Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny EPG (inbyggd) för MCE: Bladerunner Pro

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 februari 2006 - 16:24

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Woxxman:
hade inte pillat på min o2grabber+BRP på bra länge men vart tvungen nu i helgen då min (2:a) Maxtor disk dog. (To self: köp Seagate disk nästa gång) Efter en ominstallation så vart det till att dra igång o2grabber & BRP..
Numera är BRP (Bladerunner Pro) i version 3. Den var ganska annorlunda j.frt med innan. Hade inga problem - snarare smidigt. Nu behöver man inte lägga upp någon "scheduled task" alls. BRP gör det åt dig. Jag låter BRP dra igång o2grabber som en "pre-execute command". (Hade tvärtom innan.) Enda missen jag gjorde var att jag inte greppade att BRP ville ha min ChannelInfo.xml fil inuti BRP's subfolder: "QuickGuide\"...nått sånt. Funkar bra. Jag var dock lite feg: vågade inte slå på 'categories' i o2grabber. Det bör fungera numera säger de.

Kan inte klaga..!

#52

Postad 15 februari 2006 - 13:35

BortCom
  • BortCom
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske men kan man få in en snygg TV guide i MCE utan att för den delen ha ett tv kort i datorn ?

#53

Postad 18 februari 2006 - 20:35

Unregistered2ba49ebc
  • Unregistered2ba49ebc
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Figman och övriga intressererade. Har nu en fungerande BrPro+O2Grabber EPG för Viasat Guld. Hör av dig om du vill ha channelinfo filen eller någon annan hjälp.
MVH

Redigerat av Unregistered2ba49ebc, 18 februari 2006 - 20:36.


#54

Postad 18 februari 2006 - 22:02

viktorw
  • viktorw
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Enligt Bladerunner Pro's egna sida står det att Bladerunner Pro inte har något stöd för categories än så länge. Det kanske kommer i framtiden, vem vet.. För övrigt fungerar det riktigt bra för mig. Använder det till comhems analoga utbud.

Redigerat av viktorw, 18 februari 2006 - 22:04.


#55

Postad 27 februari 2006 - 14:59

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Jo-visst funkar "categories" med BRP v3 och o2grabber Det lättaste sättet verkar vara är att placera o2grabber i ehome\BladeRunnerPro-foldern märkte jag. (inte i ehome\) Nån annan som gör det? Det tar som vanligt låååång tiiiid för o2grabber att generera data med categories.. 40kanaler: 10 dagars grab+kategorisering: 1½ timma eller nåt sånt.

Nu till problemet: jag vill så gärna tweaka detta: "re-categorise". Det funkar väldigt lite/dåligt. Vem är smart här?

Vem fattar hur allt detta igentligen fungerar? ...typ tweaka det hela så det fungerar så bra som möjligt?
a) du har de faktiska kategorierna som o2grabber hämtar (från dagenstv) tillsammans med EPG-data (finns i o2grabber-filen: categories.xml (kan "justeras" med o2grabber-filen: translation.xml ?)
:) BRP's QG-komponenent har filen: BladRunnerPro\QuickGuide\xmlwriterparts\categories.txt som styr vad MCE "får"...? och slutligen
c) what MCE i sig vill ha, sin två-stegshierarki, exvis: Sports/Football. Det är ju kopplat till MCE's kategori-filter: (tryck på "Guide"-knappen två gånger.) Funderingen som kommer upp är ju: hur mycket är hårdkodat i MCE och vad kan tweakas.....

Hajjar inte ett smack än så länge men tittar in på det hela..
....kanske man ska köra på svenska.även på en engelsk MCE...?
..ursäkta om jag stavade nått "path"el dylikt felaktigt....taget från minnet...

#56

Postad 02 april 2006 - 11:10

J0naz
  • J0naz
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Jag får inte programguiden att funka i mce svensk. Jag har comhems basutbud och ett
hauppauge pvr-150..
Har provat med o2grabber och bladerunnerpro...läst allt jag hittat på detta forum plus kollat på diverse guider på andra ställen..Känns inte ens som jag är i närheten av att få det att funka :/

Är så förvirrad att jag inte riktigt vet vad jag ska fråga...Någon vänlig själ som kan ta det från början i steg för steg....

Jag har kört mediaportal tidigare och där fick jag programguiden att funka (Efter mycke strul) med o2grabber...Vill prova mce då nyare versioner av mediaportal buggade ur på min dator plus att vissa delar var segt som sirap...

TAck på förhand!
Jonas

#57

Postad 27 maj 2006 - 23:15

sponsorn
  • sponsorn
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
jag har försökt att få o2grabber att fungera utan framgång. Det verkar som det genereras en listing2.xml på rättplats och jag har inga felmeddelanden i bladerunner pro v3. Efter att ha kört en mce reset, letat kanaler och hittad bladerunners EPG så kan jag ändå inte läggatill kanalinfo. I fliken om programguiden så står det bladerunner... år 0001..... till 0001. Jag kör svensk version av MCE2005. Hjälp!

#58

Postad 02 juni 2006 - 12:49

Pengu
  • Pengu
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Får exakt samma fel, datum som heter 0001??
Hur fåglarna får man till det, flytta fram 2005 år... När jag startar EPG:n via "Guide"-knappen på fjärren står det att EPG:n är för gammal, inte undra på... :)

#59

Postad 23 mars 2021 - 14:47

Unregisterede9c8acbc
  • Unregisterede9c8acbc
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag vet att det här är riktigt gammalt, men har någon en kopia av BladerunnerPro3? Länkarna är alla döda.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.