpu för 10:- absolut, det gjorde nog dom flesta men att köpa 3 år gold för att konvertera kan jag lova kostade mer än 360:-.


Det har du nog rätt i ja. Det kanske var 10kr UTÖVER kostnaden för Gold. Det minns jag inte riktigt.

#65

Postad 01 november 2020 - 13:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0

Det var en drive så man fick gold för spottstyver vid tillfället också så det var en kombination av två deals. Men det kan ju va 20 kr per månad också minns inte exakt kalkylen :) 



#66

Postad 01 november 2020 - 13:07

oakface
  • oakface
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 1
Röstningen för att köpa båda då?

#67

Postad 01 november 2020 - 13:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Är det bara jag som egentligen är emot den här trenden med Gamepass? Då känns det som att man är ännu ett steg längre ifrån att äga spelen... Kanske är konservativ på den fronten.


Jag är egentligen emot digitalt överhuvudtaget, detta är bara ett steg vidare på det hela. Vi kommer inte äga ett skit om ett tag, allting kommer bli en service.

#68

Postad 01 november 2020 - 15:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tror Zoiler och ett gäng till körde samma deal :)

Nä jag konverterade aldrig. Billigaste erbjudandet har väl varit om man köpt 3 år guld för ~1200 kr så runt 30 spänn i månaden om man tänker så.

 

Jag betalar bara 10 kr varje gång ett erbjudande kommer och det finns spel att spela, då spelar jag allt på en gång. Än så länge har det kommit erbjudanden tillräckligt ofta för att jag inte ska känna mig tvungen att hosta upp tusenlappen.

 

Kanske kommer nån kampanj runt nextgen eller game awards ^_^



#69

Postad 05 november 2020 - 17:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag har börjat överväga series X. Här är varför:

Fable kan spelas på gamepass. Då tänkte jag series S, men eftersom man bara har runt 350tb att använda i utrymme och ett extra minne kostar drygt 2000 så blir det billigare med en series X.

Konsolen kommer vara snabbare, köra native 4k/60 och har Bethesda som first party.

Missförstå mig rätt, visst vill jag ha en ps5, men att vänta i ett halvår när series X finns tillgänglig snabbare, och med Gamepass (bästa dealen någonsin) så vete tusan om det är är värt att vänta.

Blir väl köp av båda konsolerna misstänker jag.

#70

Postad 05 november 2020 - 17:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag kommer vänta på en PS5 Pro eller Slim. Som det är nu har jag knappt plats med en PS5 i TV bänken, den är för klumpig. Undra hur det ska fungera med PS5 i Japan, dom hatar ju stora konsoler.

#71

Postad 05 november 2020 - 19:13

entertainer17
  • entertainer17
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Xbox Series X är inget dumt val alls, även om det är lite skralt med spel på release-dagen (som det ser ut just nu iaf). Kommer bli sjukt kul att testa 120 Hz framöver på nya OLED-paneler.

Ni som vill läsa våra intryck om XBSX och första spelen kan göra det här: https://www.senses.s...es-x-recension/

 

Nu när embargot är lyft får vi äntligen svara på frågor också, så kommer det upp någon så bara hojta så ska jag göra mig bästa!  :D

 

Fredde



#72

Postad 06 november 2020 - 00:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Psst, Zartok: GB, inte TB. 350 TB ledigt utrymme hade nog inte många klagat på. 😀

#73

Postad 07 november 2020 - 20:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Psst, Zartok: GB, inte TB. 350 TB ledigt utrymme hade nog inte många klagat på. 😀

Fingret slant! 😅

#74

Postad 13 november 2020 - 06:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Vi borde kanske skapa en egen tråd för Series vs PS5 benchmarks men orkar inte nu.

Först ut (räknar inte DFs DMC, too messy) är NX Gamer och AC Valhalla:
https://youtu.be/5c2nkJLQxQo

Ingen klar vinnare, kanske minimal fördel PS5 men i praktiken "de är identiska". Spelet är inget under i finslipning (typiskt launch titel) även om det håller 60 fps bra.

Man kan ana att framförallt MS har en del att göra... De behöver visa att de har ett kraftövertag. Nu är inte en tredjeparts, cross-gen, launch titel på något sett tongivande för framtiden men AC:V var för många, i brist på annat, den kanske största titeln i Series line-up men inga "bragging rights" denna gång mao.

Redigerat av pacman, 13 november 2020 - 09:22.


#75

Postad 13 november 2020 - 10:55

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Vi borde kanske skapa en egen tråd för Series vs PS5 benchmarks men orkar inte nu.

Först ut (räknar inte DFs DMC, too messy) är NX Gamer och AC Valhalla:
https://youtu.be/5c2nkJLQxQo

Ingen klar vinnare, kanske minimal fördel PS5 men i praktiken "de är identiska". Spelet är inget under i finslipning (typiskt launch titel) även om det håller 60 fps bra.

Man kan ana att framförallt MS har en del att göra... De behöver visa att de har ett kraftövertag. Nu är inte en tredjeparts, cross-gen, launch titel på något sett tongivande för framtiden men AC:V var för många, i brist på annat, den kanske största titeln i Series line-up men inga "bragging rights" denna gång mao.

 

Sony har ju lite att göra med sin ssd också, 5-12% skillnad i laddtid när Sonys SSD ska vara så massivt mycket snabbare är ju inte jätteimponerande. ;)

 

Intressant att tessalation av marken är lite sämre på PS5. Och lite fler dropped frames på PS5. 

 

Överlag tror jag nog ändå att det är bra att både konsollerna är så jämnstarka. :)



#76

Postad 13 november 2020 - 12:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Beslutade mig för att köpa en series X med games pass.

Alla slutsålda. Ingen kötid.

Inget Fable för mig i helgen 😭

#77

Postad 13 november 2020 - 16:49

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Sony har ju lite att göra med sin ssd också, 5-12% skillnad i laddtid när Sonys SSD ska vara så massivt mycket snabbare är ju inte jätteimponerande. ;)

 

Intressant att tessalation av marken är lite sämre på PS5. Och lite fler dropped frames på PS5. 

 

Överlag tror jag nog ändå att det är bra att både konsollerna är så jämnstarka. :)

Det jag tänker angående laddtiderna är att Sony-studio spel kommer ladda mycket snabbare, medans MS egna kommer ladda ungefär samma som multi-plattform-spel.

 

Om man ser tester av en bra PC ssd mot XSX så laddar dom ungefär lika snabbt, dvs det är såhär snabbt det blir på XSX.

 

Det såg lite skarpare ut på PS5, speciellt på ansiktena, det beror väl på hur de skalar upp, och hittils ser det ut att vara riktigt små skillnader konsolerna imellan. Det blir intressant att se om och hur dom kommer dra ifrån varandra på olika saker framöver.



#78

Postad 13 november 2020 - 17:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Sony har ju lite att göra med sin ssd också, 5-12% skillnad i laddtid när Sonys SSD ska vara så massivt mycket snabbare är ju inte jätteimponerande. ;)

Tycker jag inte. De har redan visat med Spider-Man (och snart Ratchet) att PS5 är sjukt snabb SSD->GDDR6.

Intressant att tessalation av marken är lite sämre på PS5. Och lite fler dropped frames på PS5.

Inte jättekonstigt att en shader kodsnutt ger olika resultat i detta skede iofs.
Ang dropped frames, enl denna analys renderar PS5 något snabbare:
https://imgur.com/HTqic26

Överlag tror jag nog ändå att det är bra att både konsollerna är så jämnstarka. :)

Inte för MS som säljer på löftet att de har mer kräm. Jag tror det kommer visa sig med tiden men att de (ev.) inte kan visa det dag 1 tror jag är beklämmande för dem.

Edit: Trist att Alex inte hade nån PS5 till sin Watchdogs genomgång. Men det framkom iaf att de båda kör samma RT settings. Och att XSX (och troligen även PS5, förstås) fick spö av 2060Super... Blir intressant att se hur mkt som är omogen mjukvara resp trött RT hårdvara från AMD.
https://youtu.be/_BN_wjO2M9Q

Redigerat av pacman, 13 november 2020 - 17:08.


#79

Postad 13 november 2020 - 17:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 861 inlägg
  • 0
Vore trevligt att ha ett ej raytracing alternativ om man prioriterar bildflyt.

#80

Postad 13 november 2020 - 17:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

att de (ev.) inte kan visa det dag 1 tror jag är beklämmande för dem.

Jag tror inte de bryr sig nämnvärt att de inte drar ifrån i tredjepartsspel vid launch.

 

Jag tror det finns många anledningar som är viktigare för de som köper Xbox än att den är aningen starkare på pappret. Såna skillnader kommer inte spela särskilt stor roll under generationen.

 

Båda säljer ut i början nu ändå så spel och prestationsskillnader är inte så viktigt, det som begränsar är tillverkningskapacitet. Defekt hårdvara lär väl vara den viktigaste faktorn i början.



#81

Postad 13 november 2020 - 18:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Problemet är ju som sagt att det är något dom fokuserat på och inte kan visa.

#82

Postad 13 november 2020 - 18:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Jag tror inte de bryr sig nämnvärt att de inte drar ifrån i tredjepartsspel vid launch.

Jag tror det finns många anledningar som är viktigare för de som köper Xbox än att den är aningen starkare på pappret. Såna skillnader kommer inte spela särskilt stor roll under generationen.

Båda säljer ut i början nu ändå så spel och prestationsskillnader är inte så viktigt, det som begränsar är tillverkningskapacitet. Defekt hårdvara lär väl vara den viktigaste faktorn i början.

Tredjeparts är väl typ det enda har än så länge.. :D

Klart de säljer ändå, det hade de gjort helt utan reklam. Men om ett av företagets valda selling-points misslyckas i praktiken så är det klart det är en "concern" för dem. Näe, det är nog en och annan piska på mjukvarufolket.

Tycker det vore bra om/när MS har den fördelen. Blir jämnare fajt då. :)

#83

Postad 13 november 2020 - 20:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om utseendet på maskinerna då? Tycker Xboxen vinner den matchen på KO, PS5 är bedrövligt ful! Men de exklusiva PS-spelen passar mig bättre än Xbox-varianterna därför ska det bli kul att komma tillbaka.

#84

Postad 13 november 2020 - 20:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Xboxen är fulare. Ingen är snygg. Bara att gömma undan...



#85

Postad 13 november 2020 - 21:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Blir intressant att se hur mkt som är omogen mjukvara resp trött RT hårdvara från AMD.
 

Sen är det ju Ubisoft vi snackar om, dom är inte precis kända för bra optimering på nån plattform. :D


Xboxen är fulare. Ingen är snygg. Bara att gömma undan...

Tycker Series X ser riktigt clean ut. Series S däremot, är inte så jäkla snygg :D



#86

Postad 13 november 2020 - 22:01

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Jag kommer att köpa den som är bäst ur hembiosynpunkt. Så jag får väl helt enkelt vänta.

Spel är prio två eller mindre. Film och musik är prio ett med bonus att kunna spela.

Borde väl vara någon mer med samma utgångsläge?

#87

Postad 13 november 2020 - 22:17

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Tycker nog ändå att Series S ser bäst ut (mycket pga att den är liten), Series X passar fint på min tv-bänk och PS5 är mest bara grotesk. 

 

Enda som är lite synd är att min TV inte stödjer VRR, ALLM eller 120Hz men den är inte så gammal så får klara mig. 



#88

Postad 13 november 2020 - 23:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tycker det vore bra om/när MS har den fördelen. Blir jämnare fajt då. :)

Tror inte det påverkar jämnhetsgraden något vidare som sagt, de hade behövt ett större övertag än det ens kan bli med de skillnader som finns på pappret för att få folk att byta skepp.

 

Det är mycket viktigare med t.ex. vilka företag de köper framöver och hur Game Pass växer/utvecklas.

 

Ja och hur deras egna framtida spel blir då förstås.



#89

Postad 14 november 2020 - 00:20

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 987 inlägg
  • 0

Och att XSX (och troligen även PS5, förstås) fick spö av 2060Super... Blir intressant att se hur mkt som är omogen mjukvara resp trött RT hårdvara från AMD.

 

Den låga prestandan med RT var rätt väntad. Enklare lösning där CUs har "byggts om", vs dedikerade RT cores med Nvidia. Sen är det såklart en fördel med två års försprång med, men i slutändan handlar det om hur många strålar som kan spåras. Svårt att optimera bort (med bibehållen bildkvalitet då).

 

RT är extremt krävande. Har testat det i flera spel och det imponerar ibland, men det slutar oftast med att man kör utan pga den stora prestandaskillnaden (med 2080).


Redigerat av Ageve, 14 november 2020 - 00:39.


#90

Postad 14 november 2020 - 07:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Tror inte det påverkar jämnhetsgraden något vidare som sagt, de hade behövt ett större övertag än det ens kan bli med de skillnader som finns på pappret för att få folk att byta skepp.

Det är mycket viktigare med t.ex. vilka företag de köper framöver och hur Game Pass växer/utvecklas.

Ja och hur deras egna framtida spel blir då förstås.

Det är absolut inte det viktigaste men helt klart en faktor som kan påverka köparen. Det är därför MS har tryckt på det som selling point.

#91

Postad 14 november 2020 - 07:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Den låga prestandan med RT var rätt väntad. Enklare lösning där CUs har "byggts om", vs dedikerade RT cores med Nvidia. Sen är det såklart en fördel med två års försprång med, men i slutändan handlar det om hur många strålar som kan spåras. Svårt att optimera bort (med bibehållen bildkvalitet då).

RT är extremt krävande. Har testat det i flera spel och det imponerar ibland, men det slutar oftast med att man kör utan pga den stora prestandaskillnaden (med 2080).

Ja runt 2060S var ju förhandstipset.

Tror inte AMD hade nått val. Kretsyta har blivit förbaskat dyrt, tror inte MS/Sony hade accepterat en löning som kräver mer yta/transistorer.

#92

Postad 19 november 2020 - 13:33

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

CoD Cold War presterar bättre på PS5 än på XSX om man kör 120fps. Det trodde jag aldrig. Nu blev jag lite glad faktiskt ;)

 

https://www.resetera...parison.326939/



#93

Postad 19 november 2020 - 13:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

CoD Cold War presterar bättre på PS5 än på XSX om man kör 120fps. Det trodde jag aldrig. Nu blev jag lite glad faktiskt ;)

https://www.resetera...parison.326939/


Fattar inte riktigt hur det är möjligt... Är det inte typ samma hårdvara fast liiiiite fördel till Xbox? :)

#94

Postad 19 november 2020 - 13:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Fattar inte riktigt hur det är möjligt... Är det inte typ samma hårdvara fast liiiiite fördel till Xbox? :)

 

precis min tanke. Ställde frågan i PS5 tråden där kanske någon med mer teknisk insikt än mig har någon idé :)



#95

Postad 19 november 2020 - 13:57

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 1

CoD Cold War presterar bättre på PS5 än på XSX om man kör 120fps. Det trodde jag aldrig. Nu blev jag lite glad faktiskt ;)

https://www.resetera...parison.326939/

PS5 tycks, såhär vid launch, prestera bättre i det mesta. Som vi diskuterat lite här och var på forumet, inkl denna tråd. ;)

Fattar inte riktigt hur det är möjligt... Är det inte typ samma hårdvara fast liiiiite fördel till Xbox? :)

Men olika underliggande mjukvara. Var av den enas tycks vara mindre färdig än den andras.

Konsol-launch drar med sig mkt humor:
Bifogad fil  kaz.PNG   31,37K   0 Antal nerladdningar

KVz776m.png

:D

Redigerat av pacman, 19 november 2020 - 14:41.


#96

Postad 19 november 2020 - 14:22

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

HAHAHA Hirai var verkligen spot-on ;)



#97

Postad 20 november 2020 - 15:28

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Spelar kanske ingen roll för de flesta eftersom tv-apparater med stöd för 4k120 och VRR är rätt få men ändå rätt udda av Sony. 

 

https://twitter.com/...768339179249666

 

På Xbox sidan är det synd att MS ännu en gång lyckats få in buggar i Blu-Ray appen så det blir lite galet med färgerna. Inget jag lagt märke till iofs men nu vet jag.

 

https://www.youtube....h?v=cQ-1rTIHmMI



#98

Postad 30 januari 2021 - 16:36

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Lyckades äntligen beställa en konsol. Blev en Xbox Series X. Ville hellre ha en PS5 men sonens One X mår inte bra och jag behövde få tag på en maskin.

Helt obegripligt att man inte kan boka konsoler någonstans. Bedrövligt skött.

#99

Postad 30 januari 2021 - 16:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Helt obegripligt att man inte kan boka konsoler någonstans. Bedrövligt skött.

Alternativet hade förvisso varit att försena launchen i något år och det hade ju inte heller hjälpt. Pandemin försenar allt.



#100

Postad 30 januari 2021 - 16:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Alternativet hade förvisso varit att försena launchen i något år och det hade ju inte heller hjälpt. Pandemin försenar allt.


Nej nej, jag uttryckte mig nog otydligt. Varför kan jag inte få boka på någon sajt och sen får man ett könummer där dom betar av order för order i den ordning bokningarna kom in? Även om jag har plats 46000 så är det ju skönt att veta att man har bokat. Eller har det varit förbjudet?

Är det omöjligt att lösa? När det har varit stor brist på iPhones vid release har det ju i princip funkat så. Samma med Samsung Galaxy-releaser. Och dom releaserna är väl vad jag vet större än konsolerna.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.