Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projekttråd: Mondeo 2,0 -95 med CDT/GroundZero/DLS

308 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 30 januari 2008 - 19:55

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
******** va det rullar på :) Härligt. Här har det stått still ett jäkla tag, men på lördag skall jag montera ur en instrumentbräda ifrån en skrotad S40. Sedan får jag förhoppningsvis lite bafflar frästa också.

Kalas med leverans av vinylen :D Hur har du tänkt att skuffen skall se ut sen då?

Mvh Andreas

#52

Postad 30 januari 2008 - 20:01

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Kalas med leverans av vinylen :) Hur har du tänkt att skuffen skall se ut sen då?

Hehe... jadu :D Har inte bestämt helt hundra, men det det kommer bli så rent och cleant som möjligt tills vidare.

#53

Postad 31 januari 2008 - 22:27

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Jaha... slänger väl upp en liten bild på dagens inköp innan sängdags.
2st Exide X-treme från Mekonomen. Gött mos som nog skall räcka rätt långt, även till stundande uppgraderingar.
Får ju åtminstone ett batteri i skuffen vilket inte är kattpiss.

Postad bild

#54

Postad 03 februari 2008 - 23:51

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
När du har dubbla framsystem, kan du slopa det ena filtret och koppla bägge över samma - lr blir det knas då?

Vad var skälet till att du valde GZ-basen? Pris/Prestanda, lr vadå? Vad har den för karaktär?

#55

Postad 04 februari 2008 - 06:33

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Hejsan!
Nä, tyvärr går det inte att koppla båda kitten via samma filter. Dels försämras effekttåligheten (Filtren har också en max-gräns på hur mycket effekt de tål) Men huvudsakligen så blir det fel på impedansen kontra delningen.
Frekvensdelningen kommer bli annorlunda när man ändrar impedansen mot vad filtret är tänkt att jobba på.
Ändrar man impedansen INNAN filtret (Om man serie/parallellkopplar från slutsteget) gör det inget, men ändras impedansen efter filtret så blir delningen fucked up (Således om man serie/parallellkopplar högtalarna)
Jag får glatt köra med 4 filter :)

GZ-basen (Radioactive) är klart prisvärd, men jag har den mest "tills vidare". Det skall in något betydligt kraftigare sen, men i dagsläget finns inte pengarna. Jag har i alla fal fixat strömmen med grova kablar, 2F kondensatorbackup, ett extra batteri och fett framsystem, vilket gör att jag kan koppla in de flesta av marknadens basar, sen när det blir dags.
Det är inte omöjligt att det blir en GZ-Nuclear 12" med tillhörande Nuclear-monoblock... men det är skutet på framtiden.
Kanske att det blir till sommaren, om pengarna finnes.
Samma visa som alltid :)

#56

Postad 04 februari 2008 - 21:26

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Vad vill du få ut av en bas - fläsk lr fnöske, välljud lr oljud? :P

Nuclearen - är det den som heter GZNW12 på Bilstereohörnan, lr är det GNW12SPL du menar?

#57

Postad 04 februari 2008 - 22:15

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Hehe. Jag vill kunna spela fläskigt, och trycka på långt över vad finljudslirarna eller hälsomyndigheterna tycker är skäligt. Gillar när man får ryggmassage. Sen får inte en bas låta skit. Inte på något sätt, men jag avstämmer hällre lådan och får en lagom peak än att har jordens rakaste frekvensgång =)
40% Välljud, 60% dB

Nepp, inte SPL-basen då den andra modellen är mer musikalisk.
Dock presterar även den tillräckliga dB =)
Denna Nuclear är den jag kikar på
GZNW12
Kika in lite filmer på YouTube:
http://youtube.com/watch?v=gkpf1650XIc
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/w...feature=related
Problemet är inte basen i sig, utan hur tusan jag skall punga upp med en 2-2500wrms i slutstegseffekt =)

#58

Postad 04 februari 2008 - 23:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Är det själva konen som är 12" eller konen + upphängning ?
annars så är själva konan rätt liten =====> Fet upphängning ;)

Det här testet tycker jag är riktigt nice & basarna är det ju inget fel på heller ( Dom jobbar på bra ) :P :Nice test

Den här tycker jag e lite kul :P
Oj då!


Den här tycker jag är brutal :D men det lär inte låta fint i verkligheten, helt fel låda och port för den basen, men kul att se på ;)
Man skulle vilja ha en likadan fast i 18" utförande :blush:
Tangband !!!

Redigerat av DVD-ai, 04 februari 2008 - 23:05.


#59

Postad 04 februari 2008 - 23:20

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Du är inte rädd att få mer än ryggmassage av den basen? Ser ut som att killen i din avatar kan ha lyssnat en hel del på den också - på rätt nära håll! :P

#60

Postad 05 februari 2008 - 00:05

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Är det själva konen som är 12" eller konen + upphängning ?
annars så är själva konan rätt liten =====> Fet upphängning :D

Det här testet tycker jag är riktigt nice & basarna är det ju inget fel på heller ( Dom jobbar på bra ) :P :Nice test

Den här tycker jag e lite kul :D
Oj då!


Den här tycker jag är brutal ;) men det lär inte låta fint i verkligheten, helt fel låda och port för den basen, men kul att se på :P
Man skulle vilja ha en likadan fast i 18" utförande :blush:
Tangband !!!

Yes boy, fet upphängning är det på dem där basarna. Skall ju kunna palla med när det svänger rejält i konen :blush: Roliga filmer. Tangband-basen är inte fy skam. Dem gör billiga basar som ännu inte fallit offer för den svenska marknaden = Good Bang for the Buck.
Sen när dem smäller av dustcapen på basen... Allting går med lite effekt B)
En snubbe som i min mening vet hur man bygger billjud är Steven Meade. Vad det mosar fint... Tror han lirar 155dB med musik, och har tidigare gjort 160dB med musik. Det är insane. YouTube'a hans namn och dra på smilbanden =)
Såhär skall det se ut:
http://youtube.com/w...feature=related
http://youtube.com/watch?v=XVKCA1vylf0
JL-basarna är kungligt feta. Låter riktigt fett nice. Dock är det mer eller mindre renrasiga välljudsbasar som inte tål för mycket effekt och stryk. Men med den slaglängden kan man säkert få ryggbesvär ändå.
Jäkligt dyra dock... 8-10.000kr/st B)

Haha... Jag har en stor rygg, så det krävs en del att massera =)
Men risken finns för att man ser ut som "Igor" på min avatar efter för mycket basglädje
är ÖVERHÄNGANDE stor, ja :lol:
Gäller att få plats med en enorm låda i skuffen ockå :D
Jaja... lovar att återkomma när basen inhandlas, vilket kommer dröja... ;)

Redigerat av jollek, 05 februari 2008 - 00:06.


#61

Postad 05 februari 2008 - 10:14

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Sjukt, Ahhhhhh !!!! jag skulle kunna döda någon för att få prov sitta den bilen :blush:
Men den ser ut att kunna gå i bitar när som hellst, instrumentbrädan kommer att flyga i bitar ;) :P == > :P

Visst, jag tillhör dom som tycker att det ska låta så bra som möjligt men med ett bra flyt och dynamik, men jag har ett Fetich, och det är den som många andra att man ska få ont i kroppen av basen när man drar på.
Jag hadde ett par riktigt sjuka PA högtalare med 2x 15" EV basar i varje, som jag sålde för inte så länge sedan, jag spräkte en ruta i vardags rummet med dom, men jag hedde rätt ont i magen/huvudet efter 3 tim i den volymen, så det va nog lika bra ;) Att jag slutade då alltså ! , och inte att rutan pajade :D

En rolig detalj är att mina Seas Thor som stod i rummet samtidigt som jag spelade med EV grejorna, dom jobbade på max gränsen, MEN dom va inte inkopplade B) :D :D

Nä, sjukt biljud på dom där videorna, som jag skulle vilja ha !

Jollek siktad du på att ha någonting liknande i framtiden tro ? B)

Redigerat av DVD-ai, 05 februari 2008 - 10:21.


#62

Postad 05 februari 2008 - 11:37

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Haha. Jo, visst är det härliga reaktioner i filmerna!?
Nä, det är mer en dröm att spela som han gör. Ligger många timmars jobb bakom den där skiten...
Sen är det som du säger, bilen mår fasen inte bra av att flexa sådär!
Men, roligt? YEAH! Finns ju en förkärlek till extremt mycket bas. Dessvärre kostar det både jobbtimmar och pengar. jag har ont om båda =) Men någon gång i en avlägsen framtid, in a galaxy far far away, så kanske man bygger något extrembygge.

PA-högtalare kan man ha roligt med. Hade 4st 15", 1st 18" och 2st 12" i min stereorigg förut. Drev alt med 3st PA-förstärkare på sammanlagt runt 5000watt. Det var otäckt skönt, och jag känner igen det du beskriver. Fin fysisk känsla. Dock så lät det piss, och jag kunde inte ha kvar grejerna...

Steve Meade har kompletta byggtrådar för sina projekt också. Så kika görna in dem så förstår man vidden av hans byggen. http://www.stevemead...p...=view&id=46

#63

Postad 05 februari 2008 - 13:39

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0
Ja har haft nuclear 12a ! Inte dumma alls :D

här e ett litet filmklipp från min förra bil:

http://video.google....4...h&plindex=2

Kan avslöjja att det under våren till 99% säkerhet kommer att komma ut en japansk gammal "sportbil" typ hatchback, med dubbla nuclear 15" i.... :P ;)

#64

Postad 05 februari 2008 - 14:05

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Dags för lite nya bilder... Hann inte ladda upp dem igår.
Har börjat med en konstruktion för slutstegen, batteri och kondingar till skuffen.
Byggde en låda med samma dimensioner som baslådan, så dem tillsammans är lika lång som skuffen är bred.
Gjorde en modell i CAD på hur denna låda ser ut.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Öppningen på framsidan är till för GZ-steget som får kika ut där.
Sedan skall DLS-steget sitta under hyllan, och det extra batteriet skall stå ovanpå hyllan.
Kondingarna skall sitta i hålen som är utsågade i en bottenplatta. Sedan sitter de med ytterligare en hållare på den räta väggen bakom. Se följande live-bilder så kanske poletten ramlar ner :P

De fyra filtren får sitta åt andra hållet sen. Lodrätt istället för som på bilden, vågrätt.
Har också planerat fr att få plats med kabelskor och vida böjar på kablarna, då jag vet hur omöjligt det är om man inte får ordentlig svängradie på grova kablar.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Såhär är det tänkt att kondensatorerna skall stå. Det blir rejält stadigt!
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hyllplan i 22mm MDF, som är stadigt nog för att palla upp batteriet. Täckskivan är i tunn spån och skall bara hålla filtren och en ANL-säkringshållare. På detta sättet vinner jag maximalt med plats inuti lådan.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Batteriet står på hyllan på detta viset och är fastskruvat direkt i hyllan med 4 skruvar, så det kommer garanterat ingenstans, såvida man inte krockar i 200km/h. Inge roligt att få ett batteri på 15kg i huvudet :D
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Värme blir det inuti lådan. Genom att byta ut cirkulationsluften en aning förbättras kylningen.
Dessutom är det en springa i den överliggande skivan, som släpper ut en hel del varmluft.
Bör inte ha några problem med cirkulationen. Men det visar sig när man spelar på.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Efter att bilderna togs målades alla hyllor och delar inuti lådan svarta.
Lite slipning och målning till skall jag se om jag inte kan klä slutstegslådan.
Materielet den skal kläs i är samma som baslådan är klädd i. Svart filtmatta!

Om en timme skall jag hämta ut min nya HU... Bilder kommer kanske framåt kvällningen =)

Mr_c:
Roligt. Jo, den ska säkert kunna fylla ut mina fantasier. Har hört gott om basen, så det blir säkert något sånt till sommaren =) Ytterst tevlig video förresten. Vad är det för kärnkraftverk du driver den på då?
Plutonium 4000D? Eller Nuclear-steget? Slutet/Portat?
Japansk gammal "sportbil"... Hmm... låter som din Volvo =)
Är det ditt projekt eller?

#65

Postad 05 februari 2008 - 22:06

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0

Dags för lite nya bilder... Hann inte ladda upp dem igår.
Har börjat med en konstruktion för slutstegen, batteri och kondingar till skuffen.
Byggde en låda med samma dimensioner som baslådan, så dem tillsammans är lika lång som skuffen är bred.
Gjorde en modell i CAD på hur denna låda ser ut.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Öppningen på framsidan är till för GZ-steget som får kika ut där.
Sedan skall DLS-steget sitta under hyllan, och det extra batteriet skall stå ovanpå hyllan.
Kondingarna skall sitta i hålen som är utsågade i en bottenplatta. Sedan sitter de med ytterligare en hållare på den räta väggen bakom. Se följande live-bilder så kanske poletten ramlar ner :wacko:

De fyra filtren får sitta åt andra hållet sen. Lodrätt istället för som på bilden, vågrätt.
Har också planerat fr att få plats med kabelskor och vida böjar på kablarna, då jag vet hur omöjligt det är om man inte får ordentlig svängradie på grova kablar.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Såhär är det tänkt att kondensatorerna skall stå. Det blir rejält stadigt!
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hyllplan i 22mm MDF, som är stadigt nog för att palla upp batteriet. Täckskivan är i tunn spån och skall bara hålla filtren och en ANL-säkringshållare. På detta sättet vinner jag maximalt med plats inuti lådan.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Batteriet står på hyllan på detta viset och är fastskruvat direkt i hyllan med 4 skruvar, så det kommer garanterat ingenstans, såvida man inte krockar i 200km/h. Inge roligt att få ett batteri på 15kg i huvudet :rolleyes:
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Värme blir det inuti lådan. Genom att byta ut cirkulationsluften en aning förbättras kylningen.
Dessutom är det en springa i den överliggande skivan, som släpper ut en hel del varmluft.
Bör inte ha några problem med cirkulationen. Men det visar sig när man spelar på.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Efter att bilderna togs målades alla hyllor och delar inuti lådan svarta.
Lite slipning och målning till skall jag se om jag inte kan klä slutstegslådan.
Materielet den skal kläs i är samma som baslådan är klädd i. Svart filtmatta!

Om en timme skall jag hämta ut min nya HU... Bilder kommer kanske framåt kvällningen =)

Mr_c:
Roligt. Jo, den ska säkert kunna fylla ut mina fantasier. Har hört gott om basen, så det blir säkert något sånt till sommaren =) Ytterst tevlig video förresten. Vad är det för kärnkraftverk du driver den på då?
Plutonium 4000D? Eller Nuclear-steget? Slutet/Portat?
Japansk gammal "sportbil"... Hmm... låter som din Volvo =)
Är det ditt projekt eller?


Körde ett nuclear 2800 på basen då.
Hmm..? Nu har du väl endå fastnad med pungen i brörosten? sen NÄR blev VOLVO JAPANSKT???

Mitt o en kompis..:) Den som lever får se (A)

#66

Postad 05 februari 2008 - 22:25

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Dags för lite nya bilder... Hann inte ladda upp dem igår.
Har börjat med en konstruktion för slutstegen, batteri och kondingar till skuffen.
Byggde en låda med samma dimensioner som baslådan, så dem tillsammans är lika lång som skuffen är bred.
Gjorde en modell i CAD på hur denna låda ser ut.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Öppningen på framsidan är till för GZ-steget som får kika ut där.
Sedan skall DLS-steget sitta under hyllan, och det extra batteriet skall stå ovanpå hyllan.
Kondingarna skall sitta i hålen som är utsågade i en bottenplatta. Sedan sitter de med ytterligare en hållare på den räta väggen bakom. Se följande live-bilder så kanske poletten ramlar ner :wacko:

De fyra filtren får sitta åt andra hållet sen. Lodrätt istället för som på bilden, vågrätt.
Har också planerat fr att få plats med kabelskor och vida böjar på kablarna, då jag vet hur omöjligt det är om man inte får ordentlig svängradie på grova kablar.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Såhär är det tänkt att kondensatorerna skall stå. Det blir rejält stadigt!
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hyllplan i 22mm MDF, som är stadigt nog för att palla upp batteriet. Täckskivan är i tunn spån och skall bara hålla filtren och en ANL-säkringshållare. På detta sättet vinner jag maximalt med plats inuti lådan.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Batteriet står på hyllan på detta viset och är fastskruvat direkt i hyllan med 4 skruvar, så det kommer garanterat ingenstans, såvida man inte krockar i 200km/h. Inge roligt att få ett batteri på 15kg i huvudet :rolleyes:
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Värme blir det inuti lådan. Genom att byta ut cirkulationsluften en aning förbättras kylningen.
Dessutom är det en springa i den överliggande skivan, som släpper ut en hel del varmluft.
Bör inte ha några problem med cirkulationen. Men det visar sig när man spelar på.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Efter att bilderna togs målades alla hyllor och delar inuti lådan svarta.
Lite slipning och målning till skall jag se om jag inte kan klä slutstegslådan.
Materielet den skal kläs i är samma som baslådan är klädd i. Svart filtmatta!

Om en timme skall jag hämta ut min nya HU... Bilder kommer kanske framåt kvällningen =)

Mr_c:
Roligt. Jo, den ska säkert kunna fylla ut mina fantasier. Har hört gott om basen, så det blir säkert något sånt till sommaren =) Ytterst tevlig video förresten. Vad är det för kärnkraftverk du driver den på då?
Plutonium 4000D? Eller Nuclear-steget? Slutet/Portat?
Japansk gammal "sportbil"... Hmm... låter som din Volvo =)
Är det ditt projekt eller?


Körde ett nuclear 2800 på basen då.
Hmm..? Nu har du väl endå fastnad med pungen i brörosten? sen NÄR blev VOLVO JAPANSKT???

Mitt o en kompis..:) Den som lever får se (A)


"Nu har du väl endå fastnad med pungen i brörosten? sen NÄR blev VOLVO JAPANSKT???"

Haha, Nä man blir lätt lite förvirrad då ;)

#67

Postad 05 februari 2008 - 22:47

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
******** vad citerande det blev :wacko:
Nja, syftade kanske inte ordagrannt på att volvo skulle vara japanskt, utan snarare på orden GAMMAL och "SPORTBIL" inom citationstecken... Hehe.
Klart att Volvo är japanskt! :rolleyes: ;)

Pungen i brödrosten har vi väl alla haft, eller är det något fel på mig!? :)

Jaha, så det kommer ett dB-bygge från Bilstereohörnan i sommar?
Önskar lycka till... Vilken klass blir det tävling i då?
Hade inte Mr_c en Uno på G också? Jodå... jag har koll.

#68

Postad 06 februari 2008 - 00:14

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0

******** vad citerande det blev :P
Nja, syftade kanske inte ordagrannt på att volvo skulle vara japanskt, utan snarare på orden GAMMAL och "SPORTBIL" inom citationstecken... Hehe.
Klart att Volvo är japanskt! B) B)

Pungen i brödrosten har vi väl alla haft, eller är det något fel på mig!? :(

Jaha, så det kommer ett dB-bygge från Bilstereohörnan i sommar?
Önskar lycka till... Vilken klass blir det tävling i då?
Hade inte Mr_c en Uno på G också? Jodå... jag har koll.


Hehe, volvon är nte gammal, sportkombi möjligt :). Men nejnej, en annan bil på G. Unon va så ###### ful så de lägger vi på hyllan, + att jag KNAPPAST skulla klara av o åka 50mil ti.ll en tävling i den! :P

Men mjodå.. Ja vet inte riktigt, street C är en fundering iallafall. Hade gärna sett reglerna PÅ SVENSKA, då vi råkar bo I SVERIGE?! För allt kommer inte riktigt med när de står på untländska ;P Tycker de är åt h*lvete för mycket regler..

#69

Postad 06 februari 2008 - 00:31

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

******** vad citerande det blev B)
Nja, syftade kanske inte ordagrannt på att volvo skulle vara japanskt, utan snarare på orden GAMMAL och "SPORTBIL" inom citationstecken... Hehe.
Klart att Volvo är japanskt! B) B)

Pungen i brödrosten har vi väl alla haft, eller är det något fel på mig!? :(

Jaha, så det kommer ett dB-bygge från Bilstereohörnan i sommar?
Önskar lycka till... Vilken klass blir det tävling i då?
Hade inte Mr_c en Uno på G också? Jodå... jag har koll.


Hehe, volvon är nte gammal, sportkombi möjligt :). Men nejnej, en annan bil på G. Unon va så ###### ful så de lägger vi på hyllan, + att jag KNAPPAST skulla klara av o åka 50mil ti.ll en tävling i den! B)

Men mjodå.. Ja vet inte riktigt, street C är en fundering iallafall. Hade gärna sett reglerna PÅ SVENSKA, då vi råkar bo I SVERIGE?! För allt kommer inte riktigt med när de står på untländska ;P Tycker de är åt h*lvete för mycket regler..

Hehe... Nädå, skojade lite bara =)
Har själv en Ford Fiesta (1985) står på gården. Väntar på när den barakar samman... då blir det nog att fylla den med betong och göra nått kul av den :P Men tills dess så åker den 7km om dagen. Besiktning snart, dock.
Eller så skiter jag i betongen... Hur mycket får man dämpa karossen i Street C :P

Vad säger du Mr_c... skall vi inte slå våra pannbiffar ihop och fixa ett formulär där man kan fylla i vad man har för utrustning och så räknar programmet automatiskt urt vilken klass man kan tävla i? Skulle vara finfint :P
Hatar också denna soppa angående tävlingsregler och shiiit.
Street C är en tuff klass. Blir svinbra! Vad tror du dig kunna spela med dubbla GZ Nuclear-basar då? 155?

#70

Postad 07 februari 2008 - 13:18

Unregistered1f77bde2
  • Unregistered1f77bde2
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jävligt, och då måste jag verkligen säga jävligt snyggt jollek B) Ska bli nice att se de färdiga resultatet sen.

Men jag undrar, vad använder du för program när du gjorde skissen på din hembyggda låda? :(

Mvh

#71

Postad 07 februari 2008 - 17:21

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Jävligt, och då måste jag verkligen säga jävligt snyggt jollek B) Ska bli nice att se de färdiga resultatet sen.

Men jag undrar, vad använder du för program när du gjorde skissen på din hembyggda låda? :(

Mvh

En får tacke!
Jag använder MS Paint :P
Nädå... Ett CAD-program som heter Solid Works, använder jag. Kungligt och enkelt program!

#72

Postad 07 februari 2008 - 20:23

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

  • 407 inlägg
  • 0

******** vad citerande det blev :P
Nja, syftade kanske inte ordagrannt på att volvo skulle vara japanskt, utan snarare på orden GAMMAL och "SPORTBIL" inom citationstecken... Hehe.
Klart att Volvo är japanskt! B) B)

Pungen i brödrosten har vi väl alla haft, eller är det något fel på mig!? :rolleyes:

Jaha, så det kommer ett dB-bygge från Bilstereohörnan i sommar?
Önskar lycka till... Vilken klass blir det tävling i då?
Hade inte Mr_c en Uno på G också? Jodå... jag har koll.


Hehe, volvon är nte gammal, sportkombi möjligt ;). Men nejnej, en annan bil på G. Unon va så ###### ful så de lägger vi på hyllan, + att jag KNAPPAST skulla klara av o åka 50mil ti.ll en tävling i den! :P

Men mjodå.. Ja vet inte riktigt, street C är en fundering iallafall. Hade gärna sett reglerna PÅ SVENSKA, då vi råkar bo I SVERIGE?! För allt kommer inte riktigt med när de står på untländska ;P Tycker de är åt h*lvete för mycket regler..

Hehe... Nädå, skojade lite bara =)
Har själv en Ford Fiesta (1985) står på gården. Väntar på när den barakar samman... då blir det nog att fylla den med betong och göra nått kul av den :P Men tills dess så åker den 7km om dagen. Besiktning snart, dock.
Eller så skiter jag i betongen... Hur mycket får man dämpa karossen i Street C :P

Vad säger du Mr_c... skall vi inte slå våra pannbiffar ihop och fixa ett formulär där man kan fylla i vad man har för utrustning och så räknar programmet automatiskt urt vilken klass man kan tävla i? Skulle vara finfint ;)
Hatar också denna soppa angående tävlingsregler och shiiit.
Street C är en tuff klass. Blir svinbra! Vad tror du dig kunna spela med dubbla GZ Nuclear-basar då? 155?



fan 7km? då kan du väl cykla istället? ;)

i street C är de väl max 4mm dämpning som ja förstått..? o en jäääla massa dumma regler, ex att du inte får bygga "vägg" måste ha baslådan inkl allt annat under bakrutans nedersta kant, du får max ha 2 batterier, 2farad kondingkapacitet. du får ha max 8st högtalar kablar ( varje + o varje minus räknas som varsin kabel), du får ha antingen: 8x8" 6x 10" , 4 x 12" 2 x 15" eller 1x18" bas.

O resten har ja faktiskt inte orkat läst, ja tycker ärligt talat att de SUGER PUNG att allt står på engelska, nog allt för att det är de officiella reglerna, men lik förbannat bor vi i sverige, o de som sköter emma o allt därtill,som drar in pengar på medlemsavgfter o sånt borde ÅTMINSTONE kunna skriva om hela regelboken på SVENSKA då vi bor i sverige. o säkert skulle fler haka på tävlandet om nån förstod något om nånting...

O ja..bra fråga. nuclear kan nog spela högt, dessvrre kommer de inte finnas effekt/ström så de går o maxa grejjerna.. Men de visar sig ;) Ev ska ett term-lab köpas in, så får man prova lite...:(

#73

Postad 07 februari 2008 - 21:01

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Haha... OM jag köper en Nuclear till sommaren så kanske du får en medtävlande =)
Jo, tycker också de kan skriva om reglerna till svenska... men det där löser sig, skall du se :rolleyes: utan att säga för mycket :(
Puss och Kram

#74

Postad 07 februari 2008 - 23:15

Unregistered1f77bde2
  • Unregistered1f77bde2
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jävligt, och då måste jag verkligen säga jävligt snyggt jollek ;) Ska bli nice att se de färdiga resultatet sen.

Men jag undrar, vad använder du för program när du gjorde skissen på din hembyggda låda? :(

Mvh

En får tacke!
Jag använder MS Paint ;)
Nädå... Ett CAD-program som heter Solid Works, använder jag. Kungligt och enkelt program!


Haha paint kan funka ;)
Va in på Solid Works hemsida men finns ju massa olika varianter osv, vilken är det du använder eller vilken är bäst? Ska nämligen bygga en liten egen "låda" för två slutsteg osv hade jag tänkt :rolleyes: Är det gratis eller kostar det pengar? Eller går det att fixa "gratis"? :P

Tack på förhand!

#75

Postad 07 februari 2008 - 23:30

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Haha paint kan funka ;)
Va in på Solid Works hemsida men finns ju massa olika varianter osv, vilken är det du använder eller vilken är bäst? Ska nämligen bygga en liten egen "låda" för två slutsteg osv hade jag tänkt :( Är det gratis eller kostar det pengar? Eller går det att fixa "gratis"? :P

Tack på förhand!

Jadu... Det kostar pengar... Och det är fett stort har jag för mig... 2-3GB.
Själv har jag faktiskt en äkta licens :rolleyes:
Men det går att lösa via "fula hemsidor"...........

Det fina med detta är att man kan måttsätta allt på millimetern och sedan skriva ut en planritning. På så vis är det skitenkelt att bygga baslådor. Sedan kan man ju se att allt får plats också. Ett utmärkt val för sena idé-kvällar =)

#76

Postad 11 februari 2008 - 21:36

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Lådan ser snygg och prydlig ut! -Med fasade kanter: Använder du fräs till det, lr?

Hur många lager glasfiber la du förresten i dörrsidorna?

#77

Postad 11 februari 2008 - 21:44

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Hehe. Jag vill kunna spela fläskigt, och trycka på långt över vad finljudslirarna eller hälsomyndigheterna tycker är skäligt. Gillar när man får ryggmassage. Sen får inte en bas låta skit. Inte på något sätt, men jag avstämmer hällre lådan och får en lagom peak än att har jordens rakaste frekvensgång =)
40% Välljud, 60% dB


Antar att du föredrar att ha dina basar i portade lådor (rätt/fel?), men har du även stött på några subbor i slutna lådor som kan ge dig samma behandling?

#78

Postad 11 februari 2008 - 22:09

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Hehe. Jag vill kunna spela fläskigt, och trycka på långt över vad finljudslirarna eller hälsomyndigheterna tycker är skäligt. Gillar när man får ryggmassage. Sen får inte en bas låta skit. Inte på något sätt, men jag avstämmer hällre lådan och får en lagom peak än att har jordens rakaste frekvensgång =)
40% Välljud, 60% dB


Antar att du föredrar att ha dina basar i portade lådor (rätt/fel?), men har du även stött på några subbor i slutna lådor som kan ge dig samma behandling?

I bilen skall det vara portade lådor tycker jag. Ös och flås i bilen, så kan man finlira hemma i soffan. Även hur mycket man än bygger i bilen kommer anläggningen hemma alltid låta bättre, och därför bygger jag mer för öset och glädjens skull i bilen. Så, portade lådor, det funkar bäst i mina öron i bilen. Då gör det inget om lådan peakar tillsammans med bilen =) Slutna lådor kan spela nått djävulskt också, men det krävs mer effekt och lite andra egenskaper.
Men en kraftig bas med en 600wrms i en sluten låda räcker för många väääldigt långt. Som alltid med ljud, så är det ytterst individuellt.

Går du i tankarna Portat/Slutet? I så fall beror det på dina öron och ditt mål med bygget. Men personligen skulle jag säga Portat i Bilen (Allt vibrerar ändå, så det låter "kiss", så varför inte vibrera lite till och få ut extra glädje ur det) Min personliga filosofi (så slipper man påhopp) :)

#79

Postad 12 februari 2008 - 02:59

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Håller på att plasta en sluten låda på 20 - 25 liter (har inte exakt koll på hur stor den blir). Ska i den sätta en 10:a som matas med 500W rms. Anledningen till att jag valde en sluten låta var att jag inte ville att den skulle ta för mkt plats i bagaget. Har tidigare aldrig prioriterat (velat lägga pengar på) billjudet :P så därför är mina krav inte överväldigande - vill naturligtvis åt basinformationen i musiken, samt få mer tryck. Är dock tveksam till om jag kommer att få den där ryggmassagen du prisar så högt. :) (Börjar faktiskt att låta som mer och mer lockande.)
Är redan inställd på att uppgradera systemet, så därför försöker jag samla på mig så mkt info som möjligt - och du verkar ju varit med i gemet ett tag... :rolleyes:
Har du f ö någon uppfattning om hur tjocka väggarna bör vara i min låda? Jag gissar själv på minst 1cm.

Det här blev ju iofs lite OT, men du kanske kan göra ett litet sidospår? (Vill ju annars inte sabba din fina tråd.)

#80

Postad 12 februari 2008 - 10:13

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Håller på att plasta en sluten låda på 20 - 25 liter (har inte exakt koll på hur stor den blir). Ska i den sätta en 10:a som matas med 500W rms. Anledningen till att jag valde en sluten låta var att jag inte ville att den skulle ta för mkt plats i bagaget. Har tidigare aldrig prioriterat (velat lägga pengar på) billjudet :P så därför är mina krav inte överväldigande - vill naturligtvis åt basinformationen i musiken, samt få mer tryck. Är dock tveksam till om jag kommer att få den där ryggmassagen du prisar så högt. :P (Börjar faktiskt att låta som mer och mer lockande.)
Är redan inställd på att uppgradera systemet, så därför försöker jag samla på mig så mkt info som möjligt - och du verkar ju varit med i gemet ett tag... :P
Har du f ö någon uppfattning om hur tjocka väggarna bör vara i min låda? Jag gissar själv på minst 1cm.

Det här blev ju iofs lite OT, men du kanske kan göra ett litet sidospår? (Vill ju annars inte sabba din fina tråd.)

No problemos =)
Jo, det är ju inte så känsligt med slutna lådor så en diff på 5 liter godtas =) 500wrms funkar utmärkt till en tia. Jag har 400wrms till min 12'a och det rockar på tillräckligt. Men tänkte jag skulle skaffa mig nått värre.
Jo, nä, man vill ju åt basinformationen i musiken som du säger, kanske lite till, men det jag främst tycker är roligt med bilstereo är basandet =) Det kan man inte göra hemma. Smaken är som baken, alla har en.

Jag har inte vart med i gemet såå lång tid, men jag kommer ihåg när jag var ch kollade på när Swippe byggde MDS stora van de vann EM med, samt den glada tiden då BRL hette Bilradiolagret... så det blir kanske upp mot 5-6 år i alla fall :lol: Känner sig gammal, fast det är man ju inte =)

Väggarna behöver inte vara så tjocka som 1cm! Då håller den till och med att använda som domkraft.
Nä, försök pressa ut polyestret ur glasfibern så det inte bara blir plast. Det går att få lådan riktigt tunn med bra hållfasthet. Men sure, på sina ställen blir den säkert 1cm+.
Mer Glasfiber och mindre Plast, men inte för lite plast heller... Jag tror man känner det där =)
Blir säkert finfint. 5-6 lager glasfiber bör du nog lägga.
Kör hårt

#81

Postad 12 februari 2008 - 19:33

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Tackar för svar! Ja, man får väl se vart man hamnar i slutänden?

Hur går det för dig då? Har du fått gjort nåt mer?

#82

Postad 12 februari 2008 - 22:03

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Tackar för svar! Ja, man får väl se vart man hamnar i slutänden?

Hur går det för dig då? Har du fått gjort nåt mer?

Så sant!
Mja... det står rätt still. Dels har jag en arbetsdag på runt 10 timmar nu, sedan håller jag på med sjuttioelva andra grejer. Dock skall jag försöka få tummen ur snart :rolleyes: Händer en del grejer, men inget som är värt att posta bilder för.
Men det kommer =)

#83

Postad 12 februari 2008 - 22:14

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jo det får jag verkligen hoppas, sluta sitta här och skriva, ut i garaget med dig och bygg! :blush: :rolleyes:

Vet hur det känns att inte ha någon fritid ( studier :D ) man får liksom lägga vissa grejor ganske långt ner på pryo-skalan, som att sova tillexempel :D

#84

Postad 12 februari 2008 - 22:25

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Jo det får jag verkligen hoppas, sluta sitta här och skriva, ut i garaget med dig och bygg! :D :rolleyes:

Vet hur det känns att inte ha någon fritid ( studier :D ) man får liksom lägga vissa grejor ganske långt ner på pryo-skalan, som att sova tillexempel :D

Hehe... jo. Kom hem från jobbet för 1 timme sedan, så jobbarsuget är inte superstort :D Däckade i soffan med en dubbel-daim och nickade till i en kvart. Haha... Det är lugnt på jobbet nu...
Det har hänt att jag åk till jobbet klockan 6 på morgonen, och åkte hem från jobbet klockan tio... dagen efter! DÅ är det fanimej körigt. Dessutom så pluggar jag också, ser du =) Så jag har det dåliga av båda världar...
Men skit samma. Man kan inte sitta och deppa över det.


Kan, som en anekdot till projekttråden berätta att jag blev stående med bilen igår... Bilen tvärdog pg.a ingen startström av en okänd anledning (Fortfarande gamla batteriet...) Så jag gick in på HiFi-klubben i Västerås och frågade snubben som jobbar där (Känner honom lite smått då jag ofta sitter i deras demorum :blush:) han rullade ut sin bil och hjälpstartade mig.
Urladdat batteri på 1,5 timme... Utan någon elektronik i... (Tror klockan drar sisådär 20-30 Ampere!!)
Sen så var det så typiskt en idiot som mig, att jag inte hade startkablar i bilen MEN jag hade Voltmeter. Batteriets spänning låg på 6 Volt... Bra!? Nej...
Det löste sig, men nu måste jag akutinhandla Batteripolskor till batteriet fram och stoppa in det nya batteriet.

#85

Postad 13 februari 2008 - 00:06

åsåb
  • åsåb
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Håller med DVD-ai till fullo! Vad kan vara viktigare än att mata oss med nya bilder? :D Studerandet kan du väl skjuta på framtiden? Ett par tre omtentor till sommaren är väl inga problems? :D
Fortsätter det så här får man ju snart börja hänga på lazzat ist. :rolleyes:

#86

Postad 13 februari 2008 - 23:08

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Håller med DVD-ai till fullo! Vad kan vara viktigare än att mata oss med nya bilder? ;) Studerandet kan du väl skjuta på framtiden? Ett par tre omtentor till sommaren är väl inga problems? :lol:
Fortsätter det så här får man ju snart börja hänga på lazzat ist. :)

Hehe... Omtentor!? :lol:
Sorry, men jag måste hinna med att äta, gå på toa och sova också... Det kommer. Var så lugn! Min nya HU är på ingång och skall hämtas imorn, och sen kommer det bilder i helgen. Skall på ölprovning imornkväll, så imorn blir det inga pics :lol:
Tjoflöjt

#87

Postad 14 februari 2008 - 13:09

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Då vill vi se bilder ifrån ölprovningen :)

#88

Postad 14 februari 2008 - 19:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Då vill vi se bilder ifrån ölprovningen :)


Nja, vet inte om det är någon bra ide ?!
Kan vara olämpligt innehåll :D

#89

Postad 15 februari 2008 - 14:53

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Då vill vi se bilder ifrån ölprovningen :)


Nja, vet inte om det är någon bra ide ?!
Kan vara olämpligt innehåll :lol:

;)
Talar du av egna erfarenheter? :P
Nä, men det kommer lite pics till kvällen då jag skall ut och installera min nya HU i skrivande stund.

#90

Postad 15 februari 2008 - 19:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Då vill vi se bilder ifrån ölprovningen :)


Nja, vet inte om det är någon bra ide ?!
Kan vara olämpligt innehåll :D

;)
Talar du av egna erfarenheter? :P
Nä, men det kommer lite pics till kvällen då jag skall ut och installera min nya HU i skrivande stund.


Kanske det ! :D

Trevligt, hoppas att du blir nöjd med den då, den verkar ju vara ganska nice :lol:

#91

Postad 15 februari 2008 - 19:54

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
jollek det är bara du skickar ett PM när du ska börja med min Messa ;)

#92

Postad 15 februari 2008 - 20:04

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Trevligt, hoppas att du blir nöjd med den då, den verkar ju vara ganska nice ;)

Hehe... hur vet du vilken HU jag skall ha in i bilen? Har ju hållt det hemligt ännu :)

#93

Postad 15 februari 2008 - 20:07

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0

Trevligt, hoppas att du blir nöjd med den då, den verkar ju vara ganska nice ;)

Hehe... hur vet du vilken HU jag skall ha in i bilen? Har ju hållt det hemligt ännu :P


Alla förväntar vi oss något bättre än en 500:- spelare på Siba :)

#94

Postad 15 februari 2008 - 21:25

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Trevligt, hoppas att du blir nöjd med den då, den verkar ju vara ganska nice :)

Hehe... hur vet du vilken HU jag skall ha in i bilen? Har ju hållt det hemligt ännu :P


Det har du helt rätt i och det vet jag inte, men jag syfftade på att spänningen är stor för oss på forumet och att du värkar så exalterad över den själv, då måsssste den ju vara bra :lol:

Alpine kanske ?
eller en bra Pioneer ?

Har du hämtat den änu ?! ;)

Redigerat av DVD-ai, 15 februari 2008 - 21:26.


#95

Postad 15 februari 2008 - 21:34

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Alla förväntar vi oss något bättre än en 500:- spelare på Siba :P

Haha... Jasså minsann... Då får jag väl försöka göra mitt och leva upp till det ;)

Det har du helt rätt i och det vet jag inte, men jag syfftade på att spänningen är stor för oss på forumet och att du värkar så exalterad över den själv, då måsssste den ju vara bra :lol:

Alpine kanske ?
eller en bra Pioneer ?

Har du hämtat den änu ?! :)

Exalterad och exalterad, hehe... Men, jo, sure, det är ju inget skräp i alla fall. Sista inköpet nu till bilen är det. Sedan skall det bli en feting till bas också till sommaren, men tills nu, så får jag vara nöjd =)
Det är en Alpine CDA-9855R som jag kommit över för en fin slant. Monterat den ikväll, och skall snart ut och ta några bilder.

#96

Postad 15 februari 2008 - 23:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Alla förväntar vi oss något bättre än en 500:- spelare på Siba ;)

Haha... Jasså minsann... Då får jag väl försöka göra mitt och leva upp till det ;)

Det har du helt rätt i och det vet jag inte, men jag syfftade på att spänningen är stor för oss på forumet och att du värkar så exalterad över den själv, då måsssste den ju vara bra :D

Alpine kanske ?
eller en bra Pioneer ?

Har du hämtat den änu ?! :D

Exalterad och exalterad, hehe... Men, jo, sure, det är ju inget skräp i alla fall. Sista inköpet nu till bilen är det. Sedan skall det bli en feting till bas också till sommaren, men tills nu, så får jag vara nöjd =)
Det är en Alpine CDA-9855R som jag kommit över för en fin slant. Monterat den ikväll, och skall snart ut och ta några bilder.


Alpine, har haft det på känn länge nu :)
Mycket fina grejor och et kommer att bli riktigt roligt att leka med inställningarna :wub:

#97

Postad 15 februari 2008 - 23:39

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Alpine, har haft det på känn länge nu :)
Mycket fina grejor och et kommer att bli riktigt roligt att leka med inställningarna :wub:

Japp... spanade lite på några Pioneers också, men det dök upp en Alpine-spelare billigt som demo-ex, och då köte jag den ;) Enda nackdelen var att säljaren inte hade fjärren, och därför kunde han sälja den billigt. Behöver ingen fjärr, och OM jag behöver den kan jag köpa en separat.
Så, jo, det fick bli en Alpine, och Tidskomp satte jag som ett måste. Dessutom så låter den väldigt bra =)

#98

Postad 16 februari 2008 - 00:07

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0
Japp. Som utlåovat dyker här några bilder upp på HU'n, som då är en Alpine CDA-9855R som jag lyckades komma över för cirkus halva nypriset (Köpt som demo-ex och kom utan fjärr och en liten repa i displayen) Repan fixade jag med lite finrubbing, så den blev som ny, vilket jag lugnt kan leva med för de tusenlapparna jag fick den billigare.
Blev mörkt ikväll... speciellt frammåt 23-rycket :) så det får bli en bid nu, så kirrar jag nån mer imorn.
Postad bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Filmade en snutt också... http://video.google....1...66033&hl=en

Redigerat av jollek, 16 februari 2008 - 00:11.


#99

Postad 20 februari 2008 - 12:51

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Klar med bygget nu jollek? =)

#100

Postad 20 februari 2008 - 14:14

jollek
  • jollek
  • Forumräv

  • 965 inlägg
  • 0

Klar med bygget nu jollek? =)

Skojar du B) Massor kvar... Minst 5-6 veckor. Har inte superbrådis, sen måste vissa andra grejer gå före byggandet tyvärr. Men det kommer snart en del bilder drällandes. Har gjort en del, men det är odokumenterat.
Skall se till att få tummen ur ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.