Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

hjälp och trix för onkyo 608

308 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo TX-SR608 (Surroundförstärkare) 8 8,62 (113) Inga priser
32 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 1 år sedan
Onkyo TX-SR608 med Opticon 6 - bra matchning? (3 inlägg) 2 år sedan
Någon som kör en LG OLED med en äldre förstärkare? (5 inlägg) 5 år sedan
IP-TV och surround (3 inlägg) 7 år sedan
Onkyo TX-SR608 (18 inlägg) 8 år sedan
* Officiell Tråd - TX-SR308,508,578,608 * (768 inlägg) 9 år sedan
Problem Onkyo TX-SR608, Får inte igång Dolbys Listening presets. (1 inlägg) 10 år sedan
Onkyo TX-SR608 (1 inlägg) 12 år sedan
Vilken reciver till Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0 ? (19 inlägg) 12 år sedan
Onkyo uppdaterar storsäljare (43 inlägg) 12 år sedan
TV, PC, HTPC till Onkyo SR608 (1 inlägg) 12 år sedan
Problem att läsa DTS HD i recievern (7 inlägg) 12 år sedan
Onkyo 608/Pioneer 920/Yamaha 667 (6 inlägg) 12 år sedan
Val av ny receiver - Ny Onkyo TX-SR608 (4 inlägg) 13 år sedan
JBL ES90 + Onkyo TX-SR608 = sant? (2 inlägg) 13 år sedan
Surroundförstärkare 4-7.000:- (12 inlägg) 13 år sedan
Bose Cinema 2.1 VS Dynamic Magic + Förstärkare sub (23 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V667 vs. Onkyo TX-SR608 (21 inlägg) 13 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 13 år sedan
Subwoofer config Onkyo TX-SR608 (3 inlägg) 13 år sedan
Köpråd hemmabioförstärkare (4 inlägg) 13 år sedan
Onkyo Tx-SR608, Front High, Surround back eller båda? (10 inlägg) 13 år sedan
Val av förstärkare (3 inlägg) 13 år sedan
Gamla Denon 2310 eller nya Onkyo 608? (1 inlägg) 13 år sedan
Min första receiver. Hjälp (3 inlägg) 13 år sedan
Kan frontarna vara närmare fotöljen än centern? (1 inlägg) 13 år sedan
Onkyo 608 med 3D-stöd lanserad! (48 inlägg) 13 år sedan
Onkyo Universal Port (2 inlägg) 13 år sedan
Varför går inte ljudet från tv:n via förstärkaren? (11 inlägg) 13 år sedan
Vilka högtalare, sub till Onkyo sr-608? (2 inlägg) 13 år sedan
Koppla allt via förstärkare - tv ? (2 inlägg) 13 år sedan
Yamaha RX-V767 vs Onkyo TX-SR608 (4 inlägg) 13 år sedan

#51

Postad 20 november 2010 - 20:32

Pierre73
  • Pierre73
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hejsan!

När jag tittar på DVD-film så "släpar" bilden märkbart efter på TV´n. Detta sker inte då DVD-spelaren är direkt inkopplad i TV via HDMI... Finns det ngn inställning som justerar detta???

Dessutom har jag stängt av alla bildförbättrande modes på tv´n enligt Flatpanelhds.com och deras inställningar
http://www.flatpanel...p;id=1279009235
/Pierre

Redigerat av Pierre73, 20 november 2010 - 22:02.


#52

Postad 20 november 2010 - 22:48

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Tjenare Pierre 73

Jag tror du kan fixa det med audio video synk, kolla sidan 45 i bruksanvisningen.

#53

Postad 21 november 2010 - 09:29

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Till mrqs

Är det bara när du tittar på tv ?

När Onkyo byter ljudformat så är det ett relä som klickar, det har du säkert märkt när du byter manuelllt.
Om din digital-tv box är ansluten men HDMI så kan det vara så att det är små korta störningar i signalen som gör att den tappar signal kort, kort tid så kort att man inte hinner se det men tillräckligt för elektroniken att märka det.

Jag hade samma typ av problem men endast på HD kanaler, det försvann när jag byte LNB på min parabol.

Problemet kan säker uppstå vid annan form av digital tv, har en kompis som hade problem med Comhem han bodde först i kedjan och hade för hög signalstyrka och fick en dämpsats från Comhem som löste problemet.

Det är inte alls säkert att det är det som är problemet hos dig, men ett tips på vägen.

#54

Postad 21 november 2010 - 10:20

Pierre73
  • Pierre73
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
OMD28

Nja, det hjälpte inte. Bilden släpar fortfarande lika mkt. Det är kornig bild och dessutom inte skarp bild vid vissa rörelser. Mkt märkligt då bilden är perfekt då DVD kopplas in direkt i TV´n.

#55

Postad 21 november 2010 - 14:06

mrqs
  • mrqs
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Till mrqs

Är det bara när du tittar på tv ?

När Onkyo byter ljudformat så är det ett relä som klickar, det har du säkert märkt när du byter manuelllt.
Om din digital-tv box är ansluten men HDMI så kan det vara så att det är små korta störningar i signalen som gör att den tappar signal kort, kort tid så kort att man inte hinner se det men tillräckligt för elektroniken att märka det.

Jag hade samma typ av problem men endast på HD kanaler, det försvann när jag byte LNB på min parabol.

Problemet kan säker uppstå vid annan form av digital tv, har en kompis som hade problem med Comhem han bodde först i kedjan och hade för hög signalstyrka och fick en dämpsats från Comhem som löste problemet.

Det är inte alls säkert att det är det som är problemet hos dig, men ett tips på vägen.


Tack för tankarna!
Jag kör med den inbyggda boxen i TVn och har på så vis en antennkabel från jacket i väggen direkt till TVn, skickar sedan ljudet till försärkaren med Optisk kabel. Ska undersöka det du hade som förslag! tack så länge!

#56

Postad 21 november 2010 - 19:39

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Till Pierre 73

Jag missuppfattade dig nog när du skrev att bilden släpar efter, jag trodde du menade att bilden släpade efter ljudet. Sorry !

#57

Postad 21 november 2010 - 20:25

Pierre73
  • Pierre73
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag ska testa att byta kablarna. I annat fall får jag byta den till en ny på NetonNet. De trodde att det ev kunde vara ngt knas med de bildförbättrande programmen i burken.

#58

Postad 22 november 2010 - 01:38

bulletgt
  • bulletgt
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har ett riktigt irriterande problem med mitt Onkyo tx-sr608 som jag behöver hjälp med!

Får inte hdmi pass-thru och fungera som det ska, vill använda funktionen när jag bara vill slö titta på tv via digital -boxen från BBB.

Saken är den att det funkar om jag först sätter på förstärkaren+tv+box, för att sedan stänga av förstärkaren när allt har kommit igång!??!?
Men som jag har förstått det hela så ska inte detta behövas??

Har kopplat enl följande:

Digital box (BBB) -------hdmi------->
Dator----------------------hdmi-------> Onkyo 608 -----hdmi------> Samsung UE40C8705
Ps3 ------------------------hdmi------->

Det som slår mig är att varje gång man startar förstärkaren efter att allt har varit avstängt så hamnar den på läget tv/cd... Tycker den borde starta i det läget man stänger av den i t ex cab/sat, då borde den ju rimligtvis kunna skicka vidare signalen nästa gång man bara sätter på box+tv??

har för övrigt aktiverat hdmi kontroll under meny 7.3

Oerhört tacksam för hjälp!!
Inget jätte problem men OERHÖRT störande!

//Homan

Hej Homan.
Jag hade samma problem med hdmi-pass-thru funktionen i början,men nu har det löst sig.
Jag har visseligen 578:an men det är nog samma funktion.
Har oxå en samsung lcd så det verkar vara lite kommunikationsproblem dem emellan.
Vad du ska göra är följande.
1. Aktivera hdmi kontroll i förstärkaren
2. Gå in i tvn's setup och leta upp anynet, aktivera denna och tvn hittar reciever.
Efter detta kommer det konstiga, för att få det att fungera fick jag avaktivera anynet igen!!!!
Hoppas det löser sig :P .

#59

Postad 22 november 2010 - 11:38

jenkinz
  • jenkinz
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej!

Jag funderar på att köpa en 578 eller en 608 pga. bild chip...
Behöver inte kraften från 608 men THX kan ju vara trevligt ?

Jag undrar om någon som har nån av dom kan säga något om värme utveckling och fläkt ljud från den/dom vid drift...

Funderingar om fjärren:
Om den är i standby och man trycker på en input knapp startar den då?
Går det att skicka en ren off signal? alltså inte en on/off switch signal

/Jinkz

#60

Postad 22 november 2010 - 12:12

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

  • 824 inlägg
  • 0
Man kan ställa in en annan volym för varje ingång som man gör i menyn under inställningar. Jag fick dra upp volymen på min onkyo 808 till 70 innan jag lyssnade på normal volym numera kanske jag har på 40-50. Läs manualen där står det!

Redigerat av tollen88, 22 november 2010 - 12:12.


#61

Postad 22 november 2010 - 14:05

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
De har en ON knapp och en separat Off knapp, de blir i vissa fall lite varma men ingen fara tycker jag.

Fläktljud lika med noll de har ingen fläkt.

Angående det här med volym så är 608 THX klassad och efter kalibrering med medföljande mik så är 82 = REF volym (lagom enligt THX normen) Det är även det som gör att den ibland sänker alla högtalare till minus nivåer. Därför tycker många att man måste dra på mycket innan det händer något, jag ser det som en sak man blir van med.

Iden är att om man ser en film hemma eller på bio eller hos en polare ska det vid REF nivån vara lika högt oavsett vilka högtalare man har.

#62

Postad 22 november 2010 - 18:44

jenkinz
  • jenkinz
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

De har en ON knapp och en separat Off knapp, de blir i vissa fall lite varma men ingen fara tycker jag.

Fläktljud lika med noll de har ingen fläkt.

Angående det här med volym så är 608 THX klassad och efter kalibrering med medföljande mik så är 82 = REF volym (lagom enligt THX normen) Det är även det som gör att den ibland sänker alla högtalare till minus nivåer. Därför tycker många att man måste dra på mycket innan det händer något, jag ser det som en sak man blir van med.

Iden är att om man ser en film hemma eller på bio eller hos en polare ska det vid REF nivån vara lika högt oavsett vilka högtalare man har.


Nais, inga fläktar... :-P
Min H/K hade fläktar, det var inte bra kan ja säga...

Separata ON och OFF knappar... jag ser bara en gemensam ON/Standby knapp på bilden av fjärren??

Om du trycker på en input knapp på fjärren. säg TV/CD i standby startar den på den inputen då? om du hadde en annan när du stängde av...

Bra de där med THX... :(

#63

Postad 22 november 2010 - 19:48

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Sorry jag hade fel angående on/off det börjar på 708, men fläkt har den inte.
Tyvärr händer ingenting om man trycker på en ingångsväljare du måste först slå på den sedan välja ingång.
Själv kör jag med en Logitech Harmony ONE som tar hand om allt sådant med hjälp av olika aktiviteter.

#64

Postad 22 november 2010 - 22:43

jenkinz
  • jenkinz
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Sorry jag hade fel angående on/off det börjar på 708, men fläkt har den inte.
Tyvärr händer ingenting om man trycker på en ingångsväljare du måste först slå på den sedan välja ingång.
Själv kör jag med en Logitech Harmony ONE som tar hand om allt sådant med hjälp av olika aktiviteter.


aa...

Det var precis det jag tänkte på...
Det är oftast lättare om man har en ren off signal
Synd dom flesta förstärkare brukar starta på input signalerna...

Hur reagerar den om du tryker på ON/Standby knappen två ggr efter varan hamnar den i standby då eller har den en response delay på nån sekund... samma om den redan är på... vad händer?

/Jinkz

#65

Postad 22 november 2010 - 23:05

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Ingen anning vad som sker om man trycker 2 ggr snabbt, vad vill du ha ut för funktion.

Själv kör jag TX-NR5008 Och den har en on & en off dessutom använder jag en Harmony ONE fjärr som klarar det mesta i programeringsväg.

#66

Postad 22 november 2010 - 23:12

Peglund
  • Peglund
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Behöver jag bli orolig???

Köpte 608:an idag då jag har köpt en 3D-tv. Har för närvarande 607:an som fungerar helt perfekt. Vid normalt tv-tittande har jag volymen på runt 30, samma på ps3. Går aldrig upp i nivåer över 50.

607:an har ju inte hdmi 1.4 som behövs för 3D, vilket däremot 608:an har.

Vad jag har förstått så är 607:an och 608:an i stort sätt samma.

#67

Postad 22 november 2010 - 23:17

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag har 508:an och använder dina nivåer exakt. Vid 50 vill jag helst gå ut ur rummet :(

#68

Postad 22 november 2010 - 23:23

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Peglund varför ska du bli orolig ?

#69

Postad 22 november 2010 - 23:41

Peglund
  • Peglund
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Peglund varför ska du bli orolig ?


På grund av att det är så många som har skrivit att dom har problem med volymen. Men jag kör dom inställningarna som jag har på min nuvarande, så borde det funka fin-fint.

Skall väl inte skilja på 607:an och 608:an?

Som jag har det nu så har jag ps3 samt telias motorola vip 1963 kopplade till 607:an via hdmi samt 1 mellan 607:an och tv:n. Funkar hur bra som helst

I 608:an skall jag även koppla in en 3d blu-ray.

Får väl förmodligen även köpa nya hdmi-kablar...

Och ja, vid 50 vill man helst inte vara i rummet :(

Redigerat av Peglund, 22 november 2010 - 23:45.


#70

Postad 23 november 2010 - 00:05

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Jag har 508:an och använder dina nivåer exakt. Vid 50 vill jag helst gå ut ur rummet :(

Du har inte funderat på att uppgradera din förstärkare då? Dina Yamaha-NS777 skulle nog må bra om inte annat, om de inte redan är förstörda...
jag antar att du som Mästare här på forumet vet att i de flesta fall är det förstärkaren som får högtalaren att låta illa och inte p.g.a att högtalaren eller elementen har nåt sin gräns.

Jag skulle ju vilja påstå att en 508/608 med "Onkyo watt" är för klen för ett par 777or.

#71

Postad 23 november 2010 - 08:11

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Till Peglund

Jag vet att det är många som har "problem" med volymen på 608.

Problemet är att man kan känna att man måste dra på lite mer än man är van med, men det beror på att Onkyon har en lite annan "utväxling" än man är van med.

Beroende på om man kör med absolut eller relativ volymskala så rekomenderas 0 dB alt 82 dB vid filmlyssning och 15 dB ner på "pop" musik alltså -15 db alt 67 dB är "normalt" vid musiklyssning, allt detta relaterar till THX klassningen.

Se sidan 44 i manualen.

Onkyo försöker att eftersträva detta även på icke THX klassade produkter, detta ska inte tolkas som att de är klenare än andra stärkare utan att de har en annan "utväxling".

Jag har dock ingen anning hur den orkar/inte orka Yamaha burkarna generellt har Yamaha ganska låg verkningsgrad men jag tror att 608:an orkar dessa men som sagt 65-75 db är normalt läge.

#72

Postad 23 november 2010 - 08:31

Peglund
  • Peglund
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0

Till Peglund

Jag vet att det är många som har "problem" med volymen på 608.

Problemet är att man kan känna att man måste dra på lite mer än man är van med, men det beror på att Onkyon har en lite annan "utväxling" än man är van med.

Beroende på om man kör med absolut eller relativ volymskala så rekomenderas 0 dB alt 82 dB vid filmlyssning och 15 dB ner på "pop" musik alltså -15 db alt 67 dB är "normalt" vid musiklyssning, allt detta relaterar till THX klassningen.

Se sidan 44 i manualen.

Onkyo försöker att eftersträva detta även på icke THX klassade produkter, detta ska inte tolkas som att de är klenare än andra stärkare utan att de har en annan "utväxling".

OMD28: Har du 608:an?

Jag har dock ingen anning hur den orkar/inte orka Yamaha burkarna generellt har Yamaha ganska låg verkningsgrad men jag tror att 608:an orkar dessa men som sagt 65-75 db är normalt läge.


Ok, tack, då blev jag lite lugnare.
Som sagt är ju 607:an som jag har grym, men den har ej hdmi 1.4. Enda anledningen att jag byter för den funkar så bra. Är det verkligen skillnad på volymskalan på dessa? 607:an är ju inte heller thx-klassad.
Har skrivit ner inställningarna jag har efter kalibreringen av 607:an, kanske kan överföra dessa på 608:an om jag inte är nöjd efter den nya kalibreringen.

Har läst sidan 44 i manualen nu.

Det du pratar om är en inställning som heter Reference Level, vilken kan ändras efter man gjort kalibreringen. Denna funktion finns inte på 607:an. Dynamic Volume finns dock, idag har jag den på light för bästa ljud.

Måste denna reference level ändras varje gång man byter från t.ex. film till musik, eller är detta något som ändras automatiskt? Eller ändrar man bara när man tycker att det låter "fel"?

Och jag hoppas verkligen att den är 3D-kompatibel då den har hdmi 1.4. Det är liksom därför jag köpte den. Blev lite orolig, igen :(, när jag sökte på 3d-recievers på komplett.se. Det kom upp ett gäng recievers, men 608:an fanns inte med.

Redigerat av Peglund, 23 november 2010 - 13:43.


#73

Postad 23 november 2010 - 10:57

jenkinz
  • jenkinz
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Ingen anning vad som sker om man trycker 2 ggr snabbt, vad vill du ha ut för funktion.

Själv kör jag TX-NR5008 Och den har en on & en off dessutom använder jag en Harmony ONE fjärr som klarar det mesta i programeringsväg.



Det jag menar är att om man använder macro funktionen på Harmony fjärren så kan den ibland skicka samma signal två ggr efter varan...

Det jag undrar är vad som händer vid ett sådant tillfälle med ON/OFF?

#74

Postad 23 november 2010 - 19:55

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Till Peglund

Alla som har HDMI 1.4 klarar 3D det är en del av minimikraven för HDMI 1.4
Vissa HDMI 1.3 klarar även de 3D det beror mycket på bandbredden i HDMI hanteringen 1.3 har en minimi nivå men det finns flera som med råge är över normen men begreppet 1.4 fanns inte när de kom på marknaden. Hur det är med 607 vet jag ej, du kan ju alltid prova.

Du undrar om jag har en 608 svaret är väl nja jag kör en 5008 men min dotter har en 608 i sitt rum ( jag älskar mina barn).

Om du ställer om så att ref nivån ändras så blir det samma för alla ingångar, man kan säga att man ändrar på utgången vill du ändra grundvolymen för en ingång så är det intelli volym som sköter det sid 45 i manualen.

#75

Postad 23 november 2010 - 19:59

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Jenkinz

Jag vet inte men jag tror att den slår på och sedan stänger av om det inte är riktigt kort mellan signalerna, men varför inte bara ändra macrot.

#76

Postad 24 november 2010 - 08:30

jenkinz
  • jenkinz
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jenkinz

Jag vet inte men jag tror att den slår på och sedan stänger av om det inte är riktigt kort mellan signalerna, men varför inte bara ändra macrot.


det siter inte i macrot utan i hur fjärren hanterar macrot... den värkar skicka dubbla signaler för säkerhets skull ibland...

kan vara fjärren som börjar bli dålig... är en gammal harmony 525

#77

Postad 24 november 2010 - 11:40

Wolverine66
  • Wolverine66
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Hej denna tråd är till för folk som mig är trött på att läsa vad förstärkaren kostar på olika sidor eller skillnader mellan olika modeller. Här pratar vi helt enkelt problem och lösningar så man slipper rulla flera sidor för att få ett svar!

Jo, det är jo inte så kul att läsa att Elgiganten säljer den för 3500, när man själv har köpt den för 6000.
Som tur lyckades jag dock att få ett ex för 3500, förmodligen det enda som såldes i Södertälje för när kampanjen gällde hade de inga hemma (som vanligt alltså med deras kampanjprodukter).
I går lyckades jag köpa en rakapparat (aktuell kampanjprodukt), fast den här gången i Nyköping.
De hade hela ett ex och detta var bra undangömt, hade jag inte frågat hade jag aldrig hittat det.

#78

Postad 24 november 2010 - 21:40

Pierre73
  • Pierre73
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hallå!

Ingen med några tips rörande mitt problem med släpningar i bilden tidigare i denna tråd? Har fått en ny reciever idag men problemet kvarstår när jag spelar upp DVD film via förstärkaren. Kanske någon inställning som skall utföras för att få perfekt bild???

Har provat med olika HDMI kablar oxå...

/Pierre

Redigerat av Pierre73, 24 november 2010 - 22:30.


#79

Postad 24 november 2010 - 23:06

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Jag har inget spontant förslag, vad är det för dvd-spelare? Har du provat med en annan, vilken upplösning på dvd-spelaren vilken upplösning på Onkyo`n

#80

Postad 25 november 2010 - 18:25

Pierre73
  • Pierre73
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Jag har inget spontant förslag, vad är det för dvd-spelare? Har du provat med en annan, vilken upplösning på dvd-spelaren vilken upplösning på Onkyo`n


Det är en LG DVX 482H DVD-spelare. Jag har testat med olika upplösningar både på recievern och spelaren.... Mkt märkligt tycker jag. Kanske ska llåna en spelare av grannen och testa med.
Har nu mailat ONKYO-supporten och väntar på svar. Finns det någon speciell inställning jag missat tro?

DVD via HDMI till ONKYO 608.
Aktiverat RIHD
Mixtrat med olika högtalarinställningar

Ovan är ungefär det jag gjort i inställningsväg på min 608:a. För att titta på film väljer jag BD/DVD (ansluten till denna port) och hemmabion på tv:n. Vips kommer bilden upp men bilden är SKIT!!!

Redigerat av Pierre73, 25 november 2010 - 18:26.


#81

Postad 25 november 2010 - 19:10

keenan
  • keenan
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Det är en LG DVX 482H DVD-spelare. Jag har testat med olika upplösningar både på recievern och spelaren.... Mkt märkligt tycker jag. Kanske ska llåna en spelare av grannen och testa med.
Har nu mailat ONKYO-supporten och väntar på svar. Finns det någon speciell inställning jag missat tro?

DVD via HDMI till ONKYO 608.
Aktiverat RIHD
Mixtrat med olika högtalarinställningar

Ovan är ungefär det jag gjort i inställningsväg på min 608:a. För att titta på film väljer jag BD/DVD (ansluten till denna port) och hemmabion på tv:n. Vips kommer bilden upp men bilden är SKIT!!!


Kanske dum fråga, men drar du ut HDMI till TVn?

jag har inte råkat ut för något sådant sedan jag hade en dvd som jag hade tryckt in någon knapp som hette rgb eller nått bakom.
Massor av år sedan.
kan j u vara en inställning från dvdn som fallerar.

RIDH använder jag inte., så har ingen kommentar ang. detta.

läste på sidan 71 i manualen att alla märken inte är RIHD kompletibla.

Redigerat av keenan, 25 november 2010 - 19:23.


#82

Postad 25 november 2010 - 20:21

Pierre73
  • Pierre73
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Kanske dum fråga, men drar du ut HDMI till TVn?

jag har inte råkat ut för något sådant sedan jag hade en dvd som jag hade tryckt in någon knapp som hette rgb eller nått bakom.
Massor av år sedan.
kan j u vara en inställning från dvdn som fallerar.

RIDH använder jag inte., så har ingen kommentar ang. detta.

läste på sidan 71 i manualen att alla märken inte är RIHD kompletibla.


Jodå, kör HDMI OUT från stärkaren till TV.
Om jag under punkt 7 i setup- HDMI kontroll, inte har RIDH aktiverat så får jag överhuvudtaget inte ngt ljud i systemet, när jag tittar på TV....

#83

Postad 26 november 2010 - 08:53

keenan
  • keenan
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Jodå, kör HDMI OUT från stärkaren till TV.
Om jag under punkt 7 i setup- HDMI kontroll, inte har RIDH aktiverat så får jag överhuvudtaget inte ngt ljud i systemet, när jag tittar på TV....

Låter skitkonstigt.

#84

Postad 08 december 2010 - 07:49

Unregistered7c1628dd
  • Unregistered7c1628dd
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Har onkyo 608 och ett 7.1 HK 11HKTS... (2 extra satelliter kopplat till Zon 2)hur fixar man vilka HZ som Suben skall ta vid? Verkar som den tar vid för tidigt..? Hittar inget trots letande..

Har ställt in systemet i setupen med mic och hela faderullan men hittar ingen kontroll vart suben skall ta vid och förstärka.

Problem 2.. ser jag på tv får jag inget ljud i mitt 7.1 system.. bara tv högtalarna...

Fundering. Skall kanske investera i buttkickers.... blir det en extra förstärkare att inhandla eftersom jag har zon 2 upptagen redan?

Till systemet har jag en LG BD390 Blu-ray och en Sony W550 Lcd tv.

Magnus

#85

Postad 09 december 2010 - 10:49

tannee
  • tannee
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag försöker skicka 1080p 60hz genom förstärkaren från dator till tv men den vägrar, står unknown signal när jag klickar upp display för att se, men 1080p 30hz fungerar. Kopplar jag direkt till tv så funkar det smärtfritt på 1080p 60hz.

Vad ska jag göra för att kunna köra 1080p 60z genom förstärkaren till tv från datorn?

#86

Postad 14 december 2010 - 23:46

Paul Blueeyes
  • Paul Blueeyes
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har ett problem som är riktigt irriterande. När jag kör xbox360 genom onkyon så klipper bilden någon sekund då och då (ca var 20 minut). Med andra ord så tappar den bildsignalen. Någon som råkat ut för detta och/eller vet hur man kommer till rätta med det. Har fått förslag på att det kan vara kabeltvboxen som stör men det verkar inte vara felet (har testat att koppla bort den. Kan väl knappast bero på signalfall i HDMI-kabeln heller...?

#87

Postad 15 december 2010 - 06:50

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Till Pryl_Daren

Hur du ändrar subbean delningsfrekvens dtår på sidan 40 i manualen LFE.

608 har ingen lågnivå ut så en extra stärkare till några kickers går ej att ansluta

#88

Postad 15 december 2010 - 06:54

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Till Paul Blueeyes

Kanska kan denna länk hjälpa: http://support.microsoft.com/kb/937898

#89

Postad 15 december 2010 - 07:03

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Pryl_Daren

Jag missade en fråga, hur är TV`N ansluten ? Bara HDMI ? I så fall stöder TV`N ARC är HDMI kontroll kolla sidan 49-50 i manualen

#90

Postad 15 december 2010 - 17:27

Paul Blueeyes
  • Paul Blueeyes
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tack men det är snarare i förstärkarens hdmi-växel problemet verkar ligga. Det fungerar fint direkt anslutet till skärmen.

#91

Postad 15 december 2010 - 18:12

Flyingrat
  • Flyingrat
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Till Pryl_Daren

Hur du ändrar subbean delningsfrekvens dtår på sidan 40 i manualen LFE.
608 har ingen lågnivå ut så en extra stärkare till några kickers går ej att ansluta

@Pryl_Daren:

608 har pre-out på zone-2. Se vidare sidan 55 i den engelska manualen ("Manual_TX-SR608_TX-SR608_En.pdf").

Redigerat av Flyingrat, 15 december 2010 - 18:14.


#92

Postad 15 december 2010 - 19:04

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Absolut har den line out på zone 2, men det blir väldigt omständigt att hantera volym up och ner simultant dessutom så jobbar zone två bara med analoga input signaler och synkar inte tids mässigt med main om man där har dsp inkopplat.

#93

Postad 17 december 2010 - 21:00

Flyingrat
  • Flyingrat
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Absolut har den line out på zone 2, men det blir väldigt omständigt att hantera volym up och ner simultant dessutom så jobbar zone två bara med analoga input signaler och synkar inte tids mässigt med main om man där har dsp inkopplat.


Håller med, det kan lite jobbigt i längden :)

Är det problem att driva en "ass-kicker" på SR608'as subwoofer pre-out?

Redigerat av Flyingrat, 20 december 2010 - 18:13.


#94

Postad 21 december 2010 - 08:05

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Håller med, det kan lite jobbigt i längden :)

Är det problem att driva en "ass-kicker" på SR608'as subwoofer pre-out?


Borde inte vara något problem alls det är bara att hänga på ett slutsteg.

#95

Postad 21 december 2010 - 11:06

Dr-Damp
  • Dr-Damp
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Jag får inte till nå bild på tvn med denna 608:a tror jag blir tokig snart, troligen bara nå skit fel jag gör men läst bruksanvisningen flera ggr nu..


Har PS3ans HDMi in kopplad i tvn, så kör bara monitorut "beställt kablar" och in i tv:n s-video om jag fattat rätt men inte få jag nån bild iaf :)

#96

Postad 21 december 2010 - 11:24

Dr-Damp
  • Dr-Damp
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Svarar mig själv, verka bara funka om man har HDMI kabeln. Hittade dte i texten i boken nu..

#97

Postad 24 december 2010 - 07:57

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Någon här som har 608 ihop kopplad med en full hd projektor?

Vill veta om bilden blir sämre genom 608.Eller om den går igenom 608 på ett bra sätt.

#98

Postad 25 december 2010 - 12:03

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Någon här som har 608 ihop kopplad med en full hd projektor?

Vill veta om bilden blir sämre genom 608.Eller om den går igenom 608 på ett bra sätt.


Köpte en OnkyoTx-sr 608 idag 25/12 på netonNet för 2990:- (silver färgade modellen endast).

Har först provat den på 2 kanals stereo,sedan på hemmabion.Jag tycker den är helt ok,framför allt väldigt bra för vad den kostar!

Det enda som var lite konstigt,var när man skulle köra auto setup med audysse (tror jag det stavas)och micen inkopplad.Då gick inte fjärren att använda,utan jag fick göra högtalar inställningarna dirkt på knapparna på recivern.Någon som vet om det ska vara så?

#99

Postad 25 december 2010 - 12:21

pocken
  • pocken
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej!
Jag köpte en svart 608 på Elgigantens rea i morse och kom hem och packade upp den precis.
Nu märkte jag att den dessvärre inte får plats i min tv bänk... Det saknas några mm på höjden.

Om jag skruvar bort fötterna och ersätter med lägre, så kommer det bli ca 1 cm luft undertill och 1 cm luft ovanför. Är detta för lite? Kommer den att bli överhettad? Jag ska driva ett HKTS 30 högtalarpaket med förstärkaren.

Jag är mycket tacksam för svar!

#100

Postad 25 december 2010 - 13:48

jocke31
  • jocke31
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Hej, beställde igår en 608:a, och funderar på en UP-A1 iPod dock till denna, har letat lite bland trådarna här men har inte hittat så mycket matnyttigt. Är det någon här som använder en sådan och har lite erfarenheter att dela med sig av? Funkar den bra, tycker ni? Hur mycket av funktionerna på iPod/iPhone kommer man åt via Onkyons remote, t ex?


Tackar på förhand!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.