Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bygga/fälla in, högtalare i Soffa (armstöd)

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 augusti 2019 - 08:26

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0

Provar igen..., har inte gått att posta i forumet, kanske är min webbläsare som buggar.

 

Tänkte fälla in bak/sido högtalarna i soffan vi har i vårt film/gaming-rum.

Soffan är av nån äldre IKEA modell med stora armstöd som är byggda som lådor (med access underifrån.

Funderar då på att ta upp hål i sidorna och fälla in lämpliga högtalare, samt ev också, dra fast en buttkicker el liknande under.

 

Nåt jag bör tänka på? någon som gjort liknande innan?

Ljudet kommer ju inte komma direkt längre, men det är ingen miljonbiosalong utan används mest för Konsolspelande och någon film då och då.


Redigerat av pettran, 22 augusti 2019 - 08:26.


#2

Postad 22 augusti 2019 - 10:15

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 075 inlägg
  • 0
Du hittar nog ingen som har gjort så för de flesta hittar en plats på väggen eller i taket där man fäster högtalarna.
 
Det är väl bara att prova. Buttkicker använder många så hur man gör är bara att söka på detta forum.

#3

Postad 23 augusti 2019 - 06:23

Jbl76
  • Jbl76
  • Användare

  • 229 inlägg
  • 1
Det är en Kivik du har va? Isf samma som vi har. Den har ju som du säger en låda i varje armstöd. Värt att tänka på är att om du stänger till själva armstödet så kommer du kanske inte åt muttern som gör det möjligt att ta av klädseln om den är tvättbar...dvs dela armstöd från soffstomme.

#4

Postad 23 augusti 2019 - 15:46

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

  • 346 inlägg
  • 0

Det är en Kivik du har va? Isf samma som vi har. Den har ju som du säger en låda i varje armstöd. Värt att tänka på är att om du stänger till själva armstödet så kommer du kanske inte åt muttern som gör det möjligt att ta av klädseln om den är tvättbar...dvs dela armstöd från soffstomme.

Vet faktiskt inte exakt modell, men bra tips, jo jag hade tänkt att stänga till under, men på min är det nog "fast" klädsel. man kanske kan ha öppningsbara lådor.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.