Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Epson projektorer TW-6700, TW-6700W, TW-6800

52 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 september 2016 - 19:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

I "skymundan" slĂ€pper Epson Ă€ven dessa modeller :) Alla har 3Ă„r/3000tim lampgaranti!

 

Har tvÄ Ärs inlÀmnings garanti och 3000 lumens/70":1 kontrast! (6700/6700W)

 

http://www.epson.se/...c-lamp-warranty

 

http://www.epson.se/...c-lamp-warranty

 

 

Har tre Är inlÀmnings garanti och 2700 lumens/120":1 kontrast. IngÄr Àven ett par 3d glasögon till den!

 

http://www.epson.se/...c-lamp-warranty


Redigerat av mcmike, 22 september 2016 - 21:15.


#2

Postad 01 november 2016 - 15:18

Faxmaskin
  • Faxmaskin
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0

Kommer troligtvis inhandla mig en tw6700 snart dÄ dÀr inte finns mÄnga andra för samma pengar med det projiceringsavstÄndet. köpte först en w2000 men de blev inte snyggt med en projektor hÀngandes i taket.

 

Jag har ett rum pÄ 5.9 meter och vill montera projektorn pÄ vÀggen mitt emot duken. sÄ det blir perfekt rÀknat pÄ en 120-125" duk.

problemet Ă€r lens shiften jag inte förstĂ„r mig pĂ„. 

distance from celing visar 0.89. jag hade gÀrna velat ha upp den lite till. gÄr det?

 

valde lens shift on men infon den ger mig begriper jag mig inte pÄ

(se bifogad bild) https://postimg.org/image/b1x1e0znx/

 

tacksam för lite experthjÀlp =)


Redigerat av Faxmaskin, 01 november 2016 - 15:19.


#3

Postad 01 november 2016 - 15:39

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

  • 984 inlĂ€gg
  • 0

Kommer troligtvis inhandla mig en tw6700 snart dÄ dÀr inte finns mÄnga andra för samma pengar med det projiceringsavstÄndet. köpte först en w2000 men de blev inte snyggt med en projektor hÀngandes i taket.

 

Jag har ett rum pÄ 5.9 meter och vill montera projektorn pÄ vÀggen mitt emot duken. sÄ det blir perfekt rÀknat pÄ en 120-125" duk.

problemet Ă€r lens shiften jag inte förstĂ„r mig pĂ„. 

distance from celing visar 0.89. jag hade gÀrna velat ha upp den lite till. gÄr det?

 

valde lens shift on men infon den ger mig begriper jag mig inte pÄ

(se bifogad bild) https://postimg.org/image/b1x1e0znx/

 

tacksam för lite experthjÀlp =)

 

0,89 m frĂ„n tak Ă€r centrum i bilden i ditt fall. Med hjĂ€lp av lens shift sĂ„ kan du max flytta den enligt dessa vĂ€rden. Om jag tolkar dessa rĂ€tt sĂ„ kan du om du har projektorn rakt framför duken och inte behöver anvĂ€nda nĂ„gon horisontal lensshift sĂ„ kan du placera centrum i linsen 1,34 m ovan centrumpunkten i duken.

 

Jag kanske Àr ute och snurrar. Epson har lite att lÀra av Sonys projektorkalkylator =)

 

Vid nÀrmare koll sÄ verkar dem inte utgÄ frÄn centrum av linsen utan "botten" av projektorn...


Redigerat av hugeman, 01 november 2016 - 15:41.


#4

Postad 01 november 2016 - 15:59

Faxmaskin
  • Faxmaskin
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0

kÀnner mig dum :) max 1.34 och nu Àr det 0.89. betyder det att jag teoretiskt hade kunnat ha den ovanför taket? Àr det sÄ pass mycke lens shift? eller Àr jag helt fel pÄ det nu? :blush:



#5

Postad 01 november 2016 - 16:26

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

  • 984 inlĂ€gg
  • 0

kÀnner mig dum :) max 1.34 och nu Àr det 0.89. betyder det att jag teoretiskt hade kunnat ha den ovanför taket? Àr det sÄ pass mycke lens shift? eller Àr jag helt fel pÄ det nu? :blush:

 

SÄ tolkar jag det med, men jag tycker den Àr rÀtt rörig den dÀr kalkylatorn. SÄ vi fÄr hoppas nÄgot mer fullblodsproffs tittar in i trÄden =) Det man ska tÀnka pÄ Àr att sÄ fort du blandar in horisontal lens shift sÄ minskar Àven den vertikala! Detta tar dock inte epsons guide höjd gör vilket Sonys gör =/



#6

Postad 01 november 2016 - 16:34

Faxmaskin
  • Faxmaskin
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0

SÄ tolkar jag det med, men jag tycker den Àr rÀtt rörig den dÀr kalkylatorn. SÄ vi fÄr hoppas nÄgot mer fullblodsproffs tittar in i trÄden =) Det man ska tÀnka pÄ Àr att sÄ fort du blandar in horisontal lens shift sÄ minskar Àven den vertikala! Detta tar dock inte epsons guide höjd gör vilket Sonys gör =/

Det gör inte sÄ mycket. Den horisontala kommer inte anvÀndas.

Det viktigaste Àr att jag kan fÄ upp den lite sÄ den inte hÀnger precis ovanför huvudet vilket den gör nu pÄ 0.89 enligt kalylatorn :)



#7

Postad 01 november 2016 - 16:47

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • MĂ€stare

  • 3 039 inlĂ€gg
  • 0

SÄ lÀnge du hÄller projektorn inom bildens egna höjd sÄ Àr det lugnt. Behövs det sÄ kan du ha den lite över bildens ovankant ocksÄ, men det Àr bra om du kan undvika det.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#8

Postad 05 november 2016 - 12:34

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

  • 984 inlĂ€gg
  • 0

Den stora frĂ„gan. Är det nĂ„gon skillnad i bildkvaltĂ© mellan 6700 och 6800 samt hur stĂ„r dessa sig emot gamla 6600?

 

Mer ljusstyrka men Àr det pÄ bekostnad av sÀmre svÀrta?

 

Jag letar kandidater som sÄ smÄning om ska fÄ ersÀtta min TW3200 som förvisso fortfarande stÄr oupsatt pÄ golvet dÄ jag fortfarande saknar min 77" React-duk.

 

Men med tanke pÄ att 6600 Àr för ljusstark till ovanstÄende duk sÄ lÀr vÀl 67/68 ocksÄ gÄ bort dÄ de krÀmar pÄ med mer ljus!



#9

Postad 05 november 2016 - 13:54

vinncent
  • vinncent
  • MĂ€stare

  • 2 878 inlĂ€gg
  • 0
.....

Redigerat av vinncent, 05 november 2016 - 13:54.


#10

Postad 25 november 2016 - 19:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

9999kr för TW-6700 ganska ok pris  :)

 

https://www.komplett...ektor-eh-tw6700


Redigerat av mcmike, 25 november 2016 - 19:48.


#11

Postad 26 november 2016 - 16:26

Unregistered6ed419aa
  • Unregistered6ed419aa
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Hej

 

Jag Àr en hembio-nybörjare och köpte mig en TW-6700 igÄr.

 

Jag har tÀnkt placera den pÄ vÀggen mittemot dÀr duken ska sitta, förstod det som att det ska funka med den hÀr dÄ jag har ca 4 meter mellan. Har tÀnkt mig en 108 tum duk.

 

Ska nu införskaffa en hylla samt duk, tar gÀrna emot tips pÄ duk dÄ jag som sagt Àr nybörjare pÄ detta. GÀrna tips pÄ hylla oxÄ. Projektorn Àr ca 30 cm djup sÄ hyllan behöver ju vara ca 35 cm eftersom kablarna gÄr in pÄ baksidan.

 

Tack pÄ förhand!

 

 

 

 

 

TW-6700

#12

Postad 26 november 2016 - 19:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

VĂ€lkommen till projektor trĂ€sket :) Det fungerar med dukstorleken, denna Ă€r prisvĂ€rd om man endast vill ha stor bild..(104")

 

https://www.prisjakt...kt.php?p=266501

 

Denna anvÀnder jag sjÀlv till min tw-6600, snygg och lÀmplig storlek :)

 

https://www.hifiklub...stics-s1-hylla/



#13

Postad 27 november 2016 - 23:32

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlĂ€gg
  • 0
Slog oxĂ„ till pĂ„ en 6700 i fredags. Kört utan proj i 2,5 Ă„r sĂ„ blir skoj med en comeback. 😊

#14

Postad 29 november 2016 - 09:44

Unregistered6ed419aa
  • Unregistered6ed419aa
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

Tack för tipsen. IgÄr fick jag hem godingen, packade givetvis upp den direkt och testkörde. Trevlig filmupplevelse blev det.

 

Dock sÄ blev jag lite förvÄnad dÄ jag lÀst att det stödjer Bluetooth för ljudöverföring. Det lÀste jag hÀr:

 

https://www.projekto...-eh-tw6700.html

 

Det verkar inte stĂ€mma, jag kan iallafall inte hitta funktionen. 

 

Jag hade inte tĂ€nkt köra ett helt surroundpaket utan en riktigt bra soundbar med satelliter eller liknande. 

 

Hur löser jag ljud ut frĂ„n projektorn? Är det bara "Audio Out" utgĂ„ngen som gĂ€ller? Kan jag fĂ„ riktigt bra ljud dĂ„?

 

Jag kommer anvÀnda bÄda HDMI-ingÄngarna. HD-digitalbox in i den ena och ett PS4 in i den andra.

 

Behöver jag en förstÀrkare?

 

Tack pÄ förhand!

 

 

Mvh



#15

Postad 29 november 2016 - 10:03

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlĂ€gg
  • 0

Tack för tipsen. IgÄr fick jag hem godingen, packade givetvis upp den direkt och testkörde. Trevlig filmupplevelse blev det.

 

Dock sÄ blev jag lite förvÄnad dÄ jag lÀst att det stödjer Bluetooth för ljudöverföring. Det lÀste jag hÀr:

 

https://www.projekto...-eh-tw6700.html

 

Det verkar inte stĂ€mma, jag kan iallafall inte hitta funktionen. 

 

Jag hade inte tĂ€nkt köra ett helt surroundpaket utan en riktigt bra soundbar med satelliter eller liknande. 

 

Hur löser jag ljud ut frĂ„n projektorn? Är det bara "Audio Out" utgĂ„ngen som gĂ€ller? Kan jag fĂ„ riktigt bra ljud dĂ„?

 

Jag kommer anvÀnda bÄda HDMI-ingÄngarna. HD-digitalbox in i den ena och ett PS4 in i den andra.

 

Behöver jag en förstÀrkare?

 

Tack pÄ förhand!

 

 

Mvh

Fast frÄgan Àr ocksÄ. Kan du fÄ riktigt bra ljud av en soundbar (och sateliter)?

Har du plats Àr ofta en receiver och frontar klart bÀttre Àn en soundbar, Àven om den senare Àr vÀldigt mycket snyggare och mer praktiskt mÄnga gÄnger.



#16

Postad 29 november 2016 - 11:40

Unregistered6ed419aa
  • Unregistered6ed419aa
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

ok, hur ska jag koppla om jag vÀljer att köra m receiver & frontar. GÄr det att fÄ med en ljudbudget pÄ max 8 000 kr?

 

Mvh



#17

Postad 29 november 2016 - 11:55

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlĂ€gg
  • 0

ok, hur ska jag koppla om jag vÀljer att köra m receiver & frontar. GÄr det att fÄ med en ljudbudget pÄ max 8 000 kr?

 

Mvh

Det finns mĂ„nga som Ă€r mycket bĂ€ttre pĂ„ att hitta bra produkter för en given peng Ă€n mig, men i sĂ„dana fall kopplar du in PS4 och digitalboxen i receivern, för att sedan koppla den till projektorn. Även billigare receivers kan ha rĂ€tt mĂ„nga ingĂ„ngar.

 

Med en receiver blir det lÀttare att bygga ut, uppgradera, lÀgga till subwoofer eller fler högtalare osv.

Nackdelen brukar vara WAF...


Redigerat av Unregistered706504e9, 29 november 2016 - 12:01.


#18

Postad 13 januari 2017 - 09:33

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlĂ€gg
  • 1
Köpte en 6700 före jul och har kört den nÄn vecka nu. Var ganska besviken till en början dÄ jag upplevde svÀrtan som riktigt blaskig, sÀmre Àn jag kom ihÄg frÄn den gÄngen jag fick 6600 demad för mig. Men igÄr helt plötsligt sÄ tyckte jag svartbotten var klart bÀttre, och jag har inte Àndrat nÄt. FrÄgan Àr, inbillar jag mig, Àr det jag som vant mig eller Àr det hÀr nÄgot som kan hÀnda pÄ en ny LCD proj?
Jag sitter ju Ă€ven och tittar pĂ„ en Panasonic 65ST60 emellanĂ„t sĂ„ jag borde ju som inte ha vant mig vid dĂ„lig svĂ€rta... ? 😄
Är evigheter sen jag köpte en helt ny proj sĂ„ jag kommer inte ihĂ„g om det brukar vara sĂ„hĂ€r. â˜ș

Redigerat av mattiask, 13 januari 2017 - 09:34.


#19

Postad 13 januari 2017 - 09:39

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

  • 984 inlĂ€gg
  • 0

Köpte en 6700 före jul och har kört den nÄn vecka nu. Var ganska besviken till en början dÄ jag upplevde svÀrtan som riktigt blaskig, sÀmre Àn jag kom ihÄg frÄn den gÄngen jag fick 6600 demad för mig. Men igÄr helt plötsligt sÄ tyckte jag svartbotten var klart bÀttre, och jag har inte Àndrat nÄt. FrÄgan Àr, inbillar jag mig, Àr det jag som vant mig eller Àr det hÀr nÄgot som kan hÀnda pÄ en ny LCD proj?
Jag sitter ju Àven och tittar pÄ en Panasonic 65ST60 emellanÄt sÄ jag borde ju som inte ha vant mig vid dÄlig svÀrta... ?
Är evigheter sen jag köpte en helt ny proj sĂ„ jag kommer inte ihĂ„g om det brukar vara sĂ„hĂ€r. â˜ș

 

Det kanske Àr dina ögon/hjÀrna som anpassar sig nÀr du sÀtter dig ner i lugn och ro och tittar.

 

NÀr jag startar upp min TW7200 och drar igÄng en film sÄ tycker jag svÀrtan Àr under all kritik. Men nÀr ögonen har fÄtt vÀnja sig lite och jag har lugnat ner och mig och slutat att glo efter dÄlig svÀrta sÄ "stÀller" ögonen/hjÀrnan in sig och det Àr egentligen bara riktigt mörka scener som ser dÄliga ut. Men sÄ fort lite ljus framtrÀder i scenen sÄ "luras" jag igen att tro att kontrasten Àr bÀttre Àn vad den Àr.



#20

Postad 13 januari 2017 - 13:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 1

Provade (6600) genom större duk i vardagsrummet, men skÀrpan hÄller inte mÄttet för mig lÀngre Àven vid tv tittande. Nu kanske dessa modeller presterar "bÀttre" pÄ den punkten? Men visst vÀnjer man sig, bara man sjÀlv Àr nöjd sÄ Àr vÀl det bra :)


Redigerat av mcmike, 13 januari 2017 - 13:15.


#21

Postad 13 januari 2017 - 13:50

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlĂ€gg
  • 0
KÀnns ÀndÄ mÀrkligt att jag skulle ha vant mig, tittar ju som sagt dagligen pÄ min plasma med riktigt bra svÀrta, men visst kan det ju vara sÄ. Och det var som sÄ uppenbart, frÄn en dag till nÀsta. Vet att man inte brukar kalibrera en projektor förrÀn lampan gÄtt ett tag, men det kanske mest handlar om fÀrgerna eller kan det ha nÄt samband?

Redigerat av mattiask, 13 januari 2017 - 13:51.


#22

Postad 13 januari 2017 - 19:47

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • MĂ€stare

  • 3 039 inlĂ€gg
  • 0

Det kanske Àr dina ögon/hjÀrna som anpassar sig nÀr du sÀtter dig ner i lugn och ro och tittar.

 

NÀr jag startar upp min TW7200 och drar igÄng en film sÄ tycker jag svÀrtan Àr under all kritik. Men nÀr ögonen har fÄtt vÀnja sig lite och jag har lugnat ner och mig och slutat att glo efter dÄlig svÀrta sÄ "stÀller" ögonen/hjÀrnan in sig och det Àr egentligen bara riktigt mörka scener som ser dÄliga ut. Men sÄ fort lite ljus framtrÀder i scenen sÄ "luras" jag igen att tro att kontrasten Àr bÀttre Àn vad den Àr.

Det Àr inte som du luras eller vÀnjer dig. Det Àr för att dina ögon anpassar sig efter förutsÀttningarna. NÀr du tittar pÄ en ljus sekvens sÄ stÀnger iris i dina ögon igen sig för att du inte ska bli blÀndad. DÄ blir automatiskt svÀrtan bÀttre eftersom dina ögon har ett visst dynamiskt omfÄng(som hela tiden Àndrar sig efter hur mycket ljus som finns).

 

NÀr det kommer en riktigt mörk sekvens sÄ ökar ögat sin kÀnslighet och du kan dÄ uppfatta att svÀrtan Àr sÀmre mycket tydligare.

 

Även rummet spelar roll eftersom ljuset som studsar pĂ„ duken reflekteras pĂ„ vĂ€ggar/tak och lyser upp rummet. Hur mycket ljus som finns i rummet pĂ„verkar förstĂ„s ocksĂ„ hur iris i dina ögon stĂ€ller in sig och bilden upplevs dĂ€refter.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#23

Postad 13 januari 2017 - 21:20

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlĂ€gg
  • 0
Men inget sÄnt har ju förÀndrats under dom hÀr veckorna som jag nu har anvÀnt projektorn. Det du sÀger gÀller ju hela tiden. Jag pratar om att jag upplevt en förÀndring frÄn en dag till en annan. Jag upplevde svartnivÄn nÀr ingen bild alls visades som lÀgre, "svartare" Àn tidigare.

Kom pÄ att det kan vara skillnad pÄ att det Àr mest blu-ray jag kollat pÄ innan och igÄr kollade pÄ en serie via Apple TV. MÄste kolla igenom instÀllningarna. Annars Àr det nog bara inbillning och kanske för höga förvÀntningar som nu har landat. :)

Redigerat av mattiask, 13 januari 2017 - 21:25.


#24

Postad 13 januari 2017 - 22:00

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • MĂ€stare

  • 3 039 inlĂ€gg
  • 0

Men inget sÄnt har ju förÀndrats under dom hÀr veckorna som jag nu har anvÀnt projektorn. Det du sÀger gÀller ju hela tiden. Jag pratar om att jag upplevt en förÀndring frÄn en dag till en annan. Jag upplevde svartnivÄn nÀr ingen bild alls visades som lÀgre, "svartare" Àn tidigare.

Kom pÄ att det kan vara skillnad pÄ att det Àr mest blu-ray jag kollat pÄ innan och igÄr kollade pÄ en serie via Apple TV. MÄste kolla igenom instÀllningarna. Annars Àr det nog bara inbillning och kanske för höga förvÀntningar som nu har landat. :)

Mitt svar var inte ett svar till dig utan till det jag citerade.

Vad ditt "problem" bestÄr av har jag ingen aning om :blink:

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#25

Postad 13 januari 2017 - 23:16

hugeman
  • hugeman
  • ForumrĂ€v

  • 984 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr inte som du luras eller vÀnjer dig. Det Àr för att dina ögon anpassar sig efter förutsÀttningarna. NÀr du tittar pÄ en ljus sekvens sÄ stÀnger iris i dina ögon igen sig för att du inte ska bli blÀndad. DÄ blir automatiskt svÀrtan bÀttre eftersom dina ögon har ett visst dynamiskt omfÄng(som hela tiden Àndrar sig efter hur mycket ljus som finns).

NÀr det kommer en riktigt mörk sekvens sÄ ökar ögat sin kÀnslighet och du kan dÄ uppfatta att svÀrtan Àr sÀmre mycket tydligare.

Även rummet spelar roll eftersom ljuset som studsar pĂ„ duken reflekteras pĂ„ vĂ€ggar/tak och lyser upp rummet. Hur mycket ljus som finns i rummet pĂ„verkar förstĂ„s ocksĂ„ hur iris i dina ögon stĂ€ller in sig och bilden upplevs dĂ€refter.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Det var vÀl egentligen det jag menade men ditt svar var mer utförligt och faktakorrekt :)

#26

Postad 13 januari 2017 - 23:28

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlĂ€gg
  • 0

Mitt svar var inte ett svar till dig utan till det jag citerade.
Vad ditt "problem" bestÄr av har jag ingen aning om :blink:

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Ah, sorry. Var pÄ jobbet och lÀste lite hastigt.

#27

Postad 22 mars 2017 - 14:42

superfinn2003
  • superfinn2003
  • Rookie

  • 3 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Jag undrar om man har taskig kÀlla, dvs SD bild frÄn en digitalbox, blir det över huvud taget bÀttre bild med en sÄdan hÀr fin projektor jÀmfört med en gammal 720p projektor? Har fortfarande en Sanyo PLV Z2, den vill inte dö.



#28

Postad 26 januari 2018 - 09:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlĂ€gg
  • 0

Har precis skaffat en 6700.

Överlag nöjd med sjĂ€lva bildkvalitĂ©n, men det Ă€r omöjligt att fĂ„ bra skĂ€rpa pĂ„ hela bilden.

MÀrker att det varierar lite hur lensshiften Àr instÀlld, men som jag har det nu, med projektorn pÄ en hylla ovanför soffan, och sen shiftat bilden nedÄt, sÄ fÄr jag skarpt pÄ övre halvan (förutom i hörnen), men sen blir det lite suddigare mot botten.

 

NÄn mer som har samma problem? Undrar pÄ om jag fÄtt en mÄndags ex.

Hade lÄnat en Epson 5400 av en polare för nÄn mÄnad sen, men den var hur lÀtt som helst att fÄ knivskarp fokus frÄn hörn till hörn. SÄ man tycker ju att den dyrare modellen borde va minst lika bra pÄ detta.

 

Försökte Àven anvÀnda panel alignment, men eftersom det inte Àr lika bra fokus pÄ över hela bilden, sÄ Àr det nÀstan omöjligt att styra in i hörnen.

 

Nu Àr det inte sÄ brutalt ur fokus att det inte gÄr att anvÀnda den, men man borde vÀl ÀndÄ kunna krÀva samma knivskarpa bild, som pÄ deras billigaste modeller.



#29

Postad 26 januari 2018 - 09:52

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

 

Nu Àr det inte sÄ brutalt ur fokus att det inte gÄr att anvÀnda den, men man borde vÀl ÀndÄ kunna krÀva samma knivskarpa bild, som pÄ deras billigaste modeller.

 

 

Svar nej! Har man lyckats fÄ en buget lcd med den skÀrpan bara att gratulera. Vanligast Àr att man har lite sÀmre skÀrpa överlag, har sÄ sjÀlv och haft pÄ alla mina Epson i denna prisklass. ( nu tw6600) Om det syns vid film skulle jag inte acceptera det utan begÀra en ny :)



#30

Postad 26 januari 2018 - 10:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlĂ€gg
  • 0

Om det syns vid film skulle jag inte acceptera det utan begÀra en ny :)

Tack, dÄ vet jag att det inte Àr ett mÄndagsex iaf :)

TÀnker inte pÄ det nÀr jag ser pÄ film. MÀrks dock pÄ text nÀr jag surfar eller eller smÄ detaljer i hörnen pÄ spel, dÄ jag har en gaming/htpc inkopplad.

Men man vÀnjer sig vÀl ;)

Redigerat av Svante Skoog, 26 januari 2018 - 10:33.


#31

Postad 26 januari 2018 - 11:06

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Men man vÀnjer sig vÀl ;)

 

 

Jag sitter ca 80cm frÄn 77" dÄ datorn stÄr bredvid och det var ingen höjdare i början dÄ jag har lite suddigt i det högra hörnet med statiska bilder. Numera bryr jag mig inte, sÄ visst vÀnjer man sig iallafall jag :)

 

 

Tack, dÄ vet jag att det inte Àr ett mÄndagsex iaf :)

 

 

Jag har haft betydligt dyrare projektorer som inte haft jÀmn skarphet över hela bilden tyvÀrr :)



#32

Postad 26 januari 2018 - 12:22

Ringblixt
  • Ringblixt
  • MĂ€stare

  • 3 209 inlĂ€gg
  • 0

Är man ute efter uniform skĂ€rpa över hela ytan mĂ„ste man upp till de bĂ€ttre single-chip DLP:ern och förslagsvis zooma ut en del, alltsĂ„ sĂ„ mycket tele som möjligt. Har inte haft mycket att klaga pĂ„ med detta pĂ„ min kĂ€ra gamla hyllvĂ€rmare Samsung SP-A800B eller Sim2:s modeller. Samt JVC Z1 dĂ„. :)

 

Resten Àr lite över hela kartan.



#33

Postad 26 januari 2018 - 16:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0

MÀrkt det med ojÀmn skÀrpa med, men inte alls mycket mest nÀr man kollar pÄ tex dator genom den... blir vÀrre nÀr man anvÀnder lensskift mycket, vÄran duk har vi rullat ner till maxlÀge, vilket man inte ska egentligen, sÄ har den börjat strula nÀr man ska rulla upp den igen, sÄ har lÀget innan den, nu kommer bilden lite för högt upp, man har ögonhöjden typ i filmens nederkant nÀr man kollar pÄ film som Àr i 2:35:1. Men skÀrpan blev direkt jÀmn (vad jag kan se) nÀr vi inte anvÀnde lika mycket vertikal lensskift. Ska dock nÀmnas att det Àr en tw6600 dÄ...


Redigerat av Garrett, 26 januari 2018 - 16:59.


#34

Postad 11 mars 2018 - 08:58

snuvve
  • snuvve
  • AnvĂ€ndare

  • 132 inlĂ€gg
  • 0
Hej.
Köpte mig en tw6700 och mÄste sÀga att jag Àr grymt nöjd med denna i mitt ljusa vardagsrum.
LÀste en del om b.l.a focus problem och pÄ mitt ex iaf sÄ fÄr jag till riktigt bra skÀrpa.
Kör pÄ en 150 tums duk.
Har haft en del projektorer i Mina dagar bla Epson tw6000 Benq w1070 w7000+. I förra huset nÀr jag hade biogrotta Sony hw10 vw85 JVC x30.

Köpte denna Epson eh tw6700 för jag behövde mÄnga lumens till min duk men blev positivt överraskad över hur skarp och bra kontrast den har faktiskt för pengarna.
Köpte pĂ„ Netonnet för 9990kr sĂ„ 👍👍👍👍

Kör man lampan pÄ Eco sÄ Àr den riktigt tyst.
NÀr det Àr ljust i rummet kör jag lampan pÄ medium och tycker ÀndÄ den Àr relativt tyst.
Lampan pÄ full dÄ börjar flÀkten lÄta endel men samtidigt blir dÀr bra tryck i bilden.

Redigerat av snuvve, 11 mars 2018 - 09:03.


#35

Postad 11 mars 2018 - 10:54

badass
  • badass
  • LĂ€rjunge

  • 284 inlĂ€gg
  • 0
Hej. Jag har idag en Epson 3200. Jag har den i ett biorum i kÀllaren med vitt tak och tvÄ vita vÀggar, tvÄ svarta vÀggar och svart nÄlfiltsmatta pÄ golvet.Jag vet att Epson 6700 kanske inte den mest optimala projektorn i det rummet men tror ni det hade blivit ett stort kliv bildmÀssigt mellan dom tvÄ projjarna? TÀnkte typ om 6700 Àr skarpare i skÀrpan.

#36

Postad 07 september 2018 - 10:39

jimjans
  • jimjans
  • MĂ€stare

  • 3 659 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„n mer hĂ€r med Epson 6700 som fĂ„tt en rosa tint i delar av bilden i mitt fall högra sidan och pĂ„verkar ca halva bilden fanns inte dĂ€r frĂ„n början.

 

 

 

Bifogad fil(er)



#37

Postad 10 november 2018 - 11:11

Janne.G
  • Janne.G
  • ForumrĂ€v

  • 726 inlĂ€gg
  • 0

Hej,

De hÀr modellerna Àr ju tvÄ Är gamla nu. NÄgon som vet nÀr efterföljare lanseras?



#38

Postad 11 november 2018 - 19:40

samsara
  • samsara
  • ForumrĂ€v

  • 540 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„n mer hĂ€r med Epson 6700 som fĂ„tt en rosa tint i delar av bilden i mitt fall högra sidan och pĂ„verkar ca halva bilden fanns inte dĂ€r frĂ„n början.

Samma problem som jag rĂ„kade ut för pĂ„ en mycket Ă€ldre Epson maskin "TW 520". Plockade fram den för att kolla hur den ser ut idag och bara att konstatera att det inte gĂ„r att anvĂ€nda projektorn. Är inne pĂ„ att min projektor blivit fuktskadad eftersom jag dragit ner temperaturen i kĂ€llaren dĂ€r jag har mina hembiografer till 17 grader. NĂ€r jag anvĂ€nder biografen som gĂ€strum drar jag upp temperaturen till ca 22 grader och dĂ„ anvĂ€nder gĂ€sterna duschen vilket ökar fuktigheten i kĂ€llaren. Var nĂ„gon som pĂ„stod att Epson anvĂ€nder organiska fĂ€rger i sina gamla paneler. Men nĂ€r jag ser problemet pĂ„ en nyare maskin börjar jag fundera pĂ„ om nĂ„got sitter snett i projektorn? 

Försökte klippa in en bild frÄn Postimage men det verkar som om det inte gÄr att klistra in postimage bilder pÄ detta forum?

PS? Mystiskt att bÄde du och jag har samma fÀrgfel med rosa fÀrg pÄ höger sida och lite blÄstick till vÀnster vilket fÄr mig att tvivla pÄ att det Àr fel pÄ fÀrgfiltret och att nÄgot istÀllet sitter snett i maskinen?



#39

Postad 12 november 2018 - 12:37

samsara
  • samsara
  • ForumrĂ€v

  • 540 inlĂ€gg
  • 0

Hittade en gammal trĂ„d. https://www.minhembi...34563&p=4475671



#40

Postad 12 november 2018 - 13:02

jimjans
  • jimjans
  • MĂ€stare

  • 3 659 inlĂ€gg
  • 0

Samma problem som jag rĂ„kade ut för pĂ„ en mycket Ă€ldre Epson maskin "TW 520". Plockade fram den för att kolla hur den ser ut idag och bara att konstatera att det inte gĂ„r att anvĂ€nda projektorn. Är inne pĂ„ att min projektor blivit fuktskadad eftersom jag dragit ner temperaturen i kĂ€llaren dĂ€r jag har mina hembiografer till 17 grader. NĂ€r jag anvĂ€nder biografen som gĂ€strum drar jag upp temperaturen till ca 22 grader och dĂ„ anvĂ€nder gĂ€sterna duschen vilket ökar fuktigheten i kĂ€llaren. Var nĂ„gon som pĂ„stod att Epson anvĂ€nder organiska fĂ€rger i sina gamla paneler. Men nĂ€r jag ser problemet pĂ„ en nyare maskin börjar jag fundera pĂ„ om nĂ„got sitter snett i projektorn?
Försökte klippa in en bild frÄn Postimage men det verkar som om det inte gÄr att klistra in postimage bilder pÄ detta forum?
PS? Mystiskt att bÄde du och jag har samma fÀrgfel med rosa fÀrg pÄ höger sida och lite blÄstick till vÀnster vilket fÄr mig att tvivla pÄ att det Àr fel pÄ fÀrgfiltret och att nÄgot istÀllet sitter snett i maskinen?

det var fel pÄ optimal engine men fick en annan projektor i stÀllet....

Redigerat av jimjans, 12 november 2018 - 13:02.


#41

Postad 03 januari 2019 - 17:17

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som har koll pÄ vad tw-6700 har för input lag ??



#42

Postad 03 januari 2019 - 17:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Enligt HBB..

 

29.9 ms i Natural-lÀge, 30.5 ms i Cinema-lÀge.



#43

Postad 03 januari 2019 - 17:35

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlĂ€gg
  • 0

Borde finnas ett game mode/ eller fastmode heter, det gör det pÄ 6600an... dÄ blir det lite lÀgre iaf...


Redigerat av Garrett, 03 januari 2019 - 17:37.


#44

Postad 25 mars 2019 - 09:43

Duddits1
  • Duddits1
  • LĂ€rjunge

  • 365 inlĂ€gg
  • 0

I gÄr startade inte min 6700 (ca:2500h).

Har haft problem tidigare med att den kan behöva startas 2 gÄnger.

Men nu var den stendöd.

Ringde Epson idag, dom skickar en ny lampa.

Visar sig felet efter detta sÄ kontaktar jag bara dom igen.

Snacka om bra service alltsÄ, 5 tummar upp.



#45

Postad 25 mars 2019 - 21:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlĂ€gg
  • 0

Japp de levererar alltid.! Hoppas det löser sig :)


Redigerat av mcmike, 25 mars 2019 - 21:28.


#46

Postad 28 mars 2019 - 18:03

Duddits1
  • Duddits1
  • LĂ€rjunge

  • 365 inlĂ€gg
  • 0

Japp de levererar alltid.! Hoppas det löser sig :)

JadÄ, ny lampa kom idag och nu funkar allt igen som det ska.
Grymt ljusstark projektor alltsÄ :wub:



#47

Postad 17 februari 2021 - 21:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr vÀrdet pÄ en begagnad Epson TW6700 idag?

Lite sugen pÄ en Epson projektor igen, men har inte budget just nu till att köpa en ny, sÄ tÀnkte tills vidare köra pÄ en gammal hederlig 1080p modell.

 

Är dock lite orolig över att köpa begagnat, pga alla skrĂ€ckhistorier om damm pĂ„ panelerna.

Men kanske inte Àr sÄ vanligt som det verkar?

 

NÄn hÀr pÄ forumet annars som har uppgraderat och sitter pÄ en gammal 6700?



#48

Postad 17 februari 2021 - 22:07

Nizz_e
  • Nizz_e
  • ForumrĂ€v

  • 943 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr vÀrdet pÄ en begagnad Epson TW6700 idag?

Lite sugen pÄ en Epson projektor igen, men har inte budget just nu till att köpa en ny, sÄ tÀnkte tills vidare köra pÄ en gammal hederlig 1080p modell.

 

Är dock lite orolig över att köpa begagnat, pga alla skrĂ€ckhistorier om damm pĂ„ panelerna.

Men kanske inte Àr sÄ vanligt som det verkar?

 

NÄn hÀr pÄ forumet annars som har uppgraderat och sitter pÄ en gammal 6700?

Inte funderat pÄ Sony?

Ska tydligen vara mindre dammkÀnsliga. Inte sett nÄt pÄ min Àn. Epsonen jag hade innan hade flera.



#49

Postad 18 februari 2021 - 10:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlĂ€gg
  • 0

Inte funderat pÄ Sony?

Hade varit nice, men tyvÀrr Àr dom oftast dyrare begagnade, om man inte finner nÄn riktigt gammal, typ HW20.

Men dÄ lÀr panelerna va hyfsat utslitna.

FÄr testa att lÀgga upp en annons annars.



#50

Postad 26 februari 2021 - 21:02

j_pauser
  • j_pauser
  • Wannabe

  • 16 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr vÀrdet pÄ en begagnad Epson TW6700 idag?
Lite sugen pÄ en Epson projektor igen, men har inte budget just nu till att köpa en ny, sÄ tÀnkte tills vidare köra pÄ en gammal hederlig 1080p modell.

Är dock lite orolig över att köpa begagnat, pga alla skrĂ€ckhistorier om damm pĂ„ panelerna.
Men kanske inte Àr sÄ vanligt som det verkar?

NÄn hÀr pÄ forumet annars som har uppgraderat och sitter pÄ en gammal 6700?


Köpte precis min begnade 6700 för 5200kr med frakt. Bytte direkt lampa och luftfilter för ca1800kr. Har nu fĂ„tt upp den i fĂ€sten mot en 104” react. Blir intressant att se om den blir bra i ett hel vitt rum.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.