Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One S

450 svar till detta ämne Xbox One S med 4k Blu-Ray! HDR Gaming! HDR Streaming kvalite!
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 01 augusti 2016 - 20:07

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Så nu har jag fått min.
Xbox One.JPG


Nä, nu blev jag sugen igen 🙈

#52

Postad 01 augusti 2016 - 21:20

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Hämtar min i morgon :P



#53

Postad 02 augusti 2016 - 06:36

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Nu vill vi ha reda på om den är tyst vid skivinspelning och vid och hur Hdr uppspelning från nerladdade filer funkar.

#54

Postad 02 augusti 2016 - 14:52

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

HDR kan kag inte svara på äger ingen projje eller tv som kan visa hdr.

Jag tycker den är tyst när man slänger i en skiva. Dock bara kört en Bluray film. Äger inga spel på skiva för tillfället.

Men jag störde mig inte på den förra Xboxone heller.



#55

Postad 02 augusti 2016 - 16:04

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Den är precis lika tyst om inte något tystare än min gamla 500 Gb. Har en del filmer i Ultra HD Blu-ray och bilden är inte jämförbar med en vanlig Blu-ray längre, hdr och 4k gör väldigt mycket för filmupplevesen.

 

Jag tycker den känns aningen rappare än den vanliga Xboxone både i menyer men framförallt när man startar upp en Blu-ray film.

 

Netflix i 4k fungerar perfekt. Ser fram emot spel med hdr i framtiden.



#56

Postad 02 augusti 2016 - 16:34

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

HDR kan kag inte svara på äger ingen projje eller tv som kan visa hdr.
Jag tycker den är tyst när man slänger i en skiva. Dock bara kört en Bluray film. Äger inga spel på skiva för tillfället.
Men jag störde mig inte på den förra Xboxone heller.


Har inte någon jag heller ännu, men har filmer i 4k & hdr som väntar.

Då får det troligen bli en xbox igen.

#57

Postad 02 augusti 2016 - 16:52

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
En recension av DF. Jag håller inte med angående ljudnivån som de upplever som något högre, personligen tycker jag den låter lägre än min gamla.

http://www.eurogamer...ox-one-s-review

#58

Postad 02 augusti 2016 - 17:13

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Har provat deadpool uhd bluray i den mycket bra bild,stoppade i ett usbminne med lite hdr demos typ lg,sony ingen bild men ljud?!

Testade några minuter senare och då vill den inte hitta usbminnet alls,provade med mediaspelar appen.

Skall prova mer sen.



#59

Postad 02 augusti 2016 - 17:26

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Har provat deadpool uhd bluray i den mycket bra bild,stoppade i ett usbminne med lite hdr demos typ lg,sony ingen bild men ljud?!
Testade några minuter senare och då vill den inte hitta usbminnet alls,provade med mediaspelar appen.
Skall prova mer sen.

Om du har The renevant så kolla på uhd utgåvan och skifta över till standard utgåvan, väldigt stor skillnad med hdr. Hur upplever du skillnaden ljudmässigt jämfört med den vanliga?

#60

Postad 02 augusti 2016 - 18:31

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Om du har The renevant så kolla på uhd utgåvan och skifta över till standard utgåvan, väldigt stor skillnad med hdr. Hur upplever du skillnaden ljudmässigt jämfört med den vanliga?

 

Har tyvärr inte the revenent men kan tänka mig att att där är stor skillnad,gillar HDR känns 3d.

Den gamla maskinen tyckte jag var tyst faktiskt laddade mest bara hem något exklusivt spel till den och lira ibland.



#61

Postad 02 augusti 2016 - 18:38

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

En recension av DF. Jag håller inte med angående ljudnivån som de upplever som något högre, personligen tycker jag den låter lägre än min gamla.

http://www.eurogamer...ox-one-s-review

Håller inte heller med, min XOs är helt knäpptyst. min tyskimpoterade XO låter något mer.



#62

Postad 02 augusti 2016 - 20:32

Unregistereda99bc268
  • Unregistereda99bc268
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Att spela på Xbox One S ger förbättrad fps. http://images.euroga...y/90/format/jpg http://www.eurogamer...-benchmarked-it

#63

Postad 02 augusti 2016 - 20:50

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 1

En sak jag stör mig på med kontrollen till XBOX ONE, är under knapparna på baksidan är det en kant som skaver mot mitt finger, det var det inte på 360 kontrollen samt är inte på min PS4 kontroll. 

På den nya XBOX ONE kontrollen är den kanten borta? Eller mindre irriterande? 



#64

Postad 02 augusti 2016 - 20:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
The bottom line is this: Xbox One S has a GPU clock-speed of 914MHz, up from 853MHz in the older unit. That's a 7.1 per cent increase and ESRAM bandwidth increases in line, taking that up to 218GB/s effective. Some games see no difference - others run noticeably faster.

 

 

Fan också, jag visste att jag skulle ha väntat med Xboxköpet till slimmen kom :P



#65

Postad 03 augusti 2016 - 07:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Xbox One.07? :D

Intressant att de kör med TSMC 16 nm FinFET. Inte Samsung/Globalfounderies 14 nm dito som senaste AMD grafikkorten.

Redigerat av pacman, 03 augusti 2016 - 07:41.


#66

Postad 03 augusti 2016 - 08:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Xbox One.07? :D

Intressant att de kör med TSMC 16 nm FinFET. Inte Samsung/Globalfounderies 14 nm dito som senaste AMD grafikkorten.


Billigare, lättare att fåtag på?

Att spela på Xbox One S ger förbättrad fps.http://images.euroga...y/90/format/jpghttp://www.eurogamer...-benchmarked-it


Dom behöver testa fler spel för att det ska vara ett argument för mig att byta ut min nuvarande.

#67

Postad 03 augusti 2016 - 08:52

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
S verkar grym, fett snygg är den med. Kollat lite recensioner, verkar vara bästa hårdvarudesignen från ms to date för xbox.

Hade köpt en om jag nu inte haft en spelpc.

#68

Postad 03 augusti 2016 - 09:00

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 1

haha,

 

I'm a sucker babu, so why don't u kill me :D :D

 

Drog iväg en ny beställning på en S modell. Man kan ju för fan inte sitta på gamla grejer heller :P  Har ju haft min Day One i 33månader redan :lol:



#69

Postad 03 augusti 2016 - 10:37

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
ESAFESA, den 02 Aug 2016 - 21:50, skrev:

En sak jag stör mig på med kontrollen till XBOX ONE, är under knapparna på baksidan är det en kant som skaver mot mitt finger, det var det inte på 360 kontrollen samt är inte på min PS4 kontroll. 

På den nya XBOX ONE kontrollen är den kanten borta? Eller mindre irriterande? 

Vet inte om denna bild hjälper dig. Men jag upplever inget problem med kontrollen. Men det gjorde jag inte på förra heller.

Bifogad fil  xbocontroll.JPG   73,6K   2 Antal nerladdningar



#70

Postad 03 augusti 2016 - 13:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Billigare, lättare att fåtag på?

Dom behöver testa fler spel för att det ska vara ett argument för mig att byta ut min nuvarande.

De testade väl 15 spel där eller nåt va? Men du ska väl inte uppgradera för att få några extra frames i vissa spel? Känns som slöseri med pengar om det är drivkraften. Man uppgraderar ju inte direkt grafikkortet till datorn om man inte får en tillräckligt prestandaboost.

 

 

Har de förbättrat kontrollerna nu då när de väl fått chansen, kommit in i 2000-talet?

 

In 2016, out of the box, the Xbox One S controller calls for you to pop in disposable batteries. Luckily, packaged inside the box are two such batteries. But the fact that the controller requires them at all — in 2016! — is sorely disappointing. The previous Xbox One controller offered a charge and play kit to augment your Microsoft controller with an official rechargeable battery. It’s not surprising, considering the previous controller and even the elite controller both make use of batteries. But it is disappointing.

 

 

O M G... aja, de tjänar säkert bra på play and charge-kittet så jag förstår varför de gör det, de ondskefulla j-vlarna. Fattar inte, allt var perfekt med 360-kontrollern (förutom styrkorset som man ändå inte använder). Gillar inte alls One-kontrollerns spakar, vilket bevisas när de känner att de måste släppa en uppdatering i form av Elite.



#71

Postad 03 augusti 2016 - 16:29

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
När du menar spakarna, vad menar du då, dom är ju nästan identiska på eliten. Samma mekanik, men i metall och utbytbara. Men samma formfaktor på default spakarna.

Kan tippsa om ikeas 2000mha batterier och laddare 100kr + 50kr för 4st AA

Jag hade ms play n charge kit. Efter 2 år höll det ingen laddnng alls så jag hoppas verkligen inte dom bygger in batterierna. Så man måste köpa ny kontroll när dom pajjar.

Redigerat av SKIBBE, 03 augusti 2016 - 16:32.


#72

Postad 03 augusti 2016 - 16:47

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0


Kan tippsa om ikeas 2000mha batterier och laddare 100kr + 50kr för 4st .


Stänger den laddaren av sig själv när man laddat klart batterierna?

#73

Postad 03 augusti 2016 - 16:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Stänger den laddaren av sig själv när man laddat klart batterierna?

Nej, det gör den inte. Haft den igång över dagen, natten. Men har den bara inkopplad när jag laddar. Man kan ju ställa ett mobillarm om man är osäker.

När du menar stänger av sig menar du on/off ? För den slutar ju ladda när dom är fulla :-)

Redigerat av SKIBBE, 03 augusti 2016 - 16:49.


#74

Postad 03 augusti 2016 - 16:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Jag hade ms play n charge kit. Efter 2 år höll det ingen laddnng alls så jag hoppas verkligen inte dom bygger in batterierna. Så man måste köpa ny kontroll när dom pajjar.

Men du kan väl alltid spela med sladden i fortfarande?

 

Två år låter bra, 2018 har jag ingen användning för Xboxen ändå. Antingen Scorpio eller nytt grafikkort. Play and charge kostar drygt 200 spänn och det är lätt värt 50 kr extra att slippa tänka på att byta batterier i två år.

 

När du menar spakarna, vad menar du då, dom är ju nästan identiska på eliten. Samma mekanik, men i metall och utbytbara. Men samma formfaktor på default spakarna.

 

 

Aha okej, bra att veta. Jag menar att jag tycker de är sämre än 360-spakarna. Ger mindre motstånd, annan textur och sitter längre upp.



#75

Postad 03 augusti 2016 - 16:56

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0



Aha okej, bra att veta. Jag menar att jag tycker de är sämre än 360-spakarna. Ger mindre motstånd, annan textur och sitter längre upp.


Kan hålla med, kände damma sak efter 8år med 360 så var det svårt med de nya spakarna, men en vanesak. Nu tänker man inte på det.

#76

Postad 03 augusti 2016 - 17:17

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Nej, det gör den inte. Haft den igång över dagen, natten. Men har den bara inkopplad när jag laddar. Man kan ju ställa ett mobillarm om man är osäker.

När du menar stänger av sig menar du on/off ? För den slutar ju ladda när dom är fulla :-)


Menar det sista, att den stänger av laddningen när det är fulladdat. Så den inte står o matar på laddning på fulladdat batteri

#77

Postad 03 augusti 2016 - 17:50

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Menar det sista, att den stänger av laddningen när det är fulladdat. Så den inte står o matar på laddning på fulladdat batteri


Grundfunktioner:
4 separata laddningskanaler gör att du kan ladda 1 eller upp till 4 batterier åt gången.
Stängs av automatiskt när batterierna är fulladdade, felaktiga eller blir för varma.
Indikatorlampan ger dig tydlig information om laddningens status.
Miljö:
Speciell avfallshantering kan krävas. Var vänlig kontakta din kommun för mer information.
Bra att veta:
Du kan ladda upp till 4 AA/AAA batterier samtidigt och i vilken kombination du önskar.
Laddaren slutar ladda när batterierna är fulladdade (max. 2,5 timmars laddningstid).

#78

Postad 03 augusti 2016 - 18:05

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Kort reflektion av nya Xbox One S 2 TB:

Snygg som attan! Handkontrollens axelknappar har en helt annan känsla och ljud än tidigare, mjukare och inga klickljud, mer likt Elite handkontrollen. Texturen där man håller fingrarna är som perforerad och ger ett skönare grepp. Konsolen är mycket mindre än tidigare och det är väldigt smidigt att nätaggregatet numera är inbyggt då den förra var galet stor. Elförbrukningen är tydligt väldigt mycket lägre. Ljudnivån kan jag inte säga något om ännu då den sägs vara lite högre än tidigare men ändå mycket, mycket lägre än PS4.

 

Nu är det bara UHD-TV som saknas :-)

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av ABSiNSANE, 03 augusti 2016 - 18:08.


#79

Postad 03 augusti 2016 - 22:37

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

O M G... aja, de tjänar säkert bra på play and charge-kittet så jag förstår varför de gör det, de ondskefulla j-vlarna.


Tycker det är mycket bättre med utbytbara batterier, kan man välja själv mellan vanliga eller uppladdningsbara. Verkar knöligt att göra som kompisarna med PS4 som har flera kontroller bara för att kunna byta när batteriet i den ena behöver laddas. 😊

#80

Postad 03 augusti 2016 - 23:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Tycker det är mycket bättre med utbytbara batterier, kan man välja själv mellan vanliga eller uppladdningsbara.

 

Varför skulle du vilja ha vanliga batterier i Xboxen dock? Då måste du köpa nya när de tar slut? Håller de längre?

 

Verkar knöligt att göra som kompisarna med PS4 som har flera kontroller bara för att kunna byta när batteriet i den ena behöver laddas.

 

 

Ja det verkar omständligt, jag kör med sladden i till 90 % så behöver inte tänka på det alls. Tar ut den då och då men då håller den alltid flera spelsessioner eftersom jag ytterst sällan kör några 6-8 timmar på raken.

 

Varför kör de inte bara med en kontroll och stoppar i den i laddaren när de inte ska spela mer? Då är den fulladdad hela tiden. Iofs, om de kör väldigt långa spelsessioner så är det väl att föredra med två kontroller.



#81

Postad 04 augusti 2016 - 08:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Varför skulle du vilja ha vanliga batterier i Xboxen dock? Då måste du köpa nya när de tar slut? Håller de längre?

 

 

Ja, vanliga batterier håller MYCKET längre.

 

Använder ELITE kontrollen på min PC, och med bra batterier, kan jag lätt spela som en dåre i en vecka, utan att behöva byta ut dom.

Med uppladdningsbara, som dessutom blir sämre med tiden, så får man ju ladda efter bara några futtiga timmar.

 

Visst i längden så lönar det sig väl med uppladdningsbara, men ett paket med 12 batterier, kostar inte mycket idag, och när det väl tar slut, så är det bara att slänga in ett par nya, åsså är man back in the game på bara några sekunder.

 

Wii U och PS4 kontrollerna höll på att driva mig till vansinne, då det kändes som att man inte gjorde annat än laddade dom nonstop :D

 

Alternativet, skaffa en USB förlängningssladd, och köra handkontrollen trådad, old-school style ;)


Redigerat av Svante Skoog, 04 augusti 2016 - 08:38.


#82

Postad 04 augusti 2016 - 08:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Batterierna håller ju 20h+ ? Vill man så kan man inaktivera vibratorn så håller de ännu längre. Vissa spel likt Skyrim/Fallout/Dying Light blir dock ospelbara då man inte kan dyrkalås, men nästan alla andra spel funkar klockrent.

 

Lirade utan vibratorer på 360 (hade fysiskt plockat ur dom) tyckte mer skakandet störde i cod:en som jag gejmade.



#83

Postad 04 augusti 2016 - 09:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 419 inlägg
  • 0

Batterierna håller ju 20h+ ?

 

Dom uppladdningsbara till Xbox One?

Då är det ju riktigt bra med power i dom, i jämförelse mot batterierna i t.ex. PS4:an :)



#84

Postad 04 augusti 2016 - 10:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Dom uppladdningsbara till Xbox One?
Då är det ju riktigt bra med power i dom, i jämförelse mot batterierna i t.ex. PS4:an :)

Xbox egna vet jag ej. Men vanliga batterier :-)

Menade att dom håller ju alltid en spelsession hur lång den än är.

Redigerat av SKIBBE, 04 augusti 2016 - 10:06.


#85

Postad 04 augusti 2016 - 11:03

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Jag tycker det är jättebra att vanliga batterier, AA, används i Xbox handkontrollen. De håller riktigt, riktigt länge och sen att man har valfriheten att köra med vanliga engångsbatterier, uppladdningsbara batterier eller Microsoft Play and Charge är något jag gillar skarpt. Det är så mycket enklare att bara byta batterier än att koppla in en laddkabel (läs Sony PlayStation) under en spelsession då den kabeln alltid är för kort :-)



#86

Postad 04 augusti 2016 - 11:31

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0

Jag tycker det är jättebra att vanliga batterier, AA, används i Xbox handkontrollen. De håller riktigt, riktigt länge och sen att man har valfriheten att köra med vanliga engångsbatterier, uppladdningsbara batterier eller Microsoft Play and Charge är något jag gillar skarpt. Det är så mycket enklare att bara byta batterier än att koppla in en laddkabel (läs Sony PlayStation) under en spelsession då den kabeln alltid är för kort :-)

Det är nog mer en smaksak. Visst det är kort kabel men det löser man enkelt med en usb förlängningskabel. Då räcker den gott och väl till soffan och man slipper starta om dosan som man gör när man byter batterier. Sen säger du att du gillar play and charge kit och samtidigt sågar sonys lösning men det blir ju samma sak med play and charge kit. Tar det slut måste du ha sladden i. :/

Men som jag varken sågar eller hissar nåt av det. Tycker att det är en smak sak. Har haft båda konsoller och lösningar funkar lika bra.

Redigerat av Turbo-Danne, 04 augusti 2016 - 11:33.


#87

Postad 04 augusti 2016 - 12:41

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Skulle byta min xbox one mot en s på gamestop hade jag tänkt då erbjudandet var trevlig, nollställde den, rengjorde, packade ner och åkte till butiken (stod att de hade kvar på hemsidan). väl där så var alla slut, men de skulle få in fler under veckan.

Kollade idag med chatten och då kommer de inte skicka ut fler, samt att erbjudandet har gått ut.

 

Så nu har man en nollställd nerpackad one i bilen. Känns omotiverat att koppla in igen :/



#88

Postad 04 augusti 2016 - 13:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Skulle byta min xbox one mot en s på gamestop hade jag tänkt då erbjudandet var trevlig, nollställde den, rengjorde, packade ner och åkte till butiken (stod att de hade kvar på hemsidan). väl där så var alla slut, men de skulle få in fler under veckan.

Kollade idag med chatten och då kommer de inte skicka ut fler, samt att erbjudandet har gått ut.

 

Så nu har man en nollställd nerpackad one i bilen. Känns omotiverat att koppla in igen :/

Fan vad surt :( Finns ingen butik i grannkomunen som har kvar?



#89

Postad 04 augusti 2016 - 13:11

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0

Mjo, 10 mil till närmsta. Men inbyteskampanjen gäller inte längre ändå.



#90

Postad 07 augusti 2016 - 01:18

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Har ni kvar den äldre Xbox one inkl kinnect så kan man beställa en gratis adapter för kinnect via MS Support.

 

http://www.windowsce...pter-xbox-one-s



#91

Postad 07 augusti 2016 - 18:35

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Har ett skumt problem. Ljudet på uhd blu ray fungerar perfekt men fungerar inte längre på vanlig blu ray, någon som upplever samma problem?

#92

Postad 07 augusti 2016 - 19:49

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Har du kollat över ljud inställningarna? Tänkte om det ändrats något när 4k bild visas

#93

Postad 07 augusti 2016 - 20:57

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Har du kollat över ljud inställningarna? Tänkte om det ändrats något när 4k bild visas


Ja det har jag inställningarna är samma så jag förstår inte varför.

#94

Postad 07 augusti 2016 - 21:11

Unregistered64c84be4
  • Unregistered64c84be4
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Har ett skumt problem. Ljudet på uhd blu ray fungerar perfekt men fungerar inte längre på vanlig blu ray, någon som upplever samma problem?

 

Jag har inga problem med ljudet.



#95

Postad 09 augusti 2016 - 09:10

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Kort reflektion av nya Xbox One S 2 TB:

Snygg som attan! Handkontrollens axelknappar har en helt annan känsla och ljud än tidigare, mjukare och inga klickljud, mer likt Elite handkontrollen. Texturen där man håller fingrarna är som perforerad och ger ett skönare grepp. Konsolen är mycket mindre än tidigare och det är väldigt smidigt att nätaggregatet numera är inbyggt då den förra var galet stor. Elförbrukningen är tydligt väldigt mycket lägre. Ljudnivån kan jag inte säga något om ännu då den sägs vara lite högre än tidigare men ändå mycket, mycket lägre än PS4.

 

Nu är det bara UHD-TV som saknas :-)

 

Förklara mer, jag blir nyfiken. Det gäller allstå RB&LB. Jag gillar dom inte alls på xbox one kontrollen. Är dom mindre "rassliga"? Har aldrig känt på elitkontrollen. Kan man genomföra dom med 360 kontrollen?

 

EDIT. Åker nog och köpen en ny kontroll efter jobbet. Behöver ändå en blåtandskontroll till surfacen. Spännande!


Redigerat av evil_nike, 09 augusti 2016 - 09:18.


#96

Postad 10 augusti 2016 - 10:21

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Min xbox one s låter lite konstigt. Tror det är fläkten. Men inte ett normalt fläktljud. MEn igår blev den knäpptyst när jag spelade en stund. Hörs på ca 3 meters håll om det är tyst eller låg volym i spelet.

 

Något liknande detta:

 

https://www.youtube.com/watch?v=nUNIgja6RYg

 

Har den liggandes. Har ej testat någon skiva ännu.

Ingen annan som har liknande ljud?

Verkar vara många som kommenterat att de har samma ljud.

Beställde min från MS i Tyskland så är ej så sugen att lämna tillbaka.



#97

Postad 10 augusti 2016 - 11:20

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Nya kontrollen är helt klart bättre. Nu kan man trycka "längst upp/in" på RB,LB. Det går inte på gamla, dom har flyttat "gångjärnen" skulle jag tro.

Hade svårt att vänja av med att trycka med fingertopparna som jag gjorde på 360. Nu är man van att trycka med hela fingret. Så nu är det lite konstigt att trycka med topparna... har iaf ett val nu.



#98

Postad 10 augusti 2016 - 17:27

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

  • 352 inlägg
  • 0

Min xbox one s låter lite konstigt. Tror det är fläkten. Men inte ett normalt fläktljud. MEn igår blev den knäpptyst när jag spelade en stund. Hörs på ca 3 meters håll om det är tyst eller låg volym i spelet.
 
Något liknande detta:
 
https://www.youtube....h?v=nUNIgja6RYg
 
Har den liggandes. Har ej testat någon skiva ännu.
Ingen annan som har liknande ljud?
Verkar vara många som kommenterat att de har samma ljud.
Beställde min från MS i Tyskland så är ej så sugen att lämna tillbaka.


Jodå det ljudet känner jag väl igen. Är inne på min tredje Xbox one s! Den första lät som den i youtubeklippet så den åkte tillbaka och på den andra jag testad lät bättre fast fortfarande en aning till samma ljud samt att där fanns ett jack i plasten från fabrik. Så åter igen bytte jag den till en tredje Xbox one s och den låter normalt och har inget av ljudet som dom andra. Nu är jag äntligen nöjd men man kan fråga sig över Microsofts kvalitetskontroller innan dom skeppar ut till kund.

#99

Postad 10 augusti 2016 - 17:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Nya kontrollen är helt klart bättre. Nu kan man trycka "längst upp/in" på RB,LB. Det går inte på gamla, dom har flyttat "gångjärnen" skulle jag tro.
Hade svårt att vänja av med att trycka med fingertopparna som jag gjorde på 360. Nu är man van att trycka med hela fingret. Så nu är det lite konstigt att trycka med topparna... har iaf ett val nu.

Verkar som om de har gjort RB/LB mer som på Elite-controllern, då.

#100

Postad 12 augusti 2016 - 08:20

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
När kommer 500GB modellen?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.