Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad spelar du just nu?

2327 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 juni 2009 - 12:42

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Resistence 2 verkar däremot ha en bättre MP del och de recensioner jag sett eller läst anser att detta helt klart är den bästa delen så innan du lämnar tillbaks spelet testa absolut att spela MP även om du inte kört klart spelet.



Killzone 2 competetive MP är IMO väldigt mycket bättre än R2 comp. MP.

Det som lovordas för det mesta på R2 är Online COOP som unikt för R2.

#52

Postad 26 juni 2009 - 12:51

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

inFAMOUS, riktigt roligt lir ;) Har kört igenom det som good guy, nu ska ja prova vara elak :(

Det är alltså värt att shoppa för 600:-
Måste ha ett nytt spel nu till helgen och har funderat på detta.

#53

Postad 26 juni 2009 - 13:13

Unregistered6ab931db
  • Unregistered6ab931db
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Gäller juh att "hålla på" med många spel på olika konsoler så tröttnar man inte...
man måste juh "klara av"/"varva" spel... så e det juh bara...

PC = Titan Quest: Imortal Throne
WII = Super Paper Mario, Punch Out, Guitar Hero: Metallica
PS3 = Bunout Paradise: The Ultimate Box, (ska prova Skate 2 när jag kommer hem från jobbet idag...)

#54

Postad 26 juni 2009 - 14:12

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Gäller juh att "hålla på" med många spel på olika konsoler så tröttnar man inte...
man måste juh "klara av"/"varva" spel... så e det juh bara...

PC = Titan Quest: Imortal Throne
WII = Super Paper Mario, Punch Out, Guitar Hero: Metallica
PS3 = Bunout Paradise: The Ultimate Box, (ska prova Skate 2 när jag kommer hem från jobbet idag...)


håller med :(

Infamous, killzone 2 och uncharted 2 beta på ps3

Mafia på datorn

The legend of zelda ocarina of time på Nintendo 64 ;)

Redigerat av aguhi, 26 juni 2009 - 14:12.


#55

Postad 26 juni 2009 - 16:55

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Senaste veckan så har jag spelat Skies of Arcadia Legends till GameCuben. Väldigt bra JRPG, fast när jag körde det igår så krashade GameCuben och gave mig en "An error has occured, turn off your GameCube and refer to the GameCube booklet on what to do" varning och då hade jag inte sparat den senaste halvtimmen eller så. Hoppas det kommer funka bra nu i helgen.

#56

Postad 26 juni 2009 - 19:08

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
360: sista uppdraget av Ace Combat 6, sen måste jag spela Bionic Commando, Dead Space, Prince of Persia, Far Cry 2, Star Wars Force Unleashed och Alone in the Dark.

Wii: nästan 80 stjärnor in i Mario Galaxy och kör lite Wii Fit när det passar. Sedan ska jag ta mig an Twiligth Princess, samt Super Monkey Ball, Wario Ware Smooth Moves, Manhunt 2, Animal Crossing, Big Brain Academy, Grand Slam Tennis och Tiger Woods PGA Tour 10

Har sjukt mycket spel att spela. :( eller ;)
Ändå kan jag inte sluta kolla efter bra deals på tradera, blocket och gamestop.

#57

Postad 26 juni 2009 - 19:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Har sjukt mycket spel att spela. ;) eller ;)
Ändå kan jag inte sluta kolla efter bra deals på tradera, blocket och gamestop.

Min backlog beror också på att jag inte kan låta bli när jag ser ett bra erbjudande...
Spelar för övrigt Dragon Quest 4 på DS och Tomb Raider Legends, Rock Band 2 och snart även Left 4 Dead på X360. :(

Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 juni 2009 - 19:47.


#58

Postad 26 juni 2009 - 19:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Tomb Raider Legends

Jag blir galen. ALLA felstavar spelet ;)

Är ju aldrig någon som säger t ex Call of Dutys eller Metal Gear Solids =/.

#59

Postad 27 juni 2009 - 09:54

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0

Spelar just nu Terminator: Salvation till PS3. Helt okej spel, grafiken är inte super snygg.


Då var Platinum fixad på det, det tar bara ett par timmar. Så en bra spelare kan ta 100% på en dag...Tydligen svenskar som ligger bakom spelet.

#60

Postad 27 juni 2009 - 13:21

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Då var Platinum fixad på det, det tar bara ett par timmar. Så en bra spelare kan ta 100% på en dag...Tydligen svenskar som ligger bakom spelet.

Jadå det är svenskar, samma utvecklare som ligger bakom konverteringen av Graw till Pc samt Wanted spelet samt Bionic Commando remaken och det nya spelet ;). Tyvärr verkar de helt misslyckats med ljudet av vapen i spelet, för mig är detta väldigt viktigt. Det var på grund av "mesigt" ljud som Starship Troopers Chronicles inte blev så bra som den kunde ha blivit, ljudet är en väldigt stor del av hela upplevelsen och misslyckas man med detta så fördärvas också känslan av att man är där.

Redigerat av Jack of all trades, 27 juni 2009 - 13:24.


#61

Postad 27 juni 2009 - 16:58

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

  • 2 286 inlägg
  • 0

Jadå det är svenskar, samma utvecklare som ligger bakom konverteringen av Graw till Pc samt Wanted spelet samt Bionic Commando remaken och det nya spelet :(. Tyvärr verkar de helt misslyckats med ljudet av vapen i spelet, för mig är detta väldigt viktigt. Det var på grund av "mesigt" ljud som Starship Troopers Chronicles inte blev så bra som den kunde ha blivit, ljudet är en väldigt stor del av hela upplevelsen och misslyckas man med detta så fördärvas också känslan av att man är där.


Spelet var ju inte jättebra, men för 11 guld är det värt att spela igenom det. ;)

#62

Postad 28 juni 2009 - 16:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Måste kommentera Tomb Raider Legend och Dragon Quest IV lite.

Tomb Raider Legend: Fan vad bra. Är i
Spoiler
nu och än så länge njuter jag av varjje sekund. Snyggt är det också. ;)

Dragon Quest IV: Jag tycker fortfarande att spelet är charmigt, men den primitiva bakomliggande spelmekaniken har blivit ganska tydlig nu. Är ca 5 timmar in och har börjat störa mig på grindingtvång, tråkiga strider (FF4 hade roligare strider) och en horribel översättning från Japanska till Engelska. :)

#63

Postad 28 juni 2009 - 18:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Så här ligger det till: Du gillar inte RPG:s :)

#64

Postad 28 juni 2009 - 19:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Så här ligger det till: Du gillar inte RPG:s ;)

Jag tyckte att Final Fantasy 7 & 8 var helt OK.
Jag tycker att System Shock 1 & 2, Eye of the Beholder 1 & 2, Ultima Underworld, Black Crypt, Fallout 1 & 2, Torment, Divine Divinity, Baldur's Gate 1 & 2 & Ancient Domains of Mysteries var helt suveräna.
Ska väl vara JRPGs i synnerhet då. Fast det finns undantag. Har ögonen på Final Fantasy XIII och Tales of Vesperia.
Får se om de levererar. :)

#65

Postad 29 juni 2009 - 10:19

Unregistered1594
  • Unregistered1594
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Skate 2 spelar jag mest nu! Riktigt kul, speciellt att köra online med andra spelare på stora mega ramper och köra race ner för stora backar, genom rör, hitta nya ställen, ramla så HÅRT det går osv. osv.

Köpte Halo 3 för typ ett halv år sen, och först nu har jag börjat spela det ordentligt. Jag och en kompis klarade ut hela spelet på Legendary (svåraste, Xbox Live) FIck sammanlagt 415 Gamerscore (Får Achievement för alla svårighets graderna, plus ett achievement när jag klarar varje bana på 20-50g, och så tog vi nåra dödskallar som man får 10g för. Så nu har jag 715gamerscore sammanlagt på Halo 3, ska försöka på mer idag, tror jag!

Nån som vill spela? Heter Mr007cool2 på Xbox Live !

#66

Postad 29 juni 2009 - 13:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ska väl vara JRPGs i synnerhet då.

Ja, JRPG kan man säga att du försöker gilla men det verkar aldrig bli mer än ok =P. Apropå det spelar jag Star Ocean 4 nu, det tar sig efter en trög inledning.

#67

Postad 29 juni 2009 - 18:38

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Jag tycker att System Shock 1 & 2, Eye of the Beholder 1 & 2, Ultima Underworld, Black Crypt, Fallout 1 & 2, Torment, Divine Divinity, Baldur's Gate 1 & 2 & Ancient Domains of Mysteries var helt suveräna.
Ska väl vara JRPGs i synnerhet då. Fast det finns undantag. Har ögonen på Final Fantasy XIII och Tales of Vesperia.
Får se om de levererar. :)

Du är inte ensam ;), har också väldigt svårt för japanska rpg även om det verkar finnas undantag. Om det är något jag inte klarar av så är det random encounters, skyr det som pesten=). Annars är rpg genren en klar favorit och har så varit sedan jag fick syn på Baldurs Gate, Bioware i sitt esse=).

Redigerat av Jack of all trades, 29 juni 2009 - 18:39.


#68

Postad 29 juni 2009 - 22:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Om det är något jag inte klarar av så är det random encounters

Finns inga i Star Ocean 4. Inte i FFXII eller Blue Dragon heller. Känns som vi är på väg att gå ifrån RE.

#69

Postad 29 juni 2009 - 22:19

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Spelar fortfarande cod4 :)

#70

Postad 30 juni 2009 - 04:57

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Inte i FFXII eller Blue Dragon heller. Känns som vi är på väg att gå ifrån RE.

Har testat Blue Dragon demot och det spelet verkar inte vara ett spel för mig. FFXII har jag varit sugen på sedan jag läste att det det påminner en hel del om Star Wars men efter att ha sett en video recension på Gametrailers så verkar det vara på tok för mycket strider som egentligen inte tillför spelet något utan är där enbart för att göra så att spelet känns längre.

Om allt färre spel börjar använda sig av RE så är är det iaf tummen upp för min del. Är rätt så sugen på FFXIII så kanske kommer det bli mitt första jrpg som jag inte bara spelar utan också spelar igenom=).

Redigerat av Jack of all trades, 30 juni 2009 - 05:00.


#71

Postad 02 juli 2009 - 11:12

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Brukar försöka varva mellan olika typer av spel när jag spelar så att man får lite variation.

Just nu:

PC:
Neverwinter's Night 2 - Riktigt bra och helt i min smak men tar sin tid.

DSI:
Fire Emblem - Helt ok, börjar bli lite enformigt men storyn gör att man vill lira vidare.
GTA China Town - Kul och förvånansvärt spelbar för att vara ett sådant spel på en handheld.
New Super Mario Bros - Precis spelat klart den - var lite som att minnas de gamla goda mario spelen

XBOX360:
Bioshock - Kanonspel
NHL09 - Be a pro är kul. Nu måste jag bara försöka lära mig lite finter så kan det kanske bli ännu roligare.
Oblivion - Ett spel som behöver väldigt mycket tid och som jag tyvärr inte riktigt ger den.

#72

Postad 02 juli 2009 - 16:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

DSI:
Fire Emblem - Helt ok, börjar bli lite enformigt men storyn gör att man vill lira vidare.

Hehe, storyn? Den klickade jag bara förbi efter ett tag -_-. Några rader text innan och efter battles kallar jag inte story :)

Men spelet är jättebra om än alldeles för enkelt. Jag maxade min Marth långt innan slutbossen och sen skickade jag honom till slutbossen med warp och dödade honom på två slag :)

#73

Postad 03 juli 2009 - 11:32

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Hehe, storyn? Den klickade jag bara förbi efter ett tag -_-. Några rader text innan och efter battles kallar jag inte story ;)

Men spelet är jättebra om än alldeles för enkelt. Jag maxade min Marth långt innan slutbossen och sen skickade jag honom till slutbossen med warp och dödade honom på två slag :P


Heh ja ok, story ÄR enkel men jag har fastnat för den :)

Ja det är väl det som är det tråkiga att balansen mellan att få stryk eller att göra sina karaktärer för starka är ganska skör. Lätt att man fokuserar på ett par karaktärer som man vill ha kvar och expar upp dem så att de tillslut kan leka one-man army.

#74

Postad 03 juli 2009 - 14:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Lätt att man fokuserar på ett par karaktärer som man vill ha kvar och expar upp dem så att de tillslut kan leka one-man army.

Det kan man säga. Mot de sista 10 banorna så hade jag en general som var maxad. Jag tog bara honom, Marth och en warper, warpade honom in i gröten och sedan klickade jag i stort sett bara bort fiendens omgång. De anföll och dog ju då på kontringar utan att göra någon skada alls. Ena sekunden är det 6 fiender runt honom, tryck på start och alla fiender är borta när det är min tur.

Kom ihåg att GBA-versionerna var svårare. Men sen körde jag iofs på den lättare av de två svårighetsgraderan eftersom spelet inte lät mig spela prologen om jag tog den svårare. Dåligt.

#75

Postad 21 juli 2009 - 08:55

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Nog snackat om Fire Emblem nu! :ph34r:

Jag måste berätta om mitt senaste inköp, 7.49 euro på steam.
Plants vs Zombies!
Helt underbart underhållande och beroendeframkallande spel som håller en upptagen alldeles för länge för ens eget bästa. Om ni inte testat finns ett 60minutersdemo att ladda ner på steam. Någon annan här som provat?

#76

Postad 21 juli 2009 - 09:00

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Har börjat spela Mirror's Edge till PS3.
Har spelat igenom 3 banor och jag är väldigt imponerad än så länge. Det är en väldigt skön atmosfär i spelet och kontrollen är väldigt bra. Jag har dock fortfarande lite svårt att hålla fingrarna i styr då det är en ovanlig knapp-layout, om man jämför med andra FPS. När man har halva stadens polisstyrka efter sig är det lätt att man trycker på fel knapp. Men jag vill påstå att det är bra på sätt och vis... de har lyckats med panik-känslan man får när alla börjar skjuta efter en och man måste börja springa som en galning :)
Ljudet är också kanon! Gillar skarpt när man bankar upp en dörr och det dånar i frontarna för sen en halv sekund senare höra i bakhögtalarna hur dörren slår till mot en vägg :) Musiken är också bra och tillför mycket till spelets atmosfär.

#77

Postad 21 juli 2009 - 14:35

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Eftersom man just köpt en ps3 så sitter ja å spelar Uncharted,riktigt roligt är det iaf :)
och blir jag less på det blir det lite Gt5p

#78

Postad 21 juli 2009 - 14:37

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Börjat lira Diablo 2 igen :)

#79

Postad 21 juli 2009 - 14:44

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Spelar GTA IV: The Lost And Damned just nu på 360. Väldigt trevlig expansion och det är skönt att slippa Niko för en stund efter att tidigare spelat ut GTA IV. Kul som fan att köra runt på motorcykel och dessutom vara minst tre gånger bättre på att köra än vad Niko va. Det är ju nästan omöjligt att rammla nu. Sen är det inte mycket som slår att köra runt på natten till tonerna av Run to the hill av Iron Maiden.

Har spelat en 15 uppdrag ungefär så har väl några kvar.

Ser fram emot nästa expansion som kommer i höst.

Redigerat av belzebubb, 21 juli 2009 - 14:52.


#80

Postad 22 juli 2009 - 08:15

Jojje86
  • Jojje86
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Försöker ta mig igenom MGS4 just nu, väldigt roligt spel. Ska nu försöka få död på den där raging raven. Mina försök igår var inte så lyckade :)

#81

Postad 22 juli 2009 - 13:38

Unregistered00b32263
  • Unregistered00b32263
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Just nu är det The Secret of Monkey Island: Special Edition och Battlefield 1943 som spelas på xboxen.

Har blivit rätt så mycket arcade spel på sistone. Väntar ut alla bra spel som kommer i höst :)

#82

Postad 24 juli 2009 - 07:18

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Spela just nu Indiana Jones and the Fate of Atlantis (CD-versionen) för femtielfte gången och det är lika kul som i början av 90-talet fast kanske inte lika klurigt och spännande. Har kommit fram till Atlantis yttre ringar och ska försöka ta mig in mot mitten, frita Sophia och rädda världen från hemska nazister.

Är inne i ett litet Lucasarts-stim just nu och har under ett par veckor spelat igenom Secret of Moneky Island SE, Full Throttle och Day of the Tentacle. Efter Indy blir det nog att ge sig på The Dig och Monkey Island 2.

#83

Postad 24 juli 2009 - 07:24

masp86
  • masp86
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Empire Total War. Är helt såld på den serien. Spelar som stormakten Sverige och har just tagit över Ryssland och planerar att ta mig ner i Europa via Belgien och Frankrike =)
Det slukar dock otroligt mycket tid att spela TW, men det märker man inte förrän det plingar på dörren och vännerna "som skulle komma om 5timmar" plötsligt plingar på dörren och man inser att jorden gått i warpfart och klockan rusat framåt i en orimlig takt ;D

#84

Postad 24 juli 2009 - 08:08

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0

Spela just nu Indiana Jones and the Fate of Atlantis (CD-versionen) för femtielfte gången och det är lika kul som i början av 90-talet fast kanske inte lika klurigt och spännande. Har kommit fram till Atlantis yttre ringar och ska försöka ta mig in mot mitten, frita Sophia och rädda världen från hemska nazister.

Är inne i ett litet Lucasarts-stim just nu och har under ett par veckor spelat igenom Secret of Moneky Island SE, Full Throttle och Day of the Tentacle. Efter Indy blir det nog att ge sig på The Dig och Monkey Island 2.

Du som har lirat mycket äventyrspel. Har du lirat ett där man är tre personer i olika tider? Man är i ett hus och jag tror man ska stoppa någon slags ond professor. Det har samma typ av humor som Monkey Island. Känner du igen det? För jag kan inte minnas vad det hette.

Edit: Jag googla Day of the Tentacle och det var det! Nu blev man glad! Måste spela om det! ;)

Redigerat av Unregisteredda254153, 24 juli 2009 - 08:12.


#85

Postad 26 juli 2009 - 20:00

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Spelar star ocean the last hope, startade i torsdags och har redan spelat i 16h. Fastnade mer för detta än för något av dem tidigare star ocean spelen. Hoppas bara intresset inte svalnar innan jag hunnit genom det bara ^^

#86

Postad 29 juli 2009 - 13:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har klarat mig till kapitel 11 i Ninja Gaiden Black. Spelet är precis lagom svårt för mig på svårighetsgraden Ninja Dog (lättare än lättaste svårighetsgraden om det nu säger något). :(
Riktigt underhållande slash em up som sparkar Devil May Cry serien på bollarna i alla kategorier (utom möjligtvis storyn). Synd bara att det inte är lika blodigt som God of War. Rekommenderas varmt (kostar bara 1200 MSP på XBL).

#87

Postad 29 juli 2009 - 13:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spelar star ocean the last hope, startade i torsdags och har redan spelat i 16h. Fastnade mer för detta än för något av dem tidigare star ocean spelen. Hoppas bara intresset inte svalnar innan jag hunnit genom det bara ^^

Har du hunnit igenom första skivan än?

#88

Postad 29 juli 2009 - 15:03

Leviathan_92
  • Leviathan_92
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
spelar battlezone 2 och dota. men dota blir lite drygt i längden

#89

Postad 29 juli 2009 - 16:52

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Dota, ja... Hehe, det var länge sedan... Kommer nicket därifrån månntro? Jag var rätt vass på det för en sisådär tre år sedan, men lade av när dåvarande flickvännen hotade att göra slut om jag inte skar ner på spelandet.

#90

Postad 29 juli 2009 - 17:35

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
GH Metallica

Grid

GH: Bra musik bara lirat nån timme .

Grid! Köpte det för nån timme sen bara ! Fyfan va snygg det var o riktigt skoj var det med , gillade skadorna som uppkommer .

#91

Postad 29 juli 2009 - 21:22

Unregistered1594
  • Unregistered1594
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Just nu så spelar jag mest Fallout 3. Det är riktigt stora "Wasteland's" där :). Det finns så många quests, vapen, ställen att hitta osv.

Köpte även Bully: Scholarship Edition på COOP för 99kr :P Det är väl inte världens bästa spel, men kan vara lite underhållande ibland.

Imorgon ska jag nog försöka att klara ut Far Cry 2 storyn...

#92

Postad 30 juli 2009 - 10:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Lirar Grim Fadango

Aldrig spelat det så ja tänkte passa på nu när jag har semester och de är ju ett spel min bärbara klarar av :)

Grymt bra än så länge...Spelat nåra timmar

Edit
Och Diablo 2 :P

Redigerat av moparman, 30 juli 2009 - 10:32.


#93

Postad 30 juli 2009 - 11:27

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0
Håller på med Mass Effect. Det bra och ibland riktigt bra men inte lika bra som jag trodde efter alla positiva recensioner. Jag vill ha svärd, sköldar och magi i rollspel. Inte laservapen och rymdbilar.
Det värsta är dock kameran och styrningen när man kör omkring. Hur fasen kan man lägga kamerastyrning och sikta med lasern på bilen, på samma knapp? Och varför kan man inte ställa in kameran till att följa efter? Eller ännu bättre, att kameran inte påverkade körriktningen. Det hade varit mycket enklare när man kör och siktar.

Redigerat av Unregisterede10e9503, 30 juli 2009 - 11:57.


#94

Postad 30 juli 2009 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag vill ha svärd, sköldar och magi i rollspel. Inte laservapen och rymdbilar.

Måste du väl sett innan dock?

#95

Postad 30 juli 2009 - 14:10

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Just nu så spelar jag Tales of Vesperia på Xbox 360. Jag fullkomligen älskar detta spel
och har kommit ca 35h in i spelet. Detta blev en liten sleeper hit för mig då jag knappt
hade några förväntningar alls på spelet när jag stoppade i skivan första gången.
Grafiken är helt underbar och kombinerat med den härliga atmosfären med ovanligt
trevliga följeslagare, bra röstskådisar och underbar musik så dristar jag mig till att
nominera detta till en kandidat av GOTY 2009. Gillar man rollspel så FÅR man inte missa,
detta är MINST lika bra som Lost Odyssey, om inte ännu bättre t.o.m!

9/10 so far! :)

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 30 juli 2009 - 14:57.


#96

Postad 30 juli 2009 - 14:13

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 0

Just nu så spelar jag Tales of Vesperia på Xbox 360. Jag fullkomligen älskar detta spel
och har kommit ca 35h in i spelet. Detta blev en liten sleeper hit för mig då jag knappt
hade några förväntningar alls på spelet när jag stoppade skivan första gången.
Grafiken är helt underbar och kombinerat med den härliga atmosfären med ovanligt
trevliga följeslagare, bra röstskådisar och underbar musik så dristar jag mig till att
nominera detta till en kandidat av GOTY 2009. Gillar man rollspel så FÅR man inte missa,
detta är MINST lika bra som Lost Odyssey, om inte ännu bättre t.o.m!

9/10 so far! :)


Kanske blir ett köp då. Jag behöver lite RPGs :)

#97

Postad 30 juli 2009 - 15:18

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

  • 3 928 inlägg
  • 0

Måste du väl sett innan dock?


Jo visst, det gjorde jag ju. Men iaf, det var inte lika mycket för mig.

#98

Postad 30 juli 2009 - 21:12

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Har du hunnit igenom första skivan än?


Heh nej fortfarande på 1a skivan, för tillfället spelat 22h ungefär, men tar det ganska lungt, samlar mkt sp, letar hemligheter, försöker hålla alla gubbar ungefär på samma lvl osv. Vill man kan man definitivt spela genom mycket snabbare än vad jag gör :)

#99

Postad 30 juli 2009 - 22:33

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
På tal om RPGs, jag började spela Fallout 3 för ett par dagar sen efter ha haft det liggande sen release typ, och fastnat totalt.
Tur att jag har semester.

#100

Postad 31 juli 2009 - 01:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Heh nej fortfarande på 1a skivan, för tillfället spelat 22h ungefär, men tar det ganska lungt, samlar mkt sp, letar hemligheter, försöker hålla alla gubbar ungefär på samma lvl osv. Vill man kan man definitivt spela genom mycket snabbare än vad jag gör :blink:

Ja det kan man säga. Jag var på runt 16 timmar efter första skivan men jag samlar inte mycket monster och sånt.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.