Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elmopeder och erfarenhet

151 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 maj 2019 - 00:20

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Super Soco Cux med 2500:- Miljörabatt i Växjö

22 400 kr lägsta pris i Sverige.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Super SOCO CUx "Miljöpremie 2500 kr" https://www.blocket.se/vi/84175741.htm

 

Försökte själv att få samma pris av min Lokala handlare men kom bara halvvägs så fick betala 23 650 kr för min monterad, testad och klar i färgen Röd.

 

Så äntligen efter en tid så är hela processen klar.


Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 13 maj 2019 - 09:59.


#52

Postad 13 maj 2019 - 17:49

boxman88
  • boxman88
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

@jonas den ser ju faktiskt rätt intressant ut, såg på en youtube video man kan derestricta den med några knapptryck så gör den typ 65 km/h.



#53

Postad 13 maj 2019 - 19:16

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

@jonas den ser ju faktiskt rätt intressant ut, såg på en youtube video man kan derestricta den med några knapptryck så gör den typ 65 km/h.

 

För min egen del är det 60 Volt / 30 Ampere batteri med bra räckvidd + Moderna designen jag fastnade för tillsammans med ett bra pris i Sverige just nu och jämför jag med övriga Europa har vi bäst pris och bara det i sig är ett under.

 

Tyskland och UK är störst i EU på elmopeder och har mycket bättre priser på NIU men just denna modell har vi bättre pris i Sverige.

 

Nypris på batteriet: 60 Volt / 30 Ampere är 9995 kr  vs  Niu tar 14 995 kr för sitt batteri på 60 Volt / 29 Ampere. 

 

Sedan finns det upp till 60 Volt / 35 Ampere batterier redan nu för 8200 Sek på Ebay som passar Super Soco och priset lär sjunka med tiden och batteri packen högre kapacitet som på bilarna.

 

Men fördelen här är att batteri packen är enkla att byta till bättre modell.

 

Finns även tillval för snabbladdare och då laddar man batteriet fullt på 3 Timmar


Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 13 maj 2019 - 19:21.


#54

Postad 13 maj 2019 - 19:33

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Största batteriet på 64 Volt / 40 Ampere med möjlighet att montera dubbla batterier i denna elmoped.

Totalt slutsåld i Tyskland.

Elektroroller ECOOTER E2S
https://shop.elektro...ler-ecooter-e2/

https://www.outdoord...E2-45-km-h.html

3180 EURO = 34 406 SEK

Självklart Kina denna också kommer ifrån.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 14 maj 2019 - 21:32.


#55

Postad 14 maj 2019 - 21:30

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Kollade lite extra och tänkte hur folk handlar från Kina och kom på Taobao.com

Här finns verkligen alla tillbehör till dessa mopeder och alla Elmopeder till betydligt bättre pris om man har tiden att importera själv.

Köpte lite tillbehör idag från Tyskland och Frankrike och kan säga att Kina utklassar EU och finns mycket mer att välja på.

Man tjänar självklart på att ta in Ecooter E2 med dubbla batterier 64 Volt/40 Ampere + 64 Volt/20 Ampere med 20 mils räckvidd i 40 km/h.

12 699 kinesiska renminbi = 17 732 Sek

Direkt från Dayang motors i Kina som tillverkar denna modell.

EU varianten för 2999 Euro med 1 batteri.

Super Soco Cux kostar 10 598 SEK från Super Soco i Kina.

Dock tänk på fraktkostnaden + 29% för moms och tull kostnader som tillkommer.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 14 maj 2019 - 22:21.


#56

Postad 16 maj 2019 - 22:18

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Sur ron häftigaste cross Elmopeden jag sett.

https://youtu.be/cw4TI7domso

#57

Postad 20 maj 2019 - 19:56

boxman88
  • boxman88
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Den ser galen ut, och låter också mycket också. Men visst det ser roligt ut.

Det fantastiska med eldrift är ju den omedelbara accelerationen, hade jag bott på landet hade jag velat ha en sån helt klart.

 

Eller en speedbike (elcykel 45 km/h) mountainbike, tänk er downhilla på typ "eco" mode (bara såpass mycket hjälp att den balanserar ut den extra vikten cykeln bär med batteri och motor) och sedan klättra berget i 45 km/h utan att svettas..


Redigerat av boxman88, 20 maj 2019 - 19:56.


#58

Postad 24 maj 2019 - 22:36

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Var och prov körde en drax swift (Yadea C-line som den också går under).
Är 184cm och tyckte det var gott om plats. Vi har en bensin moppe i familjen där mina knän slår i. Batteriet var lätt att ta med in och ladda, om du inte kan ladda på parkeringen. Pigg upp till 25km/t. Toppade 43km/t farten sjunk till 41 vid mindre uppförsbacke. Jag som ska till från jobbet duger den. Men vet inte om en ungdom skulle acceptera denna lugna moped. Ska försöka prov köra någon mer moped. Men denna känns prisvärd.


Blev det något inköp för din del eller funderar du fortfarande.

#59

Postad 24 maj 2019 - 22:40

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Den ser galen ut, och låter också mycket också. Men visst det ser roligt ut.
Det fantastiska med eldrift är ju den omedelbara accelerationen, hade jag bott på landet hade jag velat ha en sån helt klart.

Eller en speedbike (elcykel 45 km/h) mountainbike, tänk er downhilla på typ "eco" mode (bara såpass mycket hjälp att den balanserar ut den extra vikten cykeln bär med batteri och motor) och sedan klättra berget i 45 km/h utan att svettas..


Jag kan förhoppningsvis hämta min moped nästa vecka och beror på att återförsäljaren ej hade den hemma på lager.

Dessutom tid att montera den och få hem regplåtar från transport styrelsen.

Har du varit iväg och testat några Elmopeder och fått någon uppfattning vilken modell du vill inköpa ?

#60

Postad 18 juni 2019 - 22:58

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Fick äntligen mopeden inregistrerad i måndags eftermiddag bara regskylt som saknas nu.

3-4 Arbetsdagar gissa transportstyrelsen.

Kan även säga att If skadeförsäkring är överlägset bäst på kostnaden på Elmopeder.

Halva priset mot Ica som verkar ligga näst lägst när jag jämfört och Trygg-Hansa är 3 ggr dyrare en If på försäkringen.

Blev en långdragen process och försökte få en förklaring från ATV Sweden men dom hade ingen förklaring utan skyllde på Transportstyrelsen som angett att dom fick ärendet förra veckan på fredagen.

#61

Postad 19 juni 2019 - 06:25

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0

Kan även säga att If skadeförsäkring är överlägset bäst på kostnaden på Elmopeder.

Halva priset mot Ica som verkar ligga näst lägst när jag jämfört och Trygg-Hansa är 3 ggr dyrare en If på försäkringen.

 

Sanning med modifikation. ;)

 

Beror ju på var i landet du bor samt vilken typ av elmoped du köper. Min Super Soco var istället överlägset billigast hos Länsförsäkringar, trots att jag har 4st andra försäkringar hos IF idag.

 

Bytte nyligen jobb med och har börjat jobbpendla med Super Socon till nya arbetsplatsen. 3.5 mil ToR.

Då det är så pass "nära" så kan man köra lite snabbare också utan att få slut på batteri. Den maxar dock ut på typ 62km/h.



#62

Postad 19 juni 2019 - 17:38

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Varit runt och tittar lite. Niu M1 var tok för liten för mina fötter. Niu u pro gillade jag rent komfort mässigt. M1 gick som som yedea. Har provat min sons moped mycket för att gemföra. Elmotor runt 1200w går som min sons bensin moped(45km). U pro provade jag alldrig. Nu Kanske jag ska flytta arbetsplats kommer då ha 12km en väg. Då skulle en elcykel räcka. Så har lagt det lite på is.

En ftpga till jonas_w har du ändrat fabrik inställningen på din super soco för att den ska gå 60km/t.

Redigerat av Ochåäö, 19 juni 2019 - 17:39.


#63

Postad 19 juni 2019 - 17:57

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Man håller in bromsen, trycker på någon knapp osv osv så är man klar. Samma procedur återställer den till original.
Maxar då runt 62km/h, naturligtvis lite högre utför även om det inte är någon jätteskillnad.

Jätteskönt när man kör på 50-vägar då många bilar kör lite snabbare än så. Slipper man bli inkörd av varenda bil vilket känns lite säkrare med.

#64

Postad 19 juni 2019 - 20:25

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Hämtat hem min Super Soco Cux idag.

Tog lite tid då jag installerade Xtra utrustning från Kina, Sidesteps + golvmatta, Pakethållare + Packbox, Centralstöd + kraftigare krok.

För att aktivera Android appen måste man byta Cdi boxen men medföljer mopeden.

Maila general agenten i Sverige, Imei & Vin Code + färg.

Sedan aktiverar dom appen åt kunden och massa instruktioner medföljer och beskriver detta utförligt hur man går tillväga.

Mopeden har bra acceleration och går tyst och folk verkligen reagerar på detta i närheten när man kör.

Farthållare, larm, appfunktion med samma funktioner som Niu.

Led belysningen är riktigt bra på mopeden.

Får komma med bättre utlåtande när jag kört mer men komforten är bra och lätt styrd och sitsen är helt rak så riktigt långa personer kan använda denna pga detta ingen förhöjning.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 19 juni 2019 - 20:25.


#65

Postad 19 juni 2019 - 21:11

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Vid laddning av batteri har man 5 staplar så vill man ladda till 80% som Tesla och Polestar rekommenderar ladda till 4 staplar.

https://i.imgur.com/vm3Gryh.jpg

#66

Postad 26 juni 2019 - 21:51

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Kört lite mera nu och kan säga att räckvidden påverkas av vädret som motvind, kyla och regn.

Rekommenderar att ta in batteriet när man ej använder den.

Kollar man manualen så rekommenderar dom också att förvara den inomhus från regn och andra väderförhållanden men haft min utomhus.

Gillar verkligen Sidesteps på modellen då man kan sitta bredare och även sitsen utan förhöjning för passagerare för då kan man sitta ända bak om man vill.

Mopeden är väldigt smidig när man styr och svarar direkt på gasen så märks att eldrift har bra effektivitet.

Från 25% batteri till full laddning tar det 5 timmar.

#67

Postad 29 juli 2019 - 12:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Kört lite mera nu och kan säga att räckvidden påverkas av vädret som motvind, kyla och regn.

Rekommenderar att ta in batteriet när man ej använder den.

Kollar man manualen så rekommenderar dom också att förvara den inomhus från regn och andra väderförhållanden men haft min utomhus.

Gillar verkligen Sidesteps på modellen då man kan sitta bredare och även sitsen utan förhöjning för passagerare för då kan man sitta ända bak om man vill.

Mopeden är väldigt smidig när man styr och svarar direkt på gasen så märks att eldrift har bra effektivitet.

Från 25% batteri till full laddning tar det 5 timmar.


Du som verkar lite insatt.
Vad tror du om Vässla 2 vs Super Soco Cux? Ungefär samma pris

#68

Postad 29 juli 2019 - 23:35

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Du som verkar lite insatt.
Vad tror du om Vässla 2 vs Super Soco Cux? Ungefär samma pris


Gick igenom allt på marknaden när jag valde min.

60 Volt/30 Ampere batteri med 6 mil/räckvidd på max fart.

Man får med 2 Databoxar 1 av dessa har sim kort inbyggt så man kan installera App med körmönster, felsökning på mopeden elektronisk se räckvidd och antal laddningar.

Mopeden har riktigt bra Ledstrålkastare med hög lumen, farthållare, Tydlig Display som är stor på ovansidan av styret.

Inbyggt larm med larmdosa som på bilarna, medföljer 2 nycklar och dosor.

Tycker om alla tillbehör man kan hitta i Kina och valde själv Sidesteps, Central stöd och pakethållare.

Men finns mycket mer att välja på som Större ruta, Benvärmare, Snabbladdare, Alla kåpor m.m

Kollar man förra årets batteri var dessa sämre så verkar bli bättre för varje uppgradering men samma storlek och enkelt att byta ut senare och priserna lär bli bättre hela tiden.

12" hjul var också något som lockade för min egen del vill inte ha 10" Hjul.

Kan tyvärr inte uttala mig om Vässla då jag ej testat denna Elmoped.

#69

Postad 29 juli 2019 - 23:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ok,tack för info 😃
Du är nöjd annars med den annars då?

#70

Postad 07 augusti 2019 - 21:34

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Ok,tack för info
Du är nöjd annars med den annars då?


Har varit nöjd med den överlag har haft en glappkontakt från början men valde att vänta in första Service tillfället på 30 mil så fick dom baka ihop detta.

Fått detta klart och nu funkar den helt felfritt.

Mopeden är pigg och rapp, bra bromsar och grymt bra belysning , Tydligt stor display så kan inte annat än rekommendera Super Soco.

#71

Postad 08 augusti 2019 - 08:17

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
Är första servicetillfället efter 300 km? Är de så dåligt byggda att service krävs så tidigt, låter ju helt sjukt.

#72

Postad 08 augusti 2019 - 09:21

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1

Är första servicetillfället efter 300 km? Är de så dåligt byggda att service krävs så tidigt, låter ju helt sjukt.

Dom flesta mopederna har inkörning Service.

Mellan 30-50 mil för att efter dra bultar och kolla igenom maskinen lika på bensin.

Nästa service är dock först på 250 mil och detta är det normala service intervallet.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 08 augusti 2019 - 09:23.


#73

Postad 08 augusti 2019 - 23:15

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1

Du som verkar lite insatt.
Vad tror du om Vässla 2 vs Super Soco Cux? Ungefär samma pris

Enligt mig så är det Niu M+ Sport Vs Super Soco Cux som är dom likvärdiga konkurrenterna.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Super SOCO CUx elmoped 45km/h Kampanj https://www.blocket.se/vi/85273423.htm

Köp en Scooter
https://www.kopensco...45km-h-rod.html

Niu mopeden har 10" hjul och en upphöjd sadel baktill och detta kan ställa till det för långa personer. Längd 1640 mm

Super Soco Cux har 12" Hjul och platt sadel så man kan utnyttja hela längden. Längd 1782mm

Super Soco är också lite längre och högre med lite högre vikt så kommer kännas större.

Annars funktioner och tillbehör är likvärdiga till båda mopederna.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 08 augusti 2019 - 23:21.


#74

Postad 10 augusti 2019 - 12:20

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av:
https://www.fyrhjuling.org/butik/

Lite kul med elscooter(elsparcykel) som är registrerade.

#75

Postad 20 augusti 2019 - 19:57

Unregistereddb613d2f
  • Unregistereddb613d2f
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Enligt mig så är det Niu M+ Sport Vs Super Soco Cux som är dom likvärdiga konkurrenterna.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Super SOCO CUx elmoped 45km/h Kampanj https://www.blocket.se/vi/85273423.htm

Köp en Scooter
https://www.kopensco...45km-h-rod.html

Niu mopeden har 10" hjul och en upphöjd sadel baktill och detta kan ställa till det för långa personer. Längd 1640 mm

Super Soco Cux har 12" Hjul och platt sadel så man kan utnyttja hela längden. Längd 1782mm

Super Soco är också lite längre och högre med lite högre vikt så kommer kännas större.

Annars funktioner och tillbehör är likvärdiga till båda mopederna.

 

Är du fortfarande nöjd? Stod mellan NIU M+ och Vässla och tänkte slå till på sistnämnda på kampanj. Men stötte på denna tråd. Super Soco Cux har inte funnits på radarn innan. Tycker ingen är särskilt snygg, men Super Soco känns något schystare.

 

Hur långt kommer du på batteriet nu ungefär? Smidigt att ta med in och ladda?

 

Tack!



#76

Postad 20 augusti 2019 - 21:30

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Är du fortfarande nöjd? Stod mellan NIU M+ och Vässla och tänkte slå till på sistnämnda på kampanj. Men stötte på denna tråd. Super Soco Cux har inte funnits på radarn innan. Tycker ingen är särskilt snygg, men Super Soco känns något schystare.

Hur långt kommer du på batteriet nu ungefär? Smidigt att ta med in och ladda?

Tack!


Full fart i 45 km/h är räckvidden ca 60-65 km på en full laddning.

Batteriet är lätt och smidigt att bära med sig in i lägenheten.

Acceleration var det första jag reagerade på vid första provkörningen och helt tyst.

Utseende är väldigt modernt med led frontlyset och led baklampan med blinkers.

Niu är mer klassiskt så är en smaksak.

Nöjd med mitt val och även sett en Niu M+ hos återförsäljaren som jag servade den hos och kändes betydligt mindre i storleken.

#77

Postad 20 augusti 2019 - 22:25

Unregistereddb613d2f
  • Unregistereddb613d2f
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Full fart i 45 km/h är räckvidden ca 60-65 km på en full laddning.

Batteriet är lätt och smidigt att bära med sig in i lägenheten.

Acceleration var det första jag reagerade på vid första provkörningen och helt tyst.

Utseende är väldigt modernt med led frontlyset och led baklampan med blinkers.

Niu är mer klassiskt så är en smaksak.

Nöjd med mitt val och även sett en Niu M+ hos återförsäljaren som jag servade den hos och kändes betydligt mindre i storleken.

Mäktigt! Då slår jag nog till på en sådan. Ej sett några boxar, men det går väl att hitta någonstans på nätet. Bor i stan och kommer typ parkera ute hela tiden. Får se hur den överlever kylan. Lär väl stjälas innan första snön dock. :)

#78

Postad 20 augusti 2019 - 22:46

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Mäktigt! Då slår jag nog till på en sådan. Ej sett några boxar, men det går väl att hitta någonstans på nätet. Bor i stan och kommer typ parkera ute hela tiden. Får se hur den överlever kylan. Lär väl stjälas innan första snön dock. :)


Förstår ej vad du menar med boxar, Topbox ?.

Kan berätta att jag har Pakethållare och Centralstöd till salu om det är av intresse.

Både är helt nya och oanvända, inget som Svenska importören tar in just nu.

Bara skicka PM om det är av intresse

#79

Postad 21 augusti 2019 - 05:31

Unregistereddb613d2f
  • Unregistereddb613d2f
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Yes - syftade på topbox!

#80

Postad 21 augusti 2019 - 05:46

Unregistereddb613d2f
  • Unregistereddb613d2f
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Förstår ej vad du menar med boxar, Topbox ?.

Kan berätta att jag har Pakethållare och Centralstöd till salu om det är av intresse.

Både är helt nya och oanvända, inget som Svenska importören tar in just nu.

Bara skicka PM om det är av intresse

Cool! Ska sätta mig in i vad jag behöver. Topbox känns bl a nödvändigt.

#81

Postad 21 augusti 2019 - 10:43

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Pakethållare är den man fäster Topbox på plats.

Centralstöd är mittenstödet under enbart Sidostödet medföljer original.

Importera själv från Kina och köpte 1 Xtra av båda modellerna.

Bifogad fil(er)



#82

Postad 21 augusti 2019 - 17:43

Unregistereddb613d2f
  • Unregistereddb613d2f
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Cool! Intresserad om jag får tag på en. Moppen var slut i Sthlm, så jagar lite. Annars får jag satsa på ngn annan modell.



#83

Postad 22 augusti 2019 - 11:49

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
Hur är det får det laddas elmoped på elbils laddparkering.

#84

Postad 22 augusti 2019 - 16:23

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1

Hur är det får det laddas elmoped på elbils laddparkering.

Tror man nästan måste fråga kommunen om detta men tror att dom godkänner detta.

Men kräver en adapter som är anpassad för Elmopeden vet att Niu säljer dessa enligt Greenmopeds i UK.

Har enbart 220v och vanliga kontakten på min Elmoped original och ej kollat upp om adapter finns och stepdown från 50A.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 22 augusti 2019 - 16:27.


#85

Postad 23 augusti 2019 - 23:10

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 1
Man behöver inte vara orolig att man syns eller har bra belysning iallafall.

Bifogad fil(er)



#86

Postad 13 september 2019 - 20:09

Unregistered69bff720
  • Unregistered69bff720
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Valde mellan samma modeller men efter tveksamheter kring Vässlams batteri och att deras styrelseordförande avgick i veckan så tittade jag runt och hittade denna tråd och beställde idag en Super soco CU, känns bra!

Är du fortfarande nöjd? Stod mellan NIU M+ och Vässla och tänkte slå till på sistnämnda på kampanj. Men stötte på denna tråd. Super Soco Cux har inte funnits på radarn innan. Tycker ingen är särskilt snygg, men Super Soco känns något schystare.

Hur långt kommer du på batteriet nu ungefär? Smidigt att ta med in och ladda?

Tack!


Full fart i 45 km/h är räckvidden ca 60-65 km på en full laddning.

Batteriet är lätt och smidigt att bära med sig in i lägenheten.

Acceleration var det första jag reagerade på vid första provkörningen och helt tyst.

Utseende är väldigt modernt med led frontlyset och led baklampan med blinkers.

Niu är mer klassiskt så är en smaksak.

Nöjd med mitt val och även sett en Niu M+ hos återförsäljaren som jag servade den hos och kändes betydligt mindre i storleken.


Tack för infon i denna tråd, beställde en Super Soco cu idag :)

Dom flesta mopederna har inkörning Service.

Mellan 30-50 mil för att efter dra bultar och kolla igenom maskinen lika på bensin.

Nästa service är dock först på 250 mil och detta är det normala service intervallet.


Följde det med något specifikation av servicen så att man kan göra den själv eller åtminstonde ge en verkstad info om vad super soco anses ska göras?

#87

Postad 13 september 2019 - 20:41

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0

Valde mellan samma modeller men efter tveksamheter kring Vässlams batteri och att deras styrelseordförande avgick i veckan så tittade jag runt och hittade denna tråd och beställde idag en Super soco CU, känns bra!

Tack för infon i denna tråd, beställde en Super Soco cu idag :)

Följde det med något specifikation av servicen så att man kan göra den själv eller åtminstonde ge en verkstad info om vad super soco anses ska göras?

Ja det gör det.

Service punkterna detaljerat och vid miltal.

Så vill man kan man sköta detta själv.

Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 13 september 2019 - 20:49.


#88

Postad 13 september 2019 - 23:47

Unregistered69bff720
  • Unregistered69bff720
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Ja det gör det.

Service punkterna detaljerat och vid miltal.

Så vill man kan man sköta detta själv.

Tack!
Har du provat att de-restricta din?
Ska nu in och kolla på tillbehör på den där kinesiska sajten du nämnt. Taobao? Verkar bara vara på kinesiska?

Redigerat av Unregistered69bff720, 13 september 2019 - 23:53.


#89

Postad 15 september 2019 - 09:58

Unregistered69bff720
  • Unregistered69bff720
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Ja det gör det.

Service punkterna detaljerat och vid miltal.

Så vill man kan man sköta detta själv.


Har du kollat upp något kring vinterdäck?

#90

Postad 15 september 2019 - 11:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Av egen erfarenhet är det förenat med absolut livsfara att köra EUmoppe vintertid,iaf i norr odubbat.
Hade riktigt kraftigt mönstrade däck men pga bredden så var det ingen lek .

Tidigare kört vanlig moped med smala däck hela vintrarna och det är milsvid skillnad

#91

Postad 15 september 2019 - 14:31

Unregistered69bff720
  • Unregistered69bff720
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Av egen erfarenhet är det förenat med absolut livsfara att köra EUmoppe vintertid,iaf i norr odubbat.
Hade riktigt kraftigt mönstrade däck men pga bredden så var det ingen lek .

Tidigare kört vanlig moped med smala däck hela vintrarna och det är milsvid skillnad


Ja det kanske är orealistiskt att tänka att man ska köra på vintern. Sett några dubbade däck så vore intressant att höra från fler som testat.

#92

Postad 15 september 2019 - 14:36

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Körde med dubbdäck och moped för 20 år sen, fungerade ypperligt. Mer som att köra på asfalt än snö var känslan.

Körde så i säkert ett par hundra mil över de två åren man körde som mest. Det var dock på en moped mer lik en Super soco TS1200, inte en scootermoped.

Scootermopeder rent allmänt är enligt mig mer svårkörda på snö/halkigt underlag. Något med tyngdpunkten och kombinationen av deras breda små däck.

#93

Postad 18 september 2019 - 16:02

Unregistered69bff720
  • Unregistered69bff720
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Hämtat hem min Super Soco Cux idag.

Tog lite tid då jag installerade Xtra utrustning från Kina, Sidesteps + golvmatta, Pakethållare + Packbox, Centralstöd + kraftigare krok.

För att aktivera Android appen måste man byta Cdi boxen men medföljer mopeden.

Maila general agenten i Sverige, Imei & Vin Code + färg.

Sedan aktiverar dom appen åt kunden och massa instruktioner medföljer och beskriver detta utförligt hur man går tillväga.

Mopeden har bra acceleration och går tyst och folk verkligen reagerar på detta i närheten när man kör.

Farthållare, larm, appfunktion med samma funktioner som Niu.

Led belysningen är riktigt bra på mopeden.

Får komma med bättre utlåtande när jag kört mer men komforten är bra och lätt styrd och sitsen är helt rak så riktigt långa personer kan använda denna pga detta ingen förhöjning.

Hej Jonas!
Fick hem min super soco cux idag, kul! Hittade ingen imei kod någonstans eller annan hjälp att binda mopeden i appen. Fick du med en imeikod? Hittade inget nummer eller mail till generalagenten, toppen om du har någon kontaktinfo. Stort tack!

Redigerat av Unregistered69bff720, 19 september 2019 - 10:22.


#94

Postad 21 september 2019 - 22:19

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

  • 1 667 inlägg
  • 0
För min del blev det en doohan itango. Med tre hjul på marken fungerar det nog även på vinter väg. Fick den idag inte kört så mycket än så jag återkommer med detta.
https://www.justgree...uct-page/itango

Provade super soco cux och niu m+. Jag föredrog m+.

#95

Postad 05 oktober 2019 - 16:25

boxman88
  • boxman88
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

Någon som vet ett ställe i Malmö där jag kan provköra olika elmopeder? 



#96

Postad 14 oktober 2019 - 14:01

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Har efter jobbyte börjat fundera på elmoped som ett sätt att förkorta restiden till jobbet. Efter en snabb sökning på nätet hittar jag i stort sett bara kinesiska tillverkare. Jsg utgick ifrån att de klassiska japanska moppetillverkarna Honda, Yamaha mfl skulle ha en lång rad modeller men de verkar helt borta från marknaden (i alla fall i Sverige/Europa). Är det så illa?

#97

Postad 14 oktober 2019 - 19:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jo

#98

Postad 16 oktober 2019 - 11:43

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Är för tidigt att titta på en bra el moped, jag kör med Honda 4-takt EU moped och den kommer jag fortsätta med ett bra tag till. el mopeder måste bli bättre, när dom blir som en Tessla att man kan köra minst 15 mil och ladda snabbt då är jag intresserad.

Min Honda kör jag nästan 30 mil på en tank och den kostar mig med försäkring och bensin ca 300 kr per månad.



#99

Postad 08 november 2019 - 17:02

boxman88
  • boxman88
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0

@ guggen jo visst , du kommer inte i närheten av 30 mil på en "tank" just nu, men 30 mil är avståndet från Malmö till jönköping, vem har någonsin kört så långt på en moped? går väl inte ens lagligt eftersom du inte får gå ut på motorvägen.

En niu tar ju dig 4-6 mil, det räcker ju inte för en bil, men för en moped?

 

Det som gör dom svåra just nu är priset, du får lägga uppemot 30 lax för en moped, som du inte ens får ta ut på motorvägen,du får 2 bensindrivna mopeder för det priset.

 

Miljöpremien bryggade detta men nu är den borta så.. vet inte vad man ska göra, jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag vill.

 

Ska bara pendla till jobb o affären.

 

Har provkört några elcyklar men samma problem här, svindyra om man vill ha kvalite, köper man billigt är dom säkert bra, men hur länge? 1-2 år? det går inte.

Vill man lägga över 20 tusen för att ändå behöva pendla och inte nå över 25km/h? nae inte riktigt va.

 

Lutar lite åt 

 

Niu u-pro, 20 000, överkomligt, inte alls så snygg som jag vill ha, ser lite löjlig ut faktiskt men men.

 

SKulle vilja provköra.



#100

Postad 08 november 2019 - 21:34

head
  • head
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Jag tycker att det största problemet är det näst intill obefintliga utbudet av (kvalitets)elmopeder från de traditionella japanska tillverkarna (Honda, Yamaha mfl). Att betala 20-30.000 för en kinesisk elmoped från en okänd tillverkare utan track record finns inte på kartan tycker jag.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.