Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nioh [PS4/PC]

48 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
NiOh (PS4) (PlayStation 4-spel) 1 8,43 (6) 99:-

#1

Postad 27 april 2016 - 10:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=-DGjOO6Dod0

 

Detta är uppenbarligen Team Ninjas svar på Dark Souls. Det finns ett tidsbegränsat demo ute just nu som jag har laddat ner och testat och det följer verkligen Souls-mallen till punkt och pricka. T o m mer oförlåtligt än Souls skulle jag säga.



#2

Postad 27 april 2016 - 14:23

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Hur är känslan i kontrollen?



#3

Postad 27 april 2016 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Annorlunda... inte samma lockon som Dark Souls riktigt, svårt att träffa småfiender ibland fastän man är locked. Snabba undanmanövrar, men inte riktigt lika responsivt som DS när man blockar eller aktar sig. Vet inte om det finns iframes ens. Man ska väl helst lära sig att parera och tajma blockingen. En bra sak är att man kan se motståndarnas staminamätare dock, så om de attackerar för mycket och får slut så kan man göra en kritisk attack på dem medan de pustar ut.

 

Om man möter två motståndare samtidigt så är det en utmaning, möter man tre eller fyra så är man nästan alltid fucked. De springer efter en hur länge som helst också så det går inte att cheesa på samma sätt.

 

Roliga strider dock, även om jag tycker det är lite orättvist ibland. Demot är för övrigt långt som fasen för att vara ett demo, vissa fullspel är inte så långa.



#4

Postad 27 april 2016 - 14:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Låter bra - måste kika på vid tillfälle (före jag drar igång DS2 på PS4:an)

 

Verkar förresten som man får något item till fullversionen om man klarar hela demot (som är uppe till 5:e maj):

 

http://www.gamespot....ce=gamerankings


Redigerat av letmefly, 27 april 2016 - 14:39.


#5

Postad 27 april 2016 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Verkar förresten som man får något item till fullversionen om man klarar hela demot (som är uppe till 5:e maj):

 

http://www.gamespot....ce=gamerankings

Ja, jag skrev det i Dark Souls-tråden, kanske skulle skrivit här också. Gäller att passa på medan det går :)



#6

Postad 29 april 2016 - 09:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Verkar förresten som man får något item till fullversionen om man klarar hela demot (som är uppe till 5:e maj):

Damn... det var inte lätt men jag tog första bossen och säkrade därmed DLC:t. Vägen till första bossen och bossen själv var svårare än någon liknande inledningsbana i Soulsspelen.

 

Finns en bana till i demot (löjligt stort demo jämfört med andra spel) men den kör jag i fullversionen istället.

 

Demo-tråden på Neogaf har 250 000+ views... för ett demo, rätt häftigt. Folk som pratar om GOTY etc. Ja det känns som att de har något på gång med detta, men behöver fixa en del saker. T.ex. gillar jag inte att armor/svärd går sönder så snabbt så man måste använda items för att reparera. Låt shrine (bonfire) reparera det istället.

 

Visste inte att man kunde parera med bara händerna heller... 1 600 dmg, långt över något jag har gjort.

 

j02agJm.gif



#7

Postad 02 maj 2016 - 08:52

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Testade som hastigast igår men gick det att ändra så du rör dig i sidled när du låst mot fienden? Provade aldrig parera men utan att kunna rulla och röra mig i sidled blev man smått vimmelkantig av allt spring i cirkel per två knytnävsslag efter motståndaren slagit. Antar det går att ställa in för annars känns det lite b...

 

Inte så imponerad igår men ska försöka testa vidare då det känns som det finns möjlig potential när styrningen sitter bättre.



#8

Postad 02 maj 2016 - 09:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Testade som hastigast igår men gick det att ändra så du rör dig i sidled när du låst mot fienden? Provade aldrig parera men utan att kunna rulla och röra mig i sidled blev man smått vimmelkantig av allt spring i cirkel per två knytnävsslag efter motståndaren slagit. Antar det går att ställa in för annars känns det lite b...

Man kan dodgea åt sidan också med en knapp om det var det du undrade? Eller rulla som det blir om du kör high stance (R1 + triangel). Man kan nog inte gå i sidled däremot.

 

Jag lärde mig inte kontrollerna helt efter flera timmar heller, man måste tänka annorlunda än Souls. Tydligen ska man kunna få tillbaka stamina genom att byta till en annan stance snabbt (Ki Souls) och jag använde heller aldrig specialattacken. Ganska viktiga saker egentligen. Här är en tutorial:

 

http://www.youtube.com/watch?v=NXOu1wG70_k

 

Vad menar du med "knytnävsslag" btw? Kör du inte med vapen?


Redigerat av Zoiler, 02 maj 2016 - 09:41.


#9

Postad 02 maj 2016 - 12:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Vad menar du med "knytnävsslag" btw? Kör du inte med vapen?

Hade inget från början och hittade inget så körde nävarna i hopp om drops men fick inget från de två första iaf (dog på nummer tre). Därefter var jag yr nog av allt runtdansande samt något annat dök upp så jag stängde ned för att testa vidare sendare.



#10

Postad 02 maj 2016 - 15:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Det ligger ett precis i början där innan du möter några fiender. Sen måste du gå till inventoryt och equippa det.



#11

Postad 06 maj 2016 - 08:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Fick lite tid över igårkväll och körde några timmar. Så länge man håller inne guard går det för övrigt fint att rulla samt röra sig i sidled. Riktigt lovande demo och souls-känslan är väldigt hög. Lättare att plocka ut det som jag hoppas det fortfarande jobbas på då listan över bra saker är längre. Gillar inte hur en del fiender praktiskt taget attackerar ifrån liggande (avser inte de odöda då där är det del av designen men exempelvis yxmän), har varit med om att min-bossarna attackerar trots att de är utpumpade (röda) vilket är rätt frustrerande samt att emellanåt känns det som man borde träffat men ändå missar (så justeringar av hitbox krävs). Annars riktigt bra och med lite småfix kan det nog vara en stark souls-utmanare.

 

Hur långt är demot förresten? Kom till mini-bossen uppe på taket strax före brinnande skeppet.



#12

Postad 06 maj 2016 - 08:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hur långt är demot förresten? Kom till mini-bossen uppe på taket strax före brinnande skeppet.

Första bossen är i det brinnande skeppet. Have fun!

 

Fast vad jag minns så var det en hel del att göra mellan den demonen och skeppet. Sen när man klarat bossen så finns en hel bana till, men den spelade inte jag eftersom jag lika gärna kan göra det i fullversionen. Man måste klara första bossen för att få DLC-belöningen.

 

Men de tar väl ner demot nu eller?


Redigerat av Zoiler, 06 maj 2016 - 08:59.


#13

Postad 06 maj 2016 - 13:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Japp - demot är nere nu. Hade hoppats spela klart ikväll men men...

 

Riktigt stort för att vara demo onekligen! Gillade mängden gear som droppar förresten. Hade inget problem med att saker och ting slits då jag tyckte whetstones delades ut relativt ofta. Lirade med yxa och svärd men yxan var definitivt den som användes flitigast.



#14

Postad 24 augusti 2016 - 16:54

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0
Ny beta uppe nu :)

#15

Postad 11 januari 2017 - 21:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Börjar närma sig nu :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=WsXnJUP99jc

https://youtu.be/pmWLRNmFlgw



#16

Postad 21 januari 2017 - 11:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

Har kört Trial versionen som ligger uppe nu i shoppen, under helgen.

Men efter att ha kört ett par timmar igår och en timme idag, så har jag bestämt mig för att undvika spelet, just nu.

 

Det är välgjort, men lite FÖR oförlåtande för min smak.

Kommer ju inte ens förbi första området, till nästa checkpoint.

Efter att ha varit nära att komma förbi första "minibossen", eller vad det är som dyker upp efter vattenfallet, och misslyckas, gång på gång, så orkar jag bara inte mer. ca 15ggr får vara nog. ;)

Blir så enformigt att behöva börja om och slåss mot samma fiender ännu en gång, och jag tycker det är betydligt svårare än Dark Souls. Där lyckas man iaf ta sig förbi några checkpoints, innan det blir snusksvårt.

 

Stör mig på att man dör, om man trillar i vattnet, vilket kan va svårt att undvika, pga kameran.

Nog för att man bär på en hel del vapen, men för fan, simma borde väl en Samuraj/Ninja klara av ;)

Känns som klassiska The Last Ninja på denna punkt :D

 

Spelet är säkert redigt kul, om man har tålamod att orka lära sig alla moves och tekniker.

Men jag har tyvärr inte tid och ork med att "Git Gud" (som kidsen säger på forumen).

 

Hade nog hoppats på att det skulle va lite mer Ninja Gaiden över spelet.

 

Får se om jag ger det en ny chans framöver.


Redigerat av Svante Skoog, 21 januari 2017 - 11:28.


#17

Postad 21 januari 2017 - 19:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Hmm, de har ju sagt att de gjort det enklare efter det första demot.

 

Ninja Gaiden är det iaf inte, är ju för långsamt för det. Men i demot kändes det svårare och mer oförlåtande än DS.



#18

Postad 02 februari 2017 - 22:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

87 på MC. Ser mycket bra ut!

 

http://www.metacriti...ystation-4/nioh

 

Ändå inte lika stort intresse här som för Souls-serien? För att det är japanska miljöer, eller inte lika välkänd serie? Who knows.



#19

Postad 03 februari 2017 - 08:33

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

jag kommer införskaffa det, måste bara spela klart kh2.8 och re7 först :D 



#20

Postad 03 februari 2017 - 08:42

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Jag tycker det verkar ballt, gillar miljöerna faktiskt. Blir kanske ett köp senare, backlogen. ://



#21

Postad 03 februari 2017 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Game supports 3 modes:

1. Action Mode (60 FPS):
OG PS4: 60 FPS, more minor drops in frame rate compared to Pro, dynamic resolution from 1080p to 720p, spends most of the time in 720p.
PS4 Pro: 60 FPS, extremely rare drops, 1080p to 720p, extremely rare that it drops to 720p. Spends most time in 1080p or close.

2. Movie Mode (30 FPS):
OG PS4: 30 FPS, locked to 1080p 99% of the time, frame rate locked and stable.
PS4 Pro: 30 FPS, variable between 4K (NATIVE), 1800p and 1440p per on-screen load, frame rate locked solid 30.

3. Variable Mode (Unlocked frame rate)
OG PS4: Unlocked frame rate (rapid judders between 50, 40, 30), no hard resolution numbers given but mentioned it supports the higher resolution with modified dynamic scaling method.
PS4 Pro: Unlocked frame rate, spends more time in 1440p to 1290p.

Overall they mention Pro is easily the better version of the 2.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=PUFGpzu8Mss&t=0s

 

De med PS4 Pro får ju en klart bättre upplevelse. 1080 istället för 720 i actionmode, med stabilare framerate = stor skillnad.

 

Supersampling i filmläget. Variabla verkar vara lite för ryckigt.

 

Korta laddningstider dessutom på både Pro och PS4.



#22

Postad 11 februari 2017 - 20:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Skaffade spelet idag, trots att jag vet hur grinig jag blir på såna här spel :D

Men till skillnad mot demo versionen, där jag dog på löpande band, så har jag nu tagit mig till Boss nr 2, utan några större problem. Så jag tycker nog att Nioh har jämnare svårighets kurva, jämfört mot t.ex. Bloodborne.

Jag tycker även att Nioh är betydligt roligare än Bloodborne och Dark Souls spelen, med mer varierande miljö, och bättre drag i fighterna.
Redigt mycket med loot också, i stil med Diablo :)

#23

Postad 11 februari 2017 - 21:25

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Tycker att det verkar betydligt bättre på Pro. Jag börjar bli övertygad att jag måste skaffa Pro, har precis beställt Nioh och man vill ju få maximal konsolupplevelse :)



#24

Postad 12 februari 2017 - 02:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Skaffade spelet idag, trots att jag vet hur grinig jag blir på såna här spel :D

Men till skillnad mot demo versionen, där jag dog på löpande band, så har jag nu tagit mig till Boss nr 2, utan några större problem. Så jag tycker nog att Nioh har jämnare svårighets kurva, jämfört mot t.ex. Bloodborne.

Jag tycker även att Nioh är betydligt roligare än Bloodborne och Dark Souls spelen, med mer varierande miljö, och bättre drag i fighterna.
Redigt mycket med loot också, i stil med Diablo :)

 

Hmm, men efter av vad jag läst så tror jag att du måste Git Gud framöver ändå, verkar finnas några taskiga bossar som folk fastnar på  :)

 

Vi fick det inte tyvärr så jag får väl vänta in gratisversionen på PS+  :P . Nä men, de sa att de hade väldigt begränsat med koder för just detta, de kanske tänker att det är ett japanskt spel som inte ska sälja så bra i väst? Finns iof chans att jag får det i efterhand, men hmm, Horizon/Zelda + Switch-lansering/Ghost Recon/Nier/Mass Effect - dunno om mitt psyke klarar marsh-lvetet som är på G  :D



#25

Postad 13 februari 2017 - 00:19

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Tyvärr hann jag aldrig testa något demo på det här liret men det verkar för likt bloodborne och dark souls för att jag ska kunna stå över. Nedladdning påbörjat!

#26

Postad 16 februari 2017 - 17:21

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 1
Drog igång det här för att testa lite snabbt sent igår kväll. Kom mig i säng halv fem i morse. Helt fantastiskt roligt. Jag tycker fortfarande att bloodborne är bättre men det är helt klart i samma liga än så länge.
Tyvärr vill mina fingrar använda samma kontroller som i dark souls när det blir stressigt vilket ibland får förödande konsekvenser. Jag är inte riktigt överens med alla rörelser än men det kommer nog snart.
Nu är jag för första gången sugen på en pro också...

#27

Postad 19 februari 2017 - 18:23

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Har börjat med detta jag också. Har spelat varken Bloodborne eller Dark Souls. Tycker det känns betydligt svårare än andra spel men det är riktigt kul! Kör Action Mode och tycker det ser fint ut på min standard PS4. Tar nog ett tag att vänja sig vid kontrollerna :)

 

EDIT: Nu sitter jag fast på andra bossen, riktigt jobbigt. Har försökt säkert 15-20 ggr utan att klara den.

 

EDIT 2: Gjorde nya försök senare igår och då gick det vägen! Wohooo!


Redigerat av Bananklasen, 20 februari 2017 - 15:33.


#28

Postad 21 februari 2017 - 19:50

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Har börjat med detta jag också. Har spelat varken Bloodborne eller Dark Souls. Tycker det känns betydligt svårare än andra spel men det är riktigt kul! Kör Action Mode och tycker det ser fint ut på min standard PS4. Tar nog ett tag att vänja sig vid kontrollerna :)

EDIT: Nu sitter jag fast på andra bossen, riktigt jobbigt. Har försökt säkert 15-20 ggr utan att klara den.

EDIT 2: Gjorde nya försök senare igår och då gick det vägen! Wohooo!


Jag fastnade ett tag på hino enma igår men efter kanske 25 försök gick det vägen. Jag vet inte om hon räknas som andra eller tredje bossen, beror på om man räknar med det första uppdraget i London.

#29

Postad 22 februari 2017 - 00:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=DXo5edBGuRQ



#30

Postad 22 februari 2017 - 19:20

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Jag fastnade ett tag på hino enma igår men efter kanske 25 försök gick det vägen. Jag vet inte om hon räknas som andra eller tredje bossen, beror på om man räknar med det första uppdraget i London.

 

Jag räknade med bossen i London :) Klarade den femte idag, gick snabbast av alla hittills. Men svårighetsgraden är helt klart hög i detta spel.



#31

Postad 23 februari 2017 - 23:42

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag blev igår helt klar med första regionen, även submissions och dojo-lektioner. Har letat åt alla kodamas och förhoppningsvis alla hotsprings. Jag hade missat några kodamas så jag har fått köra genom alla huvuduppdrag två gånger och plockat alla bossar två gånger. Körde även ett dark mission eller vad de heter i ravinen och tog hino enma ytterligare en gång. Tog henne på första försöket den gången, det blev väldigt lätt när jag kommit på hur hon ska tas.
Jag stör mig lite på alla namn på prylar som jag inte lyckas lära mig och att det går åt väl mycket tid till hantering av vapen och rustningar. Jag föredrar hur det är i bloodborne med lite mindre utbud men med större skillnad mellan de olika vapnen.

#32

Postad 13 april 2017 - 22:11

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag fick platinatrofen på det här igår. Nu när jag är klar med det kan jag ge mina reflektioner på det.
Det är inte särskilt svårt. Det finns några svåra passager men de är inte många. Vissa sub missions i slutet är knepiga, de där man möter två eller fler bossar på en gång. De kan ha varit för att jag var lvl 107 och de uppdragen är lvl 140-150 ungefär. När jag levlat upp lite var det inga större bekymmer.
Det droppar alldeles för mycket loot. Det är inte ovanligt med 2-3 prylar per fiende och till slut orkar jag inte kolla genom vad jag får längre. Det hade varit bättre om det droppade mindre men mer användbara saker.
Med fem olika vapentyper för melee och tre olika stances för varje vapen borde det bli mer variation i striderna. Jag använde till 98 procent samma attack genom hela spelet eftersom det fungerade bäst.
Många sidemissions är egentligen samma som huvuduppdragen fast med lite andra fiender. Det kändes som man gjorde samma sak om och om igen.
Dessutom är vissa banor sjukt röriga och inte alls roliga att spela om.
Det positiva är att striderna är snabba och det sällan är långt mellan dem. Det går att spela på många olika sätt med olika vapen, magi och ninjutsu även om man inte direkt behöver.
Jag har haft kul men det höll inte samma nivå som bloodborne eller dark souls och det finns inget direkt sug efter expansionen som ska komma snart

#33

Postad 02 november 2017 - 10:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Släpps till PC om några dagar. 

http://store.steampo...mplete_Edition/

 

Lite surt att jag precis köpt det till PS4. Får se om det är värt att dubbeldippa.



#34

Postad 08 november 2017 - 17:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Verkar vara en ok port. Inte värt att dubbeldippa. Ska dra igång det ikväll på ps4.

#35

Postad 08 november 2017 - 21:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Märklig start.

Vaknar i cell, Hittar massa loot på vägen, besegrar lite fiender och slutligen en boss.

Sedan kommer en tutorial!?

Är inte det fel ordning?

#36

Postad 10 november 2017 - 16:43

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Skilja agnarna från vetet.

#37

Postad 11 november 2017 - 16:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Kommit till andra bossen (Hino Enma). Intryck än så länge.

* Första bossen var ordentligt mycket svårare än någon första boss i Soulsborne.
* För mycket loot. Skitjobbigt att sifta igenom all loot hela tiden. Får Diablovibbar. Blä.
* Förstår inte dodgesystemet. Det verkar inte finnas iframes som i Soulsborne så spinattacker måste man dodga bakåt bort från motståndaren eller har jag missat ngt?
* Funkar block som i Soulsborne?
* Hur gör man parry riposte?
* Känns svårare än Soulsborne, men det kan bero på att stridssystemet inte sitter ännu.
* Gillar det här trots lootsystemet och alla frågetecken.
:)

#38

Postad 27 december 2017 - 17:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Besegrade just Obsidian Samurai.

Soulskänslan finns inte alls här. Att kalla det för en soulsklon vore att göra Nioh en otjänst. Visst har det sina "bon fires", man förlorar sina "själar" när man dör och får en chans att hämta de innan de är borta för alltid. Fiender respawnar när man vilar. Ja likheterna finns där, men spelar osar en helt annan atmosfär.

Jag får mer Ninja Gaiden vibbar (iaf det lilla jag minns av det från när jag spelade det för gissningsvis åtta år sedan).

Några exempel
* En faktiskt story om än dålig och med ointressanta karaktärer
* Snabbare fighting (Jag spelar iof med agility A så det bidrar nog)
* Block är lika central som dodge.
* Niohs sju vapen (+ range) har jag för mig överlappar bra med de från Ninja Gaiden
* Levels istället för open world.

Borde inte den här tråden flyttas ut från Playstation?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 december 2017 - 12:02.


#39

Postad 27 december 2017 - 21:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag får mer Ninja Gaiden vibbar (iaf det lilla jag minns av det från när jag spelade det för gissningsvis åtta år sedan).

 

Ja det är ju gjort av de som gjorde Ninja Gaiden så det är logiskt. När jag spelade det så tyckte jag det var mer Dark Souls, men jag spelade bara demot. Har definitivt tagit saker från Dark Souls iaf.



#40

Postad 28 december 2017 - 14:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ja det är ju gjort av de som gjorde Ninja Gaiden så det är logiskt. När jag spelade det så tyckte jag det var mer Dark Souls, men jag spelade bara demot. Har definitivt tagit saker från Dark Souls iaf.

Inte spelat det? Jag tror att du skulle gilla det. Man måste träna bort muskelminnet från soulspelen bara.

T.ex.
* Block istället för dodge om man fastnar i en staggerkombo
* Sprinta runt motståndaren fungerar ibland bättre än dodge
* Ki-pulse är viktigt för stamina management,
* Parry är en skill som måste köpas för samurai points och aktiveras på L1 + fyrkant.

Svårighetsgraden är ganska ojämn, men har än så länge inte överträffat något från Dark Souls 3. Jag tycker man belönas mer för att utforska olika strategier i Nioh än Dark Souls. En boss gick från omöjlig till klart hanterbar bara för att jag börja springa cirklar runt den istället för att försöka dodga.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 december 2017 - 15:19.


#41

Postad 28 december 2017 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Inte spelat det? Jag tror att du skulle gilla det.

 

Ja det tror jag med, det är bara svårt att hinna med alla spelsläpp nu för tiden. 35 timmar långt är det ju också, minst. Men nån gång ska jag försöka spela det.



#42

Postad 02 januari 2018 - 11:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Precis som i Soulsborne blev det markant svårare redan i första DLC:t. Bossen är brutal och svårare än allt annat än så länge, med undantag för de där penalistiska subuppdragen post game där man ska möta flera bossar samtidigt.

#43

Postad 06 augusti 2020 - 10:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Har kommit till andra området i Nioh 2. Spelet är helt fantastiskt i hur något som var "omöjligt" i början sedan känns klart hanterbart. Tror jag dog mot en Enki tio gånger första gången jag mötte den. Nu är de vardagsmat. Andra gången jag mötte en Gozuki tog jag den på andra försöket.

 

Det är ganska dött i trådarna kring spel som dessa. Synd det.

 

Hoppas de som gillar Soulsborne inte missar Nioh-spelen. Kvalitetsmässigt spelar dessa i samma liga som förebilderna.



#44

Postad 06 augusti 2020 - 10:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0

Jag tyckte inte ettan var så bra alls. Saknade helt atmosfären och det kändes oviktigt att spela. Mil ifrån Souls på de saker som jag bryr mig om. Är tvåan bättre mtp atmosfär och lore?



#45

Postad 06 augusti 2020 - 10:56

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag tyckte inte ettan var så bra alls. Saknade helt atmosfären och det kändes oviktigt att spela. Mil ifrån Souls på de saker som jag bryr mig om. Är tvåan bättre mtp atmosfär och lore?

Nej, tvåan är samma sak. Samma upplägg, setting, missions och submissions många fiender är återanvända från ettan.

 

Jag vet inte ens om de förbättrat något från ettan. Det enda nya jag tänkt på att något som kallas burst counter. Det kan jämföras med mikiri counter från Sekiro. Sedan finns den bästa character creation tool i något soulsborne än så länge. Jag spelar t.ex. som "Barbie". :)

 

Jag tror inte att du gillar tvåan om du inte gillade ettan. Det är fortfarande mer fokus på striderna än lore och miljöer.



#46

Postad 06 augusti 2020 - 11:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Sedan finns den bästa character creation tool i något soulsborne än så länge.

Ingen stor bedrift tbh :D



#47

Postad 06 augusti 2020 - 12:48

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 681 inlägg
  • 0
Haha the truth!

#48

Postad 06 augusti 2020 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Umbasa.



#49

Postad 08 oktober 2020 - 00:39

Unregistered16764f24
  • Unregistered16764f24
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har Nioh complete edition och Nioh 2 digital deluxe edition till min ps4 pro.

När man trycker options-knappen på dom två spelen och väljer information / installerade tillägg / visa, så står det på både nioh och nioh 2: add-on 1: the tengus disciple.

Detta tillägg ska ju vara till nioh 2, men det står alltså i infon också till nioh (som ju ska ha tre tillägg, dessa står inte med i infon).

Någon som vet om det är något som är fel? Blir så konfunderad över detta.

Jag har precis börjat spela Nioh (inte börjat med Nioh 2 ännu).

Tack på förhand!

Redigerat av Unregistered16764f24, 08 oktober 2020 - 01:34.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.